Mas de Cinq Sols - opgenomen in editie 2012 van
Foto

Mas De Cinq Sols
Chambres D'Hôtes
47370 Courbiac
Lot & Garonne
Aquitaine
www.cinqsols.eu

info@cinqsols.eu



Inhoud blog
  • Wij zijn opgenomen in de editie 2012 van
  • Prettige Kerst ! ! !
  • Mas de Cinq Sols, uw Chambres d'Hôtes bij uitstek
  • Cinq Sols
  • Blog op Facebook

    Zoeken in blog



    Foto

    Foto



    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Chambres d'Hôtes en Gîtes
    Na jaren zwoegen in België hebben we in 2008 besloten om een een nieuwe uitdaging aan te gaan, de sleur van het dagelijkse leven te doorbreken en die lang gekoesterde droom te realiseren. Deze droom vonden we in het Zuid Westen van Frankrijk in Cinq Sols - Courbiac op een half uurtje van Cahors in het Toscane van Frankrijk
    25-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug in Frankrijk
    Zaterdagavond de vrachtwagen gaan halen. 
    Bleek het al niet de vrachtwagen te zijn die we besteld hadden maar jah, deze is nieuw (6500 km) heeft een automatische versnellingsbak en is iets groter dan wat we gevraagd hadden. 
    Nadeel is wel dat er een digitale tachograaf in zit....  En ik heb natuurlijk geen kaart daarvoor want dan moet je beroepschauffeur zijn.

    De verhuurder wist geen oplossing aan te bieden buiten het feit dat hij meedeelde dat je als privépersoon die voor eigen rekening rijdt vrijgesteld bent van tachograaf.  In België is dat zo maar krijg dat maar verkocht in Frankrijk.
    Even rond het voertuig lopen om de reeds aanwezige schade te controleren, dan de cabine in.  Als ik niet had gevraagd hoe de automaat werkte had ik zelfs geen uitleg gekregen.
    Het lichtje van de olie flikkert oranje op.  De verhuurder zegt doodleuk dat ik dat maar even moet opzoeken in de handleiding.  Allemaal goed en wel maar dan moet ge die wel vinden.

    Enfin ikke naar huis met mijn vrachtwagen.

    Zondag samen met Rob en Bart alles ingeladen in de vrachtwagen en zelfs met het nodige paswerk ben ik er niet in geslaagd er alles in te krijgen.  De hooikeerder, de meststofstrooier en de balenklem geraken er met de beste wil van de wereld niet meer bij.
    Enfin vrachtwagen tot aan het dak geladen en klaar om te vertrekken maandag.

    Toch nog even bij de buurman, die vrachtwagenchauffeur is, informeren of ik geen risico loop met die tachograaf.  Lap blijkt de controle in Frankrijk onvoorstelbaar streng.
    Samen met een andere buurman die ook met een Mercedes vrachtwagen rijdt, alles uitgezocht en hebben we gevonden dat er ook prints kunnen gemaakt worden van het voertuig.  Hierop staan dan ook mijn uren die ik gereden heb. 
    Nu blijkt toch wel dat het papier van die tachograaf op zeker en.... natuurlijk geen reserverolletje te vinden. 
    Tevens wordt door mijn buurmannen de werking van de boordcomputer uitgelegd en zo te zien zit er 4 liter te weinig olie in. 
    Dan nog gezwegen over het feit dat er nog sigaretten in de asbak lagen, papiertjes van koeken, lege blikjes bier, etc. 
    Over een proper afgeleverde wagen gesproken....

    De volgende morgen bel ik om 8 uur met de verhuurder om dit alles te melden.  Krijg ik daar een uitbrander zeg.  Ik wordt zelfs uitgemaakt voor leugenaar en moet de vrachtwagen terugbrengen omdat hij het beu is.  Dat rolletje van de tachograaf kan niet op zijn want het is een kwasie nieuwe vrachtwagen en er moeten nog 2 reserverolletjes zijn.  Ik moest maar terug naar Hulshout komen en dan zou hij mij eens laten zien waar die handleiding en die rolletjes lagen.  Wel wat laat he, dat moest bij het afleveren gebeuren.

    Ik had ondertussen van mijn buurman al vernomen dat ik me geen zorgen moest maken over die olie.  Alléé ikke terug in al die bakken van de vrachtwagen gaan zoeken achter die vervloekte handleiding en die rolletjes.
    Niet te geloven maar in een van die onvoorstelbaar grote bakken vind ik toch wel die map met de handleiding zeker. 
    En wij gisteren met 3 ernaar gezocht.  Ge moet niet vragen hoe groot die bakken wel zijn.
    En wonder boven wonder, er zit nog één rolletje in voor de tachograaf.
    Ik denk bij mezelf van foert die verhuurder, ik vertrek want anders ben ik om 11h nog niet weg.

    In de late namiddag 630 km gereden en netjes binnen mijn uren gebleven en de rusttijden ruim gerespecteerd.  Morgen nog 340 km en we zijn er.  Nog even bedje opmaken in de cabine en doke doen.
    s' Morgens om 5h30 wakker.  Wat ontbijten en om 6h20 terug onderweg.  Rond 11h uur aangekomen op bestemming.  Wat ik al vreesde bleek ook zo te zijn.  Met de lengte van de vrachtwagen kon ik onmogelijk de bocht nemen om tot voor de deur te geraken.
    Aangezien het meeste toch voorzien was om op de wei te staan dan maar rechtdoor gereden naar onze 2e wei.  Eerst begonnen met alles alleen uit te laden.  Dit viel wat tegen aangezien er best wel heel zware stukken bij waren zoals de grondbak van de tractor, de mestriek van de tractor, de generator etc.  Uiteindelijk tegen 16h wat hulp bijgekregen van onze buurman Eric.
    Nu nog even alles wat ordelijk zetten en de dag zit er alweer op.

      

     
    Hier is de tractor al terug zichtbaar                                         Even wat kostbare zaken die niet op de wei mogen blijven liggen
                                                                                                      op de aanhangwagen zetten.

    25-03-2009, 18:40 geschreven door Anthony & Christel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (7 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog wat update foto's van het 2e zwembad


    Na hard werken staat 's avonds het 2e zwembad en is het al aan het vollopen.
    De volgende morgen bijna vol.  Nog even wachten en dan kunnen we de pomp testen.
    Ja hoor alles werkt prima.  Zo kunnen we aan het terras beginnen dat er volledig rond komt.
    Nog even alles controleren en plots blijft mijn hart even stilstaan....

    Blijkt de steunmuur die ik gezet had toch wel over heel de hoogte gebarsten door de druk van het water.
    Onvoorstelbaar snel het zwembad leeglaten lopen met twee dikke darmen die ik nog had liggen.
    Nu ga ik betonnen sokkels maken om de originele steunen van het zwembad toch te kunnen plaatsen.  Dit ga ik samen met de man van zwembad doen en we gaan dit door de betonnen muur doen.  Niet evident maar komt wel goed.

       
    Een hopeloze poging om de muur te stutten        Hierrond komen op 1m20 hoogte de terrassen.  Zo zal het een beetje op een 
                                                                                 inbouwzwembad lijken.

    Door heel dat gedoe met die muur is zelfs de stabiliteit van het
    dakgebinte in gevaar gekomen waardoor we niet verder het
    kleine gebinte konden weghalen

    25-03-2009, 18:13 geschreven door Anthony & Christel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (9 Stemmen)
    Welkom op de blog van CINQ SOLS

    Archief per week
  • 19/12-25/12 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Een interessant adres?

    Startpagina !

    Zoeken in blog




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs