Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    22-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De Canadees Alex Tagliani zal van 2-4 februari a.s. voor het team van
    PKV op Sebring testen. Champcarwedstrijdleider Tony Cotman stapte vandaag onverwachts op


    tagliani_portret
    De 35 jarige Champcar-veteraan Alex Tagliani komt mogelijk voor PKV uit.

    Tagliani naar PKV?
    Alex Tagliani eindigde in zijn achtjarige Champcar carrière maar liefst zesmaal in de top 10, en eindigde in 2004 en 2006 als zevende in het kampioenschap. De 35 jarige-coureur uit Quebec eindigde in zijn Champcar carriere 76 maal in de Top 10 en 32 maal in de top 5. In 131 starts behaalde hij één overwinning op Road America, scoorde vijf poles en veertien podiums in zijn achtjarige Champcar-carriere.

    Algemeen Directeur Mark Johnson van PKV: “Alex is een capabele en competitieve rijder die altijd vooraan te vinden is. De test op Sebring stelt PKV in staat om van zijn ervaring gebruik te maken. Anderzijds geeft het ons ook de gelegenheid om te zien hoe Alex met het team samenwerkt i.v.m. onze zoektocht naar een tweede rijder.

    tagliani_villeneuve_bocht
    Alex Tagliani kwam in 2007 voor het team van RSports uit.

    Afgelopen jaar eindigde Tagliani als tiende in het kampioenschap met 205 punten. In tien van de veertien races kwalificeerde Alex zich in de Top 10 met een vierde gridpositie als uitgangspunt in de races van Las Vegas, Long Beach en Portland. De inwoner van Las Vegas, Nevada, eindigde van de 14 races tienmaal in de Top 10, waarvan viermaal in de Top 5 met als beste resultaat een vierde plaats in Las Vegas.

    Alex Tagliani: “Ik ben erg dankbaar dat PKV mij in de gelegenheid stelt om voor hen te testen. Het is een topteam. Dit team moet in staat worden geacht het kampioenschap te winnen, en het zou mooi zijn om in 2008 voor PKV te kunnen rijden. Ik denk wel dat ik in staat ben om hun naar de top te brengen, maar eerst moeten we ons huiswerk goed doen om een goede test in Sebring te hebben. Daarna kijken wij verder." Eerder dit jaar tekende de Spanjaard Oriol Servia bij PKV Racing

    Het team van PKV werd in 2003 opgericht en is eigendom van Kevin Kalkhoven en oud Champcar-coureur Jimmy Vasser.

    Champcar wedstrijdleider Tony Cotman weg
    Champcar wedstrijdleider Tony Cotman heeft de Champcar-organisatie sinds vandaag verlaten om zijn “carriere elders te vervolgen:” Volgens welingelichte bronnen zouden bepaalde wedstrijdbeslissingen van Cotman binnen de Champcar-organisatie niet altijd goed zijn bevallen. Op Zolder sloot Cotman de Brit Dan Clarke na een onbezonnen actie aan het begin van het weekend al na luttlele seconden van het evenement uit. Cotman wilde de Brit in principe voor de rest van het jaar uitsluiten. Uiteindelijk bleef het bij één wedstrijd. Het plotselinge vertrek van Cotman heeft binnen Champcar-kringen voor de nodige commotie gezorgd.

     

    22-01-2008 om 17:36 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.alonso over zijn kansen in 2008
    Klik op de afbeelding om de link te volgen fernando alonso zegt dat hij bang is dat renault geen stap voorwaarts maakt in 2008.

    ne een jaar afwezig te zijn geweest bij het franse team zette de spanjaard bij zijn eerste test meteen de snelste dag tijd neer dat ondanks dat de r27 in 2007 niet in staad was om zich te mengen in de strijd om het poduim.


    ik ben bang dat ik een slecht jaar tegemoet zal gaan waarin ik mijn best moet doen om achste te worden dat is niet goed voor mij motivatie zei de spanjaard tegen het spaanse telecinco het is belangrijk dat we naar vooren komen en strijden voor het podium goede resultaten zijn belangrijk voor de motivatie dan kom je verder vervolgt hij.

    alonso won met renault twee keer achter elkaar het kampioenschap in 2005 en 2006 en komt nu na een jaar mclaren gerdeden te hebben terug naar het team ondangs zijn zorgen zei alonso dat hei erop vertrouwt dat renault in 2008 weer een goede auto zal hebben met de r28 zal deze week zijn debuut makken.

    ik denk dat we een goede auto hebben de ontwikkeling van de r27 werd in juni 2007 al stilgelegt om alles op de nieuwe wagen te kunnen inzetten verklaart alonso in al die tijd denk ik dat het team iets goed heeft kunnen doen we zullen het binnenkord wel zien maar de wagen zal alvast beter zijn dan die van 2007 besloot de tweevaudig wereldkapioen.

    21-01-2008 om 18:44 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Na de twee testrallies in Corsica en Engeland eind vorig jaar maakt het Suzuki World Rally Team zich op om met twee nieuwe rallyrijders een volledig eerste FIA WRC rallyseizoen af te werken. Toni Gardemeister uit Finland en Per-Gunnar Andersson uit Zweden, de regerend Junior Rally Champion, zullen de Suzuki SX4 besturen.

    Suzuki vol ambitie naar Monte Carlo

    De eerste van de vijftien ronden uit het 2008 FIA World Rally Championship is de legendarische Monte Carlo Rally, het oudste en meest prestigieuze evenement uit de series. Net zoals het roulettespel dat veelvuldig in het fameuze Casino wordt gespeeld kan de uitkomst van de rally een loterij zijn. De condities kan diverse malen veranderen op dezelfde klassementsproef en het is niet ongewoon dat een proef wordt begonnen in stralende zonneschijn terwijl de finish bedekt ligt met sneeuw.

    Voor het tweede achtereenvolgende jaar zal de Monte Carlo Rally van start gaan in Valence met twee klassementsproeven in het donker. Na nog 12 KP’s op vrijdag en zaterdag arriveert de rallykaravaan in Monaco voor vier klassementsproeven over de Col de Turini en een super special over een deel van het fameuze Grand Prix traject.
    De route is 365.09 kilometer lang en voert de deelnemers over wegen die zowel oneffen als glad kunnen zijn.

    Het is de zevende keer dat Suzuki aan de start verschijnt van de Monte, na zes keer eerder in de JWRC categorie te hebben deelgenomen. De twee coureurs hebben met de SX4 WRC, in de nieuwe geelwitte kleurstelling, veel testkilometers afgelegd. De rally-Suzuki is voorzien van nieuwe afstellingen voor de differentiëlen en de wielophanging, terwijl ook tal van verbeteringen zijn doorgevoerd. Net als de andere WRC’s rijden ook de Suzuki’s op Pirelli banden.

    De 32-jarige Toni Gardemeister begint aan zijn negende Monte Carlo Rally en in 2006 stond hij in Monaco nog op het podium. Gardemeister: “Het is fantastisch om met Suzuki weer terug te zijn in het World Championship en als alles goed gaat hoop ik hier punten te scoren. De auto is nog nieuw dus zullen we nog niet vooraan rijden. Maar de betrouwbaarheid en set-up zijn goed. De SX4 is erg wendbaar en dat komt hier op de snelle en bochtige wegen rond Monaco goed van pas. Ik kijk vooral uit naar de proeven over de Col de Turini.”

    Voor de 27-jarige P-G Andersson wordt Monte Carlo zijn eerste WRC-rally in een WRC auto, waaraan hij in 2004 en 2005 deelnam met een Suzuki Ignis Super 1600.
    Aan de finish komen en ervaring opdoen is mijn prioriteit. De stap van een Super 1600 naar een World Rally Car is tamelijk groot, alles gebeurt veel sneller. Ik hoop dat de Monte Carlo rally goed verloopt zodat ik met veel vertrouwen uit kan zien naar de volgende rally, de Zwedenrally. Dat is tenslotte mijn thuisrally”, aldus Andersson.

    Het Suzuki-team is uitgebreid met de komst van Shusuke Inagaki, technisch directeur, en Akira Kawada, teammanager. Nobuhiro ‘Monster’ Tajima, hoofd van het Suzuki World Rally Team: “Resultaten zijn natuurlijk belangrijk maar in dit debuutjaar zullen we ook echt wel enkele problemen tegenkomen. Maar met Gardemeister en P-G Andersson als coureurs hebben wij de ambitie om optimaal te presteren.”

    21-01-2008 om 18:15 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bmw tevreden met eerste test van f1 08
    Klik op de afbeelding om de link te volgen bmw sauber heeft de eerste vierdaagse testriten met de f.08 achter de rug technis directeur willy rampf is tevreden over de resultaten.


    nick heidfeld mocht in valencia de nieuwe wagen testen en roberd kubica teste de f.07b op de laaste testdag rijd heidfeld eenenigentig ronden en roberd kubica legde tweeenveertig ronden af ondangs problemen met de stuur bekrachteging waren ze bij bmw sauber tevreden over de eerst echte testdagen met de nieuwe f.08.


    rampf zegt; ondangs de problemen met de stuurbekrachteging ziet het er goed uit en hebben we veel vertrouwen in de nieuwe wagen we zijn in staat veel ronden af te leggen zonder grote problemen met betreking op betrouwbaarheid van de wagen we hebben veel data kunnen verzamelen we zijn net begonnen en we hebben nog het een en ander te doen we moeten nu nog een goede afsteling te weten vinden de basis is gelegt voor ons testschema aankomende week in valencia.

    aankomende dinsdag tot donderdag is bmw sauber trug in valencia met het vervolg van de testritten met de f.08.

    20-01-2008 om 17:33 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mosley; in 2008 een motorwissel ongestraft
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    coureurs worden niet bestraft voor hun eerste ongeplante mottorwissel voor het seizoen van 2008.

    fia president max mosley schreef een brief naar alle teambaazen dat de coureus niet gestraft worden voor hun eerste ongeplande motorwissel het geduren seizoen van 2008 de eerste regels worden al bij gesteld voor het seizoen van 2008 deze regel zorgt ervoor dat een coureur niet bestraft word met tien plaatsen terug op de grid.

    teambazen hadden eerder al een gesprek met mosley in parijs en zijn het nu eens met deze regel deze regel moet eerst nog goedgekeurd worden door het world motorsport council maar niemant maakt zich druk over afkeuring van deze regel.

    mosley zei in de brief ik ben er van overtuigt dat een rijder ongestraft een ongeplande motorwissel over het gehele seizoen mag heben dit gaat voor de eerste motor voor elke auto die door fallen gewiseld moet worden.

    20-01-2008 om 17:20 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dietrich mateschits; vettel toekomstige ster
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    red bull eigenaar dietrich mateschits denkt dat sebastian vettel in de toekomst een hele grote jongen gaat worden in de formulen1.


    sesebastian vettel nam vorig jaar tegen het eind van het seizoen tijdend de gp van hongarije het stuurje over van scot speed dit word het eerste jaar dat vettel voor het eerst en heel seizoen gaat rijden in een formulen1 wagen bij het team van toro rosso vijf gp bij zijn debuut bij toro rosso scoorde vettel zijn eerste punten voor het team tijden de gp van china.

    vettel maakte zijn debuut in de formulen1 bij bmw sauber hij verving rober kubica nadat hij en heele zware crach mee maakten tijden de gp op indinapolis vettel wist de achte plaat op de motor speedway te pakken en werd en werd hierdoor de jongeste rijder die zijn eerste punten in de formulen1 scoorde deze resultaten zorgde ervoor dat redbull hem een stoeltje aan bood voor het kampioenschap 2008 bij toro rosso.

    mateschits zij tijdens en interviesw met autosport; vettel is een van die jongens met heel veel potensieel om een grote jongen te worden in de formulen1 hij is snel en inteligent en is zeer geinterseerd in de technisekant van de formulen1 hij heeft alles in zich om en grote ster te worden in de formulen1 en hij is gelukig weer thuis bij ons.

    mateschits is ook erg onder de indruk van sebastian bourdais teamgenoot van vettel in 2008 mateschits gelooft dat bourdais een aanwinst is voor het team en dat hij het team gaat helpen voor en sterk seizoen in 2008 we hebben grote verwachtingen van bourdais en we denken dat str een sterke midevelder gaat worden aldus mateschits.



    20-01-2008 om 17:09 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Junior Strous en Dominick Muermans bundelen dit jaar de krachten in een compleet Nederlandse equipe. Met de deelname in het Champ Car Atlantic kampioenschap, die als opstap geldt naar de ChampCar World series, waar onder andere RedBull F1 testcoureur Robert Doornbos furore maakte, staat alles in het teken van het oranje project. In het Condor Motorsport Team van Carlos Bobeda worden de komende maanden dan ook alle voorbereidingen getroffen voor een unieke samenwerking met de beide Nederlandse race talenten.

    Muermans bolide krijgt oranje tintje

    Voor het eerst in de Nederlandse racehistorie wordt er in Amerika met een Nederlands team geracet in deze zeer snelle raceklasse. Terwijl Muermans zich al in de USA bevindt, is Junior Strous naar Los Angeles afgereisd, waar vandaag en maandag een ‘seat-fitting’ en afstelsessie zal worden uitgevoerd. Vervolgens staan de komende periode diverse testen op het programma. Samen met Dominick Muermans worden er nog zes testdagen afgerond.

    Junior Strous in oranje project

    Het is nog niet zeker of het team naar de officiële Champcar Atlantic tests in Sebring Florida gaat op 5 en 6 Februari. Teambaas Carlos Bobeda verklaarde: “Ik zie daar persoonlijk weinig in. We moeten voor die test heel Amerika van de oost naar west doorkruizen met onze truck en bolides. Dan kunnen we in Sebring twee dagen rondrijden op een hobbelige baan, waar we gedurende het raceseizoen nooit meer komen. Ik concentreer me liever op de tests op circuits waar ook daadwerkelijk met de Atlantics geracet gaat worden, banen als Laguna Seca en Portland.”

    Goed nieuws dus voor de Nederlandse racefans, binnenkort wordt het team officieel aan de pers voorgesteld. De auto’s gaan rijden in identieke kleuren, momenteel wordt uit drie verschillende ontwerpen gekozen. De kleur oranje zal ruim vertegenwoordigd zijn op de Atlantic bolides.

    20-01-2008 om 16:47 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Gulf' Aston Martin DBR9 als topaffiche op International Racing Show Luik
    Een kleine twee weken en dan opent de International Racing Show te Luik zijn deuren. Onlangs stond de Aston Martin DBR9 in Gulf kleuren te pronken op de 'Autosport' Show in Birmingham, en binnen een kleine twee weken is de show in België aan de beurt. De fabrieks Aston Martin in Gulf kleuren zal de topaffiche vormen in Luik.


    Het is veertig jaar geleden sinds de eerste 'Gulf' zege in Le Mans. In 2008 gaat Aston Martin Racing wederom de uitdaging aan met de Corvettes. Naast het verdedigen van de titel, probeert men om na veertig jaar opnieuw een 'Gulf' wagen op het hoogste schavotje te krijgen.

    Naast het Britse GT1 geweld, komt ook de Trading Performance Zytek LMP2 opdagen in Luik. Later dit jaar is deze wagen ook nog terug te zien in de 1000 km van Spa.

    20-01-2008 om 00:09 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Champcar Atlantic: Lot uit de loterij voor runner-up Perrera door vreemde keuze kampioen Matos
    Champcar Atlantic kampioen Rafael Matos liet de afgelopen week een bonus van 2 miljoen dollar liggen en koos voor de Infiniti Proseries in 2008





    kampioen_matos
    Champcar Atlantic kampioen Matos gaat in ieder geval
    niet richting Champcar

    Champcar Atlantic kampioen Matos kiest voor de Infiniti Proseries
    Champcar Atlantic kampioen Rafael Matos heeft in de VS voor de nodige opschudding gezorgd. De regerende kampioen besloot voor 2008 niet naar de Champcarworldseries over te stappen. Matos maakte eerder deze week bekend dat hij komend seizoen in de Infiniti Proseries voor het team van Andretti Green Racing gaat uitkomen. Zoals bekend is dit de opstapklasse naar de IRL. Matos kwam in 2006 naast zijn Atlantic activiteiten viermaal in de Infiniti Proseries uit en won twee wedstrijden in St. Petersburg.

    Bij insiders baarde de beslissing van Matos het nodige opzien. De winnaar van het Champcar Atlantic kampioenschap wordt door de organisatoren van de Champcar World Series een bonus van twee miljoen dollar ter beschikking gesteld om onderdak te vinden bij een Champcar Team. De Fransman Simon Pagenaud maakte hier in 2006 dankbaar gebruik van en vond afgelopen seizoen onderdak bij het team van Derrick Walker. Rookie Pagenaud eindigde voor Team Australia als achtste in het kampioenschap.

    Doordat Matos van de 2 Miljoen Dollar bonus afzag, trok de Fransman Franck Perrera, die als tweede in het kampioenschap achter Matos eindigde, een lot uit de loterij. Perrera, die met het team van Condor Motorsport als tweede eindigde krijgt nu de beschikking over deze bonus. Zoals bekend won Charles Zwolsman de Atlantic titel voor het team van Condor Motorsports, en kwam Junior Strous eveneens in 2007 voor het team uit.

    perrera
    Runner-up Franck Perrera trok onverwachts de
    hoofdprijs.

    20-01-2008 om 00:08 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de la rosa mist alonso
    Klik op de afbeelding om de link te volgen pedro de la rosa zegt dat het vertrek van zijn landgenoot fernando alonso een groot verlies is voor het bristse team.


    de la rosa laat weten dat de problemen tussen alonso en lewis hamilton en teambaas ron dennis hem niet persoonlijk aanging en dat hij daar verder ook helemaal buiten stond.

    de la rosa verklaart tegenover een spanse krant dario persoonlijk mis ik fernando alonso heel erg.

    fernando is voor elk team een groote aanwinst je kunt hem beter voor je hebben dan tegen je maar we zullen er wel aan wennen om zonder hem te werken.

    de la rosa teste eerder deze week de nieuwe mp4/23 op het circuit van jerez in spanje over zijn bevindingen over de nieuwe wagen verklaart hij hij lijkt op de wagen van vorig jaar hij is gemakelik te rijden maar er is nog voldoente ruimte voor verbetering.

    momenteel werken we meer aan bertrouwbaarheid dan aan het zoeken van de snelste rondetijd.

    de la rosa zei verder dat de kansen  om trug te keren elk jaar maar kleiner worden  en dat hij er over dacht zijn geluk in een andere raceklase te gaan probeeren.

    dario vroeg hem dat la mans nu een op zie voor hem is na het verlies van zijn stoeltje aan heikki kovalainen de la rosa zei daar op na alles wat er gebeur is zijn mijn kansen om nog en gp te rijden bij mclaren erg klein vooruitkijkent denk ik zeker na om in andere serie te gaan racen ik kijk er naar uit om trug te gaan racen.

    19-01-2008 om 17:17 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hamilton niet onder de indruk van alonso
    Klik op de afbeelding om de link te volgen lewis hamilton is niet onder de indruk van zijn voormale ploegenoot fernando alonso en diens prestatie bij renault afgelopen test op jerez.

    na een moeilijk jaar bij mclaren-mercedes is fernando alonso weer trug op het oude nest fernando alonso wist tot twee ker toe de wereldtitel te winnen bij renault fernando alonse zet de snelste tijd neer tijdens de enige droge dag op jerez lewis hamilton heeft zijn twijfels en denk niet dat deze dratise verbeteringen alleen aan fernando alonsr liggen.

    lewis hamilten zij in een inrterview bij de spaanse krans dario renault is een sterk team en kan absuluut zelf heel goed een auto ontwikelen als de rijders goed samewerken word dat een geheel.

    ook het gerucht da mclaren problemen zou hebben met de ontwikelingen van de auto 2008 nu de input van alonso weg is word onderuit gehaald door hamilton.
    lewis zegt het word apsuluut weer het zelfde al vorig jaar heikki en ik zijn verandwoordelijk genoeg om sammen te werken aan de ontwikelingen van de auto en ik weet zeker dat het een probleem moet zijn voor ons.

    19-01-2008 om 17:04 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.raikkonen; de nieuwe ferrari beter dan de oude
    Klik op de afbeelding om de link te volgen de f2008 is beter dan zijn titelwinende voorganger zei kimi eerder deze week tijdens een test op jerez.

    tijdens een interview met de spaanse sport krant marca over de prestatie van de nieuwe f2008 zei raikkonen de auto is in vele opzichten beter geworden  vooral in de langzame bochten.

    aankomende dinsdag is in valencie een groepstest kimi vorvolgt zijn interview in valencie word de auto aangepast en voor zien van aangepaste onderdelen tot nu toe is de auto erg goed ik denk dat we er eg goed voor staan mt deze ontwikelingen.

    19-01-2008 om 16:52 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.raikkonen; de nieuwe ferrari beter dan de oude
    Klik op de afbeelding om de link te volgen de f2008 is beter dan zijn titelwinende voorganger zei kimi eerder deze week tijdens een test op jerez.

    tijdens een interview met de spaanse sport krant marca over de prestatie van de nieuwe f2008 zei raikkonen de auto is in vele opzichten beter geworden  vooral in de langzame bochten.

    aankomende dinsdag is in valencie een groepstest kimi vorvolgt zijn interview in valencie word de auto aangepast en voor zien van aangepaste onderdelen tot nu toe is de auto erg goed ik denk dat we er eg goed voor staan mt deze ontwikelingen.

    19-01-2008 om 16:51 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    HEIZEL - Een twintigtal rijders die zich reeds hebben ingeschreven voor de nieuwe Clio Cup Belgium 2008 waren deze namiddag aanwezig op de overvolle stand van Renault in paleis 5 van het Autosalon.

    Terwijl het grote publiek rondjes draaide rond de Renault F1-bolide, die blijkbaar niet alleen Fernando Alonso doet dromen, woonden een honderdtal genodigden van Renault België Luxemburg in een zaal van paleis 11 de officiële presentatie van het kampioenschap 2008 bij, voorgesteld door Thierry Tassin en zijn agentschap Track on Time.

    “De herlancering van de Clio Cup wordt geplaatst in het teken van de gezelligheid en toegankelijkheid in de paddock én de fair-play, zowel op de piste als daarnaast”, benadrukte de viervoudige winnaar van de 24 uur van Francorchamps. “Zij die met de botsautootjes willen spelen, moeten maar naar de kermis trekken.”

    Clio Cup

    Geen sprake meer van hoge herstelkosten aan het koetswerk dus. “Ons team van technische commissarissen en onze wedstrijdleiding zijn goed gerodeerd. We zullen een nultolerantie toepassen. De regels van de sportiviteit zullen even strikt moeten worden nageleefd als tijdens het afgelopen seizoen bij de jonge wolven van de Formula Renault 1.6.”

    Iedereen is dus gewaarschuwd. En iedereen, dat zijn een pak rijders. Naast de 19 wagens die reeds officieel zijn ingeschreven komen er nog een tiental auto’s voor enkele Nederlanders, maar ook enkele Belgische jonge wolven. Daarbij hoogstwaarschijnlijk Kevin Demaerschalk, in 2007 één van de revelaties van het seizoen FR 1.6. “Er blijven nog drie maanden voor de eerste wedstrijd en heel wat rijders wachten nog op een groen licht van één of andere sponsor om hun deelname te bevestigen”, preciseert TT.

    Laat ons eerst even de zekere deelnemers overlopen, met minimum vier wagens voor het team van Racing for Belgium. De referentie van het team is Philip Jacobs, een ervaren rot van de Clio Cup, want in 2004 streed hij nog met Corthals om de titel.

    In afwachting van de terugkeer van een andere kampioen is het team van Wim Coekelbergs ook verheugd de deelname van Pierre-Yves Hardenne te kunnen aankondigen. De ex van Justine Henin is bezeten door gemotoriseerde sporten en koos voor de Clio Cup om zijn debuut in de autosport te maken.

    Jean-Baptiste Malherbe en Ronnie Latinne zijn geen onbekenden voor de promotieformules van het Franse merk en ook uit andere kampioenschappen maken rijders hun opwachting, zoals Laurent Culot, Martin Lucas, Romain Troonbeeckx of nog Olivier Meurens.

    Tijdens de Clio Cup 2008 kunnen we ook kennis maken met enkele nieuwelingen als Mathieu Novali, de Britten Nick Jones en Rob Austin en de Fransen Marc-Antoine Colas en Thierry Boetsch, overtuigd door Patrick Perrin, die tot groot plezier van elk ook zelf zijn comeback maakt.

    Dan is er nog de Guest Car ingezet door Renault België Luxemburg, die enkele sterren uit de sport- of showbizwereld de kans zal geven van het racen in peloton te proeven. De zes meetings die op het programma staan worden verreden in Zolder (Belgian Race Kick Off en Truck GP), Francorchamps (World Series by Renault, 12 uur en Racing Festival) en op de Nürburgring (World Series).

    “Bij de twee grote meetings van de World Series rijden we samen met onze Duitse buren, terwijl we in het voorprogramma van de 12 uur het gezelschap krijgen van de deelnemers uit het Zwitserse kampioenschap”, legt Tassin uit. “Het seizoen 2008 begint officieel met twee Test Days, de eerste op 25 maart in Francorchamps, de volgende tijdens de voormiddag van 3 april in Zolder.”

    Bij de belangrijkste nieuwigheden voor 2008 die deze zaterdag werden onthuld hoorde ook de aankondiging van een nieuwe motorleverancier voor alle klanten van de Cup. “Alle wagens moeten worden uitgerust met de motorkit 2008 (schroeven van de aandrijfstang en overbrenging). De motoren worden bij onze nieuwe motorleverancier Fabio Lazzerini (R-Tec) op de bank gezet, vooraleer ze voor de eerste wedstrijd worden verzegeld.”

    Zo kan een perfecte gelijkheid worden gegarandeerd. Nieuwe Michelin-banden (harder en met een langere levensduur) werden speciaal door Renault Sport ontwikkeld en zijn verplicht te gebruiken voor de twee manches van 25’ (geteld in aantal ronden), waarvan de startgrid wordt bepaald door de kwalificatiesessies (eerste sessie voor race 1, tweede sessie voor race 2)

    Bij elke meeting zal er door AXL Gold Racing van Alex Parmentier een nieuwe service voor reserveonderdelen worden verzorgd.

    Zo kunnen de kosten voor de enige promoformule voor toerismewagens in België nog meer worden gedrukt. De beloning voor de winnaar van het kampioenschap past helemaal bij dit uitzonderlijke sprintkampioenschap: een premie van 30.000 euro en een test in een Mégane. “De anderen worden echter niet vergeten. Omdat we het in de paddock gezellig willen houden organiseren we samen met Renault en onze partner Stand 21 na elke meeting een kleine tombola, naast uiteraard de banden die door Michelin aan de eerste drie worden geschonken.”

    Om maar duidelijk te stellen dat Renault en Track on Time werkelijk aan alles hebben gedacht om de Clio Cup 2008 onder een goed gesternte te laten beginnen.

    19-01-2008 om 16:37 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Print
     
    François Bouillon en Jean-Claude Voets zullen komend seizoen de kleuren van McDonald’s blijven verdedigen in de Mediagroep Van Dyck Belcar 2008. Bouillon verlaat dus Gabriël Racing die zich in 2008 wil toeleggen op de Renault Clio Cup

     
    PMB Motorsport laat voor het duo Bouillon/Voets een ex PSI-Porsche GT2 R aanrukken en gaat daarbij naar eigen zeggen niet over één nachtje ijs.
    De voorbereidende testsessies zullen worden afgewerkt door Wolfgang Kaufmann en Fabrice Walfish onder supervisie van Bernard De Dryver en ex PSI-mannen Schumacher en Ansgar.
    In een tweede voorbereidende fase zullen Bouillon en Voets het kuipje vullen, nog steeds onder begeleiding van voormeld trio.

    François Bouillon: “De eerste indruk na ons bezoek aan de ateliers van PMB Motorsport in Landen waren zéér positief. Vooral door de samenwerking met De Dryver, Schumacher en ingenieur Ansgar kan ik me nog een pak bijschaven. We starten dus terug in Division Belcar Specials en hebben grote ambitie. Als de normtijd ons een beetje gunstig gezind is, denk ik dat Jean-Claude en ikzelf de Porsche GT2 R binnen de top 10 algemeen kunnen loodsen. Het is momenteel natuurlijk nog een beetje koffiedik kijken wat de concurrentie zal brengen in de Belcar Specials, maar we starten met titelambities. En als ik zie waar de Porsche biturbo van AD Sport eindigde tijdens de recent verreden 24 Hours of Zolder, hopen we dat ook wij tijdens de Zolderse etmaalrace een mooi resultaat kunnen neerzetten. De PMB-Porsche 996 GT2 R is de laatste die door PSI werd ontwikkeld. We starten dus dit seizoen met frisser materiaal dan voorgaande jaren en de wagen is ook uitgerust met een sequentiële schakelbak. Dit is het vierde seizoen dat ik aantreed in de Belcar met een Porsche. De ex PSI-wagen zal duidelijk sneller zijn, maar gezien mijn ervaring met Porsche zal de aanpassing wel vlot verlopen. Mogelijk gaan we ook enkele wedstrijden betwisten van de Dunlop Endurance Cup. Ik ben ook zéér tevreden dat ik kan rekenen op een snelle co als Jean-Claude Voets”, besluit de Kortrijkzaan.

    Met Jean-Claude Voets haspelde Bouillon de laatste drie wedstrijden van het seizoen 2007 af en werd vierde in de eindstand van de Belcar Specials. Voets toonde zijn snelheid door de chrono’s van Kuus te evenaren tijdens de 24 Hours of Zolder. Niettegenstaande 2008 het eerste volledig Belcarseizoen wordt voor Voets, fietste deze ex kartkampioen reeds een aardig palmares bijeen. Zo werd hij in 2004 aan de zijde van Pascal Mathieu vice-kampioen BTCS in een Porsche van GPR na teamgenoten Nef/Lémeret.
    “De ex PSI-Porsche is in staat om zéér snelle chrono’s te rijden”, verduidelijkt Voets zijn keuze. “Ga maar eens na wat Palttala destijds met deze wagen presteerde. Het blijft voorlopig echter gissen wat SRO van plan is inzake de normtijd. Dan pas zullen we onze plaats in het peloton kennen. ”.   

    Naast de Mediagroep Van Dyck Belcar 2008 is PMB Racing ook van plan om een internationaal programma op poten te zetten met twee nagelnieuwe Porsches 997 GT2 R. Enerzijds is er interesse in LMS met Robert Collard, Eastwood en een nog te bepalen derde piloot. Anderzijds wil PMB een identiek exemplaar inzetten in de FIA GT met Kaufmann en Frank Mountain.

    18-01-2008 om 18:55 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hamilton teken voor 5 jaar bij bij mclaren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen lewis hemilton heeft een verlenging van zijn contrack getekend met mclaren-mercedes voor nog eens vijf jaar zo werd vandaag bekend gemaakt daarmee zal hij tot 2012 uitkomen bij het britse team.

    de jonge brit had een droomstart van zijn formulen1 cariare waarbij verschilende record brak hij werd zelfs bijna wereldkapioen slecht een punje kwam hij tekord op de fin kimi raikkonen.

    teambaas was vanzelfsprekend uitermate blij dat hij zichzelf nog vijf jaar van de dienste van de 23 jarige oude brit heeft verzekerd we zijnblij dat we kunnen melden dat we het contrackt van lewis hamilton hebben verlengt tot 2012.

    lewis tekende zijn eerste overeenkomst met het formule 1 team van ron dennis in november 2006 hij overtrof echter alle verwachtingen an het team door in zijn debuutjaar erg goed te presteeren toch was hij toen al tien jaar aan het team verbonden.

    gezien de presentatie van lewis in de loop van het sezoen 2007 is het duidelijk dat hij behalve een contrackteverlening ook opslag verdient we hebben vandaag de voledige overeenkomst met hamilton verlengt tot 15 jaar dat is volgens ons de langste overeenkomst ooit tussen een sporman en een team ging denis verder.

    lewis is een buitegewoon persoon zowel op profecioneel vlak en persoonlijkvlag hij heeft veel kridiet binnen het team vodafone mclaren mercedes kijkt uit naar een nieuw sezoen en we verwachten allemaal dat lewis en heikki een goed jaar zullen beleven vervolgde ron zijn ralaas.

    ook hamilton kon zijn vreugde niet verbergen na zijn contracht verlenging hij hoop het in 2008 beter te doen dan in zijn debuut jaar en alsnog de tittel te pakken het is geweldig voor mij dat vodafone mclaren mercedes mijn contracht verlengt tot 2012 zei hij hoewel 2007 mijn eerst sezoen was in de formulen 1 ben ik al sins 1998 verbonden aan mclaren en mercedes ik heb het gevoel dat ik heel mijn cariare voor dit team wil blijven rijden ging hamilton verder.

    ik ben bij het juiste team om te strijden voor overwiningen en titels in zowel het kampioenschap bij de rijders als bij de constructeurs in de toekomst we hebben veel uidagingen voor ons liggen  maar ik weet voor 100% dat ik met dit team voor elkaar kan boxen besloot hamilton zijn toespraak.

    18-01-2008 om 18:49 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    480_muller
    De SEAT-diesels raken 25 kg gewichtsvoordeel en de vlakke bodemplaat kwijt

    Zo’n zes weken voordat het WTCC-seizoen van start gaat in het Braziliaanse Curitiba heeft het toerwagenbureau van de FIA een aantal veranderingen op technisch gebied vastgesteld. Zo mogen de SEAT Leon diesels niet meer met vlakke bodemplaat rijden en raken ze hun extra gewichtsvoordeel van 25 kg, dat in juli vorig jaar werd besloten, kwijt. Bovendien zullen de auto’s met dieselmotor worden uitgerust met een meetinstrument, dat de turboboost, de benzinedruk en de lucht-/brandstofverhouding in het verbrandingsmengsel meet.
    Een aantal vrijstellingen voor diverse auto’s, de veelbesproken zogeheten “waivers”, worden ook voor het komend seizoen gehandhaafd. Hierbij gaat het onder andere om de spoorbreedte van de Alfa Romeo 156, de oliepomp, de schokdempers, de uitlaat en de vlakke bodemplaat voor de SEAT Leon-benzines, de ophanging, wielkasten, spoorbreedte, cilinderkop, oliecarter en subframe voor bij de Chevrolet Lacetti en de aandrijflijn, de motorkap en het uitlaatsysteem bij de BMW 320si.

    De algemene reductie van het minimumgewicht voor voorwielaandrijvers van 20 kg, besloten op 26 juli 2007, en van 15 kg voor achterwielaandrijvers als compensatie voor een nadeel bij een rollende start, zoals besloten op 3 april 2007, vervallen, evenals de extra reductie van 25 kg voor de SEATs van eind juli 2007. Daarentegen mag de Chevrolet Lacetti 20 kg lichter worden dan de rest van de voorwielaandrijvers en de SEAT Leon 2.0 TFSI, de benzine-uitvoering, 25 kg lichter worden.

    Het totale prijzengeld in de Yokohama Independents’ Trophy wordt verhoogd naar 384.000 Euro voor het hele seizoen. Het puntensysteem voor de privérijders blijft ongewijzigd, met dubbele punten voor de beide races op het stratencircuit van Macau. Opmerkelijk: Stefano d’Aste, die vorig jaar met een verschil van slechts twee punten de titel won bij de privérijders, mag zijn status als “Independent driver” behouden, maar zal het seizoen beginnen met een aftrek van twee punten. Ondertussen heeft D‘Aste bekendgemaakt dat hij komend seizoen weer voor het Italiaanse Proteam zal uitkomen, waar hij ook in 2005 en 2006 al reed. Afgelopen jaar beleefde hij een intermezzo bij het Duitse Wiechers Sport, waar hij zoals gemeld de titel won

    18-01-2008 om 18:12 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Door het wegvallen van de Dakar 2008 werd plotseling de 24 Hours of Dubai de eerste grote internationale wedstrijd van het jaar. Ook heel wat Belgische piloten verschenen aan de start waaronder ook de zesttienjarige Niels Lagrange uit Neerpelt. Na een goede start op vrijdagnamiddag was het Lagrange, die als tweede na Jean-Charles Perrin het stuur in handen nam. Met chrono’s rond de 2’20” voor het team, dook de youngster regelmatig onder deze rondetijd.

    Niels Lagrange in de Porsche

    Met het vallen van de avond gebeurde iets wat in Dubai al een jaar niet meer gebeurd was: het begon te regenen. Voor heel wat deelnemers werd dit een echte nachtmerrie. Zéér weinig teams hadden zich voorzien van regenbanden omdat de kans op regen in Dubai haast nihil is. Ook First Motorsport vormde hierop geen uitzondering. Een bijkomend probleem is dat er op de prachtige Dubai Autodrome geen afwatering bestaat, zodat het water een natuurlijke afvloei zoekt voor zover die daar mogelijk is. Op het ogenblik dat Lagrange de wagen in handen kreeg, stond de Porsche 996 GT3 op gesneden slicks, te vergelijken met intermediate tires. Na enkele ronden besliste Lagrange echter om terug de pitlane op te zoeken omdat hij racen in dergelijke omstandigheden niet verantwoord vond. In één ronde maakte hij twee pirouettes, en dit tegen een snelheid van dertig kilometer per uur.

    Team

    Niels Lagrange: “Ik heb echt afgezien in de wagen. Dit was gewoon niet te doen. Op de rechte lijn zag je enkel een watergordijn en sommige wagens haalden zelfs de snelheid van dertig kilometer per uur niet meer. Onze Porsche zwalkte over de piste, zoekend naar enige tractie. Ik heb die beslissing genomen omdat ik dit niet aankon met dergelijk schoeisel. Achteraf gezien zijn verschillende teams mij komen vertellen dat ik als jongste deelnemer de juiste beslissing nam, en dat dit toch wel enige moed vergde. Eerst begreep ik niet goed wat ze allemaal bedoelden, want voor mij was het een grote teleurstelling. Achteraf begreep ik het des te beter. Teamgenoot Thierry Blaise kwam bij het uitkomen van de laatste rechtse voor de rechte lijn in moeilijkheden en boorde de Porsche in de muur met een gescheurde ophanging tot gevolg. Hierdoor werd nogmaals “Code 60” uitgeroepen. Code 60 is een procedure ter vervanging van de pace-car waarbij de deelnemers niet sneller dan zestig kilometer per uur mogen rijden, de zoveelste in de rij. Gelukkig kwam Thierry er met enkel een pijnlijke hand van af. Het was uiteraard voor het hele team van First Motorsport en onszelf een grote teleurstelling zonder enig verwijt richting Blaise. Het hele team van First Motorsport en GL-Racing vzw (Geert Lagrange Racing vzw) hebben schitterend werk geleverd en ik wil dan ook iedereen van harte bedanken. Ik kijk er in ieder geval naar uit om terug te gaan.”

    Bij GL-Racing wordt nu alle aandacht gefocust richting Mediagroep Van Dyck Belcar 2008. Er zijn reeds contacten lopende en verschillende pistes worden bekeken. Wordt vervolgd...

    18-01-2008 om 15:18 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Driebergen - McGregor Fashion Group B.V. en het AT&T Williams team zijn overeengekomen dat McGregor zich voor de komende drie jaar als officiële partner verbindt aan het AT&T Williams team. Als onderdeel van de samenwerking is een geheel nieuwe teamkit ontworpen. Een exclusieve “Williams F1 by McGregor” collectie, geïnspireerd door de teamkit, zal in maart 2008 in de winkels liggen. Bovendien zal de merknaam McGregor de komende drie seizoenen aanwezig zijn op de AT&T Williams racing cars, de team outfits en op de helm van de rijders.

    Williams F1 by McGregor

    “Williams F1 by McGregor” collectie
    De nieuwe teamkit voor het gehele AT&T Williams team, inclusief 520 factory workers, bestaat onder andere uit caps, broeken, jacks, polo’s, truien, schoenen, riemen en reistassen in de welbekende blauw/witte Williams kleuren. De “Williams F1 by McGregor” voorjaarscollectie wordt gekenmerkt door een blauw/wit kleurbeeld en is een directe afgeleide van de teamkit.

    Jan Paul ten Hoopen, commercieel directeur van McGregor:

    “Wij zijn trots om de officiële kleding partner te worden van een van de meest succesvolle teams uit de Formule 1. Als enig onafhankelijk F1 team wordt Williams net als McGregor geassocieerd met ambitie, ondernemerschap, een sterke heritage en grote kans op toekomstige successen. Deze verbintenis stelt ons in staat om onze voortdurende internationale groei in landen zoals Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje en Portugal te versnellen en is tevens een sterke impuls voor het image van het merk“

    Frank Williams, oprichter van het AT&T Williams team:

    “Met veel overtuiging onderschrijf ik het credo van McGregor: “No Future Without Ambition”. Wij zijn zeer trots met een ambitieus internationaal lifestyle merk als McGregor samen te gaan werken. McGregor’s ervaring in het ontwerpen van exclusieve en aansprekende race collecties die voldoen aan de hoogte eisen, gecombineerd met hun ambitie en passie voor racen zorgt voor een professionele uitstraling van ons team”

    McGregor Fashion Group B. V.
    McGregor is onderdeel van de in 1993 opgerichte McGregor Fashion Group BV, één van de meest succesvolle modehuizen in het hogere marktsegment. Circa 600 medewerkers in Europa bouwen dagelijks aan het succes van de merken McGregor, Gaastra, Dimaggio en Adam Menswear. Deze merken zijn verkrijgbaar in 3000 multi-brand stores, 190 shop-in-shops en meer dan 100 eigen winkels wereldwijd. De omzet overstijgt dit jaar EUR 170 miljoen.

    18-01-2008 om 15:17 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.


    Precies honderd ronden reed Ralf Schumacher op het circuit van Estoril in Portugal tijdens zijn eerste DTM-test en dat zorgde voor een positieve klank: "Het rijden van deze auto is nog leuker dan ik gehoopt had“, aldus de voormalige F1 coureur, die donderdag de testrit in de AMG Mercedes C-Klasse afsloot.

    Lof voor de toerwagen debutant kwam er ook van Mercedes-Benz Motorsportchef Norbert Haug. "Ralf heeft veel ronden kunnen rijden tijdens onze twee testdagen, ondanks het hoge niveau van de DTM-klasse wist hij zeer snelle tijden neer te zetten.“

    De zesvoudig Grand Prix winnaar zocht langzaam maar zeker naar een snelle afstelling voor de DTM-bolide. "Ik heb mijn eerste honderd ronden in de DTM-Mercedes gebruikt om geleidelijk de limiet op te zoeken“, vertelde Schumacher. "Het is me duidelijk geworden dat het niet mogelijk is om een deze auto binnen een dag op de limiet te krijgen“, aldus de gewezen Toyota Formule1 coureur. Ook is het nog niet duidelijk of de jongste Schumacher telg komend seizoen ook daadwerkelijk op het racecircuit te zien is. "Wat er nu gaat gebeuren is nog volledig open, mogelijk komt er een vervolg op deze DTM-test. We zullen het in alle rust bespreken“, aldus de coureur uit Kerpen.

    Aan de DTM-fans zal het niet liggen, met zekerheid kan gezegd worden dat de op twee na succesvolste Duitse F1 coureur nog steeds zeer populair is bij onze oosterburen.

    18-01-2008 om 15:15 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs