SEGATASHYA ZEGT : NU WEET IK WAT ZONDEN DOEN LIJDEN. ( RWANDA 16 ).
SEGATASHYA ZEGT: NU WEET IK WAT ZONDEN DOEN LIJDEN
De knaap maakte eveneens de boete mee die hem deed delen in het lijden van Jezus en Maria. Ook hij vastte gedurende elf dagen. Ik geloof zei hij tot Jezus, dat u veertien of vijftien pijnen hebt gekend. Ook ik wil er kennis mee maken. Kunt U ze me laten Zien:" Tijdens een extase viel hij veertien maal. Een getuige zegt dat hij op een ogenblik riep tot O.L. Vrouw, die na Jezus was verschenen: Ik lijd veel, ik ga sterven, het is nu genoeg. Jezus heeft me niet in die mate doen lijden maar U doet me verschrikkelijk veel pijn. En Segatashya zei:" Indien de mensen wisten wat zonden doen lijden!... Indien ik zoveel moet doorstaan terwijl ik niet heb gezondigd, Wat zullen diegenen die wel hebben gezondigd dan niet lijden?"
BOETE EN VERSTERVING. (RWANDA 15 ).
BOETE EN VERSTERVING
Op 22 december 1982 verklaart Anathalie dat O.L.Vrouw de wereld een aansporing heeft gegeven tot boete en verterving. Maria en Haar Zoon hebben haar veel doen lijden in navolging van hun eigen lijden. Zij belegden daarbij de nadruk op de kruisweg, het vallen van Jezus, Zijn dood en verrijzenis. Anathalie begreep aanvankelijk niet waarom haar werd gevraagd de nacht knielend en met geheven armen door te brengen. Het antwoord luidde: boete tot herstel van Jezus'lijden en de Smarten van Onze-Lieve-Vrouw. Om deze redenen vastte het meisje gedurende 14 dagen tijdens de vasten van dat jaar. Meermaals verscheen Jezus haar om de zin van boetedoening uit te leggen. Hij wou haar vertrouwd maken met het leed dat Hijzelf had doorstaan gedurende Zijn veertigdaagse vasten in de woestijn. Ook met de honger en de dorst die hem op het kruis hadden gemarteld. Jezus vroeg haar te bidden tijdens dit lijden voor het heil voor de zondaars, zoals Hijzelf het had gedaan.
Het was de gelegenheid bij uitstek voor het meisje om aan den lijve te ondervinden wat de Heer op het kruis had uitgestaan... Dat is het geval van Jezus zelf geweest in de woestijn; zo ook was de duivel niet afwezig bij de boete van de jeugdige zienster. Hij verscheen haar onder de gestalte van en jonge vrouw die medelijden betoonde en die haar smeekte te eten van wat ze haar aanbood teneinde haar honger te stillen. Vervolgens onder de gestalte van een zeer sympathieke jonge man die haar rijkelijk maaltijd aanbood. Tenslotte onder de gestalte van een jong meisje dat er haar toe aanzette enkele druppels uit een glas water te drinken.?
Agnes Kamagaju moest eveneens, opdezelfde wijze en om dezelfde redenen gedurende acht dagen vasten. Ze moest zwijgend te bed blijven en leed onbeschrijflijke pijnen. De duivel herhaalde hetzelfde als wat hij met Anathalie had geprobeerd. Eerst kwam hij als een jonge vrouw opdagen en informeren naar haar gezondheid. Agnes zweeg. Toen kwam een op haar moeder lijkende oudere vrouw, die haar voedsel aanbood. Dat was werkelijk verleidelijk, maar Jezus had haar gewaarschuwd. Ze kon alleen steun vinden in het kruisbeeld dat naast haar lag. Agnes greep naar het kruis en de oudere vrouw verdween. En tenslotte kwam en jongeling haar een gemakkelijk en frivool leven aanbieden. Dit alles in tegenstelling tot navolging van de Gekruisigde. Toen al deze pogingen niet slaagden, vertoonde hij zich onder de meest schrikaanjagende voorstellingen in de hoop Agnes aan het huilen te brengen. Maar Agnes bleef zwijgen.
ONZE-LIEVE-VROUW STAAT ONS ALTIJD BIJ
Tijdens dat herstel, tijdens boete en versterving staat O.L.Vrouw ons altijd bij. Op 25 september 1983, wanneer Zij afscheid nam omdat Haar opdracht volbracht was, zei ze tot Agnes: Heb vertrouwen, aanroep Mij en denk vooral niet dat Ik je vergeten ben. Wanneer je lijdend bent, zal Ik je troosten, Ik zal je nabij zijn wanneer je het lastig hebt.
DE GESCHIEDENIS VAN HET CHRISTENDOM.
DEJONGEKERK.
Hettijdperkvandeapostelen -deeersteleidersvandechristelijkekerk -eindigdeaanheteindevandeeersteeeuwn. C.Deperiodevandetweedetotdevijfdeofzesdeeeuwisvooralbekendalsdievandekerkvaders ;dechristenendiealseersteneengevestigdereligieerfden,maardienogveelwerkmoestenverzettenomdezegoedtebegrijpenenteinterpreteren.Indezeperiodekreeghetchristendomdevormdieweooknuzoudenherkennen,metvastgesteldedoctrines,liturgieeneneenkerkhiërarchie.Veelvandezeontwikkelingenvondenplaatstijdensdetweedeendederdeeeuw,toenhetchristendomnogillegaal was.
Heer Jezus Christus U hebt Uw Moeder Maria verheerlijkt door haar Onbevlekte Ontvangenis - en door vele andere gunsten.
Geef dat wij, die nu Haar voorspraak inroepen naar haar voorbeeld mogen leven om later in de hemel met U samen te kunnen zijn.
Dan vragen wij eerbiedig aan U die met de Vader en de H. Geest eeuwig leeft en heerst.
Amen.
.....
Heer Jezus Christus U hebt dikwijls eenvoudige mensen in deze wereld uitgekozen om Uw grote werken te volbrengen - opdat wij niet groot zouden gaan op onszelf.
Zo hebt U gewild dat Uw Moeder een medaille aan ons zou geven door de Catharina Laboure om ons te helpen meer te geloven in onze verlossing.
In de Onbevlekte Ontvangenis van Uw Moeder, zien wij het best waartoe Uw verlossing in staat is.
U hebt in Maria de zonden overwonnen Zij werd er zelfs niet door aangetast.
Wij smeken U, - bevrijd ook ons van de zonden.
Amen.
HEER.
Ook op dit ogenblik, Heer, buigt de priester voor Uw altaar, voor de gehele wereld en ook voor mij. Heer en God, vergeef mij al mijn schulden en sterk mij voor mijn taak, dat ik haar goed uitvoer. Voeg bij Uw allergrootste offer en bij de schatkamer van Uw Kerk waarin de verdiensten van alle heiligen verzameld zijn, ook mijn lijden, mijn vermoeidheid. alle tranen van verlangen, mijn honger en kou, de dofheid van mijn geest; al mijn zorgen voor de vrijheid van mijn vaderland, voor het welzijn van mijn geliefden en van mijn vrienden, voor de zielen van hen die in de strijd zijn gevallen. Heer, erbarm U ook over hen die ons vervolgen en pijnigen; laat ook zij de zoetheid van Uw liefde ondervinden. AMEN.
VERTROUW OP MIJ.
Vertrouw op Mij, Ik zal je leiden. Ik ben je rots, je toeverlaat. Al komen er nare tijden. Wees maar niet bang, want heus het gaat.
Je weet toch, Ik heb sterke armen. Ik draag je en Ik weet de weg. Laat Mij begaan en kom je warmen. Aan het troostend woord dat Ik je zeg.
Luister naar Mij, Ik ben toch in je. Je bent geen speelbal van het lot. Geloof Mij, wordt stil, bezin je. Ik plan je leven, Ik je God.
Denk niet steeds aan tegenslagen. Al is het leven ook vaak hard. Als mensen je soms overvragen. Kom dan tot Mij, want ook Mijn pad.
Ging niet voortdurend over rozen. Elk leven gaat door vreugd en pijn. Maar heb je voor Mijn weg gekozen. Probeer dan consequent te zijn.
Ik ben je kracht, geef Mij je handen. Kijk met Mijn ogen waar je gaat. Dan zal je hart van Liefde branden. Voor alle mensen waar je gaat.
BELOFTE NAAR U MIJN JEZUS.
Ik wil U volgen Jezus, echt. En zoek U eerlijk en oprecht. Ik verlang om opnieuw als een kind te mogen zijn. Zoals ik uit de moederschoot kwam innerlijk zo schoon en rein.
Al wat slecht is wil ik weren. Om mij geheel, met uw Vaders geboden naar U toe te keren. Maar vergeef mij eerst iedere fout. Dat ik mij gereinigd voel, dat mij niets meer ophoud.
U gaf mij zoveel liefde, toen ik deze nodig had. Zoveel gekregen, als ik lag te mediteren op de bank of in het bad. Echt Uw liefde voelde ik steeds weer. Want dit had deze jongen ook nodig in zijn grote verweer.
Dat was toen in zijn tijd van verdriet en geestelijke pijn. Nu heeft de Vredestichter de weg gevonden, en wil blijven als een kind zo klein. Zodat hij de waarheid kan spreken over de slapendedood, over liefde, eerlijkheid en trouw. Dus Jezus geef dan aan Uw Moeder door, dat ik zoveel van haar houd.
AANVAARDEN.
De Goddelijke wereld geeft het niets voor niets steeds aan. De mensheid zal een verandering ondergaan. En dat zal met grote onrust kunnen gaan geschieden. Wat de mens ellende zal brengen in vele gebieden.
Want het kwade zal voorheen gaan triomferen. Dit zal de mens tot andere gedachten brengen, zodat er velen zich laten bekeren. Want de Goddelijke werken zullen een doorgang vinden. En wij allen zullen dan sterker met Onze God gaan verbinden.
Dan zal het goede, het gaan overwinnen van het kwaad. Want God wil niet dat we kwaad met kwaad vergelden, neem aan deze goede raad. Want met praten en met het gebed, kan men veel meer bereiken. Dan landen met fosfor granaten bestrijken.
De Goddelijke wereld vraagd om de wapens neer te leggen. Dat de liefde het krijgt voor het zeggen. Dan zal de vrede aan de deur van je ziel gaan kloppen. Voor een eenheid voor alle volkeren, zodat alle oorlogen zullen gaan stoppen.
OORDEEL NIET TE SNEL.
Je pijnigt daarmee je medemens. Want je kunt hem zo ver laten komen dat hij komt over zijn verdrietige pijngrens. Door onzorgvuldig te oordelen krijg je onenigheden met elkaar. Voor je er erg in hebt, heb je emotionele gedachten open gemaakt bij hem of bij haar.
Dat kan nu verdriet en pijn, boven brengen, al heb je het dan zo niet bedoeld. Nu schrik je erzelf van, want dit had je zo van tevoren niet aangevoeld. Als je dan om je medemens geeft, ga je hoe dan ook je ecxuus aanbieden. Het is dan te hopen dat hij je dan wil vergeven, anders is hij voor jou ook niet te genieten.
Oordelen dat is nooit goed, alleen God oordeelt over goed of slecht. Die oordeelt over ons aardseleven, over het kleine of grote onrecht. Elke handeling in het goede of in het slechte, heeft Hij in de gaten. Denk eens goed na, van je doen en laten.
Van onzorgvuldig te oordelen, krijg jij zelfs ook moeilijke tijden. Probeer dit dan te vermijden. Houd je onzorgvuldige gedachte bij jezelf, en je pijnigt hierdoor dan niemand. Dan blijf je gelukkig, en er is nooit meer wat aan de hand.
ENKELE WONDERBAARLIJKE GEBEURTENISSEN VAN PATER PIO.
Uit alle landen, zelfs van over zee, kwamen de mensen naar pater Pio om te danken voor ontvangen genaden. Zo kwam ook een echtpaar uit Zwitserland. De vrouw vertelde dat ze zwaar ziek was geweest. De specialisten vonden geen verklaring voor haar ziekte aan de wervelkolom. Ze had ontzettende pijnen moest dagenlang op planken slapen en zij kon steeds maar op een dezelfde zij liggen. De pijn was ontzaglijk en haar man was troosteloos. Onverwacht leenden familieleden hem een boek over pater Pio; voordien hadden zij niets over hem gehoord. Vol vertrouwen schreven zij onmiddellijk aan pater Pio en spoedig kwam het eenvoudige antwoord, dat hij voor hen bad en hun zegende. Enige dagen later, 's ochtens om 5 uur, vertelde de genezen vrouw, leek het plotseling of er iemand in de kamer was. Plotseling nam zei een wonderbaarlijke geur waar ( dat is de onzichtbare aanwezigheid van pater Pio zoals het in de boeken wordt beschreven). Op hetzelfde ogenblik voelde zij een hevige pijn in de wervelkolom, het leek alsof iemand hem uiteentrok. De vrouw wilde het uitschreeuwen, maar haar stem verstikte in haar keel. Onmiddellijk daarop zag zij een hand voor zich, waarop een aantal kleine steentjes lag, net als galstenen. De hand verdween en de vrouw rook nogmaals de wonderlijke geur. Op hetzelfde ogenblik voelde zij zich genezen. Zij sprong op en riep uit: " Ik ben genezen, ik ben genezen!." Daardoor werd haar man wakker. Zij was inderdaad genezen. Door wie? Een grote vraag, maar zij veronderstellen door pater Pio. Zij gingen op reis maar jammer genoeg kon de vrouw pater Pio niet te spreken krijgen door de grote drukte. Maar de man slaagde na 16 dagen in de biechtstoel te komen. Na de biecht vroeg hij: "Pater Pio, mag ik vragen of u mijn vrouw misschien hebt genezen?" Deemoedig antwoordt de pater: "Wel, heb ik het misschien niet goed gedaan? "En hij voegde hieraan toe: "Ga nu weer tevreden en gelukkig naar Zwitserland terug." Nu was de man zeer 'verwonderd, pater Pio wist dat ze uit Zwitserland kwamen en zo werd deze gebeurtenis bevestigd.
Een bekende arts uit Rome bracht zijn vrouw in het laatste stadium van kanker naar pater Pio. Toen de vrouw in een kamer was ondergebracht, ging de arts naar pater Pio in de sacristie en zei: " Pater Pio, ik ben zelf arts, maar menselijk kunnen helpt niet meer bij mijn vrouw, zij is ten dode opgeschreven. Helpt u door uw gebed. Ik reis niet eerder weg dan zij genezen is." Uit nederigheid gaf pater Pio geen antwoord, omdat deze vrouw weer gezond was.
Als dank aan pater Pio en hopelijk ook tot versterking van uw geloof en tot meer eer aan God het volgende voorval. In het jaar 1953 lag een man op sterven tengevolge van lange jaren gevangenschap in Siberië. Hij kwam zwaar ziek naar huis en had in 1953 een hevige instorting. Hij leed aan een zwaar verschrompelde long met af en toe longbloedingen met een koortsachtige toestand. Met het hart zag het er nog erger uit, zoals de dokter zei, in hoge mate beschadiging van de hartspieren. Daarbij kwam nog dat beide nieren ernstig waren aangetast. Na een hevige bloedspuwing, waardoor hij nauwelijks meer kon spreken, was hij stervende. Hij ontving de laatste H. Sacramenten. Toen zag hij plotseling in een droom pater Pio, die hem verstaan gaf, dat hij naar hem toe moest komen. Toen hij weer wakker werd dacht hij: " Het is zo, er heeft eens een Pastoor van Ars geleefd, een H. Franciscus en andere heiligen. Wanneer we nu boeken over hen lezen benijden we mensen, die naar hen toe trokken, ze hebben gezien en gesproken. En nu leeft een pater Pio die de H. Wonden draagt en we gaan hem zo achteloos voorbij. Maar nu hebben vele pelgrims op zijn voorspraak rijke genade ontvangen en wij die niet op hem letten blijven met lege handen. Tevoren wist hij alleen maar dat een pater Pio leefde, die de H. Wonden droeg, maar van alles wist hij nog niets. Toen rees het verlangen deze man nog voor mijn dood te zien. Met dit doel voor ogen wilde ik naar hem toe. Als door een wonder kon alles zo geregeld worden dat ik, hoewel doodziek, op reis kon gaan. Het bleef hem hetzelfde of hij nou in Wenen zou sterven of in Italië. De reis koste hem veel opoffering en uiteindelijk kwam ik bij pater Pio aan. Zodra hij hem zag was hij diep ontroerd. Men raadde hem aan ook bij hem te biechten, hoewel hij maar gebrekkig Italiaans sprak. Hij volgde deze raad op en na lang wachten kwam hij in de biechtstoel. Na de biecht zei pater Pio hem treurig: "Je bent ongeneeslijk ziek, er is geen hulp meer, je moet sterven." Daarbij wees hij hem alle zieke plekken van zijn lichaam, zodat hij hem goed zou begrijpen. Hij was zeer verbaasd dat pater Pio dit alles wist, wie had het hem verteld? Na een lange pauze zei hij, terwijl hij met de hand wees: "Nee, je zult niet sterven. Ik zal je pijn en lijden op mij nemen jij zult weer gezond worden."Hij was buiten zichzelf, zodat hij niet eens "dank u wel " of "God zal het u lonen "kon zeggen. Hij stond op en ging de biechtstoel uit, want dit was zijn laatste penitentie geweest. Lange tijd was hij geheel overstuur door deze gebeurtenis. In de volgende nacht droomde hij dat twee jonge mannen pater Pio op een baar aan hem voorbij droegen. De pater lag op de baar in verschrikkelijke pijnen stervende. Hij zag me treurig, maar vol goedheid aan en gaf me te verstaan: Kijk eens, deze verschrikkelijke pijn die ik lijd, want ik lig op het uiterste, moet ik langzaam van je afnemen en op mij laden. Kortom hij was weer gezond.
HERSTEL VAN HET KWAAD.... ( RWANDA 14 ).
HERSTEL VAN HET KWAAD IS MAAR MOGELIJK DOOR DEELACHTIG TE ZIJN IN HET MYSTERIE VAN HET KRUIS, IN GELOOF EN VREUGDE
Op 5 augustus 1982 verklaarde O.L. Vrouw aan Anathalie dat de bekering erin bestaat door ons af te wenden van het kwade dat we verrichten, om ons steeds weer vragen te stellen, vergiffenis te vragen elke dag opnieuw en te vechten tegen de bekoring.
Innige verbondenheid met de gekruisigde...
Velen die God dienen zijn of te ongeduldig of te laks om Gods wil tot het uiterste te volbrengen. Zo sprak O.L. Vrouw tot Verstine Salima op 27 november 1982. Zij toonde op een Kruisbeeld waarop Jezus bewoog en een steunpunt zocht. Zo zei de Heilige Maagd: Het is Mijn Zoon die een beschutting zoekt maar er geen vindt. Weliswaar nodigen velen Hem uit maar het is uitgesloten dat Hij Zijn intrek neemt waar zonde heerst. Dat ieder zijn kruis opneme, ja zelfs aanvaardde dat hij eraan gekluisterd zou worden. Mijn Zoon zal hem in Zijn eeuwige glorie opnemen".
..........vooral door bekering.....
Het Sacrament van de verzoening is heden ten dage in de vergetelhoek geraakt. Nochtansis het middel bij uitstek om het kwaad te herstelen en del te nemen in het Mysterie van het Kruis. Daaromtrent zei Jezus aan Sagatashya op 2 juli 1982: Er is waardevermindering van het Boetesacrament. Als argument word aangehaald dat de zondige mens zijn zonden niet dient op te biechten aan een andere mens, eveneens een zondaar. Men beweert dat alleen een
HEILIGE BIJ MACHTE IS OM ZONDEN TE VERGEVEN.
DAAROM HEEFT DE PRIESTER DE MACHT OM ZONDEN TE VERGEVEN,
WANT DIE MACHT HEB IK HEM GEGEVEN!
NIET HIJ VERGEEFT
MAAR IK!
HIJ IS MIJN PLAATSVERVANGER OP AARDE.
Zo heb Ik het gewild. Gaat dan vlug biechten en als u denkt dat u zich vernedert door uw fouten aan een ander op te biechten denk dan dat u zich alleen tegenover God vernedert".
.....een echt berouw....
Onze-Lieve-Vrouw zei aan Vestina Salima op 27 november 1982 dat zij die geloven in de waarde van het Boetesacrament er een heel gebruik van maken. Zij zei: Zij biechten uit schrik voor de straf en niet uit liefde tot God. Wij moeten dit sacrament ontvangen met en hart vol spijt en leed omdat we God beledigd hebben en met het vaste voornemen het niet meer te doen. Het Hemelse leven dient voorbereid door het aanvaarden vanhet kruis.
Bijna allen die zeggen dat ze Christenen zijn, zijn huichelaars. Immers zij blijven idolen koesteren, te weten, andere belangen die God verdringen". Het gaat dus op een belangrijke optie in ons leven. Tijdens dezelfde verschijning heeft O.L. Vrouw de jonge ziensters aan het kruis terwille van de zondigheid van de mensen.
DE GESCHIEDENIS VAN HET CHRISTENDOM.
InwerkelijkheidisernietsbekendoverhoehetchristendomEdessabereikte.Dereligiearriveerdemogelijkopenigmomentindetweedeeeuw,wellichtonderkoningAbgarVIII(watdeverwarringmetzijneerderenaamgenootzoukunnenverklaren ) ,maarhetisnogsteedswaarschijnlijkdatOsrhoenedeallereerstestaatwasdiehetchristendomtotzijnofficiëlegodsdienstmaakte.EnnietalleenditmaaktdestadEdessanoemenswaardig ;hetwaseenhandelsstadvancruciaalbelang.Degrotewegnaarhetoosten,waaroverzijdeenanderegoederenvanuithetverreChinawerdenaangevoerd,liepeerstdoorEdessaenvervolgensnaarPerzieende restvandeOrient.Doordekomstvanhetchristendomhier,washetpraktischgegarandeerddatdereligiezichverderzouverspreiden -iniedergevalnaarPerzie,datopdatmomentinhandenwasvandeParthen -eninderdaadwerdhetchristendomvanEdessakenmerkendvoorheelderegio.DetaalvanEdessa,eendialectvanhetArameesdatbekendwerdalshetSyrisch ,waseeuwenlangdetaalvanhetchristendominhetMidden- Oosten.DeParthen,diedestijdsheerstenoverPerzie,kwamenuithetgebiedhetoostenvandeKaspischeZee,waarhetzoroastrismedegrootstereligiewas.Dezewastotstandgebracht( mogelijkrond1200 v. C. )doorZoroaster,ookwelbekendalszarathoestra,eenmysterieuzemaarwelzeerbelangrijkefiguur,diemogelijkronddezelfdetijdalsHomerusleefde,maarwellichteeuweneerder.WaarschijnlijkwoondehijinwatnuIranis,ofmisschienAfghanistan.Hijpredikteeennieuwgeloofdatvaakwordtgezienalseendualistischereligierondomtweegrotegoden ;eengoedegodvanlichteneenkwadevanduisternis.Zoroasterdrongerbijzijnvolgelingenopaaneengoedleventeleidenenzichaantesluitenbijdegoedegod,dievuuralssymboolhad.Hijgeloofdedatdegoedegodooitzoutriomferenenzijnvolgelingenzoubelonendoorhenoptewekkenuitdedooden tebegeleidennaareennieuwtijdperkvanonsterfelijkheidenlicht.Ondanksdedualistischereputatieishetdusjuisteromhetzorosastrismeeenmonotheistischegodsdiensttenoemen,zoalshetjodendomenhetchristendom, aangezienmendegoedegodkrachtigervonddandekwade.Hetzoroastrismehadongetwijfeldenigedoctrinesdieverbandhieldenmetdemonotheistischereligies,zoalshetlevennadedood,hetoordeel,enz,nogvoordathetchristendomofhetjodendomdiehadden.DatmaakteZoroastertoteenvandemeestinvloedrijkefigurenooit.HetzoroastrimewasdetoonaangevendereligieinPerzie,maarhetjodendomspeeldeookeengroterol.VermoedelijkwarenertentijdevanJezuszelfmeerjodeninPerziedanelders.Velen,warenergeblevennadeBabylonischeballingschap,toendejodenindezesdeeeuwv. C.totslaafwarengemaaktinBabylon ;eenveelvoudhiervanstamdemogelijkafvandeverdwenentienstammenvanPalestina,diedoordeoudeAssyrierswarenverslagenenverstrooid.Watdewaarheidookis,hetgingveelPerzischejodenvoordewind ;dezijdehandelmetChina,diedoorPerziéliep,werdbeheerstdoorjoodsekooplieden.WaarschijnlijkkwamhetchristendomvoorheteerstnaarPerzieviadezeoverwegendArameessprekendejoodsegemeenschappen.VolgenseenanderetraditieuitdederdeeeuwhaddeapostelThomashetchristendomnaardeParthengebracht.Hoedanook,tegenheteindevandetweedeeeuwhadhetchristendomvastevoetinPerzie,hoewelweweinigwetenoverhoedePerzischechristenenindieperiodeleefden.
Wordtvervolgd.
18-03-2009
BOODSCHAP ONZE LIEVE VROUW VAN MEDJUGORJE.
2009: Jaarlijkse verschijning van Onze Lieve Vrouw aan Mirjana Dragicevic op haar verjaardag.
Meerdere duizenden pelgrims verzamelden zich vandaag aan het Blauwe Kruis op de Podbrdo. De verschijning duurde van 13.52 tot 13.58 uur. Onze Lieve Vrouw gaf de volgende boodschap door aan Mirjana: "Lieve kinderen! Vandaag roep Ik u op om gedurende een lange tijd oprecht in uw harten te kijken. Wat merkt u er in op? Waar is Mijn Zoon in uw harten en waar is uw verlangen om Mij tot Hem te volgen? Lieve kinderen, laat deze tijd van onthouding een tijd zijn waarin u zich zelf afvraagt: Wat wenst Mijn God van mij persoonlijk? Wat staat mij te doen? Bid, vast en heb een hart vol van genade. Vergeet uw herders [priesters] niet. Bid opdat ze niet zouden verloren gaan, dat ze in Mijn Zoon mogen verblijven en zo goede herders voor hun kudde zijn.
Onze Lieve Vrouw keek naar alle aanwezigen en voegde hieraan toe: "Opnieuw zeg Ik tot u: indien u wist hoeveel Ik van u hou, zou u wenen van geluk. Dank u!"
wilfried MEERT SDB
ENKELE VOORBEELDEN VAN PATER PIO.
ENKELE VOORBEELDEN VAN DE GOEDE HERDER MET ZIJN SCHAPEN.
Andere penitenten wees de pater Pio alleen maar af met de woorden: " Maak eerst de zaak in orde!" De vooruitziende pater wist heel goed dat de afgewezene terug zou komen na een einde te hebben gemaakt aan de ergernis van het vrije huwelijk, om de absolutie te ontvangen en de innerlijke vrede te vinden. Hiervoor zijn talloze bewijzen. Een man deelt pater Pio hem in de biechtstoel de vijandschap met een buurman voorhield en hem aanmaande zich zo snel mogelijk te verzoenen. De man was diep geschokt dat pater Pio van deze vijandschap wist, hoewel hij nog nooit bij hem was geweest. Aan een man uit Moderna vroeg pater Pio of hij niet meer wist dat hem bij zijn schoonmaken van zijn auto een schroevendraaier, uit de hand was gevallen en dat hij daarbij verschrikkelijk had gevloekt. Maar God had het toch gehoord. De man verbleekte en was diep geschokt, het was alsof pater Pio erbij gestaan had, zo nauwkeurig wist hij het. Tegen een vrouw, die niets meer wist te zeggen in de biecht zei pater Pio: "Loop eens gauw naar de vijver, kijk erin en kom dan weer terug!" In de vijver zag zij het kindje dat ze 19 jaar geleden had vermoord en in een vijver had geworpen. Diep geschokt beleed zij hem haar, grote schuld.
. Een man kwam in de biechtstoel en bekende rouwmoedig zijn zonden. Plotseling vroeg pater Pio hem: "En die zaak van de gestolen portefeuille wil je niet bekennen?" heel verbaasd vroeg de man: " Welke portefeuille? " Toen antwoordde de pater: " Ik geloof dat je er niet meer aan denkt. Weet je nog, het was de tijdens de veldtocht in Frankrijk, je bent toen een huis binnengegaan en hebt een portefeuille met 75.000 franc gevonden. Je kwam niet tekort en hebt niet het recht gehad deze portefeuille te nemen!" De man antwoordde hierop: "Ik wist niet van wie de portefeuille was", "Eigenaardig. " zei pater Pio daarop. "Je wist ook niet van wie dat huis was, waarom heb je dat dan ook niet meegenomen? "Hierop kon de man geen antwoord op geven. Pater Pio droeg de man op om met dit bedrag van tijd tot tijd goede werken te doen "want je bent hiertoe, in staat " Toen zei de man: "Dat wil ik niet, pater. " Dan geef ik je ook geen absolutie. " De man ging onverrichtterzake Weg, maar enkele dagen later kwam hij rouwmoedig terug en beloofde de zaak goed te maken. Toen pas ontving hij de absolutie.
Treffend is ook een volgende gebeurtenis: een moordenaar, aan wie zijn geweten geen rust liet, ging op zekere dag naar pater Pio biechten en hoopte door zijn absolutie de zielerust terug te vinden. Hij beleed verscheidene misstappen in zijn leven, maar vond toch niet de moed, niettegenstaande alle goede wil, de verschrikkelijke misdaad, de moord, te biechten. Na deze onvolledige bekentenis zweeg hij en ook pater Pio zei niets. Beiden kenden de zware schuld. Na enige tijd verliet peter Pio de biechtstoel, nam de penitent bij de arm en leidde hem langs de naast de biechtstoel in banken zittende mannen. Plotseling stiet de man en doordringende kreet uit en viel bewusteloos neer. Toen hij kort daarna weer bij kwam nam de pater hem weer mee naar de biechtstoel. Na enige tijd kreeg de man de absolutie en verliet hij met opgeklaard gezicht de biechtstoel. Later deelde hij enige mensen mee dat de pater voor hemde genade had afgesmeekt de vermoorde op de bank in een schijngestalte te zien zitten, zoals de arme zielen en de heiligen verschijnen, hierdoor was het verschrikkelijke van zijn daad hem zo duidelijk geworden, dat hij de moed vond de zware schuld te biechten.
PATER PIO SCHOUWDE IN HET HIERNAMAALS.
Pater Pio zag niet alleen in de zielen, maar hij schouwde ook dikwijls in het Hiernamaals, hetgeen uit de volgende gevallen blijkt. Toen ik eens in de biechtstoel was vroeg ik de pater deemoedig of hij mij ook kon zeggen waar mijn gesneuvelde broer was. Plotseling verhelderde zijn gezichten hij gaf lachend ten antwoord: "Hij is al boven bij de Heer in de Hemel. "Deze mededeling was natuurlijk zeer verheugend. Maar er kwam ook eens een jonge advocaat in de biechtstoel en vroeg waar zijn 4 jaar geleden overleden grootvader zich bevond, de pater antwoordde: "Je grootvader was arts en omwille van de vele goede werken die hij tijdens zijn leven in zijn beroep heeft gedaan is hij reeds in de eeuwige aanschouwing van God. "Toen kwam de man op de gedachte ook naar zijn tweede grootvader, die al 15 jaar dood was, te vragen. Maar om dit te begrijpen moet ik eerst een verklaring geven, zoals de jonge man deze gaf. " Mijn andere grootvader, " zo zei hij, "was een onverschillig man. Waarom zou ik zondag's naar de mis gaan, dacht hij, ik ga liever de natuur in en bid daar of thuis. " Maar die dat zeggen doen het in de regel niet. "Waarom zou ik gaan biechten, ik heb niets gestolen, ik heb niemand omgebracht, " zo zei deze man. Op de vraag van de jonge man verbleekte pater Pio en sprak de verschrikkelijke woorden: "Ik kan hem niet aanzien, hij is zo verschrikkelijk lelijk en wentelt zich in de eeuwige vlammen.
Een man had zijn vrouw en twee kinderen verlaten en leefde 3 jaar samen met een andere vrouw. Hij kreeg kanker en lag op sterven. Men haalde hem over toch nog de laatste Sacramenten te ontvangen en hij stierf. Toen de eerste vrouw toevallig het bericht van zijn overlijden ontving vroeg zij pater Pio in de biechtstoel waar zijn ziel was. Hij werd bleek, begon te beven en te weende. "Ik zal het je zeggen omdat ik weet dat je het kunt verdragen, " zei hij, "de ziel van je man is voor eeuwig verdoemd. Hij heeft geen berouw, noch een goed voornemen. Ook heeft hij gezondigd tegen de barmhartigheid. Hij zei altijd: ik wil het leven nu genieten; wanneer ik eens oud zal zijn, zal ik me wel tot God bekeren.
Niet alleen pater Pio, ook de kinderen van Fatima en vele heiligen hebben de verdoemden in de hel gezien. God laat niet met zich spotten. De mens moet een van de drie kruisen op Golgotha kiezen, ofwel hij sterft onschuldig met Jezus, ofwel met de rouwmoedige moordenaar ofwel met de verdoemde moordenaar. Kies zelf het eeuwige geluk of de eeuwige verdoemenis! Een vrouw kwam in de biechtstoel en vroeg naar haar gestorven zuster, maar pater Pio zweeg. Drie weken later kwam ze weer in de biechtstoel en toen zei pater Pio uit zichzelf: "Je zuster is al in de hemel. " " O pater Pio hebt u soms voor mijn zuster gebeden en geleden? U lijdt toch elke dag zoveel pijn. "Hij zweeg. Toen zei de vrouw. "Pater Pio, vraagt u voor mij de genade dat ik voor mijn zuster mag lijden wat u voor haar hebt geleden. "Daarop antwoordde hij met ernstige stem: "Beste vrouw, je weet niet wat je zegt. Wanneer jij die pijnen op je zou moeten nemen, zou je eraan sterven."
HET GEBED. ( RWANDA 13 ).
HET GEBED
Kibeho kent niet alleen de oproep tot het berouw maar ook de oproep tot gebed. Op 26 maart 1983, tijdens een verschijning, gaf Anathalie luidop weer wat de Heilige Maagd wenste voor de vasten. Het kwam neer op trouw aan het gebed. In een geest van opoffering en zelfverloochening. Ook aan het sacrament van de Biecht werd grote aandacht geschonken. Tenslotte was er de wens dat de mens zijn taak zou vervullen in nederigheid en eenvoud. Tevens verduidelijkte Zij wat Zij reeds over het gebed had gezegd. Het gebed moest een geheel zijn van lofzegging, dank, aanbidding, verzoek om Gods hulp en raad. En zoals herhaaldelijk eerder legde Ze de nadruk op de Akte van Berouw als gebed. Soms zondigen we uit onwetendheid. De Akte van Berouw veelvuldig en met aandrang bidden, isdaartegen een geschikte remedie. Tenslotte zei O.L. Vrouw nog dat Zij, die haastig ter communie gaan, zich zonder overleveren aan de dood.
Op augustus 1982 vroeg Anathalie aan de Heilige Maagd waarom Zij zo de nadruk legde op het gebed en Maria antwoordde dat het gebed maar al te vaak een lippenspel was zonder inhoud. Staat ook niet in de bijbel geschreven: Dit volk eert me met de lippen maar hun hart is ver van Mij". Op 27 november 1982 zegde Anathalie dat er veel scheinheiligen waren die alleen baden om gezien te worden. God zou ze wel in de kou laten staan, zo voegde ze er aan toe. De grote boodschap van Kibeho is dan ook het intens gebed in naam van allen. Op 3 december 1983 vroeg de Heilige Maagd nog meer aan Valentine Nyiramukiza. Nog meer offers, nog meer de stilte te bewaren en dagelijks de volledige Rozenkrans te bidden. Ook vroeg Zij haar om s'nachts op een door Haar aangewezen plaats te gaan bidden. En Valentine bad, verloochende zichzelf, sliep op de grond, zonder lakens noch dekens, en vastte...
HET BEROUW. ( RWANDA 12 ).
HET BEROUW
Wij allen vervallen wel eens in zonde. Zonder ophouden vraagt O.L. Vrouw de echte spijt die tot uiting komt in het aanschouwen van Jezus'kruis en van het lijden van Zijn Moeder, Mede-Verlosseres. In die zin - zin en omdat het haar was opgedragen - bad Marie-Claire het Rozenhoedje van de Zeven Smarten. De Heilige Maagd zei dat een dergelijk gebed Haar gepijnigd Hart goed deed en dat daarmee gespaard gaande uitdrukking van spijt, een remedie tegen de zonde is en tezelfdertijd een bron van geluk. Op 31 mei 1982 reeds verklaarde Zij! Het is het berouw dat ik wens. Het bidden van en het bezinnen over de Rozenkrans van Zeven Smarten zal u de moed geven om uw gedrag te wijzigen. "Weinigen hebben heden ten dage nog berouw en daardoor kruisigen ze nog dagelijks Mijn Zoon... Tevens heb ik u willen u waarschuwen".