For this blog to translate into language of your choice? Select your language below.
2 prachtige pps-jes hierboven van Godelieve en ook Mama rechts heeft ze gemaakt Klik op de banner en bekijk nog veel meer moois op haar blog
Klik op de banner hier beneden en ga eens langs bij Lenie voor nog meer moois Alle Ave Maria pps-jes hierboven zijn van haar
Gastenboek
Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Wonder
28-02-2009
GELOOF HOOP EN LIEFDE.
Geloof, hoop en liefde heeft elk mens in zich. En zal meer voelbaar worden, als men verder kijkt naar Godslicht. Men moet eerst zichzelf, dat leven dat je geschonken is te accepteren. Je zult van je zelf gaan houden, dat je door Godsliefde doet leren.
Dit geluk dat ken je nog niet, maar dat zal voelbaar kunnen worden voor jou. Breng je gedachte, naar God, je moet weten dat hij van ieder mensenkind houd. Vraag hulp, door het gebed, zoals deze jongen het door het gebed het ook heeft gevraagd. Je word van binnen lichter, en dan voel je werkelijk dat God je door het leven draagt.
Het verdriet en de geestelijke pijnen in je leven. Die worden dan minder, doordat je nu jou liefde aan God hebt gegeven. Werkelijk, dat gebeurt innerlijk met jou, zo is het ook met mij gegaan. Ja werkelijk God is liefde, God geeft je kracht, zo kom je echt stevig op je beide benen te staan.
HET LAATSTE WOORD TOT DE GEMEENTE. ( OPENBARING XXII : 20 ).
Het laatste woord van Jezus aan de zijnen, is niet het bevel om heen te gaan en aan alle schepselen het Evangelie te verkondigen. Dit was wel het laatste woord van den opgestanen Heiland tot Zijn discipelen. Zij moesten Zijn getuigen zijn tot aan de einden der aarde, terwijl Hij weg was. Maar dit woord is toch niet het laatste, dat Jezus tot de zijnen sprak. De verheerlijkte Heer, aan Gods rechterhand gezeten, heeft nog een later woord gesproken, niet zoozeer tot de zijnen als discipelen, die Hij uitzond, maar tot de zijnen als Gemeente, van wie Hij het heerlijk Hoofd is.
We vinden het in Openb. XXII : 20.
"Ja, Ik kom haastelijk."
Hoe heerlijk is dat! "lk, Jezus," zegt Hij te voren, opdat er geen twijfel aan zijn zou, dat Hij het Zelf was, die spreekt, "Ik, Jezus, heb Mijnen engel gezonden om ulieden deze dingen te getuigen in de gemeenten: Ik ben de wortel en het geslacht Davids, de blinkende morgenster."
Er wordt in onze dagen door de Christenen in het algemeen veel meer gelet op de laatste woorden van den opgestanen Jezus tot Zijn discipelen, dan op de laatste woorden van den verheerlijkten Jezus tot Zijn Gemeente.
En toch, hoe gewichtig is het voor onzen wandel, voor ons getuigenis, tot onze vertroosting en tot eer des Heeren, als wij in levende gedachtenis houden dat kostbare woord van Hem, die aan Zijn geliefde Bruid de belofte gaf: "Ja, Ik kom haastelijk!"
Zeker, het woord tot de discipelen over de evangelieprediking gesproken, is hoogst belangrijk. Wie zal er iets van durven of willen afdoen? Integendeel, wij zullen moeten erkennen, hoe véél wij er in te kort komen; hoe váák we vergeten hebben, dat ook aan de heidenen het Woord Gods moet gebracht worden.
Maar in een tijd als de onze, een tijd van opwekking en werkzaamheid, is er toch gevaar, ons zóó met den arbeid voor den Heer in binnen- en buitenland bezig te houden, zóó op te gaan in 's Heeren bevel om aan alle schepselen het Evangelie te brengen, dat wij vergeten, dat de Heer nog iets anders van ons begeert, dat is: een antwoord op het laatste woord, dat Hij in den Bijbel tot Zijn Gemeente spreekt.
"Ja, Ik kom haastelijk!" zegt de Heer.
Is ons persoonlijk antwoord het antwoord der Gemeente: "Amen. Kom, Heer Jezus!"?
We zijn weer nader gekomen tot de komst des Heeren. Elk jaar, dat heengaat, voert ons het heerlijk oogenblik van Jezus' verschijnen dichterbij. Zijn wij er nu misschien zeer dicht bij gekomen? Hij zegt: Ja, Ik kom haastelijk! En Hij houdt, wat Hij belooft. Plotseling zal Hij verschijnen - in een punt des tijds zal alles geschied zijn.
Verlangt ons hart naar Zijne komst? Of is er geen Amen in ons hart? Zoo niet, dan zijn we òf wereldschgezind, òf onverschillig, òf we zoeken hier nog onze eer, ook in onzen dienst.
Ons gansche leven moest één Amen, één antwoord wezen op dat laatste woord van Jezus aan Zijn Gemeente. Verlangt de Bruid niet naar den Bruidegom? Wil de Heilige Geest, die Zelf roept: "Kom!" niet in ons het geroep: "Kom, Heer Jezus!" werken?
Wanneer de hoop op Jezus' wederkomst leeft in mijn ziel, dan heeft dit als vanzelf invloed op mijn wandel, want dan reinig ik mijzelf, gelijk Hij rein is. Dan heeft dit ook uitwerking op mijn getuigenis, want dan ben ik overvloedig in het werk des Heeren, wetende, dat ik misschien niet veel tijd meer heb, zoodat ik mijn familie, mijn vrienden, voor zooveel ik kan, of daartoe in de gelegenheid ben, moet inlichten aangaande den weg des behouds; dan ben ik ook rustig, wetende, dat mijn arbeid in Hem niet ijdel is, zoodat ik Hem alles overgeef, ook wat mijn geliefde, nog onbekeerde betrekkingen betreft, al zou Hij heden komen! Ja, mochten wij allen leven en wandelen met het oog op de spoedige wederkomst des Heeren! Hoeveel invloed zou dat hebben op hetgeen wij deden of lieten.
Het doel van het laatste boek van Gods Woord is: ons met de toekomst bezig te houden. En het slot er van roept ons toe: "Spoedig komt Jezus!" De Heer Zelf treedt vóór ons en zegt: "Ja, Ik kom haastelijk." En in zielsverrukking wordt het antwoord - uw antwoord, mijn antwoord? - gegeven: "Amen! kom, Heer Jezus!"
Amen, Heer! wil haastig komen! Zuchtend blikt Uw Bruid omhoog. Klief de wolken! alle vromen Zoeken U met smachtend oog. Kom, Heer Jezus! wil ons toonen Uwer liefde hoogste kracht! Amen! Amen! wil bekronen, Wat Uw zoenbloed heeft volbracht!
HEER JEZUS CHRISTUS.
Heer Jezus Christus, ons hele menselijk bestaan hebt Gij door leeft. Geboorte en dood, Vreugde en lijden, Vriendschap en eenzaamheid, En niets menselijk is U vreemd gebleven. Wij hebben ook de belofte van Uw aanwezigheid altijd en overal als wij in Uw naam verenigd zijn. Daarom Heer, bidden wij U: Blijf in ons leven aanwezig; Help ons onze weg te gaan, De gewone weg van ons aards bestaan, Van dag tot dag; Laat ons niet tweifelen maar voortgaan in geloof en vertrouwen. Laat zo Uw rijk komen in ons persoonlijk leven, in onze gezinnen, En overal waar mensen wonen en werken. Dit alles vragen wij U door de voorspraak van Uw Moeder Maria, die enmaal zalig geprezen werd om Haar geloof En die nu deelt in Uw leven bij de Vader in alle eeuwigheid. Amen.
GEBED TOT MARIA OM HET LICHT VAN DE WARE VRIJHEID.
Lieve Moeder Maria, Dageraad van de eeuwige lentedag,
Omdat de nacht van mijn ziel mij verdrukt, roept mijn hart tot U om het Licht van God, want mijn bloemen verlangen er zo naar, hun ware schoonheid aan de wereld te vertonen.
O bekom toch mijn ziel het Zegel van God, opdat zij voor alle duisternis gesloten moge worden.
Aanschouw toch mijn arme ziel. Als een abdij van lofprijzing en vrede werd zij gemaakt. In haar rust de kiem der heiligheid, doch de winden des levens hebben deze kiem bedolven onder het stof der wereld.
In het vuur van Uw volmaakte Liefde, o Maria, verbrand toch alles wat mij belet om Gods Licht in mij tot vrucht te brengen.
Bevrijd de kiem der heiligheid in het tabernakel van mijn ziel, opdat ik opnieuw kan ademen, en de bloemen der deugd in mij de eeuwige lente mogen aankondigen.
Zie, zoals in elke ziel heeft God ook in mij iets van Zichzelf verborgen.
Heers nu totaal in mijn hart en geest, opdat de adem van mijn Schepper in mij gewekt moge worden en het ware Leven mijn zieletuin moge betoveren, want in Hem is de overwinning op alles wat onvruchtbaar maakt.
O Vertegenwoordigster van het Goddelijk Licht in alle zielen, bevrijd mij van alle gevoelens en herinneringen die verlammen, en van alle invloeden die mijn geloof in het Licht hebben gehuld in de nevelen der twijfel, want:
In U is de lente vereeuwigd.
In U is de vrede van de volmaakte eenheid met Christus.
In U is de ware vrijheid van de voltooide heiligheid.
Maak mij toch één met U, opdat ook mijn ziel zich uit de troosteloze duisternis van de wereld moge bevrijden.
AMEN.
Op zich is de ziel hulpeloos. Naarmate de ziel zich méér met Maria verenigt, vloeien de oneindige krachten van de Koningin van Hemel en aarde in haar over. Het is een gezonde houding, zich zwak en onvolkomen te weten. Dit neemt niet weg dat de ziel die zich totaal aan Maria heeft toegewijd, en deze toewijding in haar dagelijks leven werkelijk beleeft, mag en zelfs moet geloven in het feit dat zij daardoor op een kracht kan terugvallen, die haar eigen kracht oneindig overstijgt, zodat zij dan mits behoud van alle oprechte bescheidenheid en nederigheid mag geloven dat zij alles kan. De ziel die al haar inspanningen met een oprecht en liefdevol hart richt op de verwezenlijking van Gods Werken, en dit doet in eenheid met Marias Hart, kan inderdaad werken volbrengen en situaties het hoofd bieden, die zij anders niet zou aankunnen of die zij anders niet op de juiste wijze (namelijk veel te werelds) zou benaderen.
27-02-2009
MARTIN LUTHER KING.
Martin Luther KING,
Bemin uw vijanden Wanneer we vrede op aarde willen en goede wil onder de mensen, dan moet onze zorg gaan naar de bevestiging van het gewijde karakter van elk menselijk leven. Elke mens is belangrijk, want hij is kind van God. Zolang de mensen en de naties dat niet willen begrijpen, zullen oorlogen bestaan. Er zou iemand moeten zijn die er ons aan herinnert dat, wanneer politieke of ideologische verschillen ons scheiden, het nodig zal zijn om zich op een dag neer te zetten aan de tafel van de broederlijkheid. In Christus bestaat er geen Jood of heiden. In Christus gaat het niet om de man of de vrouw. In Christus is er geen communist of kapitalist. In Christus bestaat in feite geen slaaf of meester meer. En indien wij overtuigd zijn van de echte waarde van de mens, zullen wij geen volkeren meer uitbuiten, zullen wij hen niet langer verpletteren onder het gewicht van onze verdrukking en zullen wij niemand meer doden. In het Nieuwe Testament vindt men het Griekse woord Agapè om de liefde aan te duiden. Het is de overlopende liefde die niets in ruil vraagt. De theologen zouden zeggen dat het gaat om de liefde van God, die werkt in het hart van de mens. Wanneer men zich oefent om op die manier te beminnen, dan bemint men alle mensen, niet omdat wij voor hen sympathie voelen, niet omdat wij hun manier van leven waarderen, maar omdat God ze bemint. Dat is de betekenis van het woord van Jezus: "Bemin uw vijanden".
GEBED TOT DE MOEDER VAN GOD EN ONZE MOEDER.
Verheven Koningin der Hemelen, soevereine Meesteres van de Engelen, Gij die vanaf het begin van God hebt ontvangen de Macht en de zending om de kop van Satan te verpletteren, wij vragen U nederig, zend uw Heilige Legioenen opdat, onder Uw bevelen en door Uw Macht, zij de demonen vervolgen, hen overal bestrijden, hun driestheid beteugelen en hen terugdringen in de Afgrond. AMEN.
PRIESTER ZIJN.
Priester zijn in deze tijd, is proberen de droom te vervullen van de Man van Nazareth: weldoende rondgaan, houden van de mens, over zijn gebreken heen, brood zijn dat gebroken 'wordt, wijn, geperst uit duizend druiven van dagelijks leven tot vreugde en bevrijding van velen
Priester zijn is revolutionair zijn om het Leven een kans te geven is telkens opnieuw kiezen, met een blij hart, wat God wil en met een klein hart volhouden de mens te dienen is gekruisigd worden op deze twee balken: op het geloof dat God gelijk heeft en op de ervaring van eigen onmacht.
Priester zijn is mee de tocht maken dag na dag met mensen die zoeken is zinduiding zijn, houvast voor gelovigen, eerlijke gezel voor allen, een kleine profeet van Gods grote liefde en is ook gewoon maar mens zijn.
EEN MOEILIJK "ONZE VADER". ( AAN ALLEN ).
(Bidder:) "In de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest. Amen. "Onze Vader, die in de hemelen zijt " (God:) (Stem uit luidspreker bv.) Ja...!?
Wie roept daar? Wie stoort me daar? Maar jij hebt Me toch geroepen?
Ik U geroepen! Ach nee! Eigenlijk niet! Ik bid, gewoon! "Onze Vader die..."
Zie, daar roep je Me weer! Je wilt Me spreken, wat is er dan toch?
"Geheiligd zij uw Naam "
Meen je dat werkelijk?
Wat? Wat moet ik werkelijk menen?
Dat je mijn Naam wilt heiligen! Wat bedoel je daarmee?
Och God, ja, het betekent ja... Och God...ik weet het niet! Waarom zou ik het moeten weten?
Het betekent dat je mij wilt eren, dat ik alleen voor jou belangrijk ben!
Ach ja, hm... Dat begrijp ik, ja. Uw Rijk kome, uw wil geschiede op aarde als in de hemel.
En doe je dat werkelijk?
Dat uw wil geschiede? Ja, natuurlijk! Ik ga naar de mis, ik geef aan Broederlijk Delen, en aan de missies. Ze hebben van mij niet te klagen!
Maar ik wil méér van jou! Dat er wat orde komt in je leven, Dat je die onhebbelijkheden afleert waarmee je zo de anderen op de zenuwen werkt, Dat je durft uitkomen voor je geloof! Ik wil zieken genezen, hongerigen spijzen, bedroefden troosten, gevangenen bevrijden. En alles wat je een ander doet, dat doe je toch aan Mij!
Maar, Heer, waarom hebt Ge het zo op mij gemunt? Weet Ge wel hoeveel rijke, schijnheilige totentrekkers er in de kerk zitten? Kijk zondag maar eens.
Sorry! Ik dacht dat ik je hoorde bidden dat mijn rijk zou komen en mijn wil geschieden. Ik dacht dat je bedoelde: ik wil eraan beginnen. Je kan toch niet bidden om iets dat je zelf niet wilt!
..Ja ja Ik begrijp U, Heer Mag ik verder bidden? "Geef ons heden ons dagelijks brood "
Ja, maar je mag dat zo maar niet alleen voor jezelf vragen. Zo bidden veronderstelt dat je echt iets doet voor de miljoenen hongerlijdenden in de wereld.
"En vergeef ons onze schulden zoals ook wij vergeven aan onze schuldenaren."
Ja, en aan je collega op het werk !
Och Heer, begin daar niet over! Ge weet toch wat voor een kerel dat is. Hoe hij me altijd publiek affronteert. Hoe brutaal hij me aanpakt. Ik word woedend zodra ik hem zie. Dat weet gij toch Heer! Hij neemt me niet ernstig. Hij speelt met mijn voeten!
En toch heb ik je horen bidden dat je het hem vergeeft.
Ja, ja ja maar zo bedoel ik dat toch niet.
Och, beken het maar man, je bent niet eerlijk. Wat je doet klopt niet met wat je bidt. Daar kan je toch niet gelukkig mee zijn. Komt van daar niet die verbittering waarmee je rondloopt?
Och Heer, hij maakt me ziek !
Ik wil je genezen. vergeef het hem en Ik vergeef het jou! Ik kan het je nu reeds vergeven dan zit hij nog alleen met zijn kwaad. Misschien ga je er wat voordeel bij inschieten. Een stukje aanzien misschien. Maar het zal je vrede geven!
Ik weet niet of ik dàt kan opbrengen.
Ik zal je helpen.
En leid ons niet in bekoring maar verlos ons van het kwade.
Oh, Ik doe niets liever. Wie of wat brengt je steeds in bekoring?
Wat bedoelt ge Heer?
Je kent toch wel je zwakke kanten: je opvliegendheid, je omgang met geld, je seksualiteit, je agressiviteit. Geef die dingen geen kans.
Ik denk dat ik nog nooit zo een moeilijke Onze Vader heb gebeden. Het had nu precies allemaal met mijn eigen leven te maken.
Mooi zo! Je maakt vooruitgang. Bid maar rustig verder.
"Want van U is het koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid in eeuwigheid. Amen".
Zie, dat vind ik nu eens heerlijk: mensen die me au sérieux nemen en écht bidden. Die navolgen en steeds bedacht zijn op mijn Wil en dan ontdekken dat het komen van mijn rijk hen zo gelukkig maakt!
AAN ALLE LEZERS.
Gelovige mensen zijn veelal dienstbare mensen. Zo ook Maria. Nog maar pas had zij de boodschap van de Engel Gabriël ontvangen en haar ja-woord gegeven, of zij ging op bezoek bij Elisabet, haar verwante, die zwanger was. Elisabet herkende haar: "Jij bent gezegend onder de vrouwen".
Als wij als christenen dienstbaar zijn aan zieken, aan buren, aan armen, aan onze gemeenschap, dan zullen wij niet altijd als christen herkend worden en dat hoeft ook niet. Maar soms gebeurt het wel. Iemand zegt ons het fijn te vinden dat wij hem of haar als gelovige nabij zijn. 'Dank voor je steun, dank voor je gebed' of 'een woord van jou klinkt altijd wat dieper dan bij de anderen', zo klinkt het dan.
Wanneer iemand ons stamelend door enkele woorden zegt ons gelovig-zijn te waarderen, dan kunnen ook wij op onze beurt soms ons hart uitspreken. Zo deed ook Maria aan Elisabet in haar Magnificat.
Kunnen ook wij ooit, naar haar voorbeeld, op onze beste en meest genadevolle momenten iets zeggen als 'Eigenlijk is God alles voor mij. Hij is mijn diepste vreugde' of nog 'God heeft van mij een ander mens gemaakt,; al weet ik mij heel klein, Hij heeft in mijn leven grote dingen met mij gedaan'; 'Hij is op mijn levensweg gekomen en het is waar, Hij is barmhartig, en Hij is heilig'
In onze cultuur is het niet gebruikelijk op die wijze iets van onze diepste en gelovige binnenkant te laten blijken. En toch zijn mensen gewoonlijk blij als het wél gebeurt. Mensen houden van woorden, waarvan zij kunnen leven.
De Schrift geeft ons voortdurend zulke woorden, woorden van vertrouwen. God ziet om naar de mens. Uiteindelijk, mensen die zich beter wanen dan anderen, slaat Hij uiteen in tweedracht en strijd. Machtigen haalt Hij eens van hun troon en geringen krijgen aanzien. Wie ooit honger had in zijn leven, ontdekt daar doorheen soms het allerbeste 'voedsel', en wie in rijkdom zwom, blijft vaak met lege handen achter.
Ja, vele mensen weten het, in het diepst van hun hart: God neemt het op voor zijn volk. Zijn beloften, toegezegd aan Abraham en aan onze voorvaderen, zijn de echte waarheid voor ons leven. Het komt erop aan Gods nabijheid en barmhartigheid te ontdekken.
Wie vanuit Gods barmhartigheid leeft wordt dienstbaar. Zoals Maria, zoals zo velen voor ons. Zoals zo velen vandaag.
MARIA.
ik roep uw barmhartigheid aan. Maria, troosteres van de bedroefden, troost de kinderen van ons met bloed en tranen doordrenkte land, trek U het lot van de verbannenen aan en troost ook onze door verlangen, leed en nood verteerde harten. Maria, ik bid om hulp voor de verdedigers van mijn vaderland, ik smeek om ware rust voor allen die hun leven voor hun vaderland hebben gegeven, ik bid om vrede en rust voor mijn land en voor de uitgeputte wereld. Maria, ik strek mijn vermoeide handen naar U uit, en bid: smeek voor mij om vergeving van al mijn zonden, mijn tekorten en onvolmaaktheden, voor mij en voor de mijnen. Amen.
Alles voor Jezus, dag en nacht. AMEN.
DE MENS MOET HET GAAN AANVAARDEN.
De Goddelijke wereld geeft het niets voor niets steeds aan. De mensheid zal een verandering ondergaan. En dat zal met grote onrust kunnen gaan geschieden. Wat de mens ellende zal brengen in vele gebieden.
Want het kwade zal voorheen gaan triomferen. Dit zal de mens tot andere gedachten brengen, zodat er velen zich laten bekeren. Want de Goddelijke werken zullen een doorgang vinden. En wij allen zullen dan sterker met Onze God gaan verbinden.
Dan zal het goede, het gaan overwinnen van het kwaad. Want God wil niet dat we kwaad met kwaad vergelden, neem aan deze goede raad. Want met praten en met het gebed, kan men veel meer bereiken. Dan landen met fosfor granaten bestrijken.
De Goddelijke wereld vraagd om de wapens neer te leggen. Dat de liefde het krijgt voor het zeggen. Dan zal de vrede aan de deur van je ziel gaan kloppen. Voor een eenheid voor alle volkeren, zodat alle oorlogen zullen gaan stoppen.
DE GESCHIEDENIS VAN HET CHRISTENDOM.
Daaromgingensommigendechristenenbespottendoortezeggen ;Waarblijfthijnu ?Hijhadtochbeloofdte komen ?Degeneratievooronsisalgestorven,maarallesisnogsteedszoalshetsindshetbeginvandescheppinggeweestis.Dezebespottingstaatin2Petrus,volgensveelgeleerdenhetlaatstgeschrevenboekvanhetNieuweTestament,wellichtuithetbeginvandetweedeeeuw.InditstadiumhaddenveelchristenendehoopopgegevendatJezussnelzouverschijnen ;tochverwachttenzenogweldathijooitzoukomen.Deschrijverlegtuit ;
Ik smeek U nederig, wees vanaf heden de Meesteres van mijn ziel, mijn hart, mijn geest, mijn verlangens en mijn wil, en van mijn hele leven verleden, heden en toekomst.
Ik geef U al mijn pijnen en al mijn noden, mijn zwakheden, mijn herinneringen, mijn onvermogen om diegenen te vergeven die mij schade hebben berokkend, en mijn verlangen om een waarlijk heilig leven te leiden.
Laat toch Uw macht over mij neerstromen, opdat ik Gods Licht in mijn leven moge vinden.
Wees mijn zonneschijn wanneer mijn hart koud is, en mijn bloem wanneer de dag dor lijkt.
Wil mij opnemen in Uw Hart. Wees mijn Meesteres, maar ook mijn Vriendin, opdat ik een nieuw leven moge beginnen onder Uw heerschappij en gehuld in de warme mantel van Uw volmaakte Hemelse Liefde.
Wees bij mij en in mij elke dag en nacht, opdat het Goddelijk Licht in mij moge bloeien als de eeuwige lente.
AMEN.
Ons lichaam wordt niet verzadigd doordat wij een afbeelding van voedsel bekijken. Iets gelijkaardigs geldt voor de ziel: de ziel leeft van de beleving van de ware Liefde. Zij kan niet verzadigd worden door zich slechts de kennis van de vele onderrichtingen van onze Hemelse Koningin eigen te maken, doch louter en alleen door elke inspanning om de Liefde daadwerkelijk te beleven, zodat zij in het hart alles kan wegbranden wat daar aan ballast aanwezig is: oude opvattingen en herinneringen die verlammen en onwerkzaam maken. Telkens de ziel een wereldse benadering van een situatie voorrang geeft op de toepassing van de ware Liefde, begint zij te verhongeren en verhindert zij zichzelf om gelukkig te worden. Wacht niet om de oude spoken van wereldse opvattingen te verjagen tot zij Uw hele ziel ongeneeslijk hebben verziekt. Beroof hen van hun voedsel, door de Liefde te beleven in elk detail van het dagelijks leven. Slechts de beleving van de ware Liefde maakt gelukkig, bevrijdt, schenkt de ware vrede, en grondvest de Hemel in Uw hart nog tijdens Uw leven op aarde. Wees niet langer Uw eigen grootste vijand. De uiterste beleving van de ware Liefde is het zaad van de wedergeboorte voor een totaal nieuwe levenservaring.
AANROEPING TOT JEZUS OM WARE GENEZING.
.Lieve Jezus, Rabbi van Nazareth, Messias van God,
Wil mij aanraken met Uw Goddelijke hand, die het ware Leven geeft.
Wil mijn hele wezen genezen van de melaatsheid van alle duisternis, onreinheid en kilte. Ik smeek U hierom op grond van Uw volmaakte Liefde tot Uw en Mijn Moeder Maria, aan wie ik mijn leven en mijn sterven heb toegewijd.
Wil mijn ziel bekleden met het Goddelijk Zegel, opdat zij gezond moge blijven, en draagster mag worden van zuiver Licht en de oprechte, onvoorwaardelijke Liefde die het ware Leven draagt.
AMEN.
26-02-2009
MARIA.
Maria, het goede en het minder goede in ons leven dat ons als mensen heen en weer sleurt wilt gij omzichtig in de juiste plooi brengen. Het steile levenspad lijkt niet meer zo onmogelijk, als gij de juiste weg naar boven wijst. Daarom willen wij bidden:
Dat wij het geloof van Maria volgen door onvoorwaardelijk de verantwoordelijkheid te aanvaarden die de boodschap van het evangelie ons aanbiedt. Maria, wees ons allen nabij.
Dat wij de weg van de bescheidenheid durven gaan die haar groot gemaakt heeft voor God en de mensen. Maria, wees ons allen nabij.
Dat wij moed ontvangen uit de trouw waarmee Maria haar Zoon bleef volgen op zijn ondoorgrondelijke wegen tot aan het kruis. Maria, wees ons allen nabij. Dat wij delen in de vreugde van Maria om de wondere nabijheid van Gods Geest in onze wereld. Maria, wees ons allen nabij.
Dat wij moeders en vaders zijn waarin God zorgend nabij blijft. Maria, wees ons allen nabij.
Voor allen die ziek, rouwend of eenzaam steun zoeken bij Maria. Dat wij mensen zouden zijn voor hen zoals Maria. Maria, wees ons allen nabij.
GEBED OM VREDE.
Maria heeft vreugdevolle dagen gekend, maar ook dagen van zorgen en verdriet. En toch bewaarde zij in haar hart een diepe vrede, die niet werd aangetast, de vrucht van haar geloof in God. Laten we bidden : Heer Jezus Christus, U bent altijd een bron van vreugde geweest voor uw Moeder Maria. Door het geloof in uw zending kon Zij vrede bewaren in haar hart. Geef ons ook geloof en vrede, overal waar het leven ons brengt, Zo bidden wij U, die leeft in de eeuwen der eeuwen. Amen.
HEMEL, ZEGEN DEZE MOEILIJKE DAG.
Een zware werkdag breekt aan. Heilige Drievuldigheid, ik wil U verheerlijken door geduld en door eerbied voor die hier ook werken. Geef ons begrip en kracht om alle misverstanden, alle beschimpingen en alle haat stil te verdragen. Zegen allen die mij lief zijn en mijn hele volk, vooral de verdedigers van mijn vaderland, de wezen en allen die lijden voor de Waarheid. Maak ons allen een door een levend geloof, door een onwankelbare hoop en door de liefde, die geen grenzen kent. Amen
NIEUWSBRIEF.
Van Groep Katechon10 Februari 2009
Woensdagavond werd ik gebeld om naar het ziekenhuis in Eindhoven te komen bij een jong gezin. De vrouw was zeventien weken zwanger en was bevallen van een dood kindje. Vorig jaar doopte ik hun eerste kindje. Ze wisten dat hun overleden kindje nu niet meer kon gedoopt worden maar bij dit gebeuren wilden ze met de priester bidden en een zegen laten uitspreken. Het kindje ik schat 15 centimeter groot lag in een mandje bij hen op de kamer.
Het was de eerste keer dat ik bij zo een sterven werd geroepen en dit zag. Ik stond verwonderd over de kleinheid van dit kindje maar ook het feit dat alles al zo mooi gevormd was: de piepkleine voetjes met teentjes, de piepkleine handjes en vingertjes. Ik stond ook verwonderd over het diepe geloof van die twee jonge mensen. Op kousenvoeten en met veel schroom, ging ik naar het ziekenhuis. In de weg daar naartoe denk je dan: Wat moet ik zeggen tegen die mensen die een droom stukgeslagen zagen door het stilvallen van het hartje van hun kindje in de moederschoot?Ik dacht hen te moeten troosten en sterken bij dit gebeuren maar ik werd zelf gesterkt door hun diepe overtuiging dat hun kindje nu in Gods Hand was en vandaar ook dicht bij hen bleef.
Wat doe je eigenlijk in zon momenten want echte liturgie is er niet voor zon afscheid ? Met die jonge vader en moeder heb ik daar bij hun kindje, wat zo in liefde werd verwacht en waar ze zo naar uitkeken, samen gebeden. Ze staken een kaars aan, in het vertrouwen dat hun kindje thuis is in het Licht na dit leven. Ik heb het kindje dat ze eens wilden laten dopen - besprenkeld met doopwater in het vertrouwen dat dit kind bij God geborgen in. Met een kruisje voor op een kinderkamer heb ik het gezegend in het vertrouwen dat de dood hier niet het laatste woord heeft. Onze pijn en verdriet maar ook ons geloof hebben we neergelegd in het samen bidden van het Onze Vader. We hebben samen een Weesgegroet gebeden en een rozenkransje neergelegd in het mandje en uitgesproken dat de Moeder Gods nu voor dit kind zou zorgen nu hun moeder- en vaderhanden het moesten loslaten.
Dit bidden bij dit engeltje heeft me beziggehouden. Ik beluisterde bij die ouders ook een protest naar wat sommigen durven te beweren, dat een kind dat zeventien weken in de moederschoot is gedragen, nog niet echt een kind was. Nu ik dit kleintje heb gezien klein maar met alles erop en er aan -, ben ik daar ook nog meer van overtuigd. En zeker bij deze ouders moet je met niets anders aankomen. Ik denk ook dat moesten meer mensen eens zon kleintje zien, men zou misschien er wat genuanceerder over denken. Zo dikwijls wordt bij een doop dat stukje uit het evangelie gelezen waar Jezus zegt: Laat de kinderen tot Mij komen. Gelukkig dat mensen kunnen geloven en vertrouwen dat wanneer de dood zelfs het leven van een kind-op-komst-naar-ons laat eindigen, het bij Hem geborgen is.
Gods Zegen, uw priester en pastoor A. Penne.www.rk-bergeijk.nl
Dit wekelijks woord is ook te beluisteren op Radio Maria, op de middengolf AM/MW 675 op zaterdag om 6 uur s morgens en 12 uur s middags na de liturgische kalender. Je kunt het ook beluisteren via internet www.radiomaria.nl en dan in de rechterhoek klikken op de knop Luister live.
WUVWUVWUVWUVWUVWUWUVWUVWV
O, Maria zonder zonden ontvangen, bid voor ons die onze toevlucht tot U nemen.
Bijvoegsel aan de Boodschap
Van 25 Februari 2009
Medegedeeld door mevrouw STASSEN Mia
Beste Broers en Zussen,
De jonge ziener, Broeder Angelicus de Angelis uit Wenen, komt Vrijdag 6 maart (eerste Vrijdag van de maand) naar Genk om met ons te bidden. Dit zal doorgaan in het kerkje in de Hengelhoefstraat.
Na de dienst is er gelegenheid om vragen te stellen in Ons tehuis.
We beginnen om 12 uur in de kerk.
12:00 uur-15:00 uur geleide aanbidding met biechtgelegenheid,
15:00 uur-18:00 uurstille aanbidding
18 : 30uur Heilige Mis opgedragen door Dr. A. Fugel een priester uit Zwitserland en geestelijk leider van Broeder Angelicus.
Het is belangrijk en interessant om te weten wat de hemel ons wil zeggen in deze moeilijke tijden.Het is de eerste buitenlandse reis van broeder Angelicusde Angelis. In Januari kreeg hij de dringende opdracht om naar de gelovigen toe te gaan!De eerste plaats die hij bezoekt is Genk!
Achter in de kerk zijn bundels die uitleg, instructies en de boodschappen bevatten, u kunt die kopen aan 5 euro. Zo kunt u zich een beeld vormen.
Lees en overweeg
Verder vindt u ook alles op internet op de Nederlandse site van:
Dit om het verdere verloop te kunnen volgen, het zijn tenslotte instructies vanuit de hemel ..
U bent welkom: gebedsgroep Koningin van de Vrede Genk
GEBED VAN DE HEILIGE FRANCISCUS
Heer, maak van mij een bode van uw vrede
waar haat heerst, laat mij liefde brengen,
waar krenking is, vergeving,
waar tweedracht is, verzoening,
waar twijfel is, geloof
waar wanhoop is, hoop
waar droefheid, vreugde,
waar duisternis is, uw licht
Want als wij geven, worden wij rijk
als wij ons zelf vergeten, vinden wij vrede,
als wij vergeven, verkrijgen we vergiffenis,
als wij sterven, verwerven wij de eeuwige opstanding
Geef vrede, Heer
Bijvoegsel aan de Boodschap
Van 25 Februari 2009
"KARDINAAL LIET PAUS STRUIKELEN"
HAMBURG 06/02 (DPA) -De Colombiaanse kardinaal Dario Castrill¢n Hoyos heeft paus Benedictus XVI in de affaire-Williamson (negationistische bisschop)door nalatigheid laten struikelen. Hij had het hoofd van de rooms-katholieke Kerk moeten informeren over de opvattingen van Richard Williamson over de Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog. Dat zei de voorzitter van de Duitse bisschoppenconferentie, aartsbisschop Robert Zollitsch, aan het Duitse televisiestation ZDF.Castrill¢n Hoyos is voorzitter van de commissie Ecclesia Dei, die namens het Vaticaan de betrekkingen met de priesterbroederschap Pius X, waarvan Williamson deel uitmaakt, onderhoudt. Dat hij de paus niet heeft geïnformeerd, is een "openlijk falen", zei aartsbisschop Zollitsch.
Westdeutsche Allgemeine Zeitung./.LVK/SIJ
Hilversum (Van onze redactie) 15 februari 2009 - Als zonden niet worden opgebiecht veroorzaken ze de dood van de ziel en scheiden ze ons van God. Aldus paus Benedictus XVI vanmiddag in zijn wekelijkse Angelustoespraak tot de pelgrims op het Sint-Pietersplein in Rome.
Melaatsheid:De Heilige Vader sprak over de evangelielezing van de zondagsmis, waarin Jezus een melaatse geneest. De paus legde uit dat volgens de oude Joodse wet melaatsheid niet alleen als een lichamelijke ziekte beschouwd werd, maar ook als morele en religieuze onreinheid. Volgens de paus is melaatsheid in het evangelie daarom een symbool voor de zonde, want wie zondigt komt net als de melaatse buiten de kerkgemeenschap te staan en verliest de liefdesband met God.
In nederigheid belijden:"De zonden die wij begaan scheiden ons van God. Als ze niet worden beleden in nederigheid en vertrouwen op de goddelijke genade, dan kunnen ze zelfs een punt bereiken waarop zij de dood van de ziel voortbrengen", sprak de paus.
De Melaatse reinigt:Benedictus verkondigde dat Jezus in zijn lijden 'als een melaatse' werd, omdat hij zich onrein en godverlaten liet worden door onze zonden op zich te nemen om ons ervan te bevrijden. De biecht is volgens de paus het werkzame teken van die bevrijding: "Door middel van zijn bedienaren van het Sacrament van Boete en Verzoening reinigt de gekruisigde en verrezen Christus ons met oneindige genade, herstelt onze gemeenschap met de hemelse Vader en met onze broeders, en geeft ons zijn liefde, zijn vreugde en zijn vrede." Biechtsacrament:In het sacrament van de biecht treedt een priester (biechtvader) op in de persoon van Christus. De biechteling belijdt tegenover de biechtvader zijn zonden en vraagt God vergeving. De priester geeft vervolgens de opdracht om na het ritueel een boetehandeling (penitentie) te verrichten, dat kan zijn een gebed, een goede daad of een onthouding. Tot slot geeft de priester aan de penitent de absolutie: in naam van Christus wordt de gelovige ontslagen van zijn zonden, waardoor deze weer met God en de Kerk verzoend raakt.
Neem een steekproef en ga maar eens op zondag op zoek naar een parochie waar een mis word opgedragen volgens het altaarmissaal en volgens de richtlijn, Redemptionis Sacramentum. Je zal ze als een naaldin een hooiberg moeten zoeken. Als je de pastoor of de verantwoordelijke er op aan spreekt dan krijg je steevast te horen, ja maar daar doen we niet aan mee.
De eucharistie is bij uitstek het middel waarmee katholieken zich met de wereldkerk verbonden weten. Wie in de eucharistie gaat knutselen, zoals het in de merendeel van de Vlaamse parochies gebeurd, heeft het pad van de eenheid verlaten.
Hele groepen gelovigen hebben afgehaakt, ik heb het mee gemaakt, niet omdat ze niet meer geloofden, maar omdat ze zich niet meer achter die nieuwe kerk konden zetten. Mensen die terechte vragen hadden werden met een kluitje in het riet weg gestuurd.
Erik Goris
De weinig nieuwe seminaristen die men nog had en kreeg, moesten aan strenge eisen voldoen. Ze moesten vooral sociaal - lees socialistisch - en liberaal ingesteld zijn. De priesters die België nog had waren trouwens al niet meer herkenbaar want ze liepen simpelweg in gewone kledij, niet alleen de diocesane priesters, maar ook in de kloosters is de jeansbroek en het gebloemde T-shirt, schering en inslag. Meer en meer verdwijnt zelfs het kleine kruisje op de revers van het C&A vest.Evolueren we naar een incognito-kerk?Hopelijk niet!
WUVWUVWUVWUVWUVWUVWUVWUVWUVWUVWUVWUVWUVWUVWUVWUV
BEDEVAARTEN PATTY DE VOSin 2009*P.M.P.Bedevaarten *
Maandag 13 Apriltot Maandag 20 Aprilñ Per vliegtuigPrijs672 Euro
Feest van de Goddelijke Barmhartigheid
Logeren in het Hotel Palma
Donderdag 30 Julitot Vrijdag 7 AugustusBusreis Prijs485 Euro
Jeugdfestival2009
Logeren in hetHotel Palma
Zaterdag lAugustustot Vrijdag 7Augustusñ Per vliegtuig Prijs662 Euro
Jeugdfestival
Logeren in hetHotel Palma
Zondag23 Augustustot Zaterdag29 AugustusBusreis met de Gemeenschap Van VredePrijs: 450 Logeren in hetHotel Palma
Zaterdag 12Septembertot Vrijdag18 SeptemberñPer vliegtuigPrijs659 Euro
Kruisverheffing retraite in Casa San Giuseppe
Logeren in deHome Marissa Baldisari (Podbrdo)
Vrijdag 30 Oktober tot Vrijdag 6 Novemberñ Per vliegtuigPrijs662 euro
Feest van Allerheiligen
Logeren in hetHotel Palma
Bijvoegsel aan de Boodschap
Van 25 Februari 2009
BISSCHOP HOOGMARTENS BEKOMMERD OM NIEUWE ROEPINGEN
Geplaatst door Theo Borgermans op maandag 16 februari 2009 om 00:05u
HASSELT (RKnieuws.net) Monseigneur Hoogmartens, bisschop van Hasselt, is erg bekommerd om nieuwe roepingen, ook tot het priesterschap, het diaconaat en het religieuze leven. Het verlangen naar nieuwe roepingen kwam al uitvoerig ter sprake in verscheidene raden en groepen van ons bisdom, schrijft bisschop Hoogmartens in Samen.
Steeds meer zien wij dat jongerenpastoraal slechts mogelijk is bij gratie van volwassenen of jongvolwassenen die het als hun roeping beleven om jonge mensen mee te nemen in het leven van de Geest, aldus de bisschop. Jonge mensen zullen maar kunnen groeien in geloof, als hun ouders, of een leerkracht, een priester, een parochieassistent of vrijwilliger in de parochie hen daarbij helpen en steunen, stelt bisschop Hoogmartens.
Het geloof van mensen die zich geroepen weten herder te worden voor anderen, is voor de geloofsgroei van jongeren essentieel, stelt hij. In verscheidene dekenaten van het bisdom Hasselt zullen in maart jonge monniken uit de Tiberiade-gemeenschap rondtrekken om te getuigen van hun roeping. Zij zullen zich vooral richten naar jonge mensen in scholen en elders. Ze zullen getuigen van de vrede van het evangelie en van de kracht van Gods Woord.Tussen Pasen en Pinksteren zal vooral in de zondagsvieringen gebeden worden voor nieuwe roepingen. Daartoe zal een roepingengebed worden verspreid en zal een klein liturgisch moment worden gesuggereerd, met een roepingenkaars en een gebed, aldus bisschop Hoogmartens. (tb)
HET WARE LEVEN IN GOD
Exorcist-priester John Abberton uit Leeds (Engeland) zal spreken over Het Ware Leven in God de inspiratie die Vassula heeft ontvangen sinds 1985. Hij zal eveneens over ieder persoonlijk gebeden van bevrijding en genezing uitspreken.
Zaterdag 14 maart 2009, Heilige Gertrudiskerk Amaliadwarstraat 2 b 3522 AR Utrecht(Nederland) We beginnen om 11 uur met een H. Mis.
Voor inlichtingen: telefoon 020-6422651 of 010-5216120. e-mail: nl@tlig.org www.tlig.org
Geplaatst door Theo Borgermans op vrijdag 13 februari 2009 (Bron: PKN)
UTRECHT (RKnieuws.net) - Deze maand is het 200 jaar geleden dat Charles Darwin geboren werd. 150 jaar geleden verscheen de eerste druk van zijn boek On the Origin of Species. Met zijn evolutietheorie bracht Darwin een revolutie teweeg. Het is een boek dat de geesten lang verdeeld heeft gehouden. Er staat toch in de Bijbel dat God de wereld in zes dagen heeft geschapen?
Ik vel geen oordeel over het boek van Darwin. Ik ben geen bioloog. Een vooraanstaande hoogleraar moleculaire biofysica, Cees Dekker, zegt het zo: Voor de evolutie van het leven zijn allerlei bewijzen, de fossielen, de geografische verspreiding van de soorten, de gegevens vanuit de genetica.. Hij zegt ook: Ik geloof van harte dat
God de schepper is, en dat Hij geschapen heeft door een proces van evolutie.Het is jammer dat we vaak een conflict tussen geloof en wetenschap hebben gecreëerd, dat er helemaal niet hoeft te zijn. Dat heeft veel
Bijvoegsel aan de Boodschap
Van 25 Februari 2009
onnodige verwijdering gegeven. Echte wetenschap is niet strijdig met geloof in God. De Bijbel getuigt van God, de Schepper, maar je moet de Bijbel niet als biologisch handboek gebruiken. Wij geloven dat God de Schepper is van hemel en aarde. Dat is een blijde wetenschap. Deze wereld is geen gril. Als ik over mijn eigen leven nadenk, dan mag ik geloven dat ik mijn bestaan cadeau heb gekregen als een kostbaar geschenk. Ik ben niet zomaar los gestort door een blind toeval. Ik mag gelukkig terugvallen op een bedoeling, een goede bedoeling. Mijn leven is bedoeld door God, wiens liefde ons leven draagt, van dag tot dag.Darwin heeft een bijdrage gegeven aan de biologische wetenschap. Biologen vertellen ons iets over de ontwikkeling van het leven. Het is duizelingwekkend en intrigerend om daarover te lezen. We verwonderen ons over het bestaan en de ontwikkeling ervan. Bovenal prijzen we God, dat Hij een wereld heeft gewild, aldusDr. A.J. Plaisier. (tb)
Dit jaar hebben de bisschoppen van België als thema gekozen: God ontmoeten in Zijn Woord. Gods Woord is een levend Woord. Het Woord of anders gezegd: de Bijbel, kan mensen raken tot het diepste van hun ziel. Zo heeft Ingrid Betancourt zich door de Heer laten raken. Misschien herinneren we ons de beelden nog, toen Ingrid uit het vliegtuig stapte, en samen met haar moeder en de bevrijde gijzelaars op de knieën viel en God dankte. Rond haar pols had ze een zelfgemaakte rozenkrans Ze raakte maar niet uitgepraat over de steun die zij tijdens haar gevangenschap ervoer van God, Jezus en Maria Dit was op 2 juli 2008.
Wie is die vrouw? Ingrid Betancourt is geboren in 1961, en had zowel de Franse als de Colombiaanse nationaliteit. Zij was lid van de senaat in Colombia. Ze voerde daar een moedige strijd tegen de corruptie en de drugsbaronnen. Ze werd door de rebellen, de Farc, ontvoerd toen ze kandidaat was voor de presidentsverkiezingen. Op 23 februari 2002 kwam ze als gijzelaarster terecht in de Colombiaanse jungle. Meer dan 6 jaar heeft ze daar geleefd, in ellende en ontbering. Ze was er bijna aan ten onder gegaan, zoals ze liet weten in een brief die ze schreef naar haar moeder.
Ik citeer: Mama, ik ben moe, het lijden moe. Ik ben sterk geweest, dat heb ik althans geprobeerd. Deze bijna 6 jaar van gevangenschap hebben me aangetoond dat ik niet zo taai en ook niet zo moedig, intelligent en sterk ben als ik dacht. Ik heb heel wat strijd gestreden, ik heb verschillende ontsnappingspogingen gedaan. Maar momenteel voel ik me verslagen Einde citaat.
Ingrid heeft verschillende inzinkingen gehad, maar is er telkens weer bovenop gekomen. Hoe? Ze heeft God leren kennen.Vóór haar gevangenschap was Betancourt, zoals bijna iedere Colombiaan, wel gelovig, maar dat stelde niet veel voor. Ik ging wel naar de Mis, maar mijn geloof was niet meer dan een ritueel, zegt ze.Dat veranderde grondig tijdens haar gevangenschap, waar ze de Bijbel begon te lezen. Eerlijk gezegd: ik had niets anders te doen. Ik las en herlas de Bijbel. Het was alsof die woorden nieuw waren, of ze voor mij geschreven waren. Ik vergelijk het met het zoeken van het stopcontact: ik zocht het, maar vond het niet, maar zodra je dat gevonden hebt en je steekt de stekker in, dan gaat plots het licht aan.
Plots begreep ik wie God was. Plots begonnen Zijn Woorden te spreken zoals nooit tevoren.
Daar, in de stilte en beslotenheid van haar gevangenschap, begon ze een nieuwe verhouding met God. Ik begreep plots dat God geen licht is, geen kosmische energie, maar een Persoon met een karakter, een Wezen dat met ons wil communiceren, in woorden die wij kunnen begrijpen.
God heeft haar hart totaal veranderd, door het lezen in de Bijbel.Aan de Franse katholieke krant La Croix vertelde ze dat Christus haar geholpen heeft om met liefde te antwoorden op het geweld dat de rebellen tegen haar gebruikten. Het enige antwoord op geweld is liefde, aldus Betancourt, die haar vijanden vergiffenis wil schenken. Telkens ik de bijbel las, voelde ik me aangesproken door de woorden van Jezus: Zegen je vijand. Het was precies alsof Jezus vóór mij stond en precies wist wat Hij tegen mij moest zeggen".
Ook het Vlaamse weekblad Tertio sprak met haar: Als ik nog aan politiek doe, zal het op een andere manier zijn. Ik wil een politiek bedrijven van eenheid en liefde. Ik wil niet zozeer de structuren, maar het hart van de mensen veranderen.