Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    11-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    BP Ford Abu Dhabi World Rally Team-rijder Jari-Matti Latvala heeft in Zweden geschiedenis geschreven door de jongste rijder ooit te worden die een FIA WRC-rally heeft gewonnen. De 22-jarige Fin en co-driver Miikka Anttila behaalden tijdens de Zweden Rally de overwinning in een Ford Focus RS World Rally Car. Teamgenoot Mikko Hirvonen legde beslag op de tweede plaats. Gigi Galli werd derde in een Stobart Ford Focus RS.

    Latvalla jongste rijder ooit, die WRC Rally wint

    Latvala's overwinning tijdens de tweede rally voor het FIA World Rally Championship 2008 doet denken aan de overwinning van wijlen Henri Toivonen in de RAC Rally van Engeland in 1980 toen de Fin 24 jaar oud was. De maximum puntenscore levert regerend wereldkampioen BP Ford Abu Dhabi de eerste plaats op in de rangschikking voor de constructeurs met een voorsprong van tien punten op de nummer twee. Ford-rijder Hirvonen staat op kop in de rangschikking met een voorsprong van zes punten op stalgenoot Latvala.

    Bij terugkeer in het servicepark werd Latvala begroet door landgenoot en tweevoudig weredlkampioen Marcus Grönholm. “Deze dag zal Jari-Matti nooit vergeten”, wist Grönholm, winnaar van dertig WK-rallies. “Hij maakt deel uit van een nieuwe rallygeneratie en hij en Mikko hebben nog een grootse carrière in de rallysport voor zich.”

    Het ongewoon milde weer betekende dat er maar weinig sneeuw en ijs te bespeuren viel op de klassementsproeven in de bossen, terwijl de Zwedenrally normaliter een pure winterrally is. Gesmolten sneeuw en water bedekten de onverharde proeven waar veel spoorvorming was ontstaan. De organisatoren zagen zich door de slechte omstandigheden genoodzaakt zelfs twee klassementsproeven af te gelasten. De weersomstandigheden hielden in dat de voorgeschreven spijkerbanden niet de beste optie waren voor de Focus RS rallywagens maar het Pirelli Sottozero-rubber hield zich uitstekend onder de omstandigheden.

    Latvala ging vanaf de tweede van in totaal achttien klassementsproeven aan de leiding. De KP’s hadden een totaallengte van 309,10 kilometer en werden verreden in het gebied Värmland in centraal Zweden. Op de eerste dag won hij alle zes proeven en bouwde daarmee een voorsprong op die hij niet meer zou afstaan. Zijn uiteindelijke voorsprong bedroeg maar liefst 58.3 seconden.

    "Henri Toivonen is een grote held van mij en in mijn dromen wilde ik zijn record verslaan, dus dit betekent veel voor mij”, aldus Latvala. "Ik had nooit durven dromen al in mijn tweede deelname voor een fabrieksteam een rally te kunnen winnen, en al helemaal niet na zo’n teleurstellende start als in Monte Carlo vorige maand. Ik kan nauwelijks de woorden vinden om mijn gevoelens te beschrijven. Ik had nooit gedacht dat ik dit weekend zou winnen en pas vanmorgen begon ik me dat realiseren. Ik heb nauwelijks foutjes gemaakt en was in staat mijn snelheid te controleren. Ik voelde me het hele weekend op mijn gemak in de auto.”

    Hirvonen had de eerste dag veel hinder van de omstandigheden. Hij realiseerde al snel dat het geen zin had om op Latvala te jagen en nam genoegen met de tweede plaats waardoor hij de leiding zou nemen in het kampioenschap.

    "Jari-Matti en ik kunnen dan wel de twee youngsters zijn in het Ford-team maar we hebben bewezen dat wij ook een 1-2 finish kunnen halen. Ook een teken hoe sterk dit team is”, aldus Hirvonen. “Ik ben hier gekomen om te winnen maar Jari-Matti maakte het op vrijdag duidelijk dat hij de man van de rally was. Ik heb me toen neergelegd bij de tweede plaats. Mijn troost is dat ik nog nooit op kop van het kampioenschap heb gestaan. Ik ben er zeker van dat Jari-Matti en ik nog menig robbertje zullen vechten. Ik was gefrustreerd dat ik op vrijdag niet in mijn ritme kon komen. Ik ben toen iets van het gas af gegaan omdat ik zeker punten wilde halen. Als ik niet kan winnen, moet ik ervoor zorgen tweede te worden.”

    BP Ford Abu Dhabi-teamdirecteur Malcolm Wilson keek terug op een perfecte rally. “Dit is een droomresultaat en een speciaal weekend. We zijn er trots op de jongste winnaar ooit van een WK-rally in ons team te hebben. Ik wist dat Jari-Matti dit seizoen zou winnen maar het gebeurde eerder dan ik verwachtte. Mikko leverde ook een puike prestatie, de auto’s deden het uitstekend en om onder deze omstandigheden te winnen is buitengewoon”, zei hij.

    Mark Deans, Ford of Europe's motorsportdirector: “Dit is een prachtig weekend voor Ford. Drie Fords Focus RS op het podium en vier Fords in de topvijf zijn een bewijs van de snelheid en de kracht van onze auto. Die hebben de afgelopen twee jaar geleid tot de wereldtitel.”

    Achter de twee auto’s van het BP Ford Abu Dhabi team eindigde Gigi Galli van het Stobart Ford team op de derde plaats in pas zijn tweede rally voor het team. Petter Solberg (Subaru) eindigde als vierde gevolgd door Andreas Mikkelsen, Ford Focus. De Noor was verwikkeld in een spannend gevecht met Matthew Wilson (Ford) dat eindigde toen de Stobart Ford-rijder op de één na laatste proef stilviel met een gaspedaalprobleem. Dani Sordo (Citroën) klasseerde zich als zesde terwijl Henning Solberg (Ford) de laatste dag de snelste was op de laatste vijf proeven.

    Volgende rally
    Ronde drie is de eerste volledig onverharde rally van het seizoen en de eerste van drie opeenvolgende evenementen buiten Europa. De Rally Mexico is gebaseerd in León en wordt verreden van 28 februari tot 2 maart.

    Einduitslag
    1. J-M Latvala/M Anttila Ford Focus RS 2 uur 46 min 41.2 sec
    2. M Hirvonen/J Lehtinen Ford Focus RS 2 uur 47 min 39.5 sec
    3. G Galli/G Bernacchini Ford Focus RS 2 uur 49 min 04.4 sec
    4. P Solberg/P Mills Subaru Impreza 2 uur 49 min 40.6 sec
    5. A Mikkelsen/O Floene Ford Focus RS 2 uur 52 min 27.2 sec
    6. D Sordo/M Marti Citroen C4 2 uur 53 min 54.3 sec
    7. T Gardemeister/T Tuominen Suzuki SX4 2 uur 57 min 16.5 sec
    8. J Hanninen/M Markkula Mitsubishi Lancer 2 uur 59 min 08.7 sec
    9. M Østberg/O Unnerud Subaru Impreza 3 uur 00 min 09.7 sec
    10 J Ketomaa/M Teiskonen Subaru Impreza 3 uur 00 min 31.9 sec

    Rijders Merken
    1. M Hirvonen 16 pnt 1. BP Ford Abu Dhabi 26 pnt
    2= J-M Latvala 10 pnt 2= Stobart VK M-Sport 16 pnt
    2= S Loeb 10 pnt 2= Subaru 16 pnt
    4. G Galli 9 pnt 4. Citroen Total 15 pnt
    5. P Solberg 9 pnt 5. Suzuki 5 pnt
    6. C Atkinson 6 pnt

    11-02-2008 om 18:54 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Toni Gardemeister is met Suzuki dankzij een zevende plaats in de punten geëindigd tijdens de Zweden Rally. Voor het merkenkampioenschap vergaarde Suzuki drie punten en voor de rijdersrangschikking schreef Gardemeister twee punten op zijn conto bij. Omdat P-G Andersson twee weken terug tijdens de Monte Carlo rally al in de punten reed, heeft Suzuki met de SX4 WRC in allebei de rallies die tot nu toe zijn verreden punten behaald voor het World Rally Championship 2008.

    Suzuki vliegt in spectaculaire stijl naar WK punten

    Andersson moest helaas al op de eerste dag van de rally opgeven met een probleem aan de cilinderkop, maar Gardemeister reed afgezien van enkele hydraulische storingen en een off-road uitstapje redelijk probleemloos naar de finish.

    De rallyteams moesten afrekenen met een groot gebrek aan sneeuw op de klassements-proeven vergeleken met voorgaande jaren. Daardoor moest zowel op zaterdag als op zondag een klassementsproef worden afgelast. Doordat de temperatuur regelmatig boven de nul graden steeg, waren de proeven bedekt met los gravel waardoor de spijkers uit de Pirelli-banden snel werden los gereden en de rallyauto’s weinig grip hadden.

    Nadat Gardemeister zich in de punten had teruggevochten na zijn uitstapje op zaterdag, concentreerde hij zich de laatste zes proeven op het consolideren van zijn klassering. De Suzuki SX4 WRC toonde in Zweden wederom het potentieel aan door tijdens het driedaagse evenement regelmatig top zes tijden te noteren.

    Gardemeister kende op de laatste dag geen tegenslagen en was in staat probleemloos naar de finish te rijden. Alleen werd hij op vrijdag en zaterdag gehinderd door een hydraulisch probleem dat van invloed was op het differentieel en de semi-automatische versnellingsbak. Ook raakte hij op KP 11 na een snelle linkerbocht gedurende drie minuten van de weg en ongelukkigerwijs duwden de toeschouwers de Suzuki onopzettelijk ook nog eens verder de greppel in. Daar liep zijn tijdverlies op tot zo’n drie minuten. Verder toonde Gardemeister’s SX4 WRC zich zeer betrouwbaar.

    Andersson was gedwongen op KP 4 de strijdbijl te begraven terwijl hij op een voortreffelijke zevende plaats lag. Voorafgaand aan de rally had hij met Gardemeister een succesvol verlopen test onder winterse omstandigheden in Noord Zweden afgelegd. Helaas verschilden de omstandigheden van de Zweden Rally daar nogal van waardoor de rijders hun rijstijl en de set-up van de auto ingrijpend aan moesten passen om de banden te ontzien. Desondanks imponeerde de SX4 WRC door zijn snelheid. Na KP 4 lag Gardemeister tijdelijk zesde en P-G stond voor zijn uitvallen op een zevende plek geklasseerd.

    Toni Gardemeister:”Ik ben erg blij dat ik na drie inspannende dagen mijn eerste punten heb gescoord. Het grootste probleem werd nog gevormd door de omstandigheden. Er was veel los gravel en we hebben daarom de afstelling flink wat zachter afgesteld. Toen ik van de weg raakte had dat maar een oponthoud van 15 seconden mogen zijn, maar de toeschouwers duwden ons – onopzettelijk – verder de greppel in. Dat duurde uiteindelijk zo’n drie minuten. Op de laatste dag zijn we veilig naar de finish gereden omdat het geen zin had nog risico’s te nemen. Er moet nog veel ontwikkeling aan de auto worden gedaan, maar ik ben al redelijk tevreden over de snelheid van de SX4, mede gezien het feit dat we nog niet zo veel hebben getest. Ik ben er zeker van dat we tegen het einde van het jaar dichter op de koplopers zullen zitten.”

    Ook P-G Andersson liet zich uiterst positief uit over de vooruitzichten van de SX4 WRC. “We moeten in iedere rally punten kunnen scoren. Vergeet niet dat dit pas de tweede echte rally van de SX4 is. We weten nu precies wat er aan de hand was met mijn auto en ik kijk er dan ook naar uit om er in Mexio, de volgende rally, vol tegen aan te gaan.”

    Nobuhiro ‘Monster’ Tajima
    Voor het nieuw geformeerde Suzuki World Rally Team was de ‘Swedish Rally’ ook een vuurproef. Nobuhiro ‘Monster’ Tajima, Suzuki World Rally Team directeur: “Ik ben erg blij. Toni heeft gezorgd voor ons beste resultaat tot nu toe in onze nog jonge WRC-carrière. We zijn voor de tweede keer in de punten geëindigd, een trots moment voor iedereen. Natuurlijk is het jammer dat P-G de strijd moest staken. Het is duidelijk dat we nog een weg te gaan hebben, maar het potentieel van de auto is veelbelovend. Het had minder goed kunnen aflopen omdat wij ons volledig op sneeuw hadden geconcentreerd. Wij gaan nu aan de slag om de auto’s voor Mexico te preparen waar het onze doelstelling zal zijn twee auto’s aan de finish te krijgen.”

    11-02-2008 om 18:53 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Tijdens de komende tests op het circuit Jerez de la Frontera rijdt het Williams F1 Team opnieuw met een nieuwe kleurstelling. De vierde livery, in een serie van zes, staat in het teken van de behaalde resultaten van het Britse team. Vanwege het dertigjarige bestaan van het team wordt hier uitgebreid aandacht aan besteed. Met een waslijst aan mijlpalen voor de boeg, hieronder vast een opsomming met de behaalde resultaten tot nu toe.

    233,787: Racekilometers
    49,634: Raceronden
    34,651: Kilometers aan de leiding
    7,470: Ronden aan de leiding
    2,552.5: Totaal aantal gescoorde punten
    485: Grand Prix starts
    295: Podium finishes
    216: Races geleid
    129: Snelste ronden
    125: Pole positions
    113: Overwinningen
    68: Races gewonnen vanaf pole position
    61: Aantal maal de eerste startrij volledig bezet, een record
    45: Aantal overwinningen, geleid van start tot finish
    33: 1-2 overwinningen
    24: Aantal opeenvolgende pole positions (1992 – 1993), een record
    15: Aantal pole positions gedurende een seizoen (seizoen bestond uit 16 races), bereikt zowel in 1992 als in 1993
    12: Hoogst aantal overwinningen tijdens een seizoen (1996)
    9: Constructeurkampioenschappen
    7: Coureurkampioenschappen
    7: Hoogst aantal opeenvolgende overwinningen (1993)
    5: Motorenpartners
    3: Gemiddeld aantal kampioenschappunten
    1 en 100: Zowel de eerste als de honderdste overwinning werden behaald op het thuiscircuit Silverstone.
    1: Frank Williams is de langstzittende teameigenaar in de Formule 1

    11-02-2008 om 18:52 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DSC: Exclusieve Panoz Esperante GTS keert terug in Supersport I
    Vaste volgers van de Dutch Supercar Challenge herkennen de auto nog wel: De Panoz Esperante GTS van Mirco Schultis. De Duitser racete in 2004 en 2005 met deze bijzondere auto in de Dutch Supercar Challenge. De auto is zo bijzonder omdat het de enigste Panoz Esperante GTS in Europa is. Schultis eindigde de races destijds met wisselde resultaten, vooral omdat de betrouwbaarheid van de Panoz vaak te wensen overliet.

    Chassis Panoz Esperante GTS

    Het was voor Schultis reden genoeg om zijn Panoz even aan de kant te zetten en zijn plezier te zoeken in een andere klasse. De afgelopen jaren kwam Schultis uit in de PRC Open Sports Car Challenge, waarin een aantal overwinningen werden behaald. Ook reed Schultis met RED Motorsport een aantal 24h races, waaronder de 24h van Dubai.

    Panoz Esperante GTS

    Op de achtergrond bleef Schultis echter bezig met zijn Panoz. De afgelopen maanden heeft het Oostenrijkse bedrijf PRC hard gewerkt om de bolide om te toveren tot een volwaardige endurance racewagen. Zo is er zowel voor en achter een compleet nieuwe Group C wielophanging onder de auto gemonteerd en is de wielbasis van de auto met 10 cm gegroeid. Daarnaast zijn er ook grotere remmen op de auto gekomen en zijn er her en der nog veel meer kleine dingen aangepast. Het team heeft plannen om met de Panoz deel te nemen aan de 24h van Silverstone, en zal daarnaast waarschijnlijk al vanaf de Nürburgring met de bolide uitkomen in de Dutch Supercar Challenge.

    10-02-2008 om 21:33 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Dit weekend zijn de Daytona Speedweeks ter voorbereiding van de Daytona 500 volgend weekend begonnen. Dale Earnhardt jr. begon het weekend uitstekend.


    bud_shoot_out_1
    Het NASCAR-seizoen begon met de Bud Shoot Out

    Dale Earnhardt jr. start seizoen met zege in Bud Shoot Out
    Dale Earnhardt jr. is het NASCAR-seizoen voor zijn nieuwe werkgever Hendrick Motorsports uitstekend begonnen. Earnhardt jr. won op de Daytona International Speedway de traditionele Bud Shoot Out. Dit is een wedstrijd waarin 18 pole-sitters uit 2007 en vijf voormalige winnaars worden toegelaten. In de 69e ronde passeerde Earnhardt jr. Tony Stewart en zijn nieuwe teamgenoot Jimmie Johnson bezorgde hem het duwtje wat Earnhardt Jr. nodig had om de zege te grijpen. “Ik geloof niet dat ik zonder de steun van Jimmie Johnson deze race had kunnen winnen” verklaarde Earnhardt jr. na afloop Maar liefst drie auto’s van het team van Hendrick Motorsports eindigden in de Top 4 met Jimmie Johnson en Jeff Gordon op de derde en vierde plaats.

    Uitstekende seizoensstart Toyota
    Voor Toyota begon het seizoen uitstekend. Tony Stewart eindigde als tweede voor het team van Joe Gibbs. Tony Stewart: “Je kunt niet om een betere wedstrijd vragen, ik ben blij voor Dale Jr. ik geloof dat er een last van zijn schouders afvalt. Een crash voor de Bud Shoot Out afgelopen vrijdag leidde tot een confrontatie tussen Tony Stewart and Kurt Busch. Beide rijders wensten werden door NASCAR officials ter zijde genomen en weigerden commentaar op het incident te geven. Zowel Busch als Stewart verklaarden dat het niet meer zou gebeuren.

    Laatste Bud Shoot Out?
    De 30e Bud Shoot Out heeft dit jaar mogelijk voor de laatste maal plaatsgevonden. Met ingang van dit seizoen heeft de Molson Coorsn Brewing Co. namelijk de rechten voor de pole-awards verworven.

    finish_bud_shoot_out
    Autosport van de bovenste plank op Daytona, Dale Jr(88) heeft ruggesteun van
    Jeff Gordon en Jimmie Johnson, terwijl Tony Stewart(20) dat van Dave Blaney heeft



    arca1
    De Daytona Speedweeks werden geopend met de ARCA-wedstrijd

    ARCA-zege voor Toyota
    In de ARCA-wedstrijd die aan de Bud Shoot Out vooraf ging zegevierde de 20 jarige Michael Arnett. De “development” rijder uit het team van Bill Davis kon de vele crashes ontwijken. Arnett nam halverwege de wedstrijd de leiding en kon zijn achtervolgers Justin Allgaier en viervoudig winnaar Bobby Gerhart nipt voorblijven. Dario Franchitti die als negende aan de wedstrijd begon eindigde uiteindelijk als tiende. Scott Speed die vanaf de eerste startrij vertrok werd in de 30e ronde het onschuldige slachtoffer van “The Big One”, een crash waarbij maar liefst 14 auto’s betrokken waren.

    dscn0305_2
    Pech voor Scott Speed, maar een goede seizoensstart voor Toyota in de ARCA-wedstrijd
    en de Bud Shoot Out

    UITSLAG Bud Shoot Out
    1. Dale Earnhardt jr. Chevrolet 70 ronden
    2. Tony Stewart Toyota 70 ronden
    3. Jimmie Johnson Chevrolet 70 ronden
    4. Jeff Gordon Chevrolet 70 ronden
    5. Reed Sorenson Dodge 70 ronden
    6. Casey Mears Chevrolet 70 ronden
    7. Dave Blaney Toyota 70 ronden
    8. Mark Martin Chevrolet 70 ronden
    9.Danny Hamlin Toyota 70 ronden
    10.Kasey Kahne Dodge 70 ronden

    10-02-2008 om 21:31 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    ESTORIL - Met het nieuwe WTCC-seizoen voor de deur, gaan veel teams het asfalt op om de nieuwe bolides te testen. Zo voelde ook oud F1 coureur Tiago Monteiro zijn wagen aan de tand. De Portugees reed op Estoril zijn eerste rondes in zijn nieuwe SEAT León TDI, die hij komend seizoen zal gebruiken.

    Monteiro in actie in zijn TFSI tijdens het vorige seizoen

    In de middag van zijn testdag kon Monteiro veel werk verrichten door de goede omstandigheden. De Portugees testte nieuwe schokdempers en leerde intussen de wagen kennen. Aan het eind van de dag was Monteiro tevreden over de vooruitgang en zijn aanpassing aan de TDI.

    “De TDI is tachtig kilogram zwaarder dan de door benzine aangedreven León TFSI, waarmee ik vorig jaar reed”, liet Monteiro na zijn test weten. “Het verschil in gewicht zorgt ervoor dat de auto heel anders reageert. Wij zijn echter op de goede weg en alles wijst erop dat onze resultaten goed zijn.”

    Tiago Monteiro zal zijn volgende test met de SEAT León TDI afwerken op het circuit van Albacete in Spanje.

    09-02-2008 om 18:01 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voetbalclub Sevilla FC toont Spaanse trots die over 750 pk beschikt
    De bolide van de eerste Spaanse club in Superleague Formula is door clubcoach Manolo Jiménez, directeur José María del Nido en een selectie van sterspelers gepresenteerd in de Ramón Sánchez Pizjuán Stadium. De rood met witte machine heeft een V12 motor met 750 pk onder de motorkap en die qua vormgeving overeenkomsten toont met een F1-bolide.

    Sevilla rijdt het kampioenschap, dat eind augustus start op het Britse Donington Park, niet alleen. Clubs als AC Milan, Olympiacos, FC Porto, PSV Eindhoven, Borussia Dortmund, RSC Anderlecht, FC Basel, Galatasaray SK en de twee Brazilian rivalen Flamengo en Corinthians waren ook al bevestigd.

    Zie hieronder voor een foto-overzicht:

    Sevilla FC bij de bolide

    Superleague Formula Directeur Alex Andreu

    De bolide werd naar mooie locaties in Sevilla verplaatst

    Spaanse coureur Borja Garcia in de bolide

    Babes horen bij de autosport

    De bolide op Plaza Espana

    09-02-2008 om 17:59 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na F1-test nu ook GP2 en WTCC-test als prijs in Formula Master
    De International Formula Master-klasse, die vorig jaar haar debuut kende in het bijprogramma van het FIA WTCC, lijkt steeds meer één van de voeders van de F1 te worden. Na een overweldigend eerste seizoen, dat soms echter ook werd gekenmerkt door technische tegenslagen, heeft de klasse de te behalen prijzen goed op orde. Eerder werd bekend dat de kampioen van 2008 een test krijgt aangeboden bij het Honda F1-team, nu komen daar nog twee prijzen bij.

    De Formula Master is altijd goed voor volle startvelden

    Het GP2-team van Trident Racing stapt aankomend seizoen in de Formula Master. Het ligt natuurlijk voor de hand dat de Italiaanse équipe ook iets weggeeft. "We willen de runner-up in het kampioenschap graag de kans geven om een GP2-auto te testen", vertelde teambaas Alunni Bravi. "Als het eerste GP2-team in de Formula Master, zijn we blij om betrokken te zijn in deze klasse. Ook de winnaar van de nieuwe Italiaanse Formula Master krijgt de kans om ons GP2-team te leren kennen."

    N.Technology, de organisator van de Formula Master en bekend van het FIA WTCC-team, geeft de coureur die als derde eindigd in het kampioenschap een kans om de nieuwe Honda Accord Euro R Super 2000 uit te proberen, die komend seizoen ingezet wordt in deze populaire tourwagen klasse. Ook de runner-up in het Italiaanse kampioenschap krijgt een test bij het N.Technology WTCC-team.

    Waarschijnlijk worden er nog meer prijzen aangekondigd die wellicht in de Verenigde Staten gaan plaatsvinden.

    09-02-2008 om 17:58 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Succesvolle eerste WTCC-test voor de N.Technology Honda
    VALENCIA - N.Technology heeft haar eerste test met de Honda Accord Euro R Super 2000 met succes afgewerkt. Coureur James Thompson bereidde zich in Valencia voor op het komende FIA WTCC-seizoen. De Britse coureur moest wel even wennen aan de Honda, aangezien hij met de Alfa Romeo 156 recent nog successen boekte.

    Eerste test voor de Honda Accord Euro R Super 2000 van WTCC team N.Technology

    "De auto heeft een goede basis", vertelde Thompson. "Deze eerste test was voor het team belangrijk om kennis te maken met de bolide. We hebben nog wel veel werk te doen voordat het seizoen begint, maar we zijn bezig."

    N.Technology hoopt de vorm van eind 2007, toen James Thompson richting de derde plaats in het kampioenschap klom, vast te houden. "De auto verschilt totaal met de Alfa Romeo 156, maar de uitdaging blijft hetzelfde. We moeten de auto ontwikkelen om snel competitief te zijn, maar N.Technology is daar erg goed in. De bolide heeft veel potentieel."

    09-02-2008 om 17:57 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    480_bos_0908

    Hans Bos en Suzanne Jager rijden dit jaar in de Formido Swift Cup met de kleuren van Team Bleekemolen. Beide coureurs maakten afgelopen seizoen indruk tijdens het debuutjaar van de sportieve Swifts.
    Titelkandidaat
    Hans Bos kwam in 2007 al uit voor Team Bleekemolen, terwijl Suzanne Jager overstapt van Harders Plaza Racing. ,,Ik denk dat Hans als mogelijke titelkandidaat gezien mag worden’’, zegt Sebastiaan Bleekemolen. ,,Hans is vorig jaar pas halverwege het seizoen ingestapt en heeft veel progressie geboekt, getuige zijn drie podiumplekken en constante manier van rijden met weinig crashes en schades. We zullen namens het team alles in het werk stellen om de titel binnen te slepen. We gaan Hans dus veel begeleiding, met hem testen en een goede auto neerzetten.’’

    480_bos_juicht_5042

    Pootje op gaspedaal
    Hans Bos is zelf ook positief. ,,Het is in 2007 allemaal uitstekend bevallen’’, zegt de 20-jarige rijder uit Gorinchem. ,,Na het Swift-seizoen heb ik ook nog met Team Bleekemolen de 24 uur van Dubai gereden, een race waarbij ik met Melvin de Groot, Ronald van der Laar en Hans Rutte onze klasse (A4) heb gewonnen. Nu gaan we alles richten op een uitstekend 2008-seizoen met de Swifts. We gaan veel trainen en er alles aan doen om zo goed mogelijk aan de start van de Paasraces te verschijnen. Bovendien ben ik blij dat ik met Suzanne Jager een zeer sterke ploeggenoot krijg. Zij weet namelijk ook wel hoe ze met het pootje op het gaspedaal moet staan. Van haar kan ik zeker ook leren.’’

    480_jager_actie_9926

    Tweede titelkandidaat
    Sebastiaan Bleekemolen is tevens verheugd dat Suzanne Jager het team komt versterken. ,,Zij heeft vorig jaar al bewezen erg snel te zijn. We hopen zelfs dat we met haar een tweede titelkandidaat in huis hebben gehaald naast de Ladies Cup, waar we zeker het kampioenschap voor binnen willen halen.’’

    480_jager_portret_3047

    Snelste raceronde
    Ook Suzanne Jager ziet het absoluut zitten bij Team Bleekemolen. ,,Ten eerste is het een heel leuk en gezellig team’’, reageert de 22-jarige Haarlemse. ,,Bovendien is er uitstekende begeleiding, met goede data-analyse en topmonteurs. Tevens past het team goed in mijn kostenplaatje én kan ik mijn gasten en sponsors op een uitstekende manier ontvangen. Dat laatste is ook heel belangrijk.’’ Suzanne Jager was in 2007 na Sandra Douma de snelste dame van het veld. Bovendien zette ze tijdens twee van de zeven raceweekeinden de snelste raceronde neer. ,,Ik moet nog hard aan mijn starts werken, want die gingen vorig jaar voor geen meter. Als ik dat onder de knie krijg, kan ik zeker voor een goed resultaat gaan. Tot slot wil ik iedereen bij Harders Plaza Racing bedanken voor de gastvrijheid.’’

    09-02-2008 om 17:56 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Van een voorlopige toenadering tussen Champcar en de IRL is ondanks alle commotie die de afgelopen 24 Uur ontstond geen sprake.


    champcar
    Het lekken van media informatie over een eventuele fusie is bij de CCWS eigenaren
    meermaals in het verkeerde keelgat geschoten. Foto: Willem J. Staat

    Storm in een glas water
    IRL-organisator Tony George wilde dit weekend naar Japan vliegen om de organisatoren van de IRL-wedstrijd op Motegi op andere gedachten te brengen. George wilde de datum van de IRL-wedstrijd op Motegi verschuiven. Reden de prestigieuze Long Beach GP, die op 19 april a.s. plaats vindt. Bij een verandering van data zou de IRL deel hebben kunnen uitmaken van het Long Beach pakket en zouden de eerste stappen voor een hereniging van beide series gezet zijn.

    Onderhandelingen mislukt?
    Van enige samenwerking tussen IRL en Champcar kan volgens Kevin Kalkhoven van Champcar geen sprake zijn. Champcarworldseries (CCWS) eigenaren Kevin Kalkhoven en Jerry Forsythe in een verklaring aan de media: “De afgelopen jaren zijn er verschillende voorstellen geweest om beide US Top eenzitterkampioenschappen opnieuw te laten fuseren, maar het is niet tot een acceptabele overeenkomst gekomen. Het lekken van vertrouwelijke informatie naar de media heeft de onderhandelingen beïnvloed. Op dit moment zijn deze op een dood punt aangeland en wij gaan normaal door met Champcar.”

    irl
    Van een fusie met een allround-kalender is voorlopig geen sprake. Foto:Honda

    Beide partijen hebben in het verleden meermaals met elkaar gesproken, waarbij vertrouwelijke informatie naar de media is gelekt. Het lekken van deze informaties en de daarmee gepaard gaande bemoeienis is bij het Champcar management terecht in het verkeerde keelgat geschoten. Van enige toenadering is voorlopig geen sprake.



    nascat
    De Daytona Speedweeks zijn begonen. De actie van Tony George lijkt weinig doordacht
    Foto: Autostock

    De rol van Tony George
    Van een fusie had in 2008 nauwelijks sprake kunnen zijn. De IRL had alleen voor sommige evenementen deel kunnen uitmaken van het Champcarpakket, zoals de ALMS-series bij geselecteerde evenementen bij beide kampioenschappen soms deel uitmaakt van het pakket. Van een echte fusie kon dit jaar dus dit jaar geen sprake zijn, zeker niet vanwege de verschillende deals die beide organisatoren met de diverse Tv-maatschappijen en promotors gesloten hebben. Waarom Tony George de Motegi data hals over kop wilde verschuiven is de auteur van deze bijdrage niet geheel duidelijk. De toenadering van George tot Champcar duidt erop dat de IRL op zijn zachtst gezegd door financiële perikelen geteisterd wordt. Met de Daytona Speedweeks de komende weken voor de deur speelt George de gemiddelde racefan behoorlijk in de kaart. Behalve de diehard Champcar/IRL fans is de gemiddelde Amerikaanse racefan het mediagezeur over een “Wiedervereinigung” behoorlijk beu aan het worden. Van George niet bepaald een intelligente actie aangezien de gemiddelde racefan zich nu helemaal in NASCAR gaat vast bijten. Anderzijds levert de Brickyard 400 in augustus genoeg op voor de Indianapolis Motor Speedway!

    Honda-steun exit?
    Op het motorenfront heeft de IRL nog logistieke steun van Honda. Deze fabrikant heeft zich met de steun van Andretti Green Racing, Fernandez Racing(beide IRL) sinds vorig jaar al uitgebreid op de LMP2 klasse van de American Le Mans Series gericht.

    Het al jaren voortdurende conflict tussen IRL en Champcar heeft er toe geleid dat op Honda na, vrijwel alle grote “major manufacturers” American Open Wheel Racing de rug toe gekeerd hebben. Toyota, General Motors, Ford vonden een ander platform waar marketing technisch meer stabiliteit heerst. De huidige ontwikkelingen in de racerij tonen aan dat geen enkel kampioenschap zonder steun van een “major manufacturer” kan overleven. Voor zowel Champcar als de IRL een kwestie van tijd totdat definitief de laatste adem wordt uitgeblazen? De Amerikanen hebben bewezen uit het verleden niets geleerd te hebben. Ook de populaire CanAm-serie evenals de Formula A/5000 en het originele TransAm kampioenschap gingen aan politieke strubbelingen ten onder. In dit conflict zijn er alleen maar verliezers.

    canam
    Ook de populaire CanAm serie ging volgens Amerikaanse traditie roemloos ten
    onder. Dit kampioenschap was destijds in de VS net zo populair als Indycar en de
    F1. Foto: Porsche USA

    09-02-2008 om 17:54 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (9 Stemmen)
    08-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTO's: Force India met een Nederlands tintje is proud to present.....
    MUMBAI - Force India F1 heeft in Mumbai haar nieuwe livery gelanceerd. De bolide is echter niet nieuw, maar een doorontwikkeling van de Spyker van afgelopen seizoen. Spyker stond toen nog onder leiding van Michiel Mol, die nu participeert in Force India. De auto gaat officieel door het leven als de VJM01, afgeleid van de initialen van Vijay Mallya. Hij wil het India en de F1 equipe Force India op de kaart zetten. Getuige de presentatie is de eerste stap in de goede richting gezet. Hier de FOTO's van de presentatie.

    Force India lasershow


    Force India coureurs met de nieuwe livery


    Vijay Mallya heeft het hoogste woord


    Molletjes joining the force


    Schoonheid uit India


    Mallya in goed gezelschap


    Vijay Mallya bij zijn VJM01


    Doorontwikkelde Spyker


    VJM01


    Keep smiling


    Deze piloten moeten voor succes zorgen

    08-02-2008 om 17:14 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Ooit reden de talenten samen in het CRG Holland kartteam van Michel Vacirca; Giedo van der Garde en Christian Bakkerud uit Denemarken. Vervolgens maakte de Deen de stap naar de autosport, terwijl de Nederlander er nog een jaar karting aan vast plakte. Van der Garde werd met de hulp van Vacirca en Jos Verstappen wereldkampioen in de Formule Super A. Inmiddels hebben beide piloten hun weg omhoog gevonden op de autosport ladder. Van der Garde rook aan de F1 middels testritten bij Super Aguri, Spyker en Force India. De Deen staat op zijn beurt aan de voordeur van de Formule1.

    Christian Bakkerud bij Super Nova

    Bakkerud is momenteel actief in de GP2 Asia en tekende deze week een contract met het topteam van Super Nova Racing, dat hem een jaar aan het GP2 team van David Sears verbind. “David Sears en zijn team hebben een goede staat van dienst”, vertelde Bakkerud. “Hij stond aan de basis van Jan Magnusson en Jason Watt en ik wil de volgende Deen worden in de hoogste categorie van de single-seaters.” Bakkerud heeft bij Super Nova als teamgenoot de Portugees Alvaro Parente, die onlangs testte bij ING Renault F1 als bonus op zijn behaalde titel in de World Series by Renault.

    08-02-2008 om 17:13 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    GOTEMBA - Carlo van Dam heeft de afgelopen twee dagen op het circuit van Fuji voor het eerst gereden met de nieuwe Dallara-Toyota van het Toyota Team TOM’s waarvoor de Nederlandse autocoureur dit jaar uitkomt in het Japanse Formule 3 kampioenschap. Ondanks winterse weersomstandigheden legde hij in twee dagen bijna 250 ronden af.

    Carlo van Dam in het winterse Japan

    “Het is hier koud momenteel”, zegt Carlo van Dam. “Toen ik vanochtend naar het circuit reed was het vijf graden onder nul. Deze eerste tests waren al een keer verschoven door hevige sneeuwval, maar hoewel het nog steeds volop winter is konden we nu tenminste rijden. Op de eerste dag gingen we pas tegen de middag de baan op, want de pitstraat was ’s ochtends net een ijsbaan. Toch heb ik op donderdagmiddag 96 ronden kunnen rijden. Dat was voor mij de eerste kennismaking met de nieuwe auto, de nieuwe motor en de voor mij onbekende Bridgestone banden. Natuurlijk moet je daaraan wennen, vooral omdat het karakter van deze banden sterk afwijkt van het rubber waar ik in Europa mee reed. Vandaag heb ik zo’n 140 ronden afgelegd en hoewel de baan ’s middags sneller was lag er toen olie op het circuit, waardoor de rondetijden min of meer gelijk bleven aan die van de ochtend. Er kwamen meerdere teams in actie en ik was de snelste man op de baan. Dat is leuk, maar het kan nog veel sneller, dit is slechts het begin en de omstandigheden waren verre van ideaal. De banden hadden weinig grip en voor komend seizoen introduceert Bridgestone een ander, iets zachter compound. Conclusies kunnen we dus nog niet trekken. Het was echter goed om de auto en de motor te leren kennen en met het team te werken. Het klikt uitstekend en met mijn engineer heb ik een plezierig contact.”

    Morgen vindt de officiële presentatie van Toyota Team TOM’s plaats en wordt er tevens een nieuwe hoofdsponsor onthuld. Carlo: “Het is een groot, gerenommeerd bedrijf, dus dat geeft het seizoen natuurlijk
    nog een extra dimensie. Bovendien heeft TOM’s zojuist haar nieuwe werkplaats geopend, een prachtig complex van drie verdiepingen. Al met al kijk ik dus met veel plezier vooruit naar het komende jaar.”
    Na het weekeinde vliegt Carlo voor een paar dagen naar Thailand. “Ik heb een tijdje gesleuteld voor een Thais karting team dat klant is van Peter de Bruijn. Thailand is hiervandaan niet zo ver vliegen en dus ga ik even bij ze langs om ze te helpen voor hun eerste race van het jaar.”

    Op 20 en 21 februari staan voor Carlo de volgende testritten met Toyota Team TOM’s op het programma, dan op het circuit van Motegi.

    08-02-2008 om 17:10 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De voorkant van de 'new and improved' Porsche

    STUTTGART - Porsche Motorsport heeft een nieuwe racewagen ontwikkeld. De nieuwe Porsche GT3 Cup S is in feite de opvolger van de oude 996 RS. De wagen is gebaseerd op de baanversie van de 997 RS, en niet op de GT3 Cup.

    De 3.6l boxer motor is dezelfde als die in de Mobil1 Porsche Supercup bolides ligt. Het vermogen is wel opgekrikt met twintig pk, wat het vermogen in totaal nu op een 'luttele' 440pk brengt. Deze boost is te danken aan verbeterde motor elektronica en een aangepaste uitlaatsysteem op de GT3 Cup S.

    Cockpit

    De wagen is opmerkelijk anders dan zijn 'kleinere broer'. In tegenstelling tot de normale cupversie heeft de GT3 Cup S een bredere wielbasis, een verstelbare 'front splitter' en ook de achtervleugel is breder op de nieuwe Porsche.

    De ophanging komt voor een groot gedeelte van Porsche's endurance GT2 monster, namelijk de 997 GT3 RSR. Ook de remmen werden aangepast aan het vermogen, in vergelijking met die van de GT3 Cup. Vanachter werden de remschijven vergroot met vijf millimeter.

    De achterkant ziet er duidelijk anders uit

    De nieuwe GT3 Cup S kost €250000 exclusief BTW, en wordt te koop aangeboden aan de teams begin april. Daarenboven biedt Porsche een upgrade kit aan voor de 2007 GT3 Cup versies, zodat deze ook de GT3 Cup S standaard normen verkrijgen.

    08-02-2008 om 17:09 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportscars: BMW keert in 2009 terug in de ALMS
    Na enkele jaren afwezigheid keert BMW Motorsport in 2009 officieel terug in de ALMS.



    alms_rahal_letterman_bmw_2008
    De nieuwe BMW M3 wordt volgend jaar in de ALMS door het team van Rahal Letterman
    ingezet.

    Team Rahal Letterman met BMW M3
    Na lange afwezigheid keert BMW officieel terug in de American Le Mans Series. In 2009 zal Team Rahal Letterman de gloednieuwe BMW M3 in de American Le Mans Series gaan in zetten. In 2001 zette de fabriek de succesvolle M3 GTR voor het eerst in Amerika in. BMW behaalde destijds in de ALMS maar liefst zeven overwinningen, zes poles, terwijl Jörg Müller kampioen werd en men tevens de merkentitel binnensleepte. Met de gloednieuwe M3 hoopt men dit succes in 2009 te gaan evenaren.

    BMW gaat de komende maanden o.a. met WTCC kampioen Andy Priaulx, Jörg Müller en Agusto Farfus een uitgebreid testprogramma afwerken. In de gloednieuwe M3 zijn veel nieuwe F1 technologieën verwerkt. De M3 is uitgerust met een V8 4L motor die ongeveer 400 pk. levert. De inhoud van de brandstoftank bedraagt 110L. Afgelopen seizoen was het team van Rahal Letterman eveneens succesvol in de ALMS GT2 categorie met een Porsche GT3 RST actief.

    Nadat het Amerikaanse avontuur destijds beëindigd werd, werd de M3 GTR nog met succes tijdens de 24 Uur van de Nürburgring en de Belcar ingezet.

    alms_bmw_2009
    Gaat de concurrentie in 2009 tegen de achterkant van de M3 aankijken?

    08-02-2008 om 17:08 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
    07-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Na een geweldig rookie-jaar in de Atlantic Series, leek het slechts een kwestie van tijd totdat Franck Perera als Champ Car-coureur gepresenteerd zou worden. Afgelopen weekend kende de Fransman een uitstekende Champ Car-testsessie op Sebring, waar hij het oud F1 coureur Justin Wilson en Franck Montagny zeer moeilijk maakte. Gisteren werd hij dan ook gepresenteerd als eerste coureur van het Conquest Racing-team.

    Franck Perera/Copyright CCWS 2007

    Franck Perera was dit weekend de snelste coureur op Sebring. De Fransman dook op de laatste dag zelfs onder de vijftig seconden. Hiermee was hij sneller dan de gevestigde orde in de Champ Car.

    “Ik denk dat Franck Perera nog veel mensen gaat verrassen dit jaar”, Eric Bachelart, teameigenaar van Conquest Racing. “Hij was onder twijfel de beste coureur in het Atlantics seizoen van vorig jaar. Hij is een geweldige aanvulling voor het team. Voor de test op Sebring wisten wij al dat wij Perera zouden contracteren. Door zijn prestatie tijdens de testsessie weet iedereen nu waarom wij zo enthousiast zijn over hem. Ons doel is om met dit team hoger op te komen en Franck Perera kan ons daar goed bij helpen.”

    Perera vanuit de Atlantics naar ChampCar/Copyright CCWS 2007

    Het enthousiasme van Bachelart is volkomen terecht. Als één van de laatste coureurs werd Franck Perera vorig jaar getekend voor de Atlantic Series. Na de vijfde race stond hij al op het podium en een paar races later pakte hij zijn eerste zege. Uiteindelijk kwam de Fransman slechts 31 punten tekort op de uiteindelijke winnaar Matos. Perera behaalde acht opeenvolgende podia en eindigde nooit buiten de top vijf. Tevens completeerde de Fransman alle ronden van het seizoen, waarvan hij er 116 aan de leiding reed.

    “Het is geweldig voor mij om in de Champ Car World Series te mogen rijden met een team als Conquest Racing”, vertelde Franck Perera. “Ik wil Eric Bachelart nogmaals bedanken voor het vertrouwen dat hij heeft getoond in mijn vaardigheden. Ik kan niet wachten totdat wij gaan testen in Laguna Seca en ons verder voor gaan bereiden op Long Beach.”

    07-02-2008 om 20:05 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Mumbai - In een mystieke Oosterse setting in Mumbai heeft het Force India F1 Team haar 'car launch’ gerealiseerd. Bij de overweldigende presentatie waren tal van Indiase hoogwaardigheidsbekleders, teamsponsoren, jetset, en media getuige van de nieuwe livery van het wapen van teameigenaar Vijay Mallya en mede-eigenaar Michiel Mol. De auto gaat officieel door het leven als de VJM-01, afgeleid van de initialen van de puisant rijke Mallya. Tijdens de door een lasershow ondersteund geheel introduceerde Mallya de nieuwe 'white en golden' look van de bolide en de coureurs; Adrian Sutil, Giancarlo Fisichella en Vitantonio Liuzzi aan de genodigden.

    Force India F1; VJM-01

    Echter is het geen geheel nieuw ontwikkelde bolide, maar een doorontwikkeling van de Spyker van afgelopen seizoen. Hiermee staat het team ook aan de start tijdens de eerste Grand Prix van het seizoen in Melbourne. De eerste test met de nieuwe wagen vindt pas op 25 februari plaats.

    Duidelijk oorsprong nog te zien

    In een regelrechte 'one menshow' liet Mallya het volgende weten: “Men moet niet onderschatten wat het betekent om een team te hebben dat strijd in het FIA Formule1 Wereldkampioenschap”, zei de Indiër vol trots op het podium. “Er mogen slechts elf teams deelnemen en het is een grote eer om één van hen te zijn.”

    Golden look

    De verwachtingen over de VJM-01 worden al flink getemperd, onder andere door coureur Adrian Sutil. “Het gaat moeilijk worden en men kan nog niet te veel verwachten van komend seizoen. We moeten meer downforce vinden, want met het huidige pakket gaat het nog niet lukken om in de tweede kwalificatiesessie te komen”, aldus de realistische Duitser.

    Ook hoofdontwerper Mike Gascoyne ziet de grote stap voorwaarts pas in 2009 komen. “De afgelopen jaren heeft niemand het team echt goed geleid, en bovendien waren er niet genoeg financiën beschikbaar. Ik denk dat dat met de komst van Mallya veranderd is, echter zullen we de grote stap op de grid pas in 2009 kunnen maken”, meldt Gascoyne met een positieve visie over de toekomst.

    07-02-2008 om 20:04 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De mogelijkheid dat Robert Doornbos komend seizoen voor Minardi Team USA uit gaat komen, wordt aanmerkelijk kleiner. In tegenstelling tot eerdere berichten in de media gaf de Rotterdammer in het AD gedeeltelijk openheid van zaken.



    robert_2007

    Doornbos speculeert?

    In het AD lucht Robert Doornbos zijn hart. Doornbos schitterde afgelopen weekend tijdens de Wintertest op Sebring door afwezigheid. Bij Minardi Team USA kwam alleen Ernesto Viso in actie. Het vacante Bourdais-zitje bij het team van Newman Haas zag Robert aan zijn neus voorbijgaan. Uiteindelijk koos het team voor de Brit Justin Wilson. Doornbos: “Ze hebben uiteindelijk voor hem gekozen, maar ik vind mijn CV toch wel iets indrukwekkender.” Doornbos stelt dat het mogelijk is dat Wilson waarschijnlijk toch een grotere sponsor. Doornbos vindt dat Minardi nog steeds de voorkeur heeft, maar stelt dat zij meer moeten investeren om de ontwikkeling met teams als van Newman Haas of Forsythe bij te kunnen benen. “Minardi heeft alle middelen om de titel binnen te slepen, maar dan moeten zij ook voor een titelsponsor zorgen. Als Minardi niet over meer budget kan beschikken, dan kies ik voor mezelf” aldus de Rotterdammer, die erkende ook met het team van PKV, Forsythe en Conquest gesproken te hebben. De organisatoren van de Champcarworldseries willen de Rotterdammer in ieder geval in het kampioenschap houden. Eerder liet Doornbos al in de media doorschemeren dat de Indy 500 hem ook al wat leek, en dat er hooglopende contacten met Arie Luyendijk Sr. zijn

    Conquest met Franck Perera
    Het team van Conquest bevestigde de Fransman Franck Perera als rijder. Perera kreeg de 2 miljoen dollar Champcaratlantic kampioenschapsbonus toegewezen nadat de Braziliaan Rafael Matos vorige maand voor de eer bedankte en besloot in de Infiniti Proseries in te stappen. Tijdens de Champcaratlantic test op Sebring was de Canadees James Hinchliffe de snelste man 57.449 seconden.

    07-02-2008 om 20:01 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Giedo van der Garde hoopt de link met de Formule 1 te blijven houden. De Veenendaler, die afgelopen seizoen al voor Spyker F1 en diens opvolger Force India heeft getest, probeert ook voor 2008 een testzitje te verwerven. Hij praat momenteel met Force India.

    ,,Naast de focus op de titel in de World Series by Renault, hoop ik ook verder te kunnen testen bij het Formule 1-team van Force India’’, schrijft Van der Garde op zijn website over zijn toekomstplannen. ,,Ik heb in 2007 meerdere malen getest voor het team, dat toen nog Spyker heette en dat is me bijzonder goed bevallen. We zijn dan ook in onderhandeling met het team om onze samenwerking te verlengen. Met de Formule 1 als ultiem einddoel in het achterhoofd, is het natuurlijk geweldig als ik er kan blijven testen.''

    spyker_logo

    07-02-2008 om 20:00 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs