Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    05-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.presentatie force india live op het internet !!!!
    aanstaande donderdag zal force india in mumbai hun auto voor hun eerste formulen1 seizoen gaan presenteeren

    fans van adrian sutil en van giancarlo fisichella kunnen dit evenement live volgen vanaf 13.30 cet gaan volgen
    http://www.forceindiaf1.com

    05-02-2008 om 00:07 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Video A1 GP Australië: Slippery when wet
    2007 Team Canada 'goes down under'

    De A1 GP zorgt altijd voor spektakel. En de race in Australië staat op één of andere manier aan kop als het gaat om spanning en sensatie. Zorgt de hitte ervoor dat de hoofden op slaan? Getuige de spectaculaire koprol van Team Canada vorig seizoen, zou je zeggen van wel. Tijdens deze editie bleek niet de hitte, maar de regen de attractie. Het thuisrijdende A1 team Australië van oud F1 wereldkampioen Alan Jones kon geen voordeel halen uit de baankennis, maar ook Team Nederland met Jeroen Bleekemolen aan het stuur zocht naar grip. Hij niet alleen overigens! De bolides glibberden over het asfalt met de nodige schuivers als gevolg. Klik hier voor de spectaculaire videobeelden van de A1 GP Australië

    04-02-2008 om 23:58 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Een goed begin is het halve werk. Jaap van Lagen heeft zondag zijn eerste Porsche overwinning behaald tijdens de ‘4 uur van Assen’. Samen met Henk Haane bleef de coureur uit Ede in de Lammertink Porsche 997 GT3 maar liefst 42 concurrerende teams een ronde voor in deze vierde ronde van het Winter Endurance Kampioenschap 2007/2008. Omdat vaste coureur Dick Waaijenberg dit weekend andere verplichtingen had, werd Van Lagen door Henk Haane en Edwin Lammertink uitgenodigd voor een gastoptreden op het TT-Circuit van Assen. Voor Van Lagen, die voor het aankomende seizoen zijn oog heeft laten vallen op de Porsche Supercup (F1 voorprogramma), vormde dit een uitstekende gelegenheid extra wedstrijdritme in de Porsche op te doen en tegelijkertijd zijn ervaringen met het team te delen.

    Jaap van Lagen warmt zich op

    Het bleek een gouden greep. Het duo pakte de pole position en zette deze ’s middags om in een overtuigende overwinning!Al in de kwalificatiesessie net na het middaguur was de equipe Van Lagen/Haane een maat te groot voor de concurrentie. De rood/wit/zwarte Porsche met startnummer 131 verzekerde zich van de pole position met maar liefst een halve seconde voorsprong. Terwijl in de tijdtraining de BMW M3 GTR van Siebrand Dijkstra en Michel Schaap de voornaamste concurrent leek, bleek in de openingsfase van de vier uur durende race toch de Porsche 997 GT3 van Bleekemolen/Albert een harde noot om te kraken. Van Lagen, die de eerste en derde stint voor zijn rekening nam, gaf na een uur racen het stuur over aan Henk Haane met een nog luttele voorsprong van slechts één seconde. Snelle bandenwissels en tankbeurten in combinatie met een serie van snelle en constante rondetijden gaven Van Lagen/Haane naarmate de race vorderde echter meer ademruimte. Bij het vallen van de vlag had de Lammertink Porsche een ronde voorsprong op equipe Bleekemolen/ Albert opgebouwd.

    JAAP VAN LAGEN: “Super om al zo vroeg in 2008 mijn eerste Porsche overwinning te boeken. Iedereen binnen Lammertink Racing mag trots zijn op dit resultaat, het was een echt ‘team effort’. Niet alleen was de wagen prima geprepareerd, ook de snelle pitstops zorgden voor veel tijdswinst. Het eerste uur was ik in een fel gevecht met Michel Bleekemolen verwikkeld, maar in het vervolg van de race kon ik samen met Henk een volle ronde voorsprong opbouwen. Dit smaakt absoluut naar meer! Ik hoop dit jaar in de Porsche Supercup, in het voorprogramma van de Formule 1, nog meer dergelijke successen te scoren.”

    UITSLAG: WEK 4 UUR VAN ASSEN: 01. Haane/Van Lagen, Porsche 997 GT3, 124 ronden in 4uur0min48,773 sec. (140,57 km/uur) 02. Albert/M. Bleekemolen, Porsche 997 GT3 op 1 ronde. 03. Vermeulen/Hessing, DNRT V8 Silhouette op 7 ronden.

    04-02-2008 om 23:54 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    nieuwe_redbull_test2008

    De F1-bolide van Red Bull leek het afgelopen weekend tijdens testen op het circuit van Barcelona zo weggelopen uit een science fiction-film. De vierwieler bleek ook snel, want Mark Webber noteerde op de laatste testdag de rapste chrono.

    De Red Bull Racing RB4 was tijdens de oefensessies op het circuit van Catalunya een opvallende verschijning. Achter, en in het verlengde van, het hoofd van de coureur was een rechtopstaand schot de grote blikvanger. Dit schot moet de aërodynamica van de Red Bull-bolide vergroten.

    Red Bull geeft je vleugels
    Blijkbaar werkte deze noviteit goed op het Spaanse asfalt en kregen de Red Bulls vleugels. Met een beste tijd van 1.22,385 bleef Mark Webber 37 duizendsten van een seconde voor op de nummer twee, Heikki Kovalainen van McLaren. Heikki’s ploegmaat Lewis Hamilton pakte P3. Fernando Alonso stuurde zijn Renault naar positie 5. Overigens kwam de andere Red Bull (die van David Coulthard) niet verder dan de 8ste plek. Bij de 13 testende wagens ontbraken de Ferrari’s.

    Uitslag testsessie Formule 1, Barcelona:
    1. Webber Red Bull-Renault 1:22.385
    2. Kovalainen McLaren-Mercedes 1:22.422
    3. Hamilton McLaren-Mercedes 1:22.459
    4. Kubica BMW-Sauber 1:22.492
    5. Alonso Renault 1:22.509
    6. Heidfeld BMW-Sauber 1:22.874
    7. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:22.887
    8. Coulthard Red Bull-Renault 1:23.889
    9. Piquet jr. Renault 1:23.039
    10. Vettel Toro Rosso-Ferrari 1:23.232
    11. Barrichello Honda 1:23.795
    12. Sutil Force India-Ferrari 1:23.800
    13. Button Honda 1:23.808

    04-02-2008 om 23:51 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    07031802
    Begin 2007, toen alles nog koek en ei leek tussen Alonso (links) en Hamilton:

    Het is te hopen dat de Formule 1 qua supportersgedrag niet het voetbal achterna gaat. De afgelopen dagen hebben Spaanse fans zich tijdens F1-testsessies misdragen richting McLaren en Lewis Hamilton. Een aantal aanhangers van Fernando Alonso is enorm kwaad op de Britse renstal en Hamilton, omdat zij Alonso (in 2007 racend voor McLaren) unfair zouden hebben behandeld.

    McLaren en vice-wereldkampioen Hamilton kregen de afgelopen weken, tijdens oefensessies op de circuits van Jerez, Valencia en Barcelona weinig bijval van het fanatieke Spaanse publiek. Sterker: tijdens laatstgenoemde test kreeg Hamilton vele verbale verwensingen naar het hoofd. Volgens Spaanse media zouden daarbij ook racistische kreten, die verwijzen naar de donkere huidskleur van Lewis, zijn gemaakt. Ook hadden de Spaanse aanhangers weinig vlijende spandoeken opgehangen rond de racebaan en werden er zelfs voorwerpen naar de McLarens gegooid.

    ‘Niet te tolereren’
    De FIA heeft inmiddels een signaal afgegeven dit soort misdragingen van zogenaamde supporters absoluut niet te tolereren. De internationale autosportfederatie zegt serieus actie te ondernemen als dergelijke uitspattingen zich in de toekomst zullen herhalen. De FIA wil hiermee de Spaanse raceorganisatoren dwingen te zorgen dat de onverkwikkelijke zaken zich niet zullen herhalen. Zo niet, dan zou de FIA als uiterste maatregel de Spaanse Grand Prix kunnen schrappen van de F1-kalender.

    04-02-2008 om 23:50 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fia furieus na racistische uitspraken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen de internationale automobilvereneging de fia heeft verklaart geen racisme te zullen dulden in de formulen 1
    het zal er tevens niet voor trugdeinze om uit te pakken met zware straffen als dat wel het geval zal zijn.

    de aanleiding voor de verklaring van de fia is een voorval tijdens de afgelopen test in barcelona
    waar lewis hamilton het slachtofer werd van racistise uitspraken uitgaande van de spaanse fans.

    in het spaanse blad marca stond te lezen dat woorden zoals deze puto negro (zwarte slet) en negro de mierda (zwarte strond) nar het hooft geslingerd van e mc-laren rijder de spaanse fans zijn nog steeds van mening dat hun landgenoot fernando alonso vorig jaar niet goed werd behandeld bij mc-laren.

    alhoewel de steward van het circuit van catalunya besloten meer dranghekken te plaatsen en de aanstootgevende spandoeken te verwijderen maakte de fia duidelijk dat het niet tevreden was met de situasie.

    de fia is verrast en teleurgesteld omwille van de beledigingen die gericht waren aan de mc-laren rijder lewis hamilton verklaarde een woordvoerder van de fia aan autosport.com.

    dit soort uitspraken zijn een duidelijke overtreding van de principes die vervat zitten in de statutten van de fia en elke herhaling van dit soort situasie zal ewaar gestraft worden.

    die statusen stellen als voorwaarde namelijk de fia zal onthouden van het kenbaar racisme politieke en religeuze discriminatie tijdens het verloop van haar activiteiten en van elke soort maatregelen in het kader.

    de santie kan zo ver gaan als het verwijderen van grand prix van barcelona van de kalender en het bestrafen van de spaanse automobilbond.

    04-02-2008 om 00:58 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Westfield Racing: over belangstelling niet te klagen
    Lelystad - De eerst racers zijn binnen bij Mega Sports Cars in Lelystad! Er wordt momenteel druk gebouwd om alle op dit moment verkochte auto's voor de eerste wedstrijd op 5 april gereed te hebben. Het startveld is de twintig rijders reeds gepasseerd. Over belangstelling dus niet te klagen. Afgelopen week zijn er door Westfield nog vijf extra auto's bijbesteld vanwege de enorme vraag.

    Westfield

    De race kalender omvat alle races bij de DNRT voor de Westfield klasse, bovendien rijdt de Top-Gear Westfield racecup mee tijdens een Dutch Power Pack evenement (DPP), de Trophy of the Dunes op Zandvoor begin september.

    In de planning zijn bovendien nog een aantal interessante evenementen. De sterke punten van een betaalbare klasse met een streng reglement, technisch de juiste componenten geeft bij een ieder die de competitie zoekt aansluiting.

    Mogelijkheden voor een ieder, van Arrive & Drive tot zelf de auto bouwen, met uiteindelijk maar één doel: het Westfield gevoel. Zaken als vervoer van en naar het circuit, de Westfield tent met bijbehorende catering zijn varianten waar ook Westfield racing u mee van dienst kan zijn.

    Op 23 en 24 februari is Westfield ook vertegenwoordigd tijdens de Racing-Expo in Leeuwarden. Meer weten over deze geweldige klasse; surf naar www.westfieldracing.com

    02-02-2008 om 19:40 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RedBull F1 Racing gives you wings (+FOTO's
    'Redbull gives you wings'. Dat heeft ontwerper Adrian Newey wel heel letterlijk genomen, getuige de spectaculaire radicale engine cover, die de RB4 sierde. RedBull F1 Racing verraste op de testdag in Barcelona met deze opvallende creatie. RaceXpress.nl neemt de auto nog eens onder de loep!

    Wings by RedBull


    Ready to take off


    Speciale aërodynamica


    RedBull


    RedBull geeft je vleugels


    RedBull flat-out


    02-02-2008 om 19:39 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP2: Giorgio Pantano gaat voor titel; "We hebben goede kansen"
    Met Javier Villa en Giorgio Pantano heeft Racing Engineering twee racewinnaars in huis om een gooi te doen naar de GP2-titel komend seizoen. Beide talentvolle rijders hopen voor de ogen van de F1-teambazen indruk te maken.

    Giorgio Pantano doet met Racing Engineering een gooi naar de titel

    2008 wordt het derde seizoen van Javier Villa in de GP2 bij Racing Engineering. De jonge Spanjaard stapte in deze uiterst competitieve klasse toen hij slechts achttien jaar was. Vorig jaar bleek hij één van de verrassingen te zijn door drie races te winnen en uiteindelijk als zesde in het kampioenschap te eindigen.

    Giorgio Pantano is één de meest ervaren rijders op de grid door zijn ervaring in de Formule 1 en goede resultaten in de GP2. De Italiaan eindigde vorig seizoen als derde in het kampioenschap en heeft nu duidelijk één doel: kampioen worden. "We hebben een goede kans om de titel te winnen. Ik ben ervan overtuigd dat we goede resultaten kunnen behalen."

    02-02-2008 om 19:37 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WTCC: Volgende week eerste test Honda Accord
    honda
    Zo gaat de Honda Accord van James Thompson in het WTCC er dit jaar uitzien

    Het Italiaanse N-Technology heeft een artist impression de wereld ingestuurd van de Honda Accord, de raceauto waarmee de Brit James Thompson dit seizoen gaat deelnemen aan de races voor het FIA WK Toerwagens. Volgende week zal Thompson de eerste testkilometers met de auto afleggen op het circuit van Valencia. In een interview met het Britse vakblad "Motorsport News" verklaarde Thompson eerder deze week dat hij in beginsel de enige coureur is die dit jaar voor het team aan de start verschijnt. Navraag bij de perswoordvoerster van het team, Aurélie Donzelot, leert dat dit inderdaad het geval is, zij het met een klein voorbehoud. "Mocht er iemand komen die serieus kandidaat is om een tweede auto in het team te besturen en daarvoor ook de nodige middelen meebrengt, dan kan daarover worden gesproken, maar voorlopig wordt alle aandacht gericht op Thompson", verklaart ze.
    Plan is om er vanaf Curitiba bij te zijn"
    Er deden de afgelopen weken links en rechts ook nogal wat geruchten de ronde dat N-Technology mogelijk het WTCC-openingsweekend in het Braziliaanse Curitiba en wellicht zelfs ook het tweede weekend in Mexico zou missen en pas vanaf de start van het Europese WTCC-programma in mei van de partij zou zijn. Woordvoerster Donzelot verwijst deze geruchten naar het rijk der fabelen. "Het plan is om er vanaf Curitiba bij te zijn", zegt ze stellig. "Er wordt volgende week getest in Valencia en als er daar zou blijken dat het pakket niet competitief is, dan wordt de situatie wellicht anders, maar in principe is het gewoon de bedoeling om vanaf het begin van ht seizoen volledig mee te draaien. Wie de instelling van N-Technology kent, weet ook dat ze met minder geen genoegen nemen. Er wordt geen half werk gedaan." 

    02-02-2008 om 19:35 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Force India vindt snelheid in Barcelona
    Tijdens de eerste testdag in Barcelona heeft McLarencoureur Lewis Hamilton de snelste tijd gerealiseerd. De Brit was aan het einde van de dag ruim zes tienden sneller dan Fernando Alonso op P2. Acht F1-teams hebben deze week het Spaanse circuit aangedaan voor een driedaagse testsessie. Ferrari, Super Aguri en Toyota waren de afwezigen.



    Gedurende de ochtendsessie waren twee opvallende zaken op te merken. Ten eerste de radicaal veranderde engine cover van de RedBull RB4. Dit aerodynamische hoogstandje loopt horizontaal vanaf de luchtinlaat boven de coureurs bijna tot aan de achtervleugel.



    Op de baan was er nog een tweede opvallend incident. Japanner Kuzuki Nakajima ging rechtdoor bij de eerste bocht en eindigde vol in de bandenstapels. De gehele voorkant was vernield, en het team besloot direct te stoppen met de tests van vandaag. Nakajima kwam overigens met de schrik vrij.

    Aan het einde van de ochtend was Lewis Hamilton al de snelste, verrassend gevolgd door Giancarlo Fisichella in de Force India. Aan het einde van de dag stond de Italiaan nog steeds op een knappe vierde positie.

    Tijden testdag 1 Barcelona
    Pos  Driver        Team                      Time      Laps
    1. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:22.263 82
    2. Alonso Renault (B) 1:22.889 61
    3. Kubica BMW-Sauber (B) 1:22.983 65
    4. Fisichella Force India-Ferrari (B) 1:23.015 98
    5. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:23.270 52
    6. Paffett McLaren-Mercedes (B) 1:23.349 45
    7. Piquet Renault (B) 1:23.367 44
    8. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:23.387 89
    9. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:23.453 12
    10. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:23.491 60
    11. Webber Red Bull-Renault (B) 1:23.547 52
    12. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:23.836 54
    13. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:23.955 35
    14. Barrichello Honda (B) 1:24.125 53
    15. Wurz Honda (B) 1:26.975 26

    01-02-2008 om 21:55 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Briatore stelt nieuwe wapen voor in Parijs (+ FOTO'S)
    PARIJS - Vandaag stelde het ING Renault F1 team officiel haar nieuwe bolide voor. Het nieuwe wapen van Briatore is de Renault F1 R28, een wagen die het afgelopen seizoen zo snel mogelijk moet doen vergeten.

    Voormalig tweevoudig Formule1 wereldkampioen Fernando Alonso en de Braziliaanse jongeling Nelson Piquet Jr (zoon van ex-F1 kampioen Nelson Piquet) moeten die taak gaan vervullen voor Renault. Lucas Di Grassi is derde piloot en daarmee de nieuwe vrijdagrijder van Renault, Romain Grosjean neemt de andere testsessies voor zijn rekening.

    Briatore en zijn twee piloten

    ING Renault F1 Team President Bernard Rey meldde welk doel het team voor ogen heeft. "We verwachten de wagen weer op de normale plaats in het veld terug te zien, in de voorste gelederen. Dat is het doel dat het team voor ogen heeft met de 'new and improved' R28. Er is hard gewerkt door de technische crew, zodat de euvels van vorig jaar zich niet weer opnieuw zullen voordoen", vertelde Rey.

    "Op het gebied van de piloten hebben we ook weer voor vernieuwing gezorgd. Nelson Piquet maakt nu de opstap van testpiloot naar een vaste stek binnen het kampioenschap, en ook de terugkeer van Fernando Alonso is een belangrijke boost voor het team", besloot Rey.

    Piquet en Alonso op de nieuwe R28

    Ook de goede autoverkopen van het merk Renault zijn een groot gevolg van de prestaties van het F1 team. Vorig jaar groeide de verkoop buiten West-Europa met 16.5%. Het team wil nu betere prestaties halen dan vorig jaar en dus proberen mee te strijden voor de titel, om zo een nog grotere omzet te bereiken met het Franse automerk.

    Vorig week maakte de R28 zijn 'track debuut' op het Spaanse Valencia. Tijdens de vierdaagse testsessie legde de Renault meer dan 1500 kilometer af, en het team hield een positief gevoel over aan de testdagen. De wagen toonde opnieuw zijn betrouwbaarheid, ook met de afschaffing van de traction control en het invoeren van de zogenaamde 'long-life' versnellingsbakken.

    Er werd vooral hard gewerkt aan de aerodynamica en een betere gewichtsverdeling op de nieuwe Renault. Technisch directeur Bob Bell omschreef de wagen als 'minder evolutionair dan zijn voorganger'. De wagen wordt aangedreven door de RS27 V8 motor.

    null

    null

    null

    null

    null

    null

    null

    31-01-2008 om 21:42 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    renault_f1_2008_2

    Renault F1 wil weer zo snel mogelijks Grand Prix’ winnen. Dat wil het team gaan doen met de nieuwe R28, die vandaag in Parijs is gepresenteerd.


    De door ING ondersteunde renstal uit Frankrijk had overigens vorige week al met de R28 gereden tijdens een testsessie op het circuit van Valencia. Toen zat tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso achter het stuur van de vierwieler, die de stal van Flavio Briatore na 2005 en 2006 een nieuwe wereldtitel moet gaan opleveren.

    renault_f1_2008_1

    Aërodynamica
    Renault denkt voor komend seizoen weer over een competitieve wagen te beschikken. Vooral op het gebied van de aërodynamica heeft de formatie veel progressie geboekt, zo meldt Renault F1. Ook is er op de neus van de bolide duidelijk een nieuw ontwikkelde voorvleugel zichtbaar.

    31-01-2008 om 21:39 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Voor het vierde achtereenvolgende jaar komt de Nederlandse coureur Tom Coronel met SEAT uit in het FIA WK Toerwagens, kortweg WTCC. Met ondersteuning van de Nederlandse SEAT-importeur Pon Car zal Coronel in actie komen met een SEAT Leon 2.0 FSI, die wordt ingezet door het Spaanse team SUNRED. Dit team is nauw gelieerd aan SEAT Sport en is op een steenworp afstand van de fabriek in Martorell nabij Barcelona gevestigd. “Ik ben blij dat ik dankzij de enthousiaste betrokkenheid van de Nederlandse SEAT-organisatie ook dit jaar weer kan deelnemen aan het WTCC”, zegt Tom Coronel. “Dit is voor mij nog steeds het mooiste kampioenschap dat er is, en bovendien heb ik nu het beste pakket tot nu toe tot mijn beschikking!”

    Het wapen van Tom Coronel

    Na drie succesvolle seizoenen bij het Britse team GR Asia, waarin Coronel onder andere in 2006 de kampioenstitel won in de Yokohama Independents’ Trophy, het aparte klassement voor privérijders in het WTCC, is nu in nauw overleg met alle betrokkenen besloten om de overstap te maken naar het Spaanse SUNRED-team, dat nauwe banden met SEAT Sport onderhoudt. Tom Coronel legt uit: “SUNRED ontwikkelt in opdracht van de fabriek onderdelen voor de SEAT Leon in het WTCC, het team levert technisch personeel aan SEAT Sport en doet ook veel testwerk voor de fabriek. Omgekeerd komen alle monteurs vanuit SEAT Sport en is de eigenaar een voormalig engineer van het fabrieksteam. Het team beschikt over heel veel ervaring in de autosport. Zo waren ze vorig jaar bijvoorbeeld met vijf auto’s actief in de Spaanse SEAT Leon Supercopa en namen ze met een zelf ontwikkeld prototype deel aan het Spaans GT-kampioenschap. Ook was SUNRED tijdens het laatste WTCC-raceweekend van vorig jaar in Macau in opdracht van SEAT Sport verantwoordelijk voor de inzet van de Leon van Rickard Rydell.”

    Tom Coronel heeft kansen

    Coronel is optimistisch over zijn kansen in het komende seizoen, dat op 2 maart van start gaat in het Braziliaanse Curitiba. “In de eerste plaats omdat ik dit jaar zal deelnemen aan de officiële tests van de FIA, zodat ik ook buiten de races om kilometers met de auto kan maken. Dat was in voorgaande jaren niet het geval. Daarnaast zie ik extra mogelijkheden, omdat door recente aanpassingen in het technisch reglement de kansen van de SEATs met benzinemotor zijn verbeterd, terwijl de auto’s met diesel juist te maken krijgen met extra beperkingen. Zo mogen de SEATs Leon FSI blijven rijden met de vlakke bodemplaat en behouden ze hun gewichtsvoordeel. De diesels daarentegen mogen geen vlakke bodemplaat meer hebben, moeten zwaarder zijn en moeten bovendien hun turbodruk begrenzen. Bovendien blijft SEAT Sport de benzinemotor doorontwikkelen, dus wat dat betreft ziet het er goed uit!”

    Seat Leon by Sunred

    De afgelopen jaren was de oranje SEAT Leon van Tom Coronel een even opvallende als vertrouwde verschijning in het veelkleurige startveld van het WTCC, naast het WK Rally en het WK Formule 1 een van de drie officiële wereldkampioenschappen van de wereldwijde autosportfederatie FIA. Tijdens de twaalf raceweekeinden die voor het seizoen 2008 op de kalender staan, zal de SEAT Leon van Tom Coronel evenals de auto’s van SEAT Sport grotendeels in de bekende SEAT-racekleur geel zijn uitgevoerd, zij het wel met enkele oranje accenten. ‘Club SEAT’ staat evenals vorig jaar prominent op de auto vermeld, subsponsors zijn VVS Verzekeringen, Autotrader, ATP Advanced Travel Partner, Wielengids.nl, McGregor en TW Steel.

    Naast de circuits die vorig jaar al op de kalender stonden van het WTCC, keert de klasse dit jaar terug naar het circuit van Puebla in Mexico, dat vorig jaar eenmalig zijn plaats afstond aan Zandvoort. Nieuw dit jaar is een optreden op het circuit in het Japanse Okayama. Coronel kent dit circuit vanuit de jaren dat hij in Japan racete. “Ik vind het prachtig om weer terug te gaan naar Japan”, zegt hij. Alle races van het WTCC zijn live te zien via Eurosport. RTL7 verzorgt eigen reportages van elke race met veel achtergronden in het programma RTL GP. In totaal staan er bij RTL7 twaalf uitzendingen van de races gepland, aangevuld met een uitgebreide voorbeschouwing voorafgaand aan de eerste race en een nabeschouwing na afloop van het seizoen.

    Kalender WTCC 2008

    2 maart Curitiba Brazilië
    6 april Puebla Mexico
    18 mei Valencia Spanje
    1 juni Pau Frankrijk
    15 juni Brno Tsjechië
    13 juli Estoril Portugal
    27 juli Brands Hatch Groot-Brittannië
    31 augustus Oschersleben Duitsland
    21 september Anderstorp Zweden
    5 oktober Monza Italië
    26 oktober Okayama Japan
    16 november Macau China

    31-01-2008 om 00:04 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Braziliaanse club Corinthians elfde team in Superleague Formula
    SAO PAULO - De populaire Braziliaanse voetbalclub en voormalig FIFA World Club Champions Corinthians heeft zich verbonden aan Superleague Formula, een competitie waarin voetbalclubs het met 750 pk krachtige bolides tegen elkaar opnemen.

    Zo komt de bolide van Corinthians eruit te zien

    Nadat afgelopen maandag Sevilla FC werd aangekondigd, is Corinthians de elfde club van de in totaal twintig gereserveerde plekjes in de gloednieuwe serie. AC Milan, PSV Eindhoven, Olympiacos, FC Porto, Borussia Dortmund, RSC Anderlecht, Flamengo, FC Basel, Galatasaray SK waren al eerder bevestigd. Verder zijn er nog gesprekken gaande met clubs uit het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Mexico, Korea, Portugal en de Verenigde Arabische Emiraten.

    Het kampioenschap telt zes evenementen die ieder twee races bevatten, waarvan één race gekenmerkt zal worden door een compleet omgekeerde startvolgorde. Tevens is er één miljoen euro te verdelen. In het laatste weekend van Augustus gaat de klasse van start op Donnington Park.

    31-01-2008 om 00:01 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    coronel_in_pitbox

    Dat er nauwe banden bestaan tussen het Spaanse Sunred en het fabrieksteam van SEAT Sport kan niet worden ontkend. Sunred runde vorig jaar in opdracht van de fabriek de SEAT Leon voor Rickard Rydell tijdens de WTCC-finale in Macau, verricht heel wat ontwikkelings- en testwerk voor SEAT Sport en over en weer worden er monteurs en technici uitgewisseld. Niet voor niets is Sunred ook gevestigd op het industrieterrein van Martorell, onder de rook van Barcelona, op een steenworp afstand van de SEAT-fabriek. Voor dit team komt Tom Coronel dit jaar uit in het FIA WK Toerwagens. Goede vooruitzichten dus voor de Gooise rijder, die zelf spreekt van zijn “beste pakket ooit”.
    Best mogelijke altnernatief
    Natuurlijk werd er al sinds het najaar druk gelobbyd vanuit Leusden, het hoofdkwartier van de Nederlandse SEAT-importeur Pon Car, om Coronel in één van de gele Leons van het fabrieksteam te krijgen, en dan het liefst een diesel. Op grond van zijn CV en zijn prestaties zou hij dat zonder meer hebben verdiend. De politiek van SEAT- sportdirecteur Jaime Puig is echter vaak ondoorgrondelijk. Dat Yvan Muller aanbleef is logisch, want die streed vorig jaar tot in de finale om de WK-titel, en Catalaan Jordi Gené hoort bij het Spaanse merk nu eenmaal bij de inventaris. Maar insiders zetten wel de nodige vraagtekens bij het aanblijven van Gabriele Tarquini, terwijl bij oud-Formule 1-coureur Tiago Monteiro ook financiële belangen een rol hebben gespeeld. Puig weet wat de kwaliteiten van Coronel zijn, want regelmatig wist die in de afgelopen jaren het de gevestigde orde in de gele Leons knap lastig te maken. Toch kwam het voor Coronel niet tot een volledig fabriekszitje, al mag het pakket dat hij nu tot zijn beschikking heeft, als het best mogelijke alternatief worden gekwalificeerd.


    coronel_portret

    "Zitten zeuren bereik je niets mee"
    “Ik kan wel gaan zitten zeuren, maar daar bereik je ook niets mee”, weet hij zelf als geen ander. “Feit is dat ik er ook dit jaar weer bij ben, en dat op zich is al prachtig. Anders zit je maar thuis, toch? Het WTCC is een gaaf kampioenschap, dus wat dat betreft ben ik blij dat ik weer kan rijden.” Deze instelling is tekenend voor Coronels aanstekelijke enthousiasme. De mogelijkheden die hij dit jaar krijgt zijn in ieder geval een stuk beter dan in de afgelopen jaren, toen hij uitkwam voor het Britse team GR Asia van Paul Ridgway. Door een streng beperkt budget moest er daar soms letterlijk met de hand op de knip worden gereden. Coronel: “Testen was er voor mij nooit bij, zodat het werk feitelijk pas begon als we op een circuit aankwamen. Dit jaar kan ik in ieder geval deelnemen aan alle officiële testdagen van de FIA, net zoals de fabrieksjongens dat doen. Dat maakt het al een stuk makkelijker.”

    Diesel of benzine
    Diesel of benzine, dat is de actuele discussie die momenteel overal in WTCC-kringen in volle hevigheid gevoerd wordt. Een zelfontbrander zit er ook dit jaar voor Coronel niet in, maar toch ziet hij ook goede kansen met de benzineversie van de SEAT Leon. “De diesels mogen niet meer met een vlakke bodemplaat rijden, en de benzineauto’s nog wel. Daarnaast zijn de Leons met benzinemotor de lichtste auto’s in het veld, terwijl bij de diesels ook nog eens de turbodruk aan banden is gelegd. Bovendien gaat SEAT constant door met de ontwikkeling van de benzinemotor, dus wat dat betreft ziet het er wel goed uit


    auto_coronel_2008
    Satellietteam van SEAT Sport
    Zijn nieuwe team Sunred mag als een soort satellietteam van SEAT Sport worden beschouwd. Opgericht door een voormalig engineer van de fabriek doet Sunred heel wat ontwikkeling van onderdelen voor het fabrieksteam en neemt ook een groot deel van het testwerk voor zijn rekening. Vorig jaar was het team met een vijftal auto’s actief in de Spaanse SEAT Leon Supercopa en zette het ook een zelf ontwikkelde sportwagen in tijdens de races van het GT Open en het Spaans GT-kampioenschap. Met een beetje goede wil zou je dus kunnen zeggen dat Sunred het “benzine-fabrieksteam” is, terwijl SEAT Sport met de TDI’s van Muller, Tarquini, Rydell, Gené en Monteiro als “diesel-fabrieksteam” kan worden aangemerkt. In hoeverre Coronel zich zal moeten houden aan stal- en teamorders zal de praktijk in het komend seizoen uitwijzen. “Nu zijn de vooruitzichten goed, maar waar je echt staat zie je na twee, drie races”, zegt Coronel. “Ikzelf ben in ieder geval optimistisch.”

    Kleurstelling met geel en oranje
    Niet in de laatste plaats vanwege de link met de fabriek is de Leon-wedstrijdauto van Coronel voor dit jaar grotendeels uitgevoerd in het bekende geel van SEAT Sport, aangevuld met enkele oranje kleuraccenten. “Club SEAT” staat er evenals vorig jaar weer prominent op, subsponsors zijn VVS Verzekeringen, Autotrader, ATP Advanced Travel Partner, wielengids.nl, McGregor en TW Steel. Goed nieuws voor Nederlandse WTCC-liefhebbers is dat naast de live-uitzendingen van Eurosport ook RTL7 de verslaggeving van de WK-wedstrijden voortzet in het kader van het programma RTL GP. Een eigen team zal reportages verzorgen van alle races, daarnaast zijn er voor en na het seizoen een uitgebreide voor- respectievelijk nabeschouwing gepland.



    30-01-2008 om 23:58 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche Supercup: Huisman en Saelens vormen dreamteam
    MIDDLESBOROUGH - Het Britse team Red Line Racing heeft samen met "Irwin Industrial Tools" een superduo voor de Porsche Mobil 1 Supercup 2008, welke in het nevenprogramma van de F1 rijden. Niemand minder dan de Nederlandse 'Mr Porsche' Patrick Huisman en de snelle Belg David Saelens vormen een duo in het snel naderende seizoen.

    Vorig jaar debuteerde het team met één bolide in de Porsche Supercup, amper een jaar later breiden ze uit naar twee wagens, en weet Red Line de twee meest succesvolle Porsche piloten uit de lage landen te strikken.

    David Saelens

    Teambaas Simon Leonard: "We gaan gewoon ronduit voor de titel dit jaar. Vorig jaar legden we de basis in de Porsche Supercup met Red Line Racing, en nu gaan we strijden voor de zeges en de titel. We hebben twee enorm getalenteerde piloten in dienst, en ik kijk uit naar het nieuwe seizoen."

    Saelens werkt zijn tweede seizoen af met het team, Huisman maakt de overstap van Konrad Motorsport. Saelens liet al meerdere malen zijn kunnen zien, Patrick Huisman op zijn beurt staat bekend als een van de meest succesvolle piloten in de rijke Porsche Supercup geschiedenis. Hij won maar liefst vier keer het kampioenschap en scoorde 24 zeges in tien jaar Porsche Supercup.

    Patrick Huisman

    Naast het programma in de Mobil 1 Porsche Supercup, plant Red Line Racing ook nog drie bolides in te zetten in het Britse Porsche Supercup kampioenschap. Het pilotentrio zal binnenkort bekend gemaakt worden.

    30-01-2008 om 00:00 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    29-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wurz presenteert nieuwe livery Honda
    Het Honda Racing F1 Team heeft vandaag in het hoofdkantoor te Brackley haar nieuwe bolide gepresenteerd. Vorige week testte Honda overigens al met de bolide in Valencia, waar Jenson Button en Rubens Barrichello de nodige kilometers reden met de RA108. Echter reed de bolide tijdens de tests rond in maagdelijk wit, maar vandaag werd het nieuwe kleurenschema gepresenteerd. Nieuwbakken testcoureur Alexander Wurz had de eer de auto het auditorium binnen te rijden.

    De RA108 is het eerste resultaat onder hoede van Ross Brawn. Op coureurgebied blijft Honda op hetzelfde spoor met Button en Barrichello voor het derde achtereenvolgende seizoen. Echter is met testcoureur Alexander Wurz de ervaring binnen het team nog meer toegenomen.

    Ross Brawn stelt niet te hoge verwachtingen van de nieuwe auto: "Onze ambitie is om ons positief te verbeteren. Zolang we ons verbeteren zijn we tevreden. Uiteraard willen we terug naar de tijd dat we regelmatig punten scoorden."





    29-01-2008 om 19:50 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Chevrolet test Estoril

    Estoril – Het Chevrolet RML-team heeft afgelopen week een succesvolle driedaagse test op het Portugese circuit van Estoril afgerond. Alain Menu, Nicola Larini en Rob Huff hebben diverse nieuwe onderdelen voor de Chevrolet Nubira 2008 getest en geëvalueerd. Dit seizoen is de auto tevens van een nieuw ontwerp voorzien. Aanvullende tests, waaronder met de nieuwe 2008 motor, zullen in Engeland worden gedaan met de testauto, omdat de raceauto’s naar Zuid Amerika worden verscheept voor de eerste ronde van het FIA WTCC in Curitiba (Brazilië), op 2 maart aanstaande.

    Chevrolet vol vertrouwen na goede testen

    Rob Huff: “Tussen de test in Valencia en deze hebben we opnieuw vooruitgang geboekt. Iedereen is een beetje meer thuis met de set-up en werkt continu in de goede richting. Iedere testdag die we tot nu toe met de 2008 auto hebben gehad is zeer voorspoedig verlopen en het is goed om al zo vroeg in een lekker ritme te zitten.”

    Alain Menu: “Ik heb alleen op de laatste dag getest, waarbij we met de veren en remmen bezig zijn geweest; de normale zaken waar je in dit deel van de winter aan werkt. Omdat de Nubira al zo goed is, kijken we nu naar verbeteringen in honderdsten van een seconde in plaats van tienden. Dat is niet gemakkelijk, maar het geeft wel voldoening. Soms kun je een hele dag aan het testen zijn zonder iets positiefs te vinden, waarbij je tegelijkertijd wel een minpunt wegwerkt, wat vaak net zo belangrijk is. Net als voorheen hangt veel af van het type circuit, waar we net dat kleine beetje extra kunnen vinden. De kwaliteit en betrouwbaarheid van de Nubira zijn bekend, wat ook blijkt uit de zeven overwinningen van afgelopen jaar, dus moeten we ditmaal vanaf het begin voor de overwinning gaan.”

    Nicola Larini: “De auto’s waarmee we getest hebben zijn nieuw, hoewel ze nog met de 2007 motor zijn uitgerust. Maar alle onderdelen van het 2008 pakket zitten er op. De afgelopen dagen zijn we vooral bezig geweest om de nieuwe onderdelen, met namen de ophanging, het differentieel en de totale set-up, uit te proberen. We rijden zoveel als we kunnen en hebben tot nu toe nog geen betrouwbaarheidsproblemen ontdekt, waardoor ik met een goed gevoel vooruitkijk op het seizoen. Net als de afgelopen jaren hebben de monteurs van RML tijdens de winter uitstekend werk verricht om een sterke racewagen neer te zetten waarmee ik hopelijk mijn eerste WTCC-overwinning kan behalen.”

    Mark Way: “De afgelopen twee seizoenen hebben we geracet met een motorvrijstelling (12:1 compressieverhouding en een vergrote kleplift) ter compensatie van de verschillen tussen de aerodynamica van onze straatauto en die van onze concurrenten. Dit seizoen wordt die motor-vrijstelling niet verlengd. Daarentegen kunnen we rekenen op een 20 kilogram lager basis-gewicht. We hebben bij de 2008 auto op alle onderdelen hard gewerkt om dit verschil goed te maken en zijn vol vertrouwen dat we met het lagere gewicht en onze wintertests net zo concurrerend zijn met de Nubira als afgelopen seizoen.”

    Mark Busfield: “We hebben in december en januari veel kilometers afgelegd ter voorbereiding op het seizoen 2008. Afgelopen week hebben we voor de tweede maal sinds december op het circuit van Estoril getest. Deze baan bood ons goede testmogelijkheden in een warm winter-klimaat, met het voordeel dat we hier voor het eerst in het WTCC in juli ook zullen racen. Afgelopen week hebben we met onze coureurs voor het laatst met de nieuwe raceauto’s getest, die samen met onze uitrusting op 1 februari naar Brazilië worden verscheept. De eerste race nadert snel en onze voorbereidingen liggen op schema om alles op deze datum gereed te hebben. Aanvullende tests vinden in februari plaats met onze testauto, om er zeker van te kunnen zijn dat we het nieuwe seizoen zo sterk mogelijk aanvangen.”

    28-01-2008 om 15:07 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    BP Ford Abu Dhabi World Rally Team coureurs Mikko Hirvonen en Jarmo Lehtinen zijn na vier zware dagen als tweede gefinisht in de legendarische Rally Monte Carlo. De Finnen, in hun Ford Focus RS World Rally Car, slaagden er tijdens vier eerdere edities nog niet in zich naar het podium van deze openingsronde van het FIA World Rally Championship te rijden.

    Ford met Hirvonen naar podium

    Teamgenoten Jari-Matti Latvala en Miikka Anttila eindigden eveneens in een Focus RS als twaalfde na een moeizame rally. Khalid Al Qassimi en Michael Orr pakten de 16e positie in de derde BP Ford Abu Dhabi auto. Beiden finishten het evenement nadat ze eerder onder het SupeRally reglement de rally vervolgden. Vijf Fords klasseerden zich in de top tien, waarbij de Fords Focus RS ook de zesde, negende en tiende plek wisten te bezetten.

    Het asfaltevenement speelde zich drie dagen lang af in het Vercors en Ardèche gebergte alvorens de teams zich vandaag voor de laatste proef verplaatsten naar de Alpes-Maritimes, ver boven het traditionele hoofdkwartier van de rally in Monaco. De 19 proeven besloegen een afstand van 362,09 kilometer en hoewel de condities de coureurs gunstig gezind waren, zorgden sneeuw en ijs op de noordelijke berghellingen voor verraderlijke situaties.

    Hirvonen nestelde zich op de eerste dag op een veilige derde plek, om gisterochtend door te klimmen naar positie twee. Zonder enige druk van achteren en zonder mogelijkheden om de leider te achterhalen legde hij de laatste vijf special stages vandaag zonder problemen af. Daartoe behoorden tevens twee passages over de beroemde Col de Turini en een spectaculaire proef door het havengebied van het Formule 1 circuit in Monaco. Met een voorsprong van 24,2 seconden op de nummer drie, Chris Atkinson, beklom Hirvonen in het bijzijn van Prins Albert het podium vóór het paleis van Monaco.

    “Een tweede plek is een prima resultaat voor mij en een perfecte start van het seizoen,” verklaarde Hirvonen. “Ik heb hier nog nooit een lekkere rally gereden, dus een podiumplek is fantastisch en voelt bijna als een overwinning. Ik ben er in geslaagd het seizoen te starten zoals ik dat wilde, met een goed resultaat. Ik wist niet wat ik van deze rally moest verwachten, maar mijn doelstelling voor dit jaar is om rallies, als ik ze niet kan winnen, als tweede te finishen. Toen ik eenmaal tweede lag heb ik het rustiger aan gedaan, omdat ik geen druk van achteren had. Ik wist niet precies hoe de nieuwe banden van Pirelli het zouden doen. Ze waren goed, maar ik zal voorafgaand aan de rally zorgvuldig mijn pace notes moeten maken.”

    Latvala verloor donderdag tijd doordat hij een wiel moest wisselen, nadat hij een muur schampte. Gisterenmiddag moest hij de strijd staken doordat hij een steen raakte en zijn voorwielophanging brak. Vanochtend herstartte hij de rally als 14e en noteerde hij drie top drie tijden om vervolgens als twaalfde te finishen. Voor Antilla betekende het evenement zijn 50ste WRC-rally naast Latvala en de 150ste start in zijn carrière.

    “Ik heb twee fouten gemaakt en het was een lang en moeilijk weekend, maar vandaag hervond ik de snelheid en was ik tevreden met mijn tijden,” aldus de 22-jarige Latvala. “Jammer dat ze drie dagen te laat kwamen. Ik heb veel geleerd over het aansnijden van bochten met de nieuwe banden. Ik kan me dat niet langer veroorloven als ik rallies wil finishen. Vandaag heb ik tevens geleerd dat ik agressiever moet insturen om het beste uit de banden te halen.”

    Al Qassimi, die in de Rallye Monte Carlo debuteerde, viel afgelopen vrijdag uit nadat hij een rots raakte en zijn wielophanging brak. Toch vocht hij zich terug van een 26e naar een 16e positie. “Het was een enorm moeilijke en technische rally, maar ik heb mijn tijden met die van andere rijders vergeleken en dat was bemoedigend. Ik was verheugd in de top tien te kunnen rijden voordat ik mijn fout maakte en de rest van de dag nodig had om mijn zelfvertrouwen weer te hervinden. De samenwerking met mijn nieuwe navigator is uitstekend en zijn WRC-ervaring heef me geholpen bij mijn pace notes.”

    BP Ford Abu Dhabi teamdirecteur Malcolm Wilson was tevreden over de start van het team. “Er lag veel druk op Mikko, maar hij heeft het gat dat Marcus Grönholm heeft opengelaten prima opgevuld en ik ben onder de indruk van zijn prestaties. Ik had geen beter resultaat durven hopen. Voor Jari-Matti was het een belangrijk leermoment, maar hij heeft veel ervaring opgedaan en zal daar later in het seizoen zijn voordeel mee kunnen doen,” verklaarde hij.

    Mark Deans, motorsport directeur van Ford of Europe: “Het is een fantastisch resultaat voor Ford om de beroemdste rally in het kampioenschap te kunnen finishen met vijf auto’s in de top tien. Deze rally heeft het niveau aangegeven dat we gedurende de rest van het seizoen moeten vasthouden, en ik ben ervan overtuigd dat ons dat gaat lukken.”

    Voor de coureurs staat nu de enige volledige sneeuwrally op de kalender. Van 7 t/m 10 februari wordt de Rally van Zweden verreden, met het hoofdkwartier in Karlstad.

    Uitslag
    1. S Loeb/D Elena F Citroen C4 3u 39min 17.0sec
    2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 3u 41min 51.4sec
    3. C Atkinson/S Prévot AUS Subaru Impreza 3u 42min 15.6sec
    4. F Duval/E Chevailler B Ford Focus RS 3u 42min 16.7sec
    5. P Solberg/P Mills N Subaru Impreza 3u 43min 57.9sec
    6. G Galli/G Bernacchini I Ford Focus RS 3u 48min 03.5sec
    7. J-M Cuoq/P Janvier F Peugeot 307 3u 49min 41.8sec
    8. P-G Andersson/J Andersson S Suzuki SX4 3u 50min 36.5sec
    9. H Solberg/C Menkerud N Ford Focus RS 3u 52min 00.6sec
    10 M Wilson/S Martin GB Ford Focus RS 3u 53min 17.1sec

    28-01-2008 om 15:07 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs