Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    26-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Horrorcrash voor Trust Team Arden met 2008-bolide
    Na de GP2 Asia Series is dit weekend de kick-off van de GP2 Europe met alle toppers en nieuwe bolides in het voorprogramma van de F1. Pastor Maldonado boekte direct succes door de eerste pole position van het seizoen te scoren, terwijl Sébastien Buemi voor Trust Team Arden niet wist te voorkomen om een auto af te schrijven.

    Hier was de bolide nog heel

    Buemi was slechts vijf ronden onderweg toen hij plotseling een langzaam rijdende collega op de racelijn tegen kwam. Op hoge snelheid ontweek de Zwitser zijn voorganger maar raakte de kerbstone, spinde, kwam even los van de grond, stak de baan over en knalde keihard achterwaarts in de bandenstapel. Zijn tijd bleek uiteindelijk goed voor de twintigste startplaats.

    De andere Trust Team Arden-rijder, de Nederlander Yelmer Buurman, start de eerste race slechts vanaf plek achttien. Ho-Pin Tung bleek uiteindelijk de beste coureur uit de Benelux, maar kwam in de kwalificatie niet verder dan een zestiende plek. De Belg Jerome D'Ambrosio kende problemen. De coureur voor DAMS liet geen tijd noteren in de vrije training en kwam in de kwalificatie niet verder dan plaats 22.

    Alvaro Parente en Pastor Maldonado waren de coureurs die de dienst uitmaakten met een tijd onder de 1 minuut 27. Andreas Zuber klokte de derde tijd, voor Bruno Senna en Giorgio Pantano op vijf. Romain Grosjean, winnaar van de Asia Series, kwam uit op een elfde stek nadat hij zijn motor had opgeblazen.

    Uitslag GP2 kwalificatie in Barcelona:
    Pos Rijder              Team                 Tijd      Gat   Ronden

    1. Pastor Maldonado Piquet Sports 1:27.547 15

    2. Alvaro Parente Super Nova 1:27.705 +0.158 16

    3. Andreas Zuber Piquet Sports 1:28.155 +0.608 15

    4. Bruno Senna iSport 1:28.273 +0.726 10

    5. Giorgio Pantano Racing Engineering 1:28.290 +0.743 15

    6. Adrian Valles FMS 1:28.323 +0.776 15

    7. Karun Chandhok iSport 1:28.385 +0.838 15

    8. Vitaly Petrov Campos 1:28.423 +0.876 17

    9. Javier Villa Racing Engineering 1:28.562 +1.015 15

    10. Mike Conway Trident 1:28.622 +1.075 15

    11. Romain Grosjean ART 1:28.684 +1.137 14

    12. Davide Valsecchi Durango 1:28.713 +1.166 17

    13. Kamui Kobayashi DAMS 1:28.799 +1.252 16

    14. Luca Filippi ART 1:28.868 +1.321 15

    15. Ben Hanley Campos 1:28.889 +1.342 14

    16. Ho-Pin Tung Trident 1:28.937 +1.390 16

    17. Alberto Valerio Durango 1:29.338 +1.791 17

    18. Yelmer Buurman Arden 1:29.339 +1.792 18

    19. Christian Bakkerud Super Nova 1:29.394 +1.847 16

    20. Sebastien Buemi Arden 1:29.478 +1.931 5

    21. Milos Pavlovic BCN 1:29.618 +2.071 12

    22. Jerome D'Ambrosio DAMS 1:29.628 +2.081 17

    23. Paolo Nocera BCN 1:29.708 +2.161 15

    24. Roldan Rodriguez FMS 1:29.762 +2.215 16

    25. Diego Nunes DPR 1:30.343 +2.796 11

    26. Giacomo Ricci DPR

    26-04-2008 om 19:32 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    MONZA - Jos Verstappen en Peter van Merksteijn staan weer helemaal bovenaan in de LMP2 tijdstabellen. Met een tijd van 1.37.798 werd het duo eerste in de klasse en tiende algemeen tijdens de tweede vrije training op het F1 circuit in Monza. Zij bleven de Speedy Racing Lola B08/80 méér dan een seconde voor. Ook Jan Lammers en Didier Theys staan er goed voor met een vijfde plek in hun Horag Racing Porsche RS Spyder, net achter de Barazi Zytek van onder meer Michaël Vergers.

    Helemaal bovenaan waren beide Peugeots 908 HDi te vinden, met het nummer 7 van Minassian/Gené voor het exemplaar van Lamy/Sarrazin. Op de derde en vierde plek stonden beide Audi's R10, maar wel al op méér dan anderhalve seconde van de snelste Peugeot. Het is duidelijk dat het Duitse diesel-motor een pak snelheid mist ten opzichte van zijn Franse concurrent. De Charouz Racing Lola Aston Martin vervolledigde de topvijf en had iets meer dan twee seconden in te leveren tegenover de snelste Peugeot.


    In GT1 zit de topvier binnen dezelfde anderhalve econde, met deze keer de IPB Spartak Lamborghini van Peter Kox op de vierde stek. De snelste tijd ging naar de Team Modena Aston Martin DBR9 van Antonio Garcia en Tomas Enge. Eerder vandaag werd ook gemeld dat Jos Menten samen met Terry Borcheller en Christian Fittipaldi diezelfde Modena DBR9 zal gaan besturen tijdens de komende 24 Heures du Mans.

    Nog in het GT1-kamp kwam Larbre Compétition met het bericht de participatie in de LMS stop te zetten wegens simpelweg "geen tijd". De Saleen S7R die het team in de reeks had ingeschreven werd in Barcelona tweede.

    Marc Lieb en Alex Davison reden de snelste chrono in GT2 met hun Felbermayr Proton Porsche. De officiële Spyker Squadron auto reed een zesde tijd en het exemplaar van Speedy Racing zette een negende tijd op de tabellen.

    26-04-2008 om 19:31 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formule Renault 3.5: Eerste zege Giedo van der Garde
    480_giedo_actie_9900
    Giedo van der Garde in actie op Monza

    Voor het eerst sinds zijn Formule 3-tijd stond Giedo van der Garde weer eens op de hoogste trede van een erepodium na afloop van een autorace. Op het circuit van Barcelona won de Veenendaalse rijder de eerste race van het seizoen in de Formule Renault 3.5 Series, zoals de World Series by Renault tegenwoordig officieel heet. Gestart als zevende wist Van der Garde zich snel naar voren te werken en in de tiende ronde nam hij de leiding over. Daarna reed hij de overwinning naar huis, een fraai geschenk voor zijn 23e verjaardag, die hij gisteren vierde.
    480_giedo_wint2_9823

    Na de eerste ronde kwam Van der Garde al als derde door. Twee ronden later schoof hij één positie door toen Bonanomi stilviel en in de tiende ronde verschalkte hij met een fraaie uitremactie Pasquale Disabatino. “Ik had in de ronden ervoor al gezien dat hij telkens extreem vroeg remde en daarvan kon ik gebruikmaken. Gelukkig liet hij me voldoende ruimte”, vertelde Van der Garde na de race. Eenmaal aan de leiding rijdend bouwde hij snel een aardige voorsprong op en uiteindelijk reed hij met een marge van ruim 5,6 seconde als eerste over de eindstreep.

    480_giedo_beker

    Voor Van der Garde is dit resultaat een fraai succes bij zijn eerste optreden voor zijn nieuwe team P1 Motorsport van de ervaren Roly Vincini. “Het team heeft de afgelopen maanden keihard gewerkt om het allemaal op de rit te krijgen. Bij het testen waren we al snel en hier loopt het het hele weekend tot nu toe perfect: snelste in de vrije training, snelste in de kwalificatie en nu de overwinning in de race. En dat terwijl ik vanwege de “reversed grid” als zevende startte, dus dat had ik niet direct verwacht.” Morgen kan Van der Garde het weekend in stijl afsluiten, want dan start hij vanaf pole.

    Uitslag:
    1. Giedo van der Garde (Ned), 24 r. in 39.33,853
    2. Pasquale Disabatino (Ita), op 5,645
    3. Julien Jousse (Fra), op 9,123
    4. Pablo Sanchez (Mex), op 10,440
    5. Mikhail Aleshi (Rus), op 13,533
    6. Borja Garcia (Spa), op 16,969

    26-04-2008 om 19:20 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MP Motorsport met Meijer, Catsburg en Adamski in Eurocup Formule Renault 2.0
    Het Nederlandse team MP Motorsport zet drie auto’s aan de start van de seizoensopener van de Eurocup Formule Renault 2.0, welke in het weekend van 3 en 4 mei verreden zal worden op het circuit van Spa Francorchamps. De talentvolle coureurs Paul Meijer, Nicky Catsburg en Mateusz Adamski zullen de knalgele bolides van het team uit Oudenbosch besturen.

    In tegenstelling tot voorgaande jaren wordt de seizoensouverture van de World Series by Renault dit jaar op Spa Francorchamps verreden in plaats van op het circuit van Zolder. Aan de opzet van het evenement verandert echter weinig. Tijdens iedere meeting komen ondermeer de World Series Formule Renault 3.5, de Eurocup Formule Renault 2.0 en de Eurocup Mégane Trophy in actie. Daarnaast worden bezoekers eveneens getrakteerd op spectaculaire demo’s van het Renault F1 team.

    mp1

    Voor MP Motorsport dateert het laatste optreden in de Eurocup Formule Renault 2.0 alweer uit 2003, toen Ferdinand Kool in Donington vanaf de pole position mocht vertrekken. Teammanager Dick van der Wilt kijkt dan ook erg uit naar een hernieuwde kennismaking met dit prestigieuze kampioenschap. “De Eurocup Formule Renault 2.0 heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een uiterst competitief en hoogstaand kampioenschap, waarin zeker geen cadeaus worden weggegeven. Zelfs met de ervaring en het talent van Paul, Nick en Mateusz blijven we met de beide benen op het asfalt en werken we zonder te hoge verwachtingen naar onze comeback in dit kampioenschap toe.”
    Paul Meijer was reeds in 2003 en 2004 actief in de Eurocup Formule Renault 2.0 en wist toen diverse goede resultaten te boeken. Paul kijkt dan ook erg uit naar het aankomende raceweekend. “Het is super dat ik samen met MP Motorsport aan de start kan verschijnen van de Eurocup Formule Renault 2.0 race in Spa Francorchamps. Dit is absoluut mijn favoriete circuit en dat heb ik vorig jaar tijdens de NEC FR2.0 races duidelijk laten zien. Voor mij is dit een unieke kans om weer op Europees niveau binnen de autosport actief te zijn.”

    mp3

    Voor Mateusz Adamski en Nick Catsburg vormt de race op Spa Francorchamps een uitdagende aanvulling op hun reguliere raceprogramma in het NEC Formule Renault 2.0. “Ik denk dat we vooral een leerzaam weekend tegemoet gaan,” aldus Nick. “Het hoge niveau van de Eurocup Formule Renault 2.0 gecombineerd met de speciale entourage van de World Series by Renault evenementen zorgt bij voorbaat al voor een interessant weekend. Ik zie het in ieder geval met veel enthousiasme tegemoet.”

    De eerste race van de Eurocup Formule Renault 2.0 wordt op zaterdag 3 mei verreden, terwijl de tweede wedstrijd een dag later op het programma staat. De toegang tot het World Series by Renault evenement is gratis. Kaarten zijn te downloaden via www.worldseriesbyrenault.com.

    26-04-2008 om 19:09 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportscars: Nederlandse Porsche-rijders op de eerste rij in Monza
    480_verstappen_actie7016

    Evenals drie weken geleden in Barcelona starten Jos Verstappen en Peter van Merksteijn met de Porsche RS Spyder van Van Merksteijn Motorsport by Equipe Verschuur morgen vanaf de pole position voor de tweede race van het seizoen op het Grand Prix-circuit van Monza. In de kwalificatie voor de LMP2-klasse bleef Jos Verstappen met zijn rondetijd van 1.36,842 minuten Jan Lammers in de Horag-Porsche met 1,003 seconde voor. De Porsche RS Spyder van het Deense Essex-team vertrekt als derde in de klasse.

    Mijn rondje was prima, ik heb geen fouten gemaakt. Een goede balans is hier in Monza belangrijk, vooral tijdens het remmen voor de bochten. Daarop hebben we ons dus in de vrije trainingen geconcentreerd”, aldus Verstappen. Lammers maakte tijdens zijn snelste ronde een foutje. “Ik pushte een beetje te hard, juist toen de banden op hun best waren, dus dat was de reden dat er geen snellere tijd inzat”, aldus de Zandvoorter. “Misschien is dat ook wel te wijten aan het feit dat ik vanmorgen in de vrije training niet zoveel gereden heb.” Michael Vergers, die op Monza naast zijn vaste Deense teamgenoot Juan Barazi ook met de Braziliaan Fernando Rees rijdt, kwalificeerde zich met de Zytek van het Barazi Epsilon-team als vijfde in de klasse.

    Aan de kop van het veld bepaalden de Peugeots het tempo. Zes minuten voor het eind van de sessie gingen Nicolas Minassian en Pedro Lamy voor het eerst op jacht naatr een snelle rondetijd. Minassian opende de aanval met een tijd van 1.32,090, waarmee hij al de pole pakte, maar daarna verbeterde hij met 1.31,528 en 1.31,470 nog twee keer zijn eigen snelste rondetijd. Pedro Lamy reed aanvankelijk 1.32,731 en kwam daarna tot 1.31,957, waarmee hij echter nog 0,487 seconde langzamer was dan zijn Franse teamgenoot. De Audi’s komen er qua snelheid opnieuw niet aan te pas: lokale held Dindo Capello kwalificeerde zich als derde, maar zijn achterstand is met 1,723 seconden enorm te noemen. Mike Rockenfeller reed de vierde tijd in de andere R10 TDI, hij staat 1,860 seconden achter pole. Flinke schade was er voor het Création-team: Robbie Kerr raakte de controle over de auto kwijt en belandde met de linker kant vol in de bandenstapels. Het is nog niet bekend of de auto nog kan worden gerepareerd voor de race.

    In de GT1-klasse reed Olivier Beretta in de Corvette met startnummer 4 naar pole in een tijd van 1.44,102 minuten, gevolgd door Tomas Enge in de Modena-Aston Martini en de andere Corvette van Luc Alphand Aventures, bestuurd door Sébastien Dumez. Peter Kox kwalificeerde zich met de Lamborghini als vierde in de klasse met een achterstand van 2,141 seconden op de snelste Corvette.

    In de GT2 staat de Ferrari van Rob Bell op pole met een tijd van 1.49,006 minuten, gevolgd door de Porsche van Alex Davison. Op de eerste zes plaatsen wisselen de Porsches en de Ferraris elkaar keurig af. De Spykers kwalificeerden zich als negende en elfde in de klasse met respectievelijk Ralf Kelleners en Benjamin Leuenberger achter het stuur.

    Uitslag:
    1. Gené-Minassian (Spa/Fra), Peugeot 908 HDi FAP, 1.31,470
    2. Lamy-Sarrazin (Por/Fra), Peugeot 908 HDi FAP, 1.31,957
    3. Capello-McNish (Ita/GBr), Audi R10 TDI, 1.33,193
    4. Rockenfeller-Prémat (Dui/Fra), Audi R10 TDI, 1.33,330
    10. Verstappen-Van Merksteijn (Ned), Porsche RS Spyder, 1.36,842 (1e LMP2)

    480_verstappen_pits_7551

    14. Lienhard-Theys-Lammers (Sui-Bel-Ned), Porsche RS Spyder, 1.37,845 (2e LMP2)
    17. Barazi-Vergers-Reed (Den/Ned/Bra), Zytek 07S, 1.38,570 (5e LMP2)
    28. Beretta-Moreau-Goueslard (Mon/Fra/Fra), Corvette, 1.44,102 (1e GT1)
    32. Kox-Rusinov (Ned/Rus), Lamborghini Murciealgo, 1.46,243 (4e GT1)
    33. Bell-Bruni (GBr/Ita), Ferrari 430, 1.49,006 (1e GT2)

    26-04-2008 om 19:08 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Japans F3: Derde plaats Carlo van Dam op Autopolis
    480_carlo_van_dam_8_2008

    De Nederlandse autocoureur Carlo van Dam is vandaag op het circuit van Autopolis in Japan derde geworden in de derde race om het Japanse Formule 3 kampioenschap 2008. Carlo moest zich terugvechten van een zesde plaats, nadat hij bij de start een aantal posities verloor. Morgen vertrekt de coureur van Toyota Team TOM’s vanaf pole position.

    “Het is een prachtige circuit”, zegt Carlo over Autopolis. “Het ligt op 800 meter hoogte en is heel bochtig. We hebben hier op de dagen voor de race veel getest en dat ging meteen goed. Omdat je hier 18 bochten hebt, zijn je banden al na 2 rondjes op. In de kwalificatie begon het licht te regenen. Ik pakte voor de eerste race de tweede startplaats en zondag sta ik op pole position. Omdat het vervolgens hard heeft geregend, was aan de kant van de baan waar ik moest starten amper grip. Iedereen op mijn startrij kwam slecht weg en ik ging als zesde de eerste bocht in. Ik heb me vervolgens snel naar de derde plaats opgewerkt, maar daarna was er te weinig tijd om de eerste twee nog te achterhalen. Jammer van die start natuurlijk, maar de race ging goed en we hebben in ieder geval weer een podiumplaats te pakken. Morgen vertrek ik dus vanaf pole position, dat ziet er goed uit. Ik ben tevreden met de auto, sinds de test op Motegi hebben we het goed voor elkaar. We rijden nu met een nieuwe wielophanging, die is sneller. Het stuurt wel een stuk zwaarder, zeker met die 18 bochten hier. Mijn teamgenoot Kunimoto heeft die ophanging er zelfs weer af laten halen, die kreeg na 5 rondjes het stuur niet meer om. Ik noem hem nu Popeye...”

    480_carlo_van_dam_7_2008

    Uitslag Japans Formule 3 kampioenschap, race 3 (Autopolis, 26 april):
    1. T. Iguchi (Jap, Dallara), 23 min 58,247,
    2. K. Cozzolino (Jap, Dallara) op 2 sec 942,
    3. C. van Dam (Ned, Dallara) op 3 sec 949,

    26-04-2008 om 19:07 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    25-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WS Formule Renault 3.5: Giedo van der Garde snelste in eerste vrije training Monza
    giedo_test_barcelona

    De eerste trainingen op het circuit van Monza zijn prima verlopen voor Giedo van der Garde. De P1 Motorsport-coureur reed gisteren een tijd van 1.36.016 en was daarmee de snelste man op de baan. Giedo was met zijn tijd een dikke tiende sneller dan Alvaro Barba, die tweede werd.

    Komend weekend beginnen de World Series by Renault aan het seizoen 2008 en Giedo van der Garde kon zich geen betere start wensen. Gedurende de wintertests maakte hij al een zeer sterke indruk en gezien de resultaten in de eerste training was die indruk volkomen terecht.

    Kwalificatie
    Vandaag wordt er opnieuw getraind en zal Giedo van der Garde zich zo goed mogelijk proberen te kwalificeren voor de eerste race van het seizoen, die op zaterdag plaatsvindt.

    Resultaat vrije training:
    1 Van der Garde 1:36.016
    2 Barba 1:36.125
    3 Baguette 1:36.203
    4 Jousse 1:36.469
    5 Carbone 1:36.547
    6 Barba 1:36.547
    7 Bonanomi 1:36.578
    8 Disabatino 1:36.656
    9 Martinez 1:36.828
    10 Aleshin 1:36.859
    11 Walker 1:37.031
    12 Duran 1:37.047
    13 Alcaraz 1:37.109
    14 Sanchez 1:37.156
    15 Molina 1:37.203
    16 Move 1:37.219
    17 Garcia 1:37.344
    18 Romancini 1:37.375
    19 Wickens 1:37.453
    20 Marsoin 1:37.515
    21 Cantelli 1:37.531
    22 Pic 1:37.781
    23 Moreau 1:37.813
    24 Mann 1:37.906
    25 Theobald 1:38.000
    26 Cortes 1:38.640

    25-04-2008 om 17:53 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Div: Vol programma tijdens Profile Tyrecenter Pinksterraces
    profile_tyrecenter

    Autosportfans kunnen zich opmaken voor een vol autosportweekend tijdens de Profile Tyrecenter Pinksterraces op Circuit Park Zandvoort. Zowel op zaterdag 10 als maandag 12 mei komen de raceklassen uit het Dutch Power Pack voor de tweede maal dit seizoen in actie. Het programma kent een bijzonder fraaie aanvulling in de vorm van de Supersport 2 en Sport Divisies uit de Dutch Supercar Challenge.

    De Pinksterraces worden gesponsord door Profile Tyrecenter in samenwerking met Kumho Nederland. Profile Tyrecenter staat bekend als de specialist op het gebied van banden en wielen. Harm Nieboer, Retail Manager van Profile Tyrecenter Nederland, legt uit: ,,De Pinksterraces is één van de grootste evenementen van Circuit Park Zandvoort. Wij zijn dan ook trots onszelf hoofdsponsor van dit evenement te mogen noemen. Het is een geweldige promotie voor de gehele organisatie. Maar het draait om meer. Alle klanten van Profile Tyrecenter krijgen de mogelijkheid dit evenement met ons te vieren, ook als dank voor hun vertrouwen in onze organisatie.’’

    CPZ zeer verheugd
    Ook Circuit Park Zandvoort is blij met de adoptie van de Pinksterraces. ,,Wij zijn zeer verheugd dat wij in het seizoen waarin we het 60-jarig jubileum van Circuit Park Zandvoort vieren, de samenwerking kunnen aangaan met een sterke partner als Profile Tyrecenter. De bekendheid en het uitgebreide netwerk van Profile Tyrecenter stellen ons in de gelegenheid om de Pinksterraces als een van onze belangrijke evenementen op landelijk niveau extra onder de aandacht te brengen. Omgekeerd kan Profile Tyrecenter in samenwerking met Kumho door de ondersteuning van de Pinksterraces een aantrekkelijk evenement bieden, dat uitstekend geschikt is voor relatiemarketing en promotie”, aldus Erik Weijers, Chief Operating Officer van Circuit Park Zandvoort.


    bmw130icup

    Samsung BMW 130i Cup
    Dat een groot startveld auto’s geen vereiste is om spectaculaire races te verzorgen werd tijdens de Kinzo Paasraces bewezen door de coureurs uit de Samsung BMW 130i Cup. Tim Coronel en Bas Schothorst kende het meeste succes tijdens het paasweekeinde, maar rijders als Duncan Huisman, Jan Lammers, Dillon Koster en Jan-Joris Verheul zijn gebrand op een overwinning tijdens de Profile Tyrecenter Pinksterraces. Daarnaast verwacht de organisatie een uitbreiding van het startveld, waardoor het publiek zich mag opmaken voor een interessante strijd. De klasse komt op maandag 12 mei tweemaal in actie.

    480_cliostart1_4737

    Dunlop SportMaxx Clio Cup
    De vele inhaalacties bij de Dunlop SportMaxx Clio Cup zijn een goede weergave van de competitiviteit van het startveld. Bij de Kinzo Paasraces werden de wedstrijden gewonnen door Ronald Morien en Pim van Riet. De rijkwaliteiten van Sebastiaan Bleekemolen, Robert van den Berg, Paul Vahstal en Addie van de Ven mogen echter ook niet onderschat worden, waardoor nauwelijks te voorspellen valt wie de wedstrijden tijdens de Profile Tyrecenter Pinksterraces zal winnen. Ook Sheila Verschuur en Sandra van der Sloot hebben met hun Koninklijke Landmacht-Clio’s aangetoond dat zij goed hun mannetje kunnen staan.

    480_jeroen_wint_5265

    Formule Ford
    Vanwege de wisselende weersomstandigheden tijdens de Kinzo Paasraces was het voor enkele coureurs uit de Formule Ford een lastige keus op welk type band zij van start zouden gaan. Daarnaast zou het winnen van de races een lastig karwei worden, want niemand minder dan Jeroen Bleekemolen stond op de inschrijflijst met de gastenauto van Geva Racing. Tijdens de Profile Tyrecenter Pinksterraces zal Allard Kalff in de gastenauto in actie komen. Opponenten van Kalff zijn Simon Knap, Leroy Stuart, Rogier Jongejans, Henk Vuik jr. en Jennifer van der Beek, de enige dame in het startveld.

    480_start_swift_achter_4962

    Formido Swift Cup
    Prachtige autosport kan verwacht worden tijdens de races van de Formido Swift Cup. Het paasweekend werd zeer succesvol afgesloten door Hans Bos, die tweemaal wist te winnen. Bos zal het niet makkelijk krijgen tijdens de Pinksterraces, want Sandra Douma, Jeroen den Boer, Niels Langeveld, Bart van Raamsdonk, Tim van Gog en Pieter Schothorst lijken vastberaden om ook op de hoogste trede van het podium te eindigen.


    480_tdc_koster_sanders

    Toerwagen Diesel Cup
    Met een startveld vol BMW 120D’s, Seat Cupra’s, Volkswagen Golfs en Alfa 147 JTD kan worden teruggekeken op een geslaagd debuut van de Toerwagen Diesel Cup . Omdat elke auto een verplichte pitstop moet maken, vindt er naast spektakel op het circuit, ook veel actie plaats in de pitsstraat. De klasse komt twee keer in actie tijdens de Profile Tyrecenter Pinksterraces.

    480_sandor_op_kop_7612

    Benelux Racing League
    Met meer dan dertig auto’s, bekende namen uit de autosport en een NASCAR-achtig uiterlijk zorgt de Benelux Racing League elk evenement voor veel sensationele momenten op het circuit. Kampioen Donald Molenaar zal het met zijn Collé Rental & Sales BRL V6-bolide opnemen tegen Sandor van Es, Ferdinand Kool, Nelson van der Pol en Donny Crevels. Naast de V6 divisie wordt er ook gestreden in de BRL Light waar felle deur-aan-deur gevechten de hoofdmoot voeren.


    dsc_vooraf_5

    Dutch Supercar Challenge
    Na een jaar afwezigheid is de Dutch Supercar Challenge weer terug op Circuit Park Zandvoort. Tijdens de Profile Tyrecenter Pinksterraces verschijnen meer dan dertig auto’s uit de Supersport 2 en Sport divisie aan de start. Met auto’s als de Lotus Exige Cup, Mini Cooper, BMW Compact, BMW GTR, Saker Sportscar, Marcos Mantis en SEAT Léon Supercopa kan het publiek zich opmaken voor twee races met een zeer divers startveld.

    Programma
    De kwalificaties op zaterdag 10 mei vinden plaats om 9.30 uur. Op tweede pinksterdag begint het programma om 9.00 uur met de eerste race van de Formido Swift Cup. De laatste race zal om 18.10 uur van start gaan.

    Gratis toegang voor het hele gezin!
    Profile Tyrecenter heeft voor haar klanten een zeer aantrekkelijke actie. Bij besteding van 50 euro bij een van de Profile Tyrecenters, ontvangt men een gratis toegangsbewijs, welke het gehele raceweekend gratis toegang geeft tot de duinen rondom het circuit voor het gehele gezin (twee volwassenen en twee kinderen). Voor kinderen heeft Profile Tyrecenter een speciale Junior Paddock opgezet, waar ook de allerjongsten zich prima kunnen vermaken.

    Toegangskaarten
    Alle overige toegangsbewijzen zijn in de voorverkoop aan te schaffen via de website van Circuit Park Zandvoort (www.circuit-zandvoort.nl) of via het Ticket CallCentre (0900 – 9000 500). Een weekend-duinkaart kost 12 euro, waarbij kinderen tot 12 jaar, onder begeleiding van een volwassene, gratis toegang hebben. Een weekend-paddockkaart, met toegang tot het rennerskwartier, kost 35 euro. Kinderen tot 12 jaar, onder begeleiding van een volwassene, ontvangen vijftig procent korting op een paddockkaart. Uiteraard zijn toegangskaarten tijdens de Profile Tyrecenter Pinksterraces ook aan de circuitkassa’s verkrijgbaar.

    Meer informatie over tickets en het meest recente tijdschema is te vinden op http://www.circuit-zandvoort.nl



    25-04-2008 om 17:51 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carworld Motorsport blijft positief de toekomst bekijken
    Afgelopen weekeinde reed Carworld Motorsport op de Nurburgring in Duitsland haar eerste manches in de Dutch Supercar Challenge 2008 met de nieuwe Renault Megane’s en uiteraard de vertrouwde Porsche van Rob Frijns. De kick-off van het nieuwe autosport seizoen kreeg echter een merkwaardige wending.

    Tegenslag voor Carworld Motorsport

    Het weekeinde begon met de vrije training. Carworld Motorsport had die tijd zeker nodig om enkele kindziektes uit onze nieuwe auto’s te halen. Een defecte dynamo en enkele kleine details werden verholpen. Vervolgens zaten zowel Rene Wijnen als Erol Ertan, Jochen Habets en Rob Frijns er goed bij wat een sterk gevoel gaf voor de kwalificatie op zaterdag.

    Het feest begon in de kwalificatie met de weergoden die het team zeker niet goed gestemd waren. De regen kwam met bakken uit de hemel terwijl het team gegokt had op een droge kwalificatie. Het resultaat was dan ook tegenvallend voor met name Rene Wijnen en Jochen Habets met hun op droog weer afgestelde bolides. Erol Ertan en Rob Frijns wisten wel nog in de laatste minuten een goede tijd neer te zetten, respectievelijk P6 voor Erol Ertan en P12 voor Rob Frijns (klasse SS1)

    De eerste race werd gekenmerkt door hevige mist. "De weergoden maakten er nu serieus een potje van", zei Pieter Dubois. "Mist, mist en nog eens mist met een zicht van minder dan veertig meter deed de wedstrijdleiding beslissen om na vier ronden achter de safety gereden te hebben de race te beëindigen. Zeker een goede beslissing, want het was echt onverantwoord om het veld los te laten. Helaas kregen we dus niet de kans om een goede positie te creëren voor race 2 op zondag."

    In de tweede startte Erol Ertan vanaf de zesde positie en was direct in een hevige strijd verwikkeld. "Erol kon tot aan de helft van de race zich goed verweren en zelfs een aanvallende houding permitteren. Door een sterk oplopende bandendruk bouwde de auto helaas snel af en moest Erol toegeven aan zijn meerderen", verklaarde Dubois. Rob Frijns scoorde het hoogst en finishte op een keurige negende plaats, gestart vanaf de twaalfde plaats. "Ook de rondetijden van Rob waren veelbelovend waardoor we graag vooruit willen kijken naar de volgende race op Spa waar we wellicht weer een vooruitgang van onze coureurs zullen zien. Rene Wijnen en Jochen Habets deden iedereen verbazen door vanuit het achterveld binnen 20 minuten helemaal naar voren te rijden en zich te mengen in de topvijf. Helaas kwam na 25 minuten de genadeslag voor alle drie de Meganes. Eén voor één werden ze gediskwalificeerd om rede van een te hard geluid. Op voorhand wisten we dat onze bolides veel geluid produceren, waarom we voor de race met de wedstrijdleiding om tafel gingen. Ons werd verteld dat tijdens de trainingen het geluid binnen de normen viel en werd ons geadviseerd niets aan de auto’s te veranderen. Toch kwamen we boven de norm van 104DB en werd de wedstrijdleider door het circuit bevolen ons uit de race te halen. Waarschijnlijk heeft dit alles ook weer te maken met de wisselende weersomstandigheden waardoor de meting negatief voor ons uitpakte. Zowel de wedstrijdleiding als ons team is geen verwijt te maken en zullen we moeten accepteren dat de geluidsproblematiek rondom de circuits een groot probleem is. Uiteraard geld voor ons dat we een oplossing moeten zoeken zodat we dit voorval niet nog eens zullen meemaken", aldus een getergde Dubois, die toch de zonnige kant blijft inzien. "Ondanks een hoger verwacht resultaat kijken we terug op een positief weekeinde en durven we te garanderen dat we in Spa van ons zullen laten horen."

    24-04-2008 om 17:34 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NEC Formule Renault 2.0: Kelvin Snoeks kijkt uit naar start nieuw seizoen
    kelvin_snoeks_2008_1

    Komend weekend start voor Kelvin Snoeks het raceseizoen 2008. Dit jaar neemt de 20-jarige autocoureur uit Zwaanshoek wederom deel aan de Northern European Cup (NEC) Formule Renault 2.0. De verwachtingen zijn hooggespannen na succesvolle tests gedurende de wintermaanden als voorbereiding op het nieuwe seizoen.
    De races in de Formule Renault staan bekend als een perfecte leerschool voor jonge talenten om door te stromen naar het uiteindelijke doel, de Formule 1. Ook regerend wereldkampioen Formule 1 Kimi Räikkönen heeft zijn leertraject volbracht in de Formule Renault.

    Tweede jaar
    Voor Kelvin Snoeks is dit zijn tweede jaar in deze autosportklasse. Dit seizoen heeft hij gekozen om de samenwerking te continueren met het succesvolle AR Motorsport team uit Haarlem. Teameigenaar Ronald Heiligers is erg te spreken over de progressie die Kelvin in de wintertests heeft gemaakt. ,,Kelvin heeft het afgelopen seizoen veel geleerd. Na de finaleraces van 2007 heeft hij grote stappen voorwaarts gemaakt. Ik verwacht dat hij regelmatig in de top acht zal finishen met bovendien enkele podiumplaatsen. De concurrentie in het NEC Formule Renault 2.0 is erg sterk. Vooral het Duitse Motorpark-team zal een geduchte tegenstander zijn. Deze rijders nemen naast het NEC ook deel aan het Europees kampioenschap. Maar ook vanuit Nederland zijn er goede rijders zoals Stef Dusseldorp, Nicky Catsburg en Kelvins teamgenoot, Europees kampioen karting, Thomas Knopper.’’

    kelvin_snoeks_2008_2

    Vaker voorin
    Kelvin Snoeks heeft zich niet alleen op de baan maar ook in de sportschool voorbereid op het seizoen. ,,k ben er klaar voor. De winter heeft lang genoeg geduurd. De afgelopen maand hebben we veel kunnen testen op diverse circuits van het NEC. Ik verwacht dat ik dit seizoen vaker voorin te vinden zal zijn. Mijn doelstelling is iedere race in de top acht te rijden, en vooral punten scoren. Op Zandvoort en Oschersleben ga ik voor het podium. Dat zijn wel mijn favoriete circuits op de kalender dit jaar.’’

    Samenwerking optimaal
    ,,De samenwerking binnen het team is optimaal en dat werpt zijn vruchten af’’, vervolgt Kelvin Snoeks. ,,Samen met mijn teamgenoot Thomas Knopper en fitnesstrainer Armand Caenen hebben we ook gewerkt om de conditie optimaal op pijl te brengen. Komend weekend op het Grand Prix circuit van Hockenheim, tijdens de Jim Clark Revival races, kunnen we zien waar we staan ten opzichte van de concurrenten”, sprak een opgewekte Kelvin na de laatste testsessie op Zandvoort afgelopen donderdag. De verrichtingen van Kelvin Snoeks en het Team van AR Motorsport zijn te volgen op de website van het NEC, http://www.necup.com en op http://www.kelvinsnoeks.com


    24-04-2008 om 17:31 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dure klapband Racing4 Panda
    NÜRBURG – Duncan Huisman en Edo de Vries van Racing4panda hebben op het circuit van de Nürburgring (Duitsland) een zevende plaats behaald in de Supersport 1 divisie. In de seizoensopener van de Dutch Supercar Challenge leek het duo regelrecht op een zekere overwinning af te steven, totdat een klapband vlak na het passeren van de pits roet in het eten gooide. De ruime voorsprong van 26 seconden op de nummer 2 die polesitter Huisman had opgebouwd, kon door de concurrentie hierdoor worden ingelopen. Na een lange ronde kon Huisman toch de pits bereiken. Na de noodreparatie en de verplichte rijderwissel kwam zijn teamgenoot De Vries uiteindelijk als zevende over de meet.

    Duncan Huisman en Edo de Vries

    VRIJE TRAINING + KWALIFICATIE:
    De weergoden waren de Dutch Supercar Challenge deelnemers afgelopen weekend niet goed gezind. Was het vrijdag nog droog en zonnig, op zaterdagmorgen hing er op het gehele circuit flinke nevel en regende het regelmatig. Huisman, samen rijdend met De Vries, lieten zien dat ze goed overweg konden met deze omstandigheden. Met de Porsche 997 GT3, uitkomend in de Supersport 1 divisie, wist Huisman een tijd van 2.23.090 te realiseren. De viervoudig winnaar van de WTCC races van Macau, was hiermee niet alleen zijn naaste concurrenten in de Supersport 1 divisie te snel af, maar was hij ook sneller dan iedereen in de GT-divisie!

    RACE 01 + 02:
    De eerste race van de GT- en Supersport I-divisie op zaterdagmiddag ging echter niet door. De laaghangende mist op het Duitse circuit, werd naarmate de middag vorderde steeds erger. Het veld reed wel de formatieronden en een aantal ronden achter de safetycar, maar de wedstrijdleiding besloot om de race in zijn geheel af te lassen. Op zondagochtend hing er evenals zeer dichte mist en de organisatie twijfelde of het evenement nog wel doorgang kon vinden. Uiteindelijk werd besloten om het programma in te korten, waardoor de races van de Dutch Supercar Challenge in plaats van zestig, maar veertig minuten duurden. Bij de start van de race kwam Harry Mecke met de Mosler MT900 GT3 al beste uit de startblokken, maar de Duitser verremde zich in de eerste bocht. De van pole gestarte Huisman en Cor Euser wisten hiervan te profiteren. Huisman wist in de Supersport 1 divisie snel weg te lopen van de rest, totdat het noodlot echter toesloeg. De inwoner uit Rotterdam kreeg een klapband en wist na een lange ronde ternauwernood de pitstraat te bereiken. De Vries nam zijn stuurtje over en bracht de Porsche 997 GT3 als zevende over de finish.

    23-04-2008 om 17:37 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anthony Kumpen en Bert Longin: "Wij zijn enorm ontgoocheld"
    SILVERSTONE - Afgelopen week won het duo Kumpen en Longin nog de beide races van het Belgian GT Championship, maar het openingsweekend van de FIA GT verliep totaal anders. PK Carsport vond, ondanks een titanenwerk van de crew, niet de geschikte set-up voor de wisselende condities in Silverstone en de Saleen S7R eindigde twaalfde in GT1.

    Kumpen en Longin in de mooie Saleen

    “Wij zijn enorm ontgoocheld”, vertelde een aangeslagen Bert Longin na de race. “Niet enkel voor ons zelf, maar vooral voor de jongens van het team. Zij werken dag en nacht om de wagen in een prima staat aan ons te bezorgen, maar het lukte niet dit weekend... Voor hen is dit een even grote, zoniet een nog grotere ontgoocheling dan voor ons. Maar laten we nu de Engelse pagina omslaan en, met de hulp van alle partners, naar Monza toewerken.”

    Zowel de vrije trainingen, als de kwalificaties en de race verliepen in mineur. De Saleen S7R leek niet geschikt voor de vaak wisselende weeromstandigheden en de vlakke omloop van Silverstone lag de Amerikaanse wagen ook al niet. Longin en Kumpen strandden, na een zeer moeilijke kwalificatiesessie, op plaats 26 van de startgrid.

    “Wij zijn dan gaan samen zitten”, zei Anthony Kumpen. “We hadden twee opties, ofwel gewoon afwachten en verder gaan in deze moeilijke omstandigheden, ofwel gokken op een totaal andere afstelling. Het probleem lag vooral in het gedrag van de wagen en het ontbreken van grip in de bochten, waardoor ook de snelheid op de rechte lijn een stuk minder is. Maar de andere optie werkte niet en bovendien reden we, toen we tot halverwege het veld waren opgeklommen, nog eens lek. Ik heb weinig zin om er nog veel verder op in te gaan en wil gewoon alles te vergeten.”

    De volgende race van Kumpen en Longin is de tweede meeting van het Belgian GT Championship in Dijon. Kumpen en Longin verdedigen er, in de Gravity International Mosler, hun leidersplaats in het kampioenschap.

    23-04-2008 om 17:36 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Div: Paul van Splunteren wil weer winnen tijdens de 24 uur van Spa
    paul_v_splunteren_porsche

    Paul van Splunteren kiest ook in 2008 weer voor de internationale racewereld. Naast zijn deelname aan de prestigieuze Porsche Supercup heeft de eigenaar van Porsche Centrum Eindhoven zijn zinnen gezet op de 24 uur van Spa-Francorchamps. ,,Met de nieuwe Porsche GT3 Cup S gaan we weer voor de overwinning in de GT3 klasse’’, vertelt Van Splunteren. ,,We verwachten een harde strijd, maar met toprijders als Duncan Huisman, Roeland Voerman en Ian Kahn in het team moeten we ook dit jaar hoge ogen kunnen gooien.’’
    Punten in de Supercup
    Het is het tweede seizoen dat Van Splunteren participeert in de zwaarbevochten Porsche Supercup. Ook vorig jaar reed hij in het HSF Porsche Eindhoven-team met ploegmaat Simon Frederiks (Beuningen). ”De Supercup moet je tenminste twee jaar rijden. Het is als een soort hogedruk ketel, nauwelijks tijd om het nieuwe circuit te leren kennen, een zeer uitdagende auto en de 30 beste Porsche rijders uit Europa. Ik heb het nu allemaal een keer gezien en heb de ambitie om regelmatig en daarmee in de punten te rijden’’, stelt Paul. ,,Wat dat betreft is het seizoen goed begonnen. Begin april heb ik tijdens de eerste race in Bahrein al een 14de plaats en daarmee twee punten bij elkaar gereden. Die prestatie geeft een goed gevoel richting de komende wedstrijden.’’

    Barcelona
    Komend weekend is de Vughtse coureur actief op het circuit van Barcelona, waar de Porsche Supercup rijdt in het voorprogramma van de Formule 1.

    24 uur van Spa-Francorchamps
    Een belangrijk sportief doel voor Paul ligt ook dit jaar weer bij de slijtageslag die de 24 uur van Spa-Francorchamps heet. Op 2 en 3 augustus verdedigt Paul met zijn team van Mühlner Motorsport de titel in de G3-klasse. ,,In 2007 heb ik met Ian Kahn, Simon Frederiks en Gosse Stielstra verrassend de G3-divisie gewonnen. Dit jaar willen we die prestatie graag herhalen’’, geeft de ervaren rijder aan.

    Topbezetting team
    ,,We hebben met de nieuwe GT3 Cup S Porsche een nog betere wagen tot onze beschikking. Porsche heeft speciaal voor de FIA GT3 klasse een nieuwe auto ontwikkeld die tussen de RSR en de gewone cupauto in zit. Met de betrouwbaarheid van de Porsche en de sterke rijdersbezetting gaan we voor de winst. Ian Kahn was er vorig jaar al bij, terwijl Roeland Voerman in 2005 al in de Nederlandse Porsche Cup heeft gereden. En een topper als Duncan Huisman behoeft natuurlijk helemaal geen uitleg.’’

    GT3.NL sponsort Jeroen Bleekemolen
    De gloednieuwe website http://www.gt3.nl is de paraplu van alle autosportactiviteiten waar Porsche Centrum Eindhoven direct of indirect bij betrokken is. Paul van Splunteren is sinds kort met de website www.gt3.nl sponsor van Jeroen Bleekemolen. De Aerdenhoutse coureur is dit jaar bijzonder actief met Porsches. Zo is Jeroen momenteel de koploper in de Porsche Supercup en neemt hij tevens deel aan de Porsche Carrera Cup. Daarnaast is Jeroen ook actief met het prestigieuze Le Mans-project, waarbij Van Merksteijn Motorsport een Porsche RS Spyder inzet en kanshebber is om de LMP2-klasse van de 24 uur van Le Mans te winnen. ,,Jeroen is onze ‘frontman’, een opvallende en sterk presterende Porsche coureur, die wij met www.gt3.nl graag ondersteunen’’, aldus Paul van Splunteren.

    23-04-2008 om 17:34 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WS Formule Renault 3.5: Giedo van der Garde wil goed beginnen op Monza
    giedo_test_barcelona

    Komend weekend begint in Monza het nieuwe seizoen van de World Series by Renault. Voor Giedo van der Garde zijn het spannende tijden. Na duizenden testkilometers in de winter en keihard werken met een nieuw team, is de P1 Motorsport-coureur er helemaal klaar voor.

    Giedo van der Garde heeft zijn vizier dit seizoen gericht op de topdrie. “Ik heb er heel veel zin in”, zegt hij. “Het is al weer veel te lang geleden dat we onze laatste race reden en ik kan niet wachten om in Monza aan de slag te gaan.’’

    Prima tests
    ,,Het is vooraf natuurlijk moeilijk in te schatten waar we precies staan ten opzichte van de concurrentie, maar gezien onze prima verlopen tests in de winter is het niet onrealistisch om te zeggen dat we voor de topdrie gaan, waarbij een overwinning natuurlijk geweldig zou zijn. Het belangrijkste is natuurlijk om tijdens de twee races zoveel mogelijk punten te scoren, zodat we gelijk goed op weg zijn.”

    Hard gewerkt
    “We hebben hard gewerkt in de winter en we hebben ook veel geleerd. De nieuwe auto was even wennen, ik kwam bij een nieuw team, maar het is me allemaal uitstekend bevallen. Het team heeft enkele steengoede engineers, die dag en nacht werken om het maximale uit de auto te halen. Ik ben bijzonder tevreden met het werk tot nu toe en ik kijk enorm uit naar de eerste races van het seizoen.”

    23-04-2008 om 17:33 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportscars: Van Merksteijn Motorsport vol vertrouwen naar Monza
    verstappen_test_guadix

    Komend weekend komt het team Van Merksteijn Motorsport by Equipe Verschuur opnieuw in actie met de Porsche RS Spyder. Oud-Formule 1-coureur Jos Verstappen en teameigenaar Peter van Merksteijn nemen op het beroemde circuit van Monza in Italië deel aan de tweede ronde van de Le Mans Series. Tijdens de opening van het seizoen, drie weken geleden in Spanje, wonnen Verstappen en Van Merksteijn de LMP2-klasse bij de Europese racepremière van de Porsche RS Spyder.

    De start van de race op zondag om 12.50 uur is live te zien via Eurosport. Op zondagavond om 23.00 uur zendt Eurosport een samenvatting uit. De gespecialiseerde zender Motors TV toont de volledige race vanuit Monza live.

    Veel aandacht
    Met de overwinning tijdens de première op het Circuit de Catalunya zorgden Jos Verstappen en Peter van Merksteijn voor heel wat aandacht in de media, zowel in eigen land als internationaal. “We hebben heel veel reacties gehad, een beter debuut hadden we ons niet kunnen voorstellen”, zegt teameigenaar Peter van Merksteijn. Jos Verstappen kijkt ook met plezier terug op zijn eerste race met de Porsche RS Spyder. “Mijn terugkeer in de racerij na twee jaar en dan meteen zo’n succes, dat was super!”

    Klassieker
    Terwijl Jeroen Bleekemolen dit weekend op het Circuit de Catalunya in de Porsche Mobil1 Supercup gaat proberen om het succes te evenaren dat Verstappen en Van Merksteijn daar eerder deze maand in de Le Mans Series behaalden, komen de winnaars van Barcelona als leiders in het klassement van de LMP2-categorie naar Monza voor de tweede LMS-race van het seizoen. De “1000 kilometer van Monza” behoort tot de absolute klassiekers in de autosport, de historie van de wedstrijd gaat terug tot 1953.


    verstappen_vanmerksteijn_bl

    Laat remmen
    Jos Verstappen kent het 5,793 kilometer lange circuit nabij Milaan vanuit zijn Formule 1-tijd. In 2000 eindigde hij er als vierde tijdens de Italiaanse Grand Prix. “Ik voel me er altijd goed thuis. Laat remmen is er belangrijk en dat ligt me wel. Er zijn maar weinig bochten op Monza, het circuit bestaat voornamelijk uit lange rechte stukken. Een goede balans bij het aanremmen is erg belangrijk, en dan vanuit de bochten weer voldoende snelheid meenemen voor de rechte stukken. Ik verwacht de voornaamste concurrentie in onze klasse van de andere Porsche-teams. Qua snelheid zit het met de Porsche RS Spyder wel goed, daar heb ik alle vertrouwen in!”

    Mooi resultaat
    Peter van Merksteijn verheugt zich eveneens op het komende raceweekend: “Monza is natuurlijk een prachtig circuit met een schitterende traditie. Het is mooi dat we hier kunnen racen. Het wordt zeker niet eenvoudig, maar we zullen er alles aan doen om ook hier weer een mooi resultaat neer te zetten!”

    Programma
    Op vrijdag 25 april vinden er in Monza van 12.40 tot 13.40 en van 16.25 tot 17.25 uur twee vrije trainingen plaats. Op zaterdag 26 april is er van 10.05 tot 11.05 uur nog een vrije training, gevolgd door de kwalificatie voor de LMP1- en LMP2-prototypes van 14.05 tot 14.25 uur. De warm-up is op zondagmorgen 27 april van 9.00 tot 9.20 uur. De race over een afstand van 173 ronden of 1002,189 kilometer start om 12.50 uur en duurt maximaal zes uur.

    23-04-2008 om 17:32 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DSC: Veelbelovend debuut voor Team Divitec Racing
    Team Divitec Racing is tijdens de eerste race van de Dutch Supercar Challenge op de Nürburgring als twaalfde geëindigd in de Supersport 1-divisie. Jeroen Reijntjens ging als drieëntwintigste van start, maar klom direct een aantal plaatsen op. Carlo Kuijer nam het over bij de pitstop, en reed de race probleemloos uit.

    Team Divitec Racing

    "Bij de kwalificatie op zaterdag hebben we maar twee ronden kunnen rijden, omdat de ramen besloegen. Daardoor was het zicht helemaal weg. Dat probleem hebben we nu opgelost", aldus Reijntjens. De race op dezelfde dag werd afgelast vanwege dichte mist. "Het liefste wil je een race rijden, maar de veiligheid gaat natuurlijk voor."

    De race op zondag werd verreden in prachtig zonnig weer. Reijntjens: "De start verliep anders dan verwacht. Een aantal coureurs zat namelijk nog te slapen, terwijl het licht al op groen stond. Daardoor ontstonden er grote gaten, waardoor we niet konden profiteren van de slipstream. Uiteindelijk mogen we tevreden zijn. De pitstop verliep zo goed als vlekkeloos, en het is mooi dat we de race hebben uitgereden. Ik ben ook erg blij met hoe Carlo het heeft gedaan.”

    Opel Astra Silhouette

    Kuijer: "Ik ben niet geheel tevreden met de performance van de wagen, want we hebben wat tekortkomingen opgemerkt. Qua vermogen komen we iets te kort, maar qua wegligging zitten we er goed bij. Het is oplosbaar en we hebben erop geanticipeerd. Het concept dat we nu hebben, is een goede basis. Stapje voor stapje kruipen we richting onze concurrenten."

    22-04-2008 om 17:11 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Supercopa kampioen krijgt kans in FIA WTCC
    VALENCIA – Na twee overzeese WTCC-weekenden, is het in mei tijd voor het begin van de Europese campagne. In Valencia zullen velen Spanjaarden en andere Europeanen hun helden komen aanmoedigen. Een mooi podium voor een Spanjaard om zijn FIA WTCC debuut te maken.

    In Valencia mocht de Spanjaard al een paar testronden rijden

    Op achttien mei neemt Josè Manuel Pérez-Aicart, de SEAT León Supercopa kampioen van 2007, voor het eerst deel aan het WTCC op het Circuit Ricardo Tormo te Valencia. De 26-jarige Spanjaard verschijnt met een SEAT León aan de start, die gerund wordt door SUNRED engineering. Pérez-Aicart wordt hiermee de vierde coureur, die zijn kunsten mag vertonen in het WTCC, na sterke resultaten in de SEAT León Supercopa.

    Tijdens de testdagen in Valencia, kreeg Pérez-Aicart alvast tijd om aan de WTCC-bolide te wennen. “Het was het beste geschenk dat ik ooit gehad heb”, vertelde Pérez Aicart. “Ik kreeg de kans om 45 ronden te rijden en daarin ontdekte ik dat de wagen geweldig is. De test verliep perfect en ik hoop zoveel mogelijk te genieten van de races, die ik ga rijden.”

    22-04-2008 om 17:10 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Riley en Flux winnen eerste officiële race Mosler Challenge
    Afgelopen weekend werd op het Duitse circuit de Nürburgring de eerste officiële race van de Mosler Challenge verreden. Uit de gehele wereld waren prominente gasten aanwezig op het circuit in de Eiffel, waaronder Mosler Automotive oprichter, Warren Mosler zelf. De races van de Mosler Challenge maken dit seizoen deel uit van de Dutch Supercar Challenge, waardoor deelnemers aan de Mosler Challenge voor zowel hun eigen kampioenschap alsmede voor de DSC punten kunnen scoren.

    Mosler Challenge

    Al in de vrije trainingen lieten de Mosler MT900R’s hun ware potentie zien. In de GT-divisie van de Dutch Supercar Challenge konden in de top vier maar liefst drie Moslers genoteerd worden, en was het alleen Cor Euser in een Marcos LM600 die de bolides voor kon blijven.

    De Engelsman Martin Short, eigenaar van Rollcentre Racing en bouwer van de Mosler GT3, was met een tijd van 2.02.332 de snelste Mosler coureur, voor het Engelse duo Ian Flux/Kevin Riley en het Duitse duo Harry Mecke/Roland Rehfeld. Het drietal zat binnen een halve seconde van elkaar, wat de gelijkheid van de Moslers nog maar eens onderstreept. Voor Berry van Elk, dit seizoen voor het eerst onderweg met een Mosler stond de vrije training vooral in het teken van de auto leren kennen. Tijdens de eerste kennismaking op het voor hem zeer bekende circuit van Zandvoort bleek hij al na 3 uur wennen toptijden te kunnen draaien.

    Martin Short

    Was het op vrijdag tijdens de vrije trainingen nog droog en zonnig, dit weerbeeld veranderde op zaterdag tijdens de kwalificatie. Een dik pak nevel was neergedaald op het Eiffel circuit, waaruit regelmatig regen naar beneden druppelde. De Duitser Roland Rehfeld had voordeel van zijn baankennis en kon zijn Mosler door zeer strak te sturen naar de eerste plek in de GT-divisie van de Dutch Supercar Challenge en in de Mosler Challenge. Tweede in de Mosler Challenge werd het Engelse duo Riley en Flux, voor Martin Short en de gebroeders Garry en Michael Woodcock. Berry van Elk kende zware pech tijdens de kwalificatie. Tijdens zijn eerste snelle ronde liep er een wielmoer van zijn linker voorwiel waardoor het wiel loskwam en een eigen leven begon te leiden. Hierdoor werd zijn Mosler onbestuurbaar en eindigde zijn kwalificatie langs de baan, gelukkig zonder enige schade.

    Mecke en Rehfeld

    Teleurstelling was er zaterdagmiddag bij de coureurs, teams en gasten van de Mosler Challenge. Door de hevige mist werd besloten om de eerste wedstrijd van de DSC af te gelasten, waardoor ook de race van de Mosler Challenge niet doorging. Op de zondag was het s’middags echter schitterend weer en kon de allereerste race van de Mosler Challenge doorgang vinden. Na een sterke race was het uiteindelijk het Engelse duo Riley/Flux die de overwinning pakten in de Mosler Challenge, voor het duo Harry Mecke/Roland Rehfeld en Martin Short. Berry van Elk reed ook een zeer goede race, want gestart vanaf een laatste plaats wist hij in een startveld van 42 deelnemers op te rukken naar een 18e plaats.

    Riley en Flux

    In totaal deden er vijf Moslers mee aan de eerste race van de Mosler Challenge. Hierbij ontbreken nog twee Moslers van Go To One Racing, die in verband met verplichtingen meededen aan de eerste race van het FIA GT kampioenschap op het Engelse circuit van Silverstone. Daarnaast wordt er momenteel in de Mosler fabriek in St. Ives hard gewerkt aan zeven nieuwe Moslers in GT3 specificatie. De belangstelling voor de Mosler Challenge is uitermate groot, en de verwachting is dan ook dat de klasse later dit seizoen meer dan tien vaste deelnemers heeft.

    De opzet van Mosler Europe lijkt dus geslaagd, de eerste aanzet voor een zelfstandige klasse in 2009 is gegeven en de interesse voor de Mosler MT900 onder teams, rijders en autosportfans is groot.

    Een kampioenschap om in de gaten te houden dus!

    22-04-2008 om 17:09 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Golden Motors voegt zich bij WTCC-veld in Valencia
    VALENCIA – Golden Motors Honda Dealer Team bereidt zich voor op het begin van hun FIA WTCC campagne. Het Russische toerwagenteam verschijnt in Valencia voor het eerst van het jaar aan de start van een WTCC-evenement met twee Honda Accord Euro R wagens. Deze bolides zijn gemaakt door JAS Motorsport en worden gerund door het Estse Artman Racing.

    Lvov tijdens zijn WTCC race in Anderstorp in 2007

    Achter het stuur van de Japanse machines zullen Alexander Lvov en Andrey Smetsky plaatsnemen. Deze coureurs werden respectievelijk eerste en tweede in het Russische toerwagen kampioenschap. In de WTCC zijn zij geen onbekende, aangezien zij vorig jaar ook al in Anderstorp van de partij waren.

    Naast de race in Valencia, neemt het team ook deel aan de WTCC-weekenden in Brno, Oschersleben, Anderstorp en Monza. Verder verschijnt het team ook aan de start van de European Touring Car Cup.

    22-04-2008 om 17:07 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dubbele winst Anders Krohn in US Formula 2000
    Anders Krohn heeft afgelopen weekend zijn eerste race verreden in het US Formula 2000 kampioenschap en direct zijn visitekaartje afgegeven. Krohn, die in 2007 een succesvol autosport seizoen in de Nederlandse Formule Ford kende, pakte de overwinning in beide races op Virginia International Raceway. “Het kon niet beter! We hebben er keihard voor geknokt en dat resulteerde in deze twee overwinningen tijdens mijn eerste F2000 weekend. Het geeft een heerlijk gevoel om hier te vertrekken met de leiding in het kampioenschap”, zei Anders Krohn kort na de finish van race 2.

    Anders Krohn naar dubbele zege

    Tijdens het weekend waren er maar liefst 44 inschrijvingen voor de race. Bij de volgende race schijnen er nog meer rijders aan het vertrek te komen. Krohn komt uit voor het Van Diemen fabrieksteam “Andersen Racing”. Een team wat tevens actief is in de Indy lights en samen met Rahal Letterman een team runt in de Indycar.

    De kwalificatie voor race 1 verliep aardig volgens plan. De snelle Noor plaatste zijn auto op de tweede positie voor de eerste race. ”We hadden de auto opgezet, gebaseerd op de trainingen van vrijdag, maar helaas door de neerslag van afgelopen nacht was de baan iets verschillend, waardoor er iets teveel overstuur in de auto zat”, verklaarde Anders.

    Race 1 begon met een flitsende start. Krohn pakte gelijk de leiding in de eerste bocht. Al na één ronde kwam de safety-car op de baan omdat er achterin het veld een crash was gebeurd. Bij de herstart hield Anders de leiding. Hij wist snel een gat te slaan van twee seconden op zijn concurrenten en behield zijn positie tot aan de vlag. “Dit was absoluut groots. De start was de sleutel tot deze overwinning. Nadat ik een gat sloeg kon ik de race controleren. Het is een fantastisch gevoel om mijn eerste race hier in Amerika te winnen.”, aldus een ‘very happy’ Krohn.

    De kwalificatie voor race 2 ging een stuk beter dan race 1. Ondanks de vele rode vlaggen was hij in staat om één superronde te rijden, die goed genoeg was voor de pole en drie extra punten. “Ik ben heel gelukkig met de set-up van mijn auto. Dit geeft weer extra vertrouwen voor race vanmiddag”, meldde een tevreden Krohn.

    In Race 2 pakte hij gelijk weer de leiding om deze vervolgens niet meer af te staan. Het bleek een hard gevecht. Hij moest de hele race op zijn limiet rijden om zijn concurrenten te weren.
    In de eindfase van de race vroeg zijn spotter om een rondje op 110% te gaan om de snelste raceronde te pakken. Dit lukte, zodat dit twee extra punten opleverden.”Wat een fantastisch weekend. Mijn eerste race hier en om dan weg te lopen met twee overwinningen is enorm. De laatste race was mijn auto meer dan geweldig.”

    Anders Krohn gaat als leider van het US formula 2000 kampioenschap op weg naar het volgende evenement te Road Atlanta op 10 mei. Samen met zijn team richt hij alle aandacht op de ontwikkeling van de auto. ”Road Atlanta is een uitdagend circuit en we zullen er alles aan moeten doen om onze voorsprong te behouden en uit te bouwen”, aldus Anders Krohn.

    22-04-2008 om 17:07 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs