Foto
Archief per maand
  • 08-2013
  • 08-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
    Foto

    Afgelegde weg: 19.543 km

    LINKS
  • Foto's Buenos Aires
  • Moto suramerica 2010
  • Casa del Goemie Colombia
  • Oscar on 2 weels the world around
  • Georges and his bike
  • Willi Motos
  • Horizon unlimited
  • Foto
    Foto
    Rudy reed met een BMW F650GS, 800cc, bouwjaar 2008 met verlaagde vering, verhoogd scherm en alu koffers van Hepco&becker
    Sofie bestuurde een BMW F650, 650 cc, bouwjaar 1997 met givi koffers
    Foto
    met DPM over de Vlaamse Ardennen
    Foto
    De drie daltons van de Everest Winter Expeditie 88-89;
    Maurits, Herman, Rudy
    Foto
    Flying parapente round Mt. Babadag, Oludeniz TR
    Foto
    Elbroes 5642 m
    RUSLAND
    Foto
    rockclimbing in Spain
    Hola amigos y familia !
    Bienvenido - Welkom - Willkommen - स्वागत - Karibu - приветствовать - boas vindas - welcome - selamat datang - chào mừng- ย
    Welkom op onze blog!
    31-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aflevering moto's
    Oke, het is zover. Vrijdag 29/10/2010 zijn met een Belgisch zonnetje vertrokken naar Antwerpen.
    Bij onze aankomst in de Haven aan kaai 730 stond Herman ons op te wachten !
    Het regelen van de papieren ging zeer vlotjes en we mochten toekijken hoe onze tweewielers vastgebonden werden in de container.
    Onze vriendjes zullen de reis naar Buenos Aires alleen moeten doormaken.
    We kregen heel wat bekijk in de haven en al gauw stonden er medemotorrijders te glunderen naar het gebeuren. 
    Het deed een beetje vreemd aan om ze te zien verdwijnen in een container die naar de vis stonk....  hopelijk blijft de container op de boot staan en valt hij niet in de zee bij een hevige storm hahaha
    We zijn nu echt wel aan het aftellen, nog 30 dagen en het avontuur begint !

    In bijlage een flimpje over de stuffing van de moto's

    Bijlagen:
    loading bikes.wmv (8 MB)   


    28-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kosten van een container
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We hebben bericht gekregen dat de prijs verlaagd wordt;
    one way naar Buenos Aires: 1210 euro transportkosten, + 270 euro stuffing + 100 euro andere + importkosten 585 dollar
    Hier kunnen we mee leven ;-) en morgen vertrekken we naar Antwerpen.
    De koffers zitten zo goed als vol.  Nog in een haastje wat gereedschap gekocht, olie gaan halen en nog wat uitleg gekregen hoe we de oude zwarte kunnen helpen als zijne band plat valt.  Volgens een geroutineerd motorijder, kan je zelfs de band vullen met gras en het rijdt prima ( zelfs met passagier, koffers en aan 150 km/hr )  Van Ronald nog een speciaal mazoutfilterke gekregen zodat het beestje genoeg voeding krijgt.
    Onze goede vriend Herman zal mee de moto's komen uitwuiven en als afsluiter gaan we een hapje gaan eten.
    Hopelijk zien we onze container terug aan de andere kant van de Oceaan !
    De reis is geboekt, 1 december gaan we de vlieger op en we zoeken niet eerder terug te komen dan 29 maart 2011.

    23-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg containernieuws
    Na lang, zeer lang aandringen kregen we eindelijk de bestelbon voor de container naar BA.
    Tot onze grote verbazing bleek er eventjes 980 euro bij te komen... transportkosten , one way....
    We zagen onze reis in duigen vallen en wisten niet wat gedaan.
    De broer van Herman, Ronny schoot na onze noodkreet in actie. Vrijdag liet hij ons weten dat er een oplossing mogelijk was.
    Maandag weten we misschien meer en kan de reis alsnog doorgaan.  We hadden inmiddels al eens gezocht op internet of een moto huren goedkoper uitkwam maar dat bleek niet het geval te zijn omdat we een te lange periode moeten huren. (70 euro per dag per moto)
    In de hoop dat alles gaat goed komen, ga ik dit weekend al de motokoffers inpakken zodat we niet alles per vlieger moeten meezeulen....



    19-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boeking container
    Onze reservatie voor de container naar BA verloopt nu toch wel moeizaam.  We bellen en mailen nu al twee weken en hebben nog altijd geen officiële prijsofferte gekregen.  Normaal moeten we volgende week de moto's naar Antwerpen overbrengen zodat ze de eerste week van december toekomen.  We beginnen nu toch langzamerhand te stressen want we hebben nog geen vliegtuigticket gekocht naar BA. (zucht)
    Ondertussen zijn we de bagage voor de moto's al aan het inpakken in de hoop dat alles zoals gepland kan doorgaan...  dit zouden leuke dagen moeten zijn maar het voelt toch even anders aan.

    29-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze motoren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Tijdens onze reis zullen we op 2 stalen rossen rijden.
    De keuze op de eerste BMW kwam er omdat we een gemakkelijk, soepel motor zochten die niet te veel woog. Onze ogen vielen op een rode BMW 650GS die verlaagd was.  Het betrof het nieuw model 2008 en had niet veel kilometers.
    De tweede kwam er na een tip van een collega die nog een BMW 650F van '97 in een autogarage had staan.  Op zijn teller stond 50.000 km en omdat hij al een jaar stond weg te kwijnen tussen autowrakken, smeekte hij om mee te mogen gaan.
    Den zwarte (BMW '97) kreeg een serieuze opknapbeurt en zelfs de koppeling werd vernieuwd.
    Op aanraden van een mede motorrijder/reiziger werd er een tussenschakelaar gemonteerd om de ventilatie draaiende te houden.
    Beide motoren werden voorzien van grote bagage koffers;  voor de rooie 38L Hepco&Becker alu koffers en voor de zwarte, oude 45L GIVI bakken. Daarbij komen nog topkoffers en rollbags voor extra gerief mee te nemen want zowel tent, kookgerief, slaapgerief enz moet mee !
    Nu zijn we bezig om een grill te plaatsen voor de radiatoren en zoeken we nog een mogelijkheid om extra benzine mee te kunnen nemen.
    De zwarte kan namelijk in onbeladen toestand maar 240 km doen met zijnen tank, wat toch niet veel is...
    Testritjes in de Ardennen vielen al goed mee, zelfs op semi onverharde wegen, dus zijn we niet van plan om nog zaken aan de moto's te wijzigen.
    Normaal gezien brengen we onze vriendjes begin november naar Antwerpen alwaar ze samen de container ingaan.... op weg naar het avontuur

    26-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe het idee ontstond
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We hebben het eindelijk gevonden hoe we filmpjes kunnen toevoegen.
    Bij deze, in bijlage, een kort filmpje over onze ontmoeting met het Duits koppel (speciaal voor u herman ! )
    Aangezien onze reis grotendeels ter plaatse zal bepaald worden, is de grote lijn min of meer gekend.  Op het plan hebben we met een blauwe lijn, ons mogelijk traject aangeduid.

    In bijlage een filmpje over de ontmoeting van de 2 Duitse motorrijders

    Bijlagen:
    Hoehetbegon.wmv (4.6 MB)   


    07-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom deze blog ?
    We zijn deze blog begonnen omdat familie en vrienden ons zouden kunnen volgen tijdens de motor-rondreis in Argentinië en Chili.
    4 maanden weg zijn is niet weinig en we begrijpen best dat het thuisfront eens graag wat meer nieuws van ons te horen krijgt, want...zonder planning, weinig voorbereiding en met veel buikgevoel zoeken we deze reis aan te vatten.
    Aangezien we regelmatig ver van de beschaving in ons tentje gaan slapen, zal het niet lukken de blog elke dag up to date te houden maar het is toch al wat beter dan 1x om de zoveel weken een mail te sturen.
    Tot de tijd dat we werkelijk op de vlieger zitten en onze moto's op de boot vertrokken zijn, zullen we de blog al eens proberen bijvullen met andere berichtjes.

    Grts


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe kwamen we op het idee ?
    Februari 2010 zijn we met 9 mensen naar de top van de Aconcagua (met zijn 6962 m, de hoogste top van Zuid-Amerika) in Argentinië vertrokken.  We hadden prachtig weer maar ondanks die meevaller kwamen we maar met z'n zessen boven.  3 mensen van ons team moesten de beklimming staken door gezondheidsproblemen.
    Op het eind van de laatste dag, na 25 kilometer door zand en stenen gestapt te hebben, kwamen we aan in het inkom van het parc.  Op de parking van dit parc kwamen plots twee motorrijders aangereden.  Groot was onze verbazing te zien dat het om een Duits koppel ging die ook met een GS reden.  We gingen met hun een praatje maken en hoorden hoe ze al 7 maanden rondreden in Zuid-Amerika.  Glunderend naar al dat gerief dat op hun motorfiets vastgemaakt was, gingen onze hartjes sneller slaan maar het was niet door de hoogte ;-)
    Toen ze verder reden, keken we elkaar aan en deelde dezelfde mening.... dit wilden we ook eens doen!
      



    Foto

    email: rudy828@hotmail.com

    Druk op onderstaande knop om ons te e-mailen. Vul bij email Uw eigen email-adres in.


    Blog als favoriet !

    Foto

    Rudy  was kliminstructeur bij het leger en beklom de Everest en daarna meermaals de hoogste bergen van de 7 continenten. Buiten het bergbeklimmen zit ook het vliegen, rotsklimmen en het parapente hem in het bloed.


    Foto

    Sofie geeft les als sportinstructeur, beklom al meerdere bergen en ging vroeger duiken, valschermspringen en skiën. Nu is het op de rotsen en in de wolken dat ze vertoeft...

    *****************
    Samen op reis gaan is ons grootste plezier en telkens we ergens geweest zijn, krijgen we zin naar een nieuw avontuur…

    *****************


    Foto

    BC Everest 5140 m

    Nepal

    Foto

    Voie blanche in Dalles de Chézerys
    Chamonix

    Foto

    Mont Blanc du Tacul 4248 m
    Chamonix

    Foto




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs