Inhoud blog
  • Thema: ‘Spetter, spat, water maakt je nat!’ (ma. 17 juni tot vr. 28 juni 2019) week 2
  • Enkele foto's Beemden en 'letters en cijfers'.
  • Thema: ‘Spetter, spat, water maakt je nat!’ (ma. 17 juni tot vr. 28 juni 2019) week 1
  • Thema: 'Letters en cijfers' (ma. 3 juni tot vr. 14 juni 2019) week 2
  • Thema: 'Letters en cijfers' (ma. 3 juni tot vr. 14 juni 2019) week 1
    Zoeken in blog

    Welkom in de derde kleuterklas bij juf Sanne!

    23-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: ‘Spetter, spat, water maakt je nat!’ (ma. 17 juni tot vr. 28 juni 2019) week 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beste mama’s en papa’s,

    Onze laatste week in de derde kleuterklas en daarna vakantie. Cool

    Wat staat er nog allemaal te gebeuren?

    -    De komende dagen wordt het zeer warm. Voorzie je kleuter van genoeg drank, insmeren met zonnecrème, luchtige kledij en een pet.

    -    We gaan nog goed oefenen voor ons afscheidsfeest. Het afscheidsfeest is op woensdag 26 juni 2019 om 9u in de kloosterzaal van de middenschool. Je moet die dag geen boekentas meebrengen en op het einde van het feest mag je kleuter mee naar huis. Mag ik ten laatste maandag alle inschrijvingsstrookjes voor het feest ontvangen. Dank u.

    -    We poetsen het laatste speelgoed af en kuisen onze stoeltjes en tafels.

    -    Dinsdag vieren we onze laatste jarige van de vakantie. HOERA voor Edonis, 6 jaar!!!

    -    Donderdag 27 juni 2019 maken we er een leuke dag van met springkastelen, spelletjes, schmink, een lekker ijsje en nog veel meer. Mag ik ten laatste dinsdag de 3,00 euro ontvangen voor die dag. Bedankt!

    -    Vrijdag 28 juni 2019 eindigt de school om 12u20.

     

    -> Er zal geen doorschuifmoment zijn aangezien er nog veel administratieve zaken nog niet in orde zijn.

    -> Er is nog alleen op maandag 24 en dinsdag 25 juni warme maaltijd voorzien. Vanaf woensdag niet meer en breng je voor donderdag allemaal boterhammen mee.

    -> Lieve mama’s en papa’s bedankt voor de aangename en fijne samenwerking het hele schooljaar! Ik wens jullie en mijn kapoenen een welverdiende en warme vakantie toe. Succes in het 1ste leerjaar!!!Cool

    Vele groetjes juf Sanne

    23-06-2019 om 11:16 geschreven door juf Sanne  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele foto's Beemden en 'letters en cijfers'.


















    23-06-2019 om 11:10 geschreven door juf Sanne  


    >> Reageer (0)
    16-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: ‘Spetter, spat, water maakt je nat!’ (ma. 17 juni tot vr. 28 juni 2019) week 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De laatste twee weken van het schooljaar staan voor de deur! We sluiten af met het thema ‘Water’ waarin we met water gaan spelen, experimenteren, plezier maken, poetsen, proefjes uitvoeren …

    Wat gaan we deze week allemaal doen?

    -        We vieren de verjaardag van Louise en Emilie. Zij verjaren in de grote vakantie en mogen zeker niet vergeten worden! HIP HIP HOERA – 6 jaar!!!

    -        In de waterbak experimenteren we met de begrippen leeg, vol, halfvol, drijven, zinken … aan de hand van verschillende materialen uit de klas. Maar we vullen ook eens een potje met water en zeep: blazen er voorzichtig in met een rietje, wat gaat er gebeuren?

    -        Eendjes vissen zoals op de kermis en tellen daarna onze punten. Wie heeft de meeste/minste eendjes gevangen? Heb jij er 1 meer/ 1 minder?

    -        In de poppenhoek houden we de grote kuis. De poppen mogen in bad, de borden, bekers, bestek … krijgen een grondige wasbeurt.

    -        Bij mooi weer, spelen we waterspelletjes buiten op de speelplaats. Flessen vullen, sponsrace …

    -        We luisteren naar een nieuw verhaal van de juf en leren een leuk liedje aan over water.

    -        Samen met de kleuters van juf Greet en juf Nathalie, oefenen we voor ons afscheidsfeest.

    -        Via een informatief filmpje komen we te weten waar water vandaan komt en waar er overal water te vinden is. Waarvoor gebruiken wij allemaal water? Waar gaat het vuil water naartoe?

    -> Materialen rond het thema ‘water’ zijn welkom in de klas.

    -> Als de weerman het juist heeft, gaat het deze week warm worden. Je mag je kleuter steeds van thuis uit insmeren met zonnecrème en hem/haar van een pet voorzien.

    -> Graag heb ik deze week alle briefjes terug van het afscheidsfeest. Zodat wij weten hoeveel personen we mogen ontvangen. Dank u.

    Groetjes de juf.

    16-06-2019 om 13:18 geschreven door juf Sanne  


    >> Reageer (0)
    08-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: 'Letters en cijfers' (ma. 3 juni tot vr. 14 juni 2019) week 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een fijne Vaderdag gewenst aan die stoere papa’s!

    Deze week ontdekken we nog meer letters en cijfers. We maken onze eerste letter uit zoutdeeg, spelen ABC twister, knutselen een eigen naambordje, grabbelen in de grabbelbak: welke letter voel ik?, starten een klein contractwerkje op, leren een leuk versje aan …

    We brengen een bezoekje aan het 1ste leerjaar en halen materiaal van het 1ste  leerjaar in de klas. We luisteren naar het verhaal: ‘Het cijferwinkeltje van oma Blom.’ Zo maken we kennis met alle cijfers en cijfercombinaties.

    We vieren de verjaardag van Cyril. Hij wordt in de grote vakantie 6 jaar. HOERA!

    We sluiten het thema af met een letter- en cijferzoektocht in de klas of buiten (hangt van het weer af). Vinden we alle letters om het ABC- alfabet te maken en vinden we alle cijfers om een telrij tot 10 te maken?

    En nog een dikke dank je wel aan juf Emily, voor de fijne activiteiten en het leuk samen spelen in de klas! We vonden het TOP!

    Ons huiswerk voor deze week:

    Dinsdag 11/06: Q, R, S, T en 5

    Woensdag 12/06: U, V, W, X en 6

    Donderdag 13/06: Y, Z en 7 en 8

    Vrijdag 14/06: 9 en 10

    Veel plezier!

    Groetjes juf Sanne

    -> Maandag 10/06/’19 is het Pinkstermaandag = GEEN SCHOOL

    -> Op woensdag 26/06/2019 is er ons afscheidsfeest om 9u in de middenschool.

    -> Denken jullie nog aan de papieren van het turnpak en de toestemming om foto’s te delen op sociale media terug mee te geven aan je kleuter? Dank u.

    Versje

    1, 2 kopje thee

    3, 4 stuk papier

    5, 6 kurk op een fles

    7, 8 soldaat op wacht

    9, 10 ik heb je gezien!

    08-06-2019 om 10:49 geschreven door juf Sanne  


    >> Reageer (0)
    02-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: 'Letters en cijfers' (ma. 3 juni tot vr. 14 juni 2019) week 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo allemaal,

    De kleuters krijgen steeds meer interesse in letters en cijfers. Daarom gaan we de komende twee weken een stukje van het eerste leerjaar in de klas halen. We gaan werken en spelen rond letters en cijfers. Elke dag staan er een aantal letters en cijfers in de belangstelling. We starten met het luisteren naar het verhaal ‘Het letterwinkeltje’ van opa Brom. Wat kan en doet opa Brom allemaal met letters? We gaan met verschillende materialen aan de slag om letters te maken en te ontdekken: blokken, strijkparels, plasticine, in zand, scheerschuim, uit hout, papier … Niet alleen in de klas vinden we letters en cijfers maar ook buiten. We maken een wandelen en gaan opzoek naar letters en cijfers. De juf maakt foto's, maar waarom staan daar nu juist letters en/of cijfers?

    Deze week knutselen we aan ons Vaderdagcadeau en leren een leuk versje aan. Ssttt… wij verklappen nog niets aan papa!

    Vrijdag vieren we de verjaardag van Léonie! HOERA!!!


    Ga met jou kapoen opzoek in huis naar letters en cijfers, maak er een zoekspelletje van.

    Al een beetje ‘huiswerk’; Je kapoen mag 1 voorwerp of foto, foto uit krant of tijdschrift … meebrengen naar de klas, met een voorwerp op, dat begint met de letter?

    Dinsdag 4/06: A, B, C, D en 0 en 1

    Woensdag 5/06: E, F, G, H en 2

    Donderdag 6/06: I, J, K, L en 3

    Vrijdag 7/06: M, N, O, P en 4

    Dinsdag 11/06: Q, R, S, T en 5

    Woensdag 12/06: U, V, W, X en 6

    Donderdag 13/06: Y, Z en 7 en 8

    Vrijdag 14/06: 9 en 10


    Veel plezier!

    Groetjes juf Sanne

    -> Materialen rond het thema zoals boekjes, letter/cijfer stempels, magneet letters - cijfers, houten letters en cijfers, gezelschapsspelletjes / puzzels rond cijfers, letters, tellen, schrijfmotoriek, oude tijdschriften, een klein krijtbordje … zijn zeer welkom in de klas.

     

     

    02-06-2019 om 14:40 geschreven door juf Sanne  


    >> Reageer (0)
    25-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: ‘De beestige dierentuin’ (ma. 20 mei tot woe. 29 mei. 2019) week 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wat een leuke en beestige week hebben we al achter de rug en we doen nog even verder! Onze poppenhoek is volledig veranderd in een dierentuin. De wilde dieren worden goed verzorgd en de tickets vliegen de deur uit. Maar de dieren moeten op bepaalde tijdstippen per dag gevoederd worden en ook het uitmesten van hun hokken. We maken samen een dagprogramma op zodat we goed weten welk dier wat moet krijgen en op welke tijdstippen. De begrippen 1ste, 2de, laatste, voorlaatste … komen aan bod, maar ook het aflezen van hoeveelheden.

    We luisteren naar het verhaal; ‘De ark van Noach’. In de knutselhoek, knutselen we met kosteloos materiaal wilde dieren na. We maken een schrijfhoek, waar we de dierennamen kunnen na schrijven of stempelen.

    Op woensdag hebben we ons groot dierenspel op het Schilderhof. Hiervoor zoek ik nog een ouder die woensdag voormiddag wil deelnemen aan het dierenspel?? Woensdag sluiten we het thema af samen met de andere kinderen van het 1ste en 2de leerjaar. We zingen en dansen op ‘de dierentuin’ en er zijn foto’s te zien van onze dierendag (vorige donderdag).

    -> Donderdag 30 en vrijdag 31 mei 2019 = GEEN SCHOOL (O.L.H.Hemelvaart)

    -> Denk je nog aan het strookje voor het oudercontact terug mee te geven aan je kleuter.

    -> Vakantieblaadjes kan je nog bestellen tot 6 juni, de betaling verloopt via facturatie.

    Alvast bedankt,

    Groetjes juf Sanne

    Bijlagen:
    http://www.youtube.com/watch?v=suInmcFwAns   

    25-05-2019 om 14:57 geschreven door juf Sanne  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele sfeer foto's thema de dierentuin ( mama van Lara)


















    25-05-2019 om 14:53 geschreven door juf Sanne  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele sfeer foto's thema de dierentuin.




















    25-05-2019 om 14:51 geschreven door juf Sanne  


    >> Reageer (0)
    19-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: ‘De beestige dierentuin’ (ma. 20 mei tot woe. 29 mei. 2019) week 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We starten ons thema met een beestige uitstap naar de dierentuin in Mechelen (ma. 20 mei 2019). Eventjes nog ter info: we verzamelen vanaf 7u45 op de speelplaats om rond 8u te vertrekken met de bus. We voorzien om 16u terug te zijn op school. Je kleuter mag een rugzak meenemen met daarin een lunchpakket, twee koekjes / fruit en voldoende drank. Doe goede wandelschoenen aan en voorzie je op eventuele regen.

    Vanaf maandag komt ook juf Emily (twee weken) stage doen in onze klas. Juf Emily gaat werken met het bijtje ‘Bee bot’ in de klas, maar ook verschillende groepjes begeleiden tijdens het thema (taal, wisk., muzisch …).

    Onze klas wordt omgetoverd tot een beestige dierentuin. In elke hoek valt er wel iets te beleven rond de wilde dieren. Op de bouwmat bouwen we een dierentuin met kooien van houtenblokken. In de poppenhoek maken we met karton kooien en hokken voor de dieren, we stellen een verzorgingsschema op wanneer welke dier wat te eten/ drinken krijgt … In de knutselhoek mogen de kleuters hun creativiteit de vrije loop laten en een dier knutselen naar keuze.

    Donderdag gaan we klas overschrijdend aan het werk. De 3de kleuterklassen, 1ste en 2de leerjaar worden gemengd verdeeld over de verschillende klassen. Die dag komen ze meer te weten over een bepaald dier uit de dierentuin. Er is een informatief gedeelte maar ook een creatief gedeelte ( knutselen, zingen, verhaaltje …)  waardoor de kinderen op het eind van de dag alles weten over dat bepaalt dier. Volgende dieren staan twee weken in de belangstelling: Giraf, zebra, slang, olifant, aap, beer, leeuw en kangoeroe.

    We kijken er alvast naar uit,

    Groeten de juf.

    Materialen rond het thema zoals knuffels, prentenboeken, foto’s, kleine diertjes (plastiek/ Playmobil), spelletjes, puzzels … zijn zeker welkom in de klas! Dank u.

    Kosteloos materiaal zoals kartonnen dozen, schoendozen, wc rolletjes … kunnen wij nog steeds gebruiken in de klas.

    Woensdag 22 mei 2019 is het pedagogische studiedag. De kleuters hebben GEEN school, de juffen en meesters wel.

    Het thema sluiten we af met een groot dierenspel op het Schilderhof, op woe. 29 mei. Hiervoor zoek ik nog 1 ouder die wil deelnemen aan het spel, de hele voormiddag als dit lukt? Dank u.

     

    19-05-2019 om 15:16 geschreven door juf Sanne  


    >> Reageer (0)
    12-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: ‘De aardappel’ (ma. 6 mei tot vr. 17 mei ’19) week 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    EEN FIJNE MOEDERDAG LIEVE MAMA’S !!!

    Wat gaan we deze week allemaal doen?

    -        We vullen onze brainstorming verder aan met begrippen, nieuwe woorden die we leerden rond de aardappel.

    -        Onze winkel is omgebouwd tot een frituur. Waar we frietjes maar ook curryworsten of hamburgers verkopen. We maken een prijslijst zodat de klanten in de frituur weten hoeveel ze moeten betalen voor een bakje / zakje frieten, een stukje vlees of een drankje.

    -        We knutselen een frietzak mannetje en leren hoe we een frietzak vouwen.

    -        Tijdens het godsdienstmoment luisteren we naar: ‘Het verhaal van de zaaier’.

    -        We stempelen met echte aardappelen en maken een gek aardappelmannetje.

    -        Van de zandbak maken we een tuintje. We halen er alle zand uit, potgrond in de plaats en het tuinieren kan beginnen. We bakenen het tuintje af met een zelfgemaakte omheining, die we in elkaar timmeren op de timmerbank. Wat groeit er allemaal in onze tuin?

    -        We planten aardappelen in verschillende grondstoffen. In welk potje zal er een aardappelplantje groeien? Hoe komt dit?

    -        Er zijn verschillende soorten aardappelen, dit ontdekken we door te gaan wegen met verschillende aardappelen. De begrippen zwaarder dan, lichter dan, even zwaar … komen aan bod.

    -        Dinsdag 14 mei vieren we de verjaardag van Matilda! HOERA !!!

    -        We sluiten het thema af met een aardappelquiz en het bakken van lekkere zelfgemaakte frietjes.

    -> Materialen rond het thema zijn nog steeds welkom in de klas. Kosteloos materiaal zoals lege wc rolletjes, keukenrollen, potjes, eierdozen, schoendozen … zijn altijd welkom in de klas.

    Groeten de juf.

    12-05-2019 om 11:35 geschreven door juf Sanne  


    >> Reageer (0)
    06-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: ‘De aardappel’ (ma. 6 mei tot vr. 17 mei ’19) week 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De volgende twee weken starten we met het thema ‘de aardappel’. Wat weten we al over de aardappel? En wat willen we nog te weten komen? Hiervoor maken we gebruik van informatieve boeken, prenten en een educatief filmpje.

    -        Vorige week zijn we begonnen met het knutselen van ons Moederdagcadeau. Maar sssstttt… wij verklappen nog niets! Deze week werken we eraan verder. We leren ook een leuk versje aan.

    -        In de bouwhoek kunnen we aardappelen oogsten en vervoeren met de tractor. Hoeveel aardappelen geraken er in elke laadbak? Waar meer of waar minder? We bouwen een boerderij om onze oogst te verzamelen.

    -        Met plasticine maken we creatieve, gekke aardappelmannetjes.

    -        We brengen een bezoekje aan de aardappelboer Colsoul.

    -        In onze winkel kan je aardappelen kopen en klaarmaken in de poppenhoek.

    -        Samen met de juf maken we aardappelen klaar op verschillende wijze / stap per stap: gekookt, gebakken en aardappelpuree. Nadien mag iedereen komen proeven. We geven aandacht aan veiligheid en hygiëne.

    -        Tijdens het godsdienstmoment luisteren we naar het verhaal: ‘Maria en Jozef zijn Jezus kwijt en vinden Hem in de tempel.’

    -        We spelen aardappelbowling. Met een scoreblad tekenen we per beurt hoeveel kegels er omgerold worden. Wie heeft na vijf beurten de meeste/ minste of misschien wel evenveel kegels omgerold? Of een gooispel: verschillende soorten bakjes/emmers met verschillende cijfers/punten op. Hoeveel punten scoren we?

    -> Iedereen mag twee aardappelen meebrengen naar de klas. Als je leuke materialen hebt rond het thema zoals een tractor en laadbak, tuingerief, dunschiller, prentenboekjes of … mag je dat zeker meebrengen. Vergeet je naam er niet op te schrijven.

    -> Woensdag 8 mei 2019, is er geen opvang (‘Stekelbees’) wegens teamdag. Je kan je kleuter tot 12u20 afhalen op school.

    Groeten de juf.

    06-05-2019 om 20:26 geschreven door juf Sanne  


    >> Reageer (0)
    05-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele foto's thema kriebeldiertjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen























    05-05-2019 om 15:26 geschreven door juf Sanne  


    >> Reageer (0)
    28-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: ‘Kriebeldiertjes’ (di. 23 april tot vr. 3 mei 2019) week 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wat gaan we deze week allemaal doen?

    De kleuters hebben gekozen voor de spin, de mier en het lieveheersbeestje van naderbij te bekijken. Vorige week was de spin en de mier aan de beurt. Deze week het lieveheersbeestje. Aan onze ontdektafel kunnen we de kriebeldiertjes van dichtbij bekijken. Met een vergrootglas, onderzoekspotje, vangnet en een spiegeltje. Op een zoekprent zoeken en tellen we het aantal kriebeldiertjes per soort. Waarvan zijn de meeste of minste diertjes, kunnen ze alleen vliegen, kruipen of beide? We knutselen een diertje uit kosteloos materiaal of schilderen/ tekenen een tuin vol kriebeldiertjes.

    Via een informatief filmpje komen we meer te weten hoe een lieveheersbeestje leeft in de natuur. We gaan zelf opzoek naar kriebeldiertjes op school. Wie een lieveheersbeestje tegen komt thuis, mag het meebrengen naar de klas. Met plasticine boetseren we een lieveheersbeestje na. We eindigen het thema met een kriebeldiertjesquiz.

    Maandag 29/04/2019 mag iedereen laarzen meebrengen naar de klas. Stop de laarzen in een zak met je naam erop.

    Woensdag 1/05/2019 = Geen school!

    Je mag een platte kei / steen meebrengen naar de klas. Van de stenen maken we een kriebeldiertje voor in onze zandbank of voor in de bouwhoek.

    Dank je wel.

    Versje

    Lieveheersbeestje
    rood met zwarte stippen
    zat eens op een olifant
    heen en weer te wippen
    ‘hatsjie’ zei de olifant
    met een grote zucht
    en het lieveheersbeestje
    vloog toen door de lucht!

     

     

    28-04-2019 om 10:45 geschreven door juf Sanne  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Liedje: de spin
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ons liedje over de spin.

    Bijlagen:
    http://schooltv.nl/video/liedje-spin-zing-maar-mee/   

    28-04-2019 om 10:33 geschreven door juf Sanne  


    >> Reageer (0)
    22-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema ‘Kriebeldiertjes’ (di. 23 april tot vr. 3 mei 2019) week 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo allemaal,

    Ik hoop dat jullie genoten hebben van de vakantie want we vliegen er terug in.

    De komende twee weken spelen en leren we over ‘kriebeldiertjes’.

    Er zijn zoveel kriebeldiertjes in de natuur. (Worm, kever, sprinkhaan, vlieg, bij, mot, bladluis, mier, lieveheersbeestje, vlinder, rups, libelle, mug, wesp, pissebed … en nog veel meer.)

    Samen zoeken we twee kriebeldiertjes waarover we meer willen te weten komen, waar we rond knutselen, tekenen en spelletjes spelen.

    Deze week vieren we de verjaardag van Leon en Sofia zij worden 6 jaar! HOERA!

    *Heb je bij je thuis leuke prentenboeken, informatieve boeken, knuffels, puzzels, popjes, spelletjes … rond een kriebeldier, vergrootglas, onderzoekpotjes, pincet, verrekijker … zijn deze zeer welkom in de klas. Dank je wel.

    *Je mag alvast opzoek gaan naar kriebeldiertjes in de tuin. Heb je kriebeldiertjes gevonden, doe ze in een potje en breng de diertjes mee naar de klas.

    Groetjes juf Sanne

    22-04-2019 om 11:52 geschreven door juf Sanne  


    >> Reageer (0)
    31-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema 'Pasen' (van ma. 25/03 tot vr. 5/04) week 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wat gaan we deze week doen?

    We luisteren elke dag naar een stukje van het paasverhaal. De intocht van Jezus in Jeruzalem (Palmzondag), de voorbereiding van het paasmaal (witte donderdag), Jezus sterft en de verrijzenis van Jezus. Waar we even stil staan met de ‘waarde’; Nieuw leven!

    Vorige week konden we proeven van de lekkere kippeneitjes die jullie hadden meegebracht. Deze week proeven we van verschillende chocolade eitjes ( witte-, melk- en fondant chocolade). Met kleinere eitjes gaan we wegen en komen de begrippen zwaar, licht, zwaarder, lichter, evenveel, gelijk, hoeveelheden vergelijken meer, minder … aan bod. In een maïsbak gaan we opzoek naar letters om woordjes te vormen rond het thema.

    We werken verder aan ons paasknutselwerkje. Nog eens een dikke merci voor de helpende handen van vorige vrijdag! Natuurlijk mag onze paasquiz op het einde van de week niet ontbreken.

    Vrijdag is er een paasviering en misschien ligt er wel iets lekkers te wachten op ons in de klas.

    -> Jullie mogen woensdag allemaal een plastiek zak meebrengen met naam erop om onze tekeningen mee naar huis te nemen.

    Ik wens mijn kapoenen en hun ouders een vrolijk Pasen en een fijne vakantie toe!

    Groetjes de juf.

    31-03-2019 om 14:09 geschreven door juf Sanne  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Versje 5 witte kippen ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vijf witte kippen zaten op stok.

    Een witte kip at haar eitje op.

    Nee oh nee, kraaide de haan.

    En de kip vloog uit het hok vandaan.

    Vier witte kippen

    Drie witte kippen

    Twee witte kippen

    Een witte kip die zat op stok

    en ze at haar eitje op.

    Nee oh nee, kraaide de haan.

    Nu moet de boer naar de eiermarkt gaan!

    31-03-2019 om 13:54 geschreven door juf Sanne  


    >> Reageer (0)
    24-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema 'Pasen' (van ma. 25/03 tot vr. 5/04) week 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De lente is gestart en zo komt er een volgend feest inzicht, ‘Pasen’. De vastentijd voor Pasen of de 40 dagen voor Pasen. Maar wat wil dit allemaal zeggen? Wat is Pasen? Wat vieren we dan? …

    We versieren met verschillende eitjes een paastak in de klas. De begrippen dik, dun, dikste, dunste, dikker, dunner, groot(ste), klein(ste), boven, onder, tussen, naast, links en rechts komen aanbod.

    In de poppenhoek kunnen we een paasfeest vieren en alle benodigdheden in de winkel gaan kopen. Met pluche kippen maken we een kippenhoek zodat we elke dag eitjes kunnen rapen. We spelen een gezelschapsspel om zo veel mogelijk eitjes te verzamelen; de begrippen meeste, minste, 1 meer, 1 minder komen aanbod.

    Natuurlijk gaan we in de knutselhoek aan de slag met het maken van ons paasmandje.

    Via een informatief filmpje leren we meer over de kippen en hun eitjes. Met de eitjes van de kip kan je natuurlijk veel lekkers maken. We bakken een ei op verschillende manieren, een hardgekookt ei, een roerei, een spiegelei, eiersla … Smullen maar.

    Heb je bij je thuis nog leuke spulletjes om te klas te versieren of voor in onze hoeken mag je die zeker meebrengen. Ik denk dan aan boekjes, info boekjes rond kippen, eieren, konijnen, gezelschapsspelletjes, pluche kip, haan, kuiken, konijn …, plastieken eitjes, plastieken eitjes voor in onze paastak te hangen, eierdozen, schoendozen, plastieken kuikentjes, konijnen, haasjes …  enz.

    -> Woensdag 27/03/2019 worden de foto’s van de broers / zussen gemaakt.

    -> Wie thuis een echt konijntje heeft of een tamme kip en het ziet zitten om deze een dag of half dagje op bezoek te laten komen in de klas, zou zeer leuk zijn. Je laat het mij maar weten.

    -> Je kapoen mag 1 ei meebrengen naar de klas. Voorzie wel dat het ei goed ingepakt is en niet stuk kan gaan in de boekentas.

    Alvast bedankt,

    Groetjes de juf.

     

    24-03-2019 om 11:28 geschreven door juf Sanne  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele sfeer foto's thema kunst.
























    24-03-2019 om 11:28 geschreven door juf Sanne  


    >> Reageer (0)
    18-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: ‘Kleine kunstenaars in de klas’. (ma. 11 maart tot vr. 22 maart ’19) week 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Deze week gaan we verder met het knutselen, schilderen en fotograferen van kunst. Piet Mondriaan, Vincent van Gogh en Leonardo Da Vinci zijn al achter de rug. Nu is het de beurt aan Keith Haring en Edvard Munch. De kleuters richten vorige week een klein museumpje in, in de klas met de nodige tickets en zichtbare regels en afspraken in een museum.

    Vrijdagnamiddag (22 maart) vanaf 13u20, stellen we als onze kunstwerken samen tentoon op school. Iedereen is welkom, mama, papa, oma, opa, tante, nonkel. Jou kleuter zal als gids jullie een rondleiding geven in ons museum vol kunst. Tot dan.

    -      Dinsdag 19 maart 2019: komt de schoolfotograaf langs op school.

    -      Woensdag 20 maart 2019: zal je rekening moeten houden met de staking, meer info volgt nog.

    Mijn portret

    Ik pak mijn verf en mijn kwast

    En maak een schilderij.

    Wat zal het worden?

    Een portret,

    het lijkt precies op mij.

    Eerst de ogen

    Dan de neus

    Het mondje hoort erbij.

    Nu nog het haar

    Een hele bos

    De oren laat is vrij.

    Zo mijn portret is klaar!

    Nog een ding moet ik zetten

    Dat is mijn naam.

     

    18-03-2019 om 08:01 geschreven door juf Sanne  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs