Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    04-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F3: Hülkenberg opnieuw op pole, Van der Zande vierde
    f3_mugello_hulkenberg_quali_480
    Nico Hülkenberg met startnummer 1 op weg naar pole position


    Net als drie weken geleden op het circuit van Hockenheim vertrekt Masters-winnaar Nico Hülkenberg ook morgen vanaf de pole-position voor de derde race van het seizoen in de Formule 3 Euro Serie. Op het 5,245 kilometer lange circuit van Mugello bleef de ART-coureur uit Emmerich de Japanner Koudai Tsukakoshi 0,166 seconde voor. Renger van der Zande kwalificeerde zich als vierde, Henki Waldschmidt reed de elfde tijd.

    In de tests van gisteren en de vrije training van vanmorgen wilden we nog niet ons volledige potentieel laten zien”, verklaarde Renger van der Zande, die in de vrije training de achtste tijd liet aantekenen. “In de kwalificatie gingen we drie keer op nieuwe banden uit. Mijn tweede run was heel goed, ik stond zelfs een tijdlang eerste, maar in de derde run kon ik er niet veel tijdwinst meer uithalen, dus sta ik nu morgen op de vierde plaats. Natuurlijk had ik graag pole gestaan, maar die Duitser (Hülkenberg, red.) gaat wel heel erg hard."

    f3_mugello_waldschmidt_quali_480
    Henki Waldschmidt kwalificeerde zich als elfde

    Waldschmidt verraste bij eerste poging
    Henki Waldschmidt verraste bij zijn eerste poging op nieuwe banden door gelijk de derde tijd op de klokken te zetten, maar deze positie kon hij uiteindelijk niet vasthouden. “We hebben daarna wat veranderd aan de vleugel, maar dat ging helemaal niet, dus voor de derde run deden we het weer anders, maar ik kwam niet verder dan elfde. Het circuit ligt me wel, een leuke, snelle baan, maar de banden slijten wel heel snel.”


    f3_mugello_zande_quali_480
    Zulke decors vind je niet in Oschersleben: Renger van der Zande

    Uitslag:
    1. Nico Hülkenberg, Dui, Dallara-Mercedes F308, 1.41,443
    2. Koudai Tsukakoshi, Jap, Dallara-Mercedes F308, 1.41,609
    3. Christian Vietoris, Dui, Dallara-Mercedes F308, 1.41,765
    4. Renger van der Zande, Ned, Dallara-Mercedes F308, 1.41,905
    5. Jules Bianchi, Fra, Dallara-Mercedes F308, 1.41,906
    6. James Jakes, GBr, Dallara-Mercedes F308, 1.42,099
    7. Edoardo Mortata, Ita, Dallara-Volkswagen F308, 1.42,108
    11. Henki Waldschmidt, Ned, Dallara-Mercedes F308, 1.42,242


    04-05-2008 om 19:52 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DNRT: Assen decor voor tweede race Saker Sportscar Challenge
    eerste_raceweekend_2008

    Na een kleine maand staan alle rijders te popelen voor de tweede racedag in de Saker Sportscar Challenge. Zondag is het circuit van Assen het decor voor de strijd in de snelle eenheidsklasse.

    Nieuwe deelnemers
    Zoals reeds aangekondigd zullen er gedurende het seizoen diverse equipes bijkomen. In Assen zien we Frank Klein aan de start in zijn nieuwe Saker GT. Hij zal worden bijgestaan door teammaat Jacques Gélébart, die in de eerste race al wat Saker-ervaring op deed in de Netservices SNA Racing Promoauto.

    assen_2007_was_natzeer_nat_foto_door_joen-tai_chen

    Verwachting
    Een jaar geleden werden de Saker races op Assen veelal onder natte omstandigheden verreden. Die dag was het Schouten Racing team, gerund door Bas Koeten Racing, oppermachtig. Uit dezelfde stal zal ook de Hotspring Racing equipe, met Jeroen Rutges en Gerben van der Weij, het onderste uit de kan proberen te halen na de pechvolle seizoensstart. Ook de leiders in het huidige klassement, Jadbalja-2 met Herbert Boender en Robbert Visser, zullen weer gaan genieten van het Drentse asfalt en daarbij proberen hun koppositie vast te houden. Hoe het komende zondag zal vergaan is lastig te voorspellen, want dit jaar is de top in de Challenge breder dan ooit. Daarom mogen ook de overige Jadbalja equipes en teams als Hekker en VDI absoluut tot de favorieten worden gerekend.
    Terugblik debutanten
    Op de eerste racedag waren er diverse rijders die hun debuut in de Saker Challenge hadden gemaakt. Beide ACS Racing equipes waren goed bezig, met name Mario Bik en Balasz Vajta deden tot de crash in de tweede sprintrace goed mee in de subtop. Ook Emile Bezemer en Monny Krant in hun King Kong Racing Saker GT waren erg tevreden met hun eerste optreden. Beiden hebben relatief weinig ervaring in de autosport, maar reden wel direct competitieve tijden.

    netservices_sna_racing_saker_gt_promo

    Saker Promoauto
    De witte Saker Promoauto, gerund door het SNA Racing team van Johan Kraan, zal dit weekend weer een andere bezetting hebben. Vorige race namen Jacques Gélébart en prijswinnaar Stefan Halters plaats in de enige witte bolide van het veld. Komend weekend zal er een andere prijswinnaar de kans krijgen om de prestaties van de Saker GT te mogen ervaren. De auto zal echter niet meer maagdelijk wit zijn, het heeft nu een stoer zwart-wit design in de kleuren van sponsor Netservices.

    04-05-2008 om 19:50 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi's ook in Italië erg sterk
    MUGELLO - Het Deutsche Tourenwagen Masters kampioenschap is neer gedaald in het prachtige Toscane (Italië). Op het circuit van Mugello welke eigendom is van Ferrari vind de derde ronde van het kampioenschap plaats. Tijdens de eerste twee ronden wist Audi de strijd steeds te winnen van Mercedes-Benz. Na de test van vanochtend is het merk met de 'ster' nog steeds aan het vechten tegen een achterstand. De Audi's van Mattias Ekström en Timo Scheider waren wederom sneller, maar de mannen van Mercedes proberen terug te knokken. Jamie Green eindigde de test als derde met zijn AMG C-Klasse.

    Albers in actie op Mugello

    Christijan Albers wint het gevecht met Ralf Schumacher wederom om de veertiende plaats. De Duitser reed de vijftiende tijd. Teamgenote van Albers finishte de sessie als laatste op een grote achterstand van de Nederlander.

    Uitslag DTM Test #01 Mugello
    01. Mattias Ekström   Audi Sport Team Abt Sportsline   1:44.651

    02. Timo Scheider Audi Sport Team Abt +00.311

    03. Jamie Green Salzgitter AMG Mercedes +00.759

    04. Tom Kristensen Audi Sport Team Abt +00.920

    05. Bruno Spengler Mercedes-Benz Bank AMG +00.963

    06. Paul di Resta AMG Mercedes C-Klasse +01.008

    07. Gary Paffett stern AMG Mercedes +01.022

    08. Bernd Schneider Original-Teile AMG Mercedes +01.172

    09. Alexandre Prémat Audi Sport Team Phoenix +01.247

    10. Martin Tomczyk Audi Sport Team Abt Sportsline +01.350

    11. Oliver Jarvis Audi Sport Team Phoenix +01.598

    12. Markus Winkelhock Audi Sport Team Rosberg +01.624

    13. Mike Rockenfeller Audi Sport Team Rosberg +01.629

    14. Christijan Albers Futurecom-TME Audi +01.755

    15. Ralf Schumacher TRILUX AMG Mercedes +02.210

    16. Mathias Lauda Pixum AMG Mercedes +02.481

    17. Maro Engel JungeSterne AMG Mercedes +02.654

    18. Susie Stoddart TV Spielfilm AMG Mercedes +02.773

    19. Katherine Legge Futurecom-TME Audi +03.586

    02-05-2008 om 15:39 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peter Kox: "We kijken met Michelin naar een oplossing"
    Met steun van de Russische InterProgress Bank heeft Reiter Engineering het project met de Lamborghini Murciélago in een stroomversnelling gekregen. Hans Reiter en zijn crew hebben de afgelopen maanden veel tijd in de ontwikkeling van de bolide gestoken en nemen deel aan races voor het FIA GT en de LMS. De Murciélago is inmiddels heel betrouwbaar gekregen. Nu rest de zoektocht naar de juiste balans en afstelling van de auto. Tijdens de tweede race van de Le Mans Series behaalde Peter Kox en zijn Russische teamgenoot Roman Rusinov een vierde plaats in de GT1 klasse. Toch was Kox nog niet tevreden. Met de betrouwbaarheid van de auto ziet het er goed uit, maar met betrekking tot de set-up en de ‘race-pace’ is nog veel winst te boeken.

    Peter Kox/foto Michel Bresser

    Het was een moeilijke race”, liet Peter Kox weten. “Vooral om grip in de auto te creëren. Momenteel kijken we samen met Michelin naar oplossing en hopen in Spa competitiever te kunnen zijn. Het positieve aan de race is, dat we wederom de 1000 kilometerrace hebben uitgereden. Hiermee laat de Lamborghini haar betrouwbaarheid zien. Met het oog op 24uur van Le Mans is dat ons grootste doel.”

    02-05-2008 om 15:37 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Endurance test VW Scirocco geslaagd (+ FOTO)
    De nieuwe Volkswagen Scirocco heeft zijn eerste tests goed doorstaan. Hans-Joachim Stuck, Dieter Depping, de Belg François Verbist en Thomas Mutsch voelden de 300 pk sterke Scirocco aan de tand op Oschersleben tijdens een endurance testsessie. De nieuwe Volkswagen zal ingezet worden tijdens de 24uurs race op de Nordschleiffe in het laatste weekend van deze maand.

    VW Scirocco met HJ Stuck achter het stuur

    Hans-Joachim Stuck bleek zeer opgetogen over de nieuwe Scirocco. "Ik kroop achter het stuur en voelde me meteen op mijn gemak. De Scirocco is één van de minst gecompliceerde auto's waar ik ooit mee heb gereden, het is echt een plezier om mee te rijden. Nu kijk ik nog meer uit naar de 24 uren van de Nordschleiffe."

    De Volkswagen Scirocco is voorwiel aangedreven en heeft een 2liter TFSI motor onder de kap, welke 300pk produceert. Vorig jaar werd VW achtste algemeen en winnaar in zijn klasse met de Golf GTI in een veld van 220 deelnemers.

    02-05-2008 om 15:36 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WTCC: Jaap van Lagen: “De Lada heeft me aangenaam verrast”
    480_lagenlada3

    Coureur Jaap van Lagen heeft de eerste kilometers gemaakt met de Lada 110 WTCC van Russian Bears Motorsport. Op Koninginnedag reed de coureur uit Ede vijftien ronden op het circuit van Zandvoort. Jaap van Lagen was na deze kennismaking aangenaam verrast.


    “Natuurlijk is er nog veel werk te verzetten, maar de basis van de Lada is goed. De balans in de auto was nog niet optimaal, toch kon ik hoopvolle tijden neerzetten”, vertelt Jaap van Lagen. “Ik kijk uit naar de komende tests en het eerste raceweekeinde.”
    De eerste race voor Jaap van Lagen en Russian Bears Motorsport staat gepland tijdens het WTCC-weekeinde in Valencia (Spanje), van 16 tot 18 mei. In de aanloop naar debuut in het WK toerwagens neemt het team 6 en 7 mei deel aan de officiële WTCC-tests op het circuit van Oschersleben.

    480_lagenlada4

    Jaap van Lagen deelt in Duitsland de auto met Viktor Shapovalov, de Russische teameigenaar en coureur. “Het doel is om veel data te verzamelen. Op Zandvoort bleken de achterbanden nog niet genoeg ‘bite’ te geven. We gaan experimenteren met de wielstanden om een goede set up te vinden. Nu is de auto achter nog een beetje onrustig.”
    De rembalans zal ook één van de aandachtspunten zijn tijdens de testdagen. Bij een eerdere test op Zandvoort belandde Viktor Shapovalov naast de baan, nadat bij het aanremmen voor de Tarzanbocht de achterwielen blokkeerden. “Met andere remcilinders verwachten we dit probleem op te lossen”, laat de coureur weten.

    Na de testsessie op Zandvoort is Jaap van Lagen uiterst positief gestemd. “De Lada 110 WTCC heeft me echt aangenaam verrast. De rondetijden waren gewoon goed. We staan pas aan het begin van het project, dus er is nog heel veel vooruitgang te boeken. Ik zie de toekomst met vertrouwen tegemoet. Wellicht dat we aan het einde van het seizoen een keer in de top drie bij de Privateers kunnen eindigen.”

    Russian Bears Motorsport neemt vanaf de race in Valencia deel aan de resterende tien evenementen in het WTCC, inclusief de races in Japan en Macau. Het team trekt ten strijde met twee auto’s. Voor de eerste race in Spanje is de tweede Lada 110 WTCC gereed. Jaap van Lagen combineert de activiteiten in het WK-toerwagens met het racen in de Porsche Supercup voor Damac Kadach Racing.

    02-05-2008 om 15:33 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formule Renault 3.5: Giedo van der Garde snelste in tests Spa-Francorchamps
    480_giedo_in_auto_8601

    Giedo van der Garde heeft een prima testdag op het circuit van Spa-Francorchamps achter de rug. De P1 Motorsport-coureur sloot de beide sessies als snelste af, waarmee hij nogmaals zijn potentieel heeft onderstreept. Vooraf zei Giedo dat het weekend in Monza weliswaar geweldig was, maar dat het in Spa voor iedereen weer helemaal opnieuw begint. Tot nu toe kent hij een prima start, maar er valt volgens Giedo nog genoeg te verbeteren.

    "Het ging vrij goed vandaag", begon Giedo. "We waren in de beide sessies de snelste, al was de concurrentie zeker niet ver weg. Dat is natuurlijk goed, maar het laat eens temeer zien dat onze aandacht geen moment mag verslappen. De auto was nog niet helemaal perfect, hij overstuurde iets, en daar gaan we voor morgen aan werken. Het ziet er goed uit, maar het kan zeker beter."

    1. Giedo van der Garde (P1 Motorsport) 2:02.886
    2. Marco Bonanomi (Team Comtec) +0.117
    3. Salvador Duran (Interwetten.com) +0.161
    4. Robert Wickens (Carlin Motorsport) +0.395
    5. Marcos Martinez (Pons Racing) +0.509
    6. Borja Garcia (RC Motorsport) +0.532
    7. Julien Jousse (Tech 1 Racing) +0.629
    8. Charles Pic (Tech 1 Racing) +0.809
    9. Bertrand Baguette (Draco Racing) +0.820
    10. Pasquale di Sabatino (Team Comtec) +0.919

    02-05-2008 om 15:32 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formule Renault 3.5: Giedo van der Garde hoopt op voortzetting supervorm
    480_giedo_beker

    Na een verpletterend optreden in Monza, is Giedo van der Garde nu aangekomen op het circuit van Spa-Francorchamps, voor het tweede raceweekend in de World Series by Renault. Giedo rolde in Monza in beide races het hele veld op en is nu de onbetwiste leider in het kampioenschap. In Spa hoopt de P1 Motorsport-coureur die vorm te behouden.

    Giedo wil zelf nog niet aan het kampioenschap denken. “Nee, daar houd ik me echt niet mee bezig”, zei hij. “Daar is het nog veel te vroeg voor. Monza was fantastisch en hopelijk kunnen we datzelfde kunstje herhalen in België. Verder dan dat denk ik op dit moment nog niet. In Monza hadden we een geweldige set-up en daarom liep het ook zo goed. Het is nu aan ons om ook hier de auto weer perfect af te stellen en weer zoveel mogelijk punten binnen te halen.”

    Beetje geluk
    “Een race winnen doe je echter niet zomaar. Je moet natuurlijk een beetje geluk hebben, maar je moet ook zorgen dat je vooraan staat, dat alles klopt en je moet natuurlijk geen fouten maken. Voor mijzelf en voor de rest van het veld geldt: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik ga mijn uiterste best doen om weer net zo’n mooi resultaat te behalen als in Monza.”

    02-05-2008 om 15:31 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Giedo van der Garde: "Een race winnen doe je niet zomaar"
    Na een verpletterend optreden in Monza, is Giedo van der Garde nu aangekomen op het F1 circuit van Spa-Francorchamps, voor het tweede raceweekend in de World Series by Renault. Van der Garde rolde in Monza in beide races het hele veld op en is nu de onbetwiste leider in het kampioenschap. In Spa hoopt de P1 Motorsport-coureur die vorm te behouden.

    Podium Giedo van der Garde

    Giedo wil zelf nog niet aan het kampioenschap denken. “Nee, daar houd ik me echt niet mee bezig”, zei hij. “Daar is het nog veel te vroeg voor. Monza was fantastisch en hopelijk kunnen we datzelfde kunstje herhalen in België. Verder dan dat denk ik op dit moment nog niet. In Monza hadden we een geweldige set-up en daarom liep het ook zo goed. Het is nu aan ons om ook hier de auto weer perfect af te stellen en weer zoveel mogelijk punten binnen te halen.”

    “Een race winnen doe je echter niet zomaar. Je moet natuurlijk een beetje geluk hebben, maar je moet ook zorgen dat je vooraan staat, dat alles klopt en je moet natuurlijk geen fouten maken. Voor mijzelf en voor de rest van het veld geldt: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik ga mijn uiterste best doen om weer net zo’n mooi resultaat te behalen als in Monza.”

    01-05-2008 om 12:21 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Baguette wil Belgisch volkslied laten klinken op Spa
    Het werd geen meevaller voor Bertrand Baguette, de vertegenwoordiger van het RACB National Team, in de eerste meeting van de Formula Renault 3.5 in Monza. De snelle Belg wil dan ook revanche nemen dit weekend in Francorchamps.

    Een mooier kader kan men zich niet inbeelden voor de tweede manche van de World Series by Renault: het is op 'het mooiste circuit ter wereld' dat de Franse constructeur zowat al haar competities de baan opstuurt met bovenaan de lange lijst de Formula Renault 3.5. Het is in wat bekend staat als één van de wachtkamers van de Formule 1 dat we een Belg met ambities terugvinden: Bertrand Baguette.

    “Uiteraard ben ik gemotiveerd om voor eigen publiek aan te treden,” legt Baquette uit. “Het is trouwens een unieke gelegenheid om de Formula Renault 3.5 eens van dichtbij aan het werk te zien. Francorchamps is een piste waar deze auto’s goed draaien en in het verleden heb ik er altijd goed gereden."


    In het gele racepak van het RACB National Team – de filière die RACB lanceerde om jonge, beloftevolle rijders te ondersteunen in de éénzitterij – wil Bertrand het tegengevallen weekend van Monza zo vlug mogelijk vergeten door voor eigen publiek een schitterend resulaat neer te zetten.

    "Een technische breuk waarvoor het team niets verweten kan worden in de eerste manche en een incident met een andere deelnemer in de tweede manche, waren er de oorzaak van dat we in Italië niets konden uitrichten,” vervolgt hij. “Ik dacht met 22 punten op zak terug naar België te keren, maar ik tel nu geen enkel punt. Hoe dan ook, wat nu telt is een volle concentratie voor de afspraak in Spa. Ik wil vooraan zitten, tonen dat ik het vertrouwen van RACB verdien en op het podium finishen. Het ideale scenario zou zijn dat ik in mijn geel racepak de Brabançonne kan laten weerklinken in Francorchamps. Ik weet dat wij, het team en ikzelf, in Monza tijdens de trainingen competitief voor de dag kwamen. Het is aan ons om dat alles dit weekend te bevestigen op het mooiste circuit ter wereld."

    01-05-2008 om 12:20 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eurocup Mégane Trophy: Equipe Verschuur vanaf komend weekend op prijzenjacht
    b_ten_brinke_in_actie

    Komend weekend gaat op het circuit van Spa-Francorchamps het nieuwe seizoen van de Eurocup Mégane Trophy van start. Equipe Verschuur zal ook dit jaar participeren in het Renault-geweld. ,,Het is weer tijd om prijzen te vergaren’’, lacht teambaas Frans Verschuur aan de vooravond van de nieuwe competitie.

    Volgens Frans Verschuur, die met vier wagens zal deelnemen aan de internationale klasse, is de Mégane Trophy aan een revival bezig. ,,Vorig jaar deden er tussen de zestien en achttien auto’s mee, nu gaan we naar ongeveer 22 wagens verwacht ik. Renault moedigt het racen in de klasse ook aan. Zo levert en betaalt het automerk dit seizoen alle banden. Dat komt toch neer op zo’n 25.000 euro per coureur.’’

    Titeljacht
    Bernhard ten Brinke is dit seizoen de sportieve kopman bij Equipe Verschuur. ,,Bernhard gaat nu met ons zijn vierde Mégane-jaar in’’, zegt Frans. ,,Elk seizoen maakt hij een stapje voorwaarts. Tijdens alle voortesten op het komende seizoen zat Bernhard continu in de topvier. Dat is uitstekend. Met hem willen we dit jaar voor de titel gaan.’’

    Goed bevallen
    De overige drie rijders van Equipe Verschuur zijn Wim Beelen, Harry Kolen en Hoevert Vos. ,,Wim gaat pas aan zijn tweede autosportseizoen beginnen, maar is erg gemotiveerd om zich in de toptien te racen’’, zegt Frans Verschuur over Wim Beelen, die als ondernemer de nodige bekende coureurs sponsort. ,,Harry Kolen heeft een jaar SEAT Cupra gereden en ook met Golfjes in de DNRT. Bovendien heeft hij dit jaar met ons in een Clio aan de 24 uur van Dubai meegedaan. Dat was hem heel goed bevallen. ‘Wacht maar, ik zal je in een nog snellere wagen zetten’, zei ik toen tegen Harry. Die wagen is de Mégane, waarin hij nu met veel zin gaat racen.’’

    Rouleerauto
    Hoevert Vos is geen onbekende bij Equipe Verschuur. De coureur heeft veel in de nationale Clio Cup geracet. ,,Hoevert wil graag zijn horizon verbreden en in een mooie internationale klasse uitkomen. Hij zal overigens niet het hele seizoen gaan racen in de Méganes. Hoevert zal de bolide delen met Erik van Loon en Wilko Becker.’’

    bernhard_ten_brinke_champi
    Bernhard ten Brinke kon in 2007 champagne spuiten door tijdens één van de races als tweede
    te finishen.

    Onderlinge strijd
    Terwijl Bernhard ten Brinke voor de titel zal gaan, is het voor de overige drie rijders van Equipe Verschuur een ander verhaal. ,,Ze weten dat het niveau van de Mégane Trophy voor hen zwaar zal worden’’, vertelt Frans Verschuur. ,,Maar ze zullen onderling zeker een strijd gaan voeren. Ze proberen elkaar nu al op humoristische wijze vliegen af te vangen. Maar ze zijn daarnaast ook erg gedreven. Zo zal Hoevert coureur Jaap van Lagen als zijn begeleider inschakelen.''

    Tot en met 2012
    Ondertussen is bekend geworden dat de Mégane Trophy in ieder geval tot en met 2012 zal blijven bestaan. De bolide zal vanaf komend jaar een nieuwe body krijgen. Tevens gaat het gerucht dat de motor in 2009 wordt opgekieteld van 320 naar ongeveer 400 paardenkrachten.

    Mike Verschuur niet
    Mike Verschuur zal dit jaar overigens niet rijden in de Mégane Trophy. De zoon van Frans, die vorig seizoen wel actief was in deze klasse, heeft zoals bekend gekozen voor de Porsche Supercup. Maar vader Frans zal zich komend weekend niet vervelen op Spa-Francorchamps. ,,Ik krijg daar 180 gasten op bezoek.’’ Lachend: ,,Ik weet nog niet waar ik ze allemaal kwijt kan.’’

    Kalender
    Voor de Mégane Trophy zijn in 2008 zeven weekenden gepland met twee races (40 minuten plus 1 ronde per manche) per keer. Komend weekeinde begint het racefeest op Spa-Francorchamps. Vervolgens staan Silverstone, de Hungaroring, de Nürburgring, Le Mans, Estoril en Barcelona op de kalender.

    29-04-2008 om 19:28 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formule 3: Renger van der Zande: 'In Mugello wil ik continu vooraan meedoen'
    renger_juicjhend

    Komend weekend vindt het tweede Formule 3 Euroseries-weekend van 2008 plaats. Plaats van handeling is het circuit van Mugello in Italië. Renger heeft een prima seizoensstart meegemaakt in Hockenheim, met een dominante zege in de race op zondag. In Mugello hoopt de Prema Powerteam-coureur op een sterk weekend, dat hem verder helpt in zijn jacht op het kampioenschap.


    Renger, denk je dat het Prema Powertam na je overwinning in Hockenheim weer tot de topteams gerekend mag worden?
    ,,Ik heb Prema altijd als een topteam gezien. Daarom ben ik ook bij ze gebleven na mijn eerste jaar in de Formule 3 Euroseries. We hebben in de winter heel hard gewerkt en ik heb er mede voor gezorgd dat er veel nieuwe jongens zijn aangetrokken, die een absolute aanwinst zijn voor het team. We hebben in Hockenheim gezien dat die beslissingen zich beginnen uit te betalen.’’

    Zie je deze wederopstanding van Prema ook als een verdienste van jezelf?
    ,,Ik wil best zeggen dat ik daar trots op ben, ja. Vorig jaar moest ik heel veel zelf uitzoeken, zoals de set-up, en ging er ook veel fout. Zo ben ik een aantal keer uitgevallen door onnodige technische problemen. Voor dit jaar wilde ik twee teamgenoten die echt gas kunnen geven. En die heb ik gekregen. Dani Clos en Charlie Kimball zijn jongens met een zware rechtervoet en ze dagen me echt uit. Dat is belangrijk in een team. Niet één coureur die de snelste is, maar drie jongens die elkaar tot grote hoogten stuwen. Ook de komst van enkele nieuwe engineers is alleen maar goed nieuws voor Prema.’’

    Er wordt gezegd dat het huidige Formule 3 Euroseries-veld het zwaarste veld sinds tijden is. Ben je het daar mee eens?
    ,,Ja, zeker. Het is absoluut een ontzettend sterk veld. Kijk maar naar jongens als Nico Hülkenberg, die er een jaartje Formule 3 aan vast heeft geplakt. James Jakes is ook zo’n naam. Maar ook de nieuwelingen, zoals Mika Mäki en Jon Lancaster zijn jongens om flink rekening mee te houden.’’



    Reken je jezelf tot de favorieten voor de titel?
    ,,Absoluut. Ik ben niet voor niets in de Euroseries blijven rijden. Het was natuurlijk heel makkelijk geweest om in een andere klasse te gaan rijden en daar weer een rookie-jaar mee te maken zonder dat er al te veel van je verwacht wordt. Maar ik heb ervoor gekozen om hier te blijven en nu voor het kampioenschap te gaan. Op die manier leg ik flink wat druk bij mezelf en dat moet ook. Het is de bedoeling dat ik dat in mijn verdere autosportloopbaan nog wel vaker ga krijgen. Het is fijn om te zien dat mijn sponsors, Trust, Looije, JVC, Hydrogen, Sensation en iCTRL mij steunen in die beslissing. Het betekent dat het de juiste is geweest.’’

    Je volgende race is komend weekend op het circuit van Mugello, wat vind je van dat circuit?
    ,,Het is een bijzonder snelle baan. We komen in een rondje niet onder de derde versnelling, dus dat zegt wel wat. Ik vind het wel een fijn circuit. Vorig jaar stond ik hier op het podium, dus dat is wel voor herhaling vatbaar. Het is ook de thuisrace voor het team en veel teamleden zien het ook echt zo. Dat maakt het natuurlijk ook wel een bijzonder evenement.’’

    Wat is je doel voor komend weekend?
    ,,Zoveel mogelijk punten scoren. Maar dat is logisch. Mijn focus ligt op de eerste race, daar wil ik het nu ook goed doen. In Hockenheim moest ik daar veel goedmaken om vervolgens in de tweede race daarvan de vruchten te kunnen plukken, maar in Mugello wil ik gewoon een foutloos weekend hebben en hoop ik nu vanaf het begin vooraan te staan.’’



    29-04-2008 om 19:27 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportscars: Jos Menten weer met Team Modena naar 24 uur Le Mans
    team_modena_astonmartin

    De 24 uur van Le Mans is in 2008 aan haar 76ste editie toe en dit jaar zien we twee Limburgers aan de start. Naast Jos Verstappen heeft ook Haelenaar Jos Menten onderdak gevonden voor de legendarische etmaalrace. De 27-jarige Nederlander heeft opnieuw gekozen voor de Aston Martin DBR9 van Team Modena. Jos Menten krijgt op de prachtige LMGT1-bolide het gezelschap van de Amerikaan Terry Borcheller en de Braziliaan Christiano Fittipaldi.

    “Mijn ervaringen met het team waren zeer positief”, aldus Jos Menten. “Ik heb dan ook geen seconde getwijfeld om opnieuw met Team Modena in zee te gaan. De samenwerking met Christiano verliep vlekkeloos en ik ben ervan overtuigd dat het met Terry ook goed zal klikken. We steken onze doelstelling niet onder stoelen of banken. We willen de wedstrijd eindigen in de top vijf van onze klasse.”

    Vertrouwen
    “Ik denk dat we een fantastische rijderstrio hebben voor Le Mans”, zegt Team Principal Graham Schultz. “Terry en Christian kennen elkaar van ons project in de Verenigde Staten met Bell Motorsport. Jos kennen we al van vorig jaar en hij heeft toen geweldige dingen laten zien. We hebben een goed team en we hebben vertrouwen in ons eigen kunnen.”

    Sterke line-up
    Rik Bryan, Team Modena’s Sporting Director: “We hebben een erg sterke line-up samengesteld. Voor het eerst hebben we ook drie rijders met Le Mans-ervaring aan boord. We zijn blij dat we opnieuw met Christian en Jos kunnen samenwerken. Beide heren hebben zich vorig jaar perfect van hun job gekweten, ondanks het feit dat het geluk niet aan onze zijde stond.”

    Dame Fortuna
    “Vorig jaar stond Dame Fortuna niet aan onze zijde. Toch hebben we als een team gewerkt om met de Aston Martin DBR9 onder de zwart-wit geblokte vlag te duiken. Deze prestatie heeft Team Modena de Prix Escra opgeleverd, wat de technische capaciteit van het team onderstreept”, gaat Jos Menten verder. “Maar net zoals vorig jaar zullen we tegen erg sterke concurrenten moeten opboksen. Een voorspelling maken is moeilijk, maar we zullen er alles aan doen om zo hoog mogelijk te eindigen!”

    Successen
    Team Modena heeft de voorbije jaren een aantal belangrijke successen in de Le Mans Series en het FIA GT kampioenschap geboekt. In 2008 zet Team Modena drie wagens in, in drie verschillende kampioenschappen. Een Aston Martin DBR9 in de Le Mans Series, een Lamborghini Gallardo GT3 in het British GT Championship, en een BMW E46 in het CJ Korea GT Championship.

    Le Mans
    Op 1 juni wordt de officiële testdag voor Le Mans afgewerkt, terwijl de 24 uurswedstrijd plaatsheeft in het weekend van 14 en 15 juni.

    29-04-2008 om 19:24 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frentzen aan de start met Aston Martin in Le Mans

    Aston Martin Racing gaat dit jaar weer voluit voor de overwinning in de prestigieuze 24 Heures du Mans, en daarvoor hebben ze alle troeven uitgespeeld. Met twee officiële DBR9's in Gulf-kleuren met twee zeer sterke line-ups, inclusief een ex F1-coureur, gaan ze richting La Sartha.

    Op de 007 staat er een verrassende naam, namelijk die van Heinz-Harald Frentzen. De Duitser kende een mooie F1-carrière en spendeerde daarna ook een tijd in de DTM, om nu richting endurance te trekken. Frentzen krijgt de Italiaan Andrea Piccini en de Oostenrijker Karl Wendlinger naast zich.

    De 009 wordt bestuurd door de ervaren Australiër David Brabham, de Spanjaard Antonio Garcia en de Engelsman Darren Turner.

    De 76ste 24 Heures du Mans staan op het programma in het weekend van 14 en 15 juni, voorafgegaan door de officiële testdag op 1 juni.

    28-04-2008 om 18:37 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fotoflash F1 GP Barcelona
    Het afgelopen weekend werd in Spanje de eerste race op Europese bodem verreden. In een incidentrijke race was Ferrari oppermachtig, met Hamilton op een derde stek. Hieronder een fotocompilatie van het raceweekend.

    Force India presenteerde haar opvallende motorhome


    Alonso na zijn sensationele kwalificatie


    Nakajima bleef uit de problemen en behaalde opnieuw punten


    Een roodgekleurd podium


    Jenson Button haalde zijn eerste punten van dit seizoen


    Fisichella reed lang op koers voor punten maar finishte uiteindelijk als achtste


    Ongerustheid bij McLaren na de zware crash van Kovalainen


    Sato leek kans te maken op punten maar eindigde slechts als dertiende


    Webber verdubbelde zijn puntentotaal tot 8


    Toro Rosso kon al snel inpakken na een dubbele uitvalbeurt


    Jarno Trulli behaalde opnieuw punten voor Toyota


    Racewinnaar Raikkonen


    Genoeg mooie vrouwen in Spanje


    Hamilton mocht weer richting podium


    Ditmaal geen ereplaats voor het team van BMW-Sauber

    28-04-2008 om 18:35 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pechvolle Yelmer Buurman knalt in muur: "Remleiding lek geslagen"
    Op het F1 circuit van Barcelona is Yelmer Buurman er niet in geslaagd zijn overtuigende optreden in het GP2 Asia kampioenschap een passend vervolg te geven. In de openingsronde van de GP2 hoofdserie lag hij al na de kwalificatietraining op achterstand. Dat kon hij pas in de tweede race enigszins goedmaken door toch nog als tiende te finishen.

    Yelmer Buurman pechvol

    De GP2 ‘Main Series’ wordt met een gloednieuwe bolide gereden, die op tal van fronten afwijkt van de auto waarmee Yelmer Buurman het Aziatische kampioenschap reed. In de vrije training op het circuit van Barcelona was de afstelling van zijn auto verre van optimaal, waardoor die sessie feitelijk nutteloos bleek. Zonder de benodigde ervaring moest hij dus de kwalificatietraining in. In de beginfase lag hij tweede. Maar het venijn zat hem in de staart waar hij vanwege de vele gele vlaggen zijn setje nieuwe banden niet kon uitbuiten. Dat leverde hem uiteindelijk een teleurstellende 18e startplaats op.

    In de eerste race bleek al snel dat de wegligging van zijn auto nog steeds niet goed in balans was, waardoor hij weinig terreinwinst kon boeken. In de 20e ronde ging het plotseling helemaal fout. Buurman wilde voor Bocht 5 remmen maar zijn rempedaal lag op de bodem. Toen hij weer een klein beetje remdruk had opgepompt blokkeerden prompt zijn voorwielen. Met een flinke snelheid vloog hij vervolgens in de muur. “Na afloop bleek een remleiding aan een van de achterwielen te zijn lek geslagen. Misschien dat het door een steentje kwam, of zoiets. Ik had daarom achter helemaal geen remmen meer. Gelukkig had ik zelf niets maar mijn team is tot ’s ochtends vier uur bezig geweest om mijn auto weer op te bouwen”, vertelde de Ubbergenaar.

    Vanaf de 19e startplaats ging hij de tweede race in. Daarin ging het al meteen bijna weer fout toen een voorligger bij de start bleef staan. Die kon hij maar ternauwernood ontwijken maar hij had daarmee wel een paar plaatsen verloren. Na drie bochten lag hij alweer 16e en met een fraaie manoeuvre buitenom won hij nog twee plaatsen. Daarop spinde de Indiër Karun Chandhok vlak voor zijn neus en na een uitwijkmanoeuvre door het zand kwam Buurman als allerlaatste terug op de baan. Met de van hem bekende vechtlust wist hij zich in de resterende ronden toch nog naar de 10e plaats op te werken. “Al met al een weekend waarop ik met weinig tevredenheid terug kan kijken, al ben ik wel tevreden over mijn inhaalrace van vandaag. Laten we hopen dat de volgende ronde in Turkije wat voorspoediger verloopt”.

    Uitslag race 1
    1: Alvaro Parente 38 ronden in 1 uur 1’09”902; 2. Bruno Senna op 0”579; 3. Andreas Zuber op 1”511; 4. 4. Giorgio Pantano op 3”768; 5. Romain Grosjean op 8”155; 6. Vitaly Petrov op 19”729

    Uitslag race 2
    1. Kamui Kobayashi 26 ronden in 40’27”229; 2. Sébastien Buemi op 1”176; 3. Giorgio Pantano op 1”962; 4. Bruno Senna op 2”808; 5. Davide Valsecchi op 3”501; 10. Yelmer Buurman op 16”974

    28-04-2008 om 18:34 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ho-Pin Tung toch tevreden: "Nu kan ik echt op de limiet rijden"
    Op het Catalaanse circuit bij Barcelona deed Ho-Pin Tung weer van zich spreken door superstarts in de twee GP2-races, die dit weekend in voorprogramma van het F1-circus werden verreden. In de eerste race, op zaterdag, maakte de jonge coureur direct na de start zes plaatsen goed en in race twee deed hij zijn reputatie opnieuw eer aan door na de eerste ronde op de veertiende plaats door te komen, terwijl hij op de 23ste plek was vertrokken. In beide races waren er echter geen kampioenschappunten voor de Chinese coureur. ‘Toch wil ik spreken van een goede race, vandaag, ‘zei Ho-Pin Tung zondag. ‘Mijn rondetijden waren heel goed, het team heeft prima werk verricht aan de auto, ik kan nu echt op de limiet rijden en pushen.’

    Ho-Pin Tung maakte goede starts

    Terugkijkend op het weekeinde zegt Ho-Pin: ‘Mike (Conway) en ik zijn even snel, de auto is echt veel beter dan in de test hier in het vroege voorjaar. We moeten nu het kleine gaatje met de top van het veld nog dichten. Maar deze resultaten, in de vorm van goede klasseringen, komen er geheid. We zijn op de goede weg, maar dat mocht ook wel.’

    Zaterdag maakte Roldan Rodriguez een einde aan de ambities van de Chinees. Door te koude banden ging Tung in bocht drie te wijd, kwam op het vuil en verloor een plek. In de strijd om de verloren plek verremde de Spanjaard zich en reed van achteren over de Trident-bolide van Ho-Pin Tung heen. Einde race. In de zondageditie van het GP2-optreden reed hij na zijn superstart op de veertiende plek toen hij spinde door een haperende versnellingsbak. ‘Ik kon een keer niet opschakelen, dan verlies je even wat tijd en in harde pushen daarna heb ik net iets te veel gewild en spinde ik.’ Een veertiende plek bij het zwart-wit geblokt was het resultaat. ‘Maar mijn tevredenheid over de betere prestaties van de auto overheerst, hoe teleurstellend het ook is dat we de goede prestaties niet konden omzetten in punten.’

    28-04-2008 om 18:33 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wisselende stemming bij Team Bleekemolen in Porsche Supercup
    BARCELONA - Jeroen Bleekemolen heeft vandaag op het circuit van Barcelona goede zaken gedaan in de titelstrijd om de Porsche Supercup, die in het voorprogramma van de F1 in actie kwam. Dankzij een tweede plaats verstevigde de Aerdenhouter zijn koppositie. Jeroens broer Sebastiaan (Haarlem) scoorde met een dertiende plaats ook punten voor het klassement. Tim Buijs (Capellen, België), die dit seizoen debuteert voor Team Bleekemolen, finishte als 21ste.

    Wisselende stemming bij Team Bleekemolen

    De missie van Jeroen Bleekemolen is duidelijk: hij wil dit jaar kampioen worden in de Porsche Supercup. In de meest prestigieuze en competitieve merkencup ter wereld is het voor titelpretendenten zaak om continu in de topdrie à topvijf te eindigen. Doordat Jeroen voor de derde opeenvolgende keer een tweede plaats scoorde, ligt de jongste telg uit de racefamilie Bleekemolen uitstekend op koers zijn Porsche-droom te verwezenlijken.

    Goede basis
    De basis voor een goed raceresultaat is het neerzetten van een sterke kwalificatie. ,,Hoewel ik wat problemen met mijn remmen had, kon ik tijdens de tijdtraining toch een derde startpositie in de wacht slepen’’, vertelt Jeroen Bleekemolen. Toen de race over veertien ronden (65 kilometer) begon, pakte ‘De Bleek’ direct de tweede stek van Martin Ragginger af. ,,Vervolgens moest ik mezelf een paar rondjes verdedigen op de agressief gestarte René Rast. Helaas kon koploper Jan Seyffarth in die periode twee seconden bij me weglopen. In de resterende ronden is dat gat ongeveer hetzelfde gebleven.’’ Mede dankzij het neerzetten van de snelste raceronde, liep Jeroen wel weg van de achtervolgers en claimde hij overtuigend zijn derde runner-up positie van het jonge seizoen.

    Vol vertrouwen
    Sebastiaan Bleekemolen had zich ook het nodige voorgesteld van het raceweekend in Barcelona. De Haarlemmer had de vorige Porsche-wedstrijd in Bahrein immers een zeer nette achtste plaats gescoord. ,,Ik ging vol vertrouwen de kwalificatie in, maar het ging dramatisch. Normaal moet ik binnen een seconde van de top staan, maar dit keer lukte dat totaal niet. Ik had onder meer wat remproblemen. Het resultaat was een teleurstellende 23ste trainingstijd’’, aldus Sebastiaan.

    Team Bleekemolen heeft voor de race wat aanpassingen aan de Porsche verricht. Tijdens de wedstrijd had Sebastiaan zeker meer snelheid in de wielen, waardoor hij zich naar voren kon rijden. ,,Ik had een uitstekende start’’, vertelt hij. ,,Ik lag al snel zeventiende. In het vervolg heb ik veel moeten vechten met andere coureurs. Zo haalde ik onder meer de Portugees Pedro Petiz in, die vervolgens het verlies van zijn plaats snel wilde goedmaken. Dat deed hij veel te wild, waardoor Petiz bij mijn deur kwam binnenzeilen. Dat was jammer, omdat hij mij redelijk wat schade bezorgde. Gelukkig kon ik wel doorrijden, ben ik nog wat rijders gepasseerd en ben ik als dertiende afgevlagd. Omdat er nog een gastrijder voor me zat, ben ik officieel als twaalfde geklasseerd en heb ik vier punten voor het kampioenschap verdiend. Gezien de matige start van het weekend, kan ik Barcelona nog met een redelijk gevoel verlaten. Dat gevoel neem ik mee naar de volgende race, die tijdens Pinksteren in Istanbul wordt verreden.’’

    Vertrouwen voor komende wedstrijden
    Ook Tim Buijs had op meer gehoopt in Barcelona. ,,Ik kende dit circuit nog niet, dus wilde de vrije training op vrijdag gebruiken om veel meters te maken en zo de baan goed te leren. Maar ik had de pech dat een klein steentje voor technische malheur zorgde en ik de helft van de tijd ter reparatie in de pits stond. Dat was zonde’’, stelde Tim Buijs. ,,Zaterdag, tijdens de kwalificatie, ging het ook niet helemaal volgens planning. Nu maakte ik zelf een foutje tijdens mijn derde ronde en eindigde ik in de grindbak. Uiteindelijk moest ik de race als 26ste beginnen. Ik had een heel goede start en had er bij de eerste bocht al drie te pakken. Vervolgens heb ik rondenlang lekker in een groepje kunnen knokken. Helaas werd ik toen van achteren aangetikt en verloor ik de aansluiting met die jongens. Ik kon in de slotfase nog wel goede tijden klokken. Hoewel ik als 21ste finishte, zat ik de laatste drie ronden in de topvijf met rondetijden. Dat geeft zeker vertrouwen voor de komende wedstrijden.’’

    Uitslag Porsche Supercup-wedstrijd Barcelona:
    1. Jan Seyffarth (Dui) 14 ronden (65 kilometer) in 26.16,910, 2. Jeroen Bleekemolen op 2,723 seconden, 3. Martin Ragginger (Oos) op 7,932, 4. Nicolas Armindo (Fra) op 9,478, 5. René Rast (Dui) op 12,528, 13. Sebastiaan Bleekemolen (Team Bleekemolen) op 24,938, 21. Tim Buijs (Team Bleekemolen) op 30,163.

    Klassement na drie races:
    1. Jeroen Bleekemolen 54 punten, 2. Jan Seyffarth 50, 3/5. Chris Mamerow, Damien Faulkner en René Rast 34, 11. Sebastiaan Bleekemolen 16.

    28-04-2008 om 18:33 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Champagne douche voor Shirley van der Lof in F3
    Hockenheim – Shirley van der Lof heeft haar debuut in de Formule 3 op het Duitse F1 circuit van Hockenheim, goed afgesloten door in de race meetellend voor het Duitse formule 3 kampioenschap als derde te finishen in de Trophy klasse. Zij wist ook de snelste race ronde op haar naam te zetten wat haar een extra punt voor het kampioenschap opleverde.

    Shirley op podium en de champagne-douche

    De start van de race verliep enerverend doordat er enkele auto’s niet van hun plek kwamen met als gevolg een harde crash op de grid. Van der Lof startte in haar klasse van pole en kon goed tussen de auto’s door laveren, maar verloor hierdoor wel enkele plaatsen bij de start. Na de safetycar procedure reed de blonde jongedame een prima race en eindigde op slechts één seconde achter Dennis Zwart de nummer twee in de Trophy klasse.

    “Door de chaos bij de start moest ik even van mijn gas af, waardoor ik een paar plaatsen verloor", vertelde Shirley. "De race verliep daarna voorspoedig en met een paar mooie inhaalacties kreeg ik Dennis Zwart in het vizier. De finishvlag kwam eigenlijk iets te vroeg, want ik had graag nog een poging ondernomen om de tweede plek te pakken. Om gelijk in mijn eerste Formule 3 race op het podium te staan geeft een fantastisch gevoel”.

    Shirley van der Lof

    De race op zaterdag verliep minder voorspoedig, doordat in de eerste ronde in de “spitzkehre”, de bocht aan het einde van het rechte stuk op Hockenheim, zich een auto verremde en in de achterkant van de auto van Van der Lof boorde. Hierdoor schoof de Nederlandse met haar linker voorwiel tegen haar voorganger met als gevolg een kromme spoorstang en einde oefening.

    De volgende race wordt over twee weken verreden op Oschersleben in Duitsland.

    28-04-2008 om 18:32 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jos Verstappen: "Een domme en absoluut onnodige actie"
    MONZA - Een fraaie inhaalrace leverde het team Van Merksteijn Motorsport by Equipe Verschuur de tweede plaats op tijdens de tweede race van de Le Mans Series op het circuit van Monza. Jos Verstappen en Peter van Merksteijn, die vanaf de pole position in de LMP2-klasse startten en gedurende de eerste anderhalf uur probleemloos het veld aanvoerden, verloren enkele ronden nadat een concurrent uit de langzamere GT2-klasse de Porsche RS Spyder van het team aan de achterkant geraakt had. Na de reparatie maakten Verstappen en Van Merksteijn de ene na de andere plaats goed, met het genoemde resultaat als beloning.

    Jos Verstappen

    Jos Verstappen, die gisteren in de tijdtraining de snelste kwalificatieronde in de LMP2-klasse draaide, nam in de race de eerste rijbeurt voor zijn rekening. Hij nam direct bij de start de leiding in de klasse en wist een kleine voorsprong op te bouwen, al bleef de concurrentie steeds op korte afstand. “Afgezien van wat onderstuur en een slecht zicht naar achteren doordat de achteruitkijkspiegels vol met olie van een andere deelnemer zaten, had ik in de beginfase geen problemen”, meldde Verstappen na afloop. Hij reed twee stints met één set banden, waardoor tijdens de pitstop alleen behoefde te worden getankt. Net voordat Verstappen na 56 ronden zou binnenkomen om het stuurwiel over te geven aan teamgenoot Peter van Merksteijn, sloeg het noodlot toe: een rijder met een auto uit de duidelijk langzamere GT2-klasse reed tegen de achterkant van Verstappens Porsche aan, waardoor de bevestiging van de bodemplaat en het bodywork rechts achter enigszins beschadigd raakte.

    Een ronde later kwam Verstappen binnen om de schade te laten repareren. In iets meer dan vijf minuten werd de achterpartij vervangen, met de opgelopen drie ronden achterstand viel het team echter terug tot de tiende plaats in de klasse. Verstappen was zichtbaar teleurgesteld: “Een domme en absoluut onnodige actie!” Peter van Merksteijn, die na de reparatie de rijbeurt had overgenomen, reed voor wat hij waard was en bracht de auto gestaag weer naar voren in het klassement. Zo lag het Nederlandse team na 122 ronden op de zesde plaats in de klasse, toen Jos Verstappen instapte voor de laatste rijbeurt. “De wegligging van de auto is prima, dus de aanrijding heeft geen blijvende schade veroorzaakt. Het enige probleem dat ik had was vrij veel onderstuur, maar voor de rest ging het goed. Ook de twee stints met één set banden leverden geen problemen op, die houden prima”, meldde Peter van Merksteijn over zijn ervaringen op de baan. Verstappen reed de laatste vijftig ronden en bracht de auto als tweede in de klasse over de eindstreep. “Na die aanrijding had ik niet gedacht dat we nog op het podium zouden eindigen, maar de Porsche heeft hier opnieuw zijn klasse bewezen en wij hebben met z’n allen gewerkt voor dit resultaat”, aldus Verstappen.

    De volgende race in de Le Mans Series is op 11 mei in Spa-Francorchamps/B.

    Monza (Ita), Le Mans Series. LMP2 : 1. Elgaard-Nielsen (Den), Porsche RS Spyder, 165 laps in 4.59.12,189 (gem. 191,678 km/h), 2. Van Merksteijn-Verstappen (Ned), Porsche RS Spyder, op 26,582 sec., 3. Lienhard-Theys-Lammers (Zwi-Bel-Ned), Porsche RS Spyder

    28-04-2008 om 18:30 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs