Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    05-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nico Verdonck vindt onderdak in Italiaans F3
    Na zijn derde plaats in het Duitse F3-kampioenschap vorig seizoen, heeft de 22-jarige Brusselaar Nico Verdonck vandaag een contract ondertekend om voor RP Motorsport in het Italiaanse F3-kampioenschap te rijden. De eerste testritten vinden plaats in Mugello (bij Firenze) op donderdag 8 mei.

    Het wordt voor de snelle Belg Nico Verdonck een hele uitdaging! Hij beschikt immers over geen enkele voorkennis van de Italiaanse circuits en heeft nog geen ervaring met de nieuwe Dallara, die uitgerust is met een Fiat-motor en het nieuwe Dallara F308 chassis.
    Nico Verdonck’s commentaar: “Ik slaagde er slechts op ’t nippertje in een zitje te veroveren in een topteam als RP Motorsport. De meeste kampioenschappen zijn immers reeds gestart en alle plaatsen in de grote teams bezet. Ik ben dus bijzonder blij en dank al mijn partners, vooral Fabio Pampado van RPM, omdat hij mij de kans geeft om mijn carrière in de één-zitters voort te zetten. Ik kijk uit naar de eerste race op een nieuw circuit en met een splinternieuwe auto. Samen met RP Motorsport mikken wij op topprestaties!”

    2Produce persoonlijk sponsor Nico Verdonck

    RP Motorsport teambaas Fabio Pampado: “De kans om een snel en professioneel rijder als Nico Verdonck aan te werven, laat ons toe om de uitdaging van het Italiaanse F3-kampioenschap aan te gaan. Met Nico Verdonck heeft RP Motorsport er alle vertrouwen in te kunnen meedingen naar de top in de F3. Voor een nieuwe professionele reeks als de F3 heeft RPM een rijder als Nico nodig om succes te boeken en de uitslagen neer te zetten die een professionele renstal als RP Motorsport verdient.”

    De eerste wedstrijd vindt plaats in Mugello van 9 tot 11 mei. De Italiaanse F3 is live te zien op Satelliet TV “Nuvolari - Kanaal 218” op Sky Platform.

    05-05-2008 om 21:42 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mike Verschuur: "Belangrijk dat ik de auto steeds beter leer kennen
    MUGELLO - De Nijmeegse autocoureur Mike Verschuur leverde op het circuit van Mugello in de Italiaanse Toscane-regio zijn beste prestatie tot nu toe in de sterk bezette Duitse Porsche Carrera Cup. In de wedstrijd over 21 ronden op het 5,245 kilometer lange circuit reed Verschuur zelfs een tijdlang op de tiende plaats in het veld van in totaal dertig deelnemers. Een defecte versnellingsbak in de slotfase van de wedstrijd zorgde er tenslotte voor, dat Verschuur deze positie niet kon vasthouden. Hij werd uiteindelijk als twaalfde geklasseerd, zijn tot nu toe beste resultaat in de Porsche Carrera Cup. "Belangrijk is dat ik de auto steeds beter leer kennen en meer en meer ervaring opdoe met elke kilometer die ik rijd", aldus Verschuur.

    Mike Verschuur

    Voor Verschuur was het de eerste kennismaking met het circuit in het prachtige Toscaanse landschap. Mugello is een historische autosportegio, want vroeger werden er al lange-afstandsraces met sportwagens verreden op het 66 kilometer lange stratencircuit, dat ondermeer de Futa- en Giogo-pas omvat. Nederlandse successen waren er onder anderen voor Gijs van Lennep, die er driemaal op het podium eindigde, in 1967 als derde met Porsche (samen met Vic Elford), in 1969 als tweede met een Fiat Abarth 2000 en in 1970 opnieuw derde met Fiat Abarth. Ook Ben Pon (derde in 1968 met Dieter Spoerry in een Porsche) zorgde er voor podiumsucces. Het huidige permanente circuit, het 'Circuito Internazionale del Mugello', werd begin jaren zeventig geopend en is eigendom van Ferrari. "Qua landschap is het natuurlijk prachtig, het circuit zelf ligt me eerlijk gezegd niet zo”, zei Mike Verschuur na zijn eerste kennismaking. “Daarnaast ben ik ook een beetje in het nadeel, omdat de meeste andere rijders hier uitgebreid hebben getest."

    In de kwalificatietraining, die eenmaal met een rode vlag werd onderbroken nadat de Pool Robert Lukas met zijn auto in de grindbak vaststond, reed Verschuur naar de negentiende tijd. “Daarmee ben ik niet helemaal tevreden, ik had duidelijk meer verwacht, maar het gebrek aan baankennis en ervaring speelt hier ook een rol”, aldus de rijder. In de race maakte Verschuur al bij de start drie plaatsen goed. "Ik zat in de eerste bocht aan de binnenkant, maar kon in de tweede bocht aan de buitenkant om een aantal mensen heen, dus dat ging al lekker", berichtte hij na afloop. "Ik klom meer en meer op toen er ook nog een paar rijders voor me afgingen, maar gaandeweg de race merkte ik dat de versnellingsbak stuk ging. In de slotfase, toen ik tiende lag, had ik alleen nog maar de vierde en op de rechte stukken de vijfde versnelling tot mijn beschikking en daarmee kon ik natuurlijk niets uitrichten tegen enkele anderen, die me in de laatste twee ronden nog voorbijkwamen. Maar het is wel hoopgevend dat ik hier al in de toptien gereden heb, we werken ons stapje voor stapje naar voren!"

    Uitslag: 1. Uwe Alzen (Dui), 16 r. in 31.23,245 (gem. 160,421 km/u), 2. René Rast (Dui), op 5,238, 3. Nicolas Armindo (Fra), op 12,098, 12. Mike Verschuur (Ned), op 36,635.

    Stand na 3 van 9 races: 1. Rast, 48 punten, 2. Mamerow, 48, 3. Armindo, 48, 21. Verschuur, 5.

    Volgende race: 18 mei, EuroSpeedway Lausitz/D

    05-05-2008 om 21:41 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW Fun Cup: Nipte zege voor team Ravago na 6 uren wedstrijd
    De strijd om de zege in de VW Fun Cup opgedeeld in twee delen van drie uren werd in de sprint beslist. Nicolas De Keijser nam pas in de voorlaatste ronde definitief de leiding en won uiteindelijk met 641/1000ste van een seconde voorsprong op zijn naaste achtervolger.

    De zon was op de afspraak voor de kwalificaties, waarin de kampioenen Piron-Delrez (Astur Car) de snelste tijd reden voor Dupon-Van Oost en Mahy-Jamar-Barbary (CB Racing). Maar, volgends de traditie van de VW Fun Cup, besliste een onschuldige hand over de startorde op de grid. De pole ging naar Schoofs-Janssens-De Keijser (MTE-Orelius), die op de eerste rij gezelschap kreeg van Serexhe-Matoul-Léonard (Citybank Grivegnée).


    Lang hield deze hiërarchie niet stand, want Bertrand Balas (Streetmachine) en Nicolas De Keyser (Ravago) namen een geweldige start vanaf de tiende startrij. Na enkele ronden reden de twee aan de leiding, waar ze een mooi duel uitvochten. Minder geluk was er voor Jean-Michel Mahy (CB Racing) die alle hoop verloor door een aanrijding. Hij stond lang in de pits stil om de geplooide achterwielophanging te laten herstellen. Nog een pechvogel was Patrick Detré (Contact), die een bezoekje bracht aan zijn monteurs vlak voor het openen van de bevoorrading wegens een trage lekke band.

    De fysionomie van de debatten werd grondig gewijzigd door een uiterst spectaculair incident dat gelukkig goed afliep. Er brak een hevige brand uit in het motorcompartiment van de VW Fun Cup bestuurd door Olivier De Pierpont (Le Trébuchet) toen de wagen ter hoogte van de pits was. De piloot had de helderheid van geest om zijn brandende wagen aan de kant te zetten en zo snel mogelijk te ontsnappen, terwijl de commissarissen meteen de vlammen doofden. De safety-car rukte uit en neutraliseerde gedurende een kwartier de strijd. Heel wat piloten maakten van de gelegenheid gebruik om zich te bevoorraden. Na het ballet van pitstops reden de twee teams van Streetmachine (Anquetil-Radet en Balas-Demoustier) en Ravago (Dubois-Dubois-Maillet-De Keijser-De Keijser) voooraan. Het leek duidelijk dat de strijd voor de zege in het eerste deel tussen hen zou gaan. De andere teams beperkten hun ambities tot het niet gedubbeld worden, om zo hun kansen gaaf te houden voor het tweede gedeelte van de race.


    Bertrand Balas en zijn teamgenoot werden in het slot van de race genekt door een 'drive through', waardoor de zege in het eerste deel uiteindelijk naar Ronnie Dubois ging, auteur van een sublieme laatste relais. Het team van Ravago eindigde voor Anquetil-Radet (Streetmachine), Dupon-Van Oost, Vandenabeele-Glorieux-Jonckheere (VV Speed), Schoofs-Janssens-De Keijser (MTE-Orelius) en Wüst-Baudart-De Sutter-Seerden (Pharma Technology), de enige teams die 97 ronden hadden afgewerkt. De rest? Aangevoerd door Serexhe-Matoul-Léonard (Citybank Grivegnée) en Palopoli-Memmola-Merlo (Fun G Force), de winnaars van de Italiaanse manche die over drie uren werd betwist, eindigden ze allemaal op minstens een ronde, wat gevolgen had voor de tweede helft.

    Zondag, kort voor de middag en onder een stralende zon, legde Ronnie Dubois meteen een verschroeiend ritme op, maar hij kon de concurrentie niet los rijden. Precies toen de pitlane geopend werd voor de bevoorrading, rukte de veiligheidswagen weer uit wegens een lang oliespoor op de rechte lijn voor de pits. De beste strategen profiteerden van de gelegenheid om meteen langs de pomp te passeren, terwijl anderen wat langer op de piste bleven. Enkele ongelukkigen moesten op het einde van de pitlane wachten alvorens ze weer de baan op konden. De race viel in zijn plooi, met twee machines, Streetmachine en Ravago, die zich losrukten van het peloton. Daarin reden de Britten van Chad Racing vooraan, dankzij een geslaagde pitstrategie.

    Tot in de slotronde bleef het razend spannend. Nicolas De Keijser, belast met de laatste relais aan het stuur van de VW Fun Cup Ravago, nam in de voorlaatste ronde de leiding en won met minder dan een seconde voorsprong op zijn tricolore rivaal. Het podium werd vervolledigd door Stefan Dupon en Olivier Van Oost, die hun mooie resultaat van Zolder bevestigden. Ze namen de maat van de Britten Nigel Greensall en Iain Dockerill. Patrick Detré en Luigi Vroman eindigden nog net in de topvijf, na een sterk tweede deel.

    Bij de tweezitters ging de eer van de zege naar de BlueMotion van Astur Car, maar die reed buiten competitie. Daardoor gingen de bloemen naar de wagen van Perdieus Motorsport.

    Uitslag : 1. Maillet-De Keijser-De Keijser-Dubois-Dubois (Ravago) 200 ronden ; 2. Anquetil-Radet (Streetmachine) op 0.641 ; 3. Dupon-Van Oost (Dupon-Van Oost) op 1 ronde ; 4. Dockreill-Greensall (Chad Racing) ; 5. Detré-Vroman (Contact) ; 6. Schoofs-Janssens-De Keijser (MTE-Orelius) ; 7. Wüst-Baudart-De Sutter-Seerden (Pharma Technology) op 2 ronden ; 8. Migneaux-Cervin (Streetmachine) ; 9. Perdieus-Perdieus (Perdieus Motorsport) op 3 ronden ; 10. Seveso-Albanese (Fun Girasole 3)… 26. Jorquera-Weisshaupt-Hansen-Dandrifosse (Astur Car), tweezitter BlueMotion… 38. Perdieus-Grutman-Bleeckx (Perdieus Motorsport) op 21 ronden, winnaars bij de tweezitters, enz.

    05-05-2008 om 21:40 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche Carrera Cup: Patrick Huisman 8ste, sterke race Mike Verschuur in Mugello
    mike_verschuur_porsche_carr

    Op het circuit van Mugello is Patrick Huisman als 8ste gefinisht in de Porsche Carrera Cup. Mike Verschuur eindigde als 13de, terwijl Tim Buijs als 17de de meet passeerde.

    De Nijmeegse autocoureur Mike Verschuur leverde op het circuit van Mugello in de Italiaanse Toscane-regio zijn beste prestatie tot nu toe in de sterk bezette Duitse Porsche Carrera Cup. In de wedstrijd over 21 ronden op het 5,245 kilometer lange circuit reed Verschuur zelfs een tijdlang op de tiende plaats in het veld van in totaal 30 deelnemers. Een defecte versnellingsbak in de slotfase van de wedstrijd zorgde er ten slotte voor dat Verschuur deze positie niet kon vasthouden. Hij werd uiteindelijk als dertiende geklasseerd, zijn tot nu toe beste resultaat in de Porsche Carrera Cup. “Belangrijk is dat ik de auto steeds beter leer kennen en meer en meer ervaring opdoe met elke kilometer die ik rijd”, aldus Verschuur.

    Historie
    Voor Verschuur was het de eerste kennismaking met het circuit in het prachtige Toscaanse landschap. Mugello is een historische autosportregio, want vroeger werden er al lange-afstandsraces met sportwagens verreden op het 66 kilometer lange stratencircuit, dat ondermeer de Futa- en Giogo-pas omvat. Nederlandse successen waren er onder andere door Gijs van Lennep, die er driemaal op het podium eindigde, in 1967 als derde met Porsche (samen met Vic Elford), in 1969 als tweede met een Fiat Abarth 2000 en in 1970 opnieuw derde met Fiat Abarth. Ook Ben Pon (derde in 1968 met Dieter Spoerry in een Porsche) zorgde er voor podiumsucces. Het huidige permanente circuit, het “Circuito Internazionale del Mugello”, werd begin jaren zeventig geopend en is eigendom van Ferrari. “Qua landschap is het natuurlijk prachtig, het circuit zelf ligt me eerlijk gezegd niet zo”, zei Mike Verschuur na zijn eerste kennismaking. “Daarnaast ben ik ook een beetje in het nadeel, omdat de meeste andere rijders hier uitgebreid hebben getest.’’

    Versnellingsbak stuk
    In de kwalificatietraining, die eenmaal met een rode vlag werd onderbroken nadat de Pool Robert Lukas met zijn auto in de grindbak vaststond, reed Verschuur naar de 19de tijd. “Daarmee ben ik niet helemaal tevreden, ik had duidelijk meer verwacht, maar het gebrek aan baankennis en ervaring speelt hier ook een rol”, aldus de rijder. In de race maakte Verschuur al bij de start drie plaatsen goed. “Ik zat in de eerste bocht aan de binnenkant, maar kon in de tweede bocht aan de buitenkant om een aantal mensen heen, dus dat ging al lekker”, berichtte hij na afloop. “Ik klom meer en meer op toen er ook nog een paar rijders voor me afgingen, maar gaandeweg de race merkte ik dat de versnellingsbak stuk ging. In de slotfase, toen ik tiende lag, had ik alleen nog maar de vierde en op de rechte stukken de vijfde versnelling tot mijn beschikking en daarmee kon ik natuurlijk niets uitrichten tegen enkele anderen, die me in de laatste twee ronden nog voorbijkwamen. Maar het is wel hoopgevend dat ik hier al in de toptien gereden heb, we werken ons stapje voor stapje naar voren.”

    patrick_huisman_pcc_mugello

    Patrick Huisman
    Patrick Huisman eindigde de derde wedstrijd uit de Porsche Carrera Cup 2008 als achtste. Huisman startte als 13de en kende een goed begin van de race. Vanaf de grid pakte hij al een paar coureurs om uiteindelijk vijf plaatsen op te klimmen. Huisman staat na Mugello vierde in het klassement.

    Comfortabel
    ,,Ik ben blij om alsnog als 8ste te kunnen finishen. Als ik niet was geblokt tijdens de kwalificatie, had ik misschien wat meer uit dit weekend kunnen halen’’, stelde Huisman na afloop. ,,Ik voel me steeds comfortabeler met het team en de auto. Later deze week ga ik nog testen op de Eurospeedway Lausitz. Zo kunnen we de prestaties verder optimaliseren.’’

    Uitslag: 1. Uwe Alzen (Dui), 16 r. in 31.23,245 (gem. 160,421 km/u), 2. René Rast (Dui), op 5,238 seconden, 3. Nicolas Armindo (Fra), op 12,098, 8. Patrick Huisman (Ned) op 20,232, 13. Mike Verschuur (Ned) op 36,635, 17. Tim Buijs (Ned) op 41,337

    Stand na 3 van 9 races: 1. Rast 48 punten, 2. Mamerow 48, 3. Armindo 48, 4. Huisman 32, 21. Verschuur 5.

    05-05-2008 om 21:38 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Swift Cup: Dekker-Racing geeft jong talent Leo van der Eijk de kans
    leo_vd_eijk_swift_1

    Tijdens de Profile Tyre Pinksterraces op het Circuit van Zandvoort wordt Dekker-Racing versterkt met Leo van der Eijk. De 16-jarige rallycoureur uit Nieuwerkerk aan den IJssel hoopt zo de nodige circuitervaring op te doen.

    Leo doet al vanaf zijn 14de jaar aan rally-racing. Zo is hij begonnen in de Ford RST, een opstapklasse in de rallysport. Dit ging niet zonder succes; zo werd Leo in zijn eerste seizoen meteen vice-kampioen en in 2007 kampioen.

    Racelicentie
    Afgelopen winter heeft Leo zijn racelicentie gehaald. Naast het reeds gestarte Rally Racing seizoen werd gekeken naar mogelijkheden om met de behaalde racelicentie ook werkelijk een wedstrijd te gaan rijden. Dit is gelukt en zo bestuurt Leo de tweede groene Suzuki Swift tijdens de Pinksterraces.

    leo_vd_eijk_swift_2

    Leuk Pinksterweekend
    Inmiddels heeft Leo al kennis gemaakt met de Suzuki Swift op het Circuit van Zandvoort. ,,Ik moet nog erg aan het remmen wennen’’, vertelt Leo. ,,Als ik dat gevoel te pakken heb, hoop ik tijdens het Pinksterweekend in het middenveld te kunnen finishen. Het belangrijkste is dat we samen met het team er een leuk weekend van maken. Buiten het feit dat ik tijdens het oefenen veel van Marcel Dekker heb geleerd, was het een enorme ervaring om met zo’n snelheid weer over het mooiste circuit van Nederland te scheuren.’’

    Dromen waar maken
    Leo wil zijn sponsors erg bedanken dat ze hem deze kans willen geven. ,,Eigenlijk kan ik nu een van mijn dromen waar maken, want wie had nu gedacht dat ik als student ooit in mijn leven de kans zou krijgen om op het circuit Zandvoort een wedstrijd te rijden?’’, aldus een trotse Leo

    05-05-2008 om 21:32 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BTCS: Topweekend voor KS Motorsport in Dijon
    Het team van KS Motorsport behaalde twee dubbelzeges tijdens het
    BTCS-weekend in Dijon. Het team van Steve van Bellingen zegevierde tweemaal in zowel de S1 en S2 klasse. In laatstgenoemde klasse pakte de Nederlander Armand Essers met zijn Solution F Astra de volle winst.


    btcs_dijon
    Prachtige dubbelzeges voor KSMotorsport in Dijon

    Volle winst voor KS Motorsport in Dijon
    Het team van KS Motorsport sloot het weekend in Dijon behoorlijk succesvol af. De combinatie De Crem/Moonens zegevierde in beide wedstrijden. In de eerste wedstrijd ondervonden zij felle concurrentie van de Britse Chad Peugeot 407’s die op een eerste zege in de BTCS lijken af te stevenen. In de 14e ronde geeft leider Philippe Steveny met een kapotte versnellingsbak op, terwijl enkele ronden later de tweede Peugeot met een kapotte wielophanging aan de kant moet. Voor De Crem is het zijn eerste overall-overwinning in de BTCS met de BMW M3, Teambaas Streve van Bellingen eindigt als tweede. “Met een zege in de S2 klasse van Armand Essers en Ruben Maes is het indrukwekkend” zoals KS Motorsport hier presteert” zegt hij tevreden. In de tweede wedstrijd moet Van Bellingen met een kapotte motor opgeven, terwijl De Crem/Moonens wederom de zege pakken. Bij Chad Racing laat men de Brit Johnhartsthorne direct bij aanvang van de wedstrijd naar binnenkomen zodat Steveny de aanval kan inzetten op de leiders. Aan de finish komt hij echter één ronde in deze BTCS lange-afstandswedstrijd te kort. Essers/Maes eindigen als vierde algemeen en pakken wederom volle punten in de S2 klasse.

    UITSLAG
    Race 1 : 1. De Crem-Moonens (BMW M3 Silhouet) 64 ronden ; 2. Vanbellingen-Redant (BMW M3 Silhouet) op 39.046 ; 3. Qvick-Jonckheere (BMW) op 2 ronden, winnaars in T3; 4. Essers-Maes (Touring Cup), winnaars in S2 ; 5. Franchi-Vannerum (Jaguar X-Type Silhouet) ; 6. Meert-Fumal (Touring Cup) ; 7. Morel-Reymond (Touring Cup) ; 8. Van Impe-Roossens (Touring Cup) op 3 ronden ; 9. Buratti-Bottazzi (SEAT Leon) op 4 ronden ; 10. Dubois-De Keijser (Roadster S)… 12. Smits-Cleyhens (Opel Astra) op 5 ronden, winnaars in T2…27. Byloos-Bruynoghe (Honda Civic) op 9 ronden, winnaars in T1… 35 Martinez (Emma), winnaars in S3.

    Race 2 : 1. De Crem-Moonens (BMW M3 Silhouet) 63 ronden ; 2. Stéveny-Hartshorne (Peugeot 407 Silhouet) op 1 ronde ; 3. Fontaine-Feltes (BMW M3 Silhouet) ; 4. Essers-Maes (Touring Cup) op 2 ronden, winnaars in S2 ; 5. Warroquiers-Turco (Jaguar X-Type Silhouet) ; 6. Meert-Fumal (Touring Cup) ; 7. Qvick-Jonckheere (BMW M3), winnaars in T3 ; 8. Rosoux-Gepts (SEAT Leon) op 3 ronden ; 9. Morel-Reymond (Touring Cup) ; 10. Buratti-Bottazzi (SEAT Leon) op 4 ronden ; 11. André-De Vits (Honda Civic) winnaars in T2… 21. Byloos-Bruynoghe (Honda Civic) op 9 ronden, winnaars in T1 ; etc.

    Kampioenschap (officieus) : 1 . De Crem-Moonens 55 pts ; 2. Meert-Fumal 45 ; 3. Morel 40 ; 4. Vanbellingen-Redant et Plasch-Bouvy 37 ; 5. Essers 36 ; etc.

    05-05-2008 om 21:28 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eurocup Mégane Trophy: Gemengde gevoelens Bernhard ten Brinke op Spa
    bernhard_t_brinke_spa_1

    Met gemengde gevoelens verliet Bernhard ten Brinke het circuit van Spa-Francorchamps, waar afgelopen weekend de seizoensopener van de 2008 Eurocup Mégane Trophy op het programma stond. Na een ijzersterke kwalificatiesessie waarin de Nederlander tweemaal van de derde plaats vertrok, waren de resultaten uiteindelijk teleurstellend.

    In de eerste race eindigde de inwoner uit Zeddam als zevende, terwijl een klapband in de afsluitende manche een abrupt einde maakte aan zijn weekend. Na twee verreden races staat de rijder met startnummer 7 op de negende plaats met vier kampioenschappunten.

    Vrije trainingen
    Op vrijdag stonden twee vrije trainingen van ieder een uur op het programma. Ten Brinke, die voor het vierde jaar aan het spectaculaire Europese toerwagenkampioenschap begon, zat meteen in het juiste ritme. Samen met de andere topfavorieten Fabrice Walfish (Oregon Team) en Michaël Rossi (TDS Racing) was de ondernemer in de eerste 35 minuten continu in de topdrie terug te vinden. Tegen het einde van de sessie ging hij met nieuwe banden naar buiten, maar kwam niet aan de snelle tijden. Hij moest genoegen nemen met de achtste positie.


    bernhard_t_brinke_spa_3
     
    Regen
    Doordat het in de middag kortstondig had geregend, begon Ten Brinke met regenbanden aan de tweede training. Toen de baan grotendeels was opgedroogd, zocht hij met slicks opnieuw de rempunten van het 7 kilometer lange circuit op. Hij liet in de middensectoren net iets te veel tijd liggen, waardoor hij de collectieve trainingsessies als achtste afsloot.

    Hectisch
    De kwalificatie op zaterdagmorgen begon hectisch. Wim Beelen, die de wagen van Ten Brinke probeerde te volgen, ging er bij het opgaan van Eau Rouge in de tweede ronde keihard van af en zorgde voor de eerste rode vlag situatie. Nadat de sessie weer werd hervat, besloot Ten Brinke de kwalificatie met Rossi te doen. Hij probeerde de snelle Fransman te volgen, totdat Ralph Meichtry zich ermee ging bemoeien. De rijder van Race Performance probeerde eveneens te profiteren van de slipstream bij Rossi, maar verloor ook bij Eau Rouge de controle over zijn bolide. Nadat alle brokstukken waren opgeruimd, zette Ten Brinke de achtervolging in bij de rijders van Tech 1 Racing. Hij kreeg uiteindelijk een goede sleep en eindigde de eerste kwalificatie uitstekend als derde. Zijn op één-na-snelste tijd was zelfs goed voor een tweede plek, maar doordat hij de witte lijn bij Eau Rouge had gepasseerd, werd zijn snelste tijd afgenomen. Een derde plaats was opnieuw zijn deel.


    bernhard_t_brinke_spa_2

    Race 1
    In de openingsrace van het nieuwe seizoen kwam Ten Brinke redelijk uit de startblokken. De rijder van Equipe Verschuur 1 behield zijn positie, totdat hij door een gele vlag situatie bij Eau Rouge van zijn gas ging en prompt twee plaatsen moest prijsgeven. Achter koploper Rossi zat Ten Brinke in een grote groep met Martin, Enjalbert, Kuppens, Hirschi, Walfisch en Chéruy. Ten Brinke moest de groep echter tijdelijk laten gaan toen hij zich verremde bij de Bus Stop chicane. Nadat de rijder met de knaloranje Renault Mégane weer een aantal rijders wist te verschalken, kwam hij als zesde naar binnen voor de verplichte pitstop. Deze duurde een paar seconden te lang, waardoor hij een plek verloor. Na zestien ronden kwam hij als zevende over de meet.

    Race 2
    In de tweede race op zondagmiddag kwam Ten Brinke goed van zijn plek. De 30-jarige coureur zat polesitter Rossi op de hielen, totdat de Fransman het gat in de eerste bocht dichtgooide. In het gevecht om de tweede plaats had Ten Brinke het flink aan de stok met Enjalbert, waarvan Hirschi and Maxime Martin wisten te profiteren. Ten Brinke kwam uiteindelijk als vierde de derde bocht door. Toen hij daarna nog een paar plaatsen verloor besloot Ten Brinke en zijn team om de pitstop tot het allerlaatste moment uit te stellen. Deze gok pakte goed uit want toen iedereen reeds zijn stop had gemaakt, nam Ten Brinke in ronde 10 brutaal de leiding in de wedstrijd over. Niet veel later ging ook hij naar binnen voor de pitstop. Hij team liet hem echter iets te lang pitten, waardoor hij kostbare plaatsen moest inleveren. Twee ronden na zijn pitstop maakte een klapband een abrupt einde van zijn race.

    Topdrie
    Bernhard ten Brinke: “Ik heb op Spa-Francorchamps één van mijn beste kwalificaties gereden, maar wist ik de stijgende lijn in de races helaas niet door te trekken. De eerste race begonnen veelbelovend, maar ik maakte teveel onnodige fouten waardoor ik als zevende ben geëindigd. In race 2 raakte mijn linker achterwiel te zwaar belast en moest ik met een technisch mankement opgeven. Ondanks dat de snelheid gedurende het weekend aanwezig was, is dit een slecht begin van het nieuwe seizoen. Mijn doelstelling is om dit jaar in de topdrie te eindigen en wellicht nog iets meer. Ik hoop in de volgende races op Silverstone de draad weer op te pakken en voor een top drie positie te gaan.”


    Uitslag race 1, Eurocup Mégane Trophy, Spa-Francorchamps 3 mei 2008:
    1. Michaël Rossi, TDS, 16 ronden in 41:21.625
    2. Matthieu Cheruy, Tech 1 Racing, 1 + 0.171 seconde
    3. Jonathan Hirschi, Tech 1 Racing, 2 + 3.304
    7. Bernhard ten Brinke, Equipe Verschuur 1, + 28.015

    Race 2
    1. Michaël Rossi, (TDS), 16 ronden in 41m07.914
    2. Dimitri Enjalbert, (Tech 1 Racing), + 3.519 seconden
    3. Matthieu Cheruy, (Tech 1 Racing), + 4.175
    DNF. Bernhard ten Brinke, Equipe Verschuur 1, + 5 ronden

    05-05-2008 om 21:27 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.World Series Formule Renault 3.5: Giedo van der Garde wint opnieuw
    600_08067067_van_der_garde_tcm2-74398

    Giedo van der Garde heeft in de tweede race op Spa-Francorchamps zijn gram gehaald, nadat hij in in de eerste race van de baan werd getikt. De P1 Motorsport-coureur startte vanaf de tweede stek, pakte al snel de eerste plaats en keek daarna niet meer om en pakte zijn derde overwinning in vier wedstrijden. Een dominante zege voor 75.000 toeschouwers betekende opnieuw veel waardevolle punten voor het kampioenschap en een flinke grijns op het gezicht van Giedo.

    600_08067060_van_der_garde_tcm2-74370

    Werelds”, lachte hij. “Echt geweldig, zoals het vandaag is gegaan. Mijn start was niet super en ik verloor een plaatsje, maar die had ik heel snel weer terug. Vervolgens reed ik binnen twee ronden naar de leider en ging ik ook hem voorbij. Het team verzorgde daarna een perfecte pitstop, waarna ik de race met meer dan zeven seconden voorsprong wist te winnen. De auto was echt super en ik kende totaal geen problemen.”

    600_08067023_van_der_garde_tcm2-74222

    “De actie van gisteren was natuurlijk erg vervelend, maar de overwinning in de tweede race maakt veel goed. We hebben weer flink wat punten behaald, dus ik verlaat Spa met een goed gevoel. Op naar Monaco!”

    Spa - Formule Renault 3.5 - Race 2:

    1. Giedo van der Garde (P1 Motorsport) 20 ronden in 42m25.461s
    2. Marco Bonanomi (Comtec Racing) + 7.247
    3. Mikhail Aleshin (Carlin Motorsport) + 9.202
    4. Salvador Duran (Interwetten.com) + 10.391
    5. Daniil Move (KTR) + 19.530
    6. Miguel Molina (Prema Powerteam) + 20.159
    7. Alexandre Marsoin (Epsilon Euskadi) + 31.111
    8. Pasquale di Sabatino (Comtec Racing) + 32.482
    9. Marcos Martinez (Pons Racing) + 33.163
    10. Alvaro Barba (Prema Powerteam) + 33.972

    05-05-2008 om 21:24 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DTM: Green bezorgt Mercedes-Benz eerste seizoenwinst
    dtm_mugello_green_finish_480
    Vol in de remmen na de finish: Jamie Green behaalt in Mugello zijn derde DTM-zege

    Na twee overwinningen voor Audi in de eerste beide races van het seizoen bracht de derde DTM-wedstrijd de eerste zege van het jaar voor Mercedes-Benz. Jamie Green en Paul di Resta maakten er gelijk een dubbelzege voor het merk uit Stuttgart van, al werden ze daarbij wel geholpen door Audi-rijder Timo Scheider, die vanaf pole startte maar iets te vroeg vertrok. Met de daaruit resulterende drive-through-penalty was de Duitser natuurlijk op slag kansloos voor een goede klassering. Nu was het Tom Kristensen die met zijn derde plaats voor Audi de kastanjes uit het vuur haalde. Christijan Albers kwam als dertiende over de eindstreep.

    Daarmee gaf de derde DTM-race van het seizoen een identiek beeld te zien als het optreden van vorig jaar op het fraaie circuit van Mugello: een Audi op pole, een Mercedes als winnaar. Timo Scheider beroofde zichzelf op slag van alle kansen door bij de start wat te vroeg te vertrekken. Weliswaar bij lange na niet zo’n opzichtige valse start als bij zijn merkgenoot Tom Kristensen in Oschersleben, maar wel duidelijk genoeg voor de wedstrijdleiding om zonder al te lang aarzelen een drive-through-straf op te leggen. De Duitser zag het onheil al komen en had op de eerste meters al de beide Mercedes-rijders Green en Di Resta voorbij laten gaan. “Gewoon stom, verder valt er niks over te zeggen”, aldus Scheider naderhand. Na zijn straf viel hij terug naar de dertiende plaats, uiteindelijk werd hij als tiende geklasseerd.

    dtm_mugello_start_480
    Direct na de start: Green leidt, di Resta is tweede voor de vals gestarte Scheider en Kristensen


    dtm_mugello_kristensen_actie_480
    Verloor tijd achter Stoddart, maar wel beste Audi-rijder: Tom Kristensen

    Kristensen verliest tijd achter Stoddart na pitstop
    Vooraan het veld kon Green meteen een kleine voorsprong opbouwen, terwijl teamgenoot Paul di Resta goed volgde. Tom Kristensen reed als best geklasseerde Audi-coureur op de derde plaats, maar werd na zijn eerste pitstop, waarbij hij vlak achter Di Resta en vlak voor Schneider weer de baan op kwam, flink opgehouden door Susie Stoddart, die precies op dat moment passeerde. De Schotse liet Di Resta uiteraard voor, maar maakte zich erg breed voor Kristensen, die daardoor aardig wat tijd verloor. “Opeens zat er een witte Mercedes voor me”, lachte de Deen na afloop. “Ik begrijp ook wel dat Susie haar eigen race reed, maar in feite was ik met Di Resta in gevecht, niet met haar.”

    dtm_mugello_duel_lauda_tomczyk_480
    Dit duel kwam minutenlang in beeld: Lauda tegen Tomczyk om plaats 16

    Men zegt dat het op Mugello moeilijk inhalen is, hoewel de race van de Italiaanse “Superstars”-klasse na de DTM-wedstrijd het tegendeel bewees. De DTM-race bood echter inderdaad weer weinig spektakel, afgezien van wat schermutselingen in het middenveld. Het feit dat de rondenlange strijd tussen Mathias Lauda en Martin Tomczyk om de zestiende plaats (!) gedurende meerdere minuten uitvoerig in beeld werd gebracht, is echter wel een indicatie voor het spanningsniveau van de race. In feite was de wedstrijd bij de start al beslist en zo kwam er dan ook weinig verandering in de rangorde.



    dtm_mugello_albers_actie_480
    Christijan Albers eindigde in Mugello als dertiende

    Met de complimenten van Dr. Ullrich...
    Christijan Albers had het ook opnieuw met Lauda aan de stok. “Mijn start was niet super. In de eerste en derde bocht werd ik naar buiten gedrukt en daarna zat ik samen met Rockenfeller en Schumacher vast achter Lauda, die de boel enorm ophield. Schumacher was er al gauw uit (beschadiging na een aanrijding in de beginfase; RdB) en toen Rockenfeller ook niet voorbij Lauda kwam, kon ik een poging wagen. Ik had hem wel een zetje willen geven, zeker na die domme actie van hem van gisteren in de kwalificatie, maar toen kreeg ik het signaal dat ik binnen moest komen voor de pitstop. Met name met mijn derde set banden ging het goed, mijn rondetijden behoorden in de laatste stint tot de snelste in het veld.” Albers kwam uiteindelijk als dertiende over de eindstreep. “Niet super, maar ik kreeg wel de complimenten van Dr. Ullrich en dat is toch een mooie opsteker.”

    Audi-"Jahreswagen" doen het goed
    De “Jahreswagen” van Audi deden het goed in Mugello: achter routinier Bernd Schneider, die vierde werd, eindigden Oliver Jarvis als vijfde, Markus Winkelhock als zevende en Alexandre Prémat als achtste allemaal in de punten, daartussen zat nog Mattias Ekström, die bij de start van de vierde naar de tiende plaats was teruggevallen. Beste rijder met een “Jahreswagen” van Mercedes-Benz was Maro Engel op een verdienstelijke elfde plaats.


    dtm_mugello_podium_480
    Podium in Mugello: vlnr Kristensen, Green en Di Resta

    Spannende situatie in kampioenschapsstand

    Na Mugello staat Timo Scheider nog steeds aan de leiding in de tussenstand van het kampioenschap, hoewel hij in Toscane geen punten behaalde. Hij heeft echter slechts één punt voorsprong op Jamie Green, drie punten op Mattias Ekström en zes punten op Martin Tomczyk en Tom Kristensen, terwijl ook Bruno Spengler op de zevende plaats met zeven punten achterstand nog volop kans heeft. Met zeven rijders binnen zeven punten is er een spannende uitgangspositie voor de volgende DTM-race, die over twee weken wordt verreden op de EuroSpeedway Lausitz. En dat zal wel weer even wennen worden, na het heerlijke vakantiegevoel in Toscane…

    Uitslag:
    1. Jamie Green (GBr), AMG Mercedes C-Klasse, 33 r. in 59.39,961 (gem. 174,054 km/u)
    2. Paul di Resta (GBr), AMG Mercedes C-Klasse, op 3,166
    3. Tom Kristensen (Den), Audi A4 DTM, op 5,313
    4. Bernd Schneider (Dui), AMG Mercedes C-Klasse, op 9,410
    5. Oliver Jarvis (GBr), Audi A4 DTM, op 15,037
    6. Mattias Ekström (Zwe), Audi A4 DTM, op 15,789
    7. Markus Winkelhock (Dui), Audi A4 DTM, op 16,989
    8. Alexandre Prémat (Fra), Audi A4 DTM, op 22,656
    13. Christijan Albers (Ned), Audi A4 DTM, op 45,259

    Stand na drie van elf races:
    1. Timo Scheider, 18 punten
    2. Jamie Green, 17
    3. Mattias Ekström, 14
    4. Paul di Resta, 13
    5. Martin Tomczyk, 13
    6. Tom Kristensen, 12
    7. Bruno Spengler, 11
    8. Bernd Schneider, 6


    dtm_mugello_green_blij_480
    De man van de dag: Jamie Green

    05-05-2008 om 21:22 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eurocup Formule Renault 2.0: Overwinning voor Paul Meijer en MP Motorsport in race 2
    De tweede race van de Eurocup Formule Renault 2.0 op Spa Francorchamps was er een met een geel tintje. Paul Meijer had zich in zijn knalgele bolide van het Nederlandse team MP Motorsport op een negende positie gekwalificeerd maar verraste vriend en vijand door zich binnen twee ronden naar de leidende positie te vechten.

    c63d7027

    Bij de start van de race was poleman Valtteri Bottas te enthousiast en maakte een valse start. Achter hem was het in de eerste ronde een complete chaos, waarbij de onderdelen letterlijk door de lucht vlogen. Paul Meijer hield zijn hoofd echter koel en stoomde letterlijk naar voren, waarbij hij auto na auto wist te passeren. In de tweede ronde had Meijer zich al opgewerkt naar de tweede positie en zette de druk er bij Cesar Ramos vol op.

    Het duurde niet lang voordat Ramos bezweek en Paul Meijer de leiding overnam. Vanwege de vele gestrande auto’s die naast de baan stonden, besloot de wedstrijdleiding om de safety car in te zetten. Na twee ronden doofden de lichten van de safety car. Meijer was wakker en sloeg bij het uitkomen van de bus-stop chicane meteen een flink gat naar zijn achtervolgers.

    gp2s5361

    n het middenveld reed ook zijn teamgenoot Nicky Catsburg een ijzersterke race. Gestart vanaf de 42e positie begon Catsburg aan een goede inhaalrace die hem uiteindelijk een prima 16e positie opleverde. Een flinke opsteker voor Catsburg die dit weekend debuteerde in de Eurocup Formule Renault 2.0.

    c63d7078

    Na elf bewogen ronden viel de finishvlag en kon Meijer juichend in de armen van het team MP Motorsport vallen. “Dit is werkelijk fantastisch. Volle tribunes, een prachtige race en een bomvol en competitief veld. Gewoon super om zo op Europees niveau terug te komen. Ik denk dat we onze zaken dit weekend prima voor elkaar hadden en dat heeft in dit droomresultaat geresulteerd. Prachtig!”

    Uitslag race 2 – Eurocup Formule Renault 2.0
    Spa Francorchamps – zondag 4 mei 2008

    1. Paul Meijer, 11 ronden in 28:31.916
    2. Cesar Ramos, op 2.038
    3. Daniël Zampieri, op 4.304
    4. Daniël Ricciardo, op 4.799
    5. Tobias Hegewald, op 5.619
    16. Nicky Catsburg, op 21.559

    04-05-2008 om 20:06 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F3: Tweede zege voor Mika Mäki, Nederlanders met technische problemen
    f3_mugello_race2_maki_actie_480
    Wereldstart, winst en snelste ronde: Mika Mäki was vandaag een klasse apart

    Voor de tweede maal dit seizoen won de Finse rookie Mika Mäki een race voor de Formule 3 Euro Serie. Op het circuit van Mugello reed Mäki bij de start direct van de derde naar de eerste plaats en domineerde vervolgens de wedstrijd. Na 21 ronden had hij een voorsprong van ruim 6,7 seconden op de Fransman Yann Clairay, die zijn eerste podiumplaats en het eerste Formule 3-podium voor zijn team SG Formula behaalde. De Italiaan Edoardo Mortara eindigde voor eigen publiek als derde en als best geklasseerde rijder met een Volkswagenmotor en voert na vier van 20 races gedeeld met Mäki de kampioenschapsstand aan. Helaas speelden de Nederlanders geen rol van betekenis door technische problemen.

    Renger van der Zande kon helaas niet profiteren van zijn vierde startplaats. Al op weg naar de startopstelling stelde hij een probleem met de accu vast, waarna zijn auto de pitstraat werd ingeduwd. Na reparatie kon hij vanuit de pitstraat weer vertrekken en kon van daar uit zijn inhaaljacht starten. “Ik merkte al op de pregrid dat de accu het niet deed. Het team wisselde heel snel, maar toen ze op de grid nog een keer het stoeltje eruit haalden om te controleren of alles goed werkte, deed de accu het daarna weer niet. Waarschijnlijk is de oorzaak een kabelbreuk of zoiets, maar het zorgde er in ieder geval voor dat ik pas met vertraging aan de race kon beginnen”, aldus Van der Zande na afloop.

    f3_mugello_race2_zande_actie_480
    Renger van der Zande moest vanuit de pltstraat zijn inhaaljacht starten


    f3_mugello_race2_start_480
    Start van de tweede race van het weekend

    Mika Mäki pakt de leiding met een raketstart
    Bij het uitdoven van het startlicht pakte Mäki met een raketstart de leiding, gevolgd door Clairay en Clos, die vanaf pole tot aan de eerste bocht gelijk al twee plaatsen verloor. Zoals het inmiddels tot de traditie behoort was er natuurlijk ook weer één rijder die niet wegkwam: Erik Janis liet bij de start zijn motor afslaan. Charlie Kimball raakte in de bocht Borgo San Lorenzo hard van de baan en belandde in de grindbak. In de loop van de eerste ronde viel Clos steeds verder terug, na een ronde kwam hij nog slechts als zevende door. Mäki had al een voorsprong van 1,5 seconde voor Clairay, Mortara, Bianchi, Hülkenberg en Tsukakoshi. In de tweede ronde reed Mäki 1,2 seconde sneller dan Clairay en bouwde zo zijn voorsprong uit. Henki Waldschmidt consolideerde zijn dertiende plaats.

    Waldschmidt gestopt door remdefect
    Op een derde van de race bedroeg Mäkis voorsprong op Clairay 3,5 seconden, de Fin reed daarbij zo snel als nodig was, zonder de Fransman dichterbij te laten komen. Afgezien van wat positiewisselingen rondom de plaatsen zeven, acht en negen met Breen, Clos en Bird was er weinig actie in het veld te bespeuren. In ronde 13 was er pech voor James Jakes, die op de twaalfde plaats rijdend in de grindbak raakte en terugviel tot de achttiende positie. Twee ronden voor het einde viel de auto van Henki Waldschmidt stil als gevolg van een technisch defect: einde race voor de Hagenaar. “De rempomp van het rechter achterwiel was kapot en daardoor blokkeerde het wiel. Het trad opeens op, een half rondje voordat ik de auto stilzette. Het ging echt niet meer”, aldus Waldschmidt, “Jammer, want het tempo zat er wel in, ik had een heel goede start en kon meteen al een paar plaatsen winnen. Maar het weekend werd vooral gedomineerd door de vijf plaatsen die ik in de startopstelling van gisteren werd teruggezet als straf voor mijn aanrijding in Hockenheim. Als je al met zo’n achterstand begint, dan valt er weinig meer aan te doen.”

    f3_mugello_race2_waldschmidt_480
    Neerlands trots in de startopstelling: Koni-gesponsorde gridgirl en Henki Waldschmidt


    f3_mugello_race2_podium_480
    Het podium na de tweede race op Mugello: vlnr Clairay, Mäki en Mortara

    Vooraan in het veld waren er geen wijzigingen meer en zo won Mika Mäki voor de tweede maal dit seizoen afgetekend voor Yann Clairay, die de eerste podiumplaats behaalde voor zowel hemzelf als zijn team SG Formula, dat dit jaar nieuw is in de klasse. Edoardo Mortara eindigde voor eigen publiek op de derde plaats en staat nu gedeeld met Mäki aan de leiding in de tussenstand van het kampioenschap.

    Uitslag:
    1. Mika Mäki (Fin), Dallara-Mercedes, 21 r. in 36.23,276 (gem. 181,618 km/u)
    2. Yann Clairay (Fra), Dallara-Mercedes, op 6,705
    3. Eodardo Mortara (Ita), Dallara-Volkswagen, op 11,610
    4. Jules Bianchi (Fra), Dallara-Mercedes, op 12,772
    5. Nico Hülkenberg (Dui), Dallara-Mercedes, op 14,184
    6. Niall Breen (Ier), Dallara-Mercedes, op 15,201
    20. Renger van der Zande (Ned), Dallara-Mercedes, op 40,907
    26. Henki Waldschmidt (Ned), Dallara-Mercedes, op 2 ronden (remmen)

    Stand na 4 van 20 races:
    1. Mäki en Mortara, 19
    3. Hülkenberg, 14
    4. Van der Zande, 11
    5. Clairay en Bianchi, 9

    04-05-2008 om 20:05 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.World Series Formule Renault 3.5: Baguette boekt thuisoverwinning
    Bertrand Baguette heeft de eerste race van de World Series Formule Renault 3.5 op Spa Francorchamps op zijn naam geschreven. De rijder van Draco Racing International was op zijn thuiscircuit al zijn tegenstanders te snel af en boekte met een voorsprong van ruim 2,5 seconde een klinkende overwinning.


    dsc_0455

    De eerste wedstrijd op Spa Francorchamps was een ware veldslag. De vele prachtige gevechten op de baan eisten de nodige slachtoffers, waardoor er uiteindelijk maar 16 auto’s over de finish kwamen.

    Meteen na de start was het al raak in de La Source bocht. Wickens, Carbone en Garcia kwamen met elkaar in aanraking. De race van Garcia was meteen ten einde, terwijl Wickens en Carbone veroordeeld waren tot een inhaalrace.

    Giedo van der Garde was liggend op de derde positie volop in gevecht met Julien Jousse. Bij een poging om Jousse in de
    11e ronde te passeren kwamen beide rijders hard met elkaar in aanraking en moesten de strijd staken in de Blanchimont bocht. Achter Duran was het nu Bertrand Baguette op de tweede plaats, met Moreau op de derde stek.

    Na een korte safety car situatie ontstond er een boeiend gevecht om de leiding. Duran had handen en voeten nodig om Baguette van zich af te houden. Maar in de bus-stop chicane profiteerde Baguette optimaal van zijn circuit kennis, greep de leiding en greep zo de overwinning.


    480_giedo_portret_9418

    Deceptie voor boze Giedo van der Garde
    Na de euforie in Monza en het dominante optreden in de trainingen op Spa-Francorchamps, was er in race 1 een flinke domper te verwerken voor Giedo. Nadat hij vanaf de zevende plaats was gestart, had hij zich al opgewerkt naar plaats drie, toen hij door een onbezonnen actie van Julien Jousse uit de race werd getikt. Giedo is boos en heeft zijn zinnen dan ook gezet op eerherstel in race 2.

    “Ik had me als tweede gekwalificeerd”, begon hij. “Dat was prima, het verschil was zo ontzettend klein, daar kon ik goed mee leven. Het betekende dat ik in de eerste race als zevende van mocht beginnen en ik had een absolute wereldstart. Ik lag al heel snel op de derde plaats en toen kwam de safety-car even naar buiten. Toen die weer naar binnen ging, kon ik Julien Jousse flink onder druk zetten en na een paar ronden maakte hij een grote fout en zat ik in zijn slipstream. Ik zat er naast in Blanchimont, het snelste punt van het circuit, en hij tikte me er gewoon af. Ik spinde in de banden, einde verhaal.”

    “Ik ben echt kwaad. Ik heb de beelden naderhand gezien en dit was gewoon volledig zijn fout. Het was een idiote actie en het heeft mij beroofd van een podiumplaats. Morgen mag ik als tweede van start en dan ga ik voor de overwinning. De snelheid is goed, hopelijk heb ik morgen een race zonder incidenten.”


    Uitslag race 1 – World Series Formule Renault 3.5
    Spa Francorchamps – zaterdag 3 mei 2008

    1. Bertrand Baguette, 20 ronden in 47:46.817
    2. Salvador Duran, op 2.598
    3. Guillaume Moreau, op 4.243
    4. Marco Bonanomi, op 4.529
    5. Mikhail Aleshin, op 5.796
    DNF Giedo van der Garde

    04-05-2008 om 20:02 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DTM: Timo Scheider voor de derde keer achtereen op pole
    dtm_mugello_scheider_quali_480
    Derde race, derde pole: Timo Scheider in Mugello

    Timo Scheider is op het moment gewoon niet te stoppen. In de derde kwalificatie van het seizoen pakte hij voor de derde maal op rij de pole-position. In de kwalificatie in Mugello was de Audi-coureur met 1.43,079 seconden niet minder dan 0,322 seconden sneller dan de concurrentie. Jamie Green zorgde ervoor dat er voor het eerst dit seizoen een keer een Mercedes op de eerste startrij staat, de Brit kwalificeerde zich als tweede voor de beide Audi-coureurs Kristensen en Ekström. Christijan Albers strandde in de eerste heat, hetgeen volgens hem vooral te wijten was aan het feit dat Mathias Lauda hem in de weg reed.


    Tom Kristensen was de snelste in de eerste heat met een rondetijd van 1.43,569 voor de Mercedes van Jamie Green en dan vijf Audi-rijders: Scheider, Winkelhock, Prémat, Jarvis, Tomczyk en Ekström. Voor Christijan Albers was de kwalificatie al na de eerste sessie beëindigd, nadat Ralf Schumacher zich wist te verbeteren van de 16e naar de 13e plaats en daarmee Albers uit de top-14 duwde. Onze landgenoot reed vijf ronden, maar kwam daarmee helaas niet verder, een lot dat hij deelde met Paffett, Lauda, Legge en Stoddart. Paffett raakte in de slotfase eenmaal van de baan.

    dtm_mugello_albers_480
    Albers was duidelijk niet blij nadat Lauda hem ophield

    "Ik zat er maar twee tienden van af"
    Albers zag Mathias Lauda als de oorzaak van het feit dat hij niet verder kwam. Hij was furieus: “Wat een klootzak! Hij was klaar, was op zijn inronde, terwijl ik vol op snelheid reed. In die snelle rechter (Correttaio, red.) verloor ik heel veel tijd doordat hij helemaal op mijn lijn zat. Wat was die gast aan het doen?!? Echt belachelijk!” Voor de rest was Albers niet ontevreden. “Het verschil was niet zo groot, ik zat er maar twee tienden of zo af. Gisteren in de longruns ging het ook wel goed, dus voor de race morgen ben ik wel optimistisch.”



    dtm_mugello_tomczyk_480
    Martin Tomczyk strandde al in de tweede heat

    Tomczyk eruit, problemen Di Resta
    Het voornaamste slachtoffer van de tweede heat was Martin Tomczyk, die als eerste de baan op ging, maar duidelijk problemen had met de wegligging van zijn auto en het ook bij zijn tweede poging niet voor elkaar kreeg. Kristensen voerde lange tijd de ranglijst aan, maar na het verstrijken van de officiële tijd van tien minuten zette Ekström uiteindelijk de snelste tijd op de klokken met 1.43,396. Duidelijk langzamer dan vanmorgen, maar in de kwalificatie was de baantemperatuur met 37,7 graden dan ook een stuk hoger. Kristensen bleef tweede voor de beide Mercedessen van Di Resta en Green, waarbij er bij Di Resta sprake was van een probleem: voordat de Schot kon beginnen aan zijn tweede poging, werd zijn Mercedes terug in de pitbox geduwd.

    Green leidt lange tijd, maar uiteindelijk slaat Scheider weer toe
    In de derde en beslissende heat ging Di Resta als eerste de baan op, nadat het probleem overduidelijk was verholpen. Het baatte hem echter niet, want het was zijn merkgenoot Jamie Green die lange tijd de ranglijst aanvoerde met een rondetijd van 1.43,401 minuten. Opmerkelijk: daarachter reden Kristensen, Ekström en Di Resta alledrie binnen zeven honderdsten van een seconde! In de slotfase, terwijl de officiële tijd al verstreken was, sloeg Timo Scheider voor de derde keer dit seizoen toe: met een perfecte ronde kwam hij tot een tijd van 1.43.079 minuten, waarmee hij voor de derde keer op rij de pole voor zich opeiste. Voor hemzelf was het in totaal de vijfde pole in zijn DTM-loopbaan, voor Audi de achtste pole op rij, een nieuw record in de DTM. “Fantastisch! Ik heb er bijna geen woorden voor”, aldus Scheider. “Ik had gehoopt op een plek in een van de eerste twee startrijen, maar dat het pole zou worden, dat had ik niet verwacht!”


    dtm_mugello_green_actie_480
    Dankzij Jamie Green staat er voor het eerst dit seizoen een Merdedes op de eerste startrij

    Uitslag:
    1. Timo Scheider (Dui), Audi A4 DTM, 1.43,079
    2. Jamie Green (GBr), AMG Mercedes C-Klasse, 1.43,401
    3. Tom Kristensen (Den), Audi A4 DTM, 1.43,420
    4. Mattias Ekström (Zwe), Audi A4 DTM, 1.43.472
    5. Paul di Resta (GBr), AMG Mercedes C-Klasse, 1.43,487
    6. Bruno Spengler (Can), AMG Mercedes C-Klasse, 1.43,579
    7. Bernd Schneider (Dui), AMG Mercedes C-Klasse, 1.43,579
    8. Markus Winkelhock (Dui), Audi A4 DTM, 1.44,025
    16. Christijan Albers (Ned), Audi A4 DTM, 1.44,986


    04-05-2008 om 20:00 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eurocup Formule Renault 2.0: Overwinning voor Ricciardo, Meijer imponeert
    Dit weekend vindt de eerste meeting van de World Series by Renault plaats op het circuit van Spa Francorchamps. Bij de Eurocup Formule Renault 2.0 staan er maar liefst 48 bolides aan de start, een indrukwekkend veld. Onder hen ook het Nederlandse team MP Motorsport, dat met 3 bolides op het Europese toneel acteert. Ondermeer Nicky Catsburg en Paul Meijer besturen de gele Renault bolides van MP Motorsport.


    dsc_0275

    Onder zonnige weersomstandigheden claimde Valtteri Bottas de pole position tijdens de super pole kwalificatie op zaterdag, maar kort na de start moest de Fin lijdzaam toezien hoe Ricciardo langszij kwam. Paul Meijer vertrok de eerste race vanaf de elfde positie en wist al snel aansluiting te vinden bij zijn voorgangers. Een goede performance, aangezien het hele Europese deelnemersveld zich in de afgelopen periode bijkans scheel getest heeft en Meijer vanuit het niets instapt in dit competitieve kampioenschap.

    Na een prachtige inhaalactie in Eau Rouge, waarbij Meijer maar liefst drie andere rijders wist in te halen, sloeg het noodlot toe. Na een touche tussen Quaife-Hobbs en Vergne brak de voorvleugel van de eerstgenoemde. De vleugel vloog door de lucht en kwam ongelukkig tegen de voorwielophanging en de helm van Meijer terecht. Na deze forse impact kwam Meijer met de schrik vrij, maar moest zijn strijd wel staken.


    dsc_0370

    Nicky Catsburg kende eveneens een enerverende wedstrijd. De rijder uit Voorthuizen beleefde op vrijdag een ongelukkige kwalificatie vanwege wisselende weersomstandigheden en moest vertrekken vanaf de 42e plek. De race van Catsburg stond dan ook vol van mooie gevechten en inhaalacties. Na 12 ronden stuurde hij zijn auto op de 34e plek over de finish.

    Voorin het veld had Caldarelli een geslaagde inhaalactie op Bottas geplaatst. De rijder van SG Formula sloeg hierna meteen een gat. Bottas stond onder grote druk van Albert Costa en er ontstond een prachtig gevecht om de laatste podiumplaats. Uiteindelijk trok Bottas aan het langste eind en beklom samen met Ricciardo en Caldarelli het podium.

    dsc_0365

    Uitslag race 1 – Eurocup Formule Renault 2.0
    Spa Francorchamps – zaterdag 3 mei 2008

    1. Daniel Ricciardo, 12 ronden in 28:09.315
    2. Andrea Caldarelli, op 2.811
    3. Valtteri Bottas, op 14.692
    4. Daniël Zampieri, op 15.920
    5. Albert Costa, op 16.764
    34. Nicky Catsburg, op 1:03.583
    DNF Paul Meijer

    04-05-2008 om 19:59 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eurocup Mégane Trophy: Zware crash Wim Beelen op Spa
    Michaël Rossi (TDS Racing) was niet te verslaan tijdens de eerste kwalificaties voor de Eurocup Megane Trophy op het circuit van Francorchamps. De TDS Racing coureur pakte beide pole positions voor de twee races. Teambaas Frans Verschuur kon tevreden terugkijken op de prestatie van zijn eerste rijder Bernhard ten Brinke. Met een derde en tweede startpositie staat de snelle ondernemer er prima voor. Minder gelukkig was Wim Beelen die bij het opgaan van de heuvel bij Eau Rouge er in de tweede ronde hard vanaf ging en voor een rode vlag situatie zorgde. Gelukkig stapte Beelen ongedeerd uit maar het is nog de vraag of de zwaar beschadigde Megane snel genoeg kan worden opgelapt voor beide races. De twee debutanten van Equipe Verschuur Hoevert Vos en Harry Kolen moesten duidelijk nog wennen. Al moet gezegd worden dat de twee twaalfde plaatsen van Vos zeker niet slecht genoemd kan worden. Harry Kolen komt nog rijkilometers te kort om indruk te maken. Op ruim elf seconden reed de debutant naar tweemaal een 18de tijd.

    dsc_0163

    Startopstelling race 1
    (Snelste tijd rijders kwalificatie)

    1. Michaël ROSSI (TDS) 2:29.179
    2. Dimitri ENJALBERT (Tech 1 Racing) + 0.746
    3. Bernhard TEN BRINKE (Equipe Verschuur) + 0.851
    4. Maxime MARTIN (Boutsen Energy Racing) + 0.877
    5. Sébastien DHOUAILLY (Team Lompech Sport) + 0.878
    6. Jonathan HIRSCHI (Tech 1 Racing) + 1.234
    7. Matthieu CHERUY (Tech 1 Racing) + 1.320
    8. Renaud KUPPENS (Boutsen Energy Racing) + 1.333
    9. Fabrice WALFISCH (Oregon Team) + 1.384
    10. Jean – Philippe MADONIA (TDS) + 2.420
    12. Hoevert VOS (Equipe Verschuur) + 3.484
    18. Harry KOLEN (Equipe Verschuur) + 11.388
    22. Wim BEELEN (Equipe Verschuur) Ongeval tweede ronde

    Startopstelling race 2
    (Tweede tijd rijders kwalificatie)

    1. Michaël ROSSI (TDS) 2:29.901
    2. Bernhard TEN BRINKE (Equipe Verschuur) + 0.147
    3. Dimitri ENJALBERT (Tech 1 Racing) + 0.186
    4. Maxime MARTIN (Boutsen Energy Racing) + 0.380 +0.194
    5. Matthieu CHERUY (Tech 1 Racing) + 0.706
    6. Jonathan HIRSCHI (Tech 1 Racing) + 0.719
    7. Fabrice WALFISCH (Oregon Team) + 0.998
    8. Renaud KUPPENS (Boutsen Energy Racing) + 1.357
    9. Jean – Philippe MADONIA (TDS) +1.837
    10. Giuseppe TERMINE (Oregon Team) + 2.605
    12. Hoevert VOS (Equipe Verschuur) + 3.192
    18. Harry KOLEN (Equipe Verschuur) +10.960
    22. Wim BEELEN (Equipe Verschuur) ongeval

    04-05-2008 om 19:57 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F3: Eerste zege van het seizoen voor Nico Hülkenberg
    f3_mugello_podium_1_480
    Winnaar Nico Hülkenberg (r.) met naast zich zijn ingenieur Guillaume Capieto en de als tweede geklasseerde Koudai Tsukakoshi

    Nico Hülkenberg, die voor de start van het seizoen door velen als de absolute titelfavoriet in de Formule 3 Euro Serie werd beschouwd, scoorde in de beide races op Hockenheim geen punten vanwege technische problemen. Nu heeft hij eindelijk zijn eerste zege van het jaar te pakken: op het circuit van Mugello pakte hij vanaf pole de leiding en reed vervolgens de zege naar huis, ondanks enkele aanvallen van de sterk rijdende Japanner Koudai Tsukakoshi, die uiteindelijk genoegen moest nemen met de tweede plaats. De derde positie ging naar de Franse rookie Jules Bianchi. Renger van der Zande streed met Edoardo Mortara en werd uiteindelijk vijfde, Henki Waldschmidt kwam als 13e over de eindstreep.

    Fatsoenlijk starten is in de Formule 3 een moeilijk fenomeen, zoals vorige week tot twee keer toe bleek bij het openingsweekend van de Duitse ATS Formule 3 Cup. Ook in de Euro Serie bleef men niet van startproblemen gevrijwaard: terwijl het licht uitgaat, blijft Vietoris staan, terwijl Hülkenberg zonder problemen de leiding pakt, gevolgd door Bianchi, Tsukakoshi en Van der Zande, die echter in de loop van de eerste ronde een plek verliest aan Edoardo Mortara. Waldschmidt valt terug tot de 17e plaats. In de vierde ronde haalt Tsukakoshi met een spectaculaire actie buitenom Bianchi in en neemt zo de tweede plaats over. Korte tijd later raakt Vernay van de baan.

    f3_mugello_start_1_480
    Start van de race, alleen Vietoris ontbreekt


    Hülkenberg en Tsukakoshi bouwen voorsprong op
    De rest van de race is gedurende de eetrste vijf ronden een saaie aangelegenheid, afgezien van een spannende actie tussen Niall Breen en Yann Clairay, die de laatstgenoemde al glijdend en met de wielen van beide auto’s nagenoeg in elkaar in zijn voordeel weet te beslissen. In de zevende ronde raakt Kimball kort van de baan en valt terug van de twaalfde naar de negentiende plaats. Hülkenberg komt na de achtste ronde door met een voorsprong van 0,5 seconde op Tsukakoshi, daarachter is er een flink gat naar de als derde geklasseerde Bianchi, die al vijf seconden achterstand op Hülkenberg heeft.

    Eerste aanval Tsukakoshi
    In de elfde ronde plaatst Tsukakoshi in de snelle linkerbocht Correntaio zijn eerste aanval op Tsukakoshi. Bijna raken ze elkaar, maar aan de binnenkant van de bocht houdt de Duitser het gas erop en verdedigt zo zijn leidende positie. In ronde 13 valt Van der Zande Mortara aan in de strijd om de vierde plaats, maar de Italiaan blijft hem voor. Twee ronden later probeert Van der Zande het opnieuw, maar wederom zonder resultaat. In de 17e ronde raken Vietoris en Campos-Hull in Luco met elkaar van de baan en belanden beide in de grindbak.

    f3_mugello_zande_1_480
    Renger van der Zande eindigde als vijfde

    f3_mugello_mortara_480
    Edoardo Mortara, de leider in het kampioenschap

    Nog één keer spannend
    In de slotfase wordt het nog één keer spannend tussen Hülkenberg en Tsukakoshi, maar de Duitser maakt geen fout en stelt zijn eerste overwinning van het seizoen veilig. Tsukakoshi behaalt als tweede zijn beste resultaat tot nu toe in de Euro Serie, evenals Bianchi op de derde plaats. Mortara eindigt voor eigen publiek als vierde en best geklasseerde rijder met een Volkswagenmotor, een seconde voor Van der Zande, die zich in de laatste ronden Mika Mäki van het lijf weet te houden. Yann Clairay en Dani Clos completeren de top acht. De Spanjaard verovert in de laatste ronde de achtste positie van Niall Breen en mag daarmee morgen vanaf pole vertrekken. Henki Waldschmidt komt als dertiende over de eindstreep.

    Uitslag:
    1. Nico Hülkenberg (Dui), Dallara-Mercedes, 21 r. in 36.35,388 (gem. 180,616 km/u)
    2. Koudai Tsukakoshi (Jap), Dallara-Mercedes, op 1,001
    3. Jules Bianchi (Fra), Dallara-Mercedes, op 16,404
    4. Edoardo Mortara (Ita), Dallara-Volkswagen, op 17,340
    5. Renger van der Zande (Ned), Dallara-Mercedes, op 18,377
    6. Mika Mäki (Fin), Dallara-Mercedes, op 21,521
    7. Yann Clairay (Fra), Dallara-Mercedes, op 30,537
    8. Dani Clos (Spa), Dallara-Mercedes, op 31,518
    13. Henki Waldschmidt (Ned), Dallara-Mercedes, op 40,623

    Stand na 3 van 20 races:
    1. Mortara, 15 punten
    2. Mäki, 13
    3. Hülkenberg, 12
    4. Van der Zande, 11
    5. Tsukakoshi, 8
    6. Kimball, 8
    7. Mailleux, 8






    04-05-2008 om 19:55 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formule Renault 3.5: Giedo van der Garde blijft vooraan in Spa
    480_giedo_portret_9624

    Giedo van der Garde is op Spa-Francorchamps tot nu toe ongeslagen. In de tests van donderdag was hij al de snelste en ook de vrije trainingen op vrijdag werden allebei door de P1 Motorsport-coureur als snelste afgesloten. Het belooft wat voor de de rest van het weekend, al blijft Giedo voorzichtig.

    “We hebben weer een prima dag gehad”, begon hij. “De ochtendsessie was dik in orde en we waren opnieuw de snelste, wat natuurlijk goed voor het vertrouwen was. In de tweede sessie stonden we ook vooraan, maar dat was niet eens gepland! We hielden ons vooral bezig met lange runs met veel benzine aan boord, maar tegen het einde van de training wilde het team nog iets proberen, wat ons prompt de snelste tijd bracht.”

    “Het overstuur waar we gisteren wat last van hadden, was vanochtend helemaal verdwenen, dus de auto gaat als een trein. In de lange runs zien we er erg goed uit, dus ik heb veel vertrouwen, al moet je er nooit vanuit gaan dat het vanzelf gaat. Morgen is het een nieuwe dag en zou het misschien wel kunnen gaan regenen, je weet maar nooit. We zullen zien. Tot nu toe ben ik zeer te spreken over het verloop van dit weekend.”

    04-05-2008 om 19:53 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F3: Hülkenberg opnieuw op pole, Van der Zande vierde
    f3_mugello_hulkenberg_quali_480
    Nico Hülkenberg met startnummer 1 op weg naar pole position


    Net als drie weken geleden op het circuit van Hockenheim vertrekt Masters-winnaar Nico Hülkenberg ook morgen vanaf de pole-position voor de derde race van het seizoen in de Formule 3 Euro Serie. Op het 5,245 kilometer lange circuit van Mugello bleef de ART-coureur uit Emmerich de Japanner Koudai Tsukakoshi 0,166 seconde voor. Renger van der Zande kwalificeerde zich als vierde, Henki Waldschmidt reed de elfde tijd.

    In de tests van gisteren en de vrije training van vanmorgen wilden we nog niet ons volledige potentieel laten zien”, verklaarde Renger van der Zande, die in de vrije training de achtste tijd liet aantekenen. “In de kwalificatie gingen we drie keer op nieuwe banden uit. Mijn tweede run was heel goed, ik stond zelfs een tijdlang eerste, maar in de derde run kon ik er niet veel tijdwinst meer uithalen, dus sta ik nu morgen op de vierde plaats. Natuurlijk had ik graag pole gestaan, maar die Duitser (Hülkenberg, red.) gaat wel heel erg hard."

    f3_mugello_waldschmidt_quali_480
    Henki Waldschmidt kwalificeerde zich als elfde

    Waldschmidt verraste bij eerste poging
    Henki Waldschmidt verraste bij zijn eerste poging op nieuwe banden door gelijk de derde tijd op de klokken te zetten, maar deze positie kon hij uiteindelijk niet vasthouden. “We hebben daarna wat veranderd aan de vleugel, maar dat ging helemaal niet, dus voor de derde run deden we het weer anders, maar ik kwam niet verder dan elfde. Het circuit ligt me wel, een leuke, snelle baan, maar de banden slijten wel heel snel.”


    f3_mugello_zande_quali_480
    Zulke decors vind je niet in Oschersleben: Renger van der Zande

    Uitslag:
    1. Nico Hülkenberg, Dui, Dallara-Mercedes F308, 1.41,443
    2. Koudai Tsukakoshi, Jap, Dallara-Mercedes F308, 1.41,609
    3. Christian Vietoris, Dui, Dallara-Mercedes F308, 1.41,765
    4. Renger van der Zande, Ned, Dallara-Mercedes F308, 1.41,905
    5. Jules Bianchi, Fra, Dallara-Mercedes F308, 1.41,906
    6. James Jakes, GBr, Dallara-Mercedes F308, 1.42,099
    7. Edoardo Mortata, Ita, Dallara-Volkswagen F308, 1.42,108
    11. Henki Waldschmidt, Ned, Dallara-Mercedes F308, 1.42,242


    04-05-2008 om 19:52 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DNRT: Assen decor voor tweede race Saker Sportscar Challenge
    eerste_raceweekend_2008

    Na een kleine maand staan alle rijders te popelen voor de tweede racedag in de Saker Sportscar Challenge. Zondag is het circuit van Assen het decor voor de strijd in de snelle eenheidsklasse.

    Nieuwe deelnemers
    Zoals reeds aangekondigd zullen er gedurende het seizoen diverse equipes bijkomen. In Assen zien we Frank Klein aan de start in zijn nieuwe Saker GT. Hij zal worden bijgestaan door teammaat Jacques Gélébart, die in de eerste race al wat Saker-ervaring op deed in de Netservices SNA Racing Promoauto.

    assen_2007_was_natzeer_nat_foto_door_joen-tai_chen

    Verwachting
    Een jaar geleden werden de Saker races op Assen veelal onder natte omstandigheden verreden. Die dag was het Schouten Racing team, gerund door Bas Koeten Racing, oppermachtig. Uit dezelfde stal zal ook de Hotspring Racing equipe, met Jeroen Rutges en Gerben van der Weij, het onderste uit de kan proberen te halen na de pechvolle seizoensstart. Ook de leiders in het huidige klassement, Jadbalja-2 met Herbert Boender en Robbert Visser, zullen weer gaan genieten van het Drentse asfalt en daarbij proberen hun koppositie vast te houden. Hoe het komende zondag zal vergaan is lastig te voorspellen, want dit jaar is de top in de Challenge breder dan ooit. Daarom mogen ook de overige Jadbalja equipes en teams als Hekker en VDI absoluut tot de favorieten worden gerekend.
    Terugblik debutanten
    Op de eerste racedag waren er diverse rijders die hun debuut in de Saker Challenge hadden gemaakt. Beide ACS Racing equipes waren goed bezig, met name Mario Bik en Balasz Vajta deden tot de crash in de tweede sprintrace goed mee in de subtop. Ook Emile Bezemer en Monny Krant in hun King Kong Racing Saker GT waren erg tevreden met hun eerste optreden. Beiden hebben relatief weinig ervaring in de autosport, maar reden wel direct competitieve tijden.

    netservices_sna_racing_saker_gt_promo

    Saker Promoauto
    De witte Saker Promoauto, gerund door het SNA Racing team van Johan Kraan, zal dit weekend weer een andere bezetting hebben. Vorige race namen Jacques Gélébart en prijswinnaar Stefan Halters plaats in de enige witte bolide van het veld. Komend weekend zal er een andere prijswinnaar de kans krijgen om de prestaties van de Saker GT te mogen ervaren. De auto zal echter niet meer maagdelijk wit zijn, het heeft nu een stoer zwart-wit design in de kleuren van sponsor Netservices.

    04-05-2008 om 19:50 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi's ook in Italië erg sterk
    MUGELLO - Het Deutsche Tourenwagen Masters kampioenschap is neer gedaald in het prachtige Toscane (Italië). Op het circuit van Mugello welke eigendom is van Ferrari vind de derde ronde van het kampioenschap plaats. Tijdens de eerste twee ronden wist Audi de strijd steeds te winnen van Mercedes-Benz. Na de test van vanochtend is het merk met de 'ster' nog steeds aan het vechten tegen een achterstand. De Audi's van Mattias Ekström en Timo Scheider waren wederom sneller, maar de mannen van Mercedes proberen terug te knokken. Jamie Green eindigde de test als derde met zijn AMG C-Klasse.

    Albers in actie op Mugello

    Christijan Albers wint het gevecht met Ralf Schumacher wederom om de veertiende plaats. De Duitser reed de vijftiende tijd. Teamgenote van Albers finishte de sessie als laatste op een grote achterstand van de Nederlander.

    Uitslag DTM Test #01 Mugello
    01. Mattias Ekström   Audi Sport Team Abt Sportsline   1:44.651

    02. Timo Scheider Audi Sport Team Abt +00.311

    03. Jamie Green Salzgitter AMG Mercedes +00.759

    04. Tom Kristensen Audi Sport Team Abt +00.920

    05. Bruno Spengler Mercedes-Benz Bank AMG +00.963

    06. Paul di Resta AMG Mercedes C-Klasse +01.008

    07. Gary Paffett stern AMG Mercedes +01.022

    08. Bernd Schneider Original-Teile AMG Mercedes +01.172

    09. Alexandre Prémat Audi Sport Team Phoenix +01.247

    10. Martin Tomczyk Audi Sport Team Abt Sportsline +01.350

    11. Oliver Jarvis Audi Sport Team Phoenix +01.598

    12. Markus Winkelhock Audi Sport Team Rosberg +01.624

    13. Mike Rockenfeller Audi Sport Team Rosberg +01.629

    14. Christijan Albers Futurecom-TME Audi +01.755

    15. Ralf Schumacher TRILUX AMG Mercedes +02.210

    16. Mathias Lauda Pixum AMG Mercedes +02.481

    17. Maro Engel JungeSterne AMG Mercedes +02.654

    18. Susie Stoddart TV Spielfilm AMG Mercedes +02.773

    19. Katherine Legge Futurecom-TME Audi +03.586

    02-05-2008 om 15:39 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs