For this blog to translate into language of your choice? Select your language below.
2 prachtige pps-jes hierboven van Godelieve en ook Mama rechts heeft ze gemaakt Klik op de banner en bekijk nog veel meer moois op haar blog
Klik op de banner hier beneden en ga eens langs bij Lenie voor nog meer moois Alle Ave Maria pps-jes hierboven zijn van haar
Gastenboek
Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Wonder
27-08-2012
2e zoontje voor Myriam Nazzour uit Soufanieh, dochter van Mirna!! En dringend gebed gevraagd!!
2e zoontje voor Myriam Nazzour uit Soufanieh, dochter van Mirna!! En dringend gebed gevraagd!!
Nieuws van Mirna en Myriam haar dochter!
Myriam heeft sinds 22 augustus een 2e zoontje, genaamd JAD! Ze weten niet hoelang ze in Canada blijven daar de situatie in Syrie zeer slecht is!
Ze vragen om veel gebed!
Dank bij voorbaat!!!! Colette zie hieronder hun schrijven. ++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Date: Mon, 27 Aug 2012 14:38:42 +0000
Hello .. how are you? I am fine and yes i have now a boy ( Jad ) He is 5 days old ... and we are in Canada now.
I don't know when we will go back to Syria because the situation is very bad !!!...
We need a lot of prayers, please pray for us and we hope to see you soon
Medjugorje, 15 augustus 2012.
Medjugorje, 15 augustus 2012
Dierbare kinderen van Medjugorje, Geloofd zij Jezus en Maria !
1 Op 2 augustus 2012 kreeg Mirjana haar maandelijkse verschijning aan het Blauwe Kruis. Nogmaals was Podbrodo overspoeld door bedevaarders ! Na de verschijning deelde ze volgende boodschap mee :
Lieve kinderen. Ik ben bij u en geef het niet op. Ik wens u mijn Zoon te leren kennen. Ik verlang dat mijn kinderen bij mij zouden zijn in het eeuwige leven. Ik zou willen dat ge de vreugde van de vrede zoudt voelen en het eeuwige leven zoudt hebben. Ik bid voor u opdat ge de menselijke zwakheden zoudt overwinnen. Ik smeek mijn Zoon u een zuiver hart te geven. Mijn kinderen, alléén zuivere harten weten hoe een kruis te dragen en offers te brengen voor al deze zondaars, die de Hemelse Vader beledigd hebben en ook nu nog beledigen, hoewel ze Hem niet hebben leren kennen. Ik bid dat ge het licht van het ware geloof zoudt leren kennen, dat enkel voortkomt uit het gebed van zuivere harten. Dan zullen allen, die u omringen, de liefde van mijn Zoon voelen. Bid voor hen, die mijn Zoon heeft uitgekozen om u te leiden op de weg naar het heil. Moge uw tong zich onthouden van elk oordeel. Dank u !
2 - Hoop voor Frankrijk ! In mijn fax van 15 mei 2012 haalde ik enkele profetische woorden aan van heiligen met betrekking tot Frankrijk. Vandaag wil ik u een bemoedigende profetie van Marthe Robin (1901-1981) vermelden. Marthe is een Franse mystica, die in Rome op de wachtlijst staat voor een zaligverklaring.
Ik bezocht Marthe in 1973 en deelde met haar over de wonderen, die ik zag gebeuren in de opkomende Charismatische Vernieuwing in Parijs en dat met het enthousiasme van mijn eigen bekering ten minste het begin van mijn bekering. We leefden toen zoals in de Handelingen van de Apostelen. Ze antwoordde me : Dat is nog niets in vergelijking met wat er later nog zal gebeuren ! Nooit vergat ik dit antwoord.
Beter nog! M. Jannick Bonnet, scheikundig ingenieur, die later priester zou worden, bezocht Marthe in april 1973. Zich reeds bewust van de sociale en morele achteruitgang van Frankrijk en verantwoordelijk voor een groot gezin, maakte hij zich zorgen over de toekomst van zijn nakomelingen. De abortuswet was toen nochtans nog niet gestemd, President Pompidou had ze tegengehouden. Er was bovendien toen nog geen sprake van de wetten, die men nu aan het voorbereiden is over het homohuwelijk, de euthanasie, de hulp bij zelfmoord of de moord op babys op 9 maanden zwangerschap Yannick wilde weten wat Marthe daarover dacht. Deze antwoordde prompt: Dat is nog niets tegenover wat er nog zal gebeuren. Ge kunt u niet voorstellen hoe diep men zal vallen! Ze voegde er deze prachtige zin aan toe: De heropleving zal echter buitengewoon zijn, zoals een bal die terugkaatst! Nee, ze zal vlugger en hoger terugkaatsen dan een bal! Pater Yannick houdt een onvergetelijke indruk van dit onderhoud. Van die dag af, zo zegt hij, is alle pessimisme weggevaagd als ik naar de wereld kijk. In minder dan één uur had Marthe me gevaccineerd tegen elke vorm van pessimisme en me een enorme inspuiting van Hoop gegeven. Hij raadt alle pessimisten aan te gaan bidden in de kamer van Marthe in Châteauneuf-de-Galaure (Drôme). Hij is er van overtuigd dat ze veranderd zullen buiten gaan. (Samenvatting van een artikel van Pater Yannick Bonnet, verschenen in LHomme Nouveau van 6/11/2010)
3 Het Jeugdfestival was ook dit jaar een groots moment van genade en een sterke ervaring voor de grote meerderheid van de jongeren, die aanwezig waren. Hoeveel harten hebben er niet de vrede en de levensvreugde terug gevonden! Het aantal deelnemers was nog groter dan vorige jaren. Zo waren er meer dan 600 priesters, de meesten concelebreerden en anderen bleven biecht horen. Wat me getroffen heeft: ik ontmoette meerdere jonge koppels, die mekaar gevonden hadden bij een van de vorige festivals en daarna gehuwd zijn. Ze kennen de vreugde hetzelfde geloof en hetzelfde hoofddoel voor hun familie te delen.
4 Bescherm het leven! De Franciskaan, Pater Danko, die verantwoordelijk was voor het festival heeft alle deelnemers gevraagd een petitie te tekenen ten voordele van de bescherming van het leven van in de moederschoot. Het gaat om een grote actie op Europees niveau, die haar oorsprong heeft in Medjugorje. Het gaat om One of us (Een van de onzen). U kan het vinden op internet www.oneofus.eu en er het formulier downloaden om te tekenen. Als er één miljoen kunnen verzameld worden verdeeld over de verschillende landen, zullen de handtekeningen voor 10 mei van volgend jaar aan het Europese Parlement bezorgd worden. De verenigingen ter bescherming van het leven hebben zich verenigd om deze noodkreet te lanceren. Het is de strijd van David tegen Goliath! We willen voor Europa een cultuur van het leven en geen doodscultuur! Denken we aan de Europese vlag met haar 12 sterren op een blauwe achtergrond. Het zijn de 12 sterren van de Vrouw, bekleed met de zon van de Apocalyps ! Het is immers deze Vrouw door wie we de overwinning zullen behalen, zoals Paus Johannes-Paulus II in Jasna Gora zei op 19/06/1983. Het kwade heeft geen enkele toekomst. Op het einde zal mijn Onbevlekt Hart triomferen zei Maria in Fatima. In afwachting van deze overwinning kunnen we het vergieten van het bloed van onschuldige ongeboren kinderen beperken.
5 De dood van de wolf. Op 12 augustus vertelde een Amerikaanse priester in zijn homilie een aangrijpende geschiedenis, een soort parabel over hoe de zonde de ziel kwetst. Hij zei : De Inuits (Eskimos) in Alaska hebben een heel bijzondere manier om hun leven te beschermen. Als er een gevaar opduikt van wolven, onderzoeken ze gans de streek waar ze een wolf hebben opgemerkt. Dan nemen ze een lang scherp geslepen mes van 25-30 cm. Bestrijken het lemmet met bloed en laten het bevriezen. Nogmaals bestrijken ze het met bloed en laten het weer invriezen. Zo nog een 3de en een 4de maal. Als het mes klaar is, trekken ze naar de plaats waar ze de sporen van de wolf gezien hebben. Daar duwen ze het lemmet in de grond zo dat het er niet kan uitgetrokken worden. Rondom wordt er nog wat bloed op de sneeuw gesprenkeld om de wolf te lokken. Dan wachten ze geduldig zijn komst af. De wolf houdt van wat hij ziet en wat hij ruikt en begint het bloed op te likken dat hij op de sneeuw ziet liggen. Aangetrokken door wat hij ruikt, nadert hij het mes en begint er ook aan de likken. Hij likt de eerste laag bloed, dan de tweede. Als hij aan de derde laag komt, is zijn tong reeds verdoofd door de koude en ongevoelig geworden. Ah, moest hij weten wat er hem onder die laatste laag bloed te wachten staat! Hij likt en likt zonder er zich rekenschap van de geven dat hij zijn eigen tong beetje bij beetje aan het insnijden is. Als hij gedaan heeft en zijn laatste slok binnen heeft, slikt hij zijn eigen tong in en stikt. s Anderendaags komen de Inuits het kadaver van de wolf halen en zijn terug in veiligheid.
Zoals de wolven, worden wij aangetrokken, aangetast en uiteindelijk vernietigd door de zonde! De wereld is ongevoelig geworden voor de zonde, zoals de tong van de wolf verdoofd wordt door het bevroren bloed. De mensen weten niet meer wat zonde is, ze weten niet meer waar het kwaad zit, ze weten niet meer dat zonde bestaat. Wel, de zonde is aantrekkelijk. We houden van wat we zien. We houden van wat we voelen, we volgen onze zinnen blindelings, maar na een eindje eindigen we zoals de wolf.
In mei zei de H. Maagd ons: Ik, als moeder, verlang u te redden uit het gebrek aan vrede, de wanhoop en de eeuwige ballingschap. Mijn Zoon, door zijn dood aan het kruis, toonde u hoeveel Hij u bemint. Hij offerde zichzelf omwille van u en omwille van uw zonden. Verwerp zijn offer niet en vernieuw zijn lijden niet met uw zonden. Sluit de deur van de hemel niet voor uzelf. En in juni: Mijn kinderen, groot is de verantwoordelijkheid, die op u rust Ik verlang dat door uw voorbeeld de zondaars het licht zouden terug krijgen, hun arme zielen verrijken en hen terug brengen in mijn omhelzing. Daarom, bid, bid, vast en biecht regelmatig. Als het ontvangen van mijn Zoon in de Eucharistie het middelpunt is van uw leven, hoeft ge niet bevreesd te zijn, dan kunt ge alles !.
Lieve Gospa, Gij, de Onbevlekte, bekleed met de onmetelijke Barmhartigheid van God, help ons om het echte licht te grijpen en de zonde te haten, die zo sterk uw kinderen toetakelt!
Wegens het inzetten van kleinere vliegtuigen, zijn het aantal plaatsen per bedevaart sterk beperkt !!!
Inlichtingen en inschrijvingen : Dr. Guy CLAES Platanendreef 40 8790 Waregem Tel: 056 60 16 22 (Liefst tussen 8 en 9 uur )
GEBEDSNAMIDDAG in ENAME 2 september
ENAME - OUDENAARDE, Zondag, 2 september 2012 te 14 uur : 41e MEDJUGORJE namiddag In de kerk van Ename. voor de deelnemers aan de laatste bedevaart en alle sympathisanten. Inlichtingen: Zoran TOMIĆ, Enameplein, 14, 9700 ENAME-OUDENAARDE Tel + Fax : 055 30 04 86
Bezoek van Alan AMES.
GELOOFSGETUIGENIS EN GEBED OM GENEZING in de Heilig Hart-kerk Kerkstraat 1b GENK-WINTERSLAG
Alan Ames werd in 1953 in Londen geboren en leeft reeds jaren met zijn vrouw en 2 kinderen in Australië. Hij vernam een duidelijke oproep tot ommekeer waaraan hij na herhaaldelijk afwijzen gehoor gaf. De getuigenis van Alan handelt over zijn eigen terugkeer naar de sacramenten (eucharistie, biecht), het gebed (rozenkrans) en de liefde van God wiens barmhartigheid zijn eigen omkeer mogelijk maakte. Alan spreekt spontaan zoals de Heilige Geest het hem ingeeft. Hij spreekt over de gehoorzaamheid aan de Katholieke Kerk en leeft dit zelf. Met uitdrukkelijke toelating van zijn Aartsbisschop Mgr. Hickey uit Perth Australië getuigt Alan sinds 1994 overal ter wereld van zijn bekering. De gaven die hem geschonken zijn worden vooral bij het genezingsgebed zichtbaar. Steeds opnieuw ontvangen mensen daar emotionele, geestelijke en lichamelijke genezing.
Het programma van zondag 23 september
- Begin om 15 uur met rozenkrans-gebed - Aansluitend de Heilige Mis. - Nadien volgt een voordracht door Alan Ames met vertaling. - Vervolgens uitstelling van het Allerheiligste Sacrament - Genezingsgebed met mogelijkheid tot handoplegging door Alan.
Er is eveneens biechtgelegenheid. Iedereen is van harte welkom. <Grote parkeerplaats voor de kerk.>
Waar heb ik het aan te danken dat de moeder van mijn Heer naar mij toe komt (Luc. 1, 43)? Vredig slenteren schapenwolkjes, dik van geluk, door de vroege morgenlucht. De rust rekt zich uit over de kaarsrechte bomen van het donker bos. Fier glijden sneeuwwitte eenden zachtjes over t Zoet Water. Wapperende vlaggen nodigen uit om de zanderige weg te volgen. En daar duikt, in het volle zonlicht, de prachtige barokke kapel op. Het langdurig klepperen van het torenklokje doorbreekt de stilte. Een zuivere leliegeur lokt mij naar het Lief Vrouwke, onder haar gouden sluier. Maria, ik voel de warmte van een onbegrensde liefde, wanneer ik naar u opkijk. Uw tedere glimlach raakt de gevoeligste snaar van mijn kinderhart. Uw wijze blik heeft ons in dit aardse leven nog zoveel te vertellen. Mijn ogen volgen u hemelwaarts, waar engelen en heiligen jubelen en juichen. Ik zie de Moeder Gods, omringd door de Vader, de Zoon en de H. Geest. Een Hemelse Koningin, in al haar glorie, gehuld in een mantel van licht. Maria, laat vanuit die helderblauwe hemel uw Moederhart tot ons spreken. Want hier beneden wordt gij met liefde al biddend op handen rond gedragen. Als onze Koningin van de Heilige Rozenkrans, door alle mysteries heen. Smekende weesgegroetjes worden als roosjes over het smalle pad uitgestrooid. Tot lof en eer van uw Zoon Jezus, hier aanwezig in t Allerheiligste Sacrament. Door u Maria, Moeder van hoop en licht, gaan wij dankend op naar God. Verenigd in de Krans van Rozen, de Moederlijke zegen van Maria. Lea. Augustus 2012.
WAT ZAL DE WERELD MOOI ZIJN.
WAT ZAL DE WERELD MOOI ZIJN.
Wat zal de wereld mooi zijn op die dag Als Jezus weer zal komen op de wolken Als al wat leeft, de naties en de volken Zich voor Hem zullen buigen vol ontzag
Wat zal de wereld mooi zijn op die dag Als GOD Zijn tent zal opslaan bij de mensen Als volkeren, niet gescheiden door de grenzen Zich zullen scharen onder Christus vlag
Wat zal de wereld mooi zijn op die dag Als heel de schepping zal gezuiverd wezen Als d aarde zal vernieuwd zijn en genezen Van al ons kwaad van gans ons wangedrag
Wat zal de wereld mooi zijn op die dag Als GOD herstellen zal wat wij verknoeiden Als rusten zullen al de zwaar vermoeiden Als tranen zijn verdreven door een lach
Wat zal de wereld mooi zijn op die dag Als GOD Zijn volk met heerlijkheid zal kronen En in het nieuw Jeruzalem doet wonen Wat zal de wereld mooi zijn op die dag
ONZE LIEVE VROUW VAN DE ROZENKRANS.
ONZE LIEVE VROUW VAN DE ROZENKRANS MEDITATIE (Niet volledig) Met alle geslachten prijzen wij U zalig, Maria, vrouw van Nazareth, wonder van de Allerhoogste! De hemelse Vader hebt gij verheerlijkt, naar zijn aartsengel Gabriël geluisterd, Gods woord ontvangen in uw zuiver hart, in uw maagdelijke schoot, en in algehele overgave hebt gij ontvangen van de H. Geest. Met alle geslachten prijzen wij U zalig, Maria, oorzaak van onze blijdschap!
Met alle geslachten prijzen wij U zalig, Maria, vrouw van Ein Karim, van het Bezoek Waar gij Elisabeth en haar ongeboren zoon in aanraking brengt met het mens geworden Woord, de eeuwige Wijsheid, uw eerstgeborene. Gij draagt Hem die ons allen draagt, Redder der volken, ons Licht en onze Waarheid, Mens geworden Liefde en ons eeuwig Leven. Met alle geslachten prijzen wij U zalig, Maria, oorzaak van onze blijdschap!
Met alle geslachten prijzen wij U zalig, Maria, vrouw van het Magnificat! Wonderen heeft God aan u gedaan, geringen verheft Hij, hongerigen verzadigt Hij en u verheft Hij tot hemels verblijf van de Mensenzoon. Gods Woord ademt gij in en uit. Voor alle volken en landen hebt gij Hem onthaald die geneest en leven doet, die vergeving is en verrijzenis. Met alle geslachten prijzen wij U zalig, Maria, oorzaak van onze blijdschap!
Met alle geslachten prijzen wij U zalig, Maria, vrouw van Betlehem! Gij brengt Hem ter wereld door wie de wereld geboren is. Gij voedt Hem die ons eeuwig voedsel is. Gij windt Hem in doeken die ons bekleedt met Zijn licht en heiligheid. Gij toont Hem aan de herders en wijzen en aanbidt Hem met engelen en heiligen. Met alle geslachten prijzen wij U zalig, Maria, oorzaak van onze blijdschap!
O Maria, zonder zonden ontvangen, bid voor ons, die onze toevlucht tot U nemen.
NA DE COMMUNIE, GEBED VAN DE HEILIGE PATER PIO.
NA DE COMMUNIE GEBED VAN DE HEILIGE PATER PIO
Blijf bij mij Heer, want ik moet U aanwezig weten om U niet te vergeten. Gij weet hoe gemakkelijk ik U verlaat. Blijf bij mij Heer, want ik ben zwak en heb uw kracht nodig om niet zo vaak te vallen. Blijf bij mij Heer, want gij zijt mijn leven en zonder U dooft mijn vurigheid uit. Blijf bij mij Heer, want gij zijt mijn licht en zonder U leef ik in duisternis. Blijf bij mij Heer, om mij Uw wil te tonen. Blijf bij mij Heer, opdat ik uw stem hore en U volge Blijf bij mij Heer, want ik wil U ten zeerste beminnen en altijd in Uw gezelschap vertoeven. Blijf bij mij Heer, als gij wilt dat ik U trouw blijf. Blijf bij mij Heer, want hoe armtierig mijn ziel ook is, toch wil zij voor U een plaats van vertroosting, een oase van liefde zijn. Blijf bij mij Heer, want het wordt laat en de avond valt dat wil zeggen dat het leven voorbijgaat en dat de dood, het oordeel en de eeuwigheid naderbij komen, en dat ik op krachten moet komen om niet onderweg te stoppen en daartoe heb ik U nodig. Het wordt laat en de dood nadert. Ik vrees de duisternis, de bekoringen, de dorheid, de kruisen, het verdriet, en hoezeer heb ik U nodig mijn Jezus in deze nacht van mijn ballingschap. Blijf bij mij Jezus, want in deze nacht van het leven en zijn gevaren heb ik U nodig. Geef dat ik U, zoals Uw leerlingen, herken aan het breken van het brood, dat wil zeggen dat de eucharistische communie het licht moge zijn dat mijn duisternis verjaagt, de kracht die mij ondersteund en de enige vreugde van mijn hart. Blijf bij mij Heer, want in het uur van mijn dood wil ik één blijven met U, zo niet door de communie, dan toch door de genade en de liefde. Blijf bij mij Jezus, ik vraag van U geen goddelijke vertroostingen want die verdien ik niet, maar wel de gave van Uw aanwezigheid, o ja, dat vraag ik U. Blijf bij mij Heer, alleen U zoek ik, Uw liefde, Uw genade, Uw wil, Uw Hart, Uw Geest, want ik bemin U en verlang geen grotere beloning dan U nog meer te beminnen, U hier op aarde van ganser harte met een standvastige daadwerkelijke liefde te beminnen, om U vervolgens volmaakt te beminnen in de eeuwigheid. Amen.
Uit psalm 23 .
Uit psalm 23 : De Heer is mijn herder, mij zal niets ontbreken. Hij wijst mij te liggen in grazige weiden. Hij voert mij naar wateren der rust. Hij behoedt mijn ziel voor verdwalen ... Verblijven mag ik in het huis van de Heer tot in lengte van dagen.
EEN SERMOEN ERGENS IN LIMBURG.
EEN SERMOEN ERGENS IN LIMBURG.
Op een zomerse dinsdagavond werd ik naar het ziekenhuis van Geraardsbergen geroepen voor de ziekenzalving van Viviane. Met haar moeder, broers en zussen en familieleden stond ik daar rond haar bed om aan deze stervende nog de handen op te leggen en te zalven met de ziekenolie. Van bij haar geboorte was Viviane een zorgenkind geweest: er was zoveel wat mis was, ze zou niet lang leven. Zovele goede zorgen, operaties en deskundigheid hebben er voor gezorgd dat Viviane uiteindelijk bijna 52 jaar mocht worden. Nu was haar hart plots stilgevallen. Tijdens de uitvaartplechtigheid deden zussen een woordje waarin ze spraken over hun zus die anders was. Anders omdat haar toekomst onvoorspelbaar was, anders omdat niemand wist wat ze voelde en wat er in haar leefde, anders omdat elke vorm van communicatie anders was. Hun toespraak eindigde met de mooie zin: Voor ons was je niet anders, voor God ben je niet anders. Voor ons ben je Viviane, heel speciaal. Precies in die zin ligt een belangrijke opdracht voor ons, als christenen. We waarderen medemensen dikwijls op basis van wat ze kunnen en kennen, op basis van hun prestaties, op basis van hun inzet. Wanneer mensen minder kunnen en kennen, minder presteren en nergens kampioen in zijn, minder inzet hebben, dan zijn ze voor ons anders. Anders betekent dan dikwijls minder want ze brengen ons zo weinig op, je hebt er alleen maar zorgen mee, ze kosten ons dan inspanning. Is het helaas niet zo dat in onze huidige maatschappij mensen die anders zijn al snel op een zijspoor worden gezet. Men durft openlijk te twijfelen of mensen die anders zijn wel gelukkig kunnen zijn. Zoals het in die familie werd aangevoeld, zo moeten wij er ons als christenen sterk voor maken dat we elk mensenleven als waardevol blijven zien. Precies in deze tijd, misschien vandaag nog meer dan vroeger, ligt voor de Kerk de opdracht hen die zogenaamd anders zijn een stem te blijven geven. Elke mens draagt het leven van God in zich, al is het nog zo broos en nog zo gebroken en nog zo getekend. Voor God zijn we nooit anders, Hij houdt van elk mensenkind. Elk mensenkind, en zeker elk mensenkind wat anders is in de ogen van deze wereld, is een uitnodiging van God om te beminnen, ook al kunnen we zo weinig wederliefde verwachten of ook al is de wederliefde die we ontvangen anders omdat die mens anders is. Als evangelie voor de uitvaartmis van Viviane heb ik een stukje gekozen uit het negende hoofdstuk van het Lucasevangelie, verzen 46 tot 48. Een heel confronterend stukje. De leerlingen beginnen daar onderling te redetwisten over wie van hen de belangrijkste is. Jezus merkt dat hen die vraag bezig houdt en daarom neemt Hij een kind bij zich en zet dat kind naast Hem. Hij zegt dan: Wie dit kind ontvangt in mijn naam, ontvangt Mij; en wie Mij ontvangt, ontvangt degene die Mij gezonden heeft. Want de kleinste van jullie allemaal, die is groot. Daarmee beschaamt Jezus eigenlijk Zijn leerlingen die aan het twisten waren wie de grootste was. Hoe is het bij mij? Welke medemensen zie ik als anders ? Welke medemensen worden door de meesten om mij heen als anders gezien? Kan ik vanuit mijn christen zijn, die zin uit die toespraak van die familie onderschrijven: Voor ons ben je niet anders, voor God ben je niet anders, voor ons ben je speciaal. Gods Zegen, pastoor A. Penne. www.priesterpenne.be
'WE GAAN HET WESTEN WEER TOT GOD BRENGEN'
'WE GAAN HET WESTEN WEER TOT GOD BRENGEN'
'Onze geloofwaardigheid is tot een dieptepunt gezakt', beseft aartsbisschop Rino Fisichella, de strategisch denker van het Vaticaan. De katholieke kerk likt haar wonden, en zet komende herfst een wereldwijd offensief in tot Herkerstening van het Westen. Aartsbisschop Léonard bereidt de zaak mee voor. Rome, 2010. De pauselijke privévertrekken in het Apostolisch Paleis. 'De Heilige Vader wil u spreken', zegt monseigneur George Gänswein, de persoonlijke secretaris en rechterhand van paus Benedictus XVI met een enigmatische terughoudendheid. Aartsbisschop Rino Fisichella vraagt zich af wat er aan de hand is. Alle afspraken die hij tot dusver met deze paus had - en de talloze gesprekken met zijn voorganger, Johannes Paulus II in het verleden - verliepen via een vast stramien: het onderwerp werd van tevoren meegedeeld, zodat hij zich kon voorbereiden. 'Hij wil met u praten over een taak, u auf den Leib geschneidert .' Het gebruik van een Duitse uitdrukking om het bijzondere van de zaak te onderstrepen maakt hem des te ongeruster. Thuisgekomen bladert hij door het Annuario Pontificio , het Pauselijke Jaarboek waarin alle functies in de Romeinse curie beschreven staan. Wat kan hem in hemelsnaam 'op het lijf geschreven' zijn? Hij vindt niets. De bewuste dag zit Rino Fisichella tegenover een glimlachende Benedictus XVI. 'Ik heb de laatste maanden veel nagedacht', zegt de paus. 'Ik wens een dicasterium op te richten voor een Nieuwe Evangelisatie van het Westen, en ik heb jou gekozen om daar president van te zijn. Wat denk je?' Theoloog en filosoof Fisichella (Codogno, 1951) is lid van de Vaticaanse Congregatie voor de Geloofsleer, de waakhond van de katholieke orthodoxie. Hij was de rechterhand van de toenmalige voorzitter en latere paus Joseph Ratzinger. Het is een publiek geheim dat Fisichella een van de belangrijkste schrijvers is van Fides et Ratio , de pauselijke encycliek van Johannes Paulus II die een brug wou slaan tussen geloof en rede. De tweede vermoedelijke coauteur was Ratzinger. De encycliek, die algemeen beschouwd wordt als het geestelijke testament van Johannes Paulus II, schetst de botsing tussen kerk en wereld. Niet zozeer de kerk als wel de westerse beschaving als geheel verkeert in crisis, stelde de encycliek. Het werd de blauwdruk waarmee de katholieke kerk in de aanval gaat, het ideologische programma van Rome. Onmiskenbaar Fisichella. Toen in 2001 de eerste geruchten van kindermisbruik in de kerk de kop opstaken, was het Ratzinger die alle bisschoppen ter wereld beval dergelijke zaken onmiddellijk aan hem persoonlijk te rapporteren. En het was Fisichella die Marcial Maciel, de tot dan als een levende heilige beschouwde oprichter van het ultrakatholieke Legioen van Christus, genadeloos neersabelde als een kinderverkrachter op grote schaal. 'Ik wil dat de onderste steen bovenkomt', gelastte Fisichella. 'Ik wil weten wie zijn agenda bijhield, wie zijn afspraken maakte en wie hem van een dekmantel voorzag.' Fisichella, zoveel is duidelijk, is al enige tijd met een interne zuivering en een cultureel offensief bezig. De aartsbisschop en officieuze ideoloog van het Vaticaan is nu dus ook, tja, de marketeer van Rome. Er zijn makkelijker jobs. Hele bisdommen zijn failliet gegaan aan compensatie van slachtoffers van seksueel misbruik. De geloofwaardigheid van de katholieke kerk in het Westen is gedaald tot een niveau dat ongekend is sinds de Franse Revolutie. De kerk lijkt te wankelen. Het Vaticaan zelf, intussen, rolt van de ene affaire in de andere, in een verbeten machtsstrijd tussen kardinaal-staatssecretaris Tarcisio Bertone en de rest van de curie, met als voorlopig dieptepunt een pauselijke butler in de cel. Fisichella's Pauselijke Raad voor de Nieuwe Evangelisatie is, veelzeggend, het eerste dicasterium dat in meer dan een kwarteeuw door een paus is opgericht. Het is een niet mis te verstaan statement van Benedictus XVI naar de wereld. De Duitse paus wil de geschiedenis ingaan niet als de paus van de Ondergang door seksschandalen en intriges, maar als de paus van de Ommekeer. Van de Herkerstening van het Westen. Fisichella's nieuwe kantoor op de bekende Via della Conciliazione ligt niet toevallig precies halverwege de Romeinse binnenstad en de Sint-Pietersbasiliek. Jonge priesters lopen in en uit. Monseigneur, sloeg de angst u niet om het hart toen de paus u deze taak gaf? Rino Fisichella: Tijdens mijn gesprek met de paus sloeg mijn aanvankelijke angst binnen het halfuur om in enthousiasme. We brainstormden over hoe we het nieuwe dicasterium vorm zouden kunnen geven. Hoe we de landen, waar het christendom vanouds stevig geworteld was en waar het nu op het spel staat, terug kunnen winnen. We zullen ons niet alleen op Europa richten, maar op alle landen die geboren zijn uit de christelijke beschaving, zoals Noord- en Zuid-Amerika en Australië. De situatie is de voorbije jaren grimmiger geworden. In Europa is de immigratie flink toegenomen, en onder Europeanen leeft er een toenemend besef van het verschil tussen de wankele eigen identiteit en het zelfbewustzijn van nieuwkomers. De laatste tien jaar zie je dat er op politiek niveau een soort fundamentalisme is ontstaan, als reactie op een waardevrije, seculiere politiek in Europa. Ik wil dat Europa de wortels van zijn cultuur niet vergeet. Ik wou dat Europa niet dacht dat alle religies hetzelfde zijn, want dat is voor Europa niet het geval. Het christendom was voor Europa een teken van eenwording, een teken van vooruitgang, een streven naar wat Europa zou moeten zijn. De grote ideeën van vrijheid, gelijkheid en democratie komen van het christendom. En ook al zijn die ideeën in de praktijk op tal van manieren verwezenlijkt, ze kwamen tot de hele mensheid vanaf hier. 'Hier' is het crisis, nog meer dan toen Fides et Ratio uitkwam. Op velerlei vlakken. Fisichella: Crisis, het is het meest gebruikte woord van onze tijd. En we zijn in crisis. Maar ik blijf herhalen dat de economische en financiële crisis waarin wij leven de consequentie is van een andere, diepere crisis. We gaan door een diepe antropologische en culturele crisis, ingegeven door het feit dat mensen niet langer een helder perspectief voor ogen hebben. Ze leven alleen nog in het heden, zonder verleden en zonder een duidelijke toekomst. Vergeleken met tien jaar geleden is het atheïsme concreter geworden. Het is niet langer theoretisch of filosofisch, het is concreet en materialistisch geworden. Ik maak me daar grote zorgen om, want ik denk dat we in een culturele situatie beland zijn waarin de ontstentenis van God niet langer ervaren wordt als een gemis in je leven. In mijn ogen is dat dramatisch. Zonder een minimum aan religieus gevoel in je leven heb je volgens mij geen toekomst, omdat je niet langer in staat bent je leven een idee van zingeving te geven. Hoe kun je bijvoorbeeld nog geloven in de liefde? Of geloven in trouw binnen die liefde zonder de dramatische ervaring verraden te worden? Hoe kun je pijn en lijden in je leven plaatsen? Hoe kan ik, bij de aardbevingen die Italië de laatste twee jaar troffen, de vele mensen die have en goed verloren een antwoord geven? Ze zijn bang, bang voor alles. Je kunt niet je schouders ophalen en er verder niet bij stilstaan, dat is geen menselijk gedrag. De menselijke aard vraagt om een antwoord op sommige vragen. Met permissie, ik denk niet dat er na tien jaar van misbruikschandalen nog veel vertrouwen in de katholieke kerk bestaat. Fisichella: Dat weet ik. Onze geloofwaardigheid is door de schandalen gekelderd. En ik ben woedend, omdat ieder schandaal onze geloofwaardigheid aantast - en ik wil geloofwaardig zijn wanneer ik het evangelie verkondig. Tegelijkertijd moet je het hele plaatje zien. Als je alleen maar naar de schandalen wijst en niet naar de tekenen van heiligheid, van onbaatzuchtige zelfopoffering van talloze zusters, priesters, jonge mensen overal ter wereld, schets je een scheef beeld en doe je de kerk onrecht aan. Ik wil niet de andere kant opkijken. Ik kijk de crisis recht in de ogen. Ik ben daar niet bang voor, want ik ben er de man niet naar om het hoofd in de schoot te leggen omdat we door een periode van crisis gaan. Een crisis is een tijd van oordeel, van zuivering, van aanpassing. We moeten uitzoeken hoe het zo ver heeft kunnen komen, maatregelen treffen en dan verder gaan. Wat heet. In de herfst geeft u het startschot van een ware Contrareformatie. Fisichella: De bisschoppen zullen van 7 tot 28 oktober in het Vaticaan bijeenkomen voor een synode over de Nieuwe Evangelisatie van het Westen. Daar worden de grote lijnen uitgezet. Na afloop zal de paus in een apostolische exhortatie het plan van aanpak decreteren om het Westen weer tot God te brengen. U hebt al overlegd met twaalf van Europa's belangrijkste bisschoppen. Onder meer met de Belgische aartsbisschop André-Joseph Léonard. Hebt u een crisisplan? Fisichella: Het kenmerk van het Europa en van de westerse cultuur van vandaag is fragmentatie. Ik wil voorbij die fragmentatie gaan, en doorstoten tot een fundament, een basis. Dus moeten we allereerst de christenen die er nog zijn gaan scholen. Onze gelovigen kennen de meest basale inhoud van het geloof niet meer. Vervolgens zullen we ons op het mysterie richten. Ik ben er sterk van overtuigd dat zonder mysterie, zonder spiritualiteit en zonder het vermogen om de waarde van stilte in je leven te begrijpen, je als persoon niet verder komt. En ten slotte kijken we naar onze levensstijl. Als die niet in overeenstemming is met onze boodschap, kunnen we niet de pretentie hebben anderen iets te verkondigen. Hoe snel wilt u resultaten zien? Fisichella: We gaan opnieuw ontdekken wat een geweldige schat aan cultuur en geloof we hebben opgebouwd in de laatste tweeduizend jaar. Ik ben geen romanticus en ik ben niet sentimenteel: ik denk niet dat de omslag nabij is. De crisis zal nog twintig, dertig jaar lang duren. Misschien nog wel langer. Maar ik leef nu, en dit is een moment van ommekeer. Ik gooi de deuren open en treed naar buiten. Nu!
BOODSCHAP VAN 25 AUGUSTUS 2012. ( MEDJUGORJE ).
BOODSCHAP VAN 25 AUGUSTUS 2012.
Liefste kinderen
Ook vandaag bid ik voor u met hoop in het hart en dank ik de Allerhoogste voor ieder van u, die mijn boodschappen met het hart beleeft. Wees dankbaar om de liefde van God, zo dat ik ieder van u kan beminnen en U door mijn Onbevlekt Hart naar bekering kan brengen. Open uw hart en beslis voor heiligheid en hoop zal vreugde in uw hart brengen.
Psalm 145 (Ashrei) gezongen door een Jongenskoor. Vroeger werd het gezongen in de Tempel van Jeruzalem als gedeelte van het morgen of avondgebed.
Pastoor Geudens.
Profetieën door de Hemel gegeven aan Zr. Elena Aiello, Cosenza, Italië.
Voorzeker, niets doet de Heer zonder de profeten, Zijn dienaars, Zijn Plan te openbaren. Amos 3 : 7. Profetieën door de Hemel gegeven aan Zr. Elena Aiello, Cosenza, Italië.
Zr. Elena Aiello werd op 16 april 1895 geboren in Mont alto Uffogo, Cosenza, in Italië. In 1928 startte zij in Cosenza het werk onder de verlaten en verwaarloosde meisjes door hen te vormen en op te voeden in het licht en de warmte van de Evangelische naastenliefde. Voor haar en haar Dochters koos zij de Regel naar het voorbeeld van de Passie van Onze Lieve Heer en de naastenliefde van St. Franciscus van Paolo, onder de naam De Kleine Zusters van de Passie van Onze Heer Jezus Christus. Zij stichtte 18 huizen en werkte in de bisdommen Cosela, Cassano en Rome met + - 150 religieuzen. In februari 1948 erkende de Heilige Congregatie van de Religieuzen het werk van de vurige Calabrische; de Regel van haar Congregatie werd goedgekeurd. Zr. Elena was een levendige persoonlijkheid, die veel lijden moest verduren vanwege de aanvallen die er werden ondernomen tegen haar jonge Congregatie. Heel haar leven stond in het teken van het lijden. Niettemin ontving zij en bezielde zij voortdurend al die armen die tot haar kwamen voor hulp. Nooit weigerde zij zich hun lijden, hun zorgen en hun beproevingen aan te trekken. Zij aanvaardde haar lijden en bad met geloof waardoor zij alles verkreeg van de Almachtige God. Zij bad eveneens voor hen die zelf niet bidden. Zij offerde haar lijden tot eerherstel voor de zonden in de wereld. Rome en de Heilige Plaatsbekleder waren steeds op haar lippen. Deze hadden haar verering, haar kinderlijke liefde, haar volkomen, onvoorwaardelijke en onbegrensde devotie. Zij offerde zich geheel voor de Heilige Plaatsbekleder, voor de Heilige Kerk. Jezus heeft deze uitverkoren ziel, die het Kruis zozeer liefhad, gebruikt om aan ons de profetische aankondiging van de verschrikkelijke kastijding die de mensheid bedreigt, door te geven. De verschrikkelijke kastijding, waarvan al de oude profeten spreken, waarover de Heilige Johannes de Evangelist profeteert, waarvoor Onze Lieve Vrouw ons in al Haar Verschijningen over m. n. de laatste anderhalve eeuw waarschuwt, de verschrikkelijke kastijding die onafwendbaar is tenzij de wereld zich bekeert. Vanaf 1938 tot enkele maanden voor haar dood in 1961 ontving Zr. Elena de mystieke Verschijningen, die zij met name ontving op alle vrijdagen in de Vastentijd en in het bijzonder op Goede Vrijdag. Zr. Elena overleed op 8 juni 1961 in Rome. Haar lichaam rust in Calabrië, in het Moederhuis in Cosenza.
Haar Profetieën.
Kort samengevat hebben deze betrekking op de voorzegging dat Rusland zich niet zal bekeren. Zij zal het zijn die vanuit het Oosten naar het Westen zal oprukken. Zij zal Italië binnenvallen tot in Rome. Een rode revolutie eraan voorafgaand ofwel gelijktijdig zal Italië in een bloedbad veranderen; priesters, religieuzen en andere onschuldige mensen zullen worden uitgemoord. De kerkgebouwen zullen vernietigd worden, de rode vlag zal op de koepel van de St. Pieter worden geplant. En dan komt de grote beproeving; de atoomoorlog. De aarde zal worden verwoest, Rusland zal verbranden, er zullen volkeren en naties verdwijnen, een groot deel van de mensheid, een tweederde deel ervan zal worden vernietigd. Zij die overleven zullen God erkennen en aanbidden.
16 Augustus 1949. Onze Lieve Vrouw; Er zal een verschrikkelijke slachting plaatsvinden, de meest verschrikkelijke gesel die op de wereld zal neerkomen vanwege de beledigingen die de Godheid zijn aangedaan .
9 September 1949. De mens komt in opstand tegen God, er zal een epidemie van onzedelijkheid komen die dood en verderf aan de wereld zal brengen, en niet alleen aan de zielen van de volwassenen maar zelfs aan die van de kinderen. Hoe veel heiligschennissen! Tot aan de Stoel van Mijn gewonde Plaatsbekleder, die evenzeer veracht wordt. De priesters, Mijn Kerk worden aangevallen. De gesel zal neerkomen door de handen van de Engelen; weinigen zullen er overblijven.
Zr. Elena; Zullen wij allen sterven?
Onze Lieve Vrouw; De mensheid zal ten dele vernietigd worden. Mijn Zoon ondergaat heel veel beledigingen van het mensdom. De wereld ligt in puin, Rusland zal verbranden, er zal dood en verlatenheid zijn door een vuur dat nooit eerder op aarde werd gezien. Het kleine aantal dat zal overblijven zal zijn God weer terugvinden. Zij die over hun zonden geen berouw hebben zullen allen ten- ondergaan in een zee van vuur. Een deel van Italië zal gered worden.
23 Februari 1951. De stank van hun verdorvenheden is tot Mij opgestegen .. Deze perverse en losbandige wereld! Hoe veel onkuisheid! Deze zonde brengt dood en verderf. De wereld zal volledig in oorlog zijn. Rusland zal verbranden de wereld zal getroffen worden door dood en verderf. De dodelijke wapens zullen niet slechts de legers, maar ook de meest eenvoudige en geheiligde schepselen; de kinderen en zieke mensen verdelgen. De zondige regeringsleiders staan geheel buiten de Wetten van de Kerk . Rusland zal verbranden . Schreeuw het uit dat Italië slechts ten dele gespaard zal blijven. Ik nodig de mensheid uit om vergeving te vragen, maar zij beantwoordt dit met een orkaan van haat en geweld tegen Christus, omdat de toorn haar verblindt.
7 Augustus 1951. De wereld zal geheel in oorlog zijn. De kastijding die het mensdom zal treffen zal verschrikkelijk zijn . Niemand zal kunnen bevatten hoe verschrikkelijk de orkaan zal zijn die het mensdom zal doen ondergaan .. deze zal over de hele wereld ontstaan en wel op een tragische wijze in Italië: Een Revolutie tegen de Kerk!
Zr. Elena; Wat gebeurt er met Italië, dat mij zo dierbaar is?
Onze Lieve Vrouw; Er worden hier zovele zonden bedreven. Valse profeten omringen de Christenen op aarde. Deze zielen doen Mij meer Smart dan de zondaars DE DUIVEL HEEFT DE MEEST VERSCHRIKKELIJKE STRIJD AANGEBONDEN MET GOD EN DE KERK hij heeft vele zielen op de weg van de verdoeming geleid.
5 Juli 1952. De zonde van onkuisheid heeft op diabolische manier tot verleiding geleid; het grootste gedeelte van de mensheid wentelt zich in het vuil. Deze zonde zal dood en verderf brengen. De wereld zal een vulkaan van vuur worden, een stortvloed van bloed, het grootste deel van de mensheid zal worden vernietigd; men zal zonder bescherming zijn.
8 Oktober 1953. Speciaal onder de jeugd zijn de duivelse krachten werkzaam en staan zij klaar om ontketend te worden over geheel de wereld, men maakt niet langer een geheim van hun doel. De mens wordt ondergedompeld in vuil, in een zee van verderf, die de hele wereld tracht onder te dompelen
1 April 1953. De mensheid voelt zich gedwongen JEZUS uit de gezinnen te bannen. Hierdoor komt het dat het kwaad steeds toeneemt. De zonde van onkuisheid heeft haar hoogtepunt bereikt. Er is geen hoop meer op een tijdperk van vrede de wereld zal in oorlog zijn, dood en verderf zullen er wreed worden gezaaid. Rusland zal al haar krachten van het kwaad loslaten over alle naties en zij zal in haar tijd het beste deel van Mijn kudde vernietigen; zij zal als de zwaarste gesel in de wereldgeschiedenis gelden. Het materialisme neemt toe Er zal een oorlog komen die volkeren en naties zal vernietigen, de mensen zullen over lijken lopen, er zullen rivieren van bloed stromen. Het helse vuur zal met grote snelheid over heel de mensheid gaan.
7 November 1953. De Kerk is van binnen en buiten verwond. Van nu af aan zal de duisternis de aarde bedekken, omdat zij door Satan wordt beheerst. De krachten van het kwaad zullen toenemen en de krachten van het goede worden teruggedrongen
Goede Vrijdag, April 1954. Er zal een grote Revolutie met een groot bloedbad over de wereld komen , een uitbreken van vuur. De gesel zal 70 uren duren
4 Maart 1955. Onze Lieve Heer; De kerkgebouwen zullen verlaten zijn; de toegewijde zielen laten Mij alleen in het Tabernakel. Het zijn er niet veel die Mij beminnen. De Kerk zal gemarteld worden. Een derde deel van de mensheid zal gered worden. De tijd is niet meer veraf waarin de wereld een vulkaan van vuur zal worden . Het huidige uur is een van de meest verschrikkelijke voor de mensheid, voor de Kerk, voor de Christus op aarde ( Heilige Vader ). Men kan werkelijk spreken van; HET UUR VAN SATAN. Mijn dienaren ( priesters ) prediken niet langer het Evangelie.
6 April 1955. Onze Lieve Vrouw; De wereld is een onmetelijk graf van stervende lichamen. De onschuld van de kinderen wordt bedreigd, de jeugd gaat verloren door de schande van het ongeregelde huwelijksleven. Er is in de wereld een broedermoord gaande, de haat doet de mensheid ontaarden.
8 April 1955. Alleen door lijden en gebed zal een deel van de wereld gered worden. DEZE WAARSCHUWINGEN MOGEN NIET VERBORGEN WORDEN, MAAR ZIJ MOETEN ZORGVULDIG BEWAARD WORDEN, ZODAT DE NIEUWE GENERATIE ( van de overlevenden van de grote tuchtiging ) ZULLEN WETEN DAT DE MENSEN, DAT DE VOLKEREN OP TIJD WERDEN GEWAARSCHUWD OM TOT GOD TERUG TE KEREN EN ZICH TE VERZOENEN. Indien zij berouwvol zouden zijn geweest, dan zouden zij tot god zijn teruggekeerd, dan zou de Gerechtigheid van de Eeuwige Vader niet op de aarde zijn gevallen en dan zou Hij de verschrikkelijke gesel hebben voorkomen. Zie, de Engelen hebben in hun handen schalen met vuur, het lijken vele toortsen. Deze dienen er toe om door de Engelen als pijlen van vuur op de wereld worden neergeworpen. Het vuur zal in gedeelten op de aarde neerkomen. Eén enkele slag zal niet de dood van geheel de mensheid brengen, maar men zal gestraft worden overeenkomstig de schuld die men heeft begaan ten aanzien van de Goddelijke Gerechtigheid. Die ontzaglijke gesel zal komen in de eerste uren van de ochtend. Zondaren, goddelozen zullen omkomen. DE RECHTVAARDIGE ZIELEN DIE TROUW ZIJN AAN MIJN ROZENKRANS ZULLEN NIET STERVEN, MAAR ZIJ ZULLEN DE DOODSSTRIJD ERVAREN. Dit zal een verschrikkelijk ogenblik zijn voor de rechtvaardigen, de zondaren en de goddelozen. Allen zullen deze verterende zielesmart moeten doormaken, allen zullen dit visioen ondergaan, de ogen van het mensdom zullen naar de Hemel opslaan. De hemel zal rood gekleurd zijn er zal een storm van vuur komen die op de hele wereld zal worden ontketend. Verscheidene naties zullen moeten verdwijnen. Andere zullen gezuiverd worden.
30 Maart 1956, Goede Vrijdag. Rusland zal nieuwe dwalingen over de gehele wereld verspreiden; zij zal oorlog voeren en vervolging veroorzaken tegen de Kerk. Zij zal zich niet bekeren. Italië is de koningin van de naties, maar als zij niet bidt, dan zal zij slechter worden dan Rusland en zal zij veel lijden ondergaan. ROME moet voor haar dwalingen boeten. Italië, zetel van Christus Vicaris op aarde zal vernederd worden. Het materialisme zal steeds meer opdringen.
7 Oktober 1956. Rusland zal nieuwe dwalingen over de hele wereld verspreiden Er zal een oorlog komen zoals er nooit tevoren is geweest, alle naties zullen op het slagveld terechtkomen, de broedermoord is nabij.
11 Februari 1957. RUSLAND ZAL ZICH NIET BEKEREN MAAR ZIJ ZAL HAAR DWALINGEN OVER ALLE NATIES VERSPREIDEN, in het bijzonder Italië, omdat dit land moet boeten voor haar zonden en het veel zal moeten lijden. Deze generatie verdient het te worden vernietigd, omdat de wereld slechter is geworden dan in de tijd van de Zondvloed. Er zal aan de hemel een wolk verschijnen die rood is als vuur en deze zal langs geheel de hemel trekken. Dit alles zal 3 dagen en 3 nachten duren; een dichte duisternis zal de aarde bedekken
15 September 1958. HET COMMUNISME WORDT OVER DE GEHELE WERELD VERSPREID. Het materialisme beheerst een grote organisatie zoals vooreer nooit op aarde heeft bestaan. Deze heeft de orde van de Heilige Kerk, de beheerster van het Heilig Evangelie, omvergeworpen. Haar krachten zijn machtig, zij verspreidt haar dwalingen door oorlogen, revoluties en vervolgingen tegen de Kerk tot stand te brengen. Om deze reden dienen de religieuzen, de priesters, geheel de geestelijkheid, de toegewijde zielen en zij die Mijn Hart zijn toegewijd in de eerste gelederen het materialisme door hun voorbeeld, door een heilig leven te leiden, te bestrijden. Zij moeten de zielen redden. Zij moeten zich geheel geven aan hun apostolaat om het materialisme te bestrijden en om het Rijk van Christus te veroveren. Als er niet gebeden wordt, dan zal Italië worden binnengevallen door de Russische troepen
27 Maart 1959, Goede Vrijdag. De regeringsleiders staan buiten Gods Licht, in het bijzonder die van Italië. Zij zijn vol van leugen. Zij misbruiken Mijn Naam en de Naam van Mijn Zoon Jezus. Het materialisme verspreidt zich snel over alle naties en vervolgt zijn opmars, dood en verderf zaaiend. Hoe veel verwoestingen zijn er onder de jeugd, onder de kinderen rukt de zonde van de onkuisheid op. Christelijke gezinnen bestaan niet langer. Men maakt er niet langer een geheim van; men bant Christus uit de gezinnen, uit de scholen, uit de fabrieken, uit de maatschappij, uit het geweten. Bid veel . Rome zal gestraft worden Mijn Rusland zal plotseling komen over alle naties, in het bijzonder over Italië en zij zal de rode vlag plaatsen op de Sint Pieter, de Basiliek zal omringd zijn door zeer woeste leeuwen.
22 Augustus 1960. Het verschrikkelijke uur nadert de wereld verschillende naties en speciaal Italië zullen geslagen worden door bloedige revoluties. Rusland heeft geheime wapens vervaardigd tegen Amerika, Frankrijk en Duitsland. De oorlog is nabij. De Rijn zal vanuit Zwitserland vol zijn met lijken en met bloed. De Paus zal veel te lijden hebben. De brullende leeuw zal oprukken tot de Stoel etrus om zijn dwalingen te verspreiden. De gal van Rusland in het bijzonder Italië vergiftigen....
Goede Vrijdag 1961. De mensheid keert maar niet terug naar Mijn hart en naar het Hart van Mijn Zoon Jezus. De wereld zal in de afgrond vallen... Rusland zal haar dwalingen over alle naties, in het bijzonder over Italië verspreiden. De wereld is tot een dieptepunt gevallen. Zij behoeft een kastijding, geselingen, om gezuiverd te worden. De mensen erkennen hub God niet meer. Hun god is zonde, het genot, de schande, niemand keert terug tot God. Zij zullen als gevolg daarvan de meest verschrikkelijke kastijdingen van vernietiging en dood over de naties doen komen, in het bijzonder over Italië¨. Rusland wordt geleid door Satan, want zij wil de absolute macht op geheel de wereld. De Kerk zal vervolgd worden en de Paus en de priesters zullen veel te lijden hebben."
Zr Elena tijdens haar visioen. "Ze vallen het Vatikaan binnen, ze grijpen de Paus vast ... de Paus is alleen, hij bidt..., ze grijpen hem vast... werpen hem op de grond, ze binden hem vast..., Oh, mijn God, help! help! Ze doden de Paus, die bruten! Oh, mijn God, zij trappen op hem... Wat zie ik nu... Nu nadert Onze Lieve Vrouw. De mannen vallen op de grond, dood. Onze Lieve Vrouw richt de Paus op, Zij neemt hem bij de arm en bedekt hem opnieuw met Haar Mantel. Oh, wat zie ik nu; Men breekt de vlaggen af, de vlaggestokken vallen! Wees niet bang want die schurken zonder God kunnen hem niet raken. Ze schreeuwen; "Nee, wij willen niet dat God over ons regeert, Satan moet regeren!"
Hieronder volgt een ontstellend document. Het is allerminst een stuk sensatie, maar integendeel een genade van de Goddelijke Barm¬hartigheid. Wat erin wordt verhaald over het leven van Annie en haar ouders is gecontroleerd en het zijn feiten. Dr. Bernard Krempel, die het voor het eerst publiceerde, verkreeg bovendien het imprimatur van het bisdom Basel, in Soloturn op 12 novem¬ber 1941.Tenslotte zij vermeld dat de brochure met de originele tekst niet minder dan 15 voetnoten bevat, waarvan sommige zeer uitge¬breid, die de overeenstemming aantonen van de beweringen uit het hiernamaals met de leer van de Kerkvaders en de H. Schrift. We nemen deze niet over maar brengen wel de onverkorte vertaling van de Brief. Dr.Krempel: Onder de papieren van een dochter, die jong is gestorven als kloosterzuster, vond ik het volgende handschrift: "Ik had een vriendin. Dat wil zeggen, we kenden elkaar doordat we op het kantoor in München waar we werkten, naast elkaar zaten. Toen Annie later trouwde heb ik haar niet meer gezien. Er was eigenlijk meer een vriendelijk¬heid dan vriendschap tussen ons. Ik miste haar dan ook niet erg toen ze na haar huwelijk in een villawijk van München ging wonen, die veraf lag van de plaats waar ik woonde. Toen ik in de herfst van 1937 mijn vakantie aan het Gardameer doorbracht schreef mijn moeder me, ongeveer aan het einde van de tweede week van september: Moet je eens horen, Annie N. is gestorven. Ze is door een auto-ongeluk om het leven gekomen. Gisteren is ze begraven. Ik was geschrokken van dit bericht. Ik wist dat Annie nooit echt godsdienstig was geweest. Was ze wel voorbereid toen God haar plotseling had geroepen? De volgende morgen woonde ik in het pensionaat van de zusters, waar ik verbleef, de H.Mis bij in de huiskapel, ik bad vurig voor haar zielenrust en offerde ook de H.Communie tot die intentie op. Maar de hele dag voelde ik een zeker onbehagen, dat tegen de avond nog toenam. Ik sliep onrustig. Uiteindelijk ontwaakte ik door een heftig geklop. Ik deed het licht aan. De wekker op mijn nachtkastje stond op 10 minuten na middernacht. Maar er was niets te zien. Geen enkel geluid in huis. Alleen de golven van het Gardameer sloegen eentonig tegen de oevermuren van de tuin van het pensionaat. Er was geen wind te horen. En toch had ik toen ik wakker werd een soort waaien van wind menen te horen. Net alsof mijn chef op het kantoor in een slecht humeur een vervelende brief op mijn schrijftafel wierp. Ik dacht een ogenblik na of ik op zou staan. Ach wat, zei ik vastberaden tegen mezelf, het is alleen maar je op hol geslagen fantasie door dat doodsbericht. Ik draaide me om, bad een Onze Vader voor de arme zielen in het vagevuur en sliep in.
EN IK DROOMDE: Dat ik 's morgens om 6 uur was opgestaan en naar de huiskapel wilde gaan, toen ik bij het opendoen van de kamerdeur met mijn voet tegen een pakje losse velletjes van een brief stootte, ze opnam, Annie's geschrift herkende en een kreet slaakte: dat gebeurde allemaal tegelijkertijd. Bevend hield ik de vellen papier in mijn handen. Een verstikkend gevoel overviel me. Ik wist dan ook niets beters te doen dan naar buiten te vluchten. Ik maakte mijn haar in orde, deed de brief in mijn handtas en ging het huis uit. Na ongeveer een kwartier te hebben gelopen liet ik me op een bank vallen. Ik greep naar de brief. Er stond geen handtekening onder. Maar het was onmiskenbaar Annie's handschrift. Zelfs de wijde krul van de S en de op zijn Frans geschreven T die ze zich om mijnheer G. te ergeren had eigen gemaakt, ontbraken niet. De stijl was de hare niet. Tenminste, ze sprak niet zoals gewoonlijk. Ze kon namelijk heel vriendelijk babbelen en lachen. Alleen als we over religieuze vragen discussieerden kon ze giftig worden en in de harde toon van deze brief vervallen (Ik heb nu ook zelf al de opgewonden manier van spreken van haar brief aangenomen). Ik laat haar schrij¬ven uit het hiernamaals hieronder woord voor woord volgen, zoals ik het in mijn droom heb gelezen.
Clara! Bid maar niet voor me. Ik ben verdoemd. Ik deel dat wel aan je mee en zal je er uitvoerig over berichten, maar denk maar niet dat het uit vriendschap gebeurt. We houden hier van niemand meer. Ik doe het gedwongen. Ik doe het nu, als "deel van die macht, die steeds het boze wil maar steeds het goede doet" (als Teil von jener Macht, die stets das Böse will, und stets das Gute schafft). Om de waarheid te zeggen zou ik je ook in deze toestand willen zien belanden waarin ik nu voor eeuwig het anker heb uitgeworpen. Wees daar niet verbaasd over. Wij denken hier allemaal zo. Onze wil is in het kwaad - wat jullie nu eenmaal het "kwaad" noemen - versteend. Zelfs als we iets "goeds doen", zoals ik nu, doordat ik je ogen open over de hel, gebeurt dat niet met goede bedoelingen. Herinner je je nog? Vier jaar geleden leerden we elkaar in München kennen. Jij was 23 en al een half jaar op het kantoor toen ik er kwam. Je hebt me vaak uit de moeilijkheden geholpen. Je gaf mij als beginneling me¬nige goede aanwijzing. Maar wat betekent "goed"? Destijds prees ik je "naastenliefde". Belachelijk! Je hulp kwam voort uit pure grootdoenerij, zoals ik overigens toen al vermoedde. Wij hier erken¬nen geen goeds. In niemand. Mijn jeugd ken je. Enkele leemten vul ik hier aan. Volgens het plan van mijn ouders had ik eigenlijk niet moeten bestaan. Ik was een ongelukje". Mijn beide zussen waren al 14 en 15 jaar toen ik het levenslicht zag. Was ik maar nooit geboren! Kon ik me nu maar vernietigen, deze kwellingen ontlopen! Geen wellust zou gelijk zijn aan die, waarmee ik mijn bestaan zou verscheuren als een kledingstuk van as, waarvan de flarden in het niets vervliegen. Maar ik moet bestaan. Ik moet zijn zoals ik mezelf heb gemaakt: met een gemist bestaansdoel. Toen mijn vader en moeder, nog vóór hun trouwen, van de buiten naar de stad waren getrokken, hadden ze allebei de voeling met de Kerk verloren. Het was ook beter zo. Ze sloten zich aan bij kringen die niets met de Kerk hadden uit te staan. Ze leerden elkaar kennen op een dansfeest en een half jaar later "moesten" ze trouwen. In hun huwelijk is er aan hen maar zo weinig wijwater blijven hangen, dat moeder niet meer dan een paar maal in het jaar op zondag naar de kerk ging. Ze heeft me niet echt leren bidden. Ze ging op in de alledaagse zorgen, hoewel we het thuis niet zwaar hadden. Woorden als bidden, Mis, wijwater, kerk, schrijf ik met een onvoor¬stelbare walging op! Ik heb er een afschuw van, net als van pilaarbijters en sowieso van alle mensen en van alle dingen. Want alles is een oorzaak van kwelling voor ons. Ieder inzicht dat we tijdens ons overlijden hebben gekregen, iedere herinnering aan iets dat we hebben meegemaakt of geweten is een steekvlam voor ons. En alle herinneringen draaien naar ons de kant toe die er genade aan was. Die wij hebben versmaad. Wat dat een pijn doet! Wij eten niet, we slapen niet. We lopen niet met onze voeten. Met geketende ziel staren we met "geween en tandengeknars" naar ons ver¬knoeide leven. Hatend en gepijnigd. Hoor je! We drinken hier de haat als water. Ook tegen elkaar. Maar het meest haten we God. Ik wil het je begrijpelijk maken. De heiligen in de hemel moeten Hem beminnen. Want ze zien Hem zonder sluier in Zijn verblindende schoonheid. Dat maakt hen onbeschrijf¬lijk zalig. Wij weten dat en dit inzicht maakt ons razend. De mensen op aarde, die God kennen uit de Schepping en de Openbaring, kunnen Hem beminnen; gedwongen zijn ze niet. De gelovige - ik schrijf dit knarsetandend neer - die aandachtig mediteert over Jezus die aan het kruis is genageld, gaat van Hem houden. Maar degene zoals wij, op wie God toekomt als de straffende, de wrekende, de rechtvaardige die eens door ons is verworpen: die haat Hem met de volheid van zijn boze wil. Eeuwig. Vanwege het vrijwillige besluit om van God afgekeerd te zijn waarmee we onze ziel stervend hebben uitgeademd. En dat we ook nu niet terug willen trekken en nooit zullen willen terugtrekken. Begrijp je nu waarom de hel eeuwig duurt? Omdat onze hardnekkigheid nooit wegsmelt. Gedwongen voeg ik hieraan toe, dat God zelfs tegenover ons barm¬hartig is. Ik zeg "gedwongen". Want, al schrijf ik deze brief tegen mijn wil, het is me toch niet toegestaan om te liegen, hoe graag ik het ook zou doen. Tegen mijn wil zet ik veel dingen op papier. Ook moet ik de vloed van verwensingen die ik zou willen uitbraken inslikken. God is barmhartig geweest voor ons omdat Hij ons op aarde onze slechte wil niet liet uitleven zoals we dat zouden hebben willen doen. Want dat had onze schuld en onze straf nog groter gemaakt. Hij liet ons voortijdig sterven, zoals in mijn geval, of andere milderende om¬standigheden optreden. Nu toont Hij Zich tegenover ons barmhartig omdat Hij ons niet dwingt dichter bij Hem te komen vanuit deze verre helleplaats en dat vermindert de kwelling. Iedere stap naar God toe zou me meer pijn doen dan voor jou een stap naar een brandende hoogoven. Je was ontdaan toen ik je tijdens een wandeling eens vertelde dat mijn vader twee dagen voor mijn eerste communie tegen me zei: "Zorg dat je een mooie jurk krijgt, Anneke, al het andere is toch maar flauwekul!" Ik had me bijna zelf geschaamd over je schrik. Nu lach ik erom. Het enige verstandige bij die flauwekul was, dat ze ons pas met twaalf jaar te communie lieten gaan. Toen had ik de smaak van de wereldse pleziertjes al zozeer te pakken dat ik het godsdienstige luchthartig wegwuifde; me van de communie niet veel aantrok. Dat veel kinderen nu al met zeven jaar te communie gaan maakt ons woe¬dend. We doen alles om de mensen wijs te maken dat de kinderen er dan nog niets van begrijpen. Ze moeten eerst enkele doodzonden hebben gedaan! Dan schaadt de witte Heer God hun niet meer zo als wanneer het geloof, de hoop en de liefde poeh! Hou op daarover! van het doopsel nog in het kinderhart leven! Herinner je je, dat ik dit standpunt al op aarde verdedigde? Ik had het over mijn vader. Hij lag vaak met moeder overhoop. Dat heb ik je maar zelden laten voelen; ik schaamde me erover. Belachelijk iets, die schaamte! Voor ons maakt het hier allemaal niets meer uit. Ze sliepen ook niet meer in dezelfde kamer, maar ik bij mijn moeder en mijn vader in de kamer ernaast, waar hij op elk uur van de nacht naar binnen kon gaan. Hij dronk veel en hij verdronk ons hele bezit. Mijn beide zussen hadden een baan en hadden hun geld zelf nodig, zeiden ze. Mijn moeder begon te werken om er iets bij te verdienen. In zijn laatste levensjaar heeft vader mijn moeder vaak geslagen als ze hem niets wilde geven. Tegen mij was hij altijd lief. Op zekere dag, dat heb ik je verteld, en je hebt je toen over mijn verwendheid geërgerd - wat heb je je aan mij geërgerd! -, op zekere dag dus heeft hij tot tweemaal toe schoenen die we hadden gekocht teruggebracht om ze om te ruilen, omdat het model en de afwerking me niet modern genoeg waren. In de nacht waarin mijn vader door een dodelijke beroerte werd getroffen, is er iets gebeurd dat ik je uit angst voor een uitleg die niet zo aardig voor mij zou klinken, niet heb willen toevertrou¬wen. Maar nu moet je het weten. Want het is merkwaardig, alleen al door het feit dat ik toen voor de eerste maal door mijn tegen¬woordige kwelgeest werd aangesproken. Ik sliep bij mijn moeder in de kamer. Aan haar regelmatige ademhaling was duidelijk dat zij vast in slaap was. Daar hoorde ik plotseling mijn naam roepen. Een onbekende stem zei: "En als je vader nu eens doodgaat?" Ik hield niet meer van mijn vader, omdat hij moeder zo grof behandelde, zoals ik eigenlijk van niemand meer hield, maar alleen aan diegenen gehecht was die goed voor me waren. Liefde zonder uitzicht op aardse tegenprestatie leeft alleen in zielen die in staat van genade zijn. Dat was ik niet. Zo antwoordde ik op die geheimzinnige vraag zonder me rekenschap te geven waar hij vandaan kwam: "Hij gaat toch niet dood!" Na een korte tijd weer diezelfde duidelijk te horen vraag: "Hij gaat toch niet dood", antwoordde ik nogmaals nors. Voor de derde maal werd ik aangesproken: "En als je vader nu eens doodgaat?" Ik dacht eraan hoe vader vaak dronken thuis kwam, lawaai maakte, moeder mishandelde en hoe wij door hem in een hachelijke positie tegenover de mensen werden gebracht. Daarom riep ik kwaad terug: Dat komt dan goed uit!" Daarna werd alles stil. De volgende morgen, toen moeder vaders kamer wilde opruimen, vond ze de deur gesloten. Tegen de middag brak men hem open. Vader lag half aangekleed op bed - een lijk. Bij het halen van bier uit de kel¬der moet hij kou gevat hebben. Hij sukkelde al lange tijd (Heeft God het dus aan de wil van een kind verbonden, die nog enigszins van hem hield, of Hij hem nog langer de gelegenheid tot bekering zou geven? - Wat een verantwoordelijkheid voor hen die de gelegenheid verzuimen om goed te doen aan hun naaste). Martha K. en jij hebben me overgehaald om bij de meisjesjeugdbeweging te gaan. Ik heb overigens nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik de raadgevingen van de beide leidsters rijkelijk pastoorsachtig vond. De spelletjes waren wel leuk. En ik had daarbij al gauw, zoals je weet, een leidende rol. Dat beviel me. Ook de uitstapjes bevie¬len me. Ik liet me zelfs enkele keren overhalen om te biechten en te communie te gaan. Eigenlijk had ik niets te zeggen. Ideeën en gesprekken zeiden mij niets en voor ergere daden was ik nog niet verdorven genoeg. Je hebt me eens gewaarschuwd: "Annie, als je niet bidt, ga je verloren!" Ik bad inderdaad weinig. En ook met tegenzin. Maar je had meer dan gelijk. Allen die in de hel branden hebben niet of te weinig gebeden. Het gebed is de eerste stap naar God. Het blijft de beslissende stap. Vooral het gebed tot Haar, die de Moeder van Christus is en die we hier niet noemen. De godsvrucht tot Haar ontrukt veel zielen aan de duivel die de zonde hem absoluut zeker in handen zou hebben gespeeld. Woedend vervolg ik -omdat ik moet - bidden is het makkelijkste wat een mens kan doen op aarde. En juist aan dit makkelijkste heeft God het heil verbonden. Aan wie volhardend bidt geeft Hij geleidelijk zoveel licht en Hij sterkt hem dermate, dat ook de diepst gezonken zondaar zich nog definitief kan oprichten. Al zit hij ook tot aan zijn nek in de modder. In mijn laatste jaren heb ik helemaal niet meer goed gebeden en me zo beroofd van de genaden zonder welke niemand zalig wordt. Hier krijgen we geen genade meer. Maar zelfs als we die zouden krij¬gen zouden we het met hoongelach afwijzen. Alle schommelingen van het aardse bestaan hebben in het hiernamaals opgehouden. Bij jullie op aarde kan de mens van uit een staat van zonde in de staat van genade glijden. En van de genade in de zonde vallen. Dikwijls uit zwakheid, soms uit slechtheid. Met de dood is er aan deze onvolmaaktheid van het op- en neerspringen van de menselijke voeten een einde gekomen. De eindtoestand is bereikt. Met het klimmen van de jaren worden de sprongen al kleiner. Het is waar, tot aan de dood toe kan men zich naar God wenden of Hem de rug toekeren. Maar de mens besluit met de laatste zwakke wilopwellingen voor zijn overlijden haast automatisch zo als hij in zijn leven gewoon was. Een goede of een kwade gewoonte wordt een tweede natuur. Deze drijft hem voort. Ook mij. Ik leefde sinds jaren van God afgekeerd. Zo besliste ik bij de laatste oproep van de genade tégen God. Niet het feit dat ik vaak zondigde werd mij noodlottig, maar dat ik niet meer wilde opstaan. Je hebt me meermaals aangespoord om naar een preek te gaan luisteren of om godsdienstige boeken te lezen. Ik had er geen tijd voor, luidde mijn antwoord regelmatig. Had ik mijn innerlijke onzekerheid nog groter wil¬len maken? Ik moet overigens vaststellen: toen ik er al zo voorstond, kort voor mijn uittreding uit de jeugdbeweging, zou het me ongelofelijk zwaar zijn gevallen om nog een andere weg in te slaan. Ik voelde me onzeker en ongelukkig. Maar er stond een muur tussen mij en een bekering. Dat zal jij niet hebben vermoed. Je stelde het zo eenvoudig voor toen je eens zei: "Leg toch een goede biecht af, Annie, en alles is weer in orde!" Ik had het gevoel dat het zo was. Maar de wereld, de duivel en het vlees hadden me al veel te vast in hun greep. Aan de invloed van de duivel heb ik nooit geloofd. Nu getuig ik dat hij op zulke mensen als ik toen was een enorme invloed uitoefent. Alleen door veel gebe¬d van anderen en van mijzelf, verbonden met offers en lijden, had ik uit zijn macht kunnen komen. En zelfs dan alleen geleidelijk. Al zijn er weinig uiterlijke bezetenen, het wemelt daarentegen van de innerlijke bezetenen. De duivel kan de vrije wil van degenen die zich aan zijn invloed overgeven niet afnemen. Maar tot straf voor hen, als het ware systematische afval van God, laat God het toe dat de Boze zich in hen nestelt. Ik haat de duivel óók. En desondanks bevalt hij me, omdat hij probeert jullie in het verderf te storten, hij en zijn handlangers, de aan het begin van de tijden samen met hem geval¬len geesten. Er zijn er miljoenen van. Ze zwerven over de aarde rond, dicht als een zwerm muggen, en jullie hebben er nauwelijks een vermoeden van. Wij, verworpen mensen, mogen jullie niet bekoren; dat komt de geval¬len geesten toe. Het vermeerdert weliswaar hun kwelling, iedere keer dat ze een ziel meesleuren in de hel. Maar wat kan haat niet doen! Niettegenstaande ik goddeloze paden bewandelde, ging God achter me aan. Ik effende de weg voor de genade door natuurlijke diensten van liefde, die ik door de neiging van mijn aard vaak verrichtte. Soms lokte God me een kerk in. Daar kreeg ik een soort heimwee. Als ik ondanks een hele dag werken op kantoor voor mijn ziekelijke moeder zorgde en me werkelijk enigszins opofferde, werkten deze aanlokkingen van God sterk op mij in. Op een keer toen je me tussen de middag had meegeno¬men naar de kapel van het ziekenhuis, overviel het me zó, dat er nog maar één stap nodig was geweest of ik zou me hebben bekeerd. Ik huilde. Maar toen spoelde de zucht naar het wereldse weer over de genade heen. Het koren verstikte onder de dorens. Met de verklaring dat godsdienst een kwestie van de gevoelens is, zoals op kantoor steeds werd gezegd, veegde ik ook deze hernieuwing van de genade van tafel, net als de andere keren. Je hebt me eens een standje gegeven omdat ik in plaats van tot op de grond te knielen, alleen maar een ongemanierd gebaartje maakte. Je vond dat luiheid. Vermoedde je dat ik toen al niet meer geloofde aan de Tegenwoordigheid van Christus in het Sacrament? Nú geloof ik eraan, maar zuiver natuurlijk, zoals je aan onweer gelooft, waarvan je de gevolgen kan waarnemen. Intussen had ik op mijn manier een godsdienst gemaakt. Ik hield er de mening op na die bij ons op het werk schering en inslag was, dat de ziel na de dood in een ander wezen overgaat (reïncarnatie); zo zou ze eindeloos verder trekken. Daarmee was de bange vraag over het hiernamaals tegelijk onder ogen gezien en voor mij onschadelijk gemaakt. Waarom heb je me niet herinnerd aan de gelijkenis van de rijke vrek en de arme Lazarus, van wie Christus onmiddellijk na hun dood de ene naar de hel stuurt en de andere naar het paradijs? Maar wat had je daarmee bereikt? Niet meer dan met je andere overdreven vrome praat. Geleidelijk aan knutselde ik voor mezelf een God in elkaar; voldoende "op niveau" om God te worden genoemd; voldoende ver van mij, om geen betrekkingen met hem te hoeven onderhouden. Vaag genoeg om hem tot een pantheïstische wereldgod (wereldziel) te laten uitdijen, of tot een soort eenzame vrijgezel te laten inkrimpen (een God die niets met de wereld te maken heeft), al naargelang mijn behoefte; en zonder dat ik mijn godsdienst hoefde te veranderen. Deze God had me geen hemel te schenken en geen hel op te leggen. Ik liet Hem met rust. Daarin bestond mijn aanbidding voor Hem. "Waar je van houdt, daar wil je graag in geloven". In de loop van de jaren was dat (hierboven beschrevene) dus mijn godsdienstige overtuiging. Je kon ermee leven. Maar er was één ding dat me zou hebben gebroken: een groot en langdurig lijden. En dat lijden kwam niet. Begrijp je nu wat het betekent: God kastijdt degenen die Hij bemint? Het was op een zomers dag in juli toen de jeugdvereniging een uitstapje naar A. had gepland (bedoeld is waarschijnlijk Altötting in Beieren, een Mariabedevaartsoord). De excursie op zich leek me wel leuk. Maar die stomme preken en dat vrome gedoe! Sinds kort stond er een ander beeld dan dat van de Moeder van Genaden van A. op het altaar van mijn hart: de aantrekkelijke Max N. van de winkel naast ons. We hadden kort tevoren al meermalen gekheid met elkaar gemaakt. Hij had me juist voor deze zondag uitgenodigd om ergens heen te gaan. Het meisje met wie hij altijd uitging lag in het ziekenhuis. Hij had wel gemerkt dat ik een oogje op hem had. Ik dacht er toen nog niet aan om met hem te trouwen. Hij was weliswaar welgesteld, maar mij te aardig tegen alle mogelijke meisjes. En ik wilde nog altijd een man, die alleen van mij zou zijn, ik wilde niet alleen de vrouw zijn van iemand, maar de enige vrouw. Een zeker natuurlijk fatsoen heb ik altijd wel gehad. (Dat is waar. Annie had bij al haar religieuze onverschilligheid iets voornaams. Ik schrok bij de gedachte dat ook "fatsoen¬lijke" mensen in de hel kunnen komen, als ze maar "onfatsoenlijk" genoeg zijn om God uit de weg te gaan). Bij het genoemde zondagsuitstapje was Max een en al atten¬tie. Geen priesterachtige gesprekken zoals bij jullie! De volgende dag, op kantoor, heb je me verweten waarom ik niet met jullie was meegegaan naar A. Ik vertelde je mijn zondagse uitje. Je eerste vraag was: "Ben je naar de kerk geweest?" Idioot, hoe kon dat nou, omdat we al om 6 uur s morgens zouden vertrekken! Weet je nog hoe ik daar geïrriteerd aan toevoegde: Onze Lieve Heer denkt niet zo kleinzielig als die priestertjes van jullie! Nú moet ik bekennen: Ondanks zijn eindeloze goedheid weegt God de dingen veel nauwkeuriger dan alle priesters. Na het eerst uitstapje met Max ben ik nog eenmaal naar de jeugdvereniging gegaan. Met Kerstmis, voor het feest. Dat was iets dat me aantrok om nog eens terug te gaan. Maar innerlijk was ik al van jullie vervreemd. Bioscoop, dansen, uitstapjes, het ene volgde op het andere. Max en ik maakten soms wel ruzie, maar ik wist hem steeds weer aan me te binden. Mijn rivale maakte het me heel moeilijk; toen ze weer uit het ziekenhuis was, ging ze als een razende te keer. Eigenlijk tot mijn geluk, want mijn voorname rust maakte grote indruk op Max en gaf uiteindelijk de doorslag zodat hij aan mij de voorkeur gaf. Ik wist hoe ik haar bij hem zwart kon maken; koel redenerend, uiterlijk zakelijk, innerlijk gif spuwend. Zulke gevoelens en handelingen zijn een voortreffelijke voorbereiding voor de hel. Ze zijn "duivels in de strikte zin van het woord. Waarom vertel ik je dat? Om aan te geven hoe ik me definitief van God heb losgemaakt. Niet dat het overigens heel vaak tussen Max en mij tot de laatste intimiteiten was gekomen. Ik begreep dat ik me in zijn ogen verlaagde als ik me voortijdig liet uitdrinken. Daarom hield ik me gereserveerd. Maar op zich was ik zo vaak ik het nodig vond ten allen tijde tot alles bereid. Ik moest Max veroveren. Daarvoor was niets te duur. Bovendien begonnen we elkaar langzamerhand lief te hebben, daar we beiden waardevolle eigenschappen bezaten die we in elkaar konden waarderen. Ik was handig, knap, een goede gezelschapspartner. Zo kreeg ik Max zo vast in de hand, dat ik hem, tenminste de laatste maanden voor het huwelijk, alléén bezat. Daarin bestond mijn afval van God: dat ik een schepsel tot mijn God verhief. Nergens kan dit zo allesomvattend gebeuren als in de liefde tot een mens van het andere geslacht, wanneer die in het aardse blijft steken. Dat maakt haar charme, haar angel en haar gif uit. De aanbidding die ik voor Max had werd voor mij het praktiseren van een godsdienst. Het was in de periode dat ik me op kantoor giftig uitliet over kerkelijke zaken, geestelijken, aflaten, rozenkransgewouwel en soortgelijke nonsens. Jij hebt min of meer intelligent geprobeerd om deze dingen in bescherming te nemen, schijnbaar niet vermoedend dat het bij mij in werkelijkheid niet om deze dingen ging, maar dat ik eerder een houvast tegen mijn geweten zocht. Ik had het toentertijd nog nodig om mijn afvalligheid ook verstandelijk te rechtvaardigen. In de grond van de zaak rebelleerde ik tegen God. Dat zag jij niet in. Je hield me nog steeds voor katholiek. Daar wilde ik ook voor doorgaan; ik betaalde zowaar de kerkelijke bijdragen. Een bepaalde "rugdekking" kon immers geen kwaad, dacht ik. Je antwoorden konden soms treffend zijn, maar op mij gleden ze af, omdat je geen gelijk mócht hebben. Door deze verziekte verhouding was het verdriet van onze scheiding toen we door mijn huwelijk uit elkaar gingen maar klein. Vóór het huwelijk biechtte en communiceerde ik nog éénmaal. Het was toch voorgeschreven. Ik en mijn man dachten hier hetzelfde over. Waarom zouden we deze formaliteit niet vervullen? We vervulden ze, zoals iedere andere formaliteit. Jullie noemen dat onwaardig. Na die "onwaardige" communie had ik meer rust in mijn geweten. Het was overigens de laatste. Ons huwelijksleven verliep in het algemeen heel harmonisch. We waren het op alle punten zo roerend eens. Ook daarover, dat we ons de last van kinderen niet op de hals wilden halen. In de grond van de zaak had mijn man er wel graag eentje willen hebben - natuurlijk niet meer! -, maar ik wist hem uiteindelijk ook dat uit zijn hoofd te praten. Kleren, mooie meubelen, restaurants, autotoch¬ten en dergelijk amusement lagen me meer. Het jaar tussen de bruiloft en mijn plot¬selinge dood was een jaar van aardse genoegens. Iedere zondag gingen we met de auto weg of gingen we op bezoek bij de familie van mijn man (Voor mijn moeder schaamde ik me nu). Die dreven net zo aan de oppervlakte van het bestaan als wij. Innerlijk voelde ik me weliswaar niet gelukkig, al kon ik uiter¬lijk nog zo lachen. Er knaagde altijd iets onbestemds aan mij. Ik zou hebben gewild dat na de dood, die wat mij betreft vanzelfsprekend nog lang mocht wachten, alles was afgelopen. Maar het is waar wat ik als kind eens in een preek hoorde zeggen, dat God al het goede dat een mens doet beloont. Als Hij het niet kan vergelden in het hiernamaals, doet Hij het op aarde. Onverwachts kreeg ik een erfenis (van tante Lotte). Het lukte mijn man om zijn salaris behoorlijk te verbeteren. Ik kon onze woning prachtig inrichten. Het religieuze schemerde nog slechts in de verte. De restaurants in de stad, de hotels waar we op reis onze intrek in namen, brach¬ten ons niet dichter bij God. Allen die daar vaker kwamen leefden zoals wij, van buiten naar binnen: niet van binnen naar buiten. Als we op een vakantiereis een beroemde kerk bezochten, wilden we alleen maar genieten van het artistieke gehalte van de kunstwerken. De religieuze sfeer die ervan uitging, vooral van die uit de middeleeuwen, wist ik te neutraliseren door me over een of andere bij¬komstigheid tijdens de bezichtiging te ergeren: een zorgeloos ge¬klede of onbeholpen kloosterbroeder, die ons rondleidde, het "schandaal" dat monniken die vroom willen zijn, likeur verkopen; het eeuwige klokkengelui voor de eredienst, terwijl het toch allemaal maar om het geld was begonnen... Zo wist ik de genade steeds weer als ze aanklopte af te wijzen. Ik liet mijn ontstemming vooral de vrije loop bij bepaalde ouderwetse uitbeeldingen van de hel -op kerkhoven of ergens anders - waar de duivel de zielen roostert in rode en witte vuurgloed en zijn helpers met lange staarten nieuwe slachtoffers naar hem toe slepen. Clara, de hel kan verkeerd getekend worden, maar hij kan niet worden overdreven! Het vuur van de hel heb ik altijd bijzonder op de korrel genomen. Je weet hoe ik je bij een gesprek daarover eens een brandende lucifer on¬der je neus hield en spotte: ruikt het zo? Je blies de vlam meteen uit. Hier blaast niemand hem uit. Ik zeg je: het vuur waar de Bijbel over spreekt is niet de gewetenskwelling. Vuur is vuur. Wat Hij gezegd heeft moet letterlijk worden opgevat: Ga weg van mij, vervloekten, in het eeuwige vuur! Let¬terlijk! Hoe kan de geest door stoffelijk vuur geraakt worden, vraag je je misschien af. Hoe kan op aarde je ziel lijden, als je je vinger in de vlam houdt? De ziel brandt dan toch ook niet; maar wat een pijn voelt de hele mens! Precies zó zijn wij hier naar de ziel aan het vuur gebonden, op de wijze van ons wezen en van onze vermogens. Onze ziel is haar natuur¬lijke vleugelslag kwijt: we kunnen niet denken wat we willen en niet zoals we willen. Kijk niet verbaasd op bij deze mededelingen, want deze toestand, die jullie niets zegt, verzengt mij, zonder me te verbranden. Onze grootste kwelling bestaat hierin dat we heel goed weten dat we God nooit zullen zien. Wat kan dat pijn doen, terwijl het iemand op aarde zo onverschillig laat! Zolang het mes op tafel ligt, doet het je niets. Je ziet zijn scherpte, maar voelt het niet. Maar steek het mes in je vlees en je huilt van de pijn. Nu voelen we Gods verlies; vroeger dachten we er alleen maar aan. Niet alle zielen lijden evenveel. Hoe boosaardiger en hoe fundamenteler iemand gezondigd heeft, des te zwaarder drukt het verlies van God op hem, wordt hij door de door hem misbruikte schepping gewurgd. Verdoemde katholieken lijden meer dan andersdenkenden, omdat ze meestal meer licht en genade hebben gekregen en met voeten hebben getreden. Wie méér geweten heeft, lijdt erger dan wie minder inzag. Wie uit slechtheid heeft gezondigd lijdt vreselijker dan wie uit zwakheid viel. Maar niemand lijdt meer dan hij verdiend heeft. O, was dat maar niet zo, dan zou ik een reden hebben om te haten! Je hebt eens tegen me gezegd: "Niemand komt in de hel zonder het te weten." Dat zou aan een heilige zijn geopenbaard. Ik lachte er om, maar verschanste me vervolgens achter deze verklaring: zo nodig zal er nog wel tijd voor bekering zijn, dacht ik in stilte. De uitspraak klopt. Ik kende voor mijn plotselinge einde de hel wel niet zoals hij is. Niemand op aarde kent hem. Maar ik was me er heel goed van bewust: als je sterft ga je naar het hiernamaals over, afgekeerd van God, en zul je de gevolgen dragen. Ik keerde niet om, zoals gezegd, meegesleurd door de stroom van de gewoonte, gedreven door die sleur van waaruit de mensen hoe langer hoe meer handelen naarmate ze ouder worden. Zo trad mijn dood in. Het was een week geleden - ik spreek volgens jullie tijdrekening, want aan de pijn gemeten kan ik evengoed al tien jaar in de hel branden - een week geleden dus maakten mijn man en ik op zondag het uitstapje dat mijn laatste zou zijn. De dag was stralend aangebroken. Ik voelde me in een zeldzame stemming. Een onheilspellend geluksge¬voel bekroop me de hele dag. En toen werd mijn man plotseling, toen we naar huis teruggingen, door een tegemoetkomende auto verblind. Hij raakte de controle over het stuur kwijt. Jezus, drong het tot mij door. Niet als een gebed, enkel als een schreeuw. Ik werd door een verpletterende pijn in elkaar geperst. Vergeleken met de pijn hier een bagatel. Toen verloor ik het bewustzijn. Vreemd, maar die morgen was in mij op een onverklaarbare manier de gedachte opgekomen: Je zou weer eens naar de Mis moeten gaan. Het klonk als een smeekbede. Helder en welbewust. sneed mijn "Nee" deze gedachtegang af. Daarmee moest het nu eindelijk eens amen en uit zijn. "De gevolgen neem ik op me. Nu draag ik ze. Wat er na mijn dood gebeurde, zul je wel weten. Het lot van mijn man, van mijn moeder, wat er met mijn lijk gebeurde en het verloop van mijn begrafenis zijn me tot in de details bekend door de natuurlijke kennis die we hier hebben. Wat er verder op aarde gebeurt weten we slechts mistig. Maar wat op een of andere manier met onszelf te maken heeft gehad weten we wel. Zo zie ik ook waar jij verblijft. Ikzelf ontwaakte op het ogenblik van mijn dood plotseling uit het duister. Ik zag dat ik door een doordringend licht was omringd. Het was op dezelfde plaats waar mijn lijk lag. Het gebeurde als in een schouwburg: als de lampen in de zaal uitgaan, met geraas het doek opgaat en een onvermoed toneel te zien is, akelig fel belicht. Het toneel van mijn leven. Zoals in een spiegel toonde mijn ziel zich aan zichzelf. De vertrapte genaden van mijn jeugd af aan tot aan mijn allerlaatste "nee" tegenover God. Het werd me te moede als een moordenaar die men tijdens het proces zijn ontzielde slachtoffer laat zien. Berouwen, nooit! Me schamen: nooit! Maar ik kan het ook niet uithouden, onder de ogen van de door mij verworpen God. Zo bleef er maar één ding over - vluchten. Zoals Kaïn vluchtte voor het lijk van Abel, zo vluchtte mijn ziel voor deze gruwelijke aanblik. Dat was het "Bijzondere Oordeel" (het persoonlijk oordeel van ieder mens onmiddellijk na de dood). Ik rukte me los van God! Terug? Nooit! Nee! Zo eindigde Annie's brief. De laatste woorden waren haast onlees¬baar. Maar wat was dát? Door de scherpe toon van de mededelingen die ik had menen te lezen, klonk mild de klank van een klok heen. Ik werd wakker. Ik lag nog in mijn kamer. Door het venster was het morgenrood zichtbaar. Uit de kerktoren kwam het klokkengelui van het Angelus. Was alles dus alleen maar een droom geweest? Nooit heb ik de troost van het Wees Gegroet zó gevoeld als na deze droom. Langzaam bad ik het Engel des Heren. En toen werd het me heel duidelijk: aan Haar moet je je vasthouden, aan de gezegende Moeder van de Heer. Maria kinderlijk vereren, wil je niet het lot ondergaan dat een ziel je heeft afgeschilderd al is het in een droom - die God nooit meer zal zien. Nog bevend van de vreselijke nacht stond ik op, kleedde me haastig aan en holde de trappen af, naar de kapel. Mijn hart bonsde in mijn keel. De nog weinige gasten (van het klooster) die naast me neerknielden zullen waarschijnlijk gedacht hebben dat ik zo opgewonden was omdat ik de trappen zo snel was afgehold. Een goede oude mevrouw uit Boedapest die veel te lijden had, hulpbehoevend was als een kind en slechtziend, maar heel gelovig en in geestelijke zaken een scherpe blik had, zei die middag in de tuin glimlachend tegen me: Jongedame, de Heiland wil niet in een sneltrein bediend worden! Maar ze merkte meteen dat er iets anders was waardoor ik van slag was. Bemoedigend voegde ze er aan toe: Je moet nergens angstig door worden! Je kent toch wel de uitspraak van de heilige Teresia? Je moet nergens bang van worden, alles vergaat. God blijft dezelfde. Met geduld bereik je alles. Wie God bezit komt niets tekort. God alleen is voldoende! Terwijl ze dat zachtjes en helemaal niet belerend tegen me fluisterde, leek het of ze in mijn ziel las. God alleen is voldoende! O ja, Hij zal voldoende voor me zijn, hierbeneden en daarboven. Eens wil ik Hem daar bezitten, al kost het hier nog zoveel offers. Ik wil de beproevingen van het aardse leven doorstaan en vasthouden aan de liefde tot God, opdat ik Hem voor eeuwig mag bezitten, Hij die alleen Vrede, Vreugde en Geluk is, terwijl alle aardse vreugden vergaan. Amen
19-08-2012
BOODSCHAP. Dit is Mijn laatste missie op aarde waarbij heilige boodschappen van de Heilige Drieëenheid aan de wereld gegeven worden.
Dit is Mijn laatste missie op aarde waarbij heilige boodschappen van de Heilige Drieëenheid aan de wereld gegeven worden.
Dinsdag 7 augustus 2012 15.50u
Mijn zeer geliefde dochter, Mijn liefde voor jou is even hecht als dat ze innig is, ook al lijkt dat voor jou niet zo op dit moment.
Jij moet meer tijd in Mijn gezelschap doorbrengen want enkel door dat te doen, zal je in deze missie vrede vinden.
Mijn genaden bekleden nu jouw ziel zodat je Mijn boodschappen in de kortst mogelijke tijd aan de wereld kan meedelen.
Hoe vermoeid ben Ik en op dit moment alleen in Mijn Hart, Mijn dochter.
Ik maak Me zorgen om die onschuldige zielen die onwetend zijn van Mijn bestaan. Goed van hart en christelijk in de manier waarop zij anderen behandelen, geloven zij toch niet in Mijn bestaan.
Elke dag kijk Ik naar de manier waarop zij hun dagelijks leven leiden zonder geloof in het bestaan van God of in hun toekomstig leven in het Nieuwe Paradijs.
A.u.b., help Mij hen te vertellen dat Ik van hen houd!
Verspreid Mijn woord en Ik zal een gevoel van herkenning in hun ziel doen ontbranden.
Het geeft niet als zij jou, Mijn dochter, of jullie, Mijn geliefde volgelingen, afwijzen. Alles wat nodig is, is om hen Mijn boodschappen te laten lezen.
Ik zal de Heilige Geest sturen zodat een vonkje, al is het maar een heel kleintje, een vlam van Mijn liefde in hun ziel doen ontbranden.
Dit is Mijn laatste missie op aarde waarbij heilige boodschappen van de Heilige Drieëenheid aan de wereld gegeven worden.
De Heilige Geest is aanwezig in deze woorden van goddelijke oorsprong. Zij zijn jullie voedsel om jullie ziel mee te voeden teneinde jullie te helpen jullie ziel voor te bereiden op de strijd.
Luister naar het woord van God! Neem het aan, deel het en verenig al Gods kinderen die klaar zijn voor de strijd!
Voer al jullie broeders en zusters, vooral diegenen die moeite hebben om te geloven, naar Mijn grootse Barmhartigheid.
Mijn Hart zwelt van liefde voor hen. Zij, elk van hen, zijn kinderen van God.
Ik heb hun ziel nodig opdat Ik voor hun toekomst kan zorgen zodat zij het Eeuwig Leven en de gelukzaligheid zullen bezitten.
Ik kan het niet verdragen te denken aan wat er met hen zal gebeuren als Ik hen niet kan redden.
Mijn dochter, hoewel Mijn Goddelijke Barmhartigheid een groot deel van de mensheid zal redden, heb Ik jou en Mijn volgelingen, Mijn gewijde dienaren en gewone mensen, nodig om het net uit te spreiden en al die arme, ongelukkige en verwarde mensen te vinden die behoefte hebben aan de liefde van God.
Spreid het net van Mijn liefde wijd en ver uit, zoals de visser, en vooral op plaatsen waar God volkomen verworpen, veracht en gehaat wordt.
Dus ga en vind Gods dierbare, jonge kinderen die niets weten over het Christendom, al leven zij in zogenaamde christelijke landen.
Ga tot in Rusland, China en landen waar God niet vereerd wordt, ga en vang zielen!
Voed hen met Mijn boodschappen! Het maakt niet uit hoe jullie communiceren, maar doe het op een manier waarbij het niet lijkt alsof jullie aan het preken zijn.
Trek hen aan door wat hen kan interesseren. Wend elke vorm van moderne communicatiemiddelen aan om dat te doen. Ik heb hen snel nodig. Ik reken op al Mijn volgelingen voor de verspreiding van Mijn woord.
Ik zal jullie begeleiden.
In jullie hart zullen jullie weten wat te doen. Vraag Mij jullie te helpen met dit bijzonder kruistochtgebed om jullie sterk te maken.
Kruistochtgebed (72) Het gebed van de leerling
Lieve Jezus, ik ben bereid om Uw heilig woord te verspreiden. Geef mij de moed, de kracht en de kennis om de waarheid mee te delen opdat zoveel mogelijk zielen naar U gebracht kunnen worden. Neem mij op in Uw Heilig Hart en bedek Mij met Uw Kostbaar Bloed zodat ik bekleed word met de genaden om de bekering in elk deel van de wereld te verbreiden tot redding van al Gods kinderen, ongeacht hun geloofsovertuiging. Ik vertrouw altijd op U. Uw geliefde leerling. Amen.
Jullie Jezus
BOODSCHAP. Wanneer dergelijke zielen Mijn heilig woord met zoân venijn aanvallen, is dat een teken van Satans bevestiging dat deze boodschappen authentiek zijn.
Wanneer dergelijke zielen Mijn heilig woord met zon venijn aanvallen, is dat een teken van Satans bevestiging dat deze boodschappen authentiek zijn.
Maandag 6 augustus 2012 18.06u
Mijn zeer geliefde dochter, er zijn veel van Mijn toegewijde volgelingen die een campagne beramen om deze missie te vernietigen.
Tot diegenen, die menen dat het de niet-christenen en de atheïsten zullen zijn die Mijn woord in deze boodschappen zullen hekelen, weet dit:
Het zullen diegenen zijn die hun geloof in Mij, hun Jezus, openlijk verkondigen, die Mij het meest zullen kwetsen.
Zij worden vertroebeld door het bedrog van de koning van de leugens, die veel gevallen engelen naar dergelijke zielen gestuurd heeft. Geen genoegen nemend met het ontkennen van Mijn heilige boodschappen, zullen zij trachten om onder Mijn priesters zoveel mogelijk steun te vergaren als zij kunnen om te proberen deze missie te saboteren.
Dergelijke zielen staan nooit stil om zich af te vragen waarom zij dat doen. Of waarom zij zon haat voelen naar jou toe, Mijn dochter. Of waarom Mijn heilig woord hen zozeer stoort.
Wanneer dergelijke zielen Mijn heilig woord met zon venijn aanvallen, is dat een teken van Satans bevestiging dat deze boodschappen authentiek zijn.
Want wanneer zon sterke tegenstand vertoond wordt en wanneer heilige mensen opgehitst worden om goddelijke boodschappen aan te vallen, kunnen jullie er zeker van zijn dat deze van God afkomstig zijn.
Als zij Mijn woord ontkennen, raakt dit Mij zo diep dat Ik huil van verdriet wanneer zij Mij niet herkennen. Maar dat is okee. Na verloop van tijd zullen zij de waarheid kennen.
Het is wanneer zij opzettelijk zielen trachten weg te drijven van Mijn barmhartigheid dat zij Mij in hoge mate krenken.
Als zij er verantwoordelijk voor zijn dat zielen de redding ontzegd wordt, zullen zij gestraft worden.
Terwijl zij proberen op te komen voor hun handelwijze, zal hun straf - voor slechts één verloren ziel - er één van ellende zijn. Hun daden kunnen tot gevolg hebben dat een ziel, die zich anders bekeerd zou hebben, nu misschien lijdt onder de definitieve kwelling in het vuur van de hel.
Het is wanneer zij proberen het woord van God te saboteren, dat hun voorafgaande goede werken waardeloos worden. Want welk nut hebben deze wanneer zij dergelijke waardige daden tegenwerken door daden van haat voor God?
Ik zeg tot hen: de dag waarop jullie voor Mij verschijnen, om jullie te verantwoorden voor een dergelijke kleingeestige handelwijze, zal voor jullie zeer moeilijk zijn.
Jullie zullen niet enkel jezelf moeten verantwoorden maar jullie zullen ook verantwoording moeten afleggen voor de leugens die jullie naar anderen toe over Mij en Mijn heilig woord verspreidden.
Is het jullie angst voor Mijn heilig woord, die jullie tot een dergelijke verdorvenheid drijft? Angst komt van Satan. Hoogmoed is eveneens van Satan afkomstig. Weten jullie niet dat het is omdat jullie geloven, dat jullie zo goed thuis zijn in Mijn Heilige Schrift en dat dit jullie doet besluiten dat jullie meer weten dan het geval is?
Jullie vitten op Mijn heilig woord, net zoals de farizeeërs dat deden. Door zo te handelen, zeggen jullie dat jullie meer over de waarheid weten dan God.
Onthoud dat hoe meer jullie leugens verspreiden over Mijn heilig woord, hoe meer jullie zondigen tegen het woord van God.
Deze zonde, tegen de profeet van de Heer, is één van de zonden die door Mijn Vader het meest afgekeurd wordt.
Al diegenen die gezondigd hebben tegen de profeten van de Heer werden bestraft. Want wanneer zij proberen het woord van God - dat aan de wereld gegeven wordt om zielen te redden - tegen te houden, verhinderen zij de redding van zielen.
Daarvoor zullen zij geveld worden want niets zal beletten dat het woord van God aan Zijn dierbare kinderen overgebracht wordt.
Jullie Jezus
BOODSCHAP. Toen zij moedwillig leugenaars omkochten om Mijn Verrijzenis te ontkennen, ontzegden de farizeeërs generaties van Joden het recht op de waarheid
Toen zij moedwillig leugenaars omkochten om Mijn Verrijzenis te ontkennen, ontzegden de farizeeërs generaties van Joden het recht op de waarheid.
Zaterdag 4 augustus 2012 10.35u
Mijn zeer geliefde dochter, de mensheid moet de zwakheid van de menselijke natuur vatten voordat zij zich echt aan Gods armen kan toevertrouwen.
Tot de gelovigen onder jullie: jullie geloof en jullie liefde voor Mij, jullie Redder, bezorgt Mij grote vreugde.
Maar wanneer jullie zeggen dat jullie van Mij houden, brengt dat een grote verantwoordelijkheid met zich mee.
Vergeet nooit de zwakheid van jullie natuur hoewel dat niet jullie eigen schuld is omdat jullie geboren werden met de erfzonde want die kan ervoor zorgen dat jullie zondigen wanneer jullie dat het minst verwachten.
Wanneer de ziel van diegenen die zeggen dat ze van Mij houden een stadium bereikt waarbij zij verteerd wordt door liefde voor Mij, dan moeten zij zeer voorzichtig zijn. Soms geeft dat hun het gevoel in Mijn ogen verheven te zijn wat ook waar is, want dat zijn zij.
Maar dan komt de bekoring om anderen in een minder flatterend daglicht te zien.
Zij kunnen verleid worden om niet enkel medelijden te voelen voor deze arme zielen die in duisternis verkeren of verward zijn, maar om ook op hen neer te kijken.
Soms geeft hun sterk geloof en hun kennis van de Schriften hun een vals gevoel van zekerheid.
Zij geloven dat zij alles weten aangaande de Leer van de Kerk, Mijn Kerk, Mijn Lichaam op aarde.
Dat is wat de farizeeërs overkwam.
Zij dachten dat zij alles wisten over de wetten van God. De liefde van God.
Wat zij nalieten te begrijpen waren de profetieën, zo duidelijk voorzegd, over de komst van de Messias. Dat had tot gevolg dat zij de Christus, de Zoon van de Levende God, afwezen toen Hij, zoals beloofd, kwam.
De wreedheid die zij Mij Jezus Christus, de Mensenzoon betoonden, stond in schril contrast met de liefde die zij voor God beweerden te bezitten.
Als zij werkelijk van God hielden, zouden zij geen enkel kind van God behandeld hebben zoals zij deden.
Hun geest was gesloten voor de profetieën die door de profeten, die de waarheid verkondigden, aan de wereld gegeven worden.
De waarheid is dat alle profetieën vervuld zullen worden, zoals door God beloofd.
Zij wezen de Messias af, die beloofd was om de hele mensheid de toekomstige verlossing te bezorgen.
Door hun leugens, waarbij zij moedwillig leugenaars omkochten om Mijn Verrijzenis te ontkennen, ontzegden de farizeeërs achtereenvolgens generaties van Joden het recht op de waarheid.
Mijn kruisdood volstond niet voor hen. Zij wilden ervoor zorgen dat er naderhand geen spoor meer van Mij, de Verlosser van de wereld, overbleef.
Zij gingen dus terug en voerden Gods kinderen naar een vals geloof waarin de waarheid een leugen werd.
Denk eraan dat de profetieën die van God komen altijd vervuld worden.
Mijn Tweede Komst staat nu op het punt vervuld te worden. Ditmaal zullen de leiders in de Christelijke Kerken Mij verloochenen zoals de farizeeërs dat deden.
Zij zullen Mij, Mijn profeten, Mijn volk en ieder die de waarheid over Mijn Komst durft te verspreiden, kwellen.
Verloochen Mij deze keer niet!
Open jullie hart!
Luister aandachtig naar Mij terwijl Ik jullie voorbereid op het laatste hoofdstuk in de redding van de wereld.
Jullie Jezus
BOODSCHAP. Tot de afvalligen in de Katholieke Kerk: Ontheilig de wetten van Mijn Kerk en jullie zullen gestraft worden!
Tot de afvalligen in de Katholieke Kerk: Ontheilig de wetten van Mijn Kerk en jullie zullen gestraft worden!
Vrijdag 3 augustus 2012 16.45u
Mijn zeer geliefde dochter, de aarde staat op het punt te beven aangezien de toorn van Mijn Vader uitgestort zal worden over die naties die de wetten van Mijn Vader trotseren.
Er zal geen genade getoond worden omdat het geduld van Mijn Vader tot het uiterste op de proef gesteld werd.
Hun zonden omvatten abortus, moord, wetten die het Christendom proberen te ondermijnen, het huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht en de aanbidding van afgoden.
Dan zijn er nog die afvalligen binnen Mijn Kerk, die dreigen Mij te verloochenen.
Wanneer zij proberen zich te distantiëren van Mijn Kerk en proberen om nieuwe wetten te creëren die in strijd zijn met Mijn Heilige Wil, verloochenen zij Mij.
Ik verstoot hen nu om hun ontrouw. Hun pogingen om wetten in te voeren die gebaseerd zijn op de zonde van hoogmoed, begeerte en wereldse ambitie, zullen niet getolereerd worden.
Dachten zij dat hen veroorloofd zou worden om Gods kinderen te verwijderen van Mijn Kerk op aarde en de hand van Mijn Vader te ontlopen?
Dachten zij dat zij boven de wetten van God stonden?
Zij houden niet van God, zij houden van zichzelf.
Hun publieke afwijzing van de wetten van de Katholieke Kerk, door een gebrek aan nederigheid, doet Mij walgen.
Hun schandelijke eisen, waarmee zij proberen Mijn Kerk te dwingen om wetten te aanvaarden die Mij beledigen, beduiden dat zij zichzelf in de duisternis geworpen hebben.
Hun religieuze geloften zijn zonder betekenis.
Hun belofte om Mijn Kerk te eren en gehoorzamen, werd gebroken.
Tenzij zij tot inkeer komen en terugkeren naar Mijn Lichaam, Mijn Kerk op aarde, hebben zij het recht niet om zichzelf dienaren van Mijn Kerk te noemen.
Jullie werden gewaarschuwd! Ik zal jullie in de woestijn werpen.
Ontheilig de wetten van Mijn Kerk en jullie zullen gestraft worden!