Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    28-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ho-Pin Tung toch tevreden: "Nu kan ik echt op de limiet rijden"
    Op het Catalaanse circuit bij Barcelona deed Ho-Pin Tung weer van zich spreken door superstarts in de twee GP2-races, die dit weekend in voorprogramma van het F1-circus werden verreden. In de eerste race, op zaterdag, maakte de jonge coureur direct na de start zes plaatsen goed en in race twee deed hij zijn reputatie opnieuw eer aan door na de eerste ronde op de veertiende plaats door te komen, terwijl hij op de 23ste plek was vertrokken. In beide races waren er echter geen kampioenschappunten voor de Chinese coureur. ‘Toch wil ik spreken van een goede race, vandaag, ‘zei Ho-Pin Tung zondag. ‘Mijn rondetijden waren heel goed, het team heeft prima werk verricht aan de auto, ik kan nu echt op de limiet rijden en pushen.’

    Ho-Pin Tung maakte goede starts

    Terugkijkend op het weekeinde zegt Ho-Pin: ‘Mike (Conway) en ik zijn even snel, de auto is echt veel beter dan in de test hier in het vroege voorjaar. We moeten nu het kleine gaatje met de top van het veld nog dichten. Maar deze resultaten, in de vorm van goede klasseringen, komen er geheid. We zijn op de goede weg, maar dat mocht ook wel.’

    Zaterdag maakte Roldan Rodriguez een einde aan de ambities van de Chinees. Door te koude banden ging Tung in bocht drie te wijd, kwam op het vuil en verloor een plek. In de strijd om de verloren plek verremde de Spanjaard zich en reed van achteren over de Trident-bolide van Ho-Pin Tung heen. Einde race. In de zondageditie van het GP2-optreden reed hij na zijn superstart op de veertiende plek toen hij spinde door een haperende versnellingsbak. ‘Ik kon een keer niet opschakelen, dan verlies je even wat tijd en in harde pushen daarna heb ik net iets te veel gewild en spinde ik.’ Een veertiende plek bij het zwart-wit geblokt was het resultaat. ‘Maar mijn tevredenheid over de betere prestaties van de auto overheerst, hoe teleurstellend het ook is dat we de goede prestaties niet konden omzetten in punten.’

    28-04-2008 om 18:33 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wisselende stemming bij Team Bleekemolen in Porsche Supercup
    BARCELONA - Jeroen Bleekemolen heeft vandaag op het circuit van Barcelona goede zaken gedaan in de titelstrijd om de Porsche Supercup, die in het voorprogramma van de F1 in actie kwam. Dankzij een tweede plaats verstevigde de Aerdenhouter zijn koppositie. Jeroens broer Sebastiaan (Haarlem) scoorde met een dertiende plaats ook punten voor het klassement. Tim Buijs (Capellen, België), die dit seizoen debuteert voor Team Bleekemolen, finishte als 21ste.

    Wisselende stemming bij Team Bleekemolen

    De missie van Jeroen Bleekemolen is duidelijk: hij wil dit jaar kampioen worden in de Porsche Supercup. In de meest prestigieuze en competitieve merkencup ter wereld is het voor titelpretendenten zaak om continu in de topdrie à topvijf te eindigen. Doordat Jeroen voor de derde opeenvolgende keer een tweede plaats scoorde, ligt de jongste telg uit de racefamilie Bleekemolen uitstekend op koers zijn Porsche-droom te verwezenlijken.

    Goede basis
    De basis voor een goed raceresultaat is het neerzetten van een sterke kwalificatie. ,,Hoewel ik wat problemen met mijn remmen had, kon ik tijdens de tijdtraining toch een derde startpositie in de wacht slepen’’, vertelt Jeroen Bleekemolen. Toen de race over veertien ronden (65 kilometer) begon, pakte ‘De Bleek’ direct de tweede stek van Martin Ragginger af. ,,Vervolgens moest ik mezelf een paar rondjes verdedigen op de agressief gestarte René Rast. Helaas kon koploper Jan Seyffarth in die periode twee seconden bij me weglopen. In de resterende ronden is dat gat ongeveer hetzelfde gebleven.’’ Mede dankzij het neerzetten van de snelste raceronde, liep Jeroen wel weg van de achtervolgers en claimde hij overtuigend zijn derde runner-up positie van het jonge seizoen.

    Vol vertrouwen
    Sebastiaan Bleekemolen had zich ook het nodige voorgesteld van het raceweekend in Barcelona. De Haarlemmer had de vorige Porsche-wedstrijd in Bahrein immers een zeer nette achtste plaats gescoord. ,,Ik ging vol vertrouwen de kwalificatie in, maar het ging dramatisch. Normaal moet ik binnen een seconde van de top staan, maar dit keer lukte dat totaal niet. Ik had onder meer wat remproblemen. Het resultaat was een teleurstellende 23ste trainingstijd’’, aldus Sebastiaan.

    Team Bleekemolen heeft voor de race wat aanpassingen aan de Porsche verricht. Tijdens de wedstrijd had Sebastiaan zeker meer snelheid in de wielen, waardoor hij zich naar voren kon rijden. ,,Ik had een uitstekende start’’, vertelt hij. ,,Ik lag al snel zeventiende. In het vervolg heb ik veel moeten vechten met andere coureurs. Zo haalde ik onder meer de Portugees Pedro Petiz in, die vervolgens het verlies van zijn plaats snel wilde goedmaken. Dat deed hij veel te wild, waardoor Petiz bij mijn deur kwam binnenzeilen. Dat was jammer, omdat hij mij redelijk wat schade bezorgde. Gelukkig kon ik wel doorrijden, ben ik nog wat rijders gepasseerd en ben ik als dertiende afgevlagd. Omdat er nog een gastrijder voor me zat, ben ik officieel als twaalfde geklasseerd en heb ik vier punten voor het kampioenschap verdiend. Gezien de matige start van het weekend, kan ik Barcelona nog met een redelijk gevoel verlaten. Dat gevoel neem ik mee naar de volgende race, die tijdens Pinksteren in Istanbul wordt verreden.’’

    Vertrouwen voor komende wedstrijden
    Ook Tim Buijs had op meer gehoopt in Barcelona. ,,Ik kende dit circuit nog niet, dus wilde de vrije training op vrijdag gebruiken om veel meters te maken en zo de baan goed te leren. Maar ik had de pech dat een klein steentje voor technische malheur zorgde en ik de helft van de tijd ter reparatie in de pits stond. Dat was zonde’’, stelde Tim Buijs. ,,Zaterdag, tijdens de kwalificatie, ging het ook niet helemaal volgens planning. Nu maakte ik zelf een foutje tijdens mijn derde ronde en eindigde ik in de grindbak. Uiteindelijk moest ik de race als 26ste beginnen. Ik had een heel goede start en had er bij de eerste bocht al drie te pakken. Vervolgens heb ik rondenlang lekker in een groepje kunnen knokken. Helaas werd ik toen van achteren aangetikt en verloor ik de aansluiting met die jongens. Ik kon in de slotfase nog wel goede tijden klokken. Hoewel ik als 21ste finishte, zat ik de laatste drie ronden in de topvijf met rondetijden. Dat geeft zeker vertrouwen voor de komende wedstrijden.’’

    Uitslag Porsche Supercup-wedstrijd Barcelona:
    1. Jan Seyffarth (Dui) 14 ronden (65 kilometer) in 26.16,910, 2. Jeroen Bleekemolen op 2,723 seconden, 3. Martin Ragginger (Oos) op 7,932, 4. Nicolas Armindo (Fra) op 9,478, 5. René Rast (Dui) op 12,528, 13. Sebastiaan Bleekemolen (Team Bleekemolen) op 24,938, 21. Tim Buijs (Team Bleekemolen) op 30,163.

    Klassement na drie races:
    1. Jeroen Bleekemolen 54 punten, 2. Jan Seyffarth 50, 3/5. Chris Mamerow, Damien Faulkner en René Rast 34, 11. Sebastiaan Bleekemolen 16.

    28-04-2008 om 18:33 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Champagne douche voor Shirley van der Lof in F3
    Hockenheim – Shirley van der Lof heeft haar debuut in de Formule 3 op het Duitse F1 circuit van Hockenheim, goed afgesloten door in de race meetellend voor het Duitse formule 3 kampioenschap als derde te finishen in de Trophy klasse. Zij wist ook de snelste race ronde op haar naam te zetten wat haar een extra punt voor het kampioenschap opleverde.

    Shirley op podium en de champagne-douche

    De start van de race verliep enerverend doordat er enkele auto’s niet van hun plek kwamen met als gevolg een harde crash op de grid. Van der Lof startte in haar klasse van pole en kon goed tussen de auto’s door laveren, maar verloor hierdoor wel enkele plaatsen bij de start. Na de safetycar procedure reed de blonde jongedame een prima race en eindigde op slechts één seconde achter Dennis Zwart de nummer twee in de Trophy klasse.

    “Door de chaos bij de start moest ik even van mijn gas af, waardoor ik een paar plaatsen verloor", vertelde Shirley. "De race verliep daarna voorspoedig en met een paar mooie inhaalacties kreeg ik Dennis Zwart in het vizier. De finishvlag kwam eigenlijk iets te vroeg, want ik had graag nog een poging ondernomen om de tweede plek te pakken. Om gelijk in mijn eerste Formule 3 race op het podium te staan geeft een fantastisch gevoel”.

    Shirley van der Lof

    De race op zaterdag verliep minder voorspoedig, doordat in de eerste ronde in de “spitzkehre”, de bocht aan het einde van het rechte stuk op Hockenheim, zich een auto verremde en in de achterkant van de auto van Van der Lof boorde. Hierdoor schoof de Nederlandse met haar linker voorwiel tegen haar voorganger met als gevolg een kromme spoorstang en einde oefening.

    De volgende race wordt over twee weken verreden op Oschersleben in Duitsland.

    28-04-2008 om 18:32 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jos Verstappen: "Een domme en absoluut onnodige actie"
    MONZA - Een fraaie inhaalrace leverde het team Van Merksteijn Motorsport by Equipe Verschuur de tweede plaats op tijdens de tweede race van de Le Mans Series op het circuit van Monza. Jos Verstappen en Peter van Merksteijn, die vanaf de pole position in de LMP2-klasse startten en gedurende de eerste anderhalf uur probleemloos het veld aanvoerden, verloren enkele ronden nadat een concurrent uit de langzamere GT2-klasse de Porsche RS Spyder van het team aan de achterkant geraakt had. Na de reparatie maakten Verstappen en Van Merksteijn de ene na de andere plaats goed, met het genoemde resultaat als beloning.

    Jos Verstappen

    Jos Verstappen, die gisteren in de tijdtraining de snelste kwalificatieronde in de LMP2-klasse draaide, nam in de race de eerste rijbeurt voor zijn rekening. Hij nam direct bij de start de leiding in de klasse en wist een kleine voorsprong op te bouwen, al bleef de concurrentie steeds op korte afstand. “Afgezien van wat onderstuur en een slecht zicht naar achteren doordat de achteruitkijkspiegels vol met olie van een andere deelnemer zaten, had ik in de beginfase geen problemen”, meldde Verstappen na afloop. Hij reed twee stints met één set banden, waardoor tijdens de pitstop alleen behoefde te worden getankt. Net voordat Verstappen na 56 ronden zou binnenkomen om het stuurwiel over te geven aan teamgenoot Peter van Merksteijn, sloeg het noodlot toe: een rijder met een auto uit de duidelijk langzamere GT2-klasse reed tegen de achterkant van Verstappens Porsche aan, waardoor de bevestiging van de bodemplaat en het bodywork rechts achter enigszins beschadigd raakte.

    Een ronde later kwam Verstappen binnen om de schade te laten repareren. In iets meer dan vijf minuten werd de achterpartij vervangen, met de opgelopen drie ronden achterstand viel het team echter terug tot de tiende plaats in de klasse. Verstappen was zichtbaar teleurgesteld: “Een domme en absoluut onnodige actie!” Peter van Merksteijn, die na de reparatie de rijbeurt had overgenomen, reed voor wat hij waard was en bracht de auto gestaag weer naar voren in het klassement. Zo lag het Nederlandse team na 122 ronden op de zesde plaats in de klasse, toen Jos Verstappen instapte voor de laatste rijbeurt. “De wegligging van de auto is prima, dus de aanrijding heeft geen blijvende schade veroorzaakt. Het enige probleem dat ik had was vrij veel onderstuur, maar voor de rest ging het goed. Ook de twee stints met één set banden leverden geen problemen op, die houden prima”, meldde Peter van Merksteijn over zijn ervaringen op de baan. Verstappen reed de laatste vijftig ronden en bracht de auto als tweede in de klasse over de eindstreep. “Na die aanrijding had ik niet gedacht dat we nog op het podium zouden eindigen, maar de Porsche heeft hier opnieuw zijn klasse bewezen en wij hebben met z’n allen gewerkt voor dit resultaat”, aldus Verstappen.

    De volgende race in de Le Mans Series is op 11 mei in Spa-Francorchamps/B.

    Monza (Ita), Le Mans Series. LMP2 : 1. Elgaard-Nielsen (Den), Porsche RS Spyder, 165 laps in 4.59.12,189 (gem. 191,678 km/h), 2. Van Merksteijn-Verstappen (Ned), Porsche RS Spyder, op 26,582 sec., 3. Lienhard-Theys-Lammers (Zwi-Bel-Ned), Porsche RS Spyder

    28-04-2008 om 18:30 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ATS F3 Cup: Startersproblemen voor Formule 3 rookies
    De openingswedstrijd van de Duitse ATS Formule 3 Cup had niet chaotischer kunnen beginnen. De F3 rookies hadden nogal wat startproblemen. Bij de openingswedstrijd op zaterdag had een aantal rijders nogal wat last met het laten opkomen van de koppeling.


    vanthoor_hockenheim
    Pech voor VAR-coureur Vanthoor in Hockenheim.

    Startmineur
    Nog nooit zijn er in de geschiedenis van het Duits F3 kampioenschap zoveel auto’s blijven staan als afgelopen zaterdag. Tijdens de opwarmronde liet een aantal rijders de motor afslaan, waarop de safety-car andermaal nog een ronde reed. Ook bij de start heerste er chaos.want de Colombiaan Sebastian Saavedra en de Oostenrijker Philpp Eng kwamen beiden niet van hun startplek Als door een wonder gebeurde er verder niets maar VAR-coureur Laurens Vanthoor werd het slachtoffer van Eng en bleef eveneens staan. Vanthoor moest vanuit de pitlane vertrekken en eindigde als twaalfde, terwijl Rahel Frey eveneens uitkomend voor het VAR-Team als tiende eindigde. De eerste wedstrijd werd door de Italiaan Matteo Chinosi, uitkomend voor het Italiaanse Ombra Team gewonnen. Chinosi: “Ik ben ontzettend blij, want voor mij is dit de allereerste overwinning in een formuleauto. Bij de start profiteerde ik van de blunders van de HS-coureurs. Op het einde liep Saavedra erg snel in, maar ik wist hem toch achter me te houden. Frederic Vervisch, die vanaf de zesde startplek vertrok eindigde als derde. Vervisch: “Hiermee had ik zeker niet gerekend. Ik had een goede start en ik heb constant gepusht hoewel de snelheid er nog niet echt in zat.”

    UITSLAG
    1. Matteo Chinosi Dallara F307 Migen Honda 16 ronden
    2. Sebastian Saavedra Dallara F307 Mercedes + 0.392 seconden
    3. Frederic Vervisch Dallara F307/OPC Challenge + 7.061 seconden
    4. Rafael Suzuki Dallara F307 OPC Challenge +12.976 seconden
    5. Sergey Shukanov Dallara F307 OPC Challenge + 15.753 seconden
    6. Frederico Leo Dallara F307 Mugen Honda + 18.128 seconden
    7. David Hauser Dallara F307 Mercedes + 19.026 seconden
    8. Kevin Mirocha Dallara 307 OPC Challenge + 20.491 seconden
    9. Philipp Eng Dallara F307 Mercedes +22.392 seconden
    10.Rahel Frey Dallara F307 Volkswagen +26.41.402 seconden


    hockenheim_shirley_v.d._lof
    Goede prestatie voor Shirley van der Lof in Hockenheim.

    Race 2
    Ook in de tweede wedstrijd op zondag waren er andermaal startproblemen en weer bleven de auto’s van HS Technik staan. Dit keer niet zonder gevolgen waarbij twee deelnemers elkaar toucheerden en de wedstrijdleiding was andermaal genoodzaakt om de safetycar in te zetten. De Oostenrijker Tweraser had inmiddels de leiding genomen voor onze zuiderburen Vervisch en Vanthoor, waarbij de VAR-coureur snel terugviel en in de zevende ronde in de Sachskurve van de baan kwam en moest opgeven. De Colombiaan Saavedra reed andermaal een fantastische inhaalrace maar strandde na een aanrijding met Vervisch waardoor beiden moesten opgeven. Tweraser reed onbedreigd naar de zege gevolgd door de Ombra Dallara’s van Chinosi en Leo. Shirley van der Lof eindigde als derde in de Trophy categorie terwijl Rahel Frey voor het VAR Team wederom als tiende eindigde.

    UITSLAG
    1. Gerard Tweraser Dallara F307 Mercedes 15 ronden
    2. Matteo Chinosi Dallara F307 Mugen + 11.588 seconden
    3. Frederico Leo Dallara F307 Mugen +13.766 seconden
    4. Philipp Eng Dallara F307 Mercedes + 19.686 seconden
    5. Rafael Suzuki Dallara F307 OPC Challenge + 20.736 seconden
    6. Max Nilsson Dallara F307 OPC Challenge + 24.512 seconden
    7. Gary Hauser Dallara F307 Mercedes + 27.265 seconden
    8. David Hauser Dallara F307 Mercedes + 30.886 seconden
    9. Sergey Shukanov Dallara F307 OPC Challenge + 31.166 seconden
    10.Rahel Frey Dallara F307 Volkswagen + 35.825 seconden

    28-04-2008 om 18:29 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NASCAR: Kyle Busch wint Talladega
    Tot aan de slotfase kende de wedstrijd op Talledega een rustig verloop, de te verwachten “Big One” leek uit te blijven. Maar naarmate het einde naderde werd er steeds meer gepusht. Een enorme crash in de allerlaatste ronde zorgde voor een neutralisatie en het leverde Toyota-coureur Kyle Busch de overwinning op.


    kyle_busch
    Talladega nights for Kyle Busch

    Montoya dicht bij de overwinning
    Nadat Busch eerder in de wedstrijd niet in staat was geweest om zijn pit te bereiken verloor hij een ronde, maar kwam uiteindelijk toch weer in dezelfde ronde terug. Tony Stewart, Denny Hamlin en Dale Earnhardt jr. leken geruime tijd aanspraak op de overwinning te maken. Met nog ruim vijftien ronden te gaan raakten beide betrokken bij een incident dat de zevende neutralisatie in de wedstrijd veroorzaakte. Earnhardt kon zijn weg vervolgen en eindige uiteindelijk nog als tiende. Winnaar Kyle Busch: “Eerst zette Jeff Gordon mij onder druk, vervolgens deed Juan Pablo Montoya er nog een schepje bovenop maar in de slotfase was ik toch in staat om ze af te blokken.” Een enorme crash waarbij twaalf auto’s betrokken waren beëindigde de wedstrijd voortijdig. Tijdens de Nationwide race op zaterdag raakte Ganassi-coureur Dario Franchitti bij een crash betrokken, waarbij hij zijn enkel brak. Bij Ganassi werd Franchitti door David Stemme vervangen. Ook Stremme kende weinig geluk, ook hij raakte betrokken bij de crash in de allerlaatste ronde.

    talladeaga
    Talladega staat altijd garant voor spektakel

    UITSLAG
    1. Kyle Busch Toyota 188 ronden
    2. Juan Pablo Montoya Dodge 188 ronden
    3. Denny Hamlin Toyota 188 ronden
    4. David Regan Ford 188 ronden
    5. Brian Vickers Toyota 188 ronden
    6. Travis Kvapil Ford 188 ronden
    7. Casey Mears Chevrolet 188 ronden
    8. Ryan Newman Dodge 188 ronden
    9.Clint Bowyetr Chevrolet 188 ronden
    10.Dale Earnhardt jr. Chevrolet 188 ronden

    28-04-2008 om 18:27 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Indy Lights: Uitstekende derde plaats voor Arie Jr. in Kansas
    Arie Luyendijk jr. heeft tijdens de Indy Lights-wedstrijd in Kansas een uitstekende derde plaats behaald.


    arie_jr._kansas


    Podiumplaats voor Arie Jr. in Kansas
    Arie Jr. eindigde tijdens de Indy Lights-wedstrijd in Kansas als derde achter winnaar J.R. Hildebrand en Robbie Pecorari. Het verschil op de lijn tussen de twee eerst geklasseerden bedroeg slechts 0.0553 seconden, terwijl Arie Jr. op slechts 02.102 seconden volgde. In de stand om het kampioenschap staat Luyendijk jr. met 103 punten als vijfde genoteerd. Het kampioenschap wordt tevens aangevoerd door J.R.Hildebrand die in Kansas zijn allereerste Indy Lights-wedstrijd won. Hildebrand die zich niet van zijn achtervolgers los had kunnen maken, had nooit verwacht dat hij zijn eerste zege op een oval zou boeken. Vanwege meteorologische condities werd de grid voor de eerste acht bepaald op basis van de punten die tot op heden in het kampioenschap bepaald werden.

    UITSLAG
    1. J.R. Hildebrand 67 ronden
    2. Robbie Pecorari 67 ronden
    3. Arie Luyendijk jr. 67 ronden
    4. Dillon Battistini 67 ronden
    5. Wade Cunnigham 67 ronden
    6. Shane Guthrie 67 ronden
    7.Jeff Simmons 67 ronden
    8.Brent Sherman 67 ronden
    9.Bobby Wilson 67 ronden
    10.Al Unser III 67 ronden

    28-04-2008 om 18:26 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IRL: Dan Wheldon zegeviert in Kansas
    Het team van Chip Ganassi begint zich als titelkandidaat en favoriet voor de Indy 500 te ontwikkelen. Dan Wheldon zegevierde in Kansas terwijl zij teamgenoot Scott Dixon door een ongelukkige samenloop van omstandigheden de zege in rook zag opgaan.



    wheldon_kansas
    Kus voor Dan Wheldon van zijn echtgenote in Kansas

    Pech voor Scott Dixon
    De Nieuw Zeelander Scott Dixon reed de eerste 145 ronden aan de leiding, maar een crash van Buddy Rice zorgde voor een neutralisatie juist op het moment dat Dixon zich voor zijn reguliere stop in de pitlane bevond. Doordat teamgenoot in slipstream van Dixon brandstof bespaarde ging hij nog een ronde langer door. Pech met het brandstofgebruik nekte Dixon voor de tweede achtereenvolgende week. Uiteindelijk eindigde hij als derde achter Andretti Green-coureur Tony Kanaan, die ruiterlijk toegaf dat het Ganssi Team favoriet is voor de titel en de Indy 500. Kanaan: “Als je de eerste vier races analyseert dan zie je eigenlijk dat Scott zich zowel in de trainingen en de wedstrijd zich constant in de Top 4 bevindt.” Dixon werd in 2003 kampioen in de Indycar-series maar in tegenstelling tot zijn teamgenoot Dan Wheldon die in 2005 zowel de titel als de Indy 500 won, mist hij de fel begeerde Borg&Warner Trophy in zijn prijzenkast. Voor Dan Wheldon was het zijn 14e Indycar-zege. Wheldon: “Voor het team van Ganassi was het natuurlijk een fantastisch weekend, maar ik denk dat we ook het team van Newman Haas Lanigan voor de komende Indy 500 niet moeten onderschatten.” Thomas Scheckter beleefde een angstig moment in de pitlane maar viel na 96 ronden na contact met Enresto Viso uit. Van de Champcar-delegatie leverde Justin Wilson nog het beste resultaat door als negende te eindigen. De komende maand staat geheel in het teken van de Indy 500.

    UITSLAG
    1. Scott Dixon Dallara Honda 200 ronden
    2. Tony Kanaan Dallara Honda 200 ronden
    3. Scott Dixon Dallara Honda 200 ronden
    4. Helio Castroneves Dallara Honda 200 ronden
    5. Marco Andretti Dallara Honda 200 ronden
    6. Hideki Mutoh Dallara Honda 200 ronden
    7.Ryan Briscoe Dallara Honda 200 ronden
    8. A.J. Foyt IV Dallara Honda 200 ronden
    9.Justin Wilson Dallara Honda 199 ronden
    10. Ed Carpenter Dallara Honda 198 ronden

    28-04-2008 om 18:25 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportscars: Zege voor Scott Pruett in Virginia
    Het team van Chip Ganassi beleefde andermaal een succesvol weekend. Na het sterke optreden in de IRL in Kansas won Scott Pruett na een enerverende race op Viriginia Raceway in de GrandAm series.


    grandam_viriginia

    Derde zege voor Pruett
    Ondanks hevige druk van oud Champcar-coureur Ryan Dalziel wist Scott Pruett op Virginia Raceway de leiding stevig in handen te houden. Pruett wist alle aanvallen van Dalziel af te slaan en zegevierde met 0.548 seconden verschil op de BMW Riley van Dalziel, waarmee Henri Zogaib gestart was. Onze zuiderbuur Marc Goossens eindigde met Jim Matthews als derde.

    UITSLAG
    1. Scott Pruett/Memo Rojas Lexus Riley 77 ronden
    2. Henri Zogaib/Ryan Dalziel Lexus Riley + 0.548 seconden
    3. Jim Matthews/Marc Goossens Pontiac Riley +9.373 seconden
    4. John Pew/Ian James Ford Riley + 24.037 seconden
    5. Matt Plumb/Gene Segal BMW Riley + 32,592 seconden
    6. Brian Frisella/Mark Wilkins Ford Riley +37.635 seconden
    7.Bill Auberlen/Joey Hand Porsche Crawford +44.211 seconden
    8.Burt Friselle/Gabriele Gardel Ford Dallara +45.161 seconden
    9.Mark Patterson/Oswaldo Negri jr. Ford Riley +49.217 seconden
    10.Shane Lewis/Bill Leser Lexus Riley + 50,703 seconden

    28-04-2008 om 18:24 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formule 3: Dennis Swart tweede tijdens F3-debuut op Hockenheim
    dennis_swart_f3_2008

    Dennis Swart is zijn carrière in de ATS Formule 3 Cup met een kickstart begonnen. De Nederlander moest de eerste race op Hockenheim (Duitsland) vanuit een leidende positie in de Trophy Cup nog voortijdig staken door een touché van een andere deelnemer. In de afsluitende manche werd zijn doorzettingsvermogen wel beloond met een uitstekende tweede plaats in de Trophy Cup.
    De Noord-Hollander belandde met dit fraaie resultaat voor de eerste keer in de formulewagens op het podium. In de tussenstand van de ATS Formule 3 Trophy 2008 Cup bezet Swart momenteel de vierde plaats met acht kampioenschappunten.

    Vrije training en kwalificaties
    Op een natte baan was Swart op donderdagmorgen heer en meester in de Trophy Cup. De rijder met startnummer 55 lag tijdelijk op een keurige elfde plaats in het algemeen klassement en was verreweg de snelste in zijn klasse. Toen de baan was opgedroogd, ging Swart met nieuwe banden naar buiten. Daarna liet hij weer gebruikte banden onder zijn bolide monteren en eindigde de 21-jarige rijder als vierde in de Trophy Cup. In de kwalificatie van vrijdagmorgen wist Swart de stijgende lijn goed door te trekken. Met een tijd van 1:37.630 belandde hij op een vijftiende plaats algemeen en als eerste in de Trophy klasse. In de tweede tijdtraining ging hij met oude banden naar buiten en zette drie geklokte ronden op de chrono’s. Toen hij daarna met nieuw rubber opnieuw het asfalt betrad, wist hij zijn tijd verder aan te scherpen. Door een langdurige gele vlagsituatie moest hij echter genoegen nemen met een tweede plaats.

    Race 1
    Toen de rode lichten op zaterdagmorgen werden gedoofd, kwam Swart redelijk goed van zijn plaats. Hij wist de rijders die stilstonden bij de start (David Moretti, Shirley van der Lof, Philipp Eng en Laurens Vanthoor) gelukkig te ontwijken en kon zodoende zijn positie behouden. De rijder van het Tsjechische team KFR wist de druk steeds verder op te voeren en werkte zich op naar een tijdelijke zesde plaats in het algemeen klassement. Toen hij niet veel later door een snellere auto werd gepasseerd, zat Rahel Frey bij hem op het vinkentouw. Swart wist de deur voor de rijdster van Van Amersfoort Racing goed dicht te houden, totdat de Zwitserse te laat remde en hem vol van achteren raakte. Hierdoor verloor Swart de controle over zijn bolide en vloog rechtsaf de muur in. Met veel schade zag hij een bijna zekere overwinning in de Trophy Cup in rook opgaan.

    Race 2
    Op zondag kwam de als zeventiende gestarte Swart opnieuw goed weg. Hij wist opnieuw twee auto’s, die bij de start niet wegkwamen, keurig te ontwijken en sloot achter Shirley van der Lof aan. Hij wist haar te verschalken, maar werd in bocht 2 op zijn beurt door een rijder van Team Rhino’s Leipert gepasseerd. Na de safetycar situatie wist hij de rijder van Team Rhino’s Leipert weer te pakken, maar moest Swart wel Bernd Herndlhofer laten gaan. Doordat Swart door de langzamere achterblijvers werd gehinderd, wist zijn Oostenrijkse opponent in de Trophy Cup het gat te vergroten. Na vijftien ronden kwam de student (Commerciële Sporteconomie aan Johan Cruijff University) met zijn Dallara F304 OPC-Challenge uitstekend als tweede in de Trophy Cup over de meet.

    Uitstekend weekend
    Dennis Swart: ,,Het was een uitstekend weekend voor me. In de vrije training was ik de snelste in mijn klasse en wist dit in de kwalificaties verder door te trekken. Een eerste en een tweede plaats in de tijdtraining is een mooi resultaat. In de eerste race zat ik uitstekend in mijn ritme, totdat ik uit de wedstrijd werd getikt. In de tweede race had ik wat meer moeite om de juiste snelheid te pakken te krijgen, maar werd ik wel beloond met een tweede plaats. Deze prestatie geeft natuurlijk veel vertrouwen voor de volgende Formule 3 races op Oschersleben.’’

    Uitslag race 1:
    1. Matteo Chinosi, Ombra Racing, 26:11.561
    2. Sebastian Saavedra, HS Technik, + 0,392 seconde
    3. Frédéric Vervisch, Swiss Racing Team, + 7,061
    DNF. Dennis Swart, Team KFR, + 11 ronden

    Uitslag race 2:
    1. Gerhard Tweraser, Neuhauser Racing, 26:17.140
    2. Matteo Chinosi, Ombra Racing, + 11.588 seconden
    3. Federico Leo, Ombra Racing, + 13.766
    12. Dennis Swart, Team KFR, (tweede in Trophy Cup) + 44.530 seconden

    28-04-2008 om 18:23 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formule 3: Podium voor Shirley van der Lof in Formule 3 op Hockenheim
    shirley_podium_f3_2008

    Shirley van der Lof heeft haar debuut in de Formule 3 goed afgesloten door afgelopen weekend in de race meetellend voor het Duits Formule 3 kampioenschap als derde te finishen in de Trophy klasse. Zij wist ook de snelste raceronde op haar naam te zetten, wat haar een extra punt voor het kampioenschap oplevert.
    De start van de race verliep enerverend doordat er enkele auto’s op de grid bleven staan met als gevolg een harde crash op de grid. Van der Lof startte in haar klasse van pole en kon goed tussen de auto’s door laveren, maar verloor hierdoor wel enkele plaatsen bij de start. Na de safetycar procedure reed Van der Lof een goede race en eindigde op slechts 1 seconde achter Dennis Swart, de nummer twee in de Trophy klasse.

    Even van het gas
    Shirley vertelde na de race: ,,Door de chaos bij de start moest ik even van mijn gas af, waardoor ik een paar plaatsen verloor. De race verliep daarna voorspoedig en met een paar mooie inhaalacties kreeg ik Dennis Swart in het vizier. De finishvlag kwam eigenlijk iets te vroeg, want ik had graag nog een poging ondernomen om de tweede plek te pakken. Om gelijk in mijn eerste Formule 3 race op het podium te staan geeft een fantastisch gevoel.’’


    shirleyvdlof_f3_2008

    Minder voorspoedig
    De race op zaterdag verliep minder voorspoedig. Doordat in de eerste ronde in de “spitzkehre”, de bocht aan het einde van het rechte stuk op Hockenheim, zich een auto verremde en in de achterkant van de auto van Van der Lof boorde. Hierdoor schoof Van der Lof met haar linker voorwiel tegen haar voorganger met als gevolg een kromme spoorstang en einde oefening.

    HS Technik Team
    Dit jaar zal Shirley uitkomen voor het Oostenrijkse HS Technik Team in de Trophy klasse van het ATS Formule 3 kampioenschap. Shirley is daarmee de eerste Nederlandse vrouwelijke F3 coureur die aan een volledig F3 kampioenschap deelneemt. Na een intensieve fysieke training in het winterseizoen heeft Shirley haar conditie goed ontwikkeld en is zij optimaal voorbereid voor het F3 kampioenschap. Ook dit jaar zal Goudse Verzekeringen als hoofdsponsor Shirley ondersteunen. De auto is dan ook geheel in de paarse huiskleur van ‘de Goudse’ uitgevoerd, waarmee de combinatie een opvallende verschijning is. In de Trophy klasse rijden auto’s met een startnummer vanaf 50 en hoger.

    Programma
    De volgende race wordt over twee weken verreden op Oschersleben in Duitsland.



    28-04-2008 om 18:22 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DSC: SBS6 en Marlin Media sluiten TV deal over Dutch Supercars
    480_ah_az_audi20408
    De kampioenswagen van de Dutch Supercar Challenge, bestuurd door Ardi van der Hoek en
    Arjan van der Zwaan. Foto: PR


    Vanaf nu zullen alle 30 races van de Dutch Supercar Challenge in maar liefst 31 afleveringen van een half uur wekelijks te zien zijn op SBS6. Voorlopig starten de zondagse uitzendingen aan het einde van de ochtend om 11.30 uur.

    De Dutch Supercar Challenge, een privé-initiatief van Dick van Elk onder de vlag van V-Max Racing Management te Breda, is in enkele jaren uitgegroeid tot de topklasse in Nederland die een internationaal veld deelnemers trekt. ,,We zijn enorm blij met deze door SBS6 geboden mogelijkheid dit spectaculaire deel van de nationale autosport zo uitgebreid in beeld te brengen. Met dank aan onze trouwe sponsors Dunlop, deHeeg.nl, Brecon, Nextel en Ooperon hebben wij dit kunnen realiseren”, aldus een opgetogen Van Elk.

    Belangrijke merken
    Goed beschouwd rijden er onder de vlag van de DSC uit twee startvelden raceauto’s, de eerste groep bestaat uit bijna 50 GT’s en de tweede uit een mix van 45 GT’s en toerwagens. Alle belangrijke merken zijn vertegenwoordigd zoals Ferrari, Porsche , BMW, Renault, Corvette, Viper, MINI , Mosler , Seat, Volvo, Marcos en Aston Martin. Door een uitgekiend reglement op basis van een gewicht-PK verhouding kunnen totaal verschillende wagens met motorvermogens van 150 tot 600 PK in vijf verschillende divisie tegen elkaar strijden.

    Uitgebreid verslag
    Komend seizoen zal er uitgebreid verslag worden gedaan van alle races in België, Nederland en Duitsland vanaf circuits zoals Spa, Zandvoort, Hockenheim, Nürburgring en natuurlijk Assen en Zandvoort. Ook zal er veel gedraaid worden op de paddock om de achtergronden van het racen te belichten. Marlin Media verzorgt, zoals in voorgaande seizoenen, weer de totale productie en als vaste commentator treedt Jack “F1” Plooij op. Voor het internationale publiek zullen 11 afleveringen van een uur worden samengesteld in de Engelse, Duitse en Franse taal die in geheel Europa en de Baltische staten uitgezonden worden via het PAN Europese autosportkanaal MOTORS TV. Via de website van SBS6 en de DSC zullen alle afleveringen achteraf in hoge kwaliteit streaming video bekeken kunnen worden.


    28-04-2008 om 18:21 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NEC Formule Renault 2.0: Bottas domineert in Hockenheim, Dusseldorp pakt podiumpositie
    Dat Valtteri Bottas in bloedvorm verkeerd was al duidelijk naar voren gekomen tijdens de testsessies in het voorseizoen. Op het circuit van Hockenheim bevestigde de Fin nogmaals dat hij een klasse apart is, door de tweede wedstrijd met een voorsprong van maar liefst 28,7 seconde op zijn naam te schrijven.


    27apr08-838

    De start van de tweede wedstrijd van het NEC Formule Renault 2.0 tijdens de Jim Clark Revival verliep voor Bottas volgens het boekje. Hij trok direct na de start een flink gat naar zijn achtervolgers en reed hierna een ijzersterke race met indrukwekkende rondetijden.

    Achter Bottas was het aanmerkelijk spannender. Johan Jokinen vertrok vanaf de tweede plaats, maar liet bij de start zijn motor afslaan, waardoor hij zijn weg vanaf de 20e plek moest vervolgen. Diverse andere rijders kwamen de eerste ronde van de wedstrijd niet zonder kleerscheuren door. Ondermeer Wissel, Sammarone en Melker moesten de strijd met een gehavende bolide staken, terwijl Da Costa zich in de pitstraat meldde om een neus te laten vervangen.

    Onder andere Nicky Catsburg en Stef Dusseldorp wisten duidelijk te profiteren van de chaos in de eerste ronde en schoven door naar de derde en vierde positie. In de vierde bocht maakte Catsburg echter een foutje, waardoor hij terugviel naar plaats vier en Dusseldorp naar de derde positie klom. Toen Johan Jokinen en Kuba Giermaziak in de slotfase van de race snel dichterbij kwamen, moest Catsburg het tweetal uiteindelijk ook laten gaan. hij kwam als vijfde over de finish. Stef Dusseldorp kende, liggende op de derde positie, een weinig enerverende race en behield relatief eenvoudig zijn plaats.

    27apr08-732

    Debutanten Daniël de Jong en Thomas Knopper reden beiden een goede race. Knopper startte vanaf de 13e positie en knokte zich in de beginfase van de race naar een prima vijfde plaats. Gedurende de race verloor hij wat aansluiting en werd door Giermaziak en Jokinen ingehaald, waardoor hij uiteindelijk op de 6e positie over de finish kwam. Daniël de Jong van MP Motorsport moest de race vanaf de 24e plek starten. De Jong liet zien snel te leren en duidelijk progressie te boeken. Na een strakke race stuurde de pas 15-jarige Daniël zijn auto op de 13e plaats over de finish. Bart Hylkema en Kelvin Snoeks acteerden eveneens in het middenveld en kwamen respectievelijk als negende en tiende over de finish.


    In de laatste ronde kwam Tobias Hegewald tot stilstand vanwege een defecte brandstofpomp. Hiermee schoof Stef Dusseldorp door naar de tweede positie, terwijl Jokinen zich ondertussen knap had opgewerkt naar de derde plaats. De overwinning ging met een ruime marge naar Valtteri Bottas.

    27apr08-768

    Voor Dusseldorp was het een verdiende podiumplaats en de rijder van Van Amersfoort Racing was duidelijk in zijn nopjes. “Dit is een fantastisch resultaat wat ik van te voren zeker niet had verwacht. Ik kwam naar Hockenheim met de gedachte om het gat zoveel mogelijk te dichten met de rijders van Team Motopark Academy. Zij waren in alle officiële NEC Formule Renault 2.0 tests superieur gebleken ten opzichte van de rest. Gelukkig ben ik in de races rustig gebleven en heb ik mijn kansen weten te verzilveren. Super om het nieuwe seizoen zo te beginnen! Ik ga me nu weer voorbereiden op de races in het Italiaans Formule Renault 2.0 kampioenschap. Ik hoop op het circuit van Hungaroring de stijgende lijn door te kunnen trekken!”


    27apr08-949

    Uitslag race 2 – NEC Formule Renault 2.0
    Hockenheim – zondag 27 april 2008

    1. Valtteri Bottas, 15 ronden in 25:22.937
    2. Stef Dusseldorp, op 28.741
    3. Johan Jokinen, op 34.227
    4. Kuba Giermaziak, op 36.491
    5. Nick Catsburg, op 39.192
    6. Thomas Knopper, op 45.485
    9. Bart Hylkema, op 49.250
    10. Kelvin Snoeks, op 50.098
    12. Daniël de Jong, op 53.044
    DNF Nigel Melker

    27apr08-538


    28-04-2008 om 18:21 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche Supercup: Reacties Nederlandse coureurs op race in Barcelona
    champagne_jeroen_bleek2
    Jeroen Bleekemolen spuit champagne met racewinnaar Jan Seyffarth. Foto: racecam.de

    Jeroen Bleekemolen heeft op het circuit van Barcelona goede zaken gedaan in de titelstrijd om de Porsche Supercup. Dankzij een tweede plaats verstevigde de Aerdenhouter zijn koppositie. Jeroens broer Sebastiaan scoorde met een 13de plaats ook punten voor het klassement. Tim Buijs, die dit seizoen debuteert voor Team Bleekemolen, finishte als 21ste. Paul van Splunteren kwam als 22ste over de meet. Jaap van Lagen (11de) en debutant Mike Verschuur (17de) participeerden ook in de Porsche-race.

    De missie van Jeroen Bleekemolen is duidelijk: hij wil dit jaar kampioen worden in de Porsche Supercup. In de meest prestigieuze en competitieve merkencup ter wereld is het voor titelpretendenten zaak om continu in de topdrie à topvijf te eindigen. Doordat Jeroen afgelopen zondag voor de derde opeenvolgende keer een tweede plaats scoorde, ligt de jongste telg uit de racefamilie Bleekemolen uitstekend op koers zijn Porsche-droom te verwezenlijken.

    jeroen_barcelona2

    Goede basis
    De basis voor een goed raceresultaat is het neerzetten van een sterke kwalificatie. ,,Hoewel ik wat problemen met mijn remmen had, kon ik tijdens de tijdtraining toch een derde startpositie in de wacht slepen’’, vertelt Jeroen Bleekemolen. Toen de race over 14 ronden (65 kilometer) begon, pakte ‘De Bleek’ direct de tweede stek van Martin Ragginger af. ,,Vervolgens moest ik mezelf een paar rondjes verdedigen op de agressief gestarte René Rast. Helaas kon koploper Jan Seyffarth in die periode twee seconden bij me weglopen. In de resterende ronden is dat gat ongeveer hetzelfde gebleven.’’

    start_barcelona
    Jeroen Bleekemolen gaat na de start als tweede de eerste bocht door. Foto's: racecam.de

    Gat geslagen
    Mede dankzij het neerzetten van de snelste raceronde, liep Jeroen wel weg van de achtervolgers en claimde hij overtuigend zijn derde runner-up positie van het jonge seizoen. ,,Alleen Seyffarth staat in het klassement bij me in de buurt. Met de rest van het veld heb ik al een flink gat geslagen. Dat is natuurlijk super’’, aldus Jeroen, die nu al uitkijkt naar de volgende twee races in Istanbul en Monaco. ,,In Istanbul waren we vorig jaar heel dominant. Bovendien heb ik in Monaco vorig jaar gewonnen met Team Bleekemolen. Dat geeft goede vooruitzichten.’’


    sebastiaan_bleek_barcelona
    Sebastiaan Bleekemolen in actie. Foto: PR

    Vol vertrouwen
    Sebastiaan Bleekemolen had zich ook het nodige voorgesteld van het raceweekend in Barcelona. De Haarlemmer had de vorige Porsche-wedstrijd in Bahrein immers een zeer nette 8ste plaats gescoord. ,,Ik ging vol vertrouwen de kwalificatie in, maar het ging dramatisch. Normaal moet ik binnen een seconde van de top staan, maar dit keer lukte dat totaal niet. Ik had onder meer wat remproblemen. Maar waar het voor de rest aan lag? Ik weet het niet. Het resultaat was een teleurstellende 23ste trainingstijd’’, aldus Sebastiaan.

    Aanpassingen
    Team Bleekemolen heeft voor de race wat aanpassingen aan de Porsche verricht. Tijdens de wedstrijd had Sebastiaan zeker meer snelheid in de wielen, waardoor hij zich naar voren kon rijden. ,,Ik had een uitstekende start’’, vertelt hij. ,,Ik lag al snel 17de. In het vervolg heb ik veel moeten vechten met andere coureurs. Zo haalde ik onder meer de Portugees Pedro Petiz in, die vervolgens het verlies van zijn plaats snel wilde goedmaken. Dat deed hij veel te wild, waardoor Petiz bij mijn deur kwam binnenzeilen. Dat was jammer, omdat hij mij redelijk wat schade bezorgde. Gelukkig kon ik wel doorrijden, ben ik nog wat rijders gepasseerd en ben ik als 13de afgevlagd. Omdat er nog een gastrijder voor me zat, ben ik officieel als 12de geklasseerd en heb ik vier punten voor het kampioenschap verdiend. Gezien de matige start van het weekend, kan ik Barcelona nog met een redelijk gevoel verlaten. Dat gevoel neem ik mee naar de volgende race, die tijdens Pinksteren in Istanbul wordt verreden.’’


    tim_buijs_barcelona
    Tim Buijs in Barcelona. Foto: PR

    Klein steentje
    Ook Tim Buijs had op meer gehoopt in Barcelona. ,,Ik kende dit circuit nog niet, dus wilde de vrije training op vrijdag gebruiken om veel meters te maken en zo de baan goed te leren. Maar ik had de pech dat een klein steentje voor technische malheur zorgde en ik de helft van de tijd ter reparatie in de pits stond. Dat was zonde’’, stelde Team Bleekemolen-rijder Tim Buijs.

    Vertrouwen voor komende wedstrijden
    ,,Zaterdag, tijdens de kwalificatie, ging het ook niet helemaal volgens planning’’, vervolgt Tim Buijs, die vorig jaar in Nederland de Clio Cup won. ,,Nu maakte ik zelf een foutje tijdens mijn derde ronde en eindigde ik in de grindbak. Uiteindelijk moest ik de race als 26ste beginnen. Ik had een heel goede start en had er bij de eerste bocht al drie te pakken. Vervolgens heb ik rondenlang lekker in een groepje kunnen knokken. Helaas werd ik toen van achteren aangetikt en verloor ik de aansluiting met die jongens. Ik kon in de slotfase nog wel goede tijden klokken. Hoewel ik als 21ste finishte, zat ik de laatste drie ronden in de topvijf met rondetijden. Dat geeft zeker vertrouwen voor de komende wedstrijden.’’


    paul_v_splunteren
    Paul van Splunteren. Foto: gt3.nl

    Met vertrouwen naar Barcelona gereisd
    Paul van Splunteren was niet tevreden over zijn optreden tijdens de Porsche Supercup van Barcelona. ,,Na de vrolijke start van Bahrein, waar ik mezelf direct in de punten reed met een 14de plaats, was ik vol vertrouwen naar Spanje afgereisd. Helaas is dit een beetje een tegenvaller geworden’’, stelde de racende eigenaar van Porsche Centrum Eindhoven. Paul kwam in de vrije training van vrijdag tot de 24ste tijd. Een dag later met de kwalificatie moest hij nog een plekje extra toegeven. ,,Dat was helaas niet veel soeps. Met de kwalificatie moet alles kloppen. De top 18 zat binnen een seconde van elkaar. Dat geeft eens te meer aan hoe ongelooflijk competitief deze klasse is’’, aldus de ervaren piloot, die tijdens de start van de 14 ronden tellende race ook nog eens belabberd wegkwam.
     
    Geestelijk hergroeperen
    ,,Ik had een heel slechte start. Omdat ik veel wielspin had, stond ik volledig stil. Gevolg was dat ik als laatste de eerste bocht doorkwam. Daarover was ik zo gefrustreerd, dat ik vervolgens niet meer lekker heb gereden. Mijn frustratie zat de souplesse in de weg’’, stelt Paul van Splunteren. ,,Ik heb er nog wel een paar kunnen inhalen en ben als 22ste gefinisht. Na de 14de plaats van Bahrein is dat een tegenvaller. Tot de volgende wedstrijd zal ik mezelf even geestelijk moeten hergroeperen, zodat ik weer vrolijk naar het volgende evenement kan kijken. Tijdens Pinksteren racen we in Istanbul. Dat is een baan met meer snelle bochten en dat ligt me aardig. In Turkije wil ik het dan ook zeker beter doen dan in Barcelona. Want dit was niet bevredigend.’’


    jaap_v_lagen_barcelona
    Duimen omhoog bij Jaap van Lagen. Foto: PR

    Tempo te pakken
    Jaap van Lagen kwalificeerde zich als 14de en reed zich tijdens de race naar de 11de plek. ,,Ik heb het maximale eruit kunnen halen in de race. Als je als veertiende vertrekt, dan kun je eigenlijk alleen nog maar het verschil maken in de openingsronde. Ik begon de race iets minder agressief dan in Bahrein en dat pakte redelijk goed uit. Ik had het tempo in het begin gelijk goed te pakken en wist op te klimmen naar de elfde plaats. Halverwege de race wist ik mijn rondetijden continu te verbeteren en dichtte zo het gat naar mijn voorgangers. De race was echter te kort om nog echt een vuist te kunnen maken. Je positie in de kwalificatie is dus allesbepalend gebleken voor de race. In deze sessie moet je in de topvijf zien te komen, om uiteindelijk op het podium terecht te komen. De Formule 1 teams leggen vlak voor onze kwalificatie genoeg rubber neer, zodat je met voldoende grip direct in je eerste ronde je snelste tijd moet neerzetten.’’




    knokken_in_porsches
    Achter Holzer en Mangs strijdt Mike Verschuur. Foto: racecam.de

    Debuut Mike Verschuur
    Mike Verschuur maakte na zijn Porsche Carrera-races nu ook zijn debuut in de Porsche Supercup. De uitnodiging voor Mike Verschuur kwam zeer onverwacht. ,,Ik had dit weekeinde eigenlijk gewoon moeten werken en ik was vrijdagochtend vroeg ook al op mijn werk toen ik een telefoontje kreeg van Bernhard ten Brinke, mijn sponsor van Bribus Keukens. Bij het team Jetstream Racing was een plek opengevallen en ik kreeg de kans om die plaats in te nemen. Toen moest ik heel snel dingen regelen en vier uur later zat ik al in het vliegtuig.’’ Door de grote verkeersdrukte op vrijdagmiddag rond Barcelona arriveerde Verschuur pas vijf minuten voor het begin van de vrije training op het circuit. ,,Ik heb me omgekleed in de auto, we hebben in de pitstraat de stoel en de gordel ingesteld en ik ben meteen de baan op gegaan’’, vertelde Verschuur. In de vrije training reed hij de 22e tijd, in de kwalificatie was hij 21e. In de wedstrijd wist Verschuur met een perfecte start direct al enkele rijders in te halen, maar doordat sommigen in de eerste bocht een gedeelte afsneden, raakte hij weer een paar plaatsen kwijt. Uiteindelijk werd hij als 17e geklasseerd, voor zijn eerste optreden in de internationaal sterk bezette Porsche Mobil 1 Supercup bepaald geen slecht resultaat. ,,Belangrijk is dat ik weer aardig wat extra kilometers heb kunnen maken en dat is zeker met een auto als de Porsche altijd goed’’, aldus Verschuur.


    patrick_huisman
    P hoeveel? Patrick Huisman zou als 8ste finishen in Barcelona. Foto: racecam.de

    Uitslag Porsche Supercup-wedstrijd Barcelona:
    1. Jan Seyffarth 14 ronden (65 kilometer) in 26.16,910
    2. Jeroen Bleekemolen op 2,723 seconden
    3. Martin Ragginger op 7,932
    4. Nicolas Armindo op 9,478
    5. René Rast op 12,528
    6. Danny Watts op 12,962
    7. Stefan Rosina op 14,334
    8. Patrick Huisman op 15,611
    9. Damien Faulkner op 16,213
    10. Uwe Alzen op 17,339
    11. Jaap van Lagen op 17,602
    13. Sebastiaan Bleekemolen op 24,938
    17. Mike Verschuur op 27,309
    21. Tim Buijs op 30,163
    22. Paul van Splunteren op 34,709
    23. Simon Frederiks op 37,997

    Stand na drie races:
    1. Jeroen Bleekemolen 54 punten
    2. Jan Seyffarth 50
    3/5. Chris Mamerow, Damien Faulkner en René Rast 34
    9. Patrick Huisman 21
    11. Sebastiaan Bleekemolen 16
    14. Jaap van Lagen 12
    17. Paul van Splunteren 2

    28-04-2008 om 18:06 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportscars: Peugeot wint in Monza, Van Merksteijn-Porsche tweede na inhaalrace (update)
    Na een spannende slotfase heeft het Peugeot-duo Pedro Lamy en Stéphane Sarrazin de tweede ronde van de Le Mans Series gewonnen. De Audi van Mike Rockenfeller en Alexandre Prémat eindigde op de tweede plaats.

    480_peter_jos_2808

    In de LMP2-klasse ging de zege naar de Deense Essex-Porsche, terwijl het Van Merksteijn-team met Jos Verstappen en Peter van Merksteijn na een fantastische inhaalrace toch nog als tweede eindigde. Jan Lammers werd met zijn Horag-teamgenoten derde in de klasse. Michael Vergers viel met de Zytek ver terug nadat hij van de baan raakte en uit de grindbak moest worden getrokken. Hij werd elfde in de klasse. In de GT1-klasse werd de Lamborghini van Peter Kox vierde met vier ronden achterstand.


    480_peter_actie_2289_1

    De slotfase werd overschaduwd door een enorme crash van Stéphane Ortelli in de Courage-Oreca-Judd, zo’n 15 ronden voor het einde. Bij het aanremmen van de eerste chicane trad er een nog niet nader vastgesteld probleem op, waardoor de auto eerst rechts de vangrail raakte, vervolgens diverse keren over de kop sloeg en slechts op een haar na de Audi van Allan McNish miste en tenslotte aan de andere kant van de baan tot stilstand kwam. Van de auto was weinig meer over. De horror-crash deed velen denken aan het ongeval van Peter Dumbreck in 1999 met de Mercedes-Benz CLR in Le Mans. Wonder boven wonder waren de gevolgen voor Ortelli niet erger dan een gebroken rechter enkel, na een nacht in het ziekenhuis mag hij morgen alweer naar Monaco.

    480_24_start

    De strijd om de overwinning werd eveneens in de slotfase beslist. Lamy in de Peugeot moest naar binnen voor een stop-and-go vanwege inhalen onder geel. Rockenfeller in de Audi dacht dat hij daardoor in de eerste bocht vrij baan had en Lamy hem er wel langs zou laten, maar het kwam tot een aanrijding tussen de beide auto’s, waarbij het linker voorwiel van de Audi beschadigd raakte. Omdat Lamy’s stop-and-go natuurlijk korter duurde dan de reparatie van de Audi ging het Peugeot-duo met de overwinning aan de haal. De spannende strijd om de derde plaats werd eveneens in de slotfase beslist, toen Harold Primat in de Pescarolo-Judd de Brit Stuart Hall in de Création voorbijstak en de derde plek veiligstelde.

    480_nielsen_pors

    In de LMP2-klasse ging de overwinning naar het Deense Essex-Porsche-team, dat pas voor het tweede weekend op internationaal niveau actief is. John Nielsen en Casper Elgaard rijden op Dunlop-banden, in tegenstelling tot de andere Porsche-teams, die met Michelin in actie komen. Zoals gemeld reden Jos Verstappen en Peter van Merksteijn een keurige inhaalrace, waarvoor ze nog met de tweede plaats beloond werden. “Ik had niet gedacht dat dit na de aanrijding nog mogelijk zou zijn”, aldus Verstappen. De Horag-Porsche verloor veel tijd nadat Didier Theys uit de grindbak getrokken moest worden.

    480_porsche_n27


    Uiteindelijk werd het Zwitserse team met Jan Lammers nog als derde geklasseerd. “Dit is zo’n race waar je ondanks allerlei problemen dan tot je eigen verrassing toch nog op het podium komt, omdat ook de anderen problemen hebben”, aldus Jan Lammers. Een van die mensen met problemen was Michael Vergers, die aanvankelijk goed meestreed in de LMP2-klasse, maar daarna van de baan raakte en heel wat ronden verloor. Omdat hij teveel achterstand opgelopen had, haalde hij weliswaar wel de eindstreep, maar werd hij niet meer geklasseerd.

    480_aston_n59

    De overwinning in GT1 ging naar de Team Modena-Aston Martin van Antonio Garcia en Tomas Enge, voor de beide Alphand-Corvettes. Peter Kox en Roman Rusinov werden met de Lamborghini vierde. “We waren hier gewoon niet snel genoeg, heel simpel”, verklaarde Kox na afloop. “Het zag er nog even naar uit dat we misschien nog op het podium hadden kunnen komen, omdat ook de anderen problemen hadden, maar toen had ik een klapband en was het gebeurd.”

    480_porsche_n91


    In de GT2-klasse was het in eerste instantie Raymond Narac en Richard Lietz in de Imsa-Performance-Matmut-Porsche die als winnaars werden afgevlagd. Na de race werd de Porsche echter uit de einduitslag gehaald wegens technische onvolkomenheden. Lars Erik Nielsen, Richard Westbrook en Allan Simonsen in de Farnbarcher-Porsche werden nu de winnaars. Het Farnbacher-team, dat op twee paarden wedt, behaalde nog een podiumplaats met Pierre Kaffer en Pierre Ehret in de Ferrari 430. De Speedy-Spyker van Andrea Chiesa en Ben Leuenberger werd vijfde in de klasse, de andere Spyker van Peter Dumbreck, Ralf Kelleners en Alexei Vasiliev werd niet geklasseerd omdat hij in de laatste ronde stilviel en daardoor niet rijdend over de eindstreep kwam. Anders was het trio vijfde in de klasse geworden.

    Uitslag:
    1. Lamy-Sarrazin (Por/Fra), Peugeot 908 HDi FAP, 173 r. in 4.59.07,955 (gem. 201,019 km/u)
    2. Prémat-Rockenfeller (Fra/Dui), Audi R10 TDI, op 47,672
    3. Primat-Tinseau (Zwi/Fra), Pescarolo-Judd, op 4 ronden
    8. Elgaard-Nielsen (Den), Porsche RS Spyder, op 8 ronden (1e LMP2)
    9. Verstappen-Van Merksteijn (Ned), Porsche RS Spyder, op 8 ronden (2e LMP2)
    10. Lammers-Lienhard-Theys (Ned/Zwi/Bel), Porsche RS SPyder, op 9 ronden (3e LMP2)
    15. Garcia-Enge (Spa-Tsj), Aston Martin DBR9, op 14 ronden (1e GT1)
    20. Kox-Rusinov (Ned/Rus), Lamborghini Murcielago, op 20 ronden (4e GT1)
    21. Narac-Lietz (Fra/Oos), Porsche 997 GT3 RSR, op 21 ronden (1e GT2)

    28-04-2008 om 18:01 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formule Renault 3.5: Van de Garde zet zegereeks voort
    480_giedo_wint

    Giedo van der Garde zet zijn succesreeks voort: na de overwinning van gisteren won de Veenendaalse rijder vandaag op het Grand Prix-circuit van Monza ook de tweede race van het seizoen in de Formule Renault 3.5. Van der Garde startte vanaf de pole-position en voerde gedurende de hele race het veld aan. Slechts eenmaal leek zijn klassering even in gevaar, toen hij in de vierde ronde direct nadat de race na een safety-car-fase weer was vrijgegeven, bij het aanremmen van de eerste chicane de voorwielen flink liet blokkeren, maar de gevolgen bleven beperkt en zo kon Van der Garde zijn tweede zege op rij en de vierde overwinning in zijn autosportloopbaan naar huis rijden. Ook schreef hij de snelste raceronde op zijn naam.



    480_giedo_actie9792

    “Het was wel spannend na de safety-car. Ik wilde laat remmen en het gevolg was duidelijk”, aldus Van der Garde na afloop. “Ik had twee enorme flatspots op de voorwielen, waardoor ik enorm onderstuur had. Alleen de twee Lesmo-bochten gingen goed, voor de rest was het enorm hard werken om de auto op de baan te houden. Wat een drama! Daardoor kwamen de rijders achter me ook steeds dichterbij, maar gelukkig kon ik wel mijn positie behouden. Ik heb er zeker harder voor moeten werken dan gisteren.”

    Gisteren goed weggekomen na gebroken aandrijfas
    Overigens bleek Van der Garde gisteren goed te zijn weggekomen: na afloop van de race werd duidelijk dat de linker aandrijfas van zijn auto gebroken was. “Daar heb ik echt geluk mee gehad, dat ik de finish nog gehaald heb! Het team is er vannacht tot drie uur mee bezig geweest. Vandaag was de auto weer tip-top in orde.” Hard werk noemt Van der Garde als de belangrijkste reden waarom hij en zijn team P1 Motorsport het dit weekend op Monza zo goed hebben gedaan. “Een betere start van het seizoen had ik me niet kunnen wensen”, aldus Van der Garde. Volgende week al wordt het seizoen in de Formule Renault 3.5 Series voortgezet op het circuit van Spa-Francorchamps.

    Uitslag:
    1. Giedo van der Garde (Ned), 24 r. in 42.10,389 (gem. 197,802 km/u)
    2. Alvaro Barba (Spa), op 1,153
    3. Charles Pic (Fra), op 14,101
    4. Julien Jousse (Fra), op 14,954
    5. Mikhail Aleshin (Rus), op 18,164
    6. Guillaume Moreau (Fra), op 23,703.

    27-04-2008 om 17:37 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NEC Formule Renault 2.0: Bottas wint eerste manche in Hockenheim
    Na een lange winter gaat dit weekend het nieuwe seizoen van de Northern European Cup Formula Renault 2.0 van start. Plaats van handeling is het circuit van Hockenheim, alwaar het NEC Formule Renault 2.0 twee keer in actie komt tijdens de drukbezochte Jim Clark Revival.


    start

    Bij de start van de eerste wedstrijd op zaterdag profiteert Bottas optimaal van zijn pole position en slaat meteen een gat ten opzichte van zijn teamgenoot Tobias Hegewald. Nigel Melker van Van Amersfoort Racing is in de beginfase van de wedstrijd minder gelukkig. In de warm-up ronde is hij net wat te enthousiast en raakt van de baan. Helaas is de schade dusdanig dat Melker direct de pits moet opzoeken en zijn wedstrijd ten einde is.


    dusseldorp

    Stef Dusseldorp en Nick Catsburg kennen een goede start van de race. Na een mindere kwalificatie vertrekt Catsburg vanaf de dertiende positie, echter na de start weet hij direct de top 10 binnen te stormen. Dusseldorp is in de beginfase van de wedstrijd Johan Jokinen te slim af en schuift door naar een prima vijfde positie. Deze positie weet hij tot aan de finish knap te handhaven. Catsburg kampt halverwege de race met een probleem aan zijn auto en moet in de tiende ronde noodgedwongen de strijd staken.

    knopper

    Een lekke band in de eerste kwalificatie zorgt ervoor dat Thomas Knopper zijn eerste race in het NEC Formule Renault 2.0 vanaf de 21e plaats moet aanvangen. In de race weet hij zich knap naar voren te vechten, waarbij Knopper uiteindelijk op de twaalfde positie over de finish komt, een plek achter mededebutant Bart Hylkema. De pas 15-jarige Daniël de Jong rijdt een solide race en finisht zijn eerste autosportrace op de 20e positie.

    Hier krijgt Valtteri Bottas weinig van mee. De Fin boekt zijn eerste seizoenszege op overtuigende wijze met een ruime voorsprong op zijn teamgenoten Tobias Hegewald en Antonio Felix da Costa.

    champagnejpg

    Uitslag race 1 – NEC Formule Renault 2.0
    Hockenheim – zaterdag 26 april 2008

    1. Valtteri Bottas, 15 ronden in 25:00.901
    2. Tobias Hegewald, op 13.207
    3. Antonio Felix da Costa, op 19.883
    4. Kuba Giermaziak, op 20.633
    5. Stef Dusseldorp, op 28.272
    10. Kelvin Snoeks, op 39.161
    11. Bart Hylkema, op 47.029
    12. Thomas Knopper, op 48.163
    20. Daniël de Jong, op 1:15.078
    DNF Nick Catsburg
    DNF Nigel Melker

    27-04-2008 om 17:37 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ATS F3: Vervisch pakt eerste podium, Vanthoor twaalfde na inhaalrace

    HOCKENHEIM - Dit weekend wordt de eerste manche van het Duitse F3 kampioenschap verreden, waarin menig Belgen en Nederlanders uitkomen. Zo reed de Belg Frederic Vervisch, kampioen Asiatisch F3, zich in de twee kwalificaties naar de zesde en zevende plaats. De verrassing kwam echter van debutant Laurens Vanthoor, die pas uit de karting komt. De inwoner van Heusden-Zolder deed zelfs nog beter dan zijn landgenoot, en wist zich als respectievelijk vierde en zesde te kwalificeren.

    Ook nemen er twee bekenden uit de laatste editie van het Belgische Formule Renault 1600 kampioenschap deel. Kampioene Karline Stala vormt team met Gary Hauser, terwijl ze vorig jaar nog tegenover elkaar stonden. Nederland wordt vertegenwoordigd door Dennis Swart en racebabe Shirley van der Lof.


    In de eerste race stonden 27 wagens aan de start. De start verliep zeer chaotisch. Al bij de opwarmronde lieten Saavedra en anderen hun motor afslaan. Ze konden later hun positie weer innemen voor de start van de wedstrijd, maar ook die verliep niet van een leien dakje. De rode startlichten gingen uit en de eerste rij van het veld miste hun start compleet. Ook Laurens Vanthoor deelde in de pech. De jonge Belg stond achter Philip Eng en liet eveneens zijn motor afslaan en was dus al meteen op achtervolgen aangewezen.

    Rahel Frey

    Het was de Italiaan Chinosi Matteo die met de zege ging lopen met een zeer kleine voorsprong op Saavedra. Fred Vervisch reed zich naar voren en pakte de laatste podiumplaats. De jonge telg uit de stal van Van Amersfoort Racing, Laurens Vanthoor, wist nog terug te komen tot op de twaalfde plek. Zijn teamgenote in het fabrieksteam van Volkswagen - VAR, de Zwitserse Rahel Frey, tikte als tiende aan. Karline Stala finishte als zestiende, van de Nederlanders kwam er niemand aan de finish.

    26-04-2008 om 19:36 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kimi Raikkonen pakt pole bij GP Spanje
    null

    Het hele weekend was Kimi Raikkonen al snel en stond bovenaan de lijsten in de trainingen. Tijdens de kwalificaties van vanmiddag moest hij deze plek heel even afstaan bij Q2 aan teamgenoot Felipe Massa. Echter tijdens de allerlaatste kwalificatie, ofwel de Top Ten Qualifying, kon Raikkonen op de allerlaatste meters weer een gigantisch snelle tijd neerzetten met een 1:21.813, waarmee hij, heel verrassend Fernando Alonso van de pole afstootte.

    null

    Het team van Renault had aangegeven dit weekend sneller te kunnen zijn en kon dit uiteindelijk tijdens de kwalificaties dus ook waarmaken met Alonso. Op slechts 0,091 seconde werd Alonso echter verslagen in de pole door de Ferrari. Hij staat volledig in de sandwich van de Ferrari’s, want hoewel Massa eerder niet vooraan stond, wist hij in de allerlaatste snelle ronde een tijd van 1.22.058 neer te zetten, waarmee hij plaats drie op de startopstelling wist te veroveren.

    null

    Robert Kubica is de verrassing van dit seizoen. Tijdens de kwalificaties prijkte hij bovenaan de ranglijsten, echter werd in de laatste ronden verschalkt door de top drie.

    Lewis Hamilton heeft veel te verduren van de pers dezer dagen, er wordt geroepen dat zijn positie bij McLaren op de tocht staat, aangezien hij geen goede prestaties zet. Hiermee vergeten we alleen zijn overwinning aan het begin van dit seizoen, maar we zullen zien. Tijdens de kwalificaties wist hij zich echter op positie vijf te plaatsen, dus hij is druk bezig zijn positie zeker te stellen.

    Ook verrassend was de prestatie van Mark Webber. Waar zijn teamgenoot David Coulthard, waarover gesproken wordt dat dit zijn laatste seizoen zal zijn, niet verder kwam dan de eerste kwalificatie, zette Webber de zevende tijd neer, een goede uitgangspositie voor de race van morgen in het zonnige Barcelona.

    Uitslag Kwalificatie GP Spanje:
    1.   Kimi Raikkonen        Ferrari           1:21.813

    2. Fernando Alonso Renault 1:21.904

    3. Felipe Massa Ferrari 1:22.058

    4. Robert Kubica BMW Sauber 1:22.065

    5. Lewis Hamilton McLaren Mercedes 1:22.096

    6. Heikki Kovalainen McLaren Mercedes 1:22.231

    7. Mark Webber Red Bull 1:22.329

    8. Jarno Trulli Toyota 1:22.529

    9. Nick Heidfeld BMW Sauber 1:22.542

    10. Nelsinho Piquet Renault 1:22.699

    11. Rubens Barrichello Honda

    12. Kazuki Nakajima Williams

    13. Jenson Button Honda

    14. Timo Glock Toyota

    15. Nico Rosberg Williams

    16. Sebastien Bourdais Toro Rosso

    17. David Coulthard Red Bull

    18. Sebastiaan Vettel Toro Rosso

    19. Giancarlo Fisichella Force India

    20. Adrian Sutil Force India

    21. Anthony Davidson Super Aguri

    22. Takuma Sato Super Aguri

    26-04-2008 om 19:35 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederlandse racebabe op pole position in Formule 3
    HOCKENHEIM - In de vrije training donderdagochtend liet Shirley van der Lof al zien dat ze zich thuis voelt in haar F3 Dalara F304 bolide door de snelste tijd neer te zetten in de Trophy klasse. In de eerste kwalificatie op het Duitse F1 circuit Hockenheim wist zij een derde tijd neer te zetten en in de tweede kwalificatie zelfs de pole position tijd met een ronde van 1.37.735.

    Shirley van der Lof traint naar pole position

    Shirley zei na afloop van de kwalificatie: “Echt super om gelijk goed van start te kunnen gaan. Het HS Technik Team heeft fantastisch werk gedaan. De auto voelde goed aan en het is fantastisch om met een F3 te kunnen rijden. Het balanceren op de grens met een vleugelauto geeft me een geweldige kick”.

    Dit jaar zal Shirley uitkomen voor het Oostenrijkse HS Technik Team in de Trophy klasse van het ATS Formule 3 kampioenschap. Van der Lof is daarmee de eerste Nederlandse vrouwelijke F3 coureur die aan een volledig F3 kampioenschap deelneemt. Na een intensieve fysieke training in het winterseizoen heeft ze haar conditie goed ontwikkeld en is zij optimaal voorbereid voor het F3 kampioenschap. Ook dit jaar zal “de Goudse verzekeringen” als hoofdsponsor Shirley ondersteunen. De auto is dan ook geheel in de paarse huis kleur van “de Goudse” uitgevoerd, waarmee de combinatie een opvallende verschijning is.

    26-04-2008 om 19:34 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs