We
kregen post van kleine piraat, een schatkist vol piratenspullen en een brief.
Kleine piraat was de schat van kapitein Baard kwijt geraakt. Hij vroeg onze hulp
om de schat terug te vinden, maar moesten enkele opdrachten uitvoeren zodat
kleine piraat er zeker van was dat we het aan konden.
Deze
week moeten we nog enkele opdrachten uitvoeren en dan kunnen we op
schattenjacht. (Zoals woordjes zoeken met de letter p, munten tellen, een versje
leren, een geheugenspel, wat zit er in de kist?
)
Wat
gaan we deze week allemaal doen?
Terug post van kleine piraat. Een brief waarin staat dat we goed op weg zijn naar het
vinden van de schat van kapitein Baard.
-
We
experimenteren rond de begrippen drijven en zinken in een waterbak. Welke
voorwerpen blijven drijven en welke zinken? Hoe komt dit?
-
Piraten
hebben ook gevoelens: via muziek en uitbeelden tonen we onze gevoelens aan de
andere.
-
Wat
is een schat voor jou? De kleuters vertellen en tekenen wat een schat voor hen
is. Iemand die je graag ziet, een favoriet speelgoedje, een geheimpje
-
We
gaan op schattenjacht: een schatkaart lezen, de juiste weg vinden, elkaar
helpen, vreugde en het delen van de schat.
-
We
spelen een piratenspel waarbij je munten kan verdienen: de rekenbegrippen zoals
1 meer, 1 minder, meeste, minste, evenveel komen aanbod.
-
We
eindigen het thema met de piratenquiz.
Hijs de
zeilen, piraatjes!
10-02-2019 om 11:37
geschreven door juf Sanne 
|