Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    11-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche Supercup: Jaap van Lagen stunt met zege, Jeroen Bleekemolen valt uit (update)
    2008jvlpscistan004

    Jaap van Lagen wilde graag eens op het podium komen van de Porsche Supercup komen. Dat is vandaag meer dan gelukt. De snelle man uit Wekerom veroverde in Istanbul zijn eerste zege in de prestigieuze merkencup. Gastrijder Mike Verschuur zette in pas zijn tweede Porsche Supercup-race ook een fraai resultaat neer. Hij eindigde als 8ste. Patrick Huisman (9de) en Sebastiaan Bleekemolen (10de) eindigden ook in de toptien, terwijl Paul van Splunteren (14de) en Simon Frederiks (15de) eveneens in de punten finishten. Jeroen Bleekemolen, die de race als klassementsleider startte, had de pech dat hij door de spinnende wagen van René Rast uit de wedstrijd werd getikt.


    2008jvlpscistan005

    Bij de start van de race is Jaap van Lagen super weg. Hij passeert direct zijn op pole staande ploegmaat Chris Mamerow. De Nederlander pakt de kop voor Jan Seyffarth en de zwak gestarte Mamerow. Ook Jeroen Bleekemolen is goed weg en gaat al snel van startpositie 7 naar plek 5.

    Botswerk
    In de eerste ronde is er flink contact tussen de auto’s en wat spinnetjes. Een van alle kanten in de rondte getikte Nicolas Armindo en Pedro Petiz houden het amper een ronde vol en vallen direct uit. Het zou een voorbode zijn van veel botswerk.

    Jeroen versus Faulkner
    In de derde ronde wordt Jeroen Bleekemolen door Damien Faulkner aangepakt. ,,Ik zette mijn wagen twee keer naast Damien Faulkner en bij de tweede keer duwt hij me er gewoon af. Dat was niet echt zoals het hoort. Als Faulkner dat niet doet, dan had ik echt naar het podium kunnen rijden. Nu verloor ik een paar plekken door die tik.’’


    2008tbpscistan001

    Ambitieus
    Na vier ronden ligt Tim Buijs 13de, Mike Verschuur 14de, Patrick Huisman 15de, Sebastiaan Bleekemolen 16de, Paul van Splunteren 19de en Simon Frederiks 20ste. In ronde vijf is er weer opschudding op de baan. Tim Buijs wilde met een ambitieuze uitremactie een paar wagens verschalken, maar raakte daarbij een voor hem rijdende collega-coureur, waardoor vier bolides naast de baan belandden. Buijs valt daarbij uit omdat zijn koeling kapot is. Ook Jocke Mangs en Norbert Siedler vinden in de vijfde ronde hun Waterloo.

    Bizar hard gevecht
    Halfweg koers ligt Mike Verschuur 10de, Patrick Huisman 11de, Sebastiaan Bleekemolen op P12, Paul van Splunteren 16de en Simon Frederiks 17de. In ronde 7 is er een bizar hard gevecht tussen René Rast en Danny Watts. Op het rechte eind duwt Rast zijn rivaal al bijna de pitmuur in. Bij de eerste bocht van de nieuwe ronde gaat het mis. Het is geen verrassing als de twee door het megaharde gevecht spinnen. Jeroen Bleekemolen, die op plaats 6 er vlak achter zit, heeft de pech dat de in de rondte gaande Rast hem meeneemt de baan af. Jeroen eindigt dan ook zeer pechvol en onvrijwillig in de grindbak. Race over en uit voor de klassementsleider.

    Balen
    ,,Ik baal vreselijk. Na dat gedoe met Faulkner had ik de snelheid er weer goed in en had wellicht nog naar het podium kunnen rijden. Maar Rast klapt zo in mijn zijkant en hij tikt me eraf. Heel vervelend. Als ik die twee wagens had gemist, had ik al vierde gelegen. Ik kwam naar Istanbul als klassementsleider en ben na mijn uitvallen nu tweede met grote achterstand op Jan Seyffarth. Dat is enorm zonde. We hebben de rest van het seizoen een hoop werk te doen. Maar het kan, want we zijn een van de snelsten op de baan’, aldus Jeroen Bleekemolen.

    Veel uitvallers
    Halverwege de race zijn al acht van de 26 deelnemers uitgevallen. In het vervolg zullen alle wagens op de baan blijven, maar dat betekent niet dat er geen gevechten meer zijn. Seyffarth moet alles uit de kast halen om zijn tweede plaats te verdedigen op Chris Mamerow. Jaap van Lagen profiteert van de strijdende mannen achter hem en kan langzaamaan steeds verder wegrijden. Met een dikke twee tellen voorsprong racet hij onbedreigd naar zijn eerste Porsche Supercup-zege. Seyffart behoudt de tweede stek en neemt de leiding in het tussenklassement over van Jeroen Bleekemolen.

    mike_verschuur_supercup_istanboel

    Veel Nederlanders in de punten
    Mike Verschuur rijdt ook dik in de punten en wordt als achtste afgevlagd, vlak voor zijn landgenoten Patrick Huisman en Sebastiaan Bleekemolen. Paul van Splunteren (14de) en zijn ploegmaat van HSF Porsche Eindhoven Simon Frederiks (15de) nemen beiden ook kampioenschapspunten mee vanuit Istanbul.

    2008jvlpscistan006

    Blije Jaap
    Jaap van Lagen was na afloop uiteraard in een bijzonder goede stemming. Nadat hij op het podium naar het Wilhelmus had geluisterd en met de champagne had gespoten, meldde de winnaar: ,,Ik had mezelf dit seizoen ten doel gesteld om in de topvijf van het klassement te eindigen en ook wat races op het podium te eindigen. Maar dat ik zo snel, tijdens de vierde wedstrijd van het jaar, al zou winnen, had ik niet verwacht’’, meldde Van Lagen uit Istanbul. ,,Tijdens de eerste drie wedstrijden had ik remproblemen, maar dat was nu uitstekend verholpen. Ik had echt een heel lekker autootje. Die was het hele weekend super. Want zowel in de vrije training als de kwalificatie zette ik de tweede tijd neer. En dan nu de bekroning in de race met de zege. Ik wist dat de start van de wedstrijd belangrijk was. Die verliep precies zoals ik hoopte. Ik kon Chris Mamerow net bij de eerste bocht binnendoor voorbij. Vervolgens kon ik profiteren van het gevecht dat Seyffarth en Mamerow met elkaar hadden. Ik hoefde het dan ook niet uit mijn tenen te halen en toch liep ik steeds ietsjes meer weg. Mijn winst geeft me veel vertrouwen op weg naar de volgende wedstrijd in Monaco. Ik rijd daar ook altijd goed. Ben al een keer tweede geworden in Monaco tijdens een World Series by Renault-wedstrijd’’, aldus Van Lagen, die inmiddels naar P8 in het tussenklassement is opgeklommen.

    Gemengde gevoelens Sebastiaan Bleekemolen
    Sebastiaan Bleekemolen was na afloop content dat hij in de toptien was gefinisht. Maar hij wist dat hij het neerzetten van die klassering en het incasseren van bijbehorende punten niet helemaal op eigen kracht had gedaan. ,,Het was één groot slagveld, waarbij ik gelukkig buiten alle botspartijen kon blijven. Ik denk dat ik de enige Porsche heb die geen schade heeft opgelopen tijdens de race’’, legde de Haarlemmer na afloop uit. ,,Ik startte vanaf P22. Dat was het gevolg van een dramatische kwalificatie. Ik heb geen idee hoe dat komt, maar het kwalificeren zal de komende wedstrijden écht beter moeten. Want waar ik nu stond, daar hoor ik echt niet thuis. Omdat er vlak na de start ook nog iemand voor me spinde, begon ik als een na laatste aan de wedstrijd. Omdat ze er links en rechts vanaf vlogen én ik er tijdens de race toch nog de snelheid in wist te krijgen, kon ik me uiteindelijk naar plek tien rijden. Als je ziet waar ik vandaan kom, moet ik met die eindklassering tevreden zijn.’’

    Schrale troost Tim Buijs
    Voor Tim Buijs was het een enerverend weekendje Istanbul. De Porsche Supercup-rookie had er goed de snelheid in, totdat hij door een eigen fout uit de race knalde. ,,Ik had zaterdag tijdens de kwalificatie een goede dag. Op mijn eerste setje nieuwe banden zette ik de voorlopig 8ste tijd neer. Helaas kon ik mijn tijd met mijn tweede setje nieuw rubber niet meer verbeteren. Ondanks dat ik terugviel naar P16, op slechts 0,9 seconde van de pole, had ik mezelf nu wel voor het eerst in een heel goede uitgangspositie gemanoeuvreerd om tijdens de race in de punten te rijden’’, stelde Tim Buijs. ,,In de beginfase van de wedstrijd ging het ook heel goed. Na een rondje of vijf lag ik rond de 11de plek. Op het rechte eind waren Janak en Saelens met elkaar in gevecht, waardoor ik veel meer rechte lijn-snelheid kon ontwikkelen. Janak zag dat en die duwde me toen op het vuile gedeelte van de baan. Als dat gebeurt, moet je richting de bocht zeker op tijd remmen. Dat deed ik helaas niet en ik miste mijn rempunt. Bij het inhalen van Janak en Saelens toucheerde ik bij het insturen net een rijder die voor me reed en knalde ik de baan af. Dat was een ongelooflijke domper, want ik had mezelf anders dik in de punten gereden’’, stelde Buijs. ,,Het is een schrale troost dat ik de eerste vijf rondjes heel snel op de baan was. Ik hoorde van het team dat ik op dat moment de derde snelste rijder was. Daar waren de jongens erg van onder de indruk. Helaas waren ze daarna ook onder de indruk van mijn domme inhaalactie. Maar het is wel zo dat ik steeds meer de snelheid weet te vinden met de Porsche. Die ervaring neem ik zeker mee naar de komende wedstrijden dit seizoen.’’

    HSF Porsche Eindhoven dubbel in de punten
    Paul van Splunteren (14de) en Simon Frederiks (15de) wisten ook uit de crashende Porsches weg te blijven. Gevolg was dat beide rijders van het HSF Porsche Eindhoven-team in de punten eindigden. ,,Ik ben niet zo zeer tevreden over de snelheid die ik had, maar wel over het resultaat’’, stelde Paul van Splunteren. De eigenaar van Porsche Centrum Eindhoven moest zondag tijdens de wedstrijd ook van ver komen, omdat hij zich als 24ste had gekwalificeerd. ,,Ik was redelijk tevreden over de tijdstraining. Ik zat op 1,8 seconde van de pole, dat is voor mij zeker niet slecht. Maar ik verbaas me steeds weer hoe supercompetitief dit veld is. Nu zaten er 19 man binnen een seconde van elkaar, zo close is het allemaal’’, vertelde Paul. ,,Vlak na de start had ik de pech dat ik net verkeerd zat toen er een spinnetje voor me was. Vervolgens ging het zeker aardig. Er gebeurde direct zoveel op de baan, dat ik dacht: ‘Paul, ze vliegen links en rechts van de baan. Zorg dat je goed blijft opletten en niet bij zo’n crash betrokken raakt.’ Dat lukte, waardoor je vanzelf naar voren komt. Dat zowel ik als Simon in de punten rijdt, is natuurlijk mooi. Daar zijn we zeker tevreden over. En wie weet schuiven we nog wel wat op. Want er zaten na de race nog zes mannetjes bij de wedstrijdleiding. Wellicht volgen er nog wat straffen.’’

    Uitslag Porsche Supercup-race Istanbul:
    1. Jaap van Lagen 14 ronden
    2. Jan Seyffarth op 2,528 seconden
    3. Chris Mamerow op 2,914
    4. Uwe Alzen op 16,188
    5. Damien Faulkner op 17,605
    6. David Saelens op 21,912
    7. Danny Watts op 23,059
    8. Mike Verschuur op 23,203
    9. Patrick Huisman op 24,027
    10. Sebastiaan Bleekemolen op 24,917
    14. Paul van Splunteren op 40,232
    15. Simon Frederiks op 40,587
    Uitgevallen: o.a. Jeroen Bleekemolen

    Stand na vier wedstrijden:
    1. Jan Seyffart 68 punten
    2. Jeroen Bleekemolen 54
    3. Chris Mamerow 52
    4. Damien Faulkner 46
    5. Uwe Alzen 43
    8. Jaap van Lagen 32
    10. Patrick Huisman 29
    12. Sebastiaan Bleekemolen 23
    17. Paul van Splunteren 5
    21. Simon Frederiks 2



    11-05-2008 om 19:07 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DSC: Pieter van Soelen pakt volle winst
    480_bmwsoelen_5945

    Door het goede weer vandaag in Nederland was iedereen al goed gezind op de paddock, maar één man stak er met kop en schouders bovenuit. Pieter van Soelen reed een uiterst solide wedstrijd en wist zonder al teveel moeite de eerste race van de Dutch Supercar Challenge, die vandaag verreden werd tijdens de Pinksterraces op Circuitpark Zandvoort, op zijn naam te schrijven.

    Tweede werd de voor Brax Racing uitkomende Milko Tas, voor de gebroeders Monster die hiermee het podium van de Supersport II-divisie complementeerden. In de Sport I-divisie ging de overwinning naar de Duitser Wilfried Schawohl. Onno van Rheenen pakte vandaag een goede tweede plaats, zijn eerste podium sinds zijn debuut vorig raceweekend op de Nürburgring. Laurens Gooshouwer eindigde als derde, maar had eerste kunnen worden, ware het niet dat de inwoner uit Dordrecht aan het einde van de race een lekke band kreeg. Rob Nieman eiste voor de derde keer in successie de overwinning voor zich op in de Sport II-divisie, voor teamgenoot Erik Buys. Equipe Schneider / van Merksteijn completeerde het podium met een goede derde plaats.

    480_startdsc_5927



    Start
    Bij de start van de race was het Pieter van Soelen die zijn pole position goed wist te benutten. Hij ging als eerste de tarzanbocht door, gevolgd door Helmert-Jan van der Slik in de Marcos Mantis. Het duo wist de eerste ronde meteen een gaatje te slaan naar de concurrentie zijnde Milko Tas in de Seat Leon SuperCopa, Bob Herber in de Saker en de gebroeders Monster eveneens in een Seat Leon SuperCopa. Achter dit drietal was het Richard van den Bos, dit weekend samen met Henk Thuis rijdend in de vorig jaar nog in de Sport-divisie uitkomende BMW E36 M3 op plek zes en Eugène Janssen op plek zeven.

    480_bmw_start_5933

    480_duwen_5934

    Van Soelen en Van der Slik weten hun eerste ronden hun voorsprong op de concurrentie uit te bouwen, totdat Van der Slik in de zesde ronde uitviel met een kapotte stuurbekrachtiging. “De ene keer deed de stuurbekrachtiging het wel en de andere keer weer niet. Daar is simpelweg niet mee te rijden”, liet het team na afloop weten. Hierdoor kwam Van Soelen alleen op kop, en wist hij zijn voorsprong gestaag uit te bouwen.

    Achter Van Soelen was het Bob Herber die tijdens de pitstops kon profiteren van de resultaatseconden van de concurrentie, waardoor de Saker-coureur lange tijd op weg leek naar een tweede plaats. Helaas voor Herber liet zijn Saker hem in een van de laatste ronden in de steek.“Op een gegeven moment verloor de motor vermogen, en leek het wel alsof deze niet genoeg brandstof meer kreeg. Uiteindelijk ging de auto zo langzaam dat ik hem maar naar binnen heb gereden. We hadden dit probleem gisteren tijdens de vrije trainingen ook al en we denken dat het met de brandstofpomp te maken heeft”, aldus Bob Herber na de race. “Het is echt zonde, want het ging zó goed! Maar ja, ik heb nu wel het voordeel dat mijn concurrenten nog meer strafseconden hebben, dus ik kijk nu al uit naar komende maandag!”

    480_seat_dsc_5939

    Zo was het Van Soelen die de overwinning voor zich op wist te eisen, voor Milko Tas en de gebroeders Monster. Op een vierde plek eindigden Richard van den Bos en Henk Thuis, voor Eugène Janssen die met zijn BMW Z4 M GT beslag wist te leggen op de vijfde plaats.

    480_lotus408_5957

    In de Sport I-divisie was het John van der Voort die in de eerste ronde kon profiteren van zijn pole position. Toch wist Van der Voort zijn eerste plek niet te behouden, want het was nieuwkomer Jeffrey van Rooijen die vanaf een vijfde startplaats wist op te rukken naar plek één. Er ontstaat een mooi gevecht tussen Van der Voort, Van Rooijen en ook de Belg Luc de Cock, waarbij Van der Voort uiteindelijk weer terug kan komen op de eerste plaats.


    480_lotusrail1_5987

    480_lotusrail2_5991

    480_inhalen_6006

    Christian Gyasi verliest onder de Hunzerug zijn Lotus en knalt frontaal in de rail. Hulde voor de OCA, die onder moeilijke omstandigheden de Lotus wegsleepten. Sommige deelnemers negeerden de dubbele gele vlaggen en gingen stug door met hun strijd. (GH) 

    Toch ging het een aantal ronden later fout voor Van der Voort. “Bij het gaspedaal zit een superklein kuiltje waar een steentje in terecht kwam. Hierdoor bleef mijn gaspedaal hangen, waardoor de auto volgas bleef gaan. Bergop naar het Scheivlak is dat niet erg, maar bergaf wil je dat niet hebben!”, legt Van der Voort uit die met deze actie bij het uitkomen van het Scheivlak in de grindbak terecht kwam. “Ik heb toen bij een van de baanposten een schroevendraaier geleend en het steentje verwijderd. Daarna kon ik weer verder rijden”, aldus Van der Voort, die er achteraf toch wel om kon lachen.

    480_remmen_5943

    Na de pitstops was het Laurens Gooshouwer die de koppositie stevig in handen had. Helaas voor Gooshouwer kreeg zijn BMW Compact te maken met een lekke band, waardoor hij een extra pitstop moest maken. Hierdoor kwam de Belg de Cock op de koppositie terecht, maar ook hem bleven technische problemen niet bespaard. Het water van zijn Lotus Exige raakte aan de kook waardoor ook hij de strijd moest staken. Hierdoor wist de Duitser Wilfred Schawohl de eerste plek met beide handen beet te pakken, voor de sterk rijdende Onno van Rheenen. Laurens Gooshouwer wist uiteindelijk nog beslag te leggen op een derde plaats.

    In de Sport II-divisie zijn de Renault’s van Spirit Racing moeilijk te stoppen. Ook vandaag waren ze heer en meester, met teameigenaar Rob Nieman voorop. Hij leidde van kop tot staart, en reed zijn teamgenoot op anderhalve minuut achterstand. Bij de Mini’s was het equipe Schneider / van Merksteijn die de snelsten waren, waardoor zij als derde eindigden in de Sport II-divisie.

    480_zand_5975

    Uitslag:
    1. Eq. v.d. Bos / v. Soelen - BMW 1-serie
    2. Milko Tas - SEAT Leon Supercopa
    3. Robin & Ferry Monster - SEAT Leon Supercopa
    4. Eq. v.d. Bos/Thuis - BMW E36 M3
    5. Eugène Janssen - BMW Z4 M GT
    6.Wilfried Schawohl - Lotus Exige Cup
    7. Onno van Rheenen - Lotus Exige Cup 255
    8. Willy Angenent - BMW Z3M V8
    9. Rob Nieman - Clio 2.0 RS
    10.Laurens Okkerse - Volvo S60P5


    11-05-2008 om 19:04 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NASCAR: kyle Busch klasse apart op Darlington
    Op het vernieuwde Darlington was Toyota-coureur Kyle Busch een klasse apart. Na een incident met Dale Earnhardt jr. vorige week op Richmond promoveerde Busch zichzelf tot de minst populaire coureur in het NASCAR-circus. Voor het vernieuwde Darlington had men bij Goodyear een nieuwe band ontwikkeld waarmee langer gereden kon worden.


    darlington
    Het vernieuwde Darlington

    Kyle Busch klasse apart
    Hoewel Dale Earnhardt Jr. de afgelopen dagen trachtte zijn enorme fanbase de wind uit de zeilen te nemen, door Busch geen enkel verwijt te maken, dachten die er toch anders. Boegeroep en fluitconcerten vielen hem tijdens de trainingen ten deel, en ook na zijn indrukwekkende zege op het vernieuwde Darlington waren deze geluiden nog niet verstond.

    Voor de 23-jarige Busch was het zijn derde zege dit seizoen. Van de 367 ronden tellende wedstrijd reed hij er maar liefst 169 op kop. Het nieuw geasfalteerde Dalington zorgde ervoor dat sommige deelnemers met de rechterkant de muur toucheerden. Busch was geen uitzondering en raakte de muur zelfs tweemaal. Door een fout van zijn pitcrew liep Busch zelfs een penalty van één ronde op. De Toyota vocht zijn weg terug. Jimmie Johnson, Dale Earnhardt Jr. en Jeff Gordon vielen hem ten prooi. Daarna kon de Toyota-coureur gemakkelijk van zijn tegenstanders wegrijden. Zijn spotter Jeff Dickerson moest hem meermaals afremmen.

    Met zijn zege bouwde Busch zijn voorsprong met 79 punten uit op zijn naaste tegenstander Jeff Burton. Ford-coureur Carl Edwards eindigde als tweede terwijl Jeff Gordon als derde eindigde. Edwards: “Kyle had gewoon de beste auto vanavond, hij was onverslaanbaar.” Jeff Gordon: “Ik weet niet hoeveel keer hij geprobeerd heeft de overwinning weg te gooien door de muur te raken, ik geloof niet dat er nog veel van zijn rechterkant heel was.”

    Tony Stewart, die vrijdag nog de Nationwide wedstrijd won, werd het slachtoffer van Elliott Sadler, die de controle over zijn bolide verloor. Voor Stewart werd het een teleurstellende avond. Hij eindigde als 21e.

    UITSLAG
    1. Kyle Busch Toyota 367 ronden
    2. Carl Edwards Ford 367 ronden
    3. Jeff Gordon Gevoed 367 ronden
    4. Dale Earnhardt Jr. Chevrolet 367 ronden
    5. David Ragan Ford 367 ronden
    6. Matt Kenseth Ford 367 ronden
    7.Denny Hamlin Toyota 367 ronden
    8. Travis Kvapil Ford 367 ronden
    9. Dave Blaney Toyota 367 ronden
    10.Jeff Burton Chevrolet 367 ronden

    kyle_busch_darlington
    Kyle Busch kon zich ondanks zijn indrukwekkende zege niet populair maken bij de
    fans.

    11-05-2008 om 19:03 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IRL: Scott Dixon pakt pole voor 92e Indy 500
    De eerste startrij voor de 92e editie van de Indy 500 wordt volledig bezet door het team van Ganassi Racing. De Nieuw Zeelander Scott Dixon en de Brit Dan Wheldon bezetten de eerste twee startplaatsen op de eerste rij.


    front_row_indy
    De eerste startrij van de 92e editie van de Indy 500

    Scott Dixon pakt de pole voor Indy 500
    Met een tijd van 226.366 mph pakte de Nieuw Zeelander gisteren op de Brickyard om 15.49u lokale tijd de pole. Die kwam daarna niet echt meer in gevaar. Alleen zijn teamgenoot Dan Wheldon kwam er in het laatste kwartier heel dichtbij, maar haalde het net niet. De Brit schoof één plaatsje op, waardoor het team van Chip Ganassi het team van Roger Penske versloeg. De Australiër Ryan Briscoe deed het uitstekend en pakte voor Team Penske de derde startplek.
    Ryan Hunter Reay zorgde voor de enige crash van de dag en kon zijn bolide ongedeerd verlaten. De eerste elf startplaatsen werden gisteren in Indianapolis op “Pole-Day” vergeven.

    De eerste vier startrijen zijn als volgt
    Scott Dixon 226.366 mph
    Dan Wheldon 226.110 mph
    Ryan Briscoe 226.080 mph

    Helio Castroneves 225.733 mph
    Danica Patrick 225.197 mph
    Tony Kanaan 224.346 mph

    Marco Andretti 224.417 mph
    Vitor Meira 224.346 mph
    Hideki Muoh 223.887 mph

    Ed Carpenter 223,835 mph
    Tomas Scheckter 223.496 mph.

    hunter_reay_crash
    Ryan Hunter-Reay was op Indianapolis tijdens  Pole Day de enige brokkenpiloot

    11-05-2008 om 19:02 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TDC: Marc Koster en Bertus Sanders zetten zegereeks voort
    480_20080510-tdc

    Marc Koster en Bertus Sanders hebben tijdens de Profile Tyrecenter Pinksterraces op Circuit Park Zandvoort hun zegereeks voortgezet. Het raceduo behaalde in de Toerwagen Diesel Cup de maximale score door voor de derde race op rij, als eerste over de streep te komen. Vlak achter hen finishten de snelle dames Gaby Uljee en Paulien Zwart. Wegens te snel rijden in de pitstraat kregen Renate Sanders en Frank Wildschut een tijdstraf opgelegd, waardoor ze hun podiumplaats moesten afstaan aan Marcel Nooren en Johan Albers. De pole-sitters Ferry Duivenvoorde en Ronald Morien vielen met hun Volkswagen Golf uit, waardoor het podium een BMW-onderonsje werd.

    De vanaf pole-position vertrokken Volkswagen Golf leek de absolute favoriet voor de overwinning, waar Duivenvoorde al vanaf de eerste ronde een gat naar de concurrentie wist te slaan. Maar door een opgeblazen motor moest de equipe na reeds zeven ronden de auto noodgedwongen aan de kant zetten. Het niet direct parkeren van de auto veroorzaakte een behoorlijk oliespoor op het circuit, waardoor de wedstrijd vijf ronden lang geneutraliseerd werd om de olie te bestrijden.

    Het wegvallen van Morien/Duivenvoorde zorgde er bij de herstart voor dat Bertus Sanders en Jan-Joris Verheul, voormalig teamgenoten in de Samsung BMW 130i Cup, vooraan in het veld de dienst uitmaakten. Uiteindelijk brachten de pitstops de beslissing, waarbij Koster het stuur van Sanders overnam en direct de leiding pakt en vasthoudt tot het vallen van de vlag. “Ik had een bijzonder slechte start,” blikte Sanders terug. “Ik had te weinig koppel en verloor wat plaatsen. Bij een inhaalpoging later op Cor Euser gooide hij onverwacht het gat dicht, waardoor hij zelf uitviel, maar afgezien van dat incident was het een strakke race.”

    “Het zal geen gemakkelijke opgave worden om maandag de race te winnen,” vulde Koster aan. “We krijgen dan namelijk acht seconden erestraf, terwijl de race relatief kort is. De SEATs en Volkswagens staan redelijk ver achteraan, dus bij de start zullen we daar in ieder geval geen last van hebben. We hopen natuurlijk na afloop weer op het podium staan!”

    Uljee en Zwart reden een constante wedstrijd en wisten van een achtste positie op te klimmen tot de tweede positie, zoals ze dat eerder tijdens de Kinzo Paasraces ook al deden. “We moeten alleen even werken aan de maandag, want met Pasen waren we zaterdags ook tweede, terwijl we maandag vijfde werden,” aldus Uljee. “Aan het einde van de race was ik echt aan het trappen om een foutje van Marc af te kunnen straffen. Helaas kwam die er niet, maar we gaan absoluut nog winnen dit jaar. Misschien maandag al, want dan hoeven we vier seconden minder lang stil te staan als Bertus en Marc en dat zou vandaag genoeg geweest zijn!”

    De vierde wedstrijd in de Toerwagen Diesel Cup wordt aanstaande maandag verreden tijdens het vervolg van de Profile Tyrecenter Pinksterraces op Circuit Park Zandvoort.

    Uitslag Toerwagen Diesel Cup Race 1
    Pinksterraces, zaterdag 10 mei 2008
    1 Equipe Koster/Sanders, BMW 120d, 34 ronden in 1 uur 21 min 35,716 (107,681 km/u)
    2 Equipe Zwart/Uljee, BMW 120d, op 0,586 seconde
    3 Equipe Albers/Nooren, BMW 120d, op 11,641 seconden
    4 Equipe Sanders/Wilschut, op 19.226
    5 Equipe Bos/Cornelissen, op 19.674
    6 Equipe Kalff/Huisman, op 21.136
    7 Equipe Verheul/Zomer, op 43.617
    8 Equipe Braams/Bol, op 46.130
    9 Equipe van 't Hoff/Wekman, op 57.495
    10 Equipe Slaghekke/Oosterman, op 1:12.258

    11-05-2008 om 19:00 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaap van Lagen super tevreden: "Het had nog sneller gekund"
    STANBUL – Jaap van Lagen heeft zijn visitekaartje in de Mobil 1 Porsche Supercup afgegeven. Op het F1 Grand Prix circuit van Istanbul (Turkije) wist de Nederlander in de belangrijke kwalificatie de tweede snelste tijd op de chrono’s te zetten. Met een tijd van 1:57.354 start Van Lagen morgen vanaf de eerste startrij op positie twee.

    Jaap van Lagen naar tweede tijd

    Nadat de remproblemen reeds in het vorige raceweekend op het Spaanse circuit van Barcelona waren verholpen, wist Van Lagen in de vrije training van gisteren en de kwalificatie van zaterdag de stijgende lijn goed door te trekken. De inwoner uit Ede begon de vrije training op Istanbul met een nieuwe set compound banden en leerde daarmee razendsnel het 5,338 meter lange circuit kennen. In de 45 minuten durende sessie legde Van Lagen met een tijd van 1:57.757 beslag op de tweede plaats. Hij was daarmee sneller dan zijn teamgenoot Chris Mamerow, die op de derde plek terecht kwam. Met veel vertrouwen ging Van Lagen de kwalificatie in. Met zijn eerste set nieuwe banden reed Van Lagen een vlekkeloze ronde, totdat hij Nicolas Armindo op zijn weg vond. De Fransman, die zijn banden aan het opwarmen was, ging gelukkig net op tijd aan de kant zodat Van Lagen ongehinderd zijn ronde kon afmaken. De rijder van DAMAC Kadach Racing was echter even niet bij de les, waardoor hij zijn rempunt in de volgende bocht volledig miste. Desondanks zette Van Lagen met zijn snelle tijd de voorlopige poleposition neer. Met de tweede set rubber koos Van Lagen het asfalt en probeerde zijn snelste tijd nog verder aan te scherpen. Van Lagen kwam goed voor de dag, totdat hij in de derde bocht van de baan spinde. Hij spaarde verder zijn nieuwe set banden en liet de tijdtraining voor gezien. De rest van het deelnemersveld beet in de slotminuten hun tanden stuk op de tijden van Van Lagen. De rijder met startnummer 25 moest uiteindelijk enkel Chris Mamerow voor zich dulden en finishte de kwalificatiesessie knap als tweede!

    JAAP VAN LAGEN: “Ik ben natuurlijk supertevreden met de tweede plaats op de grid! Ik moest direct in mijn eerste ronde mijn tijd neerzetten en dat is gelukt. Het had nog sneller gekund maar toen ik mijn verremde verloor ik drie tienden. Met mijn tweede set lag ik eveneens goed op koers totdat ik spinde. Ik ben gelijk maar naar binnen gegaan en de sessie afgewacht. Mijn tijd bleek goed genoeg voor de tweede plaats. Eerste en tweede op de grid is een superresultaat voor het team. De wagen ligt bijzonder goed en ik heb mijn banden goed kunnen sparen voor de race van morgen. Chris en ik gaan proberen om een - één twee- voor het team binnen te slepen!”

    UITSLAG KWALIFICATIE MOBIL 1 PORSCHE SUPERCUP ISTANBUL 10 MEI 2008:
    01. Chris Mamerow, DAMAC Kadach Racing, 1:57.094
    02. JAAP VAN LAGEN, DAMAC KADACH RACING, + 00.260
    03. Jan Seyffarth, Konrad Motorsport, + 00.306
    04. Damien Faulkner, SAS Lechner Racing, + 00.321

    10-05-2008 om 21:57 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Clio Cup: Sandra van der Sloot te snel voor de heren
    Sandra van der Sloot heeft de eerste race van de Dunlop Sportmaxx Clio Cup tijdens de Pinksterraces op Circuit Park Zandvoort gewonnen. De dame, uitkomend voor het Koninklijke Landmacht Racing Team, leidde van start tot finish. De strijd om de tweede plek was erg heftig. Melvin de Groot won dit duel, nipt voor gastrijder Allard Kalff.


    480_sandra_sloot_6021
    Sandra neemt meteen de leiding, voor Hoevert Vos en Allard Kalff

    Hoevert Vos reed de achtste trainingstijd in de kwalificatietraining van de Dunlop Sportmaxx Clio Cup, hij mocht dus in de eerste race vanaf pole position starten. Naast hem op de eerste rij stond Sandra van der Sloot, met op de tweede rij Allard Kalff en Melvin de Groot.
    Bij de start nam Sandra meteen de leiding, voor Hoevert, Allard en Melvin.
    Sandra profiteerde in de beginfase van de strijd die achter haar plaatsvond, dit duel gaf haar kans om een kleine voorsprong op haar achtervolgers op te bouwen.
    Allard Kalff en later ook Melvin de Groot konden al snel Hoevert Vos passeren. Allard kon steeds meer afstand nemen van de groep achter hem, maar hij kon zijn achterstand op Sandra niet goedmaken.

    Felle strijd

    Nadat alle rijders hun verplichte pitstop van een minuut hadden gemaakt, voerde Sandra van der Sloot het veld aan met een voorsprong van dik vijf seconden op het fel strijdende duo Melvin de Groot en Allard Kalff. De beide teamgenoten, uitkomend voor Team Bleekemolen, hadden op hun beurt enkele seconden voorsprong op Sheila Verschuur, die zwaar onder druk stond van de teamgenoten Addie van de Ven en Paul Vahstal. De strijd tussen Melvin en Allard duurde tot op de finishlijn, Melvin won het duel met een marge van maar 0,2 seconde.

    480_degroot_6080
    Fraai, spannend duel tussen Melvin de Groot en Allard Kalff

    Sheila Verschuur completeerde het succes van het Koninklijke Landmacht Racing Team met de vierde plek.
    Mickey Bertram zegevierde in de Olympische klasse, hij eindigde als twaalfde algemeen.

    480_sheila_6089
    Sheila Verschuur completeerde het succes van het Koninklijke Lachtmacht Racing Team

    Foutje

    Sandra van der Sloot was uiteraard zeer tevreden. “Mijn auto was top voor elkaar. De start ging goed. Ik kreeg een zetje van Allard, dat was net genoeg om Hoevert bij de start te passeren en de leiding te pakken.“
    De winnares werd volgens eigen zeggen zenuwachtig toen de pitstop eraan zat te komen. Tijdens de Paasraces kwam ze ook als eerste over de finish, maar toen viel zij door een tijdstraf in verband met een te korte pitstop terug naar de uiteindelijke vijfde plek. “Ik heb expres een seconde te lang in de pits gewacht”, vertelde ze na afloop.
    Melvin de Groot blikte terug op een zware race. “Allard drong zwaar aan. Hij is dit weekeinde mijn teamgenoot, maar hij ging het gevecht wel aan.”
    Allard Kalff had de race kunnen winnen, vond hij. “Ik kwam in de Audi S bocht even naast de baan terecht, dat kostte mij flink veel tijd. Die ronde reed ik een rondetijd van 2:05.”
    Desondanks had Kalff zijn doelstelling voor het pinksterweekeinde bereikt. “Ik rijd dit weekeinde zes races: twee in de Dunlop Sportmaxx Clio Cup, twee in de Formule Ford en twee in de Toerwagen Diesel Cup. Mijn streven was een podiumplek. Dat is nu al gelukt.”
    Pim van Riet kon geen potten breken. Gestart als twaalfde kwam hij als negende over de finish.

    Uitslag:

    1. Sandra van der Sloot, 22 ronden in 45:26.474
    2. Melvin de Groot, op 8.619
    3. Allard Kalff, op 8.818
    4. Sheila Verschuur, op 9.333
    5. Addie van de Ven, op 10.259
    6. Paul Vahstal, op 10.803
    7. Hoevert Vos, op 11.974
    8. Robert van den Berg, op 12.359
    9. Pim van Riet, op 13.409
    10. Ronald Morien, op 19.584

    10-05-2008 om 21:54 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 130i Cup: Bas Schothorst en Tim Coronel klasse apart
    schothorst

    Tijdens de kwalificatietrainingen van de Samsung BMW 130i Cup op Circuit Park Zandvoort kwamen er slechts negen auto’s in actie. Op pinkstermaandag komen er wel een paar bij, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het startveld teleurstellend was. Daarbij komt nog dat er van enige spanning geen sprake is. De teamgenoten Bas Schothorst en Tim Coronel reden de rest van het veld twee keer op minimaal een halve seconde.

    De kwalificatietrainingen van de Samsung BMW 130i Cup trokken slechts negen deelnemers. Bernhard van Oranje start maandag zonder trainingstijd achteraan, hij is nog herstellende van een operatie. Jan Lammers was vanwege verplichtingen op Spa-Francorchamps niet van de partij, ook hij vertrekt maandag vanuit de achterste gelederen van het veld.
    Lau Michielse reed een race in Duitsland, daarom ontbrak ook hij tijdens de kwalificatietrainingen. Jan Joris Verheul en Bertus Sanders moesten de eerste training ook bijna missen. De beide rijders kwamen te laat op de rijdersbriefing en moesten als straf op zaterdagochtend tijdens de eerste trainingssessie van de Samsung BMW 130i Cup alsnog een briefing volgen. Uiteindelijk mochten ze na een zeer korte uitleg van de stand van zaken alsnog aan de training deelnemen.
    Het startveld telt enkele nieuwkomers. Luuk Glansdorp komt uit voor het Certainty Racing Team van Dillon Koster, Toine Nagel bestuurt de tweede BMW 130i van het Renova Euser Team. Luuk rijdt de rest van het seizoen, Toine hoopt dat hij het seizoen in de klasse kan afmaken.

    Tim en Bas vooraan

    De beide teamgenoten Tim Coronel en Bas Schothorst waren met afstand de snelsten in de eerste kwalificatie. Coronel was een fractie sneller dan Schothorst. Bas: “Onze marge ten opzichte van de rest van het veld is een halve seconde. Als we vanmiddag geen gekke dingen doen tijdens de tweede kwalificatietraining, is de eerste startrij voor Tim en mij.”
    ’s Middags deden de teamgenoten geen gekke dingen. Deze keer was Bas de snelste, gevolgd door Tim. Na het optellen van de tijden van de beide trainingen bleek Bas de beste totaaltijd gereden te hebben, slechts 0,034 seconde sneller dan zijn teamgenoot. Achter Tim volgde Jan Joris Verheul op een gat van een seconde, gemeten over twee ronden. Bertus Sanders en Duncan Huisman, samen op de derde startrij, moesten circa twee seconden op de totaaltijd van Schothorst toegeven.


    Startopstelling eerste race Samsung BMW 130i Cup:

    1. Bas Schothorst 3:49.619
    2. Tim Coronel 3:49.653
    3. Jan Joris Verheul 3:50.749
    4. Bertus Sanders 3:51.401
    5. Duncan Huisman 3:51.656
    6. Rintje Ritsma 3:52.635
    7. Luuk Glansdorp 3:53.851
    8. Pieter Christiaan van Oranje 3:55.732
    9. Toine Nagel 4:11.747

    10-05-2008 om 21:52 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formule Ford: KTG-duo Simon Knap en Vincent van der Valk op Pinkster-pole
    480_knap_5677

    Het KTG Team had zijn huiswerk de afgelopen weken duidelijk het beste gedaan. In de Duratec-klasse bewees Simon Knap dat zijn uitstekende tijden uit de vrije trainingen geen toeval waren en eiste met 1:45.326 seconden de snelste tijd voor zich op, op slechts 0,05 seconden gevolgd door zijn voormalig teamgenoot Rogier Jongejans, de rappe Belg John Svensson en de enige maar wel erg snelle dame in het veld Jennifer van der Beek. Met een onderling verschil van slechts 0,6 seconden tussen de topvijf belooft het Pinkstermaandag een spannende strijd te worden. In de Zetec Cup was KTG-rijder Vincent van der Valk een klasse apart en nestelde zich op de eerste plaats, voor Arthur van Uitert.

    In de eerste ronden van de kwalificatie ging het er bij de Formule Fords meteen snel aan toe. Uiteindelijk bleek de volgorde die na tien minuten op het scorebord stond dezelfde als bij het einde na twintig minuten. Afwisselend waren het Simon Knap en Rogier Jongejans die de snelste tijd voor zich opeisten waarbij na een kleine tien minuten Knap zich met 1.45.326 seconden de snelste toonde.

    480_jennifer_5658

    Op een derde plaats John Svensson terwijl de enige dame in het veld Jennifer van der Beek zich op een keurige vierde plaats nestelde. Michel Florie deed het beter dan hijzelf na een matige vrije training had vermoed en legde beslag op de vijfde plaats. Op een wat tegenvallende zevende positie bleef Henk Vuik jr. steken. De routinier moest Duratec-eerstejaars Jan Paul van Dongen voor zich dulden. Nog minder verging het de Stuart-teamgenoten Liroy Stuart (achtste) en Jeroen Mul (tiende) die daarbij gastrijder Allard Kalff in de sandwich hadden.

    Bij de Zetec Cup was Vincent van der Valk oppermachtig. Met 1:48.457 seconden bleef de KTG-rijder nummer twee Arthur van Uitert maar liefst 2,8 seconden voor. Jan Steenhart wist zijn tijden uit de kwalificatie flink te verbeteren en reed een derde tijd, voor Robert Howe die zijn kwalificatieronden vooral gebruikte om circuitkennis op te doen. De Engelsman arriveerde pas zo laat in Zandvoort dat hij niet meer aan de vrije trainingen kon deelnemen. Howe kende Zandvoort alleen van de computerspelen en moest naast baankennis ook nog zijn auto in twintig minuten zien af te stellen. Een onmogelijke opgave waardoor hij op een kleine vijf seconden van Steenhart bleef steken.

    Uitslag kwalificatie Formule Ford
    Pinksterraces, Circuit Park Zandvoort, zaterdag 10 mei 2008

    1. Simon Knap, 1:45.326
    2. Rogier Jongejans, 1:45.376
    3. John Svensson, 1:45.508
    4. Jennifer van der Beek, 1:45.936
    5. Michel Florie, 1:45.966
    6. Jan Paul van Dongen, 1:46.449
    7. Henk Vuik, 1:46.479
    8. Liroy Stuart, 1:46.593
    9. Allard Kalff, 1:46.657
    10. Jeroen Mul, 1:47.232

    480_kalff_5691

    Zetec Cup
    1. Vincent van der Valk, 1:48.457
    2. Arthur van Uitert, 1:51.242
    3. Jan Steenhart, 1:52.523
    4. Robert Howe, 1:57.338
    5. Raymond Surink, geen tijd


    10-05-2008 om 21:52 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRL V6: Molenaar gaat verder waar hij gebleven was
    Het was kampioen Donald Molenaar die in de openingsfase van de kwalificatie meteen de macht greep. Met een tijd van 1:51 blank was hij twee tienden sneller dan teamgenoot Sandor van Es. Nelson van der Pol was op dat moment de enige die binnen een seconde kon blijven. Donny Crevels, Jacky van der Ende en Christiaan Frankenhout volgden, met daarachter de verrassend goed presterende Henry Zumbrink.

    480_zumbrink_5864

    De BRL Light-kampioen leek nauwelijks gewenningsproblemen te hebben in zijn nieuwe bolide en reed zomaar naar de zevende stek, op slechts negen duizendste van plaats zes. Achter Zumbrink zagen we nog een debutant, de ervaren Limburger Phil Bastiaans.

    480_bastiaans

    Na de openingsfase van de kwalificatie dook iedereen de pits in. Een enkeling waagde daarna nog wel een poging om een betere tijd te rijden, maar echter veranderingen waren er niet meer. Hiermee gaat Donald Molenaar verder waar hij vorig jaar was geëindigd; vooraan rijden.

    molenaar

    Uitslag kwalificatie BRL V6
    1. Donald Molenaar: 1:51.000
    2. Sandor van Es, op 0.200
    3. Nelson van der Pol, op 0.922
    4. Donny Crevels, op 1.118
    5. Jacky van der Ende, op 1.374
    6. Christiaan Frankenhout, op 1.480
    7. Henry Zumbrink, op 1.489
    8. Phil Bastiaans, op 1.585
    9. Niels Bhouwhuis, op 1.891
    10. Barry Maessen, op 2.067

    10-05-2008 om 21:51 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRL Light: Marijn van Kalmthout maakt frisse doorstart
    480_kalmthout_5875

    Vorig jaar had Marijn van Kalmthout een dramatisch seizoen met een zware blessure en persoonlijk leed. Tijdens de kwalificatie voor de Pinksterraces begon hij weer fris aan het nieuwe seizoen en liet dan ook meteen zien dat hij titelkandidaat nummer 1 is. Met een gat van bijna een seconde kan hij met vertrouwen uitzien naar de twee races op Tweede Pinksterdag. Invaller Michael Schaap werd tweede, voor René Zwikker.

    Net als in de ochtendtraining was Marijn van Kalmthout in de openingsfase veruit de snelste man van het veld. Van Kalmthout reed in de ochtend anderhalve seconde sneller dan zijn achtervolgers, maar zij toonden zich toen nog strijdvaardig en dachten het gat nog wel dicht te kunnen rdijen. Hiervan was echter weinig terug te zien, want naaste belagers René Zwikker en gelegenheidsrijder Michel Schaap hadden een achterstand van om en nabij de seconde.

    480_zwikker_5877

    Nadat de eerste storm was gaan liggen kon Van Kalmthout op zijn lauweren gaan rusten. Het gat naar zijn gevolg was aanzienlijk en leek dan ook niet meer te overbruggen in het korte tijdsbestek van de kwalificatie. Daarmee maakte Van Kalmthout dus een frisse start, na het moeilijke seizoen 2007.

    Uitslag kwalificatie BRL Light
    1. Marijn van Kalmthout, 1:55.204 4.204
    2. Michel Schaap, op 0.908
    3. René Zwikker, op 1.012
    4. Niels Hartvelt, op 1.220
    5. Theo Stor, op 1.504
    6. Peter Furth, op 2.133
    7. Eric van den Munckhof, op 2.632
    8. Leo Kurstjens, op 2.809
    9. Dick van der Donk, op 3.829
    10. Maarten Overdijk, op 4.677

    10-05-2008 om 21:49 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche Supercup: Mamerow op pole, Jaap van Lagen start op P2 in Istanbul
    Jaap van Lagen heeft vandaag tijdens de kwalificatie van de Porsche Supercup laten zien dat zijn snelle vrije training van gisteren geen toeval was. Op het circuit van Istanbul hoefde de Nederlander alleen ploegmaat Chris Mamerow voor te laten.

    Met een snelste ronde van 1.57,354 gaf Van Lagen een kwart tel toe op de poleman. Achter de man uit Wekerom was het dringen geblazen. Jan Seyffarth, de grote concurrent van klassementsleider Jeroen Bleekemolen, start na een 1.57,400 morgen vanaf P3. Bleekemolen zelf zal niet tevreden zijn met zijn 7de kwalificatietijd, hoewel hij met zijn 1.57,424 minimaal toegaf op de mannen voor hem.

    Overige Nederlanders
    Niieuwkomer Mike Verschuur kwam tot een nette 15de tijd (1.58,016), terwijl PSC-rookie Tim Buijs het ook niet slecht deed op P16 (1.58,034). Patrick Huisman (21ste, 1.58,354), Sebastiaan Bleekemolen (22ste, 1.58,399), Paul van Splunteren (25ste, 1.58,966) en Simon Frederiks (26ste, 1.59,673) zaten in de achterhoede. Er doen in Turkije in totaal 26 piloten mee.

     
    Jaap van Lagen: “Ik ben natuurlijk supertevreden met de tweede plaats op de grid! Ik moest direct in mijn eerste ronde mijn tijd neerzetten en dat is gelukt. Het had nog sneller gekund maar toen ik mijn verremde verloor ik drie tienden. Met mijn tweede set lag ik eveneens goed op koers totdat ik spinde. Ik ben gelijk maar naar binnen gegaan en de sessie afgewacht. Mijn tijd bleek goed genoeg voor de tweede plaats. Eerste en tweede op de grid is een superresultaat voor het team. De wagen ligt bijzonder goed en ik heb mijn banden goed kunnen sparen voor de race van morgen. Chris en ik gaan proberen om een - één twee- voor het team binnen te slepen!”

    jaapvanlagen1


    10-05-2008 om 21:48 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Swift Cup: Jasper Bijl pakt pole na testsessie met Danny van Dongen
    480_jasper_water

    Jasper Bijl was vandaag de grote verrassing tijdens de kwalificatie van de Formido Swift Cup. De racende Suzuki-dealer uit Hoogland zette in zijn tweede rondje reeds een snelle tijd neer en gaf de koppositie niet meer prijs.

    Om klokslag 12.00 uur vanmiddag ging de 20 minuten durende kwalificatie van start. Bart van Raamsdonk was de grote afwezige. Terwijl zijn 27 collega’s de bolides de sporen gaven, stond de witte Team Bleekemolen-wagen in de pitbox. Van Raamsdonk, die op een fraaie derde plaats in het kampioenshcap staat, had in Italië zijn vliegtuig gemist en was derhalve niet aanwezig op CPZ. Kim van den Berg was er eveneens niet. De Harderwijkse is ziek.

    Beginfase
    In de beginfase zette Hans Bos direct de toon. De winnaar van beide Paas-manches klokte een 2.09,518, gevolgd door vice-kampioen Tim van Gog. Groot was de surprise dat even later Jasper Bijl een 2,09,065 neerzette in zijn tweede rondje en de voorlopige P1 pakte.

    Heel close
    Sandra Douma ging vervolgens naar P2 met 2,09,131 en er was een 2,09,166 voor Jeroen den Boer op plek 3. Debutant Mark van der Aa stond halverwege op een nette 14de stek met 2,09,776. Collega-nieuwkomer Leo van der Eijk was 19de met 2,10,448. De rijders zaten heel dicht bij elkaar. Liefst 15 rijders zaten binnen een seconde van Jasper Bijl. En de eerste 22 coureurs binnen twee tellen.

    480_bijl_9671

    Goedlachs
    Met nog vijf minuten te gaan, bleef Jasper Bijl de te klopen man. Karel Verspaget kwam een heel eind, maar eindigde op plek 2 met nog 0,066 seconde te kort op de immer goedlachse Bijl, die zijn eerste pole ooit pakte.

    480_verspaget_9741


    Bij de dames was Sandra Douma (uiteindelijk 5de) de beste. Zij heeft maandag tijdens de eerste race een andere dame naast zich op de derde startrij. Suzanne Jager klokte namelijk de zesde kwalificatiechrono. Nick Versteegh ging wederom rechtdoor bij de Tarzan-bocht. Tijdens de Paasraces knalde hij daar hard tegen de vangrail. Ook nu eindigde de onfortuinlijke rijder op dezelfde plek in het grind.

    Geheim van de pole
    Dat Jasper Bijl het vandaag zo goed heeft gedaan, bleek een reden te hebben. Hij heeft tussen Pasen en Pinksteren twee keer getest. Naast een tripje naar Assen heeft de jongere broer van Robbert Bijl ook nog een zondagochtend op Zandvoort getraind. ,,Ik heb les gekregen van coureur Danny van Dongen’’, vertelde Jasper Bijl. ,,Dat heeft flink geholpen. Op momenten dat ik dacht dat het goed ging, kreeg ik van Danny nog meer aanwijzingen hoe en waar het nog beter kon.’’ Met een klinkend resultaat tot gevolg.

    Uitslag kwalificatie Swift Cup:
    1. Jasper Bijl 2.09,065
    2. Karel Verspaget 2.09,131
    3. Jeroen den Boer 2.09,166
    4. Hans Bos 2.09,257
    5. Sandra Douma 2.09,375
    6. Suzanne Jager 2.09,528
    7. Tim van Gog 2.09,587
    8. Niels Langeveld 2.09,599
    9. Pieter Schothorst 2.09,603

    480_schothorst_9719

    10. Carlo Bermes 2.09,637
    11. Peter Schreurs 2.09,646
    12. Marcel Dekker 2.09,653
    13. Martin van Rossen 2.09,728
    14. Mark van der Aa 2.09,776
    15. Björn Cornelissen 2.10,042
    16. Paul Flinterman 2.10,068
    17. Nick Versteegh 2.10,197
    18. Jeroen Slaghekke 2.10,211
    19. Leo van der Eijk 2.10,448
    20. Daan Stots 2.10,681
    21. Niels Kool 2.10,879
    22. Alexander Keijzers 2.10,894
    23. Robbert Bijl 2.11,119
    24. Marcel van Leen 2.11,301
    25. Jorg Obluda 2.11,319
    26. Maaike de Wit 2.12,124
    27. Thomas Cox 2.12,444
    28/29. Bart van Raamsdonk en Kim van den Berg: Geen tijd


    10-05-2008 om 21:47 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Clio Cup: Paul Vahstal snelste in kwalificatie Dunlop Sportmaxx Clio Cup
    wijzonol_team

    Paul Vahstal heeft de snelste tijd gereden in de kwalificatietraining van de Dunlop Sportmaxx Clio Cup. Maandag mag hij op Circuit Park Zandvoort vanaf pole position vertrekken, vandaag is vanwege de ‘reversed grid’ de achtste startplek voor hem. Addie van de Ven, de teamgenoot van Paul bij het Wijzonol Rhesus Racing Team, vergrootte de teamvreugde met de tweede tijd. Hoevert Vos reed de achtste tijd, goed voor de beste startplek in de eerste race.

    We hebben goed samengewerkt”, complimenteerde Paul Vahstal zijn teamgenoot en zichzelf. “Daarnaast hebben we ervoor gezorgd dat we een vrije baan hadden”, aldus Addie van de Ven. “In de opwarmronde hebben we ons snel naar voren gewerkt zodat we geen last hadden van andere deelnemers. De banden ‘pieken’ maar twee ronden, dus het moet meteen in het begin gebeuren.”
    Maandag, tijdens de tweede race van de Dunlop Sportmaxx Clio Cup tijdens de Pinksterraces, starten Paul en Addie dus vanaf de eerste startrij. “Maandag verwacht ons team 200 gasten. Dat maakt het extra leuk”, aldus Van de Ven.

    Tevreden en ontevreden

    Sheila Verschuur reed een nette derde tijd, vlak voor Marcel Duits. “Ik ben hier heel tevreden mee”, vertelde Marcel. Achter Melvin de Groot kwalificeerde Allard Kalff zich als gastrijder netjes als zesde.
    Achter Sandra van der Sloot reed Hoevert Vos de achtste tijd, zodat hij op zaterdagmiddag van pole mag vertrekken.
    Mickey Bertram kwalificeerde zich als tiende en was daarmee de snelste rijder in de Olympische klasse. Desondanks was hij niet tevreden. “In mijn snelste ronde kwam ik even naast de baan terecht. Er had dus meer ingezeten.”
    Pim van Riet stelde teleur met slechts de twaalfde tijd .”Ik weet niet waarom het niet gaat”, verklaarde hij na afloop. “In de eerste ronde had ik een overstuurmomentje, daarna ging het niet meer.”

    Uitslag kwalificatietraining Dunlop Sportmaxx Clio Cup:

    1. Paul Vahstal, 1:58.699
    2. Addie van de Ven, 1:58.833
    3. Sheila Verschuur, 1:58.993
    4. Marcel Duits, 1:59.100
    5. Melvin de Groot, 1:59.119
    6. Allard Kalff, 1:59.155
    7. Sandra van der Sloot, 1:59.225
    8. Hoevert Vos, 1:59.320
    9. Ronald Morien, 1:59.420
    10. Mickey Bertram, 1:59.472

    10-05-2008 om 21:46 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IRL: Regen en blessures teisteren Indianapolis
    Voor de derde achtereenvolgende dag moesten de trainingen ter voorbereiding van “Pole-day” deze zaterdag voortijdig worden gestaakt. De 23 jarige Brit Alex Lloyd moest na een zware crash met nekklachten in het Methodist Hospital worden opgenomen, terwijl Danica Patrick een teamlid van Dale Coyne Racing het ziekenhuis in reed.


    indy_regen
    Indianapolis werd de laatste dagen door regen geteisterd.

    Alex Lloyd en Mario Dominguez crashen
    De Mexicaan Mario Dominguez crashte kort na de middag bij het uitrijden van de pitlane met zijn Pacific Coast Motorsports Dallara Honda, doordat zijn auto plotseling “loose” werd. Dominguez kon de auto ongedeerd verlaten. Minder verging het de 23-jarige Brit Alex Lloyd, die met een auto van Rahal/Letterman Ganassi door Arie Luyendijk Sr. gecoacht werd. De Brit reed iets te hoog in de eerste bocht, waarna hij de controle over zijn bolide verloor. De Dallara Honda sloeg met de achterkant keihard tegen de Safer Barrier. Vervolgens gleed de auto door naar de tweede bocht, waarbij de linkerwielen bijna werden afgerukt. De onfortuinlijke Brit moest met nekklachten in het Methodist Hospital in Indianapolis worden opgenomen. Röntgenopnames toonden aan dat Brit niets gebroken heeft, maar ter observatie één nacht in het ziekenhuis moet verblijven.
    Chuck Buckman, chefmonteur bij Dale Coyne Racing voor Mario Moraes werd in de pits door de AGR-bolide van Danica Patrick geschept. De onfortuinlijke Buckman liep bij het incident een hersenschudding en snijwonden aan zijn gezicht en hoofd op.

    dominguez
    Mario Dominguez crashte deze week als tweede deelnemer maar bleef ongedeerd


    Ganassi-coureur Scott Dixon zet de toon
    Tijdens de ingekorte trainingssessie zette Ganassi-coureur Scott Dixon andermaal de toon. De Nieuw-Zeelander was met 226.968 mph. de snelste man, gevolgd door Marco Andretti die 226.710 mph. liet noteren. Op de derde en vierde plaats volgden Tony Kanaan en Ryan Briscoe met resp. 226.688 en 226.143.mph. Tweevoudig winnaar Helio Castroneves: “Drie dagen regen betekent voor iedereen hetzelfde probleem. Hopelijk kunnen we zaterdag iets meer trainen, nu is het belangrijk om te weten wat je in huis hebt en dan kun je zien of je nog verder kunt pushen of niet”

    indy_race_queens
    Toch nog een positieve zijde. De Indy Race Queens mogen er zijn.

    Geen kans voor Doornbos
    De Rookie Orientation Test vond afgelopen weekend plaats. Dit jaar zijn er maar liefst 11 Rookies op Indianapolis. Rookies die in het verleden niet aan deze test hadden deelgenomen, kregen van de organisatie vaak toch de kans om deel te nemen, doordat een deelnemer tijdens de trainingen door een crash in de ziekenboeg belandde. “Teams die na een crash naar een vervanger zoeken mogen alleen nog gebruik maken van Indy-routiniers” waarschuwde Brian Barnhart van de IRL. Barnhart: “We hebben dit jaar maar liefst 11 rookies, vandaar deze maatregel.” Zuiver theoretisch gezien had bijv. de crash van Alex Lloyd voor Doornbos een optie kunnen zijn om als vervanger ingezet te worden.

    10-05-2008 om 21:45 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRL Light: Column Maarten Overdijk: Het echte racewerk gaat beginnen!
    240_maarten_overdijk_portreGelukt!
    Vraag niet hoe, maar het is me gelukt. Na maanden van bellen, stressen, mailen en nog meer bellen kreeg ik afgelopen dinsdag het verlossende telefoontje van Wanidae Carwash: “Ja, ik doe met je mee.” Dus race ik vanaf Pinksteren in de BRL-Light!

    Juichen
    Op het moment dat ik het belletje van de nieuwe sponsor kreeg, zat ik met enkele vrienden in de tuin. Maar van zitten was daarna weinig spraken meer. Ik stond te juichen als een klein kind…

    480_maarten_auto_0274b
    11th hour deal’
    Het zal voor de meeste coureurs redelijk herkenbaar zijn. Het zoeken naar sponsors en het wachten dat daarbij gepaard gaat. Maar de stress die het soms kan opleveren is het ‘t allemaal dubbel en dwars waard als het dan uiteindelijk goed komt. Maar dit was écht op het randje. De Engelsen hebben daar zo’n mooie uitdrukken voor: een ‘11th hour deal’. Nou, dit was er één! Ik deel dit seizoen de ‘Jong-talent’ auto van Team Fanzonely met Simon Knap en misschien nog een derde rijder. In ieder geval dus bekende en snelle jongens, dus aan mij de taak niet te veel te verbleken bij die gasten.

    480_maarten_bernax

    Veel geoefend met de Bernax simulator op het redactiekantoor van Autosport.nl

    Even clichématig doen
    Voor mij is het, hoe clichématig ook, eigenlijk een droom die uitkomt. Ik werk dit jaar al 10 jaar in de autosport. Begonnen met een poetslap in mijn handen tussen de Formule Fords. Later ook ander werk gedaan, zoals vorig jaar op de redactie van Autosport.nl en momenteel met de Formule Gloria’s. Altijd met veel plezier gedaan, maar niks gaat natuurlijk boven het racen zelf. Geen nadere uitleg nodig, lijkt me.

    Columnist Autosport.nl
    Vanuit Autosport.nl kwam het idee of ik als redactiemedewerker interesse had om mijn ervaringen op te schrijven. In columnvorm. Ik heb de afgelopen weken nog eens de columns van Rob Kamphues gelezen van afgelopen jaar. Hij pakte dat leuk aan op de DNRT afdeling van deze site, vind ik. Het zal even wennen zijn, want het is iets anders dan een raceverslag schrijven. Maar ik doe mijn best.

    Sprong in het diepe, maar wel genieten
    Mijn uiterste best, dat is wat ik uiteraard komend weekend op en naast de baan ga doen. Ik voel het best wel als een eer om in de ‘jong-talent’ auto van Team Fanzonely te gaan rijden. Ik voel echt een klik met de mensen van het team. Het is wel een flinke stap voor mij. Ik heb vorig jaar twee races mogen rijden in de Formule Gloria, destijds in Misano, maar dit is niet te vergelijken! Een formule auto vind ik echt iedere keer weer een enorme uitdaging om te rijden, maar de BRL-Light is veel fysieker. Ik heb twee halve dagen kunnen testen, dus ik houd de verwachtingen voor mezelf lekker laag. Vooral ervan genieten en proberen lekker te kunnen knokken met de anderen in de klasse.

    Ervaring rijker
    Volgende week vertel ik mijn belevingen. Wat er ook gebeurt, ik zal weer een ervaring rijker zijn!

    10-05-2008 om 21:45 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Clio Cup: Nieuwe website Dunlop Sportmaxx Clio Cup gelanceerd
    Het laatste Dunlop Sportmaxx Clio Cup-nieuws: vanaf nu is het beschikbaar op de nieuwe website van de populaire merkencup www.clio-cup.nl. Van raceverslagen tot persberichten van coureurs en teams, maar ook met foto’s én videobeelden van de raceweekenden! De site is veelzijdig en een prachtige ontmoetingsplek voor alle liefhebbers van de immer spectaculaire Dunlop Sportmaxx Clio Cup!

    480_wwwclio-cupnl

    10-05-2008 om 21:43 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dubbelslag en algemeen podium in Dijon voor Qvick Motors
    Na de slechte seizoensstart in Zolder was een opkikker welkom bij het Qvick Motors Racing Team. En wat voor één. Dat 1 + 1 gelijk is aan twee staat als een paal boven water, maar voor het Oostendse team kwam het in Dijon uit op drie…podiums. Dubbele winst in de klasse T3 en daarbovenop een podiumplaats als derde algemeen in race 1.

    Erik Qvick: “Tevreden, voldaan en vooral dolblij met de resultaten, da’s zeker. De wagen bevestigt zijn mogelijkheden en het team is op kruissnelheid. Dit samenspel heeft er voor gezorgd dat wij vooraan in het peloton konden meespelen. Bij de trainingsessie werd vrij vlot een goede afstelling gevonden die wij konden benutten in de chronosessies. Met een respectievelijke zesde en zevende startplaats waren wij zeer tevreden maar hadden al vrij vlug begrepen dat het bandenvretend circuit van Dijon wel eens een spelbreker zou kunnen zijn. Tijdens de eerste race konden wij voluit gaan tot pakweg halweg koers. Van dan af begon de wagen meer en meer te schuiven en was het hard werken om een vaste cadans aan te houden. Een perfecte wissel en het feit dat mijn teammaat Frédérique zich de naad uit de broek heeft gewerkt om geen duimbreed toe te geven op totaal versleten banden, heeft het mogelijk gemaakt om de BMW op een derde stek algemeen over de finish te loodsen in race 1. In de tweede race was het een ander scenario en was het echt knokken om de wagen op het circuit te houden. Het is een helse strijd geweest van anderhalf uur om de kop van T3 te blijven aanvoeren en dat tot een goed einde te brengen. De opzet om in T3 een betekenisvolle rol te spelen is gelukt en de uitstap naar Dijon zal ons nog een tijdje bijblijven."

    "Het groeiend deelnemersveld kan ik alleen maar toejuichen. Dit zorgt voor een open strijd in toerisme voor het verdere kampioenschap en heeft de kans enkele leuke duels te beslechten. De eerste overwinning is binnen en meteen ook een extra stimulans om door te zetten en al uit te kijken naar de 12 Uren. Deze koninginnewedstrijd van het BTCS-seizoen is er eentje naar onze smaak en op het lijf geschreven voor onze BMW 333Tii.”

    Frédérique Jonckheere: “Een fenomenaal weekend en bekroning van het harde werk dat werd geleverd door het ganse team. Een prachtig circuit, mooi weer, schitterend deelnemersveld, alle ingrediënten waren aanwezig voor twee mooie wedstrijden op zondag. In beide races kregen wij te kampen met verlies van grip waardoor het moeilijk werd om de wagen op de piste te houden. Het was een enorme inspanning om ronde na ronde positie te houden en de wagen naar de finish te brengen. In race 1 reed ik de 2° stint en kreeg al vrij vlug te kampen met onderstuur maar ik heb de tanden op elkaar gezet tot het einde. Tijdens de eerste wedstrijdhelft kon Erik de wagen in de voorste gelederen piloteren. Ik kon deze kans niet onbenut laten om een schitterend resultaat af te werken. Het was dan ook voortdurend alert zijn om geen schuivers te maken. Bij het overschrijden van de finish was de opluchting dan ook intens. In race 2 nam ik de start en na de 20° minuut was het al opletten geblazen. Opnieuw kreeg ik te kampen met een fel schuivende wagen. Halfweg koers moest Erik overnemen en met een onderstuurde wagen het beste ervan maken. Daarenboven kregen we problemen met de uitlaat waardoor de wissel langer duurde en wij plaatsen moesten prijs geven. Erik heeft dan ook alles gegeven wat mogelijk was om de overwinning in T3 binnen te halen. De resultaten hebben het ganse team gesterkt. Wij hebben er een goed gevoel aan over gehouden om terug een rol te kunnen spelen in het kampioenschap. Na Dijon ben ik dan ook bijzonder sterk gemotiveerd voor de komende 12 uren te Spa-Francorchamps in Juni.”


    Teamchef Pascal Verplaetse: “We kunnen met opgegeven hoofd achterom kijken naar het weekend in Dijon. Het ganse team had zich over de teleurstelling van Zolder gezet en werkte hard om een behoorlijk resultaat neer te zetten. Twee overwinningen in T3 en daarbovenop een onverhoopte derde plaats algemeen kwam als een godengeschenk. Het samenspel van al onze medewerkers heeft dit mogelijk gemaakt en ik kan ze niet genoeg bedanken. Ik kan dan ook terugblikken op een geslaagd weekend in Dijon.”

    08-05-2008 om 18:35 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formule 1: Record Rubens Barrichello in Turkije, Heikki Kovalainen terug
    mclaren_presentatie_2008_2
    Heikki Kovalainen (links) is er komend weekend 'gewoon' weer bij.

    Het wordt een special weekendje voor Rubens Barrichello. De Braziliaanse routinier maakt zich in Turkije op voor zijn 257ste Grand Prix. Dat is er precies één meer dan Riccardo Patrese, die sinds 1993 Mister GP was met een recordaantal van 256 starts in de Formule 1.


    Ook Heikki Kovalainen zal komende zondag weer op de grid staan. De Fin maakte tijdens de vorige Grote Prijs nog een enorme klapper met zijn McLaren, maar is fysiek nu weer in staat om te racen. Kovalainen kreeg tijdens de GP van Spanje op hoge snelheid te maken met een klapband, waarna hij met dik 200 kilometer per uur de bandenstapel in denderde. Dat de crash toch wel hard aangekomen is, blijkt uit het feit dat Kovalainen zich niks van het ongeluk herinnert. Onderzoeken hebben echter aangewezen dat hij nu weer raceklaar is.

    08-05-2008 om 18:34 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Div: Tijdschema van vol programma Profile Tyrecenter Pinksterraces
    profile_tyrecenter

    Racefans kunnen zich opmaken voor een vol autosportweekend tijdens de Profile Tyrecenter Pinksterraces op Circuit Park Zandvoort. Zowel op zaterdag 10 als maandag 12 mei komen de raceklassen uit het Dutch Power Pack voor de tweede maal dit seizoen in actie. Het programma kent een bijzonder fraaie aanvulling in de vorm van de Supersport 2 en Sport Divisies uit de Dutch Supercar Challenge.

    Gratis toegang voor het hele gezin!
    Profile Tyrecenter heeft voor haar klanten een zeer aantrekkelijke actie. Bij besteding van 50 euro bij een van de Profile Tyrecenters, ontvangt men een gratis toegangsbewijs, welke het gehele raceweekend gratis toegang geeft tot de duinen rondom het circuit voor het gehele gezin (twee volwassenen en twee kinderen). Voor kinderen heeft Profile Tyrecenter een speciale Junior Paddock opgezet, waar ook de allerjongsten zich prima kunnen vermaken.

    Toegangskaarten
    Alle overige toegangsbewijzen zijn in de voorverkoop aan te schaffen via de website van Circuit Park Zandvoort (http://www.circuit-zandvoort.nl) of via het Ticket CallCentre (0900 – 9000 500). Een weekend-duinkaart kost 12 euro, waarbij kinderen tot 12 jaar, onder begeleiding van een volwassene, gratis toegang hebben. Een weekend-paddockkaart, met toegang tot het rennerskwartier, kost 35 euro. Kinderen tot 12 jaar, onder begeleiding van een volwassene, ontvangen vijftig procent korting op een paddockkaart. Uiteraard zijn toegangskaarten tijdens de Profile Tyrecenter Pinksterraces ook aan de circuitkassa’s verkrijgbaar.

    Tijdschema Profile Tyrecenter Pinksterraces (onder voorbehoud van wijzigingen):
    Zaterdag 10 mei 2008
    09:00 – 09:20 Benelux Racing League Vrije training
    09:30 - 09:50 Samsung BMW 130i Cup Kwalificatie 1
    10:00 - 10:20 Dutch Supercar Challenge Kwalificatie
    10:30 - 10:50 Toerwagen Diesel Cup Kwalificatie
    11:00 - 11:20 Dunlop SportMaxx Clio Cup Kwalificatie
    11:30 - 11:50 Formule Ford Kwalificatie
    12:00 - 12:20 Formido Swift Cup Kwalificatie
    12:20 - 13:20 Pauze
    13:20 - 13:40 Benelux Racing League Kwalificatie
    13:50 - 14:10 Samsung BMW 130i Cup Kwalificatie 2
    14:25 - 15.30 Dutch Supercar Challenge Race 1 – 60 minuten + 1 ronde
    15:50 - 16.35 Dunlop SportMaxx Clio Cup Race 1 – 45 minuten
    16:50 - 18.20 Toerwagen Diesel Cup Race 1 – 90 minuten

    Maandag 12 mei 2008
    09:00 - 09:30 Formido Swift Cup Race 1 – 12 ronden
    09:45 - 10:10 Formule Ford Race 1 – 12 ronden
    10:25 - 11:25 Toerwagen Diesel Cup Race 2 – 60 minuten
    11:40 - 12:05 Benelux Racing League Race 1 – 12 ronden
    12:05 - 13.10 Pauzeprogramma
    13:10 - 13.35 Samsung BMW 130i Cup Race 1 – 10 ronden
    13:50 - 14:55 Dutch Supercar Challenge Race 2 – 60 minuten + 1 ronde
    15:15 - 15:40 Dunlop SportMaxx Clio Cup Race 2 – 12 ronden
    15:55 - 16:25 Formido Swift Cup Race 2 – 12 ronden
    16:40 - 17.05 Benelux Racing League Race 2 – 12 ronden
    17:20 - 17.55 Samsung BMW 130i Cup Race 2 – 16 ronden
    18:10 - 18.35 Formule Ford Race 2 – 12 ronden

    08-05-2008 om 18:32 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs