For this blog to translate into language of your choice? Select your language below.
2 prachtige pps-jes hierboven van Godelieve en ook Mama rechts heeft ze gemaakt Klik op de banner en bekijk nog veel meer moois op haar blog
Klik op de banner hier beneden en ga eens langs bij Lenie voor nog meer moois Alle Ave Maria pps-jes hierboven zijn van haar
Gastenboek
Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Wonder
01-03-2009
MATT. 11 , 28 - 30 ).
In volgend stukje evangelie zegt Jezus dat wij zijn juk, dat is een draagbalk, op onze schouders moeten nemen. Het juk van Jezus betekent alles doen wat Hij ons leert:
Zo sprak Jezus: Komt allen naar mij toe die afgemat en belast zijn, en Ik zal u rust geven. Neem mijn juk op uw schouders en kom bij Mij in de leer, omdat Ik zachtmoedig ben en eenvoudig van hart, en u zult rust vinden voor uw ziel. Want mijn juk is zacht en mijn last is licht.'
Hiermee bedoelt Jezus dat wie doet zoals Hij uiteindelijk gelukkig zal zijn en elke last kan dragen zonder te onder te gaan, hoe zwaar die ook is, alleen maar door in Hem te geloven.
EVANGELIE ( Naar Matt. 23, 19 - 28 ).
De volgende lezing uit het evangelie gaat over zien en niet willen zien. Jezus verwijt hier een aantal mensen dat zij niet willen zien wat echt belangrijk is, en enkel doen wat de wetten zeggen. Mensen toch, jullie zijn stekeblind: zeg mij, wat is groter en belangrijker, dat wat gij geeft of het altaar dat uw gift heilig maakt? Wie zegt het altaar, die houdt het daarbij en bij alles wat erop ligt. Wie zegt de tempel, die blijft daarbij en bij God die er woont. En wie zweert bij de hemel, zweert bij de troon van God en bij Hem die erop zetelt. Aan hoe gij u gedraagt kan men zien wat gij echt belangrijk vindt. Wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, schijnheiligen; u draagt een tiende af van de opbrengst van munt, anijs en komijn, maar wat het belangrijkste is in de wet verwaarloost u: recht, barmhartigheid en trouw! Het ene moet u doen, uw belasting betalen, maar het andere niet laten. Jullie zijn blinde leiders, jullie blijven muggenziften om onbelangrijke dingen en een kameel van een fout slikt gij zomaar door! Wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, schijnheiligen; u maakt uw bekers en schotels van buiten schoon, maar van binnen zitten ze nog vol roofzucht en gulzigheid. Blinde farizeeër, maak eerst de beker van binnen schoon, dan wordt ook de buitenkant schoon. Wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, schijnheiligen; u lijkt op prachtige witgekalkte graven, die er van buiten wel mooi uitzien, maar van binnen vol liggen met doodsbeenderen en allerlei onreine dingen. Zo ziet ook u er van buiten oprecht uit voor de mensen, maar van binnen bent u vol schijnheiligheid en onrecht. Gebruik toch uw ogen opdat Gij zoude zien wat echt belangrijk is!
LUCAS 11, 29 - 32 ).
Er groeide een hele mensenmassa aan terwijl Jezus vertelde, en Hij zei hen: de mensen van deze tijd deugen niet. Ze willen een teken, een bewijs van God om hen te overtuigen beter te leven. Maar zij hebben genoeg tekens om te weten wat ze moeten doen. Weten jullie nog het teken dat Jona was in Nineve? (Hij streed in Nineve voor een betere stad, voor meer eerbied voor God en vertelde dat alle mensen recht hebben op eerlijkheid en respect.) Zoals Jona voor de inwoners van Nineve een teken is geweest, zo zal de Mensenzoon dat zijn voor de mensen van deze tijd. De koningin van het zuiden, (de koningin van Sjeba,) zij had in de tijd van Salomo geluisterd naar de wijze woorden van koning Salomo en kwam van ver om hem te bezoeken. Als zij zal opstaan uit de dood zal zij de mensen van deze tijd terechtwijzen en hen veroordelen. Maar let op: deze tijd heeft Iemand die groter is dan Salomo: dat ze dus maar luisteren naar de Mensenzoon!
28-02-2009
GELOOF HOOP EN LIEFDE.
Geloof, hoop en liefde heeft elk mens in zich. En zal meer voelbaar worden, als men verder kijkt naar Godslicht. Men moet eerst zichzelf, dat leven dat je geschonken is te accepteren. Je zult van je zelf gaan houden, dat je door Godsliefde doet leren.
Dit geluk dat ken je nog niet, maar dat zal voelbaar kunnen worden voor jou. Breng je gedachte, naar God, je moet weten dat hij van ieder mensenkind houd. Vraag hulp, door het gebed, zoals deze jongen het door het gebed het ook heeft gevraagd. Je word van binnen lichter, en dan voel je werkelijk dat God je door het leven draagt.
Het verdriet en de geestelijke pijnen in je leven. Die worden dan minder, doordat je nu jou liefde aan God hebt gegeven. Werkelijk, dat gebeurt innerlijk met jou, zo is het ook met mij gegaan. Ja werkelijk God is liefde, God geeft je kracht, zo kom je echt stevig op je beide benen te staan.
HET LAATSTE WOORD TOT DE GEMEENTE. ( OPENBARING XXII : 20 ).
Het laatste woord van Jezus aan de zijnen, is niet het bevel om heen te gaan en aan alle schepselen het Evangelie te verkondigen. Dit was wel het laatste woord van den opgestanen Heiland tot Zijn discipelen. Zij moesten Zijn getuigen zijn tot aan de einden der aarde, terwijl Hij weg was. Maar dit woord is toch niet het laatste, dat Jezus tot de zijnen sprak. De verheerlijkte Heer, aan Gods rechterhand gezeten, heeft nog een later woord gesproken, niet zoozeer tot de zijnen als discipelen, die Hij uitzond, maar tot de zijnen als Gemeente, van wie Hij het heerlijk Hoofd is.
We vinden het in Openb. XXII : 20.
"Ja, Ik kom haastelijk."
Hoe heerlijk is dat! "lk, Jezus," zegt Hij te voren, opdat er geen twijfel aan zijn zou, dat Hij het Zelf was, die spreekt, "Ik, Jezus, heb Mijnen engel gezonden om ulieden deze dingen te getuigen in de gemeenten: Ik ben de wortel en het geslacht Davids, de blinkende morgenster."
Er wordt in onze dagen door de Christenen in het algemeen veel meer gelet op de laatste woorden van den opgestanen Jezus tot Zijn discipelen, dan op de laatste woorden van den verheerlijkten Jezus tot Zijn Gemeente.
En toch, hoe gewichtig is het voor onzen wandel, voor ons getuigenis, tot onze vertroosting en tot eer des Heeren, als wij in levende gedachtenis houden dat kostbare woord van Hem, die aan Zijn geliefde Bruid de belofte gaf: "Ja, Ik kom haastelijk!"
Zeker, het woord tot de discipelen over de evangelieprediking gesproken, is hoogst belangrijk. Wie zal er iets van durven of willen afdoen? Integendeel, wij zullen moeten erkennen, hoe véél wij er in te kort komen; hoe váák we vergeten hebben, dat ook aan de heidenen het Woord Gods moet gebracht worden.
Maar in een tijd als de onze, een tijd van opwekking en werkzaamheid, is er toch gevaar, ons zóó met den arbeid voor den Heer in binnen- en buitenland bezig te houden, zóó op te gaan in 's Heeren bevel om aan alle schepselen het Evangelie te brengen, dat wij vergeten, dat de Heer nog iets anders van ons begeert, dat is: een antwoord op het laatste woord, dat Hij in den Bijbel tot Zijn Gemeente spreekt.
"Ja, Ik kom haastelijk!" zegt de Heer.
Is ons persoonlijk antwoord het antwoord der Gemeente: "Amen. Kom, Heer Jezus!"?
We zijn weer nader gekomen tot de komst des Heeren. Elk jaar, dat heengaat, voert ons het heerlijk oogenblik van Jezus' verschijnen dichterbij. Zijn wij er nu misschien zeer dicht bij gekomen? Hij zegt: Ja, Ik kom haastelijk! En Hij houdt, wat Hij belooft. Plotseling zal Hij verschijnen - in een punt des tijds zal alles geschied zijn.
Verlangt ons hart naar Zijne komst? Of is er geen Amen in ons hart? Zoo niet, dan zijn we òf wereldschgezind, òf onverschillig, òf we zoeken hier nog onze eer, ook in onzen dienst.
Ons gansche leven moest één Amen, één antwoord wezen op dat laatste woord van Jezus aan Zijn Gemeente. Verlangt de Bruid niet naar den Bruidegom? Wil de Heilige Geest, die Zelf roept: "Kom!" niet in ons het geroep: "Kom, Heer Jezus!" werken?
Wanneer de hoop op Jezus' wederkomst leeft in mijn ziel, dan heeft dit als vanzelf invloed op mijn wandel, want dan reinig ik mijzelf, gelijk Hij rein is. Dan heeft dit ook uitwerking op mijn getuigenis, want dan ben ik overvloedig in het werk des Heeren, wetende, dat ik misschien niet veel tijd meer heb, zoodat ik mijn familie, mijn vrienden, voor zooveel ik kan, of daartoe in de gelegenheid ben, moet inlichten aangaande den weg des behouds; dan ben ik ook rustig, wetende, dat mijn arbeid in Hem niet ijdel is, zoodat ik Hem alles overgeef, ook wat mijn geliefde, nog onbekeerde betrekkingen betreft, al zou Hij heden komen! Ja, mochten wij allen leven en wandelen met het oog op de spoedige wederkomst des Heeren! Hoeveel invloed zou dat hebben op hetgeen wij deden of lieten.
Het doel van het laatste boek van Gods Woord is: ons met de toekomst bezig te houden. En het slot er van roept ons toe: "Spoedig komt Jezus!" De Heer Zelf treedt vóór ons en zegt: "Ja, Ik kom haastelijk." En in zielsverrukking wordt het antwoord - uw antwoord, mijn antwoord? - gegeven: "Amen! kom, Heer Jezus!"
Amen, Heer! wil haastig komen! Zuchtend blikt Uw Bruid omhoog. Klief de wolken! alle vromen Zoeken U met smachtend oog. Kom, Heer Jezus! wil ons toonen Uwer liefde hoogste kracht! Amen! Amen! wil bekronen, Wat Uw zoenbloed heeft volbracht!
HEER JEZUS CHRISTUS.
Heer Jezus Christus, ons hele menselijk bestaan hebt Gij door leeft. Geboorte en dood, Vreugde en lijden, Vriendschap en eenzaamheid, En niets menselijk is U vreemd gebleven. Wij hebben ook de belofte van Uw aanwezigheid altijd en overal als wij in Uw naam verenigd zijn. Daarom Heer, bidden wij U: Blijf in ons leven aanwezig; Help ons onze weg te gaan, De gewone weg van ons aards bestaan, Van dag tot dag; Laat ons niet tweifelen maar voortgaan in geloof en vertrouwen. Laat zo Uw rijk komen in ons persoonlijk leven, in onze gezinnen, En overal waar mensen wonen en werken. Dit alles vragen wij U door de voorspraak van Uw Moeder Maria, die enmaal zalig geprezen werd om Haar geloof En die nu deelt in Uw leven bij de Vader in alle eeuwigheid. Amen.
GEBED TOT MARIA OM HET LICHT VAN DE WARE VRIJHEID.
Lieve Moeder Maria, Dageraad van de eeuwige lentedag,
Omdat de nacht van mijn ziel mij verdrukt, roept mijn hart tot U om het Licht van God, want mijn bloemen verlangen er zo naar, hun ware schoonheid aan de wereld te vertonen.
O bekom toch mijn ziel het Zegel van God, opdat zij voor alle duisternis gesloten moge worden.
Aanschouw toch mijn arme ziel. Als een abdij van lofprijzing en vrede werd zij gemaakt. In haar rust de kiem der heiligheid, doch de winden des levens hebben deze kiem bedolven onder het stof der wereld.
In het vuur van Uw volmaakte Liefde, o Maria, verbrand toch alles wat mij belet om Gods Licht in mij tot vrucht te brengen.
Bevrijd de kiem der heiligheid in het tabernakel van mijn ziel, opdat ik opnieuw kan ademen, en de bloemen der deugd in mij de eeuwige lente mogen aankondigen.
Zie, zoals in elke ziel heeft God ook in mij iets van Zichzelf verborgen.
Heers nu totaal in mijn hart en geest, opdat de adem van mijn Schepper in mij gewekt moge worden en het ware Leven mijn zieletuin moge betoveren, want in Hem is de overwinning op alles wat onvruchtbaar maakt.
O Vertegenwoordigster van het Goddelijk Licht in alle zielen, bevrijd mij van alle gevoelens en herinneringen die verlammen, en van alle invloeden die mijn geloof in het Licht hebben gehuld in de nevelen der twijfel, want:
In U is de lente vereeuwigd.
In U is de vrede van de volmaakte eenheid met Christus.
In U is de ware vrijheid van de voltooide heiligheid.
Maak mij toch één met U, opdat ook mijn ziel zich uit de troosteloze duisternis van de wereld moge bevrijden.
AMEN.
Op zich is de ziel hulpeloos. Naarmate de ziel zich méér met Maria verenigt, vloeien de oneindige krachten van de Koningin van Hemel en aarde in haar over. Het is een gezonde houding, zich zwak en onvolkomen te weten. Dit neemt niet weg dat de ziel die zich totaal aan Maria heeft toegewijd, en deze toewijding in haar dagelijks leven werkelijk beleeft, mag en zelfs moet geloven in het feit dat zij daardoor op een kracht kan terugvallen, die haar eigen kracht oneindig overstijgt, zodat zij dan mits behoud van alle oprechte bescheidenheid en nederigheid mag geloven dat zij alles kan. De ziel die al haar inspanningen met een oprecht en liefdevol hart richt op de verwezenlijking van Gods Werken, en dit doet in eenheid met Marias Hart, kan inderdaad werken volbrengen en situaties het hoofd bieden, die zij anders niet zou aankunnen of die zij anders niet op de juiste wijze (namelijk veel te werelds) zou benaderen.
27-02-2009
MARTIN LUTHER KING.
Martin Luther KING,
Bemin uw vijanden Wanneer we vrede op aarde willen en goede wil onder de mensen, dan moet onze zorg gaan naar de bevestiging van het gewijde karakter van elk menselijk leven. Elke mens is belangrijk, want hij is kind van God. Zolang de mensen en de naties dat niet willen begrijpen, zullen oorlogen bestaan. Er zou iemand moeten zijn die er ons aan herinnert dat, wanneer politieke of ideologische verschillen ons scheiden, het nodig zal zijn om zich op een dag neer te zetten aan de tafel van de broederlijkheid. In Christus bestaat er geen Jood of heiden. In Christus gaat het niet om de man of de vrouw. In Christus is er geen communist of kapitalist. In Christus bestaat in feite geen slaaf of meester meer. En indien wij overtuigd zijn van de echte waarde van de mens, zullen wij geen volkeren meer uitbuiten, zullen wij hen niet langer verpletteren onder het gewicht van onze verdrukking en zullen wij niemand meer doden. In het Nieuwe Testament vindt men het Griekse woord Agapè om de liefde aan te duiden. Het is de overlopende liefde die niets in ruil vraagt. De theologen zouden zeggen dat het gaat om de liefde van God, die werkt in het hart van de mens. Wanneer men zich oefent om op die manier te beminnen, dan bemint men alle mensen, niet omdat wij voor hen sympathie voelen, niet omdat wij hun manier van leven waarderen, maar omdat God ze bemint. Dat is de betekenis van het woord van Jezus: "Bemin uw vijanden".
GEBED TOT DE MOEDER VAN GOD EN ONZE MOEDER.
Verheven Koningin der Hemelen, soevereine Meesteres van de Engelen, Gij die vanaf het begin van God hebt ontvangen de Macht en de zending om de kop van Satan te verpletteren, wij vragen U nederig, zend uw Heilige Legioenen opdat, onder Uw bevelen en door Uw Macht, zij de demonen vervolgen, hen overal bestrijden, hun driestheid beteugelen en hen terugdringen in de Afgrond. AMEN.
PRIESTER ZIJN.
Priester zijn in deze tijd, is proberen de droom te vervullen van de Man van Nazareth: weldoende rondgaan, houden van de mens, over zijn gebreken heen, brood zijn dat gebroken 'wordt, wijn, geperst uit duizend druiven van dagelijks leven tot vreugde en bevrijding van velen
Priester zijn is revolutionair zijn om het Leven een kans te geven is telkens opnieuw kiezen, met een blij hart, wat God wil en met een klein hart volhouden de mens te dienen is gekruisigd worden op deze twee balken: op het geloof dat God gelijk heeft en op de ervaring van eigen onmacht.
Priester zijn is mee de tocht maken dag na dag met mensen die zoeken is zinduiding zijn, houvast voor gelovigen, eerlijke gezel voor allen, een kleine profeet van Gods grote liefde en is ook gewoon maar mens zijn.
EEN MOEILIJK "ONZE VADER". ( AAN ALLEN ).
(Bidder:) "In de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest. Amen. "Onze Vader, die in de hemelen zijt " (God:) (Stem uit luidspreker bv.) Ja...!?
Wie roept daar? Wie stoort me daar? Maar jij hebt Me toch geroepen?
Ik U geroepen! Ach nee! Eigenlijk niet! Ik bid, gewoon! "Onze Vader die..."
Zie, daar roep je Me weer! Je wilt Me spreken, wat is er dan toch?
"Geheiligd zij uw Naam "
Meen je dat werkelijk?
Wat? Wat moet ik werkelijk menen?
Dat je mijn Naam wilt heiligen! Wat bedoel je daarmee?
Och God, ja, het betekent ja... Och God...ik weet het niet! Waarom zou ik het moeten weten?
Het betekent dat je mij wilt eren, dat ik alleen voor jou belangrijk ben!
Ach ja, hm... Dat begrijp ik, ja. Uw Rijk kome, uw wil geschiede op aarde als in de hemel.
En doe je dat werkelijk?
Dat uw wil geschiede? Ja, natuurlijk! Ik ga naar de mis, ik geef aan Broederlijk Delen, en aan de missies. Ze hebben van mij niet te klagen!
Maar ik wil méér van jou! Dat er wat orde komt in je leven, Dat je die onhebbelijkheden afleert waarmee je zo de anderen op de zenuwen werkt, Dat je durft uitkomen voor je geloof! Ik wil zieken genezen, hongerigen spijzen, bedroefden troosten, gevangenen bevrijden. En alles wat je een ander doet, dat doe je toch aan Mij!
Maar, Heer, waarom hebt Ge het zo op mij gemunt? Weet Ge wel hoeveel rijke, schijnheilige totentrekkers er in de kerk zitten? Kijk zondag maar eens.
Sorry! Ik dacht dat ik je hoorde bidden dat mijn rijk zou komen en mijn wil geschieden. Ik dacht dat je bedoelde: ik wil eraan beginnen. Je kan toch niet bidden om iets dat je zelf niet wilt!
..Ja ja Ik begrijp U, Heer Mag ik verder bidden? "Geef ons heden ons dagelijks brood "
Ja, maar je mag dat zo maar niet alleen voor jezelf vragen. Zo bidden veronderstelt dat je echt iets doet voor de miljoenen hongerlijdenden in de wereld.
"En vergeef ons onze schulden zoals ook wij vergeven aan onze schuldenaren."
Ja, en aan je collega op het werk !
Och Heer, begin daar niet over! Ge weet toch wat voor een kerel dat is. Hoe hij me altijd publiek affronteert. Hoe brutaal hij me aanpakt. Ik word woedend zodra ik hem zie. Dat weet gij toch Heer! Hij neemt me niet ernstig. Hij speelt met mijn voeten!
En toch heb ik je horen bidden dat je het hem vergeeft.
Ja, ja ja maar zo bedoel ik dat toch niet.
Och, beken het maar man, je bent niet eerlijk. Wat je doet klopt niet met wat je bidt. Daar kan je toch niet gelukkig mee zijn. Komt van daar niet die verbittering waarmee je rondloopt?
Och Heer, hij maakt me ziek !
Ik wil je genezen. vergeef het hem en Ik vergeef het jou! Ik kan het je nu reeds vergeven dan zit hij nog alleen met zijn kwaad. Misschien ga je er wat voordeel bij inschieten. Een stukje aanzien misschien. Maar het zal je vrede geven!
Ik weet niet of ik dàt kan opbrengen.
Ik zal je helpen.
En leid ons niet in bekoring maar verlos ons van het kwade.
Oh, Ik doe niets liever. Wie of wat brengt je steeds in bekoring?
Wat bedoelt ge Heer?
Je kent toch wel je zwakke kanten: je opvliegendheid, je omgang met geld, je seksualiteit, je agressiviteit. Geef die dingen geen kans.
Ik denk dat ik nog nooit zo een moeilijke Onze Vader heb gebeden. Het had nu precies allemaal met mijn eigen leven te maken.
Mooi zo! Je maakt vooruitgang. Bid maar rustig verder.
"Want van U is het koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid in eeuwigheid. Amen".
Zie, dat vind ik nu eens heerlijk: mensen die me au sérieux nemen en écht bidden. Die navolgen en steeds bedacht zijn op mijn Wil en dan ontdekken dat het komen van mijn rijk hen zo gelukkig maakt!
AAN ALLE LEZERS.
Gelovige mensen zijn veelal dienstbare mensen. Zo ook Maria. Nog maar pas had zij de boodschap van de Engel Gabriël ontvangen en haar ja-woord gegeven, of zij ging op bezoek bij Elisabet, haar verwante, die zwanger was. Elisabet herkende haar: "Jij bent gezegend onder de vrouwen".
Als wij als christenen dienstbaar zijn aan zieken, aan buren, aan armen, aan onze gemeenschap, dan zullen wij niet altijd als christen herkend worden en dat hoeft ook niet. Maar soms gebeurt het wel. Iemand zegt ons het fijn te vinden dat wij hem of haar als gelovige nabij zijn. 'Dank voor je steun, dank voor je gebed' of 'een woord van jou klinkt altijd wat dieper dan bij de anderen', zo klinkt het dan.
Wanneer iemand ons stamelend door enkele woorden zegt ons gelovig-zijn te waarderen, dan kunnen ook wij op onze beurt soms ons hart uitspreken. Zo deed ook Maria aan Elisabet in haar Magnificat.
Kunnen ook wij ooit, naar haar voorbeeld, op onze beste en meest genadevolle momenten iets zeggen als 'Eigenlijk is God alles voor mij. Hij is mijn diepste vreugde' of nog 'God heeft van mij een ander mens gemaakt,; al weet ik mij heel klein, Hij heeft in mijn leven grote dingen met mij gedaan'; 'Hij is op mijn levensweg gekomen en het is waar, Hij is barmhartig, en Hij is heilig'
In onze cultuur is het niet gebruikelijk op die wijze iets van onze diepste en gelovige binnenkant te laten blijken. En toch zijn mensen gewoonlijk blij als het wél gebeurt. Mensen houden van woorden, waarvan zij kunnen leven.
De Schrift geeft ons voortdurend zulke woorden, woorden van vertrouwen. God ziet om naar de mens. Uiteindelijk, mensen die zich beter wanen dan anderen, slaat Hij uiteen in tweedracht en strijd. Machtigen haalt Hij eens van hun troon en geringen krijgen aanzien. Wie ooit honger had in zijn leven, ontdekt daar doorheen soms het allerbeste 'voedsel', en wie in rijkdom zwom, blijft vaak met lege handen achter.
Ja, vele mensen weten het, in het diepst van hun hart: God neemt het op voor zijn volk. Zijn beloften, toegezegd aan Abraham en aan onze voorvaderen, zijn de echte waarheid voor ons leven. Het komt erop aan Gods nabijheid en barmhartigheid te ontdekken.
Wie vanuit Gods barmhartigheid leeft wordt dienstbaar. Zoals Maria, zoals zo velen voor ons. Zoals zo velen vandaag.
MARIA.
ik roep uw barmhartigheid aan. Maria, troosteres van de bedroefden, troost de kinderen van ons met bloed en tranen doordrenkte land, trek U het lot van de verbannenen aan en troost ook onze door verlangen, leed en nood verteerde harten. Maria, ik bid om hulp voor de verdedigers van mijn vaderland, ik smeek om ware rust voor allen die hun leven voor hun vaderland hebben gegeven, ik bid om vrede en rust voor mijn land en voor de uitgeputte wereld. Maria, ik strek mijn vermoeide handen naar U uit, en bid: smeek voor mij om vergeving van al mijn zonden, mijn tekorten en onvolmaaktheden, voor mij en voor de mijnen. Amen.
Alles voor Jezus, dag en nacht. AMEN.
DE MENS MOET HET GAAN AANVAARDEN.
De Goddelijke wereld geeft het niets voor niets steeds aan. De mensheid zal een verandering ondergaan. En dat zal met grote onrust kunnen gaan geschieden. Wat de mens ellende zal brengen in vele gebieden.
Want het kwade zal voorheen gaan triomferen. Dit zal de mens tot andere gedachten brengen, zodat er velen zich laten bekeren. Want de Goddelijke werken zullen een doorgang vinden. En wij allen zullen dan sterker met Onze God gaan verbinden.
Dan zal het goede, het gaan overwinnen van het kwaad. Want God wil niet dat we kwaad met kwaad vergelden, neem aan deze goede raad. Want met praten en met het gebed, kan men veel meer bereiken. Dan landen met fosfor granaten bestrijken.
De Goddelijke wereld vraagd om de wapens neer te leggen. Dat de liefde het krijgt voor het zeggen. Dan zal de vrede aan de deur van je ziel gaan kloppen. Voor een eenheid voor alle volkeren, zodat alle oorlogen zullen gaan stoppen.
DE GESCHIEDENIS VAN HET CHRISTENDOM.
Daaromgingensommigendechristenenbespottendoortezeggen ;Waarblijfthijnu ?Hijhadtochbeloofdte komen ?Degeneratievooronsisalgestorven,maarallesisnogsteedszoalshetsindshetbeginvandescheppinggeweestis.Dezebespottingstaatin2Petrus,volgensveelgeleerdenhetlaatstgeschrevenboekvanhetNieuweTestament,wellichtuithetbeginvandetweedeeeuw.InditstadiumhaddenveelchristenendehoopopgegevendatJezussnelzouverschijnen ;tochverwachttenzenogweldathijooitzoukomen.Deschrijverlegtuit ;
Ik smeek U nederig, wees vanaf heden de Meesteres van mijn ziel, mijn hart, mijn geest, mijn verlangens en mijn wil, en van mijn hele leven verleden, heden en toekomst.
Ik geef U al mijn pijnen en al mijn noden, mijn zwakheden, mijn herinneringen, mijn onvermogen om diegenen te vergeven die mij schade hebben berokkend, en mijn verlangen om een waarlijk heilig leven te leiden.
Laat toch Uw macht over mij neerstromen, opdat ik Gods Licht in mijn leven moge vinden.
Wees mijn zonneschijn wanneer mijn hart koud is, en mijn bloem wanneer de dag dor lijkt.
Wil mij opnemen in Uw Hart. Wees mijn Meesteres, maar ook mijn Vriendin, opdat ik een nieuw leven moge beginnen onder Uw heerschappij en gehuld in de warme mantel van Uw volmaakte Hemelse Liefde.
Wees bij mij en in mij elke dag en nacht, opdat het Goddelijk Licht in mij moge bloeien als de eeuwige lente.
AMEN.
Ons lichaam wordt niet verzadigd doordat wij een afbeelding van voedsel bekijken. Iets gelijkaardigs geldt voor de ziel: de ziel leeft van de beleving van de ware Liefde. Zij kan niet verzadigd worden door zich slechts de kennis van de vele onderrichtingen van onze Hemelse Koningin eigen te maken, doch louter en alleen door elke inspanning om de Liefde daadwerkelijk te beleven, zodat zij in het hart alles kan wegbranden wat daar aan ballast aanwezig is: oude opvattingen en herinneringen die verlammen en onwerkzaam maken. Telkens de ziel een wereldse benadering van een situatie voorrang geeft op de toepassing van de ware Liefde, begint zij te verhongeren en verhindert zij zichzelf om gelukkig te worden. Wacht niet om de oude spoken van wereldse opvattingen te verjagen tot zij Uw hele ziel ongeneeslijk hebben verziekt. Beroof hen van hun voedsel, door de Liefde te beleven in elk detail van het dagelijks leven. Slechts de beleving van de ware Liefde maakt gelukkig, bevrijdt, schenkt de ware vrede, en grondvest de Hemel in Uw hart nog tijdens Uw leven op aarde. Wees niet langer Uw eigen grootste vijand. De uiterste beleving van de ware Liefde is het zaad van de wedergeboorte voor een totaal nieuwe levenservaring.
AANROEPING TOT JEZUS OM WARE GENEZING.
.Lieve Jezus, Rabbi van Nazareth, Messias van God,
Wil mij aanraken met Uw Goddelijke hand, die het ware Leven geeft.
Wil mijn hele wezen genezen van de melaatsheid van alle duisternis, onreinheid en kilte. Ik smeek U hierom op grond van Uw volmaakte Liefde tot Uw en Mijn Moeder Maria, aan wie ik mijn leven en mijn sterven heb toegewijd.
Wil mijn ziel bekleden met het Goddelijk Zegel, opdat zij gezond moge blijven, en draagster mag worden van zuiver Licht en de oprechte, onvoorwaardelijke Liefde die het ware Leven draagt.
AMEN.
26-02-2009
MARIA.
Maria, het goede en het minder goede in ons leven dat ons als mensen heen en weer sleurt wilt gij omzichtig in de juiste plooi brengen. Het steile levenspad lijkt niet meer zo onmogelijk, als gij de juiste weg naar boven wijst. Daarom willen wij bidden:
Dat wij het geloof van Maria volgen door onvoorwaardelijk de verantwoordelijkheid te aanvaarden die de boodschap van het evangelie ons aanbiedt. Maria, wees ons allen nabij.
Dat wij de weg van de bescheidenheid durven gaan die haar groot gemaakt heeft voor God en de mensen. Maria, wees ons allen nabij.
Dat wij moed ontvangen uit de trouw waarmee Maria haar Zoon bleef volgen op zijn ondoorgrondelijke wegen tot aan het kruis. Maria, wees ons allen nabij. Dat wij delen in de vreugde van Maria om de wondere nabijheid van Gods Geest in onze wereld. Maria, wees ons allen nabij.
Dat wij moeders en vaders zijn waarin God zorgend nabij blijft. Maria, wees ons allen nabij.
Voor allen die ziek, rouwend of eenzaam steun zoeken bij Maria. Dat wij mensen zouden zijn voor hen zoals Maria. Maria, wees ons allen nabij.