Over mijzelf
Ik ben Dani, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Danimieghem.
Ik ben een man en woon in Aalst (België) en mijn beroep is IT manager.
Ik ben geboren op 12/03/1967 en ben nu dus 58 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Aircooled VW, Computers, Muziek, Moto.
Als je zoekt naar een prettig gestoorde en druk bezette gast, dan ben je bij mij aan het goeie adres. Ik loop mezelf 3
DA BUZZ
Make-over van een VW T2ab busje
04-04-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WOOFERS
Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit zijn de subwoofers die achterin komen.... grof geweld van RAVELAND, elk 250 W  RMS en  500 W  peak power.   En boenken doen ze flink hoor , geloof me !

04-04-2007 om 19:17 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.interieurtje
Klik op de afbeelding om de link te volgen Effe zitten schetsen en tekenen voor het interieur.  Het zal geen echte "camper" worden, maar eerder een picknick-Van....

04-04-2007 om 19:15 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beugel
Klik op de afbeelding om de link te volgen

achteraan op het blok moet een speciale beugel worden bevestigd voor het ophangen in de bus, dus daarvoor moet de oliepompdeksel er even af voor langere bouteinden, en meteen een paar gaten in het blok geboord voor de andere bevestigingsbeugels.

04-04-2007 om 19:05 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.009
Klik op de afbeelding om de link te volgen de 009 ontsteker

04-04-2007 om 19:04 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pomp
Klik op de afbeelding om de link te volgen de benzinepomp na de revisie

04-04-2007 om 19:03 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motor update
Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is een poosje stil geweest op de blog, maar nu weer een update.   De motor heeft intussen gedraaid op de proefstand en sinds gisteren is hij klaar om terug in de bus te gaan.   Er is nog wel wat komen bij kijken ....

- revisie van de 31 PICT 3 carburator met een revisiesetje dichtingen etc...
- revisie van de benzinepomp met een revisiesetje dichtingen etc...
- vervangen van de conventionele ontsteking (delco) door een Bosch 009 zonder vacuumvervroeging
- vervangen van de oliekeerring op de krukas aan het vliegwiel
- vervangen van de volledige koppeling (schijf, drukgroep en druklager)
- ... en nog wat grut

04-04-2007 om 19:03 geschreven door danimieghem


20-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bestuurder wil ook netjes zitten
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ook de bestuurderszetel heeft een grote schoonmaakbeurt gekregen en is nu netjes, je zou er van plezier een hele dag gaan op zitten !

20-03-2007 om 00:02 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en mooie noppenvinyl
Klik op de afbeelding om de link te volgen De panelen voor de schuifdeur en achterklep zijn eveneens opnieuw gemaaktuit 3mm MDF en bekleed met een mooie egaal zwarte 3mm vinyl met grote noppen , dat komt uiteindlijk ook als vloerbedekking in de bus, alsook op de "kist" achteraan, maar daar lees je later meer over.

20-03-2007 om 00:01 geschreven door danimieghem


19-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.music maestro...
Klik op de afbeelding om de link te volgen het deurpaneeltje is helemaal klaar, inclusief de pioneer speaker...
Tweede paneeltje is bijna af, daar moet enkel nog de speaker en het verluchtingsrooster in

19-03-2007 om 00:00 geschreven door danimieghem


14-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.deurpaneeltje is bekleed...
Klik op de afbeelding om de link te volgen Het deurpaneel is bekleed met grijze en zwarte skai en op de scheidingslijn is een mooi aluminium biesje van 1 cm breed gemonteerd..  alles  "home made", een prutswerkje maar het resultaat mag gezien worden vind ik zelf

14-03-2007 om 22:36 geschreven door danimieghem


12-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.deurpanelen
Klik op de afbeelding om de link te volgen De nieuwe deurpanelen zijn gezaagd en staan klaar om te bekleden.  Nog een lapje grijze skai gaan halen en we kunnen voort .

12-03-2007 om 19:28 geschreven door danimieghem


06-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.op het verlanglijstje voor de komende weken
Klik op de afbeelding om de link te volgen Zelf kan ik momenteel wegens onstandigheden de komende anderhalve week niks doen aan de bus.  Maar furby werkt op z'n gemakje tussendoor wat verder als hij tijd vindt, en nadien ga ik ook nog wat "tefferen" tot het klaar is.

Wat we nog willen doen ;

-> Voorste remmen afwerken en flexibels vervangen
-> Remmen ontluchten en astellen
-> Op hoop van zegen ,de motor afwerken en testen  (zoniet, zoeken naar een vervangmotor)
-> Nog een paar kleine laswerkjes uitvoeren
-> De motor er terug in pleuren
-> contactslot vernieuwen
-> Nieuwe schodempers vooraan

En dan is de bus klaar voor de oldtimerkeuring, kan hij naar huis komen, en kan ik aan het interieur beginnen en de paint job voorbereiden !

06-03-2007 om 23:47 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de voorste remmen
Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is de bedoeling ook vooraan alles van de remmerij te vervangen.   De splinternieuwe remklauwen die waren geleverd, pasten echter niet op de bus, en de oude zijn echt wel aan vervanging toe.  Het enige wat nog goed is zijn de remblokken (als nieuw) maar ook die worden vervangen.  Safety first !

Hier zie je nog de oude klauw, en merk je meteen dat de schijven nog heel gezond zijn !

06-03-2007 om 23:43 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.motor kan afgewerkt worden en proef draaien
Klik op de afbeelding om de link te volgen Als Furbs nog wat tijd vindt, kan hij de motor verder in orde zetten en kan die proefdraaien.  De compressie is wat aan de lage kant, maar wel ongeveer gelijk op de 4 cilinders, dus we gaan er voor denk ik .  Wie niet waagt, blijft maagd

06-03-2007 om 23:41 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wat een leegte !!!
Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor alle zekerheid en wegens vermoeden van extra werk aan de motor hebben we die er toch maar effe uit gehaald en op de proefstand gezet.   Grondige controle van de koppeling zal ook niet lang meer achter blijven.

06-03-2007 om 23:40 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zo ziet dat er uit
Klik op de afbeelding om de link te volgen no comment.. gewoon NETJES

06-03-2007 om 23:39 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en de rest van de ontsteking
Klik op de afbeelding om de link te volgen Laten we stellen dat de bus een bijna helemaal nieuwe ontsteking heeft, op uitzondering van de hoogspanningsbobijn na.   Bougies en kabels werden vervangen door nieuwe van Bosch... 8mm SIlicone High Performance kabels.

06-03-2007 om 23:38 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe rotor, verdelerkap en contactpuntjes
Klik op de afbeelding om de link te volgen ook deze werden vervangen , kwestie van groot onderhoud

06-03-2007 om 23:37 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe remmerij achteraan
Klik op de afbeelding om de link te volgen Achteraan zitten de nieuwe remmekes er al op.  Alles is vervangen : remschoenen, rempompjes, bevestiginssetje en flexibels.

06-03-2007 om 23:36 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hij moest en zou laswerk hebben....
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mijn buddy Furby ging meteen aan het slijpen, om de plekjes bloot te maken waar moest worden gelast.  HEEL MINIEM  voor een bus van 35 jaar oud !

06-03-2007 om 23:35 geschreven door danimieghem




Inhoud blog
  • even stil nu....
  • de motor er terug in
  • speakerpanels
  • 6x9
  • WOOFERS
  • interieurtje
  • beugel
  • 009
  • pomp
  • Motor update

    WELCOME VW FANS

    e-Mail

    Om me te mailen kan je HIER klikkeeeuuuhhhh



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs