Graceland, het landgoed in Memphis waar Elvis Presley op 16 augustus 1977 overleed, moet nog meer fans gaan aantrekken. Daarvoor is een campagne gestart.
(Novum/AP) - Graceland, het landgoed in Memphis waar Elvis Presley op 16 augustus 1977 overleed, moet nog meer fans aantrekken. Daarom is het bedrijf Elvis Presley Enterprises de campagne 'Discover your inner Elvis' begonnen. Die moet ervoor zorgen dat Graceland een nóg grotere trekpleister wordt voor fans en toeristen.
Nu komen er jaarlijks zeshonderdduizend mensen op Graceland af, maar dat aantal moet verdubbelen, vindt het bedrijf. Elvis bracht twintig jaar van zijn leven door op Graceland, voor hij overleed aan een hartstilstand, vermoedelijk het gevolg van een overdosis pillen. In 1982 werd de woning geopend als museum, dat uitgroeide tot een van de meest bezochte huizen in de Verenigde Staten. Elvis was daardoor in 2005 de best verdienende niet meer in leven zijnde artiest: hij verdiende in dat jaar postuum 45 miljoen dollar.
Dit jaar worden vele evenementen georganiseerd waarbij het 30-jarige jubileum van de dood van The King centraal staat. Zo doen Elvis-imitators op 23 locaties over de wereld mee aan een wedstrijd, waarvan de finale in Memphis plaatsvindt. Cirque du Soleil ontwikkelt een speciale Elvis-show, die in Las Vegas te zien zal zijn en ook Nederland levert een bijdrage: zanger Maarten Jansen treedt op 17 augustus op tijdens het herdenkingsconcert voor Elvis in Memphis.
|