Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    07-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    class_of_2008

    Gisteren was de Formula BMW Europe te gast op Zolder. Zoals bekend maken deze wedstrijden het komend seizoen deel uit van het Formule l pakket en enkele geselecteerde wedstrijden. Doordat Formla BMW Europe nu in het Formule l pakket participeert, is het niveau aanmerkelijk gestegen.

    BMW legt de lat hoger
    Nadat de BMW Formule Junior jarenlang vast bestanddeel vormde van het DTM pakket heeft men voor komend seizoen de lat aanmerkelijk verhoogd. Voor komend seizoen maakt het Formula BMW Junior Europe voor het eerst deel uit van het Formule l pakket. Behalve de ervaren teams van Eifelland Racing en Josef Kaufmann Racing, zijn nu ook de teams van DAMS, Fortec en Eurointernational in Formula BMW Junior Europe actief. Voor een seizoen BMW Formula Europe moet volgens insiders bijna 350.000 Euro worden neergeteld. Dat reflecteerde zich dan ook in de uitstraling van de diverse teams. De input van sommige teams kan met gemak op Formule 3 niveau worden geplaatst. Of deze insteek voor een Junior-klasse de juiste weg is, moet worden afgewacht, maar BMW denkt deze wel te zijn ingeslagen.

    Woordvoerder Krauss van BMW: “Van mediazijde was er voor een Formle Junior testdag nooit erg veel belangstelling. Maar voor de tests hier op Zolder hebben wij zelfs verschillende media-aanvragen gekregen. Voor ons is dit ontzettend belangrijk. Wij willen de lat voor Formula BMW Junior Europe nog hoger leggen. Dat is onze intentie.” Oorspronkelijk stond er een Formula BMW Europe-wedstrijd in het voorprogramma van de Champcarworldseries op Zolder gepland. Ik kan U verzekeren dat wij er alles aan zullen doen om de Formula BMW Europe wedstrijd op Zolder doorgang te laten vinden. Het liefst natuurlijk op de geplande Champcardatum.”


    adrian_tambay_1
    Adrian Tambay

    Tambay snel
    Vanaf het begin zette Eifelland-coureur Adrian Tambay de toon, en in beide sessies was er eigenlijk niemand die hem van de eerste plaats op de monitor kon verdringen. In de eerste testsessie liet Tambay een tijd van 1.36.054 noteren, gevolgd door Marco Wittman(Kaufmann Racing) en de Colombiaan Carlos Huertas).

    matthijs_harkema_2

    Matthijs Harkema noteerde in de eerste sessie een elfde tijd(1.37.96) en kwam ondanks een verbetering in de middagsessie niet verder dan een veertiende tijd met 1.36.833. In de tweede sessie noteerde Adrian Tambay een tijd van 1.34.706, gevolgd door DAMS-coureur Kevin Breysse met 1.35.477 en Marco Wittmann met 1.35.623.

    kevin_breysse_team_dams

    Vanwege in de grindbak gestrande auto’s werd de middagsessie enkele malen met code rood onderbroken. Op een gegeven moment werd het negeren van gele vlaggen het aanwezige BMW-management te gortig en onderbrak men de middagsessie voor korte tijd om hier nog eens extra de nadruk op te leggen.

    Trainingssessie 1
    1. Adrian Tambay 1.36.054
    Eifelland Racing
    2. Marco Wittmann 1.36.170
    Josef Kaufmann Racing
    3. Carlos Huertas
    Double R Racing 1,36,299
    4 Daniel Juncadella 1,36,701
    Eurointernational
    5. Michael Christensen 1.36.777
    Double R Racing
    6. Thomas Hillsdon 1.37.184
    Motaworld Racing
    7. Kevin Breusse 1.37.187
    DAMS Team
    8. Tiago Geronimi
    Eifelland Racing 1.37.194
    9. Kazeem Mansur 137.208
    Eifelland Racing
    10.Jim Pla 1.37.327
    DAMS Team
    11.Matthijs Harkema 1.37.506
    Motaworld Racing

    jim_pla_flying_high

    UITSLAG 2e sessie
    1. Adrian Tambay 1.34.796
    Eifelland Racing
    2. Kevin Breusse 1.35.477
    DAMS Team
    3. Marco Wittmann 1.35.623
    Josef Kaufmann Racing
    4. Tiago Geronimi 1.35.653
    Eifelland Racing
    5. Daniel Juncadella 1.35.866
    Eurointernational
    6. Carlos Huertas 1. 35,916
    Double R Racing
    7. Kazeem Mansuur 1.35.962
    Josef Kaufmann Racing
    8.Jaazeman Jaafar 1.36.149
    AM Holzer Motorsport
    9.Enrique Martins 1.36.423
    Eifelland Racing
    10.Michael Christensen 1.36.499
    Double R Racing
    14.Matthijs Harkema 1.36.833
    Motaworld Racing

    07-03-2008 om 18:13 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Het team van Roger Penske domineerde de allerlaatste IRL-test op Sebring. Vanwege regenval moest de test 45 minuten eerder beëindigd worden. Uiteindelijk noteerde Ryan Briscoe met 52.4202 seconden de snelste tijd tijdens de allerlaatste test.

    briscoe_sebring_test_2008

    Briscoe snel in de allerlaatste minuten
    In de allerlaatste minuten van de Sebring Voorjaarstest versloeg Ryan Briscoe zijn nieuwe teamgenoot Helio Castroneves met driehonderdste van een seconden. Maar bij Penske heeft men zijn huiswerk voor het komende seizoen goed verricht, want beide coureurs waren maar liefst een halve seconder sneller.
    Ryan Briscoe: “Het circuit was vooral in de middag erg snel. Helio was snel in het midden van de sessie en toen besloot ik er even voor te gaan zitten. Ik ben op nieuwe banden uitgegaan, maar wij waren niet erg tevreden over de auto, toen ben ik binnengekomen en hebben we wat veranderingen aangebracht, die erg doeltreffend bleken te zijn. Het is wonderbaarlijk wat een kleine verandering op dit circuit teweeg kan brengen. De Team Penske auto deed het aan het eind van de sessie ontzettend goed en ik denk dat wij behoorlijk wat progressie gemaakt hebben.” De Ganassi-coureurs Dan Wheldon en Scott Dixon lieten respectievelijk de derde en vierde tijd noteren.

    Samenwerking tussen IRL- en voormalige Champcarteams
    Om de overschakeling van de voormalige Champcarteams naar de IRL vlot te laten verlopen zorgt men voor een logistiek samenwerkingsverband tussen de gevestigde IRL-Teams en de “Champcar-nieuwkomers” in Indycar. Dit is gebaseerd op de geografische ligging en de historische banden tussen de teams. Zo zal KV Racing van Jimmy Vasser nauw met het team van Chip Ganassi samenwerken. Vasser werd in 1996 met Ganassi kampioen en won verschillende races voor het team

    De voorlopige samenwerkingsverbanden zijn als volgt.
    Ganassi-KV Racing
    Rahal Letterman Racing-Newman Haas Lanigan Racing
    Vision Racing-Conquest Racing
    A.J. Foyt Racing-Pacifici Coast Racing
    Team Penske-Walker Racing
    Roth Racing-Team Minardi USA

    Nog niet alle bovengenoemde voormalige CCWS Teams hebben ook daadwerkelijk toegezegd. Op 19/20 maart zullen de voormalige CCWS Teams op Sebring testen en op 24-25 op Miami Homestead.

    Tijden Sebring
    1. Ryan Briscoe 00.52.4202 seconden
    2. Helio Castroneves 00.52.4531seconden
    3. Dan Wheldon 00. 53.132 seconden
    4. Scott Dixon 00.53.286 seconden
    5. Darren Manning 00.53.0433 seconden
    6. Vitor Meira 00.53.2467 seconden
    7. Buddy Rice 00.53.3859 seconden
    8. Townsend Bell 00.54.0505 seconden.

    07-03-2008 om 18:11 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    aston_martin_480
    De fabrieksauto in Gulf-kleuren in het midden: Aston Martins op Paul Ricard

    Net als vorig jaar organiseerde Aston Martin een tweedaagse test voor klantenteams en het eigen fabrieksteam op het circuit van Paul Ricard, waar eerder deze week al de teams uit de Le Mans Series in actie kwamen. De grootste verrassing was het optreden van oud-Formule 1- en DTM-coureur Heinz-Harald Frentzen met de fabrieks-Aston Martin, uitgevoerd in de prachtige Gulf-kleuren, die zo’n rijke historie hebben in de racerij.
    Ik heb anderhalf jaar niet in een raceauto gezeten, dus dit was voor mij een mooie gelegenheid”, verklaarde Frentzen. “Het was leuk om een keer een GT-auto te kunnen testen. Ik vond de auto gemakkelijk te rijden en heb nu zeker de smaak te pakken!” Of hij ook daadwerkelijk voor Aston Martin gaat racen, staat nog niet vast. Eerst komt Frentzen binnenkort een keer uit tijdens de Speedcar-serie, de nieuwe stockcar-klasse in het Midden-Oosten.

    Andere nieuwe rijders die tijdens de test met de fabrieks-Aston Martin in actie kwamen, waren Ryan Dalziel en Robbie Kerr. Coureurs met ervaring in de auto waren er ook: Antonio Garcia, Andrea Piccini, Darren Turner en Karl Wendlinger. Klantenteams die op Paul Ricard testten waren Gigawave Motorsport, Jetalliance en Strakka Racing met DBR9s en Hexis Racing met de DBRS9. Ook de nieuwe gesloten Lola-Aston Martin uit de LMP1-klasse van Charouz Racing Systems reed er rond met Jan Charouz, Tomas Enge en Stefan Mücke.

    Aston Martin-topman David Richards zei: “Wanneer je bedenkt dat we drie jaar geleden nog geen enkele Aston Martin-raceauto hadden, dan is het bijna onvoorstelbaar wat we in die tijd allemaal hebben bereikt. Nu hebben we auto’s in elke klasse, van GT1 tot GT4.”

    07-03-2008 om 18:10 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Metereologisch gezien mag de lente deze week zijn begonnen, het weer trekt zich daar niets van aan. Een groot deel van werkend Nederland moest ‘s ochtends ijs en vastgevroren sneeuw van zijn autoruiten krabben. Een uitstekend excuus om de race-overall aan te trekken!


    Team ALBI Engineering is al druk in de voorbereiding op het seizoen van 2008 met een uniek project voor de Dutch Supercar Challenge; een BMW Z4 M Coupe GTR voor Eugène Janssen in de Supersport II.
    Op zondag 2 maart werd de auto voor het eerst getest tijdens de ‘Dutch Winter Endurance Series 4 uur van Zandvoort’. Toen de maagdelijk witte bolide de pitbox uit gerold werd was het even stil tussen de Zandvoortse duinen … heel even want de motor afkomstig van Kronenburg loopt inmiddels als een Zwitsers uurwerk.


    Al snel bleek dat de potentie van de auto de stoutste dromen van eenieder overtreft. “Ik heb best wat snelle auto’s gereden, maar dit ding trekt! Niet normaal meer!” Aldus een dolenthousiaste Eugène Janssen. Ook gelegenheids teamgenoten Richard van den Berg en Tim Coronel waren erg enthousiast over het Beierse geweld.

    De nieuwe auto is een volbloed Arabisch paradepaard uit de stal van Albi Engineering. Het onderstel, de motor, de overbrenging en het hele motormanagement systeem (inclusief traction control) zijn van de bovenste plank, om nog niet eens te hebben over het ‘AERO-pakket’ –dat momenteel in ontwikkeling is- wat voor de nodige downforce moet zorgen.

    null

    “De jongens van ALBI Engineernig hebben prachtig werk geleverd. Er komt zoveel energie vrij bij zo’n project dat je niet anders kunt dan razend enthousiast zijn!” Aldus een tevreden Eugène Janssen die uitkijkt naar de eerste races van de DSC in de Duitse Eiffel, die op 19 en 20 april plaatsvinden op de Nurburgring.

    07-03-2008 om 18:08 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Porsche Supercup: Jeroen Bleekemolen snel tijdens test op Hockenheim
    porsche_test_4
    Jeroen Bleekemolen ziet zichzelf aan kop van de computerranglijst staan.
    Jeroen Bleekemolen kan met vertrouwen uitkijken naar de start van het nieuwe Porsche Supercup-seizoen. De titelkandidaat uit Aerdenhout zit tijdens de testtweedaagse op het circuit van Hockenheim continu in de top.

    ,,Het gaat heel erg goed, alles loopt lekker. Gisterochtend, tijdens de eerste sessie, zette ik op oude banden direct de snelste tijd neer'', vertelde Jeroen vanmiddag tijdens de lunchpauze vanuit Duitsland. ,,De auto waarmee we dit jaar gaan rijden verschilt niet veel van die van 2007, dus we weten hoe het moet'', aldus de coureur van Jetstream Motorsport.

    porsche_test_1

    Maagdelijk wit
    Gisteren en vandaag zijn 60 Porsches te bewonderen op het asfalt van Hockenheim. Het zijn 28 Supercup-wagens en 32 bolides die aan de Carrera Cup gaan meedoen. De teams kregen de wagens gisterochtend afgeleverd van Porsche, waardoor de vierwielers allen maagdelijk wit en zonder reclame-uitingen over de racebaan scheurden.

    porsche_test_2

    In de testende Porsches zagen we ook de van de DTM bekende Daniel la Rosa zitten.

    porsche_test_3

    Het eerste ongelukje van het Porsche Supercup-seizoen 2008 kwam op naam van onze landgenoot Simon Frederiks. Hij beschadigde de voorkant van zijn wagen.

    Middagsessie
    In de middagsessie van gisteren zat Jeroen Bleekemolen er weer goed bij. ,,Ik had nieuwe banden gemonteerd en ging erg lekker. Helaas had ik tijdens mijn snelste rondje wat last van verkeer en werd ik vierde. Zonder dat oponthoud had ik waarschijnlijk weer bovenaan gestaan'', stelt de Aerdenhouter, die ook vanmorgen weer de snelheid te pakken had. ,,Ik had oud rubber onder mijn Porsche en pakte P4, terwijl alle drie rijders voor me nieuwe banden gebruikten. Ik zat maar 0,1 seconde achter de toptijd van Rosina, dus dat geeft aan dat ik eigenlijk de snelste coureur op de baan was.'' Volgens Jeroen heeft zijn broer Sebastiaan ook een goede testsessie. ,,Hij zat gisteren op P5 en later P10, vanmorgen was hij 7de. Beide keren op oude banden, dus Sebastiaan zit er goed bij.''
     
    Overige Nederlanders
    Van de in totaal 40 Porsches (Supercup en Carrera's bij elkaar) die gisterochtend in actie kwamen, klokte de nieuwbakken Kadach-coureur Jaap van Lagen de 17de tijd. In de middag kwam hij tot P15. Supercup-debutant Tim Buijs (Team Bleekemolen) kwam in de twee sessies tot een 30ste, respectievelijk 32ste plek. Mister Supercup Patrick Huisman (viervoudig kampioen) kwam gisteren met zijn Team Irwin-bolide tot een 28ste (ochtend) en 24ste (middag) positie. Paul van Splunteren van HSF Porsche Eindhoven spiegelde de uitslag van Patrick Huisman en noteerde de 24ste, repectievelijke 28ste chrono. Op de uitslagenranglijst komen we nog een keer de naam Huisman tegen. Patrick staat dit jaar ook ingeschreven voor de Carrera Cup-bolide van Attempto. Deze wagen met het nummer 45 kwam gisteren tot P38 en P33.

    Afsluiting
    Vanmiddag tussen 13.00 en 16.00 uur wordt de testtweedaagse van de Porsches op Hockenheim afgesloten.

    07-03-2008 om 18:07 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Metereologisch gezien mag de lente deze week zijn begonnen, het weer trekt zich daar niets van aan. Een groot deel van werkend Nederland moest ‘s ochtends ijs en vastgevroren sneeuw van zijn autoruiten krabben. Een uitstekend excuus om de race-overall aan te trekken!


    Team ALBI Engineering is al druk in de voorbereiding op het seizoen van 2008 met een uniek project voor de Dutch Supercar Challenge; een BMW Z4 M Coupe GTR voor Eugène Janssen in de Supersport II.
    Op zondag 2 maart werd de auto voor het eerst getest tijdens de ‘Dutch Winter Endurance Series 4 uur van Zandvoort’. Toen de maagdelijk witte bolide de pitbox uit gerold werd was het even stil tussen de Zandvoortse duinen … heel even want de motor afkomstig van Kronenburg loopt inmiddels als een Zwitsers uurwerk.


    Al snel bleek dat de potentie van de auto de stoutste dromen van eenieder overtreft. “Ik heb best wat snelle auto’s gereden, maar dit ding trekt! Niet normaal meer!” Aldus een dolenthousiaste Eugène Janssen. Ook gelegenheids teamgenoten Richard van den Berg en Tim Coronel waren erg enthousiast over het Beierse geweld.

    De nieuwe auto is een volbloed Arabisch paradepaard uit de stal van Albi Engineering. Het onderstel, de motor, de overbrenging en het hele motormanagement systeem (inclusief traction control) zijn van de bovenste plank, om nog niet eens te hebben over het ‘AERO-pakket’ –dat momenteel in ontwikkeling is- wat voor de nodige downforce moet zorgen.

    null

    “De jongens van ALBI Engineernig hebben prachtig werk geleverd. Er komt zoveel energie vrij bij zo’n project dat je niet anders kunt dan razend enthousiast zijn!” Aldus een tevreden Eugène Janssen die uitkijkt naar de eerste races van de DSC in de Duitse Eiffel, die op 19 en 20 april plaatsvinden op de Nurburgring.

    07-03-2008 om 18:04 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VIDEO: Bruce Jouanny test nieuwe Superleague bolide met V12 motor
    De Superleague Formula, de raceklasse waarin voetbalclubs het met 750pk sterke bolides tegen elkaar opnemen, heeft begin deze week voor het eerst met de nieuwe bolide getest op Donington Park. Testcoureur Bruce Jouanny toonde voor het eerst de auto met F1-uitstraling op volle snelheid en liet de V12 motor krachtig klinken.

    Hierbij de eerste videobeelden van de test!

    07-03-2008 om 18:01 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Launch Superleague Formula-team Galatasaray, twee coureurs genoemd
    ISTANBUL - Op een eiland midden in een rivier van de Bosporus heeft voetbalclub Galatasaray SK de kleuren van de 750pk sterke Superleague Formula-bolide onthuld. De club wordt ondersteund door raceteam Scuderia Playteam, die onlangs ex-Minardi F1 en Toro Rosso's technische chef Gabriele Tredozi aantrok als de nieuwe technische directeur.

    Launch Superleague Formula-team Galatasaray SK

    De rode en gele kleuren kwamen tevoorschijn op de plek die Europa en Azië met elkaar verbinden. De historische stad Istanbul heeft een groot verleden. Zo was deze plek ooit (een) hoofdstad van het Romeinse Byzantijnse en Ottomaanse Rijk.

    Scuderia Playteam heeft twee rijders naar voren gebracht die mogelijk deelnemen aan het Superleague Formula-kampioenschap. Voormalig Italiaans GT-kampioen en vaste coureur van het team, Alessandro Pier Guidi en de Turk en GP2-rijder Jason Tahinci hebben eerder de evaluatie-sessie met een Formule 3000 doorstaan.

    Launch Superleague Formula-team Galatasaray SK

    "We zijn erg verheugd om Scuderia Playteam in onze familie op te nemen en we zijn blij met de selectie van racetalent dat het team heeft getest. We zijn overtuigd dat Galatasaray het goed zal doen in het kampioenschap", zei clubdirecteur Mr. Ozhan Canaydin.

    Naast Galatasaray strijden nog negentien andere clubs, waaronder ook PSV Eindhoven en RSC Anderlecht, om het kampioenschap dat eind augustus start op Donington Parkuit zes ronden bestaat.

    07-03-2008 om 17:59 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.


    ASSE/ZOLDER - De Limburger Marnix Vandermaesen maakt dit seizoen zijn comeback in de Belcar. Samen met Steve Vanbellingen rijt hij het volledige seizoen 2008 op een nagelnieuwe Ginetta G50 van KS Motorsport. Voor Vandermaesen is het een terugkeer naar de Belcar, een kampioenschap waarin hij zijn deelname nooit tot het eind volbracht. Hij en Steve Vanbellingen scoorden in de edities van 2005 en 2006 van de 24 uur van Zolder wel respectievelijk een podium- en een vijfde plaats algemeen en vinden elkaar dus na één jaar terug. Het duo bestuurt één van de beide Ginetta G50's die KS Motorsport in de Belcar inzet.

    Zowel voor regerend BTCS-kampioen Steve Vanbellingen als Marnix Vandermaesen is het een terugkeer naar de Belcar. Afgelopen seizoen kwam KS of Vanbellingen niet uit in de Belcar. Steve Vanbellingen, die in het verleden onder meer kampioen in de toenmalige klasse TB werd, de titel bij de Silhouettes in Belcar won en op het podium van de editie 2005 van de 24 uur van Zolder eindigde, combineert dit seizoen dus opnieuw BTCS en Belcar.

    Steve Vanbellingen: “Ik heb dat in het verleden vaker gedaan en het is perfect mogelijk. Al zal dit seizoen wel bijzonder zijn. Ik verdedig mijn titel in de BTCS en stap met Ginetta in een volledig nieuw avontuur. Ik kijk er in ieder geval enorm naar uit. Maar ook de terugkeer van Marnix doet mij veel plezier. Hij maakt al jaren van de KS-familie deel uit en met hem een volledig seizoen kunnen rijden, is een bijzondere uitdaging. Ik ben er zeker van dat we menigeen zullen verrassen met de Ginetta G50 GT4.”
    Voor de Limburgse zakenman Vandermaesen is het sowieso enige tijd geleden dat hij nog een integraal autosportkampioenschap reed. In 2003 reed hij de MINI Challenge, maar een volledig Belcar-seizoen is een primeur voor de man uit Zolder.

    Marnix Vandermaesen: “Inderdaad, ik heb in het verleden Clio Cup en MINI Challenge gereden, maar nooit een volledig seizoen Belcar. Ik kijk er dan ook bijzonder naar uit. Natuurlijk heb ik verscheidene malen de 24 uur gereden en meestal aan de zijde van Steve. Ik heb een bijzondere band met KS Motorsport, het team van Steve en Koen Leyssens. Daarom ben ik ook op dit prachtige voorstel ingegaan. Ik heb echt vertrouwen in deze mensen en kijk reikhalzend naar de eerste meters uit. ”

    “De wagen zelf ziet er ook fantastisch uit, maar natuurlijk zullen we door een leerfase moeten gaan. Maar dat mag geen probleem zijn. Ik hoop vooral op een nieuw schitterend resultaat tijdens de 24 uur van Zolder, want dat is een wedstrijd die me na aan het hart ligt!”

    KS Motorsport maakt zich nu op voor de FIA GT-testdagen in Monza, aangezien ze ook aan de start komen in het FIA GT4-kampioenschap.

    07-03-2008 om 17:58 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    yelmer_buurman_barcelona
    Yelmer Buurman in actie op het circuit van Barcelona.

    Yelmer Buurman en Ho-Pin Tung hebben tijdens het testen in de GP2 op het circuit van Barcelona een mindere tweede dag beleefd. Buurman, op de openingsdag nog reikend tot een knappe P2, was nu in de middenmoot te vinden. Ho-Pin Tung zat in de achterhoede.

    Op het rappe Spaanse asfalt werden twee sessies verreden. In de ochtenduren klokte Bruno Senna de rapste chrono. Yelmer Buurman reed 20 rondjes op oude banden en kwam tot P10. Ho-Pin Tung stelde teleur met een 22ste stek.

    Harde wind
    De ochtendsessie werd een half uur ingekort wegens de harde wind in Barcelona, waardoor de officials bang waren dat de reclameborden los zouden raken en over de baan zouden waaien. In de middag kregen de rijders en teams deze ‘verloren’ tijd weer terug en mocht men 30 minuten langer testen. Giorgio Pantano wist Vitaly Petrov nipt te kloppen in de strijd om de snelste tijd.

    Rookie
    GP2-rookie Buurman kwam in 24 gereden rondjes tot P11, al zat hij er met een achterstand op Pantano van 0,428 seconde zeker niet ver af. Buurman had zijn tijd nog met een nieuw setje banden willen verbeteren, maar kreeg te maken met een kapotte klepveer waardoor zijn krachtbron er de brui aangaf. ,,Ik heb er een goed gevoel over, ondanks dat we nog een hoop kleine dingetjes aan de auto kunnen perfectioneren'', stelde Buurman na afloop op zijn website. ,,We maken grote stappen naar voren en dichten zo snel het gat met de gevestigde topteams. We zitten er nu al goed bij.''

    Laatste test
    Tung gaf bijna twee tellen toe en kwam tot een matige P23. Er deden 26 piloten mee. Volgende week woensdag en donderdag continueren de GP2-rijders de testperiode. Voordat het seizoen begint, is het circuit van Paul Ricard het laatste oefenterrein.

    GP2: Tijden ochtendsessie Barcelona:
    1. Bruno Senna iSport International 1:26.396
    2. Romain Grosjean ART Grand Prix 1:26.715 + 0.319
    3. Pastor Maldonado Piquet Sports 1:26.796 + 0.400
    4. Andreas Zuber Piquet Sports 1:27.255 + 0.859
    5. Andy Soucek Fisichella Motor Sport 1:27.454 + 1.058
    6. Kamui Kobayashi Dams 1:27.575 + 1.179
    7. Davide Valsecchi Durango 1:27.607 + 1.211
    8. Luca Filippi ART Grand Prix 1:27.639 + 1.243
    9. Alvaro Parente Super Nova Racing 1:27.799 + 1.403
    10. Yelmer Buurman Trust Team Arden 1:27.986 + 1.590
    11. Javier Villa Racing Engineering 1:28.195 + 1.799
    12. Vitaly Petrov Campos Team 1:28.226 + 1.830
    13. Paolo Nocera BCN Competicion 1:28.347 + 1.951
    14. Ben Hanley Campos Team 1:28.352 + 1.956
    15. Adrian Valles Fisichella Motor Sport 1:28.417 + 2.021
    16. Milos Pavlovic BCN Competicion 1:28.451 + 2.055
    17. Christian Bakkerud Super Nova Racing 1:28.493 + 2.097
    18. Diego Nunes DPR 1:28.536 + 2.140
    19. Alberto Valerio Durango 1:28.758 + 2.362
    20. Jerome d’Ambrosio Dams 1:28.835 + 2.439
    21. Karun Chandhok iSport International 1:28.964 + 2.568
    22. Ho-Pin Tung Trident Racing 1:29.160 + 2.764
    23. Sébastien Buemi Trust Team Arden 1:29.874 + 3.478
    24. Giorgio Pantano Racing Engineering 1:30.054 + 3.658
    25. Michael Herck DPR 1:30.555 + 4.159
    26. Mike Conway Trident Racing geen tijd

    GP2: Tijden middagsessie Barcelona:
    1. Giorgio Pantano Racing Engineering 1:26.351
    2. Vitaly Petrov Campos Team 1:26.402 + 0.051
    3. Romain Grosjean ART Grand Prix 1:26.455 + 0.104
    4. Luca Filippi ART Grand Prix 1:26.472 + 0.121
    5. Adrian Valles Fisichella Motor Sport 1:26.575 + 0.224
    6. Kamui Kobayashi Dams 1:26.580 + 0.229
    7. Bruno Senna iSport International 1:26.760 + 0.409
    8. Javier Villa Racing Engineering 1:26.760 + 0.409
    9. Sébastien Buemi Trust Team Arden 1:26.765 + 0.414
    10. Alvaro Parente Super Nova Racing 1:26.769 + 0.418
    11. Yelmer Buurman Trust Team Arden 1:26.779 + 0.428
    12. Davide Valsecchi Durango 1:26.905 + 0.554
    13. Andreas Zuber Piquet Sports 1:26.938 + 0.587
    14. Karun Chandhok iSport International 1:27.077 + 0.726
    15. Pastor Maldonado Piquet Sports 1:27.176 + 0.825
    16. Andy Soucek Campos Team 1:27.220 + 0.869
    17. Mike Conway Trident Racing 1:27.350 + 0.999
    18. Ben Hanley Campos Team 1:27.663 + 1.312
    19. Milos Pavlovic BCN Competicion 1:27.685 + 1.334
    20. Alberto Valerio Durango 1:27.822 + 1.471
    21. Jerome d’Ambrosio Dams 1:27.990 + 1.639
    22. Diego Nunes DPR 1:28.024 + 1.673
    23. Ho-Pin Tung Trident Racing 1:28.198 + 1.847
    24. Christian Bakkerud Super Nova Racing 1:28.328 + 1.977
    25. Paolo Nocera BCN Competicion 1:28.474 + 2.123
    26. Michael Herck DPR 1:28.481 + 2.130

    06-03-2008 om 12:20 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WS Formule Renault 3.5: Testdag Valencia afgeblazen na neerstorten glazen tent
    valencia_glazen_tent

    De testdag van de World Series by Renault Formule Reanult 3.5 die vandaag op het circuit van Valencia zou worden gehouden, is afgeblazen. Een VIP-tent, die was geposteerd op het dak van de pit, is door de harde wind naar beneden gestort. Een aantal mensen is gewond geraakt door het neerstortende gevaarte en bijbehorend rondvliegend glas.

    De tent landde in het pitgedeelte waar de aanwezige testteams hun vrachtwagens hadden opgesteld. Dat ging gepaard met een harde knal. De schade is behoorlijk tot groot. De teams hopen morgen wel te kunnen rijden in Valencia.

    05-03-2008 om 19:06 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (8 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Div: Autosport op de Salon van Genève
    geneve1
    De Autosalon van Genève behoort tot de belangrijkste autoshows ter wereld

    Morgen, donderdag 6 maart, opent de jaarlijkse Autosalon van Genève voor de 78e keer zijn deuren in de hallen van de Palexpo, het beurscomplex in de Zwitserse stad aan het Lac Léman. Het zal weinig verbazing wekken dat de voornaamse onderwerpen roetfilter, CO2-uitstoot en andere milieuaspecten zijn, maar gelukkig gaat het ook af en toe nog wel eens om pk's en prestaties. En sommige fabrikanten durven zelfs nog een race- of rallyauto op de stand te zetten. De interessantste noviteiten waren de Audi A4 DTM en de nieuwe Spyker, die we al hebben voorgesteld, maar ook elders was er het nodige te zien. Een impressie.


    geneve6

    Bij SEAT viel er natuurlijk na de twee WTCC-overwinningen van afgelopen zondag heel wat te vieren. Sportdirecteur Jaime Puig kwam met overwinningsbeker en al direct uit Curitiba naar Genève en nam heel wat felicitaties en schouderklopjes in ontvangst. Gevraagd naar zijn mening over de prestaties van Tom Coronel zei hij: "Tom heeft prima gereden en goed gepresteerd. Dat hij niet hoger is geëindigd is wel te verklaren, want hij heeft nu eenmaal een benzine en geen diesel. Maar in Valencia krijgt hij een nieuwe benzinemotor die hem het nodige voordeel zal brengen."

    geneve7

    SEAT-sportdirecteur Jaime Puig, hier met directeur communicatie Isabel Videira en de WTCC-overwinningsbeker uit Curitiba.


    geneve10

    Citroën-rallycoureurs Sébastien Loeb en Dani Sordo kwamen met hun respectievelijke bijrijders Daniel Elena en Marc Maryi rechtstreeks vanuit Mexico, waar wereldkampioen Loeb afgelopen zondag voor de derde maal de WK-rally van Mexico op zijn naam schreef.

    geneve12

    De C4 WRC was voor de gelegenheid getooid met twee sombrero's en een bestickering voor het winnen van de Rally van Mexico.

    geneve8

    Andere auto's uit het WK Rally waren er te zien op de stands van Ford...

    geneve13

    ...en Suzuki.

    geneve3

    Ook in Genève was Prodrive-baas David Richards, die verheugd was over de tweede plaats van Subaru-rijder Chris Atkinson in Mexico. In de loop van dit seizoen, waarschijnlijk in Finland, debuteert de nieuwe World Rally Car op basis van de huidige Subaru Impreza.

    geneve5

    Op de Subaru-stand was nu alleen nog maar een showmodel met geblndeerde ramen te zien.

    geneve9

    Op de stand van Porsche stond de RS Spyder waarmee vorig jaar de ALMS-titel gewonnen werd.

    geneve11

    Peugeot toonde de 908 HDi FAP waarmee het merk vorig jaar kampioen werd in de LMP1-klasse van de Le Mans Series. Volgende week komt Peugeot met één 908 voor het eerst in actie tijdens de 12 Uur van Sebring, een directe confrontatie met concurrent Audi.

    geneve4

    Bij Opel staan de sportactiviteiten na het stopzetten van het DTM-project wat op een laag pitje, maar met het OPC Race Camp, een casting voor aspirant-coureurs, heeft het merk uit Rüsselsheim in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland wel een succesvol project in het leven geroepen. De tien overgebleven kandidaten vormen twee teams die elk met een Astra OPC Turbo deelnemen aan de 24 Uur op de Nürburgring.

    geneve14

    Honda kan weinig recente racesuccessen melden, vandaar dat dus ook de oude Honda Formule 1 uit de jaren zestig in Genève getoond werd.

    geneve2

    Uw verslaggever had vroeger een Jumbo-Autokwartet, waarbij in de categorie "Sportwagens" een Monteverdi Hai voorkwam. Typisch zo'n auto die je vrijwel nooit in het echt ziet. In Genève stond er één, als hommage aan de Zwitserse autobouwer die het ook ooit nog een blauwe maandag in de Formule 1 probeerde, overigens zonder enig noemenswaardig succes.

    05-03-2008 om 19:05 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTO's: Superleague Formula maakt debuut !
    De Superleague Formula, de raceklasse waarin voetbalclubs het met 750pk sterke bolides tegen elkaar opnemen, heeft de eerste succesvolle testdagen achter de rug op Donington Park. Testcoureur Bruce Jouanny toonde voor het eerst de auto met F1-uitstraling op volle snelheid en liet de V12 motor krachtig klinken.


    "We waren in staat om goede kilometers te maken en alles op temperatuur en op snelheid te krijgen", vertelde Jouanny. "Aan het einde van de dag deed ik een langere run waarbij ik de banden nog beter onder druk kon zetten en de motor kon laten loeien. Dat was super."

    De Franse testcoureur was enthousiast over de kracht van de motor, maar stelde wel dat zij op dit moment bezig zijn met het verder ontwikkelen van de krachtbron. Ook het chassis beviel prima. "Het Elan chassis reageert erg goed op veranderingen en heeft een enorme hoeveelheid downforce. De baan was erg koud en glad, maar ik kon de wagen vertrouwen op de pure grip. Maar ook de remkracht is indrukwekkend. Je kunt de auto goed op de motor laten afremmen en dat is waarschijnlijk één van de dingen waar de coureurs aan gewend moeten raken."

    Jouanny, technisch directeur Steve Farrell en Hitech Racing proberen de bolide in perfecte staat te brengen en volledig te prepareren voordat de teams in juni de beschikking krijgen over een eigen wagen. Er zal nog veel getest worden, ondermeer op het Monteblanco circuit in Spanje waar de volgende tests gepland staan.

    Verder kondigde Superleague Formula aan de komende wekene drie nieuwe clubs te introduceren. Verder zijn zij in de laatste onderhandelingsfase met nog zes andere clubs. In totaal moeten er dan eind augustus tijdens het eerste evenement twintig bolides op de grid staan, allen vertegenwoordigend één voetbalclub. Ook PSV Eindhoven en RSC Anderlecht nemen deel aan deze serie.

















    05-03-2008 om 14:56 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GT: Spyker toont nieuwe auto met opvallende geel-blauwe kleuren voor LMS
    geneve_spyker

    Met een nieuwe auto die luistert naar de naam Laviolette GT2R zal Spyker dit jaar deelnemen aan de Le Mans Series en de 24 Uur van Le Mans. De nieuwe Spyker, die voor het eerst niet meer in aluminiumkleur en oranje is uitgevoerd, maar een geel/blauw kleurenschema draagt, werd gisteren voor het eerst getoond tijdens de Autosalon van Genève. De auto onder de vlag van het Spyker Squadron zal worden bestuurd door de Schotse oud-DTM-coureur Peter Dumbreck, de Duitser Ralf Kelleners en de Rus Alex Vasiliev. De zusterauto van het Zwitserse Speedy-team wordt toevertrouwd aan de Zwitsers Andrea Chiesa, Benjamin Leuenberger en Philippe Camandona.
    De nieuwe Spyker voor de GT2-klasse is een gesloten coupé, waarmee de fabrikant uit Zeewolde dus definitief is afgestapt van de open Spyder, zoals die in voorgaande jaren werd ingzet. Opvallend is de aërodynamisch gevormde luchtinlaat op het dak, terwijl ook de grote grille een nieuw kenmerk is.

    geneve_spyker_2

    "We kunnen nu weer doen wat we willen", zegt Hans van Rennes, teammanager van het Spyker Squadron. Het team heeft er anders dan in voorgaande jaren dit seizoen voor gekozen om niet deel te nemen aan de 12 Uur van Sebring, maar de volledige aandacht te richten op de LMS-wedstrijden. Als nieuwe hoofdsponsor staat de naam van de Snoras Bank uit Letland op de auto, die eerder al fors in Spyker Cars investeerde. De Zwitserse Speedy-Spyker zal worden gesponsord door horlogemerk Rebellion.

    "Wel even schrikken"
    Daags voor de presentatie in Genève brandde de oude Spyker C8 Spyder van het Speedy-team tijdens de LMS-test op het circuit van Paul Ricard volledig uit. "Dat was wel even schrikken toen ik dat hoorde, maar gelukkig bleef Chiesa, die op dat moment achter het stuur zat, ongedeerd", aldus Hans van Rennes. "Hij had al gemerkt dat er iets achter in de auto vlam gevat had en hij wilde naar een baanpost rijden om daar de auto tot stilstand te brengen en te laten blussen, maar toen ging hij in de rondte en kwam de wind onder de auto, waardoor de vlammen direct de hele auto in brand zetten. Het was gelukkig een oude auto, maar zoiets is altijd een drama, dat wil je niet meemaken."

    05-03-2008 om 14:53 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    superleague_formula_2

    Eind augustus debuteert de Superleague Formula op Donington Park. Gisteren werd de 750 pk sterke wagen van de nieuwe raceklasse getest op dit Engelse asfalt. ,,We hebben goed kilometers en snelheid kunnen maken’’, stelde de Franse testcoureur Bruce Jouanny na afloop.
    Bij de testsessie van de nieuwe klasse, waarbij de bolides in de kleuren van grote internationale voetbalclubs zijn gespoten, is Hitech Racing betrokken. Dit team heeft het Britse Formule 3-kampioenschap gewonnen. Gisteren werden de testrondjes gereden met de wagen waarin een V12-motor (4.2 liter) is geplaatst. ,,Op het eind van de dag kon ik een langere run doen, waarbij ik de banden en de motor echt kon pushen. Dat was super’’, aldus Jouanny.


    superleague_formula_1

    Indrukwekkend
    Volgens de Franse rijder heeft de wagen heel veel downforce en is het remvermogen indrukwekkend. Jouanny en Hitach Racing zijn betrokken bij de ontwikkeling van de Superleague Formula-wagen. Dat proces zal nog enkele maanden duren, voordat in juni de wagens aan de teams zullen worden overgedragen. In totaal wil men zes driedaagse testen uitvoeren. De volgende oefensessie is gepland op de baan van Monteblanco in Spanje.

    superleague_formula_3

    20 teams
    Aan het kampioenschap zal onder meer PSV meedoen. Ook AC Milan, FC Porto, Olympiacos, Borussia Dortmund, RSC Anderlecht, FC Basel, Sevilla, Flamengo, Corinthians en Galatasaray zullen participeren met de racende voetbalbolides. De komende weken zullen nog drie deelnemende club worden bekendgemaakt. De organisatie verwacht met zes extra verenigingen een overeenkomst te kunnen sluiten, waardoor er in totaal 20 wagens aan de start in Donington moeten verschijnen.

    05-03-2008 om 14:52 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DTM: Audi onthult nieuwe A4 DTM in Genève
    audi_dtm_9
    De hele dag nog onder doek, pas om 17.00 uur vond de onthulling plaats

    Gisteren, tijdens de eerste persdag van de Autosalin van Genève, toonde Audi voor het eerst de wedstrijdversie van de huidige genratie van de A4, waarmee het merk uit Ingolstadt komend seizoen gaat deelnemen aan de DTM. Op dezelfde locatie had concurrent Mercedes-Benz een jaar eerder de raceuitvoering van de destijds nieuwe C-Klasse gepresenteerd. "Het feit dat we de presentatie hier in Genève doen, toont wel aan hoe belangrijk de DTM is", verklaarde hoofd sportcommunicatie Jürgen Pippig. De onthulling werd verricht door Audi-sportdirecteur Dr. Wolfgang Ullrich en regerend DTM-kampioen Mattias Ekström, die met de nieuwe auto zijn titel wil verdedigen.


    audi_dtm_1

    Mattias Ekström (r.) en Dr. Wolfgang Ullrich trokken het doek van de auto. In plaats van Blaupunkt staat er vanaf dit jaar "Deutsche Post" op de voorkant van alle DTM-auto's. Met de zwarte letters op de gele ondergrond lijkt het haast wel een Nederlands kenteken...

    audi_dtm_2

    Aan de voorkant valt de enorme instroomopening voor de koellucht naar de motor op.


    audi_dtm_3

    Mattias Ekström ziet het met zijn nieuwe dienstauto wel zitten. "Bij de eerste test had ik al meteen een goed gevoel", aldus de Zweed.

    audi_dtm_4


    audi_dtm_5

    Zijaanzicht van de nieuwe Audi A4 DTM, die het trotse startnummer 1 draagt.

    audi_dtm_6

    Opvallend bij de wielkasten achter zijn de vijf "flaps", die voor de zo nodige neerwaartse druk moetenn zorgen. De constructie lijkt ons eerlijk gezegd wat gevoelig. Zeker met het bekende duw- en trekwerk na de start zijn die grote "flaps" aan de onderkant snel kapot, en dat heeft een behoorlijk negatieve uitwerking op de wegligging van de auto.

    audi_dtm_7

    De uitlaat werd aërodynamisch mooi weggewerkt onder het voorportier.

    audi_dtm_8

    Ook de wielkasten voor zijn aërodynamisch beter dan bij het voorgaande model.

    05-03-2008 om 14:50 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

     

     

    BARCELONA - Op het Spaanse F1-circuit van Barcelona kropen de GP2-coureurs na Paul Ricard opnieuw in hun nieuwe bolides. In de middagsessie bleek alleen Kamui Kobayashi (DAMS) de Nederlander Yelmer Buurman te snel af te zijn. De coureur voor Trust Team Arden was slechts drie tienden van een seconde langzamer dan het ronderecord dat Andreas Zuber met de 2007-specificatie neerzette.

    Yelmer Buurman supersnel onderweg

    Javier Villa (Racing Engineering), Davide Valsecchi (Durango), Romain Grosjean (ART Grand Prix) en Vitaly Petrov (Campos) volgden Buurman op de voet in de middagsessie. Pastor Maldonado, die 's ochtends het snelst was, kwam uit op de zeven tijd, vlak voor de Belg Jerome D'Ambrosio (DAMS) en Ho-Pin Tung (Trident Racing). De laatste Belg, Michael Herck, bleek met zijn DPR-bolide de langzaamste van het veld.

    Morgen, woensdag, wordt er opnieuw getest.

    Uitslag GP2-middagtijden Barcelona:
    1. Kamui Kobayashi     Dams                     1:26.806 36 
    2. Yelmer Buurman Trust Team Arden 1:27.344 34
    3. Javier Villa Racing Engineering 1:27.522 26
    4. Davide Valsecchi Durango 1:27.564 18
    5. Romain Grosjean ART Grand Prix 1:27.597 35
    6. Vitaly Petrov B.I. Campos Team 1:27.605 12
    7. Pastor Maldonado Piquet Sports 1:28.071 13
    8. Jérôme d’Ambrosio Dams 1:28.306 35
    9. Ho-Pin Tung Trident Racing 1:28.321 26
    10. Giorgio Pantano Racing Engineering 1:28.336 27
    11. Andreas Zuber Piquet Sports 1:28.381 21
    12. Adrian Valles FMSI 1:28.396 15
    13. Karun Chandhok iSport International 1:28.418 15
    14. Sébastien Buemi Trust Team Arden 1:28.481 31
    15. Ben Hanley B.I. Campos Team 1:28.549 18
    16. Alberto Valerio Durango 1:28.555 25
    17. Paolo Nocera BCN Competicion 1:28.666 25
    18. Luca Filippi ART Grand Prix 1:28.697 19
    19. Andy Soucek FMSI 1:28.822 18
    20. Mike Conway Trident Racing 1:28.880 17
    21. Alvaro Parente Super nova Racing 1:28.887 22
    22. Milos Pavlovic BCN Competicion 1:29.304 20
    23. Bruno Senna iSport International 1:29.338 6
    24. Christian Bakkerud Super Nova Racing 1:29.342 25
    25. Michael Herk DPR 1:30.864 27
    26. Diego Nunes DPR -- --

    05-03-2008 om 10:35 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spyker stelt nieuwe volbloed racer voor (+ FOTO's)
    Spyker C8 Laviolette GT2R

    Na het tragische 'afscheid' van de Spyder GT2R afgelopen maandag op het Paul Ricard High Tech Test Track (zie hier en hier), staat Spyker nu voor vernieuwing. Spyker Squadron is trots om in samenwerking met SNORAS bank en Speedy Racing haar nieuwe wapen voor te stellen, dat ingezet wordt tijdens de 24Uren van Le Mans en de Le Mans Series. Spyker opteerde voor een totaal nieuwe livery, en maakt geen gebruik meer van het traditiegetrouwe grijs/oranje kleurenschema.

    Spyker Squadron zal in 2008 en 2009 uitkomen met twee Spyker C8 Laviolette GT2Rs. De Laviolette vervangt de C8 Spyder GT2R, die de Nederlandse autofabrikant de afgelopen jaren podiumsucces bezorgde in de internationale GT racerij.

    Spyker C8 Laviolette GT2R

    Het chassis van de Laviolette GT2R heeft ten opzichte van de auto van vorig seizoen een veel stijver aliminium spaceframe met betere aërodynamische kwaliteiten, ondermeer een vernieuwde dakluchthapper en een meer gestroomlijnd dak. Gebaseerd op de ervaring en kennis, opgedaan met de vorige C8, werd een hele hoop wijzigingen doorgevoerd op de wagen. De basis van de nieuwe bolide laat het team toe om continu te ontwikkelen en de snelheid te verbeteren tot het ultieme doel bereikt wordt: het winnen van de prestigieuze 24 Uren van Le Mans.

    Spyker Squadron verwelkomt de Letse SNORAS bank als hoofdsponsor voor het nieuwe seizoen. Net zoals vorig jaar is het Spyker Squadron partner met het Zwitserse Speedy Racing van Alexandre Pesci. Wagen nummer 85 wordt bestuurd door Alexei Vasilev (RUS), Ralf Kelleners (GER) en Peter Dumbreck (GBR). De Speedy Spyker met startnummer 94, gesponsord door LEMO en Rebellion Horlogerie, zal bestuurd worden door het Zwitsers trio Andrea Chiesa (SUI), Benjamin Leuenberger (SUI) en Philippe Camandona (SUI). De Spykers worden voorzien van Michelin rubber.

    Spyker C8 Laviolette GT2R


    Spyker C8 Laviolette GT2R


    Spyker C8 Laviolette GT2R

    05-03-2008 om 10:32 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    super_aguri

    Het in financiële nood verkerende Formule 1-team Super Aguri lijkt gered. De renstal van Aguri Suzuki lijkt volgende week bij de start van het nieuwe F1-seizoen aanwezig te kunnen zijn. Wel zou voormalig F1-coureur Suzuki zijn volledige aandelenpakket hebben moeten overdragen aan een Britse investeerder die financieel is ingesprongen.
    Volgens het Duitse magazine ‘Auto Motor & Sport’ zou de deal al rond zijn. Binnen niet al te lange tijd zou dit nieuws officieel naar buiten komen. Volgens het blad zouden een Brits bedrijf en een sponsor uit het Midden-Oosten achter het financiële reddingsplan zitten. Super Aguri kwam vorig jaar in de problemen, nadat een grote sponsor de geldelijke afspraken niet nakwam.

    Zelfde naam en rijders
    Hoewel Aguri Suzuki zijn aandelenpakket zou hebben moeten verkopen, zou hij wel aanblijven als teambaas. Bovendien zou het team de naam behouden en zouden Takuma Sato en Anthony Davidson als coureurs aanblijven. In het begin van het 2008-seizoen rijdt het team met de 2007-wagen.

    05-03-2008 om 10:28 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Audi heeft de Le Mans Series tests de afgelopen dagen als snelste afgesloten. De Schot Allan McNish kwam op het circuit van Paul Ricard als enige onder de 1.40 en liet een tijd van 1.39.705 noteren.


    premat_ricard
    Audi heeft voor de European Le Mans Serie twee gloednieuwe R10TDI's gebouwd.

    Twee gloednieuwe R10 TDI’s voor de European Le Mans Serie
    Voor Audi Sport Team Joest diende de Ricard Tests met de twee gloednieuwe R10 TDI’s als roll out voor de European Le Mans Serie. Beide volledig nieuw opgebouwde Audi’s legden ruim 162 ronden zonder noemenswaardige problemen af. Technisch directeur Ralf Jüttner. “Voor ons was het uitstekend om de auto’s voor Barcelona aan de tand te voelen.”

    Alle vier Audi LMS-coureurs kwamen in actie. De Schot Allan McNish liet op een zachte compound met 1.39.705 de snelste tijd noteren. Alexandre Premat reed op iets hardere banden 1.40.777. Met de vier Audi-coureurs werden vier verschillende testprogramma’s afgewerkt. Voor 2008 werd de aërodynamica iets veranderd het gewicht gereduceerd en de motor verbeterd.

    Allan McNish: “Ik ben erg blij dat ik weer eens in Europa kan rijden. Vooral de nieuwe Michelin-banden zijn ons uitstekend bevallen. Dindo Capello: “Het was voor ons een goede test en wij konden de auto beter begrijpen.”

    Alexandre Premat: “Ik was bijna vergeten hoeveel plezier het was om met deze auto te rijden. Voor mij was dat het laatst op Le Mans. Ik kijk nu al naar Barcelona uit.”

    Mike Rockenfeller: “De 2008 Audi R10 TDI heeft een goede balans en vanaf het begin heb ik mij direct thuisgevoeld. Het doel is natuurlijk om voor Audi het kampioenschap te winnen.

    05-03-2008 om 10:27 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs