Inhoud blog
  • Hoe is mijn Bachelorproef tot stand gekomen?
  • De doelgroep voor mijn bachelorproef
  • Een moment van zelfreflectie
  • Deadline day!
  • Het einde is in zicht
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Bachelorproef journalistiek
    Gregory Deguelde
    Deze blog is een dagboek in het kader van mijn bachelorproef journalistiek, over de impact van de Formule E op de ontwikkeling van de elektrische personenauto.
    07-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Testen in de Nissan Leaf
    In functie van mijn bachelorproef over de ontwikkeling van elektrische wagens, kreeg ik van Nissan de toelating om de volledig elektrische Leaf aan de tand te voelen. Mijn bedenkingen:
    • De wagen rijdt erg soepel en het hoge koppel komt, vooral in een stedelijke omgeving, vaak goed van pas. Het typische geluid - of het gebrek daaraan - was minder storend dan ik verwacht had.
    • Het is erg handig dat de wagen thuis kan opgeladen worden, maar het duurt toch allemaal wel heel erg lang. Zo moet u tien uur wachten vooraleer de Leaf thuis in de garage volledig is opgeladen. De herlaadpunten doen hun werk heel wat sneller, maar zijn in België nog altijd niet aanwezig genoeg.
    • De specifieke rijstijl om energie terug te winnen vergt niet veel tijd om aan te leren, maar een sportieve rijstijl kan u in de Nissan Leaf wel vergeten. Even op het gas gaan en u ziet de teller op het dashboard in vrije val naar beneden gaan. 


    05-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elektrische wagen: hot or not op het autosalon?
    Als verkenning ben ik naar de Brusselse Heizel getrokken, waar van 16 tot 25 januari het autosalon plaatsvond. Heel wat merken pronkten er met hun elektrische wagens, zoals Renault, Nissan of Audi. Toyota hield dan weer vast aan hun indrukwekkend gamma hybride wagens. Toch stond niet elke constructeur te springen om een elektrische wagen voor te stellen in onze hoofdstad.

    Zo is er bij Citroën geen spoor van de C-Zero en ook Ford heeft geen elektrische modellen naar de Heizel gebracht. “Er is gewoon te weinig vraag naar”, klinkt het karig bij het Amerikaanse merk. Ook Peugeot nam die conclusie en trok met de 5008 RXH met een conventionele dieselmotor, en dus niet met de hybride, naar Brussel. “De nieuwe technologieën die we zien in hybride of elektrische wagens slaan gewoon niet aan bij het grote publiek”, reageert een woordvoerster van de Franse autobouwer. “We hadden eerst een hybride versie van de 5008 RXH op de markt gebracht, maar er was zoveel vraag naar een dieselversie dat we meteen van koers veranderden. De verkoopcijfers van de hybride blijven ondertussen nog steeds onder de verwachtingen.”








    Archief per week
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 02/02-08/02 2015

    Categorieën

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs