Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    11-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Trouwe bezoekers van AUTOSPORT.NL weten inmiddels dat Danny van Dongen en Rogier Kroymans komend seizoen een Corvette C6 GT4R gaan bemannen in de klasse Supersport 1 van de Dutch Supercar Challenge (DSC). Het duo verschijnt onder de vlag van Kroymans Racing op de baan. Maar er is meer. Veel meer. De Europese Corvette-importeur, met als thuisbasis Breukelen, biedt geïnteresseerde rijders de kans om met een door Corvette-specialist Callaway Competition ontwikkelde Corvette C6 GT4/GT4R in actie te komen in de DSC, FIA GT4 of een andere GT-klasse.


    480_corvette_publiek
    Veel belangstelling voor de plannen van Corvette Europe
     
    Corvette heeft vooral de laatste jaren veel successen in de autosport behaald. Het merk won vijf keer zijn klasse tijdens de 24 uren van Le Mans en was viermaal de sterkste tijdens de 12-uursrace van Sebring. Corvette won het algemeen klassement van de 24 uren van Daytona en boekte in de handen van onder meer Mike Hezemans vele zeges in FIA GT. Mike (zie onderstaande foto) won bijvoorbeeld vorig jaar met zijn teamgenoten de 24 uren van Spa-Francorchamps. De Europese Corvette-importeur wil met een nieuw en prachtig initiatief op dit succes inhaken. Corvette Europe wil ook winnen, maar dan met een concept dat qua kosten meer ‘down to earth’ is.

    480_corvette_mike_2

    Breed inzetbaar

    Corvette won het afgelopen seizoen ook de titel voor teams in het Europese FIA GT3 kampioenschap. Het merk was niet van de partij in FIA GT4, de relatief betaalbare GT-klasse die in 2007 het levenslicht zag. Dit jaar gaat dat veranderen. Corvette-specialist Callaway Competition ontwikkelt momenteel op basis van de Corvette C6 een GT4-variant. Callaway tekende eerder al voor de geboorte van de Corvette GT3, waarvan er inmiddels elf zijn gebouwd.
    De C6 is het ‘basismodel’ van Corvette, uitgerust met een 6,2 liter V8 met 436 pk. De Corvette C6 GT4 kan met enkele lichte aanpassingen ingezet worden in klassen als de DSC, Belcar en het Brits GT-kampioenschap. Deze aangepaste versie noemt Corvette de GT4R. “Dat is het grote voordeel van de GT4”, benadrukte Corvette Brand Manager Koos Pettinga tijdens een bijeenkomst bij Kroymans Breukelen, pal langs de snelweg A2. “De brede inzetbaarheid maakt van de Corvette GT4 een heel veelzijdige auto.”
    Volgens manager PR Dick Braakhekke is de Stéphane Ratel Organisation, de promotor van FIA GT4, enthousiast over de komst van de Corvettes. “Ratel wil er graag merken zoals Corvette bij hebben.”



    Dick Braakhekke legt uit waarom Corvette in de nationale autosport stapt. 


    480_corvette_pettinga

    Corvette Brand Manager Koos Pettinga: “De brede inzetbaarheid maakt van de Corvette GT4 een heel veelzijdige auto.”

    Dutch Supercar Challenge

    Voor Nederlandse rijders is met name de inzet in de DSC interessant. De Corvette C6 GT4 wordt voor deze klasse aangepast, met onder meer enkele aërodynamische hulpmiddelen zoals een splitter vóór, meer vermogen, remmen van de Corvette GT3 en een motorkap van koolstofvezel. De eerste GT4R wordt momenteel door Callaway Competition gebouwd voor Danny van Dongen en Rogier Kroymans. Dit duo zal komend seizoen in de klasse Supersport 1 van de DSC uitkomen, plus naar verwachting tijdens twee raceweekeinden van FIA GT4. Speciaal voor de DSC heeft de Corvette-importeur een concept ontwikkeld dat valt in de categorie ‘arrive and drive’. De rijders kopen een Corvette GT4R en krijgen vervolgens een brede ondersteuning op het gebied van onder meer techniek (een engineer en twee monteurs voor elke auto), transport, publiciteit en hospitality. De inschrijving in de DSC is gegarandeerd en dat is geen overbodige luxe in de klasse die met een uniek luxeprobleem kampt: er zijn meer potentiële deelnemers dan startplaatsen. Als er meer dan vijf Corvettes aan de start staan, verstrekt Corvette Europe bovendien prijzengeld.
    Pettinga: “Wij leveren een raceklare Corvette GT4R voor 150.000 euro, exclusief BTW. De running costs voor een seizoen Dutch Supercar Challenge, inclusief alle genoemde ondersteuning, komen op circa 80.000 euro.”
    Cadillac Corvette HUMMER Europe, zoals de Corvette-vertegenwoordiging in Europa officieel heet, tekent ook voor de onderdelenservice.

    Enthousiast

    480_corvette_dkd

    They just love Corvette: v.l.n.r. Dick Braakhekke (PR), Koos Pettinga en Danny van Dongen. De Corvette op de foto is overigens een GT3. 

    Danny van Dongen toont zich enthousiast over de plannen. “Ik ben erg blij dat ik deel mag uitmaken van dit project. Het geheel wordt voortvarend en professioneel aangepakt, de betrokkenheid van Corvette Europe en Callaway zegt wat dat betreft genoeg. Voor mij als coureur is het ook mooi om betrokken te zijn bij de totstandkoming van de Corvette GT4.”
    Danny heeft de afgelopen jaren al meerdere zeges en andere podiumplaatsen behaald in de DSC, achter het stuur van een Marcos. Naast (test)coureur vervult Van Dongen bij Kroymans Racing ook de rol van mentor van zijn teamgenoot Rogier Kroymans. Rogier, zoon van Frits Kroymans wiens holding onder meer Corvette Europe omvat, maakt dit seizoen zijn autosportdebuut in de Corvette C6 GT4R. De debutant kiest daarmee zeker niet voor de gemakkelijkste weg.



    Danny van Dongen is enthousiast en staat te popelen om te kunnen beginnen. 

    Gravity Racing

    Gravity Racing van Martijn Heemstra en Dick de Graaff tekent voor de technische ondersteuning van de Corvettes in de DSC. Gravity Racing heeft onder meer ervaring in de nationale Porsche GT3 Cup (2005) en de DSC en heeft enkele ‘dikke’ rallyauto’s in de portfolio gehad. Heemstra was onder meer ook betrokken bij het Mitsubishi Carisma-project in het DTCC. Het Corvette-project is een flinke klus voor Gravity, dat op 1 februari naar een groter pand in Soest gaat verhuizen. “Als er vier tot vijf Corvettes in de Dutch Supercar Challenge uitkomen, dan zetten wij 20 tot 22 man in”, rekende Heemstra voor. Elke auto krijgt als vermeld een engineer en twee monteurs.

    Volle bak

    ‘Mr. Supercar Challenge’ Dick van Elk was (uiteraard) ook present in Breukelen. Voor de DSC is de komst van Corvette Europe / Kroymans Racing een mooie aanvulling op de prachtige startvelden, die tot op heden uit privé-rijders en –teams bestaan. In Nederland zijn importeurs die in de autorensport actief zijn zeer schaars. De komst van een aansprekende importeur met serieuze raceplannen betekent dus een flinke boost voor de DSC.
    Het geweldige veld van de DSC groeit het komende seizoen verder. Van Elk: “Vorig jaar hadden we bijvoorbeeld twee Moslers, dat worden er nu acht.” Onder meer Dick’s zoon Berry zal zo’n Mosler besturen. Verder komen er drie Aston Martins bij, ingeschreven door …… Kroymans Racing.



    Dick van Elk is blij met weer een prachtig merk in het toch al volle veld van de DSC.

    11-01-2008 om 18:07 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Video :: Scuderia Ferrari Marlboro F2008 Shakedown

    Kimi Räikkönen kreeg de eer om te beginnen met de shakedown maar hierbij hebben we nog geen videomateriaal geleverd. Daarvoor kunt u hieronder een filmpje van 9 minuten bekijken waarbij de eerste ronden van de F2008 getoond wordt.

    10-01-2008 om 19:41 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schumacher testcoureur Ferrari
    Michael Schumacher gaat grote rol vervullen bij Ferrari

    Zevenvoudig F1-wereldkampioen Michael Schumacher is komend seizoen derde rijder voor het team van Ferrari. Dat heeft de president van het Italiaanse merk, Luca di Montezemolo laten optekenen in een Italiaanse krant. De Duitser gaat testwerk verrichten met de nieuwe bolide voor komend seizoen.



    "Zoals alleen Fangio en Scheckter hem voorgingen, werd Raikkonen direct in zijn eerste jaar bij ons kampioen", zo zegt Di Montezemolo. "Hij kent de auto nu beter en daarom kan het komend seizoen alleen maar beter gaan. Ook Massa heeft laten zien een goede coureur te zijn en dat hij races kan winnen. Hij denkt altijd in het belang van het team, en deze teamgeest is de kracht van ons. En dan is er Schumacher als derde coureur. We kunnen vertrouwen op zijn ervaring van het rijden zonder traction control", aldus de Italiaan.

    10-01-2008 om 19:39 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik hier voor de onthulling nieuwe Toyota TF108

    Het Panasonic Toyota F1-team is één van de ‘big spenders’ in de Formule 1. Tot nu toe bleven de resultaten achter in vergelijking tot het geïnvesteerde budget. Nog twee jaar heeft de equipe gekregen om de stap naar de top te kunnen maken. Toyota onthulde in het bijzijn van het topmanagement van Toyota Motor Corporation, Panasonic Toyota Racing en de coureurs Timo Glock, Jarno Trulli en derde piloot Kamui Kobayashi haar nieuwe wapen voor 2008: de TF108.

    10-01-2008 om 19:38 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Panasonic Toyota F1 heeft haar bolide voor 2008 gepresenteerd in het technisch centrum van het team in Keulen. Na een desastreus verlopen 2007 wil Toyota komend seizoen weer de opwaartse spiraal te pakken krijgen. De belangrijkste veranderingen zijn met name op coureurgebied. Ralf Schumacher is vervangen door landgenoot Timo Glock, en Kamui Kobayashi neemt de rol van test- en reservecoureur op zich. Gezamenlijk presenteerden zij het nieuwe wapen, de TF108.

    Glock, Kobayashi en Trulli

    De auto zelf is met het oog op de regelverandering ook op diverse plaatsen aangepast. Zo heeft de TF108 een langere wielbasis, een totaal vernieuwd aerodynamisch pakket, veranderde ophanging en een nieuwe versnellingsbak. Het team verwacht met de nieuwe auto een stap dichterbij het lange termijndoel te komen van het winnen van races en meestrijden om het kampioenschap.

    "Uiteraard is ons doel de middelste trede van het podium", zegt teambaas en eigenaar Tadashi Yamashina. "We zijn in de Formule 1 gestapt om te winnen, en dat willen we zo snel mogelijk. Ons belangrijkste doel voor 2008 is om een duidelijke stap voorwaarts te maken, aangezien we niet tevreden zijn met de prestaties van afgelopen jaar. We verwachten een competitieve auto waarmee we regelmatig punten kunnen behalen en de strijd aan gaan om het podium", aldus de Japanner.

    Foto’s van de nieuwe Toyota bolide; de TF108:










    10-01-2008 om 19:36 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Live-results 24Hours of Dubai
    Live results 24Hours of Dubai

    10-01-2008 om 19:34 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin verdedigt zege met Gulf, Vantage GT2 naar ALMS
    Aston Martin Racing keert voor de derde maal terug naar de 24 Heures du Mans. Na de knappe overwinning in 2007 verdedigt het merk de GT1-titel. Speciaal voor deze editie krijgt Aston Martin de steun van Gulf Oil.

    Zo komen de twee Britse bolides in de schitterende blauw/oranje kleurencombinatie te staan. Deze kleuren zijn ondertussen voor menig autosportliefhebber legendarisch geworden dankzij vooral de Ford GT40 die bekend stond om de Gulf-kleuren.

    De twee Aston Martins staan opnieuw met de nummers 007 en 009 aan de start van de beruchtste uithoudingsrace ter wereld. 40 jaar na de laatste 'Gulf' zege wil men deze opnieuw binnen halen.

    Aston Martin DBR9 - Gulf


    Last but not least gaat de inmiddels onthulde Aston Martin Vantage GT2 in de ALMS aantreden, met 'Drayson-Barwell' als 'semi-fabrieksteam'. Barwell heeft veel ervaring met Aston Martin. Zo stond het Britse team meerdere malen op het hoogste schavotje in de British GT met de DBRS9, en was de equipe goed voor de titel in het kampioenschap.

    Paul Drayson (teambaas) en Jonny Cocker gaan proberen het volledige ALMS-seizoen af te werken met de Vantage GT2. De Vantage GT2 komt in het traditionele British Racing Green van Aston Martin te staan, en Barwell zal samen met Aston Martin Racing de bio-ethanol GT2 preparen. Indien de Vantage echter niet tijdig 'race-klaar' is, kan het team de Aston Martin DBRS9 GT3 inzetten in de "GT2S" klasse. Dit btreft alleen de eerste twee wedstrijden te Sebring en Sint-Petersburg.

    Naast deze projecten blijft het 'James Bond-merk' uiteraard ook actief in zowel GT3 als GT4 met de klantenversies.

    10-01-2008 om 19:33 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Charouz Racing, Aston Martin en Lola hebben de handen ineengeslagen om Audi en Peugeot in verlegenheid te brengen tijdens de komende 24 uur van Le Mans. Aston Martin Racing zal in Lola’s nieuwe gesloten LMP1, namelijk de B08/60, een zes liter V12 blok en versnellingsbak installeren.

    Charouz Racing met een door Aston Martin aangedreven Lola

    Doordat het gebruik van GT1 motoren in prototypes sinds dit jaar is toegestaan, experimenteert Aston Martin met de mogelijkheid toe te treden tot de koningsklasse van Le Mans. “Het V12 blok heeft al bewezen competitief en betrouwbaar te zijn. We kijken er naar uit om te zien hoe competitief de motor zal zijn in het prototype veld”, aldus George Howard-Chappell, teambaas van Aston Martin Racing.

    De motor komt uit de Aston Martin DBR9 GT1, en werd zelfs onlangs ook in de Racing For Belgium Aston Martin DBRS9 (GT3) van Coekelbergs/Marchal geïnstalleerd voor de 24 Uren van Zolder.

    Voormalig F1 coureur Thomas Enge, Stefan Mucke en Jan Charouz kruipen achter het stuur kruipen van de fabrieksgesteunde Lola/Aston Martin die ook in LMS races van start gaat.”

    Tomas Enge: “Het voelt fantastisch om weer voor Aston Martin te rijden, helemaal omdat het een nieuw en groot project betreft. De auto is gloednieuw en we hebben nog een hoop werk te doen, maar ik kijk nu al uit naar de strijd met Audi en Peugeot.”

    10-01-2008 om 19:32 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formule 1: Giancarlo Fisichella tweede rijder Force India
    Het Formule 1-team Force India zal donderdag naar verwachting Giancarlo Fisichella presenteren als tweede rijder. De ervaren Italiaan, die over een paar dagen 35 jaar wordt, krijgt Adrian Sutil als teamgenoot.

    Fisichella is een van de meest ervaren F1-rijders van het huidige veld. Afgelopen jaar reed hij voor Renault. Zijn contract werd echter niet verlengd door teambaas Flavio Briatore.

    Batterij rijders
    Fisichella was een van de vele gegadigden voor een stoeltje bij de opvolger van Spyker F1. Force India liet een hele batterij rijders testen, onder wie Ralf Schumacher, Christian Klien en Vitantonio Liuzzi. Deze laatste wordt waarschijnlijk aangewezen als testcoureur

    10-01-2008 om 19:31 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    tridentpresentationtung

    De Nederlandse Chinees Ho-Pin Tung heeft een contract getekend met het Trident GP2-team. De coureur gaat met Trident alle races van zowel de GP2 Asia Series als de Europese GP2 Series, in het voorprogramma van de Formule 1, rijden. Maar liefst 31 wedstrijden staan er in zijn agenda, waarvan de eerste al over twee weken in Dubai plaats heeft.

    ,,Na mijn eerste leerjaar in de GP2, was ik toe aan een topteam en Trident is dat. Ik heb nu serieuze kansen om regelmatig punten te scoren en om op het podium te komen’’, meldt Ho-Pin Tung. ,,Dit jaar zijn overwinningen het doel.’’

    Promotie Chinese GP
    Ho-Pin Tung wil zijn ultieme doel realiseren: Formule 1-coureur worden. Met een succesvol tweede seizoen in de GP2-klasse kan dat doel dichterbij komen. Het is veelzeggend dat het (Formule 1) circuit van Shanghai zich als nieuwe partner aan Tung heeft verbonden; de coureur zal de Chinese Formule 1 Grand Prix gaan promoten. ,,Het is een eer om deze taak op mij te nemen en de Chinese Formule 1 race overal ter wereld, maar vooral in China, als onderdeel van de Chinese promotietour van het F1-circuit, extra onder de aandacht te brengen.’’


    Ondertekening
    Woensdag tekenden Trident-teambaas Alessandro Alunni Bravi en Ho-Pin Tung in Milaan de overeenkomst die de jonge Chinees voor zowel het Aziatische als het Europese GP2-kampioenschap aan het Italiaanse team bindt. Tung wordt de teamgenoot van Mike Conway en met hen beschikt het team over een sterke rijdersbezetting voor 2008. Beide coureurs debuteerden vorig jaar in deze opstapklasse naar de Formule 1. Ho-Pin Tung haalde met een vierde plaats zijn beste resultaat (België, Spa Francorchamps) en Mike Conway met een tweede plek (Groot-Britannië, Silverstone).

    Kwaliteit
    Het Trident team is in 2006 in de GP2-klasse begonnen en is al snel uitgegroeid tot een topteam dat regelmatig in hoogste regionen van de uitslagen was te vinden. Een klinkende overwinning op het circuit van Monaco was de kroon op het vorige seizoen. ,,Het is een jong en dynamisch team dat zich met stijl presenteert. Maar nog belangrijker is dat het team uiterst professioneel te werk gaat en geen concessies doet aan de kwaliteit als het gaat om het niveau van de staf, de technologische keuzes en de efficiency’’, zegt Ho-Pin Tung enthousiast, direct na de ondertekening van zijn contract. ,,Ik ben nu een paar keer in Milaan geweest en ik ben erg onder de indruk van de toewijding en het niveau van het team.’’

    Vertrouwen
    Ho-Pin Tung kijkt met veel vertrouwen uit naar het ‘dubbele’ raceseizoen 2008. ,,Ik heb vorig jaar ervaring kunnen opdoen en dat is in deze ultra competitieve klasse hard nodig. Dit jaar kan ik die ervaring in dienst stellen van een topteam en kan ik een bijdrage leveren aan de verdere ontwikkeling van de auto en het team. Voor de ontwikkeling van mijn carrière is de overstap naar Trident opnieuw een belangrijke stap richting de Formule 1’’, aldus Ho-Pin Tung.

    10-01-2008 om 19:31 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    dsc_2007_8_sparacingf

    Carworld Motorsport is er ook dit jaar weer bij in de Dutch Supercar Challenge. Het Limburgse team zal in 2008 met drie Mégane’s en een Porsche 997 GT3 in de DSC gaan uitkomen.
    In 2004 wist Carworld Motorsport de inmiddels bekende GT3 Viper te introduceren in de DSC en zelfs exclusief in Europa. In 2006 verraste CM de Nederlandse autosportliefhebber, door de fantastische Renault Mégane Trophy in te zetten in de DSC. Deze was eigenlijk enkel en alleen bestemd voor de World Series by Renault.

    Succesformule
    Voor 2008 wordt de succesformule van de Mégane voortgezet en wel met de doorontwikkelde endurance versie. De Porsche 997 GT3 cup en 3 Méganes zijn inmiddels ingeschreven in de DSC en zullen verder nog een uitgebreid programma afwerken met onder andere de deelname aan meerdere mooie evenementen zoals de BTCS 12 uur van Spa en de 24uur van Dubai.

    Plannen
    Na het behalen van het kampioenschap in 2005 en het vice-kampioenschap in 2007 met de Vipers, zal Carworld Motorsport een jaartje afwezig blijven uit de GT-klasse van de DSC. Onze Etec-equipe is jammer genoeg nog niet rond met hun plannen. Wanneer zij deze nieuwe plannen voor het komende seizoen weten te verwezenlijken, dan kan de concurrentie in de GT alvast hun borst nat maken.

    Pijlen
    Tevens wil Dubois als team even de evoluties afwachten van de GT-klassen, zowel binnen de DSC als Europees. Na komend seizoen zal wel duidelijk worden hoe de toekomst er na alle veranderingen en auto-evoluties zal gaan uitzien. We richten nu onze pijlen op de grootste en wellicht meest competitieve klasse binnen de DSC van Dick Van Elk.

    Porsche 997 GT3
    Rob Frijns zal voor het tweede jaar de Porsche 997 GT3 besturen. Er wordt nog gekeken naar een tweede geschikte rijder aangezien Frijns zakelijk een erg druk jaar tegemoet ziet en dus zijn racedruk iets moet afbouwen. Nieuw in de stal is Jochen Habets die de tweede Mégane zal besturen. Habets heeft zijn sporen verdiend onder de paraplu van Collé in de BRL-Light en zal geduchte tegenstand gaan leveren aan de concurrentie en een rol als favoriet invullen.

    Favoriet
    Erol Ertan zal de eerste Mégane delen met een tweede coureur, dit in tegenstelling tot afgelopen jaar waar hij de auto alleen bestuurde. Tijdens zijn debuut in 2006 deelde hij de auto al eens met Phil Bastiaans wat hem uiteindelijk goed beviel. Na een heftig eerste leerjaar en een goede progressie naar het einde van het seizoen, is Ertan ook een van de favorieten voor het kampioenschap.

    Duo
    Voor sommigen verrassend, maar voor anderen vanzelfsprekend zien we Pieter Dubois en René Wijnen weer als duo terug en wel in de derde Mégane van het team. Dubois nam afgelopen jaar een sabbatical en Wijnen ging voor een uitstapje naar het bevriende Rudolph Team. De beslissing om weer samen te racen kwam eigenlijk nadat een van hun voormalige sponsors zijn ongenoegen over 2007 uitsprak: “Gaan jullie maar weer eens samen laten zien wat jullie waard zijn.” Hetgeen ze dus ook zullen doen.

    Geschikte rijders
    Het Limburse kijkt nu nog voor enkele geschikte rijders die de stoeltjes definitief kunnen invullen. Voor meer informatie kunt u terecht bij Pieter Dubois: info@uscarworld.nl


    10-01-2008 om 19:30 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    eurotech_naar_dakar2
    De truck van Eurotech die dit jaar zou debuteren in de Dakar Rally. Foto: PR

    Chili wil graag als decor fungeren van de Dakar Rally, nu deze vorige week is afgelast. Dit meldt het ANP vandaag. Chili doet middels het nationale bureau voor toerisme en het ministerie van Sport op korte termijn een voorstel aan de Franse organisatie van de vermaarde rally.

    Dakar 2008 zou momenteel door de woestijn van Afrika worden gehouden. Maar vanwege grote veiligheidsproblemen en gevaar voor aanslagen in met name Mauritanië, zag de organisatie zich voor het eerst in het bestaan van de rally genoodzaakt om de race af te gelasten.

    ‘Chili wel veilig’
    Chili ziet nu haar kans schoon en wil Dakar dolgraag huisvesten. Het Zuid-Amerikaanse land vindt zichzelf wél veilig, zegt de juiste infrastructuur te hebben en voldoende woeste gebieden. ,,Maar het is aan de Dakar-organisator ASO om een besluit te nemen", aldus directeur Oscar Santelices van het toerismebureau, zo meldt het ANP.

    10-01-2008 om 19:28 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Yelmer Buurman of een buitenlandse coureur zal het tweede GP2-stoeltje van het Trust Team Arden gaan bezetten. Dit meldt Fred van Putten van de met een Nederlandse licentie rijdende formatie.


    Fred van Putten zit momenteel in Dubai, waar hij voor het team van Cor Euser gaat meerijden in de 24 uursrace van komende vrijdag en zaterdag. Vanuit het emiraat laat hij weten dat er nog twee kandidaten zijn om het stoeltje naast de reeds gecontracteerde Sébastien Buemi op te vullen. ,,Het gaat tussen een Nederlander en een buitenlander’’, vertelt Van Putten.

    buurman_quali_1
    Yelmer Buurman (2007) op Macau in actie in de Formule 3. Foto: Gargantini/F3 Euro Series

    Yelmer Buurman
    Als we de naam Yelmer Buurman laten vallen, wil Van Putten wel bevestigen dat de 20-jarige piloot uit Ubbergen de bedoelde Nederlander is. ,,We hebben al eerder aangegeven graag een landgenoot in ons team te krijgen. Maar het gaat in de autosport ook om geld.’’ Wanneer de nieuwe Trust Team Arden-coureur gepresenteerd wordt? ,,Mocht het Yelmer worden, dan zal hij dat zelf bekend willen maken. Maar het zal in ieder geval op korte termijn zijn.’’

    10-01-2008 om 19:25 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De afgelopen drie dagen werd er op de Daytona International Speedway ter voorbereiding van de Daytona 500 volgende maand uitgebreid getest. Gedurende de afgelopen dagen hebben de Toyota’s duidelijk de toon gezet.



    08nascarfusion_02

    De Car of Tomorrow is de Car of Today geworden. In dit geval de Ford Fusion.

    Toyota geeft waarschuwingsschot

    Tijdens de laatste drie dagen werd op Daytona uitgebreid getest, en Toyota heeft duidelijk een waarschuwingsschot afgegeven. Jimmie Johnson domineerde de eerste twee tests, maar later prijkten de namen van de Toyota-coureurs Kyle Busch en J.J. Yeley bovenaan de time-sheets. Al op Talladega deden de Toyota’s het uitstekend en de afgelopen drie maanden werkten meer dan vijftien mensen aan de ontwikkeling van de motor. Lee White van Toyota: “Ik ben erg optimistisch dat wij dit jaar goed gaan scoren tijdens de Daytona 500.” Jacques Villeneuve liet tijdens één van de test-sessies zelfs een tweede tijd noteren. Tijdens de afsluitende tests waren de Toyota’s van Kyle Busch en A.J. Allmendinger het snelst, gevolgd door Ford-coureur Matt Kenseth en Reed Sorensen met een Dodge.

    Ook waren er tijdens de z.g. “draft-sessies” de nodige bandenproblemen, die verschillende rijders zorgen baarden. Chad Knaus, Jimmie Johnson’s crew-chief bagatelliseerde dit enigszins. “Dit is toch elk jaar in Daytona hetzelfde, bij de Shoot Out hoor je de mensen nog klagen, en na de wedstrijd hoor je ze er niet meer over” aldus Knaus.

    montoya_2008
    Als je in NASCAR door de fans wordt uitgefloten en veel boegeroep in ontvangst mag
    nemen, dan tel je volgens Montoya pas echt mee.

    Montoya wil uitgefloten worden!
    Juan Pablo Montoya sloot het NASCAR-seizoen 2007 als beste rookie voor het team van Chip Ganassi af. De fans echter namen deze prestatie niet in dank af. Naarmate het seizoen vorderde werd Montoya op steeds grotere fluitconcerten getrakteerd. Montoya heeft daar absoluut geen moeite mee. “Nou, ik word liever uitgefloten dan dat er van mij geen notie genomen wordt. Het betekent gewoon dat ik dus een uitstekende job verricht. Ook Jeff Gordon en Dale Earnhardt Sr. werden in het begin van hun carrière uitgefloten. Aangezien ik dus word uitgefloten veronderstel ik dat ik het erg goed doe. Eigenlijk hadden ze misschien wel een beetje gelijk. Als je hier racete is een 15e plaats nog niet eens zo slecht. In de Formule 1 ben je er al doodziek van als je als vijfde eindigt” Overigens liet teambaas Chip Ganassi doorschemeren dat hij van Montoya in 2008 nog betere resultaten verwacht. “Montoya moet aan het eind van het jaar gewoon in de “Chase” zitten. M.a.w. Ganassi verwacht dat Montoya dit jaar voor het kampioenschap gaat.

    10-01-2008 om 19:24 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Ferrari F2008

    F1-topteams Ferrari en McLaren hebben deze week hun nieuwe bolides voor het seizoen 2008 gepresenteerd. Ferrari nam direct een voorsprong van 1-0 en had zondag de primeur door als eerste van alle teams haar nieuwe wapen te lanceren. Het team van McLaren volgde niet veel later, zodat de onderlinge strijd weer volledig kan oplaaien.

    Tijdens de presentaties zijn al een aantal plaagstootjes naar de concurrent uitgedeeld, dit allemaal als gevolg van de hevige strijd rond de spionagezaak in 2007. Komend seizoen gaat de FIA extra op het Engelse team letten om niet nogmaals in zo’n zaak terecht te komen. Echter lijkt dit geen issue meer aangezien de bolides op het eerste oog flink van elkaar verschillen.

    09-01-2008 om 00:49 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Giedo van der Garde krijgt blonde 'racebabe' als teamgenote
    De Britse pilote Pippa Mann heeft haar contract bij P1 Motorsport in de World Series by Renault verlengd. Daarmee vervolgt zij een wisselvallig debuut seizoen die sterk begon met punten en een pole position in haar eerste twee races. De 23-jarige blonde coureur wordt teamgenote van Force India F1-tester Giedo van der Garde.

    Pippa Mann verlengt haar contract bij P1 Motorsport

    "P1 is een fantastisch team en daarom ben ik blij dat ik nog een jaar met hen kan samenwerken", zei Mann. "Ik heb veel geleerd in 2007 en ik hoop dit seizoen opnieuw een stap voorwaarts te maken. Het zal niet gemakkelijk worden, maar ik hoop in de nieuwe super-pole te belanden en punten te scoren. Ook ben ik erg benieuwd naar mijn nieuwe teamgenoot Giedo van der Garde."

    De eerste races vinden plaats in het weekend van 27 april op het Monza-circuit in Italië.

    09-01-2008 om 00:48 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    NASCAR-coureur Robby Gordon, één van de weinige Amerikaanse deelnemers aan de Dakar rally uitte gisteren in Daytona felle kritiek op het niet doorgaan van het evenement.



    robby_gordon
    NASCAR-coureur Robby Gordon: "Geen goed woord over voor het afgelasten van Dakar"

    Felle kritiek op Dakar organisatie
    NASCAR-coureur Robby Gordon, in het verleden actief in de Champcarworldseries, en tevens een gevestigde naam in de offroadsport is één van de weinige Amerikanen die in 2005 een etappe won. Gordon, die elk jaar in Dakar voor zijn eigen security zorgt begrijpt de gevaren van Dakar, maar heeft voor het afgelasten van het evenement geen goed woord over.

    Gordon: “Laat ik het in perspectief plaatsen. In een stad als Los Angeles worden er per dag gemiddeld elf mensen neergestoken, neergeslagen, beroofd of vermoord. Hoe erg het ook is, maar vanuit een pick-up hebben enkele pubers op 24 december in Mauritanië met een AK47 geweer mensen vermoord. Ik vind dit erg voor die families, maar het afgelasten van Dakar gaat er bij niet helemaal in, zeker omdat het nou niet bepaald om een bombardement ging. Ook was er geen sprake van een erg grote actie.”


    4,5 Miljoen Dollar verlies
    Gordon begrijpt niet dat de organisatoren niet met een alternatieve route of een hergroepering in Portugal op de proppen kwamen. Gordon had voor zijn team een sponsorbudget van 4,5 Miljoen dollar ter beschikking. Gordon: “Tot 2010 heb ik een waterdicht sponsorcontract, en wil graag terugkomen. Maar ik geloof niet dat dit evenement nog doorgaat. Wat Gordon het meeste ergert is dat de ASO organisatie vele miljoenen van andere mensen vasthoudt. Gordon: “ Ik weet niet wat voor verzekering ASO heeft maar ze hebben mij het inschrijfgeld van 360.000 dollar terug aangeboden en ik denk dat ASO nogal wat rechtszaken van de teams kan verwachten die hun investeringen terug willen hebben. “ASO is gewoon “out of business” en ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze hiervan nog herstellen. Ik ben erg teleurgesteld over het feit dat een organisatie als ASO voor een dergelijk evenement geen alternatief draaiboek had.”

    gordon_2007
    Gordon tijdens de Dakar in 2007 met zijn Hummer

    09-01-2008 om 00:45 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Vrijdag en zaterdag a.s. staat Dubai weer voor 24 uur in het teken van racen. In de bloedhete omgeving is zonnebrand geen overbodige luxe. Maar wellicht hebben de bijna honderd deelnemende teams tijdens de derde 'TOYO TIRES 24H of Dubai' ook een regenpak nodig. Want voor het eerst sinds een jaar heeft het weer eens gedruppeld. Leuk detail: Bijna geen enkel team heeft regenbanden mee, zo vertelt een van de deelnemende coureurs ons! We zijn benieuwd….

    start_24h_dubai2007
    De start van de Dubai-race van 2007.
    Tijdschema TOYO TIRES 24H of Dubai:

    Donderdag 10 januari 2008:
    11.45 – 13.15 uur Vrije training
    14.00 – 17.00 uur Kwalificatie
    18.00 – 20.30 uur Avondtraining

    Vrijdag 11 januari 2008:
    10.00 – 10.30 uur Warm-up
    13.00 uur Startopstelling
    14.00 uur Start race

    Zaterdag 12 januari 2008:
    14.00 uur Finish race

    09-01-2008 om 00:44 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WTCC: Rijdersbezetting Chevrolet blijft ongewijzigd
    chevrolet-rijders_08
    Ook in 2008 in het blauw: Nicola Larini, Alain Menu en Rob Huff (vlnr)

    Jammer voor degenen die hun hoop nog hadden gevestigd op een zitje bij het Chevrolet-fabrieksteam: vanmiddag kwam de melding dat de rijdersbezetting in de stal van sportdirecteur Eric Nève met Alain Menu, Nicola Larini en Rob Huff ook voor 2008 onveranderd blijft. Daarmee treedt Chevrolet al voor het vierde achtereenvolgende jaar in dezelfde samenstelling aan, hetgeen in de toerwagenracerij een vrij ongebruikelijk fenomeen is. Zoals bekend wordt 2008 het laatste jaar met de Chevrolet Lacetti, voor 2009 staat de komst van een opvolger gepland. Evenals in de drie afgelopen jaren is de preparatie en de inzet van de Lacetti's toevertrouwd aan het Britse team van Ray Mallock.

    Dat Alain Menu, afgelopen seizoen vijf keer racewinnaar en vijf keer op pole in het WTCC, bij Chevrolet mocht blijven, was al een tijdlang bekend. Nicola Larini en Rob Huff moesten iets langer wachten op de verlenging van hun contract, maar ook bij hen werd dus uiteindelijk gekozen voor continuïteit. "We hebben het afgelopen seizoen laten zien dat we geregeld races kunnen winnen. Nu willen we profiteren van de ervaringen die we in de afgelopen jaren hebben opgedaan, en daarbij helpt het zeker als je de bestaande structuur intact houdt", zegt teambaas Eric Nève.

    09-01-2008 om 00:43 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De Ferrari F2008 heeft maandag zijn eerste meters gemaakt. Op het circuit van Fiorano beleefde de nieuwe bolide van de Scuderia zijn vuurdoop. Kimi Raikkonen zat achter het stuur.

    Het was mistig en vochtig op het circuit van Fiorano.
    In totaal draaide hij daarbij 55 ronden, wat neerkomt op ruim honderdvijftig kilometer. De weersomstandigheden waren niet ideaal; het was ietwat mistig en vochtig. Raikkonen reed dan ook met intermediates.

    Maar desondanks is hij tevreden. ,,De eerste indruk van de auto is erg goed. Op het moment hoeven wij naar mijn idee geen verbeteringen te doen”, meent de wereldkampioen uit Finland.

    ,,Natuurlijk staken er vandaag een aantal problemen de kop op, maar dat hoort erbij en de eerste indruk is uiterst positief. En volgende week (bij de test in Jerez, red.) zullen we verder ondervinden hoe goed de auto is.”

    Hij vervolgt: ,,Ik heb niet zoveel referentiepunten. Ik kan de auto alleen met die van vorig jaar vergelijken. Ik heb voor de Kerst één keer getest zonder traction-control en dat is toch wel even wat anders.”

    ,,Maar de eerste indruk is heel positief en de auto is goed in het gareel te houden, ook al heeft ‘ie geen traction-control. Het weer had vandaag wat beter gekund, maar ik heb me vermaakt.”
    Kimi Raikkonen

    08-01-2008 om 01:02 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs