Ik ben Vince. Ik ben 10 jaar en ik hou van voetbal en tennissen. Ik heb vier broers en twee zussen. Mijn lievelingsmuziek is techno, maar ik hou ook van andere muziek. Mijn lievelingskleur is blauw. Ik ben afkomstig van Tienen. Ik wil uitvinder worden omdat je dan veel geld verdient.
Eventjes een woordje uitleg bij de huistaakjes van Frans....
Vanaf april tot aan de examens zullen de leerlingen van het vijfde lj. enkele keren per week een taak voor Frans moeten maken. We beginnen met een herhaling van unité 2 en gaan zo in chronologische volgorde verder t.e.m. unité 20. Als ze tijd hebben, mogen ze daar in de klas aan werken, anders zullen ze dit als huistaak afwerken. De bedoeling is dat de bewuste unité EERST opnieuw gestudeerd wordt (voor de eerste unités zal een keer lezen voldoende zijn ), daarna wordt het taakje gemaakt, en tenslotte gaan de kinderen ZELF een controle van hun eigen werk uitvoeren m.b.v. hun handboek of werkboek van Frans. Pas DAN wordt de taak aan de juf afgegeven!! De juf kijkt alle taken na en daarna worden ze in het mapje van Frans verzameld.
De examenvragen komen LETTERLIJK uit deze huistaken, dus wie er erg zijn best voor doet, heeft tijdens het studeren van het examen niet veel werk meer!!
In het verleden bleek dat dit systeem goed werkte, dus ik reken erop dat het ook voor mijn huidige klasje een grote hulp zal zijn! Go for it!!
Hey, Ik ben Lennert en ik woon in Tienen. Ik ben 10 jaar. Mijn hobby's zijn voetbal en basketbal. Muziek vind ik ook leuk. Mijn sterrenbeeld is steenbok en ik heb één broer : Lars. Het liefste eet ik pasta. Mijn lievelingskleur is lichtblauw. Ik wil later binnenhuisarchitect worden omdat ik dat een leuk beroep vind. Het leukste boek vind ik : 'Ik wil scoren'. Ik heb een hekel aan vroeg opstaan.
Maandag, 20 april : Ned. : taak : Zinnen (blad 12) Frans : taak : U 13 (in klein schriftje) W.O. : informatie over het Oude Rome meebrengen Dinsdag, 21 april : wisk. : toets : Sprong 11 (getallen en bewerkingen!) Frans : taak : Herhaling U 2 (blad) wisk. : les 145 afwerken (indien nodig) Ned : dictee : onthoudwoorden U11
Woensdag, 22 april : wisk. : toets : Sprong 11 (meten en meetkunde!) Frans : taak : U 14 (in klein schriftje) Actuakring
Donderdag, 23 april : Ned. : taak : Werkwoorden (blad 3) Frans : taak : Herhaling U 3 (blad) Ned. : dictee : TJ 23 spaargeld zeeklassen voor wie dit wenst
Vrijdag, 24 april : wisk. : les 146 afwerken (indien nodig) Frans : taak : Herhaling U 4 (blad) Ned : onthoudwoorden U12 (blad)
maandag, 30 maart : Frans : toets : unité 14 Ned. : taak : Werkwoorden (blad 2) wisk. : les 137 afwerken (indien nodig) zwemmen + eventueel geld voor vakantieblaadjes
dinsdag, 31 maart : Ned : dictee : TJ 22 (moeilijk dictee, goed oefenen met werkwoordenschema!!) wisk. : les 138 afwerken (indien nodig)
woensdag, 1 april : Frans : taak : U9-12 (in klein schriftje) Actuakring
donderdag, 2 april : W.O. : toets : Het Oude Egypte (zie uitgebreide toetswijzer!) wisk. : les 140 afwerken (indien nodig) Ned. : taak : Onthoudwoorden unit 11 (blad) spaargeld zeeklassen voor wie dat wenst!
vrijdag, 3 april : Frans : toets : U 13-14 wisk. : Herhalingsles 141 helemaal af (begin er tijdig aan!!) wisk. : les 144 afwerken (indien nodig)
Verslag van onze werkdag in de Roosendaalbeekvallei
Op maandag, 9 maart, vertrokken we in de namiddag met het vijfde leerjaar naar het natuurreservaat. We gingen takken verplaatsen over de beek. Fran is in de beek gevallen en de juf heeft haar twee keer 'gered'. Yanthe heeft ook zoiets meegemaakt : haar laars zat vast in de modder! We hebben de beek dieper en breder gemaakt. We hebben ook lekkere chocolademelk gekregen van Karel van Natuurpunt, als beloning voor het harde werk!
Verslaggevers : Kess en Fran Met onze grote dank voor de foto's van papa Guus (Luc Nagels)!!!
komen er ouders voorlezen in onze klas (en in de rest van de school), in de week van 23 t.e.m. 27 maart. Wie wanneer komt lezen, wordt volgende week bekendgemaakt (het is nog een beetje puzzelen...) Voor alle ouders die zich opgegeven hebben ; een welgemeende dank-je-wel van ons allemaal!!
* Maandag, 9 maart : Ned. : toets : unit 9 (zie toetswijzer) Frans : toets : unités 11 en 12 wisk. : taak : les 123 afwerken (indien nodig) In de namiddag werkdag in het natuurreservaat : rubberen laarzen, kleding die vuil mag worden, reserveondergoed en kousen, eventueel werkhandschoenen,...
* Dinsdag, 10 maart : wisk. : taak : les124 afwerken (indien nodig) Ned : dictee : onthoudwoorden unit 10 Frans : toets : unités 9 - 12 (alleen schriftelijk)
* Woensdag, 11 maart : pedagogische studiedag
* Donderdag, 12 maart : wisk. : taak : les 125 afwerken (indien nodig) wisk. : taak : De Romeinse cijfers (blad) W.O. : toets : Elektriciteit (zie bundel) voor wie wil : spaargeld zeeklassen meebrengen
* Vrijdag, 13 maart : wisk. : taak : les 126 afwerken (indien nodig) Frans : toets : unités 9-12 (alleen mondeling) Ned. : dictee : TJ 19
Op donderdag, 5 maart 2009 komen ze de boeken van de boekenbox ophalen. Gelieve daarom ten laatste op dinsdag, 3 maart je boek in de klas terug in te leveren, zodat we de box tijdig kunnen klaarmaken. Dank je voor jullie medewerking!!
Ik had het in de klas al verklapt, maar voor de mama's en de papa's :
Op maandag, 9 maart (indien het weer het toelaat!!) gaan we in de namiddag in het natuurreservaat 'Rozendaelbeekvallei' werken. Wij hebben daarvoor warme kleding nodig die vuil mag worden, rubberen laarzen en eventueel iets tegen de regen of de wind. Het zou fijn zijn als iedereen die dag op school bleef eten, dan kunnen we ons tijdens de middag omkleden in de klas. Het zesde lj. heeft dezelfde activiteit in de voormiddag (hopelijk laten ze nog wat werk over voor ons )
Voor al wie zich graag eens vuil maakt en graag in de natuur van Vissenaken vertoeft, is dit een superbelevenis!