Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    20-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Jeroen Bleekemolen zal op 28 en 29 juli de 24 uursrace van Spa rijden. De Aerdenhouter vormt een koppel met Peter Kox en Jos Menten. De race telt mee voor de titelstrijd in de FIA GT.

    Superauto met dito team
    Jeroen Bleekemolen is gevraagd om een team te vormen met het vaste rijdersduo van Reiter Engineering, Peter Kox en Jos Menten. Het trio racet in een Lamborghini. De 25-jarige ‘Bleek’ heeft zin in zijn raceavontuur. ,,Dat wordt erg leuk’’, zo verwacht hij. ,,We hebben een superauto, waarmee we ver moeten kunnen komen. Ook drie snelle rijders, dus dat kan een mooi succes worden.’’

    Belletje
    Volgens Bleekemolen is de deal laat tot stand gekomen. ,,Vorige week belde Hans Reiter me op en vroeg me voor zijn team. Ik heb eerder dit jaar met de ADAC Masters met de GT3 Gallardo een topweekend gehad op de Nürburgring. Daarom dat Hans mij graag in zijn team wilde hebben.’’

    Blij
    Jeroen is blij weer terug te zijn in een GT1-bolide op Spa. ,,Het is super met die auto’s te rijden. Al twee keer had ik de 24 uursrace op Spa kunnen winnen. Eén keer in 2001 met een Viper, maar toen vielen we twee uur voor tijd uit terwijl we aan de leiding lagen. En in 2005 crashte een van mijn teamgenoten helaas met de Corvette. Dat kostte veel tijd en ondanks dat zijn we toch nog vierde geworden. Maar daar zat ook veel meer in. Dus we gaan ervoor

    20-07-2007 om 12:32 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F3 Euro Serie: Volkswagen komt met Formule 3-motor
    volkswagen_f3_motor

    Wat velen al wisten werd vanmiddag eindelijk officieel bevestigd: Volkswagen keert terug als motorleverancier in de Formule 3. Tijdens de races voor de Formule 3 Euro Serie op de Nürburgring (31 augustus t/m 2 september) zal de nieuw ontwikkelde tweelitermotor zijn competitiedebuut maken. Tot het eind van dit seizoen zal het Italiaanse team RC Motorsport met twee auto's en het Duitse AM Holzer-team met één Dallara, alledrie met Volkswagenmotor, aan de start verschijnen. Daarmee komt er weer de nodige concurrentie voor Mercedes, dat dit seizoen op één na alle auto's in de Formule 3 Euro Serie van motoren voorziet. Saillant detail: de enige niet-Mercedes is op dit moment nog een Opel-motor, die wordt ingezet door het Duitse Holzer-team, jarenlang partner van Opel in de DTM.

    Zeven kampioenstitels van 1982 tot en met 1991
    Voordat in 1992 Opel met een Formule 3-motor ten tonele verscheen, was Volkswagen vele jaren lang het succesvolste merk in de klasse, zeker in Duitsland. In de "Deutsche Formel 3 Meisterschaft" wonnen achtereenvolgens John Nielsen (1982), Volker Weidler (1985), Kris Nissen (1986), Bernd Schneider (1987), Joachim Winkelhock (1988), Michael Schumacher (1990) en Tom Kristensen (1991) de kampioentitel met een Volkswagenmotor. In de eeuwige statistiek van het Duits kampioenschap bezet Volkswagen met 92 overwinningen, 96 poles en 94 snelste racerondes de tweede plaats. Overigens ruimschoots achter Opel, dat met 246 overwinningen, 146 poles en 249 snelste rondes absolute recordhouder is. Ook in het Europees Formule 3-kampioenschap en bij de internationale Formule 3-races van Monaco en Macau behaalde VW successen.

    Kris Nissen: "Terugkeer in de Formule 3 consequente voortzetting" 
    "Volkswagen is al vele tientallen jaren succesvol bij het ondersteunen van jonge rijders. De terugkeer in de Formule 3 is daarvan een consequente voortzetting", zegt VW-sportdirecteur Kris Nissen. "De ADAC Volkswagen Polo Cup is de instap in de racerij, de Formule 3 is de springplank naar topsport in klasses als de DTM, Le Mans en zelfs de Formule 1."



    volkswagen_f3-historie

    Basismotor in serieproductie bij Audi, SEAT, Skoda en Volkswagen 
    De krachtbron die als basis diende, wordt door de merken Audi, SEAT, Skoda en Volkswagen in de serieproductie gebruikt. Het vermogen bedraagt zo'n 210 pk vanwege de reglementair voorgeschreven airrestrictor. Daarmee ligt de Volkswagenmotor op hetzelfde niveau als motoren van andere merken. "Na de goede testresultaten in de afgelopen maanden betekent het racedebuut op de Nürburgring een eerste analyse van waar we staan ten opzichte van de concurrentie. We willen laten zien, dat deze Volkswagen-motor al in een vroeg stadium goede prestaties levert en voor de toekomst een veelbelovende krachtbron voor Formule 3-teams kan zijn."

    Niet de eerste keer
    De afgelopen maanden gonsde het al van de geruchten over de mogelijke komst van een VW-Formule 3-motor. Dat was niet de eerste keer, want ook een jaar of vijf geleden werd er bij Volkswagen al serieus over een dergelijk project nagedacht. Dat was de tijd dat Volkswagen met de Formule König en de Formule Volkswagen zelf twee formulewagenklasses ondersteunde, waarbij Formule 3 een logische volgende stap zou zijn geweest. Toen kwam het er niet van, nu is het debuut dus aanstaande.


    20-07-2007 om 12:28 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WTCC: SEAT met twee diesels in WTCC Anderstorp
    Klik op de afbeelding om de link te volgen SEAT heeft twee diesels ingeschreven voor de beide races van het FIA WK Toerwagens (WTCC) in het Zweedse Anderstorp, volgende week. Jordi Gené en Yvan Muller zullen beide uitkomen met een SEAT León die wordt aangedreven door een 280 pk sterke TDI-motor met directe inspuiting. De krachtbron is afkomstig uit de SEAT León FR, waarin hij 170 pk levert. De inschrijving van het Spaanse merk betekent dat er voor de eerste maal in de historie van het WTCC fabrieksauto's met dieselmotoren aan de start verschijnen.

    20-07-2007 om 12:24 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 uur spa
    Klik op de afbeelding om de link te volgen de corvette voor de 24 uur van spa voor pk carsport

    14-07-2007 om 19:20 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (11 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ekström trakteert Audi op eerste Pole van het jaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen MUGELLO - Het Deutsche Tourenwagen Masters kampioenschap is neergestreken op het Italiaanse Circuito del Mugello. Dit is het langste circuit op de DTM kalender en kent een aantal high-speed bochten. Deze middag werd de DTM kwalificatie gereden tussen het Toscaanse landschap. Het hele weekend waren de Audi coureurs de snelste zodoende was de uitslag van de kwalificatie dan ook niet echt een verrassing. Hiermee behaald het merk haar eerste Pole van het jaar. De jarige Matthias Ekström trakteerde Audi op die Pole-Position. De Zweed wordt morgen bij gestaan op de eerste startrij door Tom Kristensen. De derde, vierde en vijfde tijden werden gereden door nog eens drie Audi coureurs; Martin Tomczyk, Timo Scheidere en Alexandre Prémat.

    De Mercedes-Benz coureurs worden het hele weekend al weg gereden door de coureurs die voor het merk uit Ingolstadt vandaan komen. Toch wisten Bruno Spengler en Jamie Green nog in de laatste kwalificatie sessie te komen. Zij starten morgen vanaf de zesde en zevende plaats.

    Mattias Ekström: "Een goede auto, een goed team, goed weer een goede instelling en jarig zijn, kortom een perfecte dag! Als je zo'n wagen hebt als ik vandaag rijd je vanzelf snelle ronden. Ik ben erg trots op hoe het hele Audi team gepresteerd heeft en natuurlijk ook blij met mijn eerste Pole van dit seizoen."

    Morgen zal de race pas om 17:40h uitgezonden worden door de ARD, omdat men de Tour in Frankrijk belangrijker vindt. De DTM coureurs zullen morgen 33 ronden afleggen wat totaal ongeveer 173.085 kilometer zal bedragen.

    Uitslag DTM Kwalificatie Mugello
    01. Mattias Ekström    Audi Sport Team Abt Sportsline     1:43.851 
    02. Tom Kristensen Audi Sport Team Abt Sportsline +00.214
    03. Martin Tomczyk Audi Sport Team Abt Sportsline +00.229
    04. Timo Scheider Audi Sport Team Abt Sportsline +00.267
    05. Alexandre Prémat Audi Sport Team Phoenix +00.663
    06. Bruno Spengler DaimlerChrysler Bank AMG Mercedes +00.845
    07. Jamie Green Salzgitter AMG Mercedes +00.923
    08. Mike Rockenfeller Audi Sport Team Rosberg +00.994
    09. Christian Abt Audi Sport Team Phoenix
    10. Daniel la Rosa TrekStor AMG Mercedes
    11. Bernd Schneider Original-Teile AMG Mercedes
    12. Paul di Resta JAWA4U.de AMG Mercedes
    13. Markus Winkelhock Futurecom TME Audi
    14. Lucas Luhr Audi Sport Team Rosberg
    15. Mika Häkkinen AMG Mercedes C-Klasse
    16. Gary Paffett Laureus AMG Mercedes
    17. Mathias Lauda Trilux AMG Mercedes
    18. Susie Stoddart TV Spielfilm AMG Mercedes
    19. A. Margaritis stern AMG Mercedes
    20. Vanina Ickx Futurecom TME Audi

    14-07-2007 om 19:06 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op zijn 29ste verjaardag deed Mattias Ekström zichzelf in Mugello de pole cadeau. Op het circuit in de Toscane leidde Ekström de Audi-troepen naar de eerste polepositie van het seizoen. De constructeur uit Ingolstadt domineerde de kwalificatie, met maar liefst zes wagens in de top acht.

    Al tijdens de oefensessies bleek dat de Mercedes’ met balansproblemen te kampen hadden en Audi daardoor een groot voordeel verschaften. Bruno Spengler en Jamie Green waren de enige Mercedes-piloten die het derde kwalificatiedeel haalden. Zij gaan als respectievelijk 6de en 7de van start.

    Mugello - DTM - Kwalificatie:

    1. Mattias Ekström (Audi) 1:43.851
    2. Tom Kristensen (Audi) +0.214
    3. Martin Tomczyk (Audi) +0.229
    4. Timo Scheider (Audi) +0.267
    5. Alexandre Prémat (Audi) +0.663
    6. Bruno Spengler (Mercedes) +0.845
    7. Jamie Green (Mercedes) +0.923
    8. Mike Rockenfeller (Audi) +0.994

    9. Christian Abt (Audi) 1:45.174
    10. Daniel la Rosa (Mercedes) 1:45.178
    11. Bernd Schneider (Mercedes) 1:45.312
    12. Paul di Resta (Mercedes) 1:45.354
    13. Markus Winkelhock (Audi) 1:45.758
    14. Lucas Luhr (Audi) geen tijd

    15. Mika Häkkinen (Mercedes) 1:45.578
    16. Gary Paffett (Mercedes) 1:45.683
    17. Mathias Lauda (Mercedes) 1:45.934
    18. Susie Stoddart (Mercedes) 1:46.352
    19. Alexandros Margaritis (Mercedes) 1:46.485
    20. Vanina Ickx (Audi) 1:47.589

    14-07-2007 om 18:59 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Regerend Europees en Noord-Europees Formule Renault 2.0-kampioen Filipe Albuquerque pakte op de Hungaroring zijn eerste zege in de 3.5-literklasse. Fairuz Fauzy werd knap tweede, terwijl Benjamin Hanley de derde podiumplaats inpalmde.

    Bertrand Baguette kwam niet ver. Na een aanrijding moest de jonge Belg binnenkomen voor herstellingswerken. Hij kon de race nog hervatten, maar gaf acht ronden voor de finish op. In tegenstelling tot Baguette lukte Kurt Mollekens’ tweede pupil, de Fransman Guillaume Moreau, wel een goede start. Vanmorgen reed Moreau op pole en had zo een ideale uitgangspositie voor de race.

    Een slechte pitstopstrategie kostte Moreau echter een mogelijke overwinning. KTR riep zijn rijder binnen toen de Safety Car uitrukte als gevolg van het startincident. Albuquerque erfde zo de leiderspositie en nadat iedereen zijn pitstop had afgewerkt zou blijken wie de efficiëntste strategie had. Bij Epsilon wachtte men tot op het einde van de 13de ronde vooraleer Albuquerque binnengeroepen werd. Hij kwam tenslotte weer als leider buiten, voor Fauzy en Hanley. Moreau verloor veel tijd in de pits en achter tragere deelnemers.

    De strijd om de vierde plaats werd nog spannend, toen een late Safety Car-fase het veld opnieuw bijeenbracht. Met nog twee ronden te gaan werd de herstart gegeven. Sebastian Vettel kreeg een onstuimige Guillaume Moreau achter zich. De KTR-rijder was net voor de SC-periode Julien Jousse gepasseerd voor de vijfde plaats. Nu maakte hij jacht op Vettel. In de voorlaatste ronde stak Moreau de testrijder van het BMW F1-team met succes voorbij en zag de geblokte vlag als vierde.

    Hungaroring - Formule Renault 3.5 - Race 1 (o.v.):

    1. Filipe Albuquerque (Epsilon Euskadi) 25 ronden in 46m42.199s
    2. Fairuz Fauzy (Cram Competition) +0.552
    3. Ben Hanley (Prema Powerteam) +1.335
    4. Guillaume Moreau (KTR) +2.319
    5. Sebastian Vettel (Carlin Motorsport) +4.120
    6. Julien Jousse (Tech 1 Racing) +5.147
    7. Giedo Van der Garde (Victory Engineering) +6.096
    8. Milos Pavlovic (Draco Racing) +6.577
    9. Alejandro Nunez (Comtec Racing) +6.856
    10. Mikhail Aleshin (Carlin Motorsport) +7.527
    11. Charlie Kimball (Victory Engineering) +7.962
    12. Clivio Piccione (RC Motorsport) +8.405
    13. James Walker (Fortec Motorsport) +9.266
    14. Pasquale di Sabatino (GD Racing) +10.028
    15. Ricardo Risatti (GD Racing) +10.648
    16. Miguel Molina (Pons Racing) +11.873
    17. Xavier Maassen (Prema Powerteam) +18.259
    18. Pippa Mann (Cram Competition) +19.510
    19. Salvador Duran (Interwetten) +20.320
    20. Daniil Move (Interwetten) +23.343
    21. Richard Philippe (Fortec Motorsport) +27.576
    Opg. Jaap Van Lagen (Eurointernational) +4 ronden
    Opg. Davide Valsecchi (Epsilon Euskadi) +7 ronden
    Opg. Bertrand Baguette (KTR) +8 ronden
    Opg. Alvaro Parente (Tech 1 Racing) +15 ronden
    Opg. Michael Herck (Comtec Racing) +24 ronden
    Opg. Alvaro Barba (Draco Racing) +25 ronden
    Opg. Carlos Iaconelli (Pons Racing) +25 ronden
    Opg. Alessandro Ciompi (Eurointernational) +25 ronden

    14-07-2007 om 18:55 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eurocup Mégane: Rossi tweemaal op pole, Martin sterk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Michaël Rossi start dit weekend tweemaal vanuit polepositie in de races van de Eurocup Mégane Trophy op de Hungaroring. De Fransman, die na een mislukte poging in de Formule Renault de overstap maakte naar de Méganes, was in de kwalificatie slechts drie honderdsten sneller dan teamgenoot Carlo Van Dam. De leider in het Duits F3-kampioenschap leek af te stevenen op minstens één polepositie, maar werd in de laatste drie minuten gepasseerd door Racing for Belgium-teammaat Rossi. Diens tweede snelste tijd volstond eveneens om de pole in race 2 te pakken. Maxime Martin zal in die tweede race naast Rossi vanop de eerste startrij vertrekken.

    Hungaroring - Eurocup Mégane Trophy - Startgrid Race 1:

    1. Michaël Rossi (Racing For Belgium) 1:51.769
    2. Carlo Van Dam (Racing for Belgium) +0.032
    3. Ludovic Badey (TDS) +0.069
    4. Pedro Petiz (Tech 1 Racing) +0.116
    5. Maxime Martin (Boutsen Energy Racing) +0.201
    6. Vincent Vosse/Greg Franchi (Equipe Verschuur) +0.251
    7. Fabrice Walfisch (Team Lompech Sport) +0.359
    8. Mike Verschuur (Equipe Verschuur) +0.457
    9. Dimitri Enjalbert (Tech 1 Racing) +0.604
    10. Ralph Meichtry (Race Performance) +0.651
    11. Geoffroy Horion (Boutsen Energy Racing) +0.722

    Hungaroring - Eurocup Mégane Trophy - Startgrid Race 2:

    1. Michaël Rossi (Racing For Belgium) 1:51.829
    2. Maxime Martin (Boutsen Energy Racing) +0.197
    3. Pedro Petiz (Tech 1 Racing) +0.228
    4. Vincent Vosse/Greg Franchi (Equipe Verschuur) +0.246
    5. Carlo Van Dam (Racing for Belgium) +0.302
    6. Ludovic Badey (TDS) +0.457
    7. Fabrice Walfisch (Team Lompech Sport) +0.508
    8. Dimitri Enjalbert (Tech 1 Racing) +0.568
    9. Ralph Meichtry (Race Performance) +0.599
    10. Mike Verschuur (Equipe Verschuur) +0.615
    12. Geoffroy Horion (Boutsen Energy Racing) +0.867

    14-07-2007 om 13:07 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F.Renault 3.5: Moreau vliegt naar pole op Hungaroring
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het Belgische KTR-team bevestigde tijdens de kwalificaties zijn goede vorm uit de oefensessies. Guillaume Moreau veroverde op de Hungaroring zijn eerste polepositie in de Formule Renault 3.5, terwijl Bertrand Baguette met zijn vijfde startplaats eveneens tevreden kan zijn.

    In groep B, die zich als eerste diende te kwalificeren, was Alvaro Barba met voorsprong de snelste. De Spanjaard bleef Fairuz Fauzy voor met drie tienden van een seconde. Aleshin klokte de derde tijd in deze groep, maar veroorzaakte op het einde van de sessie wel een rode vlag.

    Sebastian Vettel pakte in groep A al vroeg de leiding, maar Guillaume Moreau nam nog voor een rode-vlag-fase de kop over. Vijf minuten voor afvlaggen reed de Fransman echter het perfecte rondje. Met een tijd van 1:31.862 was hij bijna vijf tienden sneller dan de tweede snelste in zijn groep, Filipe Albuquerque. Baguette was nog een fractie trager.

    Voor Moreau volstond deze rondetijd ruimschoots om de polepositie op te eisen, daar Barba niet verder kwam dan een 1:32.109 in groep B.

    Michael Herck vertoefde zeer lang in de kopgroep, maar kreeg naderhand een zwarte vlag, die hij negeerde. Dat hij een sanctie zal krijgen van de wedstrijdleiding valt niet uit te sluiten. Herck staat voorlopig 17de op de grid.

    Hungaroring - Formule Renault 3.5 - Kwalificatie (o.v.):

    1. Guillaume Moreau (KTR)
    2. Alvaro Barba (Draco Racing)
    3. Filipe Albuquerque (Epsilon Euskadi)
    4. Fairuz Fauzy (Cram Competition)
    5. Bertrand Baguette (KTR)
    6. Mikhail Aleshin (Carlin Motorsport)
    7. Giedo Van der Garde (Victory Engineering)
    8. Miguel Molina (Pons Racing)
    9. Milos Pavlovic (Draco Racing)
    10. Julien Jousse (Tech 1 Racing)
    11. Sebastian Vettel (Carlin Motorsport)
    12. Alvaro Parente (Tech 1 Racing)
    13. Davide Valsecchi (Epsilon Euskadi)
    14. Carlos Iaconelli (Pons Racing)
    15. James Walker (Fortec Motorsport)
    16. Ben Hanley (Prema Powerteam)
    17. Michael Herck (Comtec Racing)
    18. Alejandro Nunez (Comtec Racing)
    19. Salvador Duran (Interwetten)
    20. Richard Philippe (Fortec Motorsport)
    21. Charlie Kimball (Victory Engineering)
    22. Clivio Piccione (RC Motorsport)
    23. Alessandro Ciompi (Eurointernational)
    24. Jaap Van Lagen (Eurointernational)
    25. Pippa Mann (Cram Competition)
    26. Pasquale di Sabatino (GD Racing)
    27. Ricardo Risatti (GD Racing)
    28. Xavier Maassen (Prema Powerteam)
    29. Daniil Move (Interwetten)
    30. Marco Bonanomi (RC Motorsport)

    14-07-2007 om 13:03 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Jules Bianchi start zaterdagavond uit polepositie voor de eerste race van de Formule Renault 2.0 op de Hungaroring. In de kwalificatie ging de Fransman zijn land- en teamgenoot Alexandre Marsoin vooraf. De Fin Markus Niemelä start vanaf de derde plaats met naast zich Charles Pic, eveneens een rijder van de SG-formatie.

    Hungaroring - Formule Renault 2.0 - Kwalificatie (o.v.):

    1. Jules Bianchi (SG Drivers’ Project) 1:43.677
    2. Alexandre Marsoin (SG Drivers’ Project) +0.365
    3. Markus Niemelä (BVM Minardi Team) +0.438
    4. Charles Pic (SG Formula) +0.485
    5. Brendon Hartley (Epsilon Red Bull) +0.565
    6. Tobias Hegewald (Motorsport Arena) +0.585
    7. Stefano Coletti (Epsilon Euskadi) +0.612
    8. Jaime Alguersuari (Epsilon Red Bull) +0.616
    9. Oliver Oakes (Motopark Academy) +0.645
    10. Henki Waldschmidt (Prema Powerteam) +0.687
    11. Nelson Panciatici (SG Formula) +0.726
    12. Jon Lancaster (SG Drivers’ Project) +0.812
    13. Mihai Marinescu (District Racing) +0.938
    14. Oliver Turvey (Jenzer Motorsport) +1.156
    15. Frank Kechele (Motopark Academy) +1.172
    16. Stéphane Richelmi (Thierry Boutsen) +1.207
    17. Roberto Merhi (Jenzer Motorsport) +1.348
    18. Andrea Caldarelli (Prema Powerteam) +1.350
    19. Mika Mäki (Epsilon Red Bull) +1.351
    20. Aleix Alcaraz (District Racing) +1.402

    14-07-2007 om 12:59 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Formule-1 debutant Lewis Hamilton zei dat hij het jammer vind dat hij nooit tegen Michael Schumacher heeft kunnen rijden.

    “Ik had dol graag ooit tegen Michael Shumacher en Ayrton Senna willen rijden, want pas dan had ik kunnen meten hoe goed ik daadwerkelijk ben.”

    Lewis Hamilton wordt als een van de grootste talenten in de autosport gezien, de 22 jarige Brit heeft tot nu toe elke in de formule 1 race op het podium gestaan

    13-07-2007 om 15:18 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trulli blij met terugkeer Spa-Francorchamps
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Toyota-coureur Jarno Trulli is erg blij dat er dit seizoen weer op Spa-Francorchamps wordt geracet. De Italiaan vindt de Belgische baan het mooiste circuit van de wereld. Trulli maakte donderdag kennis met de vernieuwde baan.

    13-07-2007 om 14:58 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Romain Grosjean was in de kwalificaties voor de 5de manche van de F3 Euroseries te Mugello een maat te sterk voor zijn concurrenten. Al vroeg in de sessie nam hij de leiding en gaf de pole niet meer uit handen. Grosjeans teamgenoten probeerden tevergeefs om de Fransman van eerste plaats te verdringen. Voormalig Formule Renault 1.6-rijder Tom Dillmann strandde tenslotte op 26 honderdsten van zijn land- en teamgenoot en gaat morgen in race 1 als tweede van start.

    Renger van der Zande kon een totale ASM-dominantie verhinderen. Met de derde tijd wist de Nederlander zich tussen de ASM-duo’s Grosjean-Dillmann en Kobayashi-Hülkenberg te nestelen. Kampioenschapsleider Sébastien Buemi kwam niet in het stuk voor en start pas als zesde.

    Mugello - F3 Euroseries - Kwalificatie:

    1. Romain Grosjean (ASM Formule 3) 1:41.485
    2. Tom Dillmann (ASM Formule 3) +0.265
    3. Renger van der Zande (Prema Powerteam) +0.321
    4. Kamui Kobayashi (ASM Formule 3) +0.601
    5. Nico Hülkenberg (ASM Formule 3) +0.636
    6. Sebastien Buemi (ASL Mücke Motorsport) +0.667
    7. Franck Mailleux (Manor Motorsport) +0.983
    8. Tim Sandtler (Jo Zeller Racing) +1.063
    9. James Jakes (Manor Motorsport) +1.133
    10. Jean-Karl Vernay (Signature-Plus) +1.153
    11. Dani Clos (Signature-Plus) +1.150
    12. Michael Patrizi (Prema Powerteam) +1.181
    13. Yelmer Buurman (Manor Motorsport) +1.182
    14. Euan Hankey (HS Technik) +1.571
    15. Filip Salaquarda (HBR Motorsport) +1.586
    16. Edoardo Mortara (Signature-Plus) +1.677
    17. Yann Clairay (Signature-Plus) +1.750
    18. Harald Schlegelmilch (HS Technik) +1.784
    19. Sergey Afanasiev (HBR Motorsport) +1.860
    20. Cyndie Allemann (Manor Motorsport) +1.971
    21. Edoardo Piscopo (ASL Mücke Motorsport) +2.138
    22. Marco Holzer (AM-Holzer Rennsport) +2.876
    23. Basil Shaaban (HBR Motorsport) +3.137

    13-07-2007 om 14:52 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bourdais bevestigt voor Race of Champions
    Sebastien Bourdais, drievoudig kampioen in de Champ Car World Series, is vandaag door de organisatie van de Race of Champions bevestigd als een van de deelnemers aan het evenement aan het einde van het jaar. De Fransman zal onder meer tegen Michael Schumacher, David Coulthard, Jenson Button, Andy Priaulx en Colin McRae uitkomen in het nieuwe Wembley stadion in Londen.

    Bourdais: "Ik ben heel blij dat ik weer in de Race of Champions kan deelnemen en Frankrijk mag vertegenwoordigen in het Wembley stadion. Het is altijd een eer om te worden gevraagd en het wordt alweer mijn vierde keer en ik geniet er nog iedere keer van."

    12-07-2007 om 23:16 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ralf Schumacher is zeer positief over de vernieuwingen die aan het circuit van Spa-Francorchamps zijn gedaan. De Toyota-coureur is het eens met andere coureurs die kritiek uiten over de nauwe pitsingang, maar over het algemeen is de Duitser erg lovend. Schumacher: “Ze hebben hier erg mooi en goed werk afgeleverd.”

    Hij vervolgt: “Die pitsingang is inderdaad erg krap, maar ligt eraan of dat voor problemen kan zorgen. Als je niet gehaast de pits in moet gaat het nog, maar voor in een race heb ik zo mijn twijfels. Voor de rest is het perfect. Wat La Source betreft, ik heb me nooit gerealiseerd dat die bocht zo krap was. Nu is het beter en ruimer en dat is een enorme verbetering. Toch betwijfel ik of we daar nu meer kunnen inhalen, want de bocht blijft extreem langzaam.”

    Hoe geweldig hij de aanpassingen ook vindt, Schumacher blijft ook kritisch kijken naar het Belgische circuit. “Zo zijn er volgens mij nog wel andere delen waar men even goed naar moeten kijken. Zoals bijvoorbeeld de uitloopstrook bij de bocht Blanchimont. Dat is een razendsnelle bocht en daardoor kan de uitloopstrook niet groot genoeg zijn. Op dit moment is die nog wat aan de krappe kant.”

    Vandaag zijn de teams begonnen aan de laatste testdag van deze week op het circuit van Spa-Francorchamps.

    12-07-2007 om 23:08 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Als één van de weinigen is Anthony Davidson van mening dat de ingang van de pitstraat op het Belgische circuit van Spa geen gevaar is voor de coureurs. In de ogen van de Brit zijn de pitstraatentrees van China en Silverstone gevaarlijker.

    Veel coureurs hebben geklaagd over de aangepaste ingang, waar vooral wordt gesproken over ‘te nauw’ en ‘erg blind’. De Grand Prix Drivers Association, de organisatie van actieve Formule 1-coureurs, heeft al een formele brief aan de FIA gestuurd om de ingang te veranderen voordat het circus in september terug keert voor de Belgische Grand Prix van het Formule 1-kampioenschap.

    “De ingang van de pitstraat is goed te doen. China is erger”, laat Ant Davidson echter weten tegenover autosport.com. “Je moet de wagen in de juiste hoek zien te krijgen. Het is niet gevaarlijker dan Silverstone! Het is niet ideaal, maar ik ken ergere situaties. Wel hebben ze fantastisch werk gedaan aan de garages. Silverstone zal hard aan de slag moeten, want hier is het nu acceptabel.”

    De Britse rijder kwam in 2004 voor het eerst in een Formule 1-bolide in actie op het Belgische circuit, waar hij toen nog met een V10 reed. Nu ligt er een V8 achter in zijn Super Aguri: “Ik heb hier in 2004 tijdens een vrijdagsessie gereden, maar met een V8 is het een stuk beter, het voelt als een F3-bolide nu.”

    “Het verloopt soepeler. Ik vind het een stuk beter geworden, vooral de chicane; dit is mijn soort circuit. Je moet hard remmen voor die chicane en daarvoor heb je een lang recht stuk, net als je dat in Monza hebt. Met het downforceniveau hier kan je niet rijden als in Monza, maar met de V8 door Stavelot kunnen we een andere wagen volgen en wellicht een gaatje vinden in de chicane.”

    Ook adviseerde Davidson nog geen conclusies te trekken uit de tijden die deze week zijn gereden tijdens de tests: “Het gedeelte na de chicane is nog niet af, dus iedereen speelt vals door de buitenkant te gebruiken. Het is nog asfalt, dus ze maken niet gebruik van de juiste racelijn. Er ligt meer rubber buiten dan op het circuit! Ik denk dat je op die manier zes tot zeven tienden wint.”

    12-07-2007 om 22:53 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Woensdag was het Felipe Massa die de testdag in Spa-Francorchamps als tijdsnelste afsloot, vandaag was de beurt aan Kimi Raikkonen. De Fin, winnaar van de laatste twee Grand Prix', reed een tijd van 1:47.042 en was daarmee de snelste van allemaal.

    Helemaal droog bleef het niet en daar had vooral Mark Webber moeite mee. Hij beschadigde bij een spin zijn voor- en achtervleugel en later op de dag was er een probleem met de koeling van zijn olie. Opnieuw kon Red Bull de testkilometers die het zo hard nodig heeft niet afleggen. Afgezien van Webber veroorzaakten ook Giancarlo Fisichella en Christian Klien een rode vlag.

    De dag van Raikkonen verliep een stuk beter. Net als die van Robert Kubica. De Pool lijkt zich duidelijk in zijn element te voelen in de Ardennen, was slechts twee tienden langzamer dan de snelste tijd en zelfs vier tienden sneller dan Fernando Alonso in de McLaren.

    Sébastien Bourdais reed de Toro Rosso-bolide na 91 ronden naar de achtste plek. De Fransman moet nu afwachten of hij bij de teamleiding voldoende indruk heeft gemaakt zodat zij met hem verder willen.

    Datzelfde geldt ook een klein beetje voor Klien, die voor het eerst in de Spyker testte. De Oostenrijker reed op iets meer dan twee seconden achter Raikkonen de langzaamste tijd, en toonde zich na afloop tevreden.

    ,,Alles was nieuw en het duurt even voordat je daar aan bent gewend. Mijn doel was vandaag om de motor en de versnellingsbak te leren begrijpen en dat is gelukt, denk ik. Er zit best potentieel in de auto”, was Kliens commentaar na afloop.

    coureur team rondetijd verschil rnd reden
    1 K. Raikkonen Ferrari 1:47.042   69  
    2 R. Kubica BMW Sauber 1:42.265 +59:55.22 78  
    3 F. Alonso McLaren 1:47.645 +0:00.603 75  
    4 M. Webber Red Bull Racing 1:47.699 +0:00.657 44  
    5 G. Fisichella Renault 1:47.724 +0:00.682 76  
    6 A. Wurz Williams 1:48.437 +0:01.395 76  
    7 J. Trulli Toyota 1:48.391 +0:01.349 76  
    8 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso 1:48.585 +0:01.543 91  
    9 T. Sato Super Aguri 1:48.610 +0:01.568 99  
    10 R. Barrichello Honda 1:48.704 +0:01.662 81  
    11 C. Klien Spyker 1:49.119 +0:02.077 63  

    12-07-2007 om 22:46 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F1: Räikkönen sluit laatste testdag in Spa af met besttijd
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Net als gisteren waren de weersomstandigheden in Spa-Francorchamps niet ideaal. Toch werkten de rijders heel wat rondjes af. Kimi Räikkönen was met een tijd van 1:47.042 twee tienden sneller dan Robert Kubica, die gisteren nog met een versnellingsbakprobleem af te rekenen had.

    Fernando Alonso werd derde, gevolgd door Mark Webber en Giancarlo Fisichella. Webber en Fisichella veroorzaakten elk een rode vlag situatie. De derde rode vlag kwam op naam van Christian Klien, die vandaag zijn eerste test voor Spyker afwerkte. Takuma Sato was de meest ijverigste rijder om de Ardeense omloop met maar liefst 99 ronden op zijn actief.

    Spa-Francorchamps - Testdag 3:

    1. Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:47.042 - 69 ronden
    2. Robert Kubica (BMW) +0.223 - 78
    3. Fernando Alonso (McLaren) +0.603 - 75
    4. Mark Webber (Red Bull) +0.657 - 44
    5. Giancarlo Fisichella (Renault) +0.682 - 76
    6. Alexander Wurz (Williams) +1.395 - 76
    7. Jarno Trulli (Toyota) +1.449 - 76
    8. Sébastien Bourdais (Toro Rosso) +1.543 - 91
    9. Takuma Sato (Super Aguri) +1.568 - 99
    10. Rubens Barrichello (Honda) +1.662 - 81
    11. Christian Klien (Spyker) +2.077 - 63

    12-07-2007 om 22:27 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F1: Bourdais op de snelweg naar formule1?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    De laatste geruchten wijzen er op dat de Fransman Sebastien Bourdais in 2008 de tweede coureur voor Scuderia Toro Rosso wordt.
     
    In de paddock in Spa wordt gezegd dat Sebastien Bourdais in 2008 Scott speed zou vervangen.

    Als Bourdais volgend jaar Speed zou vervangen dan zou Bourdais geen onbekende zijn voor het Italiaanse team, de ChampCars kampioen kwam gisteren nog uit voor STR tijdens de test sessies op Spa. Aan het einde van de dag stond Bourdais  op een keurige 8e positie.

    12-07-2007 om 18:05 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen  Jenson Button heeft laten weten dat hij het goed vind dat de verbouwing het makelijker heeft gemaakt om in te halen op Francorchamps.

    Inhalen


    “Je kan makelijker inhalen in de chicane, nu kan je ook in de eerste bocht inhalen”.

    “La Source is er nauwelijks een verschil, de muren zijn meer naar achter gezet maar de exit is smaller gemaakt”.

    Makelijker

    “De verbouwing was een goed idee, het circuit is een stuk makelijker dan een paar jaar geleden”..

    Pitstraat

    Button is van mening dat de ingang van de pitstraat het enige struikelblok is.
     
    De Honda coureur heeft zich nu ook aangesloten bij de GPDA
    Die een brief heeft gestuurd naar de FIA om zo spoedig mogelijk de pitstraat te veranderen.

    Volgens de teams en coureurs is de ingang te nauw en kan de pitstraat tijdens de race op 16 September 2007 nog voor problemen zorgen.

    12-07-2007 om 18:03 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs