Over mijzelf
Ik ben Dani, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Danimieghem.
Ik ben een man en woon in Aalst (België) en mijn beroep is IT manager.
Ik ben geboren op 12/03/1967 en ben nu dus 58 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Aircooled VW, Computers, Muziek, Moto.
Als je zoekt naar een prettig gestoorde en druk bezette gast, dan ben je bij mij aan het goeie adres. Ik loop mezelf 3
DA BUZZ
Make-over van een VW T2ab busje
27-02-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.more ice in the bus
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dank zij een vriendelijke collega op het werk met een "ICE-verleden", heb ik nog wat extraatjes voor de muziek installatie er bij gekregen vandaag :   2  stuks  3-weg speakers van Pioneer, een 4 kanaals bridgeable versterker van Pioneer en een Open Air subwoofer van Caliber.   Een paar jaartjes oud, maar zeker niet eo oud als de bus

DIKKE MERCI aan RONNY !!!!

27-02-2007 om 19:33 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en de versterker
Klik op de afbeelding om de link te volgen en om de woofer te sturen, ook meteen een versterkertje op ebay kunnen kopen voor een prikje.

27-02-2007 om 09:39 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.begin van ICE
Klik op de afbeelding om de link te volgen Begin van de ICE (In Car Entertainment) is ook gelegd...  de eerste subwoofer is aangekocht, een speciaal modelleke in de vorm van een brandblusser !  Wooferke van 8 inch, dus niet spectaculair, maar toch al een goed begin.

27-02-2007 om 09:38 geschreven door danimieghem


23-02-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.niet de eerste natuurlijk
Klik op de afbeelding om de link te volgen Zoals te verwachten was ben ik dus niet de eerste die het gaat over de Pixar boeg gooien....

Deze mannen doen het dan nog met een heuse SPLITBUS !!!!

http://www.youtube.com/watch?v=Rh2JZHu8ZFU 

23-02-2007 om 18:41 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De start van de werken ligt vast !

Het is vast gelegd, 3 maart 2007 gaan "Furby" en ik ons normaal gezien eens met volle overgave een dagje aan de bus bezig houden om te zorgen dat hij technisch in orde komt voor de oldtimer keuring :

- Volledig nieuwe remmerij : remschoenen achteraan, blokken vooraan, leidingen, flexibels, nieuwe remklauwen vooraan, pompjes achteraan, noem maar op...  Kunnen stoppen op elk moment is cruciaal !
- De motor gaat er even uit, wordt op de testbank gemonteerd, krijgt een groot onderhoud (bougies, kleppen stellen, contactpuntjes, delco, condensator, olie, bouiekabels...;etc)
- De voorruit wordt van een nieuwe rubber voorzien en in geplaatst
- De passagiersdeur wordt gemonteerd (die was er uit gehaald)
- Kleine laswerkjes worden gedaan
- Verluchting in het dak wordt weer gemonteerd
- Er komt een nieuw cilindertje in het contactslot
- Elektriciteit wordt nagekeken en het overbodige weg gehaald
- .... en nog wat zaken.   We zullen ons niet vervelen !

23-02-2007 om 14:21 geschreven door danimieghem


21-02-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en dan nog een leuke surprise
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nog een leuke surprise gevonden, zoals het een ambu betaamt heeft hij dus een opstapje aan de schuifdeur dat automatisch uitklapt als de deur open gaat en weer voor 75% onder de bus verdwijnt als je de deur sluit.  Kwestie van oma en opa makkelijker in te laten stappen zeker ?  
Leuk detailke toch !

21-02-2007 om 23:12 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laswerkje
Klik op de afbeelding om de link te volgen toch een plekje waar laswerk gaat nodig zijn om hem helemaal strak te krijgen, maar dit is echt miniem....
De achterflank een de bestuurderszijde heeft een stukje plaatwerk nodig en ook achteraan op de "laadklep"  zijn 4 bouten gezet om iets op te bevestigen.  Die gaan er af en dat wordt weer strak gezet om een gave klep te hebben.

21-02-2007 om 23:11 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.paint job
Klik op de afbeelding om de link te volgen het lijkt wel allemaal perfect te zijn, maar er zijn ook minpuntjes, en dat had ik verwacht bij een bus van 35 jaar oud !  Al bij al vallen deze nog mee.   De paint-job van de vorige eigenaar is proper, maar slechts de helft van de bus is herspoten en dan nog met kleuren die ik wslk niet ga terug vinden, dus het wordt een volledige spuitjob.

Heel jammer, want in het onderste anthracietgrijze gedeelte is "metalflake" lak gebruikt met blauwe glitters in, en dat is een mega cool effect, maar wel heeel dure verf

21-02-2007 om 23:09 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.strak hemeltje
Klik op de afbeelding om de link te volgen de binnenhemel achteraan staat zo strak als hij destijds de fabriek heeft verlaten maar is hier en daar wel wat beschadigd...  Klein detailke van de ambu alweer : haakjes om een infuus aan op te hangen !

21-02-2007 om 23:06 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cockpit - dashboard
Klik op de afbeelding om de link te volgen Het dasboard zal na het opkuisen en proper leggen van de bedrading en een vleugje kuisproduct, een zeemlapje en wat TLC (tender love and care) ook weer mogen gezien worden.

21-02-2007 om 23:05 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gat in m'n dak !
Klik op de afbeelding om de link te volgen d'er zit een gat in mijn dak ! 
eentje van ongeveer een goeie 20 a 25 cm diameter, waar een verluchtings gat (zo een champignon op het dak) heeft gezeten.  Ook de elektrische ventilator met alle dichtingen en aansluitinge, originele "hoed" en zelfs het binnenste deel van de verluchtingsrooster is intact bij de bus en zal dus ook weer gemonteerd worden.

Nog een puntje waaraan duidelijk te herkennen is dat het een ambulance was, de plaat rondon dat gat is helemaal fabrieksorigineel verstevigd en van montage gaten voorzien.... nog een meevallertje.

21-02-2007 om 23:04 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.interieur
Klik op de afbeelding om de link te volgen Het interieur (vooraan dan toch want achteraan si hij leeg) is nog vrij properkes en zal na een grondige poetsbeurt weer als nieuw zijn....  Let ook op het originele dubbel glazen schuifraam tussen "cockpit" en achterste ruimte.

21-02-2007 om 23:01 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.motorruimte
Klik op de afbeelding om de link te volgen vandaag nog eens wezen kijken naar d bus...  zijn motorruimte eens open gemaakt en naast een vrij proper motortje zat er zelfs een Eberspacher standkachel in, een heel aangename verrassing want als die nog goed werkt, is dat een optietje dat geld waard is !

21-02-2007 om 23:00 geschreven door danimieghem


20-02-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.motor veranderen ?
Klik op de afbeelding om de link te volgen Met wat geluk kan ik voor hij in orde gezet wordt, nog de hand leggen op een draaiend CU blokje met cilinderinhoud van 2000 cc en een goeie 70 PK er in.   Zou in elk geval al wat schelen tegen de huidige 1300 die is omgebouwd naar 1500.  Wie weet komt die "bijna-1500" dan wel in de keef te liggen na een flinke kuisbeurt.

Fotootje is van een Type 4 motor, maar niet degene die ik kan kopen, misschien kan ik daar deze week nog een paar leuke pics van nemen, alsook van de bus zelf.

20-02-2007 om 14:32 geschreven door danimieghem


18-02-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.er is al veel naar geraden.....
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Er zijn al heel wat suggesties uit de bus gekomen
- boomcar
- THX movie theater
- Drag-bus
- Classic van
- Camper

ENfin, het hintje was voor een paar mensen al duidelijk, dit gaat het hoogstwaarschijnlijk worden, tenzij ik me nog bedenk !!

18-02-2007 om 10:15 geschreven door danimieghem


17-02-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog een fotootje van de bus...
Klik op de afbeelding om de link te volgen nog een pic.

17-02-2007 om 12:45 geschreven door danimieghem


16-02-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een hintje naar de toekomst
Klik op de afbeelding om de link te volgen alvast een heel klein hintje naar wat de toekomst voor deze bus zou kunnen brengen .....

16-02-2007 om 17:37 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.driver's space
Klik op de afbeelding om de link te volgen instap, dog-leg en bodem aan de bestuurderskant : netjes !
De stalen borstel er eens over halen, een beshcermlaagje en nog voor JAAAAAREN  goed !

16-02-2007 om 13:38 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.onderkantje
Klik op de afbeelding om de link te volgen

De bodem zoals hij er nu nog bij staat.  Geen doorroest, enkel wat oppervlakkig vliegroest, deze bus heeft de tand des tijds blijkbaar flink doorstaan.  Het was dan ook oorspronkelijk een AMBULANCE bus en heeft het grootste deel van zijn leven binnen gestaan.

16-02-2007 om 13:36 geschreven door danimieghem


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de achterkant...
Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit geeft een beeld van de achterkant van de bus, zoals je ziet is het een echt kleurboek, een allegaartje van kleurkes bij elkaar.  Daar komt wel verandering in binnenkort.

Foto's van de bodem en binnenkant volgen ....

16-02-2007 om 13:34 geschreven door danimieghem




Inhoud blog
  • even stil nu....
  • de motor er terug in
  • speakerpanels
  • 6x9
  • WOOFERS
  • interieurtje
  • beugel
  • 009
  • pomp
  • Motor update

    WELCOME VW FANS

    e-Mail

    Om me te mailen kan je HIER klikkeeeuuuhhhh



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs