Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    17-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Div: Superleague-auto PSV onthuld
    psv_1


    Tijdens de open dag van PSV werd gisteren de bolide van de Eindhovense club voor de nieuwe Superleague-klasse onthuld. Met een druk op de knop zetten PSV-manager Jan Reker en Superleague-organisator Alex Andreu een kraan in beweging, waarmee de auto het stadion in getakeld werd. PSV is een van de clubs die zich al hebben vastgelegd voor deelname aan de serie, die volgend jaar augustus van start moet gaan. Tal van Europese topclubs brengen daarin een auto in hun clubkleuren aan de start. Alex Andreu was zichtbaar onder de indruk van de show die in Eindhoven werd geboden: "Bij PSV weten ze hoe ze zoiets moeten doen", aldus de Spaanse sportmarketing-expert, die zelf ook als hobby-coureur actief is.


    psv_2

    PSV-manager Jan Reker (links) en Alex Andreu geven het startsein voor de campagne van de Eindhovense club in de nieuwe Superleague-formule.

    psv_3

    Met een kraan werd de auto het stadion in getakeld.

    reiziger

    PSV'er Jonathan Reis nam in de auto plaats.

    17-08-2007 om 00:33 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Div: Achtergrond Superleague Formula
    sf_1

    Het idee is niet nieuw, want een paar jaar geleden werd het al een keer geprobeerd onder de naam Premier1. Destijds kwam het initiatief niet van de grond, maar nu probeert een aantal mensen het opnieuw als Superleague Formula. Vanaf volgend jaar augustus moeten volgens plan 20 raceauto's in de kleuren van Europese topvoetbalclubs aan de start verschijnen. De auto's worden gebouwd door Elan Motorsports, het bedrijf van zakenman en raceliefhebber Don E. Panoz, dat ook tekent voor de Champ Car-chassis. Voor de aandrijving zorgt een 4,2 liter 12-cilindermotor met een vermogen van 750 pk. Als gewicht voor de auto's wordt 675 kg nagstreefd.

    Tekst: René de Boer
    Foto's: PR

    sf_2

    Clubs die zich inmiddels hebben vastgelegd voor deelname aan de serie zijn AC Milan, Olimpiakos, FC Porto, Borussia Dortmund, RSC Anderlecht, Flamengo en PSV. In totaal zijn 20 clubs gepland.



    sf_3

    De mensen achter de serie zijn de Brit Robin Webb (boven) en de Spanjaard Alex Andreu (onder). Webb komt oorspronkelijk uit de financiële wereld, maar deed daarnaast veel ervaring op in de autosport. Hij was ondermeer eigenaar van raceautofabriek Swift, waar onder andere Bas Leinders medio jaren negentig in het Formule Ford-fabrieksteam reed. Daarna was Webb managing director van de Formula Palmer Audi-organisatie, het initiatief van Jonathan Palmer. Alex Andreu verdiende zijn sporen in de sportmarketing, onder andere tijdens de Olympische Spelen in Barcelona. Daarnaast verzorgde hij sponsoringdeals voor het WK Skiën, de werereldzwembond FINA en de wereldvoetbalbond FIFA. Andreu en Webb waren beide ook betrokken bij de plannen voor de Premier1-serie, die echter nooit van de grond kwam vanwege problemen met de financiering. De twee hebben nu zelf het heft in handen genomen en willen het duidelijk beter doen.

    sf_4

    17-08-2007 om 00:31 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Zondag 28 september 2008 is het zover. Dan start de eerste Grand Prix Formule 1-wedstrijd in de straten van Singapore. Autosport.nl ging alvast een kijkje nemen en constateert een bijzonder fraaie entourage aan de Straat van Malakka.



    singaporef1circuit2008
    Zit je in de juiste kamer van het Raffles The Plaza Hotel, zie je zo’n driekwart van het circuit. De boulevard rechts, naast de sportvelden, is een onderdeel van het F1-parcours. De bolides komen recht op je afrijden en buigen vlak voor het hotel naar links.

    Kronkelen
    Met op de achtergrond de skyline van de wolkenkrabbers kronkelt het parcours langs parken, de haven en de beste hotels van de metropool. Maar daar zit ook het addertje onder het gras. Het opzetten van de Formule 1-race op het Aziatische stratencircuit kost een vermogen, waarvan het meeste als vanzelfsprekend in de zakken van F1-baas Bernie Ecclestone verdwijnt.

    Dure hotelkamers
    De toeschouwer betaalt het gelag. De hotels moeten twintig procent meer belasting over de prijs van een hotelkamer gaan betalen. Als je als buitenlander naar Singapore gaat, betaal je nu voor een hotelkamer aan het F1-parcours al gauw zo’n 180 Amerikaanse dollar. Reken maar dat eind september volgend jaar die prijs verdubbeld zal worden, met een minimale boeking van vijf dagen. En dan maar afwachten of je inderdaad een kamer hebt met uitzicht op het traject.

    Vervoer
    Singapore kent vele hotels, ook met een schappelijke prijs. Dan ben je als toeschouwer wel wat verder verwijderd van het tijdelijke circuit. Maar de taxi’s zijn goedkoop, evenals de metro, die je tot op het circuit brengt.

    Update
    In december gaan we weer een kijkje nemen naar de vorderingen van het pitsgebouw, waarvan de bouw volgende maand begint. Dan brengen we u weer een update.

    17-08-2007 om 00:29 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Komend weekend wordt op Spa-Francorchamps de 1000 kilometer uit de LMES verreden. Naast deze uithoudingswedstrijd voor GT’s en prototypes over vijf tot zes uur, hebben de organisatoren een prachtig randprogramma gemaakt met maar liefst negen andere races, waarvan zes al op zaterdag.

    De hoofdmoot van dit randprogramma is zonder twijfel de Formula Renault 3.5, de hoofdklasse van de World Series by Renault. Voor de tweede keer dit seizoen rijden de World Series Formula Renault 3.5 in het voorprogramma van de Le Mans Series. In de eerste zeven races waren er ook net zo veel verschillende winnaars.

    Kampioenschapsleider Sebastian Vettel is vertrokken naar het Formule 1-team van Toro Rosso en laat de strijd verder over aan Alvaro Parente (Tech 1 Racing), Filipe Albuquerque (Epsilon Euskadi) en de rest van de snelle mannen en één vrouw (Pippa Mann).

    480_spektakel_renault

    480_spektakel3

    Altijd veel spektakel bij de World Series Formula Renault 3.5

    480_giedo_van_der_garde

    In deze zeer hoogstaande competitie vinden we een ook een drietal landgenoten. Giedo van der Garde is de hoogst genoteerde rijder in de stand om het kampioenschap met een achtste plaats met 24 punten.

    480_maassen

    Xavier Maassen heeft dit seizoen nog niet overtuigd en behaalde nog geen punten. Maassen bewaart echter wel goede herinneringen aan de 6,968 meter lange baan. In 2004 won hij er de Formule Renault 2.0 race. Vorig jaar herhaalde hij deze prestatie door de regenrace in de Northern European Cup Formule Renault 2.0 op zijn naam te schrijven.

    480_van_lagen

    Jaap van Lagen rijdt komend weekend op Spa-Francorchamps, net als een maand geleden op de Hungaroring, voor Euro International. ,,Ik vertelde het team dat als ze voor Spa nog iemand nodig hadden, ze mij mochten bellen. Dat hebben ze nu dus gedaan. Omdat Euro International in 2006 zo snel was op Spa-Francorchamps, denk ik dat er komend weekend zeker mogelijkheden zijn. Een topvijf-klassering is absoluut haalbaar”.

     

    17-08-2007 om 00:27 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    480_start_lms

    Dertien ex-F1-rijders zullen aankomend weekend in Spa-Francorchamps aan de start van de vierde race van de LMS verschijnen. De bekendste is zondermeer de Zweed Stefan Johansson, ex-Ferrari en McLaren-rijder. Zuiderbuur Eric van de Poele reed met Lamborghini en Brabham.

    480_lamy

    De Portugees Pedro Lamy (ex-Lotus en Minardi) en de Ferrari-testrijder Marc Gene doen het in Spa met Peugeot, net zoals Stéphane Sarrazin. De overige F1-oudgedienden die het nu in de endurance waarmaken zijn Nakano, Wendlinger, Gounon, Boullion, Fittipaldi, Caffi, Chiesa en Lavaggi.
    18 merken en 20 nationaliteiten
    Niet alleen telt het startveld van de 1000 kilometer maar liefst 51 wagens (23 prototypes en 28 GT’s), ook is er een grote diversiteit. We tellen achttien verschillende merken (7 bij de GT’s en 11 bij de prototypes) en twintig verschillende nationaliteiten, uit alle windstreken van de wereld. En er zijn er die van ver komen: Japan, USA, Maleisië, Brazilië, Rusland en zelfs de VAE.

    480_fiitipaldi
    Christian Fittipaldi

    Enkel op de racebaan tijdens de 1000 kilometer
    In tegenstelling tot de voorbije 24 uur van Spa-Francorchamps, zal de wedstrijdleiding dit weekend wel op haar strepen staan. En vooral op de strepen die de baan afbakenen. Rijders die de baan afsnijden op de Raidillon – en zo de bocht een stuk makkelijker maken -, aan de nieuwe Bus Stop chicane of op Blanchimont, zullen ditmaal wel bestraft worden. De regel is eenvoudig: met vier wielen over de witte lijn leidt sowieso tot een straf.

    De Dome en de Lola-Audi niet aan de start
    Sinds de persconferentie hebben we jammer genoeg het wegvallen van de Dome-Judd van Jan Lammers en de Swiss Spirit Lola (met de motor van de Audi R8) van Fassler-Deletraz moeten noteren. Bij Racing for Holland ligt het vertrek van David Hart, rijder en financier van het team, aan de basis van het vertrek. Idem dito bij de Zwitsers, waar Jean-Denis Deletraz met de Lola richting Phoenix trekt, maar jammer genoeg nog niet voor de LMS race in Spa. Fassler-Deletraz wonnen met Phoenix uiteraard de 24 uur van Spa. Budgettaire problemen zorgen voor nog drie extra afwezigen: de LMP2 T2M Dome, de LMP2 Courage van Noel Del Bello en de GT2 Porsche 997 GT3 RSR van Thierry Perrier.

    17-08-2007 om 00:24 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Superleague Formula: Eerste niet-Europese topclub bevestigd
    De legendarische Braziliaanse voetbalclub Flamengo heeft zich aangesloten bij de Superleague Formula, een autosportklasse waar clubs met 750 pk sterke bolides het tegen elkaar opnemen. Naast Flamengo waren AC Milan, FC Porto, PSV Eindhoven, Olympiacos, Borussia Dortmund en RSC Anderlecht al bevestigd.

    Het team is één van de vier clubs die nooit zijn gedegradeerd uit de Braziliaanse eerste divisie. Zij scoorden 29 titels in de Rio de Janeiro staatskampioenschappen en vijf nationale titels. 1981 is het hoogtepunt uit Flamengo's historie door zowel het Zuid-Amerikaanse kampioenschap als de Wereldcup te behalen door Liverpool te verschalken.

    "Wij zijn erg trots om hier deel van uit te maken en om de kans te hebben ons merk in verschillende competitieve sporten, zoals autosport, te vertegenwoordigen. Gezien onze traditie zullen wij uiteraard voor de titel vechten," zei Márcio Braga, directeur van de club.

    Het debuutseizoen van Superleague Formula kent zes kampioenschapronden, die elk twee races bevatten. Hiervan zal één van de races met een compleet omgekeerde startvolgorde van start gaan. Het is de bedoeling dat uiteindelijk meer dan twintig clubs het tegen elkaar opnemen.

    09-08-2007 om 17:35 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De Speedcar Series is weer een oud F1-coureur rijker. Na Jean Alesi, Johnny Herbert, Narain Karthikeyan, Gianni Morbidelli en Stefan Johansson heeft ook Ukyo Katayama zich bij de gloednieuwe raceklasse aangesloten. De Japanse ster zal hierdoor meevechten voor de hoofdprijs van zeshonderdduizend dollar, wanneer de serie voor het eerst van start zal gaan in november.


    “Ik ben zeer verheugd over het feit dat ik als eerste coureur uit het Verre Oosten ben bevestigd voor de Speedcar Series”, vertelde Katayama. “Het is zeer speciaal voor mij, omdat ik er zeker van ben dat de serie ook Japan aan zal doen als racelocatie. Dit is een geweldige uitdaging, na mijn F1-carrière, het deelnemen aan de 24 uur van Le Mans en het beklimmen van de hoogste bergen ter wereld.”

    “De eerste indruk die de bolide op mij heeft gemaakt is zeer goed”, vervolgde de Japanner. “De motor is erg krachtig en maakt een schitterend geluid. Door de ervaring die alle coureurs al hebben zal het een zeer spannende raceklasse worden. De fans gaan dit geweldig vinden.”

    09-08-2007 om 17:34 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Peter Terting keert terug naar het FIA WTCC-veld voor de volgende ronde van het toerwagenkampioenschap in Oschersleben. De Duitser zal namens SEAT in zijn eigen land racen.


    Dit is niet de eerste keer dat Terting deelneemt aan de WTCC. De 23-jarige Duitser maakte in 2005 en 2006 veel indruk door 36 van de 40 races die hij reed te finishen. In 2005 reed hij in een SEAT Toledo Cupra, waarmee hij één race in Mexico won en twaalfde in het klassement werd. In 2006 werd hij driemaal tweede met zijn SEAT León, op Brands Hatch, Curitiba en Istanbul, en eindigde hij als negende in het kampioenschap.

    “Ik ben erg blij met mijn terugkeer bij SEAT Sport”, vertelde Peter Terting. “Ik vind het geweldig om weer met een SEAT León mee te mogen doen. Ik heb geen tijd om te trainen voor het komende raceweekend, waardoor ik alleen de vrije trainingen heb om weer aan de auto te wennen. Dit zal ongetwijfeld moeilijk worden. Vorig jaar was ik erg competitief met mijn SEAT León en kon ik voorin meedoen. Alles is dus mogelijk.”

    09-08-2007 om 17:33 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Officieel: Schitterende nieuwe livery A1 Team Nederland
    Zojuist is de nieuwe livery rond de A1 GP bolide van team Nederland officieel gepresenteerd. Het geheel werd onthuld bij de Oranjerie op historisch landgoed Maarsenbergen, dat sinds 1882 in bezit is van de familie van Carel Godin de Beaufort. Hij was de eerste Nederlander, die WK punten in de F1 behaalde.

    Winnend ontwerp

    De winnende creatie is overigens ontworpen door Janwillem Bouwknegt. Tevens zijn de coureurs Jeroen Bleekemolen en Arie Luyendijk Junior in een nieuwe outfit gestoken

    09-08-2007 om 17:32 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    08-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Conquest Racing zal een gloednieuwe livery op de Panoz met startnummer 34 hebben voor de Road America race, te Elkhart Lake (10-11-12 Augustus). Het nieuwe groen witte design draait rond de nieuwe hoofdsponsor 'Grafiprint Digital Printing Materials'. Grafiprint is een product van Grafityp, welke al meer dan zestig jaar bestaat.

    Het nieuwe design van Jan Heylen


    Herman Bosman, CEO Grafityp Group: “We volgen Jan Heylen nu al meer dan tien jaar, en hebben hem al op verschillende evenementen bijgestaan in het verleden. Het idee was om een volledig Belgische equipe aan de start te hebben en als Belgisch bedrijf, was het de uitgelezen kans voor ons om samen te werken met een Waalse team eigenaar en een Vlaamse piloot."

    Eric Bachelart: “We zijn zeer verheugd om GRAFITYP als sponsor te hebben op de #34 Panoz van Jan (Heylen),” vertelt Eric Bachelart, Conquest Racing Team eigenaar. ”Ze hebben een stevige reputatie in verband met hun service en kwaliteit in hun industrie, en wij willen die superioriteit nastreven. We zijn dan ook trots om met zo'n hoogwaardig Belgisch bedrijf samen te werken en we kijken uit om de livery op Road America in gebruik te nemen."

    08-08-2007 om 18:22 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vanina Ickx maakt seizoen gewoon af bij Audi
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het optreden van Vanina Ickx gedurende het DTM weekend op Circuitpark Zandvoort was er één om heel snel te vergeten. Al tijdens de eerste DTM-test op vrijdag belandde de Belgische in de grindbak. Tijdens de kwalificatie op zaterdag schoot Ickx wederom van de baan en vloog daarbij over de kop. Ditmaal kon de Audi A4 DTM niet meer op tijd gerepareerd worden en moest Ickx de race als toeschouwer volgen.

    Het optreden van de Audi pilote op Zandvoort leek haar laatste te zijn, maar Wolfgang Ullrich, motorsportchef van het automerk, heeft laten weten dat Ickx gewoon het seizoen mag afmaken. Als ze de auto heel weet te houden staat Ickx op 2 september dus gewoon weer op de startgrid van de Nürburgring

    08-08-2007 om 18:20 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Terwijl de eerste inschrijvingsformulieren mooi ingevuld binnenkomen (ter herinnering, het kampioenschap wordt beperkt tot 25 auto’s en de inschrijvingen worden op 15 november afgesloten), werken Renault België Luxemburg en het hele team van Track on Time hard verder aan de voorbereiding op de editie 2008 van de nieuwe Renault Sport Clio Cup.

    Het laatste uitstekende nieuws betreffende de reorganisatie van de promotieformule is dat er een premie van 30.000 euro wordt uitgereikt aan de winnaar van het seizoen 2008. Bovenop de bandensets van Michelin (3, 2 en 1) die aan de topdrie van elk van de twaalf races (twee per meeting) worden geschonken. En bovenop de test met een Mégane voor de kampioen van 2008. De premie wordt uitgeschreven in de vorm van een waardebon die in 2009 kan worden gebruikt om met een Renault-product te rijden.

    In de loop van de volgende weken hoopt Renault België Luxemburg ook de premies voor de tweede en de derde in de einduitslag te kunnen bevestigen.

    De Renault Sport Clio Cup 2008 wordt er alleen maar aantrekkelijker en betaalbaarder door, voor toprijders die hopen in de voetstappen van Thibaut, Corthals, Lémeret of Jacobs te treden.

    08-08-2007 om 18:18 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    alonso_hamilton_tv
    Toen alles nog goed was: Alonso (l.) en Hamilton bij het opnemen van de Mercedes-Benz-commercial

    Een paar weken geleden lanceerde Mercedes-Benz nog vol trots een televisiecommercial met McLaren F1-coureurs Lewis Hamilton en Fernando Alonso in de hoofdrollen, en een opmerkelijke bijrol voor DTM-rijder Mika Häkkinen. Onder de tonen van Irving Berlins beroemde compositie “Anything you can do, I can do better” toont het mooi gemaakte filmpje (hieronder te bekijken) de competitieve instelling van de twee McLaren-rijders. Eerder in de auto, eerder in het hotel, eerder in de lift, u kent dat wel. Inmiddels is de situatie drastisch anders. Zo’n commercial zullen ze niet zo snel meer samen opnemen. Fernando Alonso verlaat waarschijnlijk aan het eind van het huidige Formule 1-seizoen de renstal van McLaren. De regerend wereldkampioen zou van teambaas Ron Dennis mogen vertrekken, meldt het Engelse dagblad The Times.
    Mogelijke terugkeer naar Renault
     
    Het is al langere tijd duidelijk dat Alonso het niet naar zijn zin heeft bij de Britse renstal. Het lijkt er ernstig op dat het grote ego van de Spanjaard het maar moeilijk kan verkroppen dat hij door rookie en teamgenoot Lewis Hamilton om de oren wordt gereden. De potsierlijke situatie van afgelopen weekend was natuurlijk de druppel die de emmer deed overlopen. Omgekeerd heeft Alonso meer en meer het gevoel, niet welkom te zijn bij de Britse renstal. “Er zijn zelfs mensen bij McLaren die niet eens weten dat ik Engels spreek”, zegt hij. Naar verluidt wil hij zo snel mogelijk weg en heeft zijn manager al contact opgenomen met Renault-teambaas Flavio Briatore. Bij Renault, waar Alonso de afgelopen twee jaar wereldkampioen werd, zou hij mogelijkerwijs volgend jaar de plaats kunnen innemen van Giancarlo Fisichella.

    alonso_european_gp
    Fernando Alonso in zijn McLaren-Mercedes. 

    "Dennis heeft zijn buik vol"
    Het bericht omtrent het mogelijke vertrek van Alonso is afkomstig uit de Britse krant “The Times” van gisteren, niet bepaald een sensatieblad en doorgaans goed op de hoogte. Een niet nader te noemen persoon die dichtbij McLaren-baas Ron Dennis staat, wordt geciteerd en meldt dat “Dennis zijn buik vol heeft van beide”, waarmee Alonso en Hamilton bedoeld worden.

    Norbert Haug: "Iets voor de komkommertijd"
    Alleen Mercedes-Benz-sportdirecteur Norbert Haug lijkt er nog in te geloven dat het allemaal zo’n vaart wel niet zal lopen. “Het is typisch iets voor de komkommertijd in de zomer”, wordt Haug geciteerd in het Duitse dagblad “Stuttgarter Nachrichten”. De Spaanse sportkrant “As” daarentegen speculeert dat Alonso zelfs al in de loop van dit seizoen McLaren kan verlaten. “Zijn positie bij McLaren is onhoudbaar geworden. Als een coureur eenmaal het vertrouwen in een team heeft verloren, is er geen weg terug meer”, zo wordt er geschreven.

    08-08-2007 om 18:14 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De Mileufreaks hebben het kort geding dat zij tegen het Assen TT-circuit vorige week hadden aangespannen verloren. De Rechtbank in Assen heeft hier vanmorgen uitspraak over gedaan


    480_bourdais

    Milieufreaks verliezen kort geding
    Champcarfans behoeven zich geen zorgen meer te maken over de komst van het Champcarcircus en Robert Doornbos naar Assen op 2 september a.s. De Asser rechtbank deed vanmorgen uitspraak in het kort geding dat door natuurclubs en omwonenden van het circuit was aangespannen. De rechtbank oordeelde dat de zeven lawaaidagen waarover het Asser TT-circuit beschikt voor dit jaar nog niet waren opgebruikt, aldus het Dagblad van het Noorden.

    08-08-2007 om 18:13 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    480_vw_kunst

    Voor de tweede maal dit seizoen vertrokken de equipes in de Volkswagen Endurance Cup naar het Belgische Zolder om aldaar de vierde race van het seizoen te rijden. Een ongekend spannende strijd ontstond in deze Nederlandse raceklasse, die bezig is aan haar tweede raceseizoen. Na vier uur racen finishte de toptien binnen één minuut van de winnaar. DB Motorsport won met slechts 4,6 seconden voorsprong op de nummer twee!

    Invasie
    De avond voor de race werden de hotels, jeugdherbergen en campers in Belgisch Limburg bevolkt door een Nederlandse invasie van coureurs en teamleden. Op de dag van de race stonden er namelijk 29 VW Golfs, 13 Seat Ibiza’s en 7 Dacia Logans aan de start van de vierde race van het seizoen. Half mei waren de equipes ook al in Zolder voor een 4-uurs race.

    Regen
    De regen kwam toen met bakken uit de hemel en de vele glijpartijen zorgden voor een recordaantal van 18 neutralisaties in één race. Gelukkig deze keer niet. Sterker nog, er was geen enkele neutralisatie en er waren geen grote ongelukken te bespeuren. Een ongekend spannende strijd was het gevolg met als uiteindelijke winnaar DB Motorsport met rijders Rob Kamphues, Rob Bergmans en Jeroen den Boer.

    480_vw_strijd

    Rollende start
    Vanwege de zomervakantie waren vele families naar Belgisch Limburg getogen voor een zonnig dagje racen. De pitstraat gaf dan ook een gezellige aanblik. De dag werd, na de bekende Belgische motorstilte, om 09.00 uur aangevangen met een lange vrije training van ruim twee uur. Een korte kwalificatie volgde waarin de teams hun startposities moesten veiligstellen. Tijdens de briefing, gehouden tijdens de verplichte motorstilte tussen 12.00 en 13.00 uur, meldde wedstrijdleider Martin van der Pavert dat er een rollende start gehouden zou worden. Niet gebruikelijk, maar voor sommigen zeker uitdagend.

    49 bolides
    Het in totaal 49 auto’s tellende startveld, waaronder de Autoweek-Golf met coureurs/redacteurs Sandor van Es en Arie Blokland, ging om 13.15 uur van start. Nagenoeg probleemloos werd het eerste deel van de race vervolmaakt. Overal in het veld werden faire gevechten gevoerd.

    480_rijderswissel

    De 49 deelnemende equipes zorgden voor ruim 150 pitstops waarbij van rijder werd gewisseld. Met name het laatste uur van de race was spannend omdat toen pas duidelijk werd welke teams wel en niet met één set banden de race konden uitrijden. Grofweg de helft van het veld redde dit wel, de andere helft was genoodzaakt de voorbanden tijdens de race te wisselen.

    480_vw_strijd2

    Minimaal verschil
    Na 4 uren (119 ronden), werd de balans opgemaakt. DB Motorsport overwon met een minieme voorsprong van maar 4,6 seconden voorsprong op het aanstormende Team Moreel dat op een autolengte gevolgd werd door Match Racing. Viscon Racing klopte Hartge Racing op start-finish waarna Team Martin Schilder en V-Racing al snel volgden. De toptien finishte binnen één minuut van de koploper, een ongekend klein verschil. Slechts drie Volkswagens haalden de finish niet.

    480_vw_strijd1

    Complimenten
    Tijdens de prijsuitreiking in de Otobar complimenteerde organisator Huub Vermeulen alle teams en rijders met hun zeer nette manier van rijden. De eerste zes teams kregen de bloemen overhandigd en natuurlijk de knuffels van Ria. Terugblikkend kan gesteld worden dat het een fantastische racedag is geweest. De uitslag zorgt voor de nodige ontwikkelingen in het algemeen klassement. De volgende race zal plaatsvinden op het snelle TT-circuit van Assen, eind september gevolgd door de 24-uurs race in Oschersleben. De afsluiter vindt plaats op 7 oktober in Zandvoort.

    480_zware_race
    Het was zwaar op Zolder...

    07-08-2007 om 17:59 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    KLETTWITZ, 05 AUGUSTUS 2007 – Récardo Bruins Choi heeft op de Eurospeedway van de Lausitzring (Duitsland) niet de stijgende lijn van de laatste maand kunnen doortrekken. De 21-jarige coureur worstelde dit weekend vooral met de set-up van de wagen en eindigde beide races op de vijfde plaats. In het algemeen klassement bezet de Drentse inwoner momenteel de vijfde stek met 53 kampioenschappunten. Over een week staat alweer de volgende race op het programma. Dan verhuisd het Formule 3 circus naar het TT Circuit van Assen. Op zijn thuiscircuit wil Bruins Choi bewijzen dat de twee vijfde plaatsen van afgelopen weekend slechts een incident waren!


    Récardo Bruins Choi twee keer in topvijf

    VRIJE TRAININGEN + KWALIFICATIES:
    Met veel vertrouwen kwam Récardo Bruins Choi naar de Eurospeedway, nadat hij de vorige race op de gedenkwaardige dag 07-07-2007 met startnummer 7 op de Nürburgring zijn eerste Formule 3 overwinning uit zijn carrière wist te pakken. Bruins Choi benutte de vrije training van afgelopen vrijdag om de baan beter te leren kennen. De geboren Zuid Koreaan ging voor snelle tijd, maar problemen met de set-up noopte het team om de wagenafstelling om te gooien. Met koos voor aanvang van de tweede training om een basis set-up te gebruiken, teneinde het euvel te verhelpen. In de training behield Bruins Choi echter dezelfde problemen, zodat het team daarna opnieuw de set-up veranderde. In de eerste kwalificatie van zaterdagochtend ging de inwoner uit Zwartemeer voor een toptijd, maar moest zich tevreden stellen met een vijfde tijd (1:17.367). De tweede kwalificatie was een kopie van de eerste. Met onderstuur- en overstuurproblemen belandde Bruins Choi opnieuw op de vijfde plaats voor de afsluitende race van zondag.

    RACE 01 + 02:
    Op zaterdagmiddag kwam Bruins Choi redelijk uit de startblokken en behield zijn vijfde plaats voor het ingaan van de eerste bocht. Een aanrijding tussen Glorioso en Diana zorgde niet veel later voor een vroege safetycar situatie. Bruins Choi vond de aansluiting bij Carlo van Dam, maar moest direct Matteo Chinosi achter zich proberen te houden. Door de gevechten met zijn Italiaanse tegenstander moest hij Van Dam laten gaan. Bruins Choi hield knap de deur voor Chinosi stevig dicht en kwam na zeventien ronden als vijfde over de meet. Bij de start van de tweede race probeerde de inwoner uit Zwartemeer snel weg te komen, maar moest een positie afstaan aan Chinosi. De rijder van Ombra Racing maakte ogenschijnlijk een valse start, maar de wedstrijdleiding liet het voorval onbestraft. Doordat de als vierde gestarte Dominick Muermans slecht uit de startblokken kwam, belandde Bruins Choi weer op de vijfde plaats. Hij probeerde constant de druk op te voeren bij Chinosi, maar raakte de auto van Bruins Choi onderstuurd wanneer hij de Italiaan wilde passeren. Na iets meer dan 26 minuten eindigde hij de race als vijfde.

    RÉCARDO BRUINS CHOI: “Ik ben teleurgesteld in het resultaat. We probeerden diverse afstellingen uit, maar dat pakte in de kwalificaties telkens net niet goed uit. In de races heb ik nog geprobeerd om verder naar voren te komen, maar meer dan een vijfde plaats zat er door onderstuur problemen niet in. Op Assen probeer ik de draad weer op te pakken. Voor het thuispubliek zal ik extra gebrand zijn om goed te presteren!”

    UITSLAG ATS FORMULE 3 CUP, RACE 01, 04 AUGUSTUS 2007 LAUSITZRING:
    01 Frédéric Vervisch, JB Motorsport, 25:14.322
    02 Nico Verdonck, JB Motorsport, + 01.392
    03 Christian Vietoris, Josef Kaufmann Racing, + 03.552
    05 RÉCARDO BRUINS CHOI, VAN AMERSFOORT RACING, + 08.578

    UITSLAG ATS FORMULE 3 CUP, RACE 02, 05 AUGUSTUS 2007 LAUSITZRING:
    01 Carlo van Dam, Van Amersfoort Racing, 26:19.076
    02 Christian Vietoris, Josef Kaufmann Racing, + 03.887
    03 Nico Verdonck, JB Motorsport, + 04.404
    05 RÉCARDO BRUINS CHOI, VAN AMERSFOORT RACING, + 08.897

    TUSSENSTAND KAMPIOENSCHAP ATS FORMULE 3 CUP 2007 NA 10 RACES:
    01 Carlo van Dam, Van Amersfoort Racing, 84 punten
    02 Frédéric Vervisch, JB Motorsport, 71 punten
    03 Nico Verdonck, JB Motorsport, 63 punten
    05 RÉCARDO BRUINS CHOI, VAN AMERSFOORT RACING, 53 PUNTEN

    06-08-2007 om 17:25 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Zolder en Budapest, 5 augustus 2007. Team Bleekemolen heeft een druk en succesvol raceweekeinde achter de rug, met races op het circuit van Zolder (B) en Budapest (H). Michael Bleekemolen en Melvin de Groot eindigden als derde in de races van de Renault Clio Cup, Nick Bleekemolen zegevierde twee keer in de BMW Drivers Trophy van de BMW 130i Cup. Jaap van Lagen reed een ijzersterke race in de Porsche Supercup (vierde), twee plaatsen achter Jeroen Bleekemolen


    Michel Bleekemolen richting het podium

    Jaap van Lagen (Wekerom) reed een sterke race in de Porsche Supercup. Op de Hongaarse Hungaroring vocht hij zich vanaf de negende startplek naar de uiteindelijke vierde plaats. “In de tijdtraining ging het niet goed, een kapotte schokdemper bleek achteraf de boosdoener”, aldus de rijder uitkomend voor Team Bleekemolen. “De race verliep uitstekend. Bij de start won ik al drie plaatsen, later kon ik naar de vierde plek opschuiven. Ik reed naar de kop toe, maar ik zag geen kans om een podiumplek veilig te stellen. In de race reed ik de op één na snelste raceronde. Ik ben supertevreden.” Jaap kwam op de finish een halve seconde tekort op Jeroen Bleekemolen (Aerdenhout), die zijn race vanaf pole position begon. Aanvankelijk lag hij op kop in het prestigieuze veld, maar door remproblemen eindigde hij uiteindelijk als tweede. “De ene keer blokkeerden de voorwielen, de andere keer de achterwielen. Er was iets mis met het remsysteem”, aldus Jeroen, die voor een ander team dan Team Bleekemolen uitkomt.

    Michael Bleekemolen (Aerdenhout) stelde in de eerste race van de Renault Clio Cup de derde plaats veilig. Hij was ook vanaf de derde plek gestart. “In de tweede race had ik ook uitzicht op de derde positie. Ik werd echter opgehouden, daarvan profiteerde Robert van den Berg die achter mij reed. Zo werd ik uiteindelijk vijfde.” Melvin de Groot (Amsterdam) eindigde in de deze race als derde. Pim van Riet (Castricum) moest genoegen nemen met de vierde (eerste race) en zevende plaats. Dit was voldoende om de leiding in de tussenstand te behouden.

    Nick Bleekemolen (Callantsoog) mocht na afloop van de beide races van de BMW 130i Cup op het hoogste treetje van het BMW Drivers Trophy-klassement plaatsnemen. “Dit is heel goed voor mijn titelaspiraties”, glunderde hij. Willem Cornelissen, die de geblesseerde Sebastiaan Bleekemolen verving, behaalde in de tweede race een mooie derde plaats.

    Bart van Raamsdonk (Kapellen, België) moest na zijn dubbele podiumplek op het circuit van Assen genoegen nemen met twee plekken in het middenveld. De coureur uit de Suzuki Swift Cup staat nu op de zesde plek in de tussenstand.


    Uitslagen:

    Hungaroring, Budapest (H), uitslag Porsche Supercup:

    1. Richard Westbrook (GB), 14 ronden in 26:08.292; 2. Jeroen Bleekemolen, op 6.429; 3. Damien Faulkner (IR), op 6.646; 4. Jaap van Lagen, op 7.081; 21. Oliver Freymuth (D), op 56.261

    Zolder (B), Masters of Formula 3:

    Uitslag BMW 130i Cup, BMW Drivers Trophy, eerste race:
    1. Nick Bleekemolen (Callantsoog); 2. Rintje Ritsma; 3. Mathijs Bakker; 4. Willem Cornelissen; 5. Hans Rutte (Haarlem).
    Tweede race: 1. Nick Bleekemolen; 2. Mickey Bertram; 3. Willem Cornelissen; 5. Hans Rutte.
    Tussenstand na tien races: 1. Mickey Bertram 81; 2. Nick Bleekemolen 67; 3. Rintje Ritsma 50; 6. Hans Rutte 30; 7. Willem Cornelissen 17; 10. Henry van Os 7.

    Uitslag Renault Clio Cup, eerste race:
    1. Tim Buijs, 12 ronden in 26:16.030; 2. Robert van den Berg, op 2.500; 3. Michael Bleekemolen (Aerdenhout), op 9.886; 4. Pim van Riet (Castricum), op 9.893; 5. Melvin de Groot (Amsterdam), op 15.415; 12. Ruud Steenmetz (Breda), op 35.594; 19. René Steenmetz, op 1 ronde.
    Tweede race: 1. Paul Vahstal, 12 ronden in 26:40.297; 2. Addie van de Ven, op 1.120; 3. Melvin de Groot, op 2.750; 5. Michael Bleekemolen, op 5.140; 7. Pim van Riet, op 5.762. uitgevallen: René en Ruud Steenmetz.
    Stand na acht races: 1. Pim van Riet 106; 2. Tim Buijs 103; 3. Melvin de Groot 102; 5. Michael Bleekemolen 90; 13. Benno van Ree 34; 24. Ruud Steenmetz 3; 26 René Steenmetz 3.

    Uitslag Formido Suzuki Swift Cup, eerste race:
    1. Tim van Gog, 12 ronden in 24:15.944; 2. Steve Kirsch, op 0.612; 3. Martin van Rossen, op 2.810; 9. Hans Bos, op 29.621; 11. Bart van Raamsdonk, op 39.001.
    Tweede race: 1. Steve Kirsch, 12 ronden in 24:11.711; 2. Tim van Gog, op 1.765; 3. Martin van Rossen, op 5.186; 8. Hans Bos, op 25.000; 10. Bart van Raamsdonk op 32.779.
    Tussenstand na acht races: 1. Steve Kirsch 72; 2. Tim van Gog 52; 3. Sandra Douma 40, 6. Bart van Raamsdonk 18, 13. Hans Bos 4.

    06-08-2007 om 17:23 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Tim Coronel tegen diskwalificatie: “Ik ben in hoger beroep gegaan”

    De races van de BMW 130i cup zijn dit jaar uiterst spectaculair en bordenvol spanning. Qua rijderbezetting kent de klasse vele toppers, waarmee schitterende races gewaarborgt zijn. Ook de BMW races van afgelopen weekend tijdens het F3 Masters evenement op het circuit van Zolder bleken een fantastische promotie voor de autosport in het algemeen, maar de handelingen na de race zijn zeker geen reclame.

    Ricardo van der Ende won de eerste race en Tim Coronel de tweede. Na de tweede race ontving Coronel een vervelende verassing. Hij moest zijn overwinning inleveren na een protest van een concurrerend team. Een afdekplaatje van vier centimeter zou niet conform het reglement zijn. “Ik trek het voor de rechter”, reageert een kwade Tim Coronel tegenover

    De referentie auto heeft het wel en wij vroegen de organisatie of we het toe mochten passen op de auto. Het betreft een afdekplaatje van vier centimeter, waar het slot van de motorkap in valt. Het levert geeneens tijdwinst op. Het doet niets! Ik dacht ook; dit meen je niet. Ik moest er hard om lachen.” Toch is Coronel voorlopig zijn punten kwijt, maar hij geeft zich niet gewonnen. “Ik zal keihard vechten voor gerechtigheid. Ik ben in hoger beroep gegaan. We hebben, als een organisator aangeeft dat we het kunnen gebruiken, het plaatje gemonteerd. Het doet verder niets!” meldt Tim Coronel, die de gevechten op sportieve wijze wil beslissen. “Een kampioenschap hoort beslist te worden op de baan”, sluit Coronel af!

    06-08-2007 om 17:22 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Marc Goossens heeft afgelopen weekend in het Canadese Quebec een prachtige prestatie in de GrandAm series geleverd. Samen met teameigenaar Jim Matthews eindigde onze zuiderbuur als tweede achter de SunTrust Riley Pontiac van Wayne Taylor, Max Angelelli en Jan Magnussen


    angelelli_canada
    SunTrust houdt het fraaie GrandAm kampioenschap geheel open. Foto: GrandAm

    Goossens-Matthews tweede in Quebec
    Marc Goossens en Jim Matthews eindigden in het Canadese Qiebec als tweede achter de winnende SunTrust Pontiac. De Pontia-Riley startte met teameigenaar Matthews vanaf de zesde startrij. Nadat Matthews na de verplichte stop het stuur aan Goossens had overgegeven, startte onze zuiderbuur een fantastische inhaaljacht richting kop, en kwam jammer genoeg enkele ronden te kort. Jim Matthews: “Marc heeft het fantastisch gedaan, we hadden zeker kunnen winnen vandaag.” De SunTrust Riley Pontiac met Jan Magnussen nam de eerste 22 ronden de kop, vervolgens nam Max Angelelli het stuur over en die wist al snel de Pontiac Fabcar van Fittipaldi/Garcia voorbij te steken. Max Angelelli was meer dan tevreden: “Ik geloof dat we nu een voordeeltje gevonden hebben, waarmee we de concurrentie in de resterende races af kunnen aftroeven. Zeker voor Watkins Glenn”

    Pech voor Gurney/Fogarty
    Hoewel de Gainsco Riley Pontiac van Gurney/Fogarty vanaf pole vertrok en toch nog als derde wist te eindigen, kampte het team met nogal wat problemen. Doordat het verwisselen van de wielen niet vlekkeloos verliep viel de Gainsco Riley Pontiac naar de tiende plek terug. Alex Gurney: “We hadden inderdaad een klein probleem in de pits, maar het was klassiek racen met enkele fraaie “moves” maar het was gewoon onze dag niet.” De Cheever Pontiac Fabcar met Christian Fittipaldi/Antonio Garcia eindigde als vierde, na ook enkele ronden aan de leiding gelegen te hebben. De Spanjaard Garcia zorgde in traditionele toerwagenstijl voor het nodige spektakel met zijn GrandAm bolide.

    UITSLAG
    1. Wayne Taylor/Max Angelelli/Jan Magnussen Riley Pontiac 68 ronden
    2.30.13.020
    2. Marc Goossens/Jim Matthews Riley Pontiac + 0.461 seconden
    3, Jon Fogarty/Alex Gurney Riley Pontiac + 1.069 seconden
    4, Christian Fittipaldi/Antonio Gracia Riley Pontiac +2.951 seconden
    5. Scott Pruett/Memo Rojas Lexus Riley + 3.284 seconden
    6. Mark Patterson/Oswaldo Negri Lexus Riley + 3,617 seconden
    7. Brian Firselle/Burt Firselle/Mark Wilkins Lexus Riley +4.694 seconden
    8. David Donohue/Darren Law Porsche Riley +5.709 seconden
    9. Bill Auberlen/Matthew Alhadeff BMW Riley + 6.133 seconden
    10.Kris Szekeres/Patrick Carpentier Pontiac Riley + 6.133 seconden

    06-08-2007 om 17:18 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    tony_kanaan

    De IRL reed afgelopen zondag voor het laatst in haar geschiedenis op de Michigan International Superspeedway. De teams zullen er waarschijnlijk geen traan om laten. Het IRL-circus verliet Michigan met een record aan crashes en schades in een wedstrijd waarbij slechts zeven deelnemers de finish zagen. Dario Franchitti beschikte in deze wedstrijd over heel veel beschermengelen!

    castroneves_crash
    De beschermengelenhebben op Michigan overuren gemaakt. Het mag een wonder
    heten dat iedereen na afloop gezond naar huis kon. Hier crashes Helio Castroneves
    en Vitor Meira. Foto: IRL

    Zware crash Franchitti
    In de 143e ronde van de wedstrijd raakten de bolides van Dario Franchitti en de Brit Dan Wheldon elkaar toucheerden. Franchitti’s AGR Dallara Honda kwam dwars te staan, ging de lucht in en draaide in de lucht 2,5 keer in de rondte, waarna de bolide boven op de aanstormende Scott Dixon landde. In totaal waren zeven auto’s bij de crash betrokken. Franchitti kon met behulp van de safety-crew en zijn collega’s ongedeerd het wrak verlaten. Dario Franchitti: “Ik geloof dat ik wel 60 meter in de lucht hing. Ik opende mijn ogen en dacht dit is niet goed jongens, maar dit soort dingen gebeuren nu eenmaal, hier kun je niemand een verwijt maken.” Scott Dixon: “Dit is geen NASCAR en die auto’s zijn niet gebouwd om elkaar te raken, er zit geen verschil in de auto’s. Ze zijn niet langer geschikt voor de Super Speedways.” Er viel op Michigan een record aantal crashes te noteren. Jon Herb was de eerste die crashte, terwijl de Brazilianen Helio Castroneves en Vitor Meira eveneens hardhandig met de muur kennis maakten, daarna volgden Sarah Fisher en Darren Manning in eenzijdige crashes hun voorbeeld. Vervolgens kwam de lang verwachte “Big One” Tomas Scheckter: “Wat een puinhoop, dit is het ergste wat ik ooit heb meegemaakt. A.J. Foyt IV sloot zich bij Scheckter aan. “Je vindt de sporen van Franchitti’s auto boven op mijn helm terug. Godzijdank is niemand gewond geraakt” aldus Foyt IV.

    Zege voor Tony Kanaan
    Na deze enorme pile-up leek Danica Patrick de beste papieren te hebben om de wedstrijd te winnen, maar de Amerikaanse reed haar pit voorbij onder een neutralisatie en verloor drie plaatsen, maar vond kort daarna aansluiting bij haar teamgenoten Tony Kanaan en Marco Andretti. Juist op het moment dat zij aanspraak leek te gaan maken kreeg de Amerikaanse te kampen met een langzaam leeglopende rechterachterband. Tony Kanaan en Marco Andretti maakten in de laatste vijftien ronden van de wedstrijd de dienst uit en boekten een fraaie 1-2 zege voor AGR-Racing. “Nee, hier beleef ik geen plezier aan, er reden nogal wat mensen rond die “wheel-banging” niet schuwden of een tikje uitdeelden. Ik vind dat geen sport. We mogen blij zijn Michigan zonder gewonden te verlaten” aldus Kanaan. De gecrashte auto’s van Sam Hornish jr. en Scott Dixon konden in de pitlane gerepareerd worden, en reden de wedstrijd op grote achterstand uit.

    UITSLAG
    1. Tony Kanaan Dallara Honda 200 ronden
    2. Marco Andretti Dallara Honda 200 ronden
    3. Scott Sharp Dallara Honda 200 ronden
    4. Kosuuke Matsuura Dallara Honda 200 ronden
    5. Buddy Rice Dallara Honda 200 ronden
    6. Ryan Hunter Reay Dallara Honda 200 ronden
    7. Danica Patrick Dallara Honda 199 ronden
    8. A.J. Foyt IV Dallara Honda 167 ronden uitgevallen
    9. Sam Hornish jr. Dallara Honda 148 ronden uitgevallen
    10.Scott Dixon Dallara Honda 145 ronden uitgevallen

    06-08-2007 om 17:17 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs