Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    02-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F3: Van Amersfoort Racing met Volkswagen
    nbr23
    De nieuwe Volkswagen-Formule 3-motor bij de presentatie op de Nürburgring in september

    Het geruchtencircuit op de Essen Motor Show meldt dat Van Amersfoort Racing komend jaar met Volkswagenmotoren zal gaan deelnemen aan de Duitse ATS Formule 3 Cup. Daarmee zou het Gooise team de overstap maken van Opel, waarmee het team in 1997 de kampioenstitel won met Bas Leinders en het afgelopen seizoen kampioen werd met Carlo van Dam. Officieel is er nog niets bekend, want het enige dat Volkswagen tijdens zijn autosportpersconferentie in Essen over de Formule 3 meldde, was dat de teams Signature en RC Motorsport met het merk in zee gaan voor deelname aan de Formule 3 Euro Serie 2008. Over de ATS Formule 3 Cup werd met geen woord gerept, maar het gerucht ten aanzien van Van Amersfoort Racing deed wel heel nadrukkelijk de ronde. Dus maar eens even om opheldering gebeld met teambaas Frits van Amersfoort. Die onthield zich echter van commentaar.

    02-12-2007 om 17:15 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einde Renault F1 in zicht door spionagezaak?
    Renault F1 kon nog wel eens haar laatste Formule 1 seizoen gereden hebben dit jaar. De Times meldde gisteren dat de Franse renstal op zou houden met de koningsklasse, wanneer de spionagezaak nadelig uitpakt voor Renault. De Engelse krant heeft een uitgelekte memo van McLaren in handen gekregen waarin staat hoe omvangrijk de overtreding van Renault was.

    Donkere tijden voor Renault; Hoeveel van McLaren zit er in deze bolide?

    Bij Renault werd eerst beweerd dat er alleen gegevens van vier basissystemen van McLaren aanwezig waren bij het Franse team. Deze gegevens zouden echter niet gebruikt zijn. Volgens de memo van McLaren zouden er echter 780 tekeningen bij Renault liggen. Volgens McLaren vormen deze tekeningen samen de gehele blauwdruk voor zowel de McLaren bolide van 2006 als die van 2007. Deze gegevens zouden op elf computers hebben gestaan en zouden door achttien teamleden besproken zijn.

    McLaren kreeg dit seizoen een behoorlijke straf opgelegd voor het in handen hebben van Ferrari gegevens. Nu dreigt diezelfde straf, en misschien nog wel een zwaardere straf, voor het Franse team. Door veel mensen in de F1 wordt beweerd dat een dergelijke straf nog wel eens het einde van Renault F1 kan betekenen.

    De timing van het uitlekken en de inhoud van de memo zetten de druk op Renault F1 en de FIA, wat precies de bedoeling was van McLaren. Op deze manier kan de WMSC deze zaak niet meer zo makkelijk in de doofpot stoppen. Er zijn echter ook mensen die aan de betrouwbaarheid van de verklaring van McLaren twijfelen. Vooralsnog is er nog geen einde gekomen aan het spionagedrama in de F1 en is het afwachten hoe dit hoofdstuk afloopt.

    24-11-2007 om 16:28 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WSR: Bertrand Baguette tekent bij Draco Racing

    BRUSSEL - Bertrand Baguette is de nieuwe coureur van Draco Racing in de World Series by Renault. De 22-jarige Belg hoop in de voetsporen te treden van F1-coureurs Rubens Barrichello en Felipe Massa, die in het verleden voor het team uitkwamen. De coureur uit Verviers nam afgelopen seizoen al deel aan het kampioenschap met KTR, waarbij hij twee podiumplaatsen scoorde. Afgelopen maanden testte Baguette al succesvol bij het team.

    Volgende week werkt Baguette de tweede serie van tests af voor het team in Valencia, om nog meer vertrouwd te raken met de auto en het team

    24-11-2007 om 16:27 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP2: Kobayashi volgt Nakajima op door bij DAMS te tekenen
    Het DAMS GP2 Team heeft Kamui Kobayashi gepresenteerd als één van hun rijders voor het komende GP2-seizoen. Hiermee volgt hij Kazuki Nakajima op, die gepromoveerd is naar het Williams F1-team. Voor de twintigjarige Kobayashi is de GP2 Series een stap voorwaarts, nadat hij afgelopen jaar uitkwam bij kampioenschapteam ASM in de F3 Euroseries.

    Kamui Kobayashi tijdens één van de GP2-tests

    "Het is een eer om voor het derde jaar samen te werken met het Toyota Drivers Program (TDP). We hebben een goed jaar achter de rug, waarbij Kazuki Nakajima nu gepromoveerd is", vertelde Jean-Paul Droit, CEO van DAMS. "We zijn blij om Kamui Kobayashi in ons team te hebben. Niet alleen vanwege zijn talent, maar ook zijn karakter kunnen wij waarderen."

    "Het is erg gaaf om met DAMS in de GP2 te gaan racen", zei Kobayashi. "In Jerez en Paul Ricard hebben we tijdens de tests al een goede relatie opgebouwd. Het zal een druk seizoen worden omdat ook Aziatische series van start gaat. Maar ik kijk erg uit naar deze uitdagingen."

    23-11-2007 om 22:42 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Superleague Formula op ongelukkige datum naar Circuit Zolder
    De Superleague Formula, een raceklasse met 750 pk krachtige op F1 lijkende bolides, gaat in het weekend van 31 augustus van start op het circuit van Donington in Groot-Brittannië. In deze serie twintig voetbaclubs het tegen elkaar op, waaronder PSV Eindhoven en RSC Anderlecht. De 'thuisrace' wordt gehouden op het circuit van Zolder op 4 en 5 oktober, tegelijkertijd met de populaire A1 Grand Prix op Circuit Park Zandvoort.

    De bolide van PSV

    Het eerste seizoen zal bestaan uit zes evenementen, die ieder twee races bevatten:
    Aug 30/31:  Donington           Groot-Brittannië
    Sep 20/21: Nürburgring Duitsland
    Okt 4/5: Zolder België
    Okt 18/19: To be announced Italië
    Nov 1/2: Estoril Portugal
    Nov 22/23: Jerez Spanje

    Op dit moment zijn negen van de twintig clubs bevestigd voor deelname aan de Superleague Formula. Naast PSV Eindhoven en RSC Anderlecht doen ook AC Milan (Italië), FC Porto (Portugal), Olympiacos (Griekenland), Borussia Dortmund (Duitsland), Flamengo (Brazilië), FC Basel (Zwitserland) en Galatasaray SK (Turkije) mee.

    Verder zijn clubs uit ondermeer Groot-Brittannië, Spanje, Frankrijk, Duitsland, Italië, Zweden, Rusland, Argentinië, Mexico, Brazilië, China, Korea en de VS in onderhandeling om de grid compleet te maken.

    "Wij zijn erg blij om Circuit Zolder een gloednieuw evenement en een gloednieuw kampioenschap te brengen", vertelde Walter Goossens, Marketing Manager van Circuit Zolder. "Voetbal en autosport zijn erg populair en wij denken dat dit goed past op onze kalender."

    "Niet alleen verwachten wij veel fans van RSC Anderlecht, maar ook van PSV Eindhoven en Borussia Dortmund. Deze clubs liggen respectievelijk slechts één en twee uur rijden van Zolder", aldus Goossens.

    22-11-2007 om 18:09 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schumacher ook actief in Jerez
    Zevenvoudig F1-kampioen Michael Schumacher gaat opnieuw testen voor het team van Ferrari. De Duitser is volgende maand te bewonderen in Jerez, Spanje. Dit heeft het team vandaag bekendgemaakt. ''We hebben nog geen programma vastgesteld maar hij gaat een aantal dagen rijden'', aldus een woordvoerder van Ferrari.



    Schumacher stopte aan het einde van het seizoen 2006 maar vierde zijn comeback eerder deze maand in Spanje. Hij testte twee dagen, die hij zelf beschreef als 'half voor de lol, half voor technische redenen'. De eerste twee dagen zette Schumi de snelste tijd neer op Circuit de Catalunya.

    De 38-jarige Duitser heeft echter wel aangegeven niet terug te komen als racecoureur, maar hij heeft wel bruikbare ervaring in het besturen van bolides zonder traction control en zogenaamde 'driver aids'. ''Mijn liefde voor de sport is nooit weggegaan en het besturen van een Formule 1-bolide is het mooiste wat je kan doen als coureur'' zo stond te lezen op de website van Schumacher.

    22-11-2007 om 18:07 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formule 1: Michael Schumacher test Ferrari ook in Jerez
    Schumi krijgt er geen genoeg van. Na zijn succesvolle test onlangs in Barcelona, stapt Michael Schumacher ook komende maand weer in de Ferrari. De zevenvoudig Formule 1-kampioen zal tijdens de oefensessie van Jerez op 4 december wederom zijn kunnen tonen.

    Michael Schumacher maakte onlangs een sensationele comeback. Tijdens de eerste twee testdagen in Barcelona klokte de oudere broer van Ralf beide keren de snelste chrono. En dat terwijl hij al een jaar lang met racepensioen is. De Duitser, die een comeback in het F1-circus overigens uitsluit, heeft dus nog wel zin om Ferrari verder op weg te helpen met de ontwikkeling van de 2008-bolide.

    ferrari_team

    22-11-2007 om 18:06 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    21-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota presenteert nieuwe wapen op 10 januari
    Het Toyota F1 Team presenteert haar nieuwe bolide, de TF108 op 10 januari. De auto waarmee het Japanse merk de strijd aan wil gaan met de top wordt openbaar gemaakt in het technisch centrum van het team te Keulen, Duitsland.



    De coureurs, inclusief de recent bevestigde racecoureur Timo Glock, zijn aanwezig bij de presentatie, evenals leden van het management van het team. Toyota heeft een lastig seizoen doorgemaakt, waar het als zesde eindigde in het constructeurkampioenschap met een totaal van dertien punten.

    21-11-2007 om 16:16 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    MAARN – Na zijn veelbewogen debuutjaar in het Duits Formule BMW kampioenschap maakt Thomas Hylkema zich op voor de Formule BMW World Finals die van 23 tot 25 november aanstaande worden gehouden. Hier zullen 35 jonge en talentvolle coureurs uit maar liefst negentien verschillende landen op het Circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo (Valencia, Spanje) vechten om de hoofdprijs: een heuse test met het BMW Sauber F1 Team. Hylkema zal met het Duitse AM-Holzer Rennsport GmbH aan de start verschijnen.

    Thomas Hylkema ready for Valencia

    Precies een jaar geleden kwam de inwoner uit Maarn in aanraking met de Formule BMW, nadat hij vanuit de kartsport doorgestroomd was naar een seizoen BRL Light bij het succesvolle team van Frans Collé. Vervolgens ging de aandacht uit naar de single-seaters. Om een goede impressie te krijgen van deze competitieve single-seaters ging hij naar de Formule BMW World Final op Valencia, waar de beste 36 talenten uit vier verschillende Formule BMW kampioenschappen tegen elkaar streden voor de titel ‘Wereldkampioen Formule BMW’. Na enkele goede gesprekken met onder andere Eifelland Racing, begon Hylkema zijn autosportcarrière uiteindelijk bij dit topteam. Na enkele tests maakte hij op het stratencircuit van de Norisring verdienstelijk zijn debuut. De student aan de Technische Universiteit van Delft (Lucht en Ruimtevaarttechniek) kende in de volgende races pieken en dalen. Met een flink portie vechtlust wist de rookie in het sterk bezette deelnemersveld zich in de punten te werken.

    Thomas Hylkema in actie

    Twee weken geleden (vrijdag 9 november) testte Hylkema weer in de Formule BMW. Ditmaal reed hij voor AM-Holzer Rennsport op het circuit van Hockenheim. Hij werkte een geslaagde ééndaagse testdag af. Nadat diverse technische problemen in de ochtend waren verholpen, liet hij na de lunchpauze snelle rondetijden noteren. Hylkema kijkt alvast met vertrouwen uit naar de Formule BMW World Finals.

    THOMAS HYLKEMA: “Het is super om aan dit evenement deel te nemen. Een jaar geleden maakte ik kennis met deze raceklasse en nu maak ik er zelf deel van uit. Mijn doelstelling is geslaagd, wanneer ik het gevoel heb dat ik maximaal alles eruit heb gehaald. Ik ga natuurlijk voor een toppositie! Na een jaar waar ik in een relatief korte periode bijzonder veel heb geleerd, hoop ik mijn ervaringen om te kunnen zetten in een goed resultaat. Deze races staan op zichzelf, waar de beste rijders van alle Formule BMW competities samen komen. Voor 2008 zijn alle opties open. Ik kan niet wachten om naar Valencia af te reizen!”

    21-11-2007 om 16:14 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Racen in de Westfield Cup is uniek, niet duur, eerlijk en bloedstollend snel...

    Een superlichte raceauto van 550 kilo met 155 paardenkrachten in combinatie met achterwielaandrijving en een bijzonder laag zwaartepunt. Of: rijden op circuits als Zandvoort, Assen, Spa, Zolder en Oschersleben. Kenmerken van een dure autosportklasse, toch? NEE! Niet in de Westfield Cup!

    Westfield racen is uniek en betaalbaar

    In navolging van de Westfield Race Challenge in Engeland is er vanaf volgend jaar ook in Nederland een Westfield Cup. Een eigen en vooral zeer betaalbare raceklasse. De organisatie heeft een professioneel reglement opgesteld om de gelijkwaardigheid van het materiaal te waarborgen én om de strijd op de baan eerlijk, veilig, spannend en sportief te laten verlopen. "We zijn inmiddels overstelpt met positieve reacties”, zegt Gino van Buren, één van de ondersteunende pilaren van de Westfield Cup. “Het doel is een zelfstandige klasse van 36 rijders. We hanteren van het begin af aan strakke reglementen, waardoor het racen betaalbaar is en daardoor beheersbaar blijft. Er is bewust aan gewerkt om de running costs voor een seizoen zo laag mogelijk te houden”, aldus Van Buren.

    Gedurende alle acht wedstrijden om de Westfield Racecup zal de eenheid van het materiaal van alle 36 deelnemers onder streng toezicht staan.

    Close racing , betaalbaar en veel FUN

    Na anderhalf jaar intensief overleg is de organisatie er in geslaagd te voldoen aan de wensen en eisen van de DNRT en Seven-rijders. Daardoor is meeracen in de Collin Chapman Serie mogelijk geworden. Dit alles gebeurt komend jaar onder de bezielende begeleiding van de nestor in raceland Huub Vermeulen. Westfield in Nederland is zo bijzonder dat TopGear Magazine zonder schroom zijn naam aan de cup verbond.

    Om te kunnen deelnemen aan een training en/of wedstrijd moet een coureur over een geldige licentie beschikken. Voor degenen die nog geen licentie hebben, biedt Westfield Racing de mogelijkheid om in combinatie met de aankoop van een Westfield raceauto tegen een sterk gereduceerde prijs een licentie te behalen. De aankoop van een Westfield raceauto betekent tevens deelname aan twee spectaculaire evenementen: Time Attack en Nationale Clubdag.

    Klik op de onderstaande links voor meer info

    Specificatie Westfield Cup Racer

    Reglement Westfield Cup 2008

    Een volledig nieuwe, fabrieksgebouwde en raceklare Westfield is al te koop voor € 19.600,-/€150,- per maand.* De auto zelf bouwen is ook mogelijk en nog goedkoper. Dat kan al vanaf € 7.300,-. De lage prijs voor een Westfieldbolide heeft al meerdere malen geleid tot aanvragen uit onverwachte hoek. Bestellingen van twee tot zelfs vier auto’s zijn door de interessante prijsstelling en het heldere en overzichtelijke reglement dan ook geen uitzondering meer. Zo zijn er op dit moment al tien auto’s verkocht.

    Westfield; interessante formule

    Om de aanschaf van een eigen spiksplinternieuwe racer binnen ieders bereik te brengen, bestaat de mogelijkheid de auto volledig te financieren of te leasen. Dat gebeurt uiteraard tegen bijzonder scherpe tarieven. Een eventuele financiering kan net als de kleur en de exacte uitvoering individueel besproken worden. De verkoop van de bolides verloopt via Mega Sportscars uit Lelystad. Mega Sportscars is exclusief importeur van Westfield Sportscars en heeft 25 jaar ervaring met de bouw van kitcars, tuning, motormanagement systemen en racing. Marten Born eigenaar van Megasportscars: “We zochten naar een interessante formule. Eerlijk, spannend, sportief. Dat was de insteek. De Westfield RaceCup is ‘born’. Puur door de interessante prijstelling en de opstelling van het reglement is de interesse groot”, weet Marten Born te melden.

    Racen in de Westfield Cup is uniek, niet duur, eerlijk en bloedstollend snel... Meer weten? Surf volgas naar: www.westfieldracing.com

    Westfield Racing CUP

    21-11-2007 om 16:12 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    procar_nordschleife_480
    Met de Super 2000-auto's uit de ADAC Procar kan het. Binnenkort ook het WTCC op de Nordschleife?

    In Duitsland is een heel klein groepje autosport-insiders momenteel hard aan het werk om een uniek project van de grond te krijgen: WTCC op de Nordschleife! Het idee is om twee WTCC-wedstrijden op het wereldberoemde circuit in de Eifel te laten verrijden op zaterdagochtend in het voorprogramma van de 24-uursrace aldaar. Een serieuze toerwagenklasse in het voorprogramma is niets nieuws: tot en met 1993 reed de DTM ook altijd op de Nordschleife voorafgaand aan de lange-afstandsrace. Wie ooit de beelden van een vliegende Nicola Larini of Klaus Ludwig gezien heeft, weet precies wat we bedoelen.
    Evenement met 250.000 bezoekers - Coronel, Priaulx en Theissen enthousiast
    Argumenten vóór het plan zijn legio. De 24-uursrace is verreweg het grootste autosportevenement in Duitsland, met ieder jaar zo’n 250.000 bezoekers. Bovendien hoeven er voor de wedstrijd geen extra camera’s, tijdwaarneming en andere zaken rondom het 25 kilometer lange circuit te worden geïnstalleerd, want die staan er voor de 24-uursrace toch al. En niet in de laatste plaats wordt het circuit door vele, zo niet alle coureurs beschouwd als een van de mooiste banen ter wereld. Tom Coronel bijvoorbeeld, die dit jaar met een Viper als tweede eindigde in de 24-uursrace, was meteen voor het plan te vinden. “Super! Moeten ze meteen doen”, aldus de SEAT-coureur. Ook wereldkampioen Andy Priaulx, die in het verleden al een keer de 24-uursrace won met BMW, zag het meteen zitten. “Lijkt me fantastisch!” BMW-sportdirecteur Dr. Mario Theissen zegde eveneens direct zijn steun toe. “Als dat gebeurt, ondersteunen wij het van harte. BMW heeft een lange traditie op de Nordschleife.”

    Jaarlijks twee races voor ADAC Procar
    Dat de WTCC-auto’s het op de zware baan uithouden, staat wel vast. Immers, er doen jaarlijks tal van auto’s volgens het Super 2000-reglement mee aan de 24-uursrace en ook de ADAC Procar, de Duitse serie volgens WTCC-reglement, houdt jaarlijks twee races op de Nordschleife voor de 24-uursrace. Als het WTCC het voor elkaar krijgt om op de Nordschleife te racen, betekent dat een gevoelige slag in de richting van de in Duitsland veel sterkere DTM. Weliswaar reden er in het verleden met succes DTM-bolides van Audi en Opel in de 24-uursrace, maar een DTM-race op de Nordschleife kwam er nooit, ondanks massale oproepen van fans. Mercedes-Benz-sportdirecteur Norbert Haug, zelf in 1986 nota bene tweede in de 24-uursrace in een Opel Manta (samen met Joachim Winkelhock en Karl Mauer), deed de 24-uursrace ooit af als “een kermisevenement”.

    Belangrijkste automobielmarkt van Europa
    Nadeel is dat de WTCC-organisatie afgelopen zomer een nieuwe driejarige overeenkomst heeft gesloten met het circuit van Oschersleben, waar de serie ook de afgelopen drie jaar te gast was voor zijn Duitse ronde. Anderzijds: tegen een tweede evenement in de belangrijkste automobielmarkt van Europa zal niemand bezwaar hebben, en qua toeschouwersaantallen trekt de Nürburgring zonder moeite het vijfvoudige van Oschersleben. Wordt – hopelijk – vervolgd!

    21-11-2007 om 16:09 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DTM: Buurman en Van der Zande testen op Mugello
    schneider_mugello_quali
    Na de race in juli dit jaar rijden de AMG-Mercedes C-Klasses weer in Toscane


    Deze week werkt Mercedes-Benz de eerste DTM-test na afloop van het seizoen 2007 af op het Autodromo Internazionale del Mugello in Toscane. Daarbij komen er twee Nederlanders in actie: Yelmer Buurman en Renger van der Zande, die beide dit jaar tot het Mercedes-Benz-rijderskader in de Formule 3 Euro Serie behoorden. Terwijl Buurman vorig jaar al een keer kennismaakte met de AMG-Mercedes C-Klasse in het Portugese Estoril, wordt de test voor Van der Zande een première. Naast onze beide landgenoten, die afgelopen zondag nog in Macau raceten, testen er nog vier coureurs voor Mercedes-Benz.
    Minimaal één vacature bij de "Jahreswagen"
    Mercedes-Benz heeft minimaal één vacature in de gelederen van de zogeheten "Jahreswagen". Na het stoppen van Mika Häkkinen is er één actuele auto vrij, waarvoor een aantal rijders vanuit de "Jahreswagen" in aanmerking komt. Qua prestaties tippen wij op Gary Paffett, die afgelopen seizoen als eerste rijder ooit met een auto van een jaar oud een DTM-race wist te winnen, of Paul di Resta, die als regerend kampioen in de Formule 3 Euro Serie overstapte naar de DTM en nota bene met een twee jaar oude auto een prachtig debuutseizoen beleefde, waarin hij een aantal malen op het podium reed.

    Nog vier rijders in actie op Mugello
    Naast Yelmer Buurman en Renger van der Zande komen er deze week op Mugello nog vier rijders in actie. Dat zijn de Zwitserse Cyndie Allemann, die bij Manor in de Formule 3 Euro Series reed en als protégé van HWA-technicus Gerhard Ungar geldt, de Duitser Maro Engel, die uitkwam in het Brits Formule 3-kampioenschap en een beetje door Bernd Schneider wordt ondersteund, Brits Formule 3-kampioen Marko Asmer uit Estland en de Deen Nicolas Kiesa, die vorig jaar bij Futurecom een aantal DTM-races met Audi reed. Voor Asmer kwam de uitnodiging nogal onverwacht, zo vertelde hij in Macau: "Ik kreeg opeens een telefoontje of ik wilde rijden. Nou, ik ga er wel heen, maar ik verwacht er niet teveel van. Ik zie niks in de DTM, wil veel liever in de richting van Renault World Series."

    DTM wellicht optie voor Buurman
    Terwijl Van der Zande eigenlijk al heeft aangegeven nog een jaar in de Formule 3 Euro Series te willen blijven en ook de prestaties van Cyndie Allemann de overstap naar een hogere klasse bepaald niet rechtvaardigen, zou de DTM voor Buurman wellicht een optie kunnen zijn. Aan de andere kant oriënteert ook hij zich verder richting formulewagens: onlangs testte hij met succes GP2 en World Series. Maar ja, de mogelijkheden die je als fabrieksrijder voor Mercedes-Benz hebt, zijn natuurlijk ook interessant. Bij Mercedes-Benz zwijgt men uiteraard in alle toonaarden over de test op Mugello. Het circuit is deze week hermetisch afgesloten, er wordt geen pers toegelaten.

    21-11-2007 om 16:06 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    ISTANBUL - De Turkse voetbalclub Galatasaray SK heeft zich toegevoegd aan het Superleague Formula-gezelschap. In augustus 2008 neemt de zestienvoudige kampioen in de Turkse competitie het met een 750 pk krachtige op F1 lijkende bolide op tegen negentien andere clubs. Op dit moment zijn ook AC Milan, FC Porto, Olympiacos, PSV Eindhoven, Borussia Dortmund, RSC Anderlecht, Flamengo en FC Basel opgenomen in het programma.

    Zo moet de bolide van Galatasaray SK er uit gaan zien

    “Superleague Formula verwelkomt de beste voetbalclubs uit de wereld en wij zijn blij om Galatasaray SK aan het rijtje toe te voegen”, zei Alex Andreu, CEO Superleague Formula. “Dit zijn spannende tijden voor Galatasaray SK; een nieuw stadium wordt gebouwd en nu wordt autosport aan een breed scala van activiteiten toegevoegd.”

    “Met een fanbase van veertig procent van de bevolking, naar schatting 77 miljoen mensen in 2010, blijft Galatasaray SK de belangrijkste Turkse voetbalclub van het land”, voorspelde Ozhan Canaydin, directeur van de club. “Gegeven de grootte van onze fanbase is de autosport een logische stap. Het is een van de snelst groeiende sporten in de wereld.”

    20-11-2007 om 17:26 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (18 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jon Lancaster zet grote stap met F3 contract bij ASM
    Jon Lancaster kende dit jaar een goed seizoen. De 18-jarige Brit werd tweede in Formule Renault klasse en door deze prestatie heeft hij een mooi stoeltje weten te bemachtigen voor volgend jaar. Lancaster gaat namelijk namens ASM in de F3 Euroseries rijden.

    Lancaster behaalde dit jaar verschillende zeges; Copyright Renault Sport

    ASM gooide dit seizoen hoge ogen met Grosjean, Hülkenberg en Kobayashi. Grosjean won de titel en de andere twee coureurs werden respectievelijk derde en vierde in het klassement. Volgend jaar wil teambaas Frederick Vasseur deze lijn voortzetten met Jon Lancaster.

    Jon Lancaster tekende het contract met ASM vlak na zijn eerste test bij het team. Komende winter zal de Engelsman, die in december negentien wordt, nogmaals met de F3 bolide testen.

    20-11-2007 om 17:24 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Het wordt steeds waarschijnlijker dat Fernando Alonso terugkeert bij Renault. Teambaas Flavio Briatore schat de kans dat zijn voormalige troetelkind de oude moederschoot opzoekt, op zestig procent.

    Volgens Briatore komt er snel duidelijkheid op de vraag of Alonso zijn rentree maakt bij Renault. De Spaanse coureurs veroverde zowel in 2005 als 2006 de wereldtitel met Briatore & Co. Volgens de flamboyante teamleider zal er uiterlijk woensdag een knoop worden doorgehakt.

    Nieuwe rijders Renault
    Briatore stelde bovendien dat zijn team volgend seizoen in ieder geval met nieuwe rijders zal uitkomen. Dat zou betekenen dat zowel Heikki Kovalainen als Giancarlo Fisichella vertrekt. Kovalainen is één van de kandidaten om het tweede stoeltje bij McLaren op te vullen. Fisichella zegt dat hij ‘meerdere opties’ heeft om zijn loopbaan in de Formule 1 te continueren. Wellicht gaat de Italiaan binnenkort testen voor Force India op Jerez.

    20-11-2007 om 17:23 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    wtcc_macau_huisman_postrace
    Duncan Huisman leverde in Macau wederom een solide prestatie

    Op de Lufthansa-vlucht van Hong Kong naar München zat uw verslaggever vannacht met een flinke WTCC-delegatie. SEAT-sportdirecteur Jaime Puig en zijn rijders Gabriele Tarquini, Rickard Rydell, Jordi Gené en Yvan Muller, teamleden van de BMW-teams Schnitzer, ROAL en Wiechers en BMW-sportdirecteur Dr. Mario Theissen. Met de laatste spraken ondermeer we over de verrichtingen van Duncan Huisman in Macau.

    Huisman helpt merkbelang van BMW
    “Schrijf maar dat hij heel goed gereden heeft”, zei Theissen zondag na de race al toen we hem vroegen naar zijn mening over het optreden van Huisman. Maar dat wisten we zelf ook al, dat was natuurlijk niet wat we wilden horen. Meer liet Theissen zich echter niet ontlokken. Evenals vorig jaar in Valencia, toen hij keurig opzij ging voor Jörg Müller, en daarna in Macau, toen hij zich keurig inhield, zodat Andy Priaulx de eerste race kon winnen, offerde Huisman ook nu weer een goed resultaat voor zichzelf op ten behoeve van het merkbelang van BMW. Huisman had in de eerste race achtste kunnen worden en was dan in de tweede race vanaf pole gestart, maar hij liet deze eer aan Andy Priaulx, die zo al een belangrijke stap zette in de richting van zijn derde wereldtitel. Natuurlijk was het helpen van Priaulx in de titelstrijd de belangrijkste opgave voor Huisman tijdens zijn gastoptreden in het WTCC, maar zo’n actie is niet altijd even vanzelfsprekend. Bij Chevrolet weten ze daar alles van: Rickard Rydell, die in het Zweedse Anderstorp als gastrijder met een blauwe Lacetti aan de start verscheen, liet in de eerste race nog de eer aan Rob Huff, maar ging in de tweede race voor zijn eigen eer.

    Theissen: "Ik weet al heel lang wat ik aan hem heb"
    Positief was in ieder geval dat Theisen zondagavond tijdens het BMW-kampioensfeest in Club 21 in de AIA-Tower in Macau lange tijd met Huisman sprak. Natuurlijk weet hij ook heel goed wat hij aan de Nederlander heeft. “Dat weet ik niet pas sinds dit weekend, dat weet ik al lang”, zei Theissen in het vliegtuig, toen we hem vertelden van de reacties over Duncan Huisman die na afloop van de races van dit weekend op deze website verschenen. Zoals gemeld heeft BMW voor 2008 de contracten met alle huidige rijders al verlengd, maar wellicht zijn er voor Duncan Huisman nog andere mogelijkheden.

    Met WSR in WTCC en/of BTCC?
    Dick Bennetts, voor wiens team Huisman afgelopen weekend in Macau in actie kwam, kijkt zeer serieus naar deelname aan het WTCC 2008, eventueel in combinatie met zijn huidige BMW-team in het Brits toerwagenkampioenschap. Sponsor Aviva, die dit weekend op de auto stond en flink uitpakte in Macau, is de moedermaatschappij van de RAC, voor wie Bennetts de twee BMW’s in het BTCC inzet. “We moeten eens kijken hoe de plannen vorm krijgen, maar ik zie er veel in”, verklaarde Bennetts na afloop van de races van zondag. In een dergelijk project zou Duncan Huisman wellicht een rol kunnen spelen. “Hij heeft het in ieder geval fantastisch gedaan”, aldus de Nieuw-Zeelander. “Ik zou hem voor volgend jaar graag willen hebben!”

    20-11-2007 om 17:21 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FIA-GT3: Drie Ford GT's in de top tien in Dubai
    Voor de laatste ronde van het FIA-GT3 kampioenschap trokken de troepen naar Dubai, met tropische weersomstandigheden midden in de woestijn. Een laatste weekend dat slecht begon voor de Matech Ford GT's. Alledrie de exemplaren werd de toegang tot de piste geweigerd tijdens de vrije trainingen op donderdag.



    "We werden gewaarschuwd in Brno, dat de stoeltjes in onze Ford's niet conform de normen waren," vertelt Martin Bartek, hoofd van het Zwitserse Matech Racing Team. "We hebben dus gevraagd onze zetels aan te passen en er gehomologeerde kuipstoelen van te maken. Het team heeft zijn best gedaan, hoewel tussen de terugkeer uit Brno en het vertrek naar Dubai zat niet veel tijd. We hebben gedaan wat we konnen door de zetels aan een crash test te onderwerpen, met een FIA goedgekeurde Duitse 'body'. Deze 'body' moest de data registreren tot in de details en deze verzenden naar de FIA. We vertrokken dus naar Dubai met de resultaten van de crashtest, en we kregen pas groen licht van de heren sportcommissarissen een luttlele vijftien minuten voor aanvang van de eerste kwalificatie."

    Dit had tot gevolg dat de Matech piloten in extreme condities aan de kwalificaties moesten beginnen op het toch wel vrij technische Dubai. Het werd een race tegen de klok en alsof er nog niet genoeg gebeurd was, kreeg de #44 van Bera/Dubrulle ook nog eens problemen met de turbo. Daarenboven nog eens een timing probleem, waardoor de drie Ford GT's in de pitlane hield, alvorens de startgrid op te mogen gaan (net zoals enkele andere deelnemers). Het resultaat is een verwarrende eerste race, met een dertiende plaats voor Stef van Campenhoudt en Kenneth Heyer. Bera/Dubrulle leverden een knappe strijd en waren bezig aan een sterke inhaalrace toen de turbo weer voor problemen zorgde. Het duo verloor een kleine 150 pk door het voorval. Nog minder ging het voor de #43 van Duitser Thomas Mutsch en Mikael Forsten, welke af te rekeken kregen met een gebroken uitlaat leiding.



    Net zoals in Monza, consumeerde de Ford GT enorm veel benzine. Het team zag het einde van de race al niet meer zitten, tenzij het lot er anders zou over bepalen; wat dan ook gebeurde. De Safety Car kwam de baan op zodat de Matech rijders besparend konden rijden, zodat ze het einde van de race nog haalden. Met als resultaat alle Ford GT's in de top tien. Mutsch/Forsten finishten knap vijfde, Bera/Dubrulle bleven nu gespaard van problemen en eisten de achtste plaats op. Stef Van Campenhoudt en Kenneth Heyer ten slotte finishten als tiende.

    "Ik wens het hele team te feliciteren, en vooral de piloten. Ze hebben een prima job gedaan in deze moeilijke omstandigheden," ging Martin Bartek verder. "Op zaterdag was Matech het enige team dat drie wagens in de top tien had, wat toch wel opmerkelijk is. Vooral als je de omstandigheden nagaat: in verhouding met de rest weinig kilometers afgemaald, problemen met de turbo en motor op de #44 en zeker niet te vergeten het hoge verbruik in het tropische Dubai. Dit resultaat heeft ons gemotiveerd om meteen te beginnen met het klaarstomen van onze wagens voor het nieuwe seizoen.

    19-11-2007 om 17:32 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Ford heeft voor de tweede achtereenvolgende keer de wereldtitel bij de merken in het FIA World Rally Championship gewonnen met de Focus RS World Rally Car. De vierde plaats voor BP-Ford World Rally Team rijders Mikko Hirvonen en Jarmo Lehtinen tijdens de Rally Ireland was voldoende om de titel binnen te halen met nog één rally te gaan, die van Groot Brittannië. Ford heeft een voorsprong van 21 punten terwijl bij de 16e en laatste rally maximaal 18 punten te behalen zijn.

    Ford naar merkentitel

    Het debuut van de Rally Ireland in het WRC bleek even uitdagend te zijn als verwacht. De smalle, hobbelige asfaltpaden waren vaak voortdurend stijgend en dalend en de rijders zagen zich geplaatst voor omstandigheden die zich nergens anders tijdens eerdere WRC-events hadden voorgedaan. Regenval gedurende de twee omlopen op de eerste dag van het driedaags evenement zorgde voor verraderlijke condities omdat de auto’s modder op het al gladde asfalt wierpen. De rijders vergeleken de klassementsproeven dan ook met het rijden op ijs.

    De rally, die zowel in het Noorden als in het Zuiden werd verreden, was gebaseerd Sligo en tijdens de eerste omloop werden KP’s in de Republic of Ireland afgewerkt, voordat de tweede dag de grens werd overgestoken naar Noord Ierland. De derde dag werden proeven in beide landen verreden, waarbij de spectaculaire laatste klassementsproef langs de kustlijn van Donegal Bay live op TV werd uitgezonden. In totaal kende de rally 20 proeven met een totale lengte van 328.72 wedstrijdkilometers.

    Vanaf het begin was het de doelstelling van Hirvonen om de benodigde punten binnen te halen om Ford te verzekeren van de titel bij de merken. De zesde plek of hoger zou daarvoor voldoende zijn en zijn opdracht werd zelfs nog belangrijker toen teamgenoot Marcus Grönholm op de eerste dag crashte. Hirvonen nestelde zich op de eerste dag op de vierde plaats en legde zich erop toe om zich een vooral ‘safety-first’ rijstijl aan te meten. Daarbij lette hij meer op de rijders achter hem dan voor hem.

    "Het was een moeilijk weekend," zei Hirvonen aan de finish. "Ik moest mijzelf er voortdurend aan herinneren om voorzichtig te rijden, maar ik heb de taak uitgevoerd die mij was opgedragen. En het is fantastisch voor het team om de titel te winnen. Ik ben blij voor iedereen want ze verdienen het. Het is moeilijk om niet voluit te rijden en om het ritme daarvoor te vinden maar ik moest dat doen, want wij hadden de punten dringend nodig. Om een of andere reden voelt dit beter aan dan onze eerste overwinning vorig jaar. Ik verwachtte dat dit een moeilijke rally zou worden omdat de wegen zo smal en bumpy zijn. De regen maakte alles nog erger en dit is zeker de zwaarste asfaltrally uit de hele serie,” voegde Hirvonen toe, die nu zeker is van zijn derde plaats in het kampioenschap.

    Grönholm die nu een achterstand van zes punten heeft op Sébastien Loeb in de rangschikking voor de rijders is onmiddellijk naar huis gegaan om te herstellen van zijn crash. "Natuurlijk ben ik nog steeds heel erg teleurgesteld dat ik de rally niet heb uitgereden maar ik ben heel erg blij voor Mikko en Jarmo. Zij hebben een fantastische prestatie geleverd door de noodzakelijke punten binnen te halen,” aldus de Fin.

    BP-Ford teamgenoten Khalid Al Qassimi en Nicky Beech eindigden op de 15e plaats in een BP-Ford Focus RS in hun laatste rally van dit seizoen. "De omstandigheden hier waren ongelooflijk," zei Al Qassimi. "De wegen waren zo glad, dat heb ik nog nooit meegemaakt.”
    Jari-Matti Latvala (Ford Focus) legde beslag op de derde plaats, zijn beste klassering ooit in het WRC.

    Ford WRC happy met merkentitel

    BP-Ford team directeur Malcolm Wilson vierde de tweede titel ingetogen. Hij verklaarde: "Het is een fantastisch gevoel om weer te winnen. Niets zal mooier zijn dan onze eerste titel in 2006 maar voor de tweede keer winnen zegt veel hoe sterk wij als team zijn. Het is verbazingwekkend dat we met nog één rally te gaan nu al zeker zijn van de titel. We hebben veel steun gehad van de rijders, van alle teamleden en van Ford. Mikko heeft dit weekend een perfecte prestatie geleverd. Na het uitvallen van Marcus begreep hij uitstekend welke rol hij dit weekend had te vervullen. Hij heeft die opdracht perfect uitgevoerd.”

    Ford TeamRS director Jost Capito: "Na het winnen van de titel vorig jaar wisten wij dat we dit jaar de lat hoger moesten leggen om onze titel te verdedigen. De regerend kampioen wordt het doel van alle rivalen en het is een oud adagio in de sport dat het moeilijker is om een titel te verdedigen dan om deze te behalen. Ik wil Marcus, Timo, Mikko en Jarmo hartelijk bedanken. Hun passie heeft iedereen geïnspireerd om tot het uiterste te gaan om de rallykroon wederom binnen te halen."

    De finale van het kampioenschap zal van 29 november t/m 2 december wordt verreden op de onverharde bospaden in Wales. Het hoofdkwartier van de Rally GB is gevestigd in Cardiff.

    Einduitslag Rally Ireland
    1. S Loeb/D Elena Citroen C4 3 uur 01 min 39.2 sec
    2. D Sordo/M Marti Citroen C4 3 uur 02 min 32.6 sec
    3. J-M Latvala/M Anttila Ford Focus RS 3 uur 03 min 27.4 sec
    4. M Hirvonen/J Lehtinen Ford Focus RS 3 uur 03 min 56.9 sec
    5. P Solberg/P Mills Subaru Impreza 3 uur 04 min 35.0 sec
    6. G Wilks/P Pugh Subaru Impreza 3 uur 07 min 37.1 sec
    7. M Wilson/M Orr Ford Focus RS 3 uur 11 min 44.1 sec
    8. G MacHale/A Harryman Ford Focus RS 3 uur 12 min 47.5 sec
    9. A Mikkelsen/O Floene Ford Focus RS 3 uur 14 min 47.4 sec
    10 N McShea/M Clarke Subaru Impreza 3 uur 18 min 11.3 sec

    Merken
    1. BP-Ford (kampioen*) 194 pnt
    2. Citroen Total 173 pnt
    3. Stobart VK M-Sport Ford 80 pnt
    4. Subaru 79 pnt
    5. OMV Kronos Citroen 43 pnt
    6. Munchi's Ford 14 pnt

    19-11-2007 om 17:30 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    rory_bertram_fiagt3

    Rory Bertram heeft afgelopen weekend tijdens de finale in Dubai van het Internationale FIA GT3 kampioenschap 2007 in de eerste race een mooie tweede plaats geboekt. Bertram bestuurde op het Autodrome in Dubai in de Verenigde Emiraten een Ascari KZ1 R GT3. Na eerdere races op Silverstone, in Boekarest, op Monza en in Brno, moet Dubai de beslissing brengen in het FIA GT3 kampioenschap.

    Training
    Onder schitterende weersomstandigheden toonde Bertram in het imposante startveld van louter Ferrari’s, Aston Martins, Corvettes en Lamborghini’s het potentieel van de Ascari aan. De nr. 31 Team Berlanga Ascari klasseerde zich in de eerste vrije training als vijfde. Tijdens de officiële training mengde de Ascari-equipe van Team Berlanga zich wederom in de strijd om de topposities en werd een zesde tijd op de klokken gezet.

    De race
    In de eerste race van het weekend, die werd gewonnen door Luca Pirri en Jürgen von Gartez in een Callaway Corvette, schreef Bertram geschiedenis door met de Ascari de tweede plaats te veroveren na een bekeken race. ,,Met mijn co Jonathan Lang hebben wij als Team Berlanga Ascari hier een prima prestatie neergezet, tweede in een race voor het FIA GT3 kampioenschap’’, vertelde Bertram na afloop. ,,En ook nog eens de hoogste klassering ooit voor een Ascari.”

    Leiding
    Het Ascari KZ1 R Gt3-team heeft zelfs even aan de leiding gelegen. ,,Jonathan lag op de eerste plaats toen ik het stuur overnam, en daar werd ik best wel een beetje zenuwachtig van’’, stelde Rory Bertram. ,,Het ging echter gelijk al goed, al zag ik dat de Corvette veel sneller was op het rechte stuk. Ik moest hem dan ook helaas laten gaan. Ik heb mijn best gedaan om nog op kop te komen.’’

    Uitslag:
    1. Pirri/Von Gartzen Corvette Z06R GT3 1:00:24.299
    2. Lang/Bertram Ascari KZ1R GT3 1:00:25.689
    3. Vannelet/Moser Ferrari 430 1:00:52.095
    4. Skula/Matzke Corvette Z06R GT3 1:00:53.830
    5. Lagniez/Makowiecki Aston Martin DBRS9 1:00:54.039
    6. Quaife/Keen Ascari KZ1R GT3 1:00:56.130
    7. Alessi/Frassineti Aston Martin DBRS9 1:01:10.544

    19-11-2007 om 17:27 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    jimmie_johnson

    Jimmie Johnson heeft wederom de titel gepakt in de NASCAR. Dankzij een zevende plaats op de Homestead-Miami Speedway veroverde de man die dit jaar al tien zeges bij elkaar reed genoeg punten voor het kampioenschap. Matt Kenseth won overigens de wedstrijd.

    Prolongatie titel
    Het is voor het eerst sinds 1998 dat een NASCAR-coureur de titel prolongeert. Destijds was Jeff Gordon de gelukkige. Nu is het Jimmie Johnson dus ook gelukt. En als het aan de ‘happy champ’ ligt, gaat hij volgend jaar voor de hattrick. ,,Het gaat gewoon hartstikke goed nu’’, stelde Johnson na afloop. ,,Ik denk dat we nog veel goede jaren voor ons hebben.’’

    Fenomenaal
    Teambaas Rick Hendrick denkt eveneens dat zijn rijder nog meer mooie tijden kan beleven. ,,Jimmie wordt beter en beter. Hij is echt fenomenaal’’, aldus Hendrick. ,,Ik zie niks wat Jimmie kan stoppen. Als wij als team de boel op de rit kunnen houden, kunnen er nog meer fenomenale dingen gebeuren.’’

    Voorsprong
    Johnson begon de wedstrijd met een mooie voorsprong van 86 punten op zijn mentor en teamgenoot Jeff Gordon. Dankzij deze voordelige marge wist Johnson dat hij aan een 18de plaats genoeg zou hebben voor de titel. De man die vanaf pole vertrok kom het dus relatief voorzichtig aan doen en kwam als zevende over de meet na 400 mijl racen.

    Record
    Van de 36 races dit seizoen, eindigde Jimmie Johnson liefst 20 keer in de topvijf. Zijn ploegmaat Jeff Gordon deed dat zelfs 21 keer en noteerde liefst 30 toptienresultaten, een record


    Uitslag, toptien:
    1. Matt Kenseth Ford DEWALT NANO Technology 267 ronden
    2. Kurt Busch Dodge Miller Lite 267
    3. Denny Hamlin Chevrolet FedEx Express 267
    4. Jeff Gordon Chevrolet DuPont 267
    5. Carl Edwards Ford Office Depot 267
    6. Martin Truex Jr. Chevrolet Bass Pro Shops / Tracker 267
    7. Jimmie Johnson Chevrolet Lowe's 267
    8. Jeff Burton Chevrolet AT&T Mobility 267
    9. Mark Martin Chevrolet U.S. Army 267
    10. David Ragan Ford AAA "Show Your Card and Save" 267

    Eindstand NASCAR (toptien):
    1. Jimmie Johnson 6723 punten
    2. Jeff Gordon 6646
    3. Clint Bowyer 6377
    4. Matt Kenseth 6298
    5. Kyle Busch 6293
    6. Tony Stewart 6242
    7. Kurt Busch 6231
    8. Jeff Burton 6231
    9. Carl Edwards 6222
    10. Kevin Harvick 6199

    19-11-2007 om 17:26 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs