Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    02-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    VALENCIA – Door een prima elfde tijd te noteren tijdens de afsluitende middagsessie in de World Series Formule Renault 3.5 op het circuit van Valencia, keerde Xavier Maassen met dit resultaat tevreden huiswaarts. Deze driedaagse test op Spaanse bodem stonden voor de Q-Park-coureur in het teken om nader kennis te maken met Red Devil Team Comtec en KTR. Na een verkennend seizoen in de World Series heeft de Nederlander ook voor 2008 zijn vizier volledig op deze raceklasse gericht. Dit is voorlopig de laatste test van Maassen die op het programma stond. In de komende maanden zal de Limburger en zijn vaste begeleiders keihard aan de slag gaan om verder te werken aan zowel het sportieve als het financiële plaatje om ook in het nieuwe raceseizoen aan de start te verschijnen van deze klasse, die te boek staat als de springplank naar de F1.

    Xavier Maassen hier in actie voor KTR

    Op 28, 29 en 30 november testte Maassen op het circuit van Valencia voor twee verschillende teams. Eerst voelde hij de bolide van Red Devil Team Comtec aan de tand om vervolgens de derde dag af te sluiten bij het Belgische KTR. Maassen draaide overuren op het Circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo. Onder zonnige weersomstandigheden reed hij in totaal 278 rondjes en wist in drie dagen steeds snellere rondetijden neer te zetten. De eerste dag verliep echter nog niet naar wens. Nadat eerst zijn auto volledig blokkeerde moest hij daarna opnieuw zijn test tijdelijk staken, toen Charles Pic (Tech 1 Racing) hem van achteren raakte. Door een gebrek aan ritme sloot Maassen zijn test als achttiende af. Met nieuwe banden probeerde hij op de tweede testdag goede rondetijden neer te zetten. Hij nestelde zich met een tijd van 1:23.061 op de vijftiende plaats. In de middag wilde Maassen met een nieuwe set rubber zijn tijden verder aanscherpen, maar kreeg de piek niet uit de banden. Hij bleef op het 3,100 meter lange circuit steken op positie twintig.

    Op de laatste dag maakte Maassen hernieuwd kennis met het team van KTR. De rijder van Q-Park, die inmiddels een paar keer voor het team uit Keerbergen had getest, ging met een vertrouwd gevoel te werk. Op oude banden kwam Maassen goed uit de verf en zocht daarna met een nieuwe set opnieuw het asfalt op. Hij wist de piek van zijn banden echter niet direct te verzilveren, doordat hij pas in zijn tiende rondje zijn snelste tijd van alle testdagen draaide. Met een snelle tijd van 1:22.285 (elfde positie) sloot Maassen zijn testdag bij KTR positief af!

    XAVIER MAASSEN: “Over het geheel gezien ben ik tevreden met de progressie die ik heb geboekt. Bij Red Devil Team Comtec heb ik pas op de tweede dag veel kilometers kunnen maken, nadat de problemen met mijn auto op dag 1 waren opgelost. Ondanks dat ik hierdoor veel tijd heb verloren, ging het steeds beter en draaide ik continu snellere rondetijden. Bij KTR verliep de test zeker naar behoren, maar wist ik de piek met nieuwe banden niet helemaal goed te benutten. Ik zette pas in mijn tiende ronde mijn snelste tijd neer. Met een 1:22.285 bleef ik slechts zes tienden verwijderd van de snelste deelnemer. Dit bevestigd nogmaals dat ik er met een elfde plaats in deze World Series test goed bij zit. Ik ga met een lekker gevoel 2008 in!”

    02-12-2007 om 17:21 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Minardi Team USA is begonnen met de zoektocht naar nieuwe coureurs voor volgend jaar. Het team van Paul Stoddart test volgende week op Sebring met oud Spyker F1 testcoureur Ernesto Viso en Asian Pacific F3 kampioen Dillon Battistini.

    Ernesto Viso kon geen indruk maken tijdens het afgelopen GP2 seizoen

    “Ik ben zeer enthousiast over de test en ik kijk er naar uit om samen te werken met Minardi Team USA”, vertelde Ernesto Viso. “Ik weet zeker dat het een productieve test gaat worden. Na de test kunnen wij dan onze opties voor volgend jaar evalueren. Ik denk dat de overstap naar de Champ Car in 2008 goed is voor mijn carrière. Hopelijk gaat dat gebeuren.”

    “Na een paar jaar in de F3 gereden te hebben, wil ik in een hogere klasse gaan rijden in 2008”, vertelde Dillon Battistini. “Ik ben zeer opgewonden over de mogelijkheden die deze test aan mij biedt. Champ Car is een grote stap vooruit in vergelijk met wat ik de laatste paar seizoenen heb gedaan. Ondanks dat ik goed heb gepresteerd in de F3, had ik niet verwacht dat ik nu al de DP01 zou mogen testen.”

    02-12-2007 om 17:21 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    LICHTENVOORDE – Na een afwezigheid van bijna drie maanden, is Stef Dusseldorp weer op de circuits te vinden. De jonge Nederlander die in september betrokken raakte bij een ernstige crash op Hockenheim (Duitsland), maakte afgelopen woensdag zijn comeback in een Formule Renault 2.0. Onder wisselende weersomstandigheden reed Dusseldorp ongeveer 60 ronden en werkte op het circuit van Zandvoort een intensief trainingsprogramma af. Op 19 en 20 december aanstaande staat de volgende test op het programma. Dan rijdt de inwoner uit Lichtenvoorde twee dagen op het Spaanse circuit van Valencia.

    Stef Dusseldorp mocht eindelijk weer achter het racestuur kruipen

    De races in de Northern European Cup Formula Renault 2.0 verliepen dit jaar zeer voorspoedig voor de rookie, totdat een crash de ambitieuze plannen van Dusseldorp abrupt dwarsboomden. Na onderzoek in het ziekenhuis van Ludwigshafen, bleek dat hij twee gebroken ruggenwervels had opgelopen en een verplichte rustperiode in acht moest nemen. Dit betekende een vervroegd seizoenseinde voor de jonge Formule Renault coureur. In de eerste acht weken na de crash mocht hij zich nauwelijks voortbewegen en keek hij nagelbijtend langs de zijlijn naar de laatste drie NEC-weekenden waar zijn collega’s aan deelnamen. Daarna begon hij voorzichtig aan zijn revalidatieproces, waarbij hij twee keer per week naar de fysiotherapeut ging om alle spieren in beweging te houden. Na maanden van fysieke arbeid was het op een doordeweekse novemberdag dan eindelijk zover.

    Op het natte en verlaten Circuit Park Zandvoort maakte Dusseldorp zijn eerste meters in de bolide. De condities van de baan bleken verre van ideaal, want het 4,307 meter lange duinencircuit was blank gelegd door de regen. Nadat hij op regenbanden rustig zijn auto had ingereden, begon Dusseldorp langzaam maar zeker met het neerzetten van steeds snellere rondetijden. Na de lunch ging de rijder van Van Amersfoort Racing op een opdrogende baan op slicks naar buiten. Hoewel hij zich lichamelijk zeer goed had geprepareerd, begon de test zijn fysieke tol te eisen. Na ongeveer 25 rondjes in de middag te hebben gereden, zat zijn geslaagde testdag erop.

    STEF DUSSELDORP: “Ik ben blij weer terug te zijn! Ik heb erg lang naar dit moment uitgekeken en woensdag was het eindelijk zover. Toen ik 's ochtends vroeg mijn racepak aantrok glunderde ik van oor tot oor. Mijn eerste rondje die ik daarna op het circuit reed was heel speciaal voor me. Ik hoorde het geluid van de motor en herinnerde me direct weer de kilometers die ik daar heb gereden. Echt een kippenvel moment! Na mijn lange afwezigheid wilde ik deze dag vooral gebruiken om een beter gevoel te krijgen met de wagen. Een snelle tijd was totaal niet van doorslaggevend belang. Ik heb zowel voor als na de pauze veel ronden kunnen rijden, totdat ik mijn spieren over mijn gehele lichaam begon te voelen. Ik was helemaal op. Gelukkig ben ik lichamelijk weer helemaal hersteld, zodat ik mijn vizier volledig kan richten op 2008.”

    02-12-2007 om 17:19 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Na een samenwerking van achttien jaar neemt het WTCC-team N.Technology afscheid van Alfa Romeo, het merk waarmee zij in het verleden grote successen heeft geboekt. Tijdens de 32e editie van de motorshow in Bologna kruipen James Thompson en MotoGP Ducati-rijder Marco Melandri voor het laatst achter het stuur van de WTCC-bolides. N.Technology is in gesprek met andere fabrikanten om de race-activiteiten voort te zetten.

    De raceauto van Olivier Tielemans is te koop voor 160.000 euro

    "Het is jammer dat er een einde komt aan zo'n succesvolle samenwerking", zei teameigenaar Mauro Sipsz. "Samen met Fiat en Alfa Romeo hebben we veel successen geboekt, inclusief zes titels bij de coureurs, drie als fabrieksteam en vier titels bij de teams. Dat in tien jaar tijd met de Alfa Romeo 156."

    "Afgelopen seizoen lieten we opnieuw zien waartoe de 156 in staat is met twee overwinningen, acht podia en de derde plaats in het WTCC-kampioenschap bij de rijders. Gezien deze competitiviteit hopen we een ander team op soortgelijk niveau het succes voortzetten in het WTCC of een nationaal kampioenschap", aldus Sipz die vier Alfa Romeo's 156 Super 2000 racebolides weg doet voor €160,000.- per stuk.

    02-12-2007 om 17:19 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Div: Zakspeed toont Superstars-auto
    zakspeed

    We meldden via deze site al eerder dat de Duitse raceautoconstructeur Zakspeed op basis van de Chrysler 300C een auto bouwt voor de Italiaanse Superstars-serie, die volgend jaar meer zijn vleugels in Europa zal uitslaan. Inmiddels is de eerste auto gerealiseerd en zal getoond worden tijdens de Essen Motor Show, die morgen (vrijdag) zijn deuren opent voor pers- en vakbezoekers en vanaf zaterdag geopend is voor publiek. Daar zal ook iemand van Zakspeed aanwezig zijn om geïnteresseerde teams van informatie te voorzien.


    Geen eigen Zakspeed-team
    Zakspeed meldt nadrukkelijk dat het de auto, die mede op verzoek van de Superstars-organisatie is ontwikkeld, alleen bouwt voor teams die de 300C willen inzetten. Het is niet de bedoeling van Zakspeed om met een eigen team deel te nemen aan de klasse. In het verleden was Zakspeed als team actief in ondermeer de DTM, het FIA GT-kampioenschap en de V8 STAR. Nu nog neemt de onderneming deel aan het endurance-kampioenschap op de Nordschleife en de 24-uursrace aldaar.

    Meer technische gegevens bekend
    Inmiddels zijn er ook wat meer technische gegevens bekend van de SUPERSTARS ZAKSPEED 300C SRT 08, zoals de auto officieel wordt aangeduid. De auto is 5,015 meter lang, 2,0 meter breed en 1,430 meter hoog, heeft een wielbasis van 3,050 meter en een spoorbreedte van 1,75 meter voor en 1,755 meter achter. De voorwielophanging is uitgevoerd met dubbele whishbones, voor de achterwielen is een multi-link-ophanging gekozen. De schokdempers zijn van KW, de banden zijn van Pirelli in de maat 265/645 R18 (voor en achter). De V8-motor heeft een cilinderinhoud van 6,1 liter en levert een maximum koppel van 550 Nm en een maximum vermogen van 447 kW/600 pk.

    02-12-2007 om 17:17 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Div: Audi licht tipje van de sluier op
    audi1
    Is er alleen nog in straatuitvoering, de nieuwe Audi A4 DTM

    Hoewel nog lang niet alle details onthuld konden worden, lichtte Audi tijdens de persconferentie op de Essen Motor Show vanmiddag tenminste een tipje van de sluier op ten aanzien van de autosportactiviteiten van het merk in 2008. Dat Audi ook in 2008 aan de DTM deelneemt, is geen nieuws meer. Wel nieuws, want nog niet eerder bevestigd, maar geenszins verrassend, is dat titelverdediger Mattias Ekström, Tom Kristensen, Timo Scheider en Martin Tomczyk volgend jaar een nieuwe Audi A4 DTM zullen besturen. De wedstrijduitvoering (intern aangeduid als R14) is afgeleid van de nieuwe Audi A4, die dit najaar zijn première beleefde. Van de vier 2007-Audi's (R13) zullen er twee worden geracet door Alexandre Prémat en Mike Rockenfeller. Voor de overige vacante plaatsen (twee 2007-auto's en twee 2006-auto's) zal een selectie worden georganiseerd.
    Sportwagens onder voorwaarde
    Verder maakte Audi bekend dat het in 2008 opnieuw deelneemt aan de 24 Uur van Le Mans en, ter voorbereiding daarop, de 12 Uur van Sebring. Dat is op zich natuurlijk ook niet echt verrassend. De rijdersteams voor de lange-afstandsraces zijn: Emanuele Pirro/Frank Biela/Marco Werner, Tom Kristensen/Dindo Capello/Allan McNish en Alexandre Prémat/Lucas Luhr/Mike Rockenfeller. Verder wil Audi deelnemen aan de wedstrijden voor de American Le Mans Series en de (Europese) Le Mans Series, mits reglementen (ALMS) en TV-pakket (LMS) voldoen aan de voorwaarden die Audi stelt. Hiervoor zouden dan McNish, Werner, Capello en Luhr worden geselecteerd, met Biela en Pirro als extra versterking voor de lange races.

    audi2
    Met de Audi R10 TDI wil Audi opnieuw Le Mans en Sebring winnen

    02-12-2007 om 17:16 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F3: Van Amersfoort Racing met Volkswagen
    nbr23
    De nieuwe Volkswagen-Formule 3-motor bij de presentatie op de Nürburgring in september

    Het geruchtencircuit op de Essen Motor Show meldt dat Van Amersfoort Racing komend jaar met Volkswagenmotoren zal gaan deelnemen aan de Duitse ATS Formule 3 Cup. Daarmee zou het Gooise team de overstap maken van Opel, waarmee het team in 1997 de kampioenstitel won met Bas Leinders en het afgelopen seizoen kampioen werd met Carlo van Dam. Officieel is er nog niets bekend, want het enige dat Volkswagen tijdens zijn autosportpersconferentie in Essen over de Formule 3 meldde, was dat de teams Signature en RC Motorsport met het merk in zee gaan voor deelname aan de Formule 3 Euro Serie 2008. Over de ATS Formule 3 Cup werd met geen woord gerept, maar het gerucht ten aanzien van Van Amersfoort Racing deed wel heel nadrukkelijk de ronde. Dus maar eens even om opheldering gebeld met teambaas Frits van Amersfoort. Die onthield zich echter van commentaar.

    02-12-2007 om 17:15 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einde Renault F1 in zicht door spionagezaak?
    Renault F1 kon nog wel eens haar laatste Formule 1 seizoen gereden hebben dit jaar. De Times meldde gisteren dat de Franse renstal op zou houden met de koningsklasse, wanneer de spionagezaak nadelig uitpakt voor Renault. De Engelse krant heeft een uitgelekte memo van McLaren in handen gekregen waarin staat hoe omvangrijk de overtreding van Renault was.

    Donkere tijden voor Renault; Hoeveel van McLaren zit er in deze bolide?

    Bij Renault werd eerst beweerd dat er alleen gegevens van vier basissystemen van McLaren aanwezig waren bij het Franse team. Deze gegevens zouden echter niet gebruikt zijn. Volgens de memo van McLaren zouden er echter 780 tekeningen bij Renault liggen. Volgens McLaren vormen deze tekeningen samen de gehele blauwdruk voor zowel de McLaren bolide van 2006 als die van 2007. Deze gegevens zouden op elf computers hebben gestaan en zouden door achttien teamleden besproken zijn.

    McLaren kreeg dit seizoen een behoorlijke straf opgelegd voor het in handen hebben van Ferrari gegevens. Nu dreigt diezelfde straf, en misschien nog wel een zwaardere straf, voor het Franse team. Door veel mensen in de F1 wordt beweerd dat een dergelijke straf nog wel eens het einde van Renault F1 kan betekenen.

    De timing van het uitlekken en de inhoud van de memo zetten de druk op Renault F1 en de FIA, wat precies de bedoeling was van McLaren. Op deze manier kan de WMSC deze zaak niet meer zo makkelijk in de doofpot stoppen. Er zijn echter ook mensen die aan de betrouwbaarheid van de verklaring van McLaren twijfelen. Vooralsnog is er nog geen einde gekomen aan het spionagedrama in de F1 en is het afwachten hoe dit hoofdstuk afloopt.

    24-11-2007 om 16:28 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WSR: Bertrand Baguette tekent bij Draco Racing

    BRUSSEL - Bertrand Baguette is de nieuwe coureur van Draco Racing in de World Series by Renault. De 22-jarige Belg hoop in de voetsporen te treden van F1-coureurs Rubens Barrichello en Felipe Massa, die in het verleden voor het team uitkwamen. De coureur uit Verviers nam afgelopen seizoen al deel aan het kampioenschap met KTR, waarbij hij twee podiumplaatsen scoorde. Afgelopen maanden testte Baguette al succesvol bij het team.

    Volgende week werkt Baguette de tweede serie van tests af voor het team in Valencia, om nog meer vertrouwd te raken met de auto en het team

    24-11-2007 om 16:27 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP2: Kobayashi volgt Nakajima op door bij DAMS te tekenen
    Het DAMS GP2 Team heeft Kamui Kobayashi gepresenteerd als één van hun rijders voor het komende GP2-seizoen. Hiermee volgt hij Kazuki Nakajima op, die gepromoveerd is naar het Williams F1-team. Voor de twintigjarige Kobayashi is de GP2 Series een stap voorwaarts, nadat hij afgelopen jaar uitkwam bij kampioenschapteam ASM in de F3 Euroseries.

    Kamui Kobayashi tijdens één van de GP2-tests

    "Het is een eer om voor het derde jaar samen te werken met het Toyota Drivers Program (TDP). We hebben een goed jaar achter de rug, waarbij Kazuki Nakajima nu gepromoveerd is", vertelde Jean-Paul Droit, CEO van DAMS. "We zijn blij om Kamui Kobayashi in ons team te hebben. Niet alleen vanwege zijn talent, maar ook zijn karakter kunnen wij waarderen."

    "Het is erg gaaf om met DAMS in de GP2 te gaan racen", zei Kobayashi. "In Jerez en Paul Ricard hebben we tijdens de tests al een goede relatie opgebouwd. Het zal een druk seizoen worden omdat ook Aziatische series van start gaat. Maar ik kijk erg uit naar deze uitdagingen."

    23-11-2007 om 22:42 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Superleague Formula op ongelukkige datum naar Circuit Zolder
    De Superleague Formula, een raceklasse met 750 pk krachtige op F1 lijkende bolides, gaat in het weekend van 31 augustus van start op het circuit van Donington in Groot-Brittannië. In deze serie twintig voetbaclubs het tegen elkaar op, waaronder PSV Eindhoven en RSC Anderlecht. De 'thuisrace' wordt gehouden op het circuit van Zolder op 4 en 5 oktober, tegelijkertijd met de populaire A1 Grand Prix op Circuit Park Zandvoort.

    De bolide van PSV

    Het eerste seizoen zal bestaan uit zes evenementen, die ieder twee races bevatten:
    Aug 30/31:  Donington           Groot-Brittannië
    Sep 20/21: Nürburgring Duitsland
    Okt 4/5: Zolder België
    Okt 18/19: To be announced Italië
    Nov 1/2: Estoril Portugal
    Nov 22/23: Jerez Spanje

    Op dit moment zijn negen van de twintig clubs bevestigd voor deelname aan de Superleague Formula. Naast PSV Eindhoven en RSC Anderlecht doen ook AC Milan (Italië), FC Porto (Portugal), Olympiacos (Griekenland), Borussia Dortmund (Duitsland), Flamengo (Brazilië), FC Basel (Zwitserland) en Galatasaray SK (Turkije) mee.

    Verder zijn clubs uit ondermeer Groot-Brittannië, Spanje, Frankrijk, Duitsland, Italië, Zweden, Rusland, Argentinië, Mexico, Brazilië, China, Korea en de VS in onderhandeling om de grid compleet te maken.

    "Wij zijn erg blij om Circuit Zolder een gloednieuw evenement en een gloednieuw kampioenschap te brengen", vertelde Walter Goossens, Marketing Manager van Circuit Zolder. "Voetbal en autosport zijn erg populair en wij denken dat dit goed past op onze kalender."

    "Niet alleen verwachten wij veel fans van RSC Anderlecht, maar ook van PSV Eindhoven en Borussia Dortmund. Deze clubs liggen respectievelijk slechts één en twee uur rijden van Zolder", aldus Goossens.

    22-11-2007 om 18:09 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schumacher ook actief in Jerez
    Zevenvoudig F1-kampioen Michael Schumacher gaat opnieuw testen voor het team van Ferrari. De Duitser is volgende maand te bewonderen in Jerez, Spanje. Dit heeft het team vandaag bekendgemaakt. ''We hebben nog geen programma vastgesteld maar hij gaat een aantal dagen rijden'', aldus een woordvoerder van Ferrari.



    Schumacher stopte aan het einde van het seizoen 2006 maar vierde zijn comeback eerder deze maand in Spanje. Hij testte twee dagen, die hij zelf beschreef als 'half voor de lol, half voor technische redenen'. De eerste twee dagen zette Schumi de snelste tijd neer op Circuit de Catalunya.

    De 38-jarige Duitser heeft echter wel aangegeven niet terug te komen als racecoureur, maar hij heeft wel bruikbare ervaring in het besturen van bolides zonder traction control en zogenaamde 'driver aids'. ''Mijn liefde voor de sport is nooit weggegaan en het besturen van een Formule 1-bolide is het mooiste wat je kan doen als coureur'' zo stond te lezen op de website van Schumacher.

    22-11-2007 om 18:07 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formule 1: Michael Schumacher test Ferrari ook in Jerez
    Schumi krijgt er geen genoeg van. Na zijn succesvolle test onlangs in Barcelona, stapt Michael Schumacher ook komende maand weer in de Ferrari. De zevenvoudig Formule 1-kampioen zal tijdens de oefensessie van Jerez op 4 december wederom zijn kunnen tonen.

    Michael Schumacher maakte onlangs een sensationele comeback. Tijdens de eerste twee testdagen in Barcelona klokte de oudere broer van Ralf beide keren de snelste chrono. En dat terwijl hij al een jaar lang met racepensioen is. De Duitser, die een comeback in het F1-circus overigens uitsluit, heeft dus nog wel zin om Ferrari verder op weg te helpen met de ontwikkeling van de 2008-bolide.

    ferrari_team

    22-11-2007 om 18:06 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    21-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota presenteert nieuwe wapen op 10 januari
    Het Toyota F1 Team presenteert haar nieuwe bolide, de TF108 op 10 januari. De auto waarmee het Japanse merk de strijd aan wil gaan met de top wordt openbaar gemaakt in het technisch centrum van het team te Keulen, Duitsland.



    De coureurs, inclusief de recent bevestigde racecoureur Timo Glock, zijn aanwezig bij de presentatie, evenals leden van het management van het team. Toyota heeft een lastig seizoen doorgemaakt, waar het als zesde eindigde in het constructeurkampioenschap met een totaal van dertien punten.

    21-11-2007 om 16:16 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    MAARN – Na zijn veelbewogen debuutjaar in het Duits Formule BMW kampioenschap maakt Thomas Hylkema zich op voor de Formule BMW World Finals die van 23 tot 25 november aanstaande worden gehouden. Hier zullen 35 jonge en talentvolle coureurs uit maar liefst negentien verschillende landen op het Circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo (Valencia, Spanje) vechten om de hoofdprijs: een heuse test met het BMW Sauber F1 Team. Hylkema zal met het Duitse AM-Holzer Rennsport GmbH aan de start verschijnen.

    Thomas Hylkema ready for Valencia

    Precies een jaar geleden kwam de inwoner uit Maarn in aanraking met de Formule BMW, nadat hij vanuit de kartsport doorgestroomd was naar een seizoen BRL Light bij het succesvolle team van Frans Collé. Vervolgens ging de aandacht uit naar de single-seaters. Om een goede impressie te krijgen van deze competitieve single-seaters ging hij naar de Formule BMW World Final op Valencia, waar de beste 36 talenten uit vier verschillende Formule BMW kampioenschappen tegen elkaar streden voor de titel ‘Wereldkampioen Formule BMW’. Na enkele goede gesprekken met onder andere Eifelland Racing, begon Hylkema zijn autosportcarrière uiteindelijk bij dit topteam. Na enkele tests maakte hij op het stratencircuit van de Norisring verdienstelijk zijn debuut. De student aan de Technische Universiteit van Delft (Lucht en Ruimtevaarttechniek) kende in de volgende races pieken en dalen. Met een flink portie vechtlust wist de rookie in het sterk bezette deelnemersveld zich in de punten te werken.

    Thomas Hylkema in actie

    Twee weken geleden (vrijdag 9 november) testte Hylkema weer in de Formule BMW. Ditmaal reed hij voor AM-Holzer Rennsport op het circuit van Hockenheim. Hij werkte een geslaagde ééndaagse testdag af. Nadat diverse technische problemen in de ochtend waren verholpen, liet hij na de lunchpauze snelle rondetijden noteren. Hylkema kijkt alvast met vertrouwen uit naar de Formule BMW World Finals.

    THOMAS HYLKEMA: “Het is super om aan dit evenement deel te nemen. Een jaar geleden maakte ik kennis met deze raceklasse en nu maak ik er zelf deel van uit. Mijn doelstelling is geslaagd, wanneer ik het gevoel heb dat ik maximaal alles eruit heb gehaald. Ik ga natuurlijk voor een toppositie! Na een jaar waar ik in een relatief korte periode bijzonder veel heb geleerd, hoop ik mijn ervaringen om te kunnen zetten in een goed resultaat. Deze races staan op zichzelf, waar de beste rijders van alle Formule BMW competities samen komen. Voor 2008 zijn alle opties open. Ik kan niet wachten om naar Valencia af te reizen!”

    21-11-2007 om 16:14 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Racen in de Westfield Cup is uniek, niet duur, eerlijk en bloedstollend snel...

    Een superlichte raceauto van 550 kilo met 155 paardenkrachten in combinatie met achterwielaandrijving en een bijzonder laag zwaartepunt. Of: rijden op circuits als Zandvoort, Assen, Spa, Zolder en Oschersleben. Kenmerken van een dure autosportklasse, toch? NEE! Niet in de Westfield Cup!

    Westfield racen is uniek en betaalbaar

    In navolging van de Westfield Race Challenge in Engeland is er vanaf volgend jaar ook in Nederland een Westfield Cup. Een eigen en vooral zeer betaalbare raceklasse. De organisatie heeft een professioneel reglement opgesteld om de gelijkwaardigheid van het materiaal te waarborgen én om de strijd op de baan eerlijk, veilig, spannend en sportief te laten verlopen. "We zijn inmiddels overstelpt met positieve reacties”, zegt Gino van Buren, één van de ondersteunende pilaren van de Westfield Cup. “Het doel is een zelfstandige klasse van 36 rijders. We hanteren van het begin af aan strakke reglementen, waardoor het racen betaalbaar is en daardoor beheersbaar blijft. Er is bewust aan gewerkt om de running costs voor een seizoen zo laag mogelijk te houden”, aldus Van Buren.

    Gedurende alle acht wedstrijden om de Westfield Racecup zal de eenheid van het materiaal van alle 36 deelnemers onder streng toezicht staan.

    Close racing , betaalbaar en veel FUN

    Na anderhalf jaar intensief overleg is de organisatie er in geslaagd te voldoen aan de wensen en eisen van de DNRT en Seven-rijders. Daardoor is meeracen in de Collin Chapman Serie mogelijk geworden. Dit alles gebeurt komend jaar onder de bezielende begeleiding van de nestor in raceland Huub Vermeulen. Westfield in Nederland is zo bijzonder dat TopGear Magazine zonder schroom zijn naam aan de cup verbond.

    Om te kunnen deelnemen aan een training en/of wedstrijd moet een coureur over een geldige licentie beschikken. Voor degenen die nog geen licentie hebben, biedt Westfield Racing de mogelijkheid om in combinatie met de aankoop van een Westfield raceauto tegen een sterk gereduceerde prijs een licentie te behalen. De aankoop van een Westfield raceauto betekent tevens deelname aan twee spectaculaire evenementen: Time Attack en Nationale Clubdag.

    Klik op de onderstaande links voor meer info

    Specificatie Westfield Cup Racer

    Reglement Westfield Cup 2008

    Een volledig nieuwe, fabrieksgebouwde en raceklare Westfield is al te koop voor € 19.600,-/€150,- per maand.* De auto zelf bouwen is ook mogelijk en nog goedkoper. Dat kan al vanaf € 7.300,-. De lage prijs voor een Westfieldbolide heeft al meerdere malen geleid tot aanvragen uit onverwachte hoek. Bestellingen van twee tot zelfs vier auto’s zijn door de interessante prijsstelling en het heldere en overzichtelijke reglement dan ook geen uitzondering meer. Zo zijn er op dit moment al tien auto’s verkocht.

    Westfield; interessante formule

    Om de aanschaf van een eigen spiksplinternieuwe racer binnen ieders bereik te brengen, bestaat de mogelijkheid de auto volledig te financieren of te leasen. Dat gebeurt uiteraard tegen bijzonder scherpe tarieven. Een eventuele financiering kan net als de kleur en de exacte uitvoering individueel besproken worden. De verkoop van de bolides verloopt via Mega Sportscars uit Lelystad. Mega Sportscars is exclusief importeur van Westfield Sportscars en heeft 25 jaar ervaring met de bouw van kitcars, tuning, motormanagement systemen en racing. Marten Born eigenaar van Megasportscars: “We zochten naar een interessante formule. Eerlijk, spannend, sportief. Dat was de insteek. De Westfield RaceCup is ‘born’. Puur door de interessante prijstelling en de opstelling van het reglement is de interesse groot”, weet Marten Born te melden.

    Racen in de Westfield Cup is uniek, niet duur, eerlijk en bloedstollend snel... Meer weten? Surf volgas naar: www.westfieldracing.com

    Westfield Racing CUP

    21-11-2007 om 16:12 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    procar_nordschleife_480
    Met de Super 2000-auto's uit de ADAC Procar kan het. Binnenkort ook het WTCC op de Nordschleife?

    In Duitsland is een heel klein groepje autosport-insiders momenteel hard aan het werk om een uniek project van de grond te krijgen: WTCC op de Nordschleife! Het idee is om twee WTCC-wedstrijden op het wereldberoemde circuit in de Eifel te laten verrijden op zaterdagochtend in het voorprogramma van de 24-uursrace aldaar. Een serieuze toerwagenklasse in het voorprogramma is niets nieuws: tot en met 1993 reed de DTM ook altijd op de Nordschleife voorafgaand aan de lange-afstandsrace. Wie ooit de beelden van een vliegende Nicola Larini of Klaus Ludwig gezien heeft, weet precies wat we bedoelen.
    Evenement met 250.000 bezoekers - Coronel, Priaulx en Theissen enthousiast
    Argumenten vóór het plan zijn legio. De 24-uursrace is verreweg het grootste autosportevenement in Duitsland, met ieder jaar zo’n 250.000 bezoekers. Bovendien hoeven er voor de wedstrijd geen extra camera’s, tijdwaarneming en andere zaken rondom het 25 kilometer lange circuit te worden geïnstalleerd, want die staan er voor de 24-uursrace toch al. En niet in de laatste plaats wordt het circuit door vele, zo niet alle coureurs beschouwd als een van de mooiste banen ter wereld. Tom Coronel bijvoorbeeld, die dit jaar met een Viper als tweede eindigde in de 24-uursrace, was meteen voor het plan te vinden. “Super! Moeten ze meteen doen”, aldus de SEAT-coureur. Ook wereldkampioen Andy Priaulx, die in het verleden al een keer de 24-uursrace won met BMW, zag het meteen zitten. “Lijkt me fantastisch!” BMW-sportdirecteur Dr. Mario Theissen zegde eveneens direct zijn steun toe. “Als dat gebeurt, ondersteunen wij het van harte. BMW heeft een lange traditie op de Nordschleife.”

    Jaarlijks twee races voor ADAC Procar
    Dat de WTCC-auto’s het op de zware baan uithouden, staat wel vast. Immers, er doen jaarlijks tal van auto’s volgens het Super 2000-reglement mee aan de 24-uursrace en ook de ADAC Procar, de Duitse serie volgens WTCC-reglement, houdt jaarlijks twee races op de Nordschleife voor de 24-uursrace. Als het WTCC het voor elkaar krijgt om op de Nordschleife te racen, betekent dat een gevoelige slag in de richting van de in Duitsland veel sterkere DTM. Weliswaar reden er in het verleden met succes DTM-bolides van Audi en Opel in de 24-uursrace, maar een DTM-race op de Nordschleife kwam er nooit, ondanks massale oproepen van fans. Mercedes-Benz-sportdirecteur Norbert Haug, zelf in 1986 nota bene tweede in de 24-uursrace in een Opel Manta (samen met Joachim Winkelhock en Karl Mauer), deed de 24-uursrace ooit af als “een kermisevenement”.

    Belangrijkste automobielmarkt van Europa
    Nadeel is dat de WTCC-organisatie afgelopen zomer een nieuwe driejarige overeenkomst heeft gesloten met het circuit van Oschersleben, waar de serie ook de afgelopen drie jaar te gast was voor zijn Duitse ronde. Anderzijds: tegen een tweede evenement in de belangrijkste automobielmarkt van Europa zal niemand bezwaar hebben, en qua toeschouwersaantallen trekt de Nürburgring zonder moeite het vijfvoudige van Oschersleben. Wordt – hopelijk – vervolgd!

    21-11-2007 om 16:09 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DTM: Buurman en Van der Zande testen op Mugello
    schneider_mugello_quali
    Na de race in juli dit jaar rijden de AMG-Mercedes C-Klasses weer in Toscane


    Deze week werkt Mercedes-Benz de eerste DTM-test na afloop van het seizoen 2007 af op het Autodromo Internazionale del Mugello in Toscane. Daarbij komen er twee Nederlanders in actie: Yelmer Buurman en Renger van der Zande, die beide dit jaar tot het Mercedes-Benz-rijderskader in de Formule 3 Euro Serie behoorden. Terwijl Buurman vorig jaar al een keer kennismaakte met de AMG-Mercedes C-Klasse in het Portugese Estoril, wordt de test voor Van der Zande een première. Naast onze beide landgenoten, die afgelopen zondag nog in Macau raceten, testen er nog vier coureurs voor Mercedes-Benz.
    Minimaal één vacature bij de "Jahreswagen"
    Mercedes-Benz heeft minimaal één vacature in de gelederen van de zogeheten "Jahreswagen". Na het stoppen van Mika Häkkinen is er één actuele auto vrij, waarvoor een aantal rijders vanuit de "Jahreswagen" in aanmerking komt. Qua prestaties tippen wij op Gary Paffett, die afgelopen seizoen als eerste rijder ooit met een auto van een jaar oud een DTM-race wist te winnen, of Paul di Resta, die als regerend kampioen in de Formule 3 Euro Serie overstapte naar de DTM en nota bene met een twee jaar oude auto een prachtig debuutseizoen beleefde, waarin hij een aantal malen op het podium reed.

    Nog vier rijders in actie op Mugello
    Naast Yelmer Buurman en Renger van der Zande komen er deze week op Mugello nog vier rijders in actie. Dat zijn de Zwitserse Cyndie Allemann, die bij Manor in de Formule 3 Euro Series reed en als protégé van HWA-technicus Gerhard Ungar geldt, de Duitser Maro Engel, die uitkwam in het Brits Formule 3-kampioenschap en een beetje door Bernd Schneider wordt ondersteund, Brits Formule 3-kampioen Marko Asmer uit Estland en de Deen Nicolas Kiesa, die vorig jaar bij Futurecom een aantal DTM-races met Audi reed. Voor Asmer kwam de uitnodiging nogal onverwacht, zo vertelde hij in Macau: "Ik kreeg opeens een telefoontje of ik wilde rijden. Nou, ik ga er wel heen, maar ik verwacht er niet teveel van. Ik zie niks in de DTM, wil veel liever in de richting van Renault World Series."

    DTM wellicht optie voor Buurman
    Terwijl Van der Zande eigenlijk al heeft aangegeven nog een jaar in de Formule 3 Euro Series te willen blijven en ook de prestaties van Cyndie Allemann de overstap naar een hogere klasse bepaald niet rechtvaardigen, zou de DTM voor Buurman wellicht een optie kunnen zijn. Aan de andere kant oriënteert ook hij zich verder richting formulewagens: onlangs testte hij met succes GP2 en World Series. Maar ja, de mogelijkheden die je als fabrieksrijder voor Mercedes-Benz hebt, zijn natuurlijk ook interessant. Bij Mercedes-Benz zwijgt men uiteraard in alle toonaarden over de test op Mugello. Het circuit is deze week hermetisch afgesloten, er wordt geen pers toegelaten.

    21-11-2007 om 16:06 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    ISTANBUL - De Turkse voetbalclub Galatasaray SK heeft zich toegevoegd aan het Superleague Formula-gezelschap. In augustus 2008 neemt de zestienvoudige kampioen in de Turkse competitie het met een 750 pk krachtige op F1 lijkende bolide op tegen negentien andere clubs. Op dit moment zijn ook AC Milan, FC Porto, Olympiacos, PSV Eindhoven, Borussia Dortmund, RSC Anderlecht, Flamengo en FC Basel opgenomen in het programma.

    Zo moet de bolide van Galatasaray SK er uit gaan zien

    “Superleague Formula verwelkomt de beste voetbalclubs uit de wereld en wij zijn blij om Galatasaray SK aan het rijtje toe te voegen”, zei Alex Andreu, CEO Superleague Formula. “Dit zijn spannende tijden voor Galatasaray SK; een nieuw stadium wordt gebouwd en nu wordt autosport aan een breed scala van activiteiten toegevoegd.”

    “Met een fanbase van veertig procent van de bevolking, naar schatting 77 miljoen mensen in 2010, blijft Galatasaray SK de belangrijkste Turkse voetbalclub van het land”, voorspelde Ozhan Canaydin, directeur van de club. “Gegeven de grootte van onze fanbase is de autosport een logische stap. Het is een van de snelst groeiende sporten in de wereld.”

    20-11-2007 om 17:26 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (18 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jon Lancaster zet grote stap met F3 contract bij ASM
    Jon Lancaster kende dit jaar een goed seizoen. De 18-jarige Brit werd tweede in Formule Renault klasse en door deze prestatie heeft hij een mooi stoeltje weten te bemachtigen voor volgend jaar. Lancaster gaat namelijk namens ASM in de F3 Euroseries rijden.

    Lancaster behaalde dit jaar verschillende zeges; Copyright Renault Sport

    ASM gooide dit seizoen hoge ogen met Grosjean, Hülkenberg en Kobayashi. Grosjean won de titel en de andere twee coureurs werden respectievelijk derde en vierde in het klassement. Volgend jaar wil teambaas Frederick Vasseur deze lijn voortzetten met Jon Lancaster.

    Jon Lancaster tekende het contract met ASM vlak na zijn eerste test bij het team. Komende winter zal de Engelsman, die in december negentien wordt, nogmaals met de F3 bolide testen.

    20-11-2007 om 17:24 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs