Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    14-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F.Renault 3.5: Moreau vliegt naar pole op Hungaroring
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het Belgische KTR-team bevestigde tijdens de kwalificaties zijn goede vorm uit de oefensessies. Guillaume Moreau veroverde op de Hungaroring zijn eerste polepositie in de Formule Renault 3.5, terwijl Bertrand Baguette met zijn vijfde startplaats eveneens tevreden kan zijn.

    In groep B, die zich als eerste diende te kwalificeren, was Alvaro Barba met voorsprong de snelste. De Spanjaard bleef Fairuz Fauzy voor met drie tienden van een seconde. Aleshin klokte de derde tijd in deze groep, maar veroorzaakte op het einde van de sessie wel een rode vlag.

    Sebastian Vettel pakte in groep A al vroeg de leiding, maar Guillaume Moreau nam nog voor een rode-vlag-fase de kop over. Vijf minuten voor afvlaggen reed de Fransman echter het perfecte rondje. Met een tijd van 1:31.862 was hij bijna vijf tienden sneller dan de tweede snelste in zijn groep, Filipe Albuquerque. Baguette was nog een fractie trager.

    Voor Moreau volstond deze rondetijd ruimschoots om de polepositie op te eisen, daar Barba niet verder kwam dan een 1:32.109 in groep B.

    Michael Herck vertoefde zeer lang in de kopgroep, maar kreeg naderhand een zwarte vlag, die hij negeerde. Dat hij een sanctie zal krijgen van de wedstrijdleiding valt niet uit te sluiten. Herck staat voorlopig 17de op de grid.

    Hungaroring - Formule Renault 3.5 - Kwalificatie (o.v.):

    1. Guillaume Moreau (KTR)
    2. Alvaro Barba (Draco Racing)
    3. Filipe Albuquerque (Epsilon Euskadi)
    4. Fairuz Fauzy (Cram Competition)
    5. Bertrand Baguette (KTR)
    6. Mikhail Aleshin (Carlin Motorsport)
    7. Giedo Van der Garde (Victory Engineering)
    8. Miguel Molina (Pons Racing)
    9. Milos Pavlovic (Draco Racing)
    10. Julien Jousse (Tech 1 Racing)
    11. Sebastian Vettel (Carlin Motorsport)
    12. Alvaro Parente (Tech 1 Racing)
    13. Davide Valsecchi (Epsilon Euskadi)
    14. Carlos Iaconelli (Pons Racing)
    15. James Walker (Fortec Motorsport)
    16. Ben Hanley (Prema Powerteam)
    17. Michael Herck (Comtec Racing)
    18. Alejandro Nunez (Comtec Racing)
    19. Salvador Duran (Interwetten)
    20. Richard Philippe (Fortec Motorsport)
    21. Charlie Kimball (Victory Engineering)
    22. Clivio Piccione (RC Motorsport)
    23. Alessandro Ciompi (Eurointernational)
    24. Jaap Van Lagen (Eurointernational)
    25. Pippa Mann (Cram Competition)
    26. Pasquale di Sabatino (GD Racing)
    27. Ricardo Risatti (GD Racing)
    28. Xavier Maassen (Prema Powerteam)
    29. Daniil Move (Interwetten)
    30. Marco Bonanomi (RC Motorsport)

    14-07-2007 om 13:03 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Jules Bianchi start zaterdagavond uit polepositie voor de eerste race van de Formule Renault 2.0 op de Hungaroring. In de kwalificatie ging de Fransman zijn land- en teamgenoot Alexandre Marsoin vooraf. De Fin Markus Niemelä start vanaf de derde plaats met naast zich Charles Pic, eveneens een rijder van de SG-formatie.

    Hungaroring - Formule Renault 2.0 - Kwalificatie (o.v.):

    1. Jules Bianchi (SG Drivers’ Project) 1:43.677
    2. Alexandre Marsoin (SG Drivers’ Project) +0.365
    3. Markus Niemelä (BVM Minardi Team) +0.438
    4. Charles Pic (SG Formula) +0.485
    5. Brendon Hartley (Epsilon Red Bull) +0.565
    6. Tobias Hegewald (Motorsport Arena) +0.585
    7. Stefano Coletti (Epsilon Euskadi) +0.612
    8. Jaime Alguersuari (Epsilon Red Bull) +0.616
    9. Oliver Oakes (Motopark Academy) +0.645
    10. Henki Waldschmidt (Prema Powerteam) +0.687
    11. Nelson Panciatici (SG Formula) +0.726
    12. Jon Lancaster (SG Drivers’ Project) +0.812
    13. Mihai Marinescu (District Racing) +0.938
    14. Oliver Turvey (Jenzer Motorsport) +1.156
    15. Frank Kechele (Motopark Academy) +1.172
    16. Stéphane Richelmi (Thierry Boutsen) +1.207
    17. Roberto Merhi (Jenzer Motorsport) +1.348
    18. Andrea Caldarelli (Prema Powerteam) +1.350
    19. Mika Mäki (Epsilon Red Bull) +1.351
    20. Aleix Alcaraz (District Racing) +1.402

    14-07-2007 om 12:59 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Formule-1 debutant Lewis Hamilton zei dat hij het jammer vind dat hij nooit tegen Michael Schumacher heeft kunnen rijden.

    “Ik had dol graag ooit tegen Michael Shumacher en Ayrton Senna willen rijden, want pas dan had ik kunnen meten hoe goed ik daadwerkelijk ben.”

    Lewis Hamilton wordt als een van de grootste talenten in de autosport gezien, de 22 jarige Brit heeft tot nu toe elke in de formule 1 race op het podium gestaan

    13-07-2007 om 15:18 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trulli blij met terugkeer Spa-Francorchamps
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Toyota-coureur Jarno Trulli is erg blij dat er dit seizoen weer op Spa-Francorchamps wordt geracet. De Italiaan vindt de Belgische baan het mooiste circuit van de wereld. Trulli maakte donderdag kennis met de vernieuwde baan.

    13-07-2007 om 14:58 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Romain Grosjean was in de kwalificaties voor de 5de manche van de F3 Euroseries te Mugello een maat te sterk voor zijn concurrenten. Al vroeg in de sessie nam hij de leiding en gaf de pole niet meer uit handen. Grosjeans teamgenoten probeerden tevergeefs om de Fransman van eerste plaats te verdringen. Voormalig Formule Renault 1.6-rijder Tom Dillmann strandde tenslotte op 26 honderdsten van zijn land- en teamgenoot en gaat morgen in race 1 als tweede van start.

    Renger van der Zande kon een totale ASM-dominantie verhinderen. Met de derde tijd wist de Nederlander zich tussen de ASM-duo’s Grosjean-Dillmann en Kobayashi-Hülkenberg te nestelen. Kampioenschapsleider Sébastien Buemi kwam niet in het stuk voor en start pas als zesde.

    Mugello - F3 Euroseries - Kwalificatie:

    1. Romain Grosjean (ASM Formule 3) 1:41.485
    2. Tom Dillmann (ASM Formule 3) +0.265
    3. Renger van der Zande (Prema Powerteam) +0.321
    4. Kamui Kobayashi (ASM Formule 3) +0.601
    5. Nico Hülkenberg (ASM Formule 3) +0.636
    6. Sebastien Buemi (ASL Mücke Motorsport) +0.667
    7. Franck Mailleux (Manor Motorsport) +0.983
    8. Tim Sandtler (Jo Zeller Racing) +1.063
    9. James Jakes (Manor Motorsport) +1.133
    10. Jean-Karl Vernay (Signature-Plus) +1.153
    11. Dani Clos (Signature-Plus) +1.150
    12. Michael Patrizi (Prema Powerteam) +1.181
    13. Yelmer Buurman (Manor Motorsport) +1.182
    14. Euan Hankey (HS Technik) +1.571
    15. Filip Salaquarda (HBR Motorsport) +1.586
    16. Edoardo Mortara (Signature-Plus) +1.677
    17. Yann Clairay (Signature-Plus) +1.750
    18. Harald Schlegelmilch (HS Technik) +1.784
    19. Sergey Afanasiev (HBR Motorsport) +1.860
    20. Cyndie Allemann (Manor Motorsport) +1.971
    21. Edoardo Piscopo (ASL Mücke Motorsport) +2.138
    22. Marco Holzer (AM-Holzer Rennsport) +2.876
    23. Basil Shaaban (HBR Motorsport) +3.137

    13-07-2007 om 14:52 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bourdais bevestigt voor Race of Champions
    Sebastien Bourdais, drievoudig kampioen in de Champ Car World Series, is vandaag door de organisatie van de Race of Champions bevestigd als een van de deelnemers aan het evenement aan het einde van het jaar. De Fransman zal onder meer tegen Michael Schumacher, David Coulthard, Jenson Button, Andy Priaulx en Colin McRae uitkomen in het nieuwe Wembley stadion in Londen.

    Bourdais: "Ik ben heel blij dat ik weer in de Race of Champions kan deelnemen en Frankrijk mag vertegenwoordigen in het Wembley stadion. Het is altijd een eer om te worden gevraagd en het wordt alweer mijn vierde keer en ik geniet er nog iedere keer van."

    12-07-2007 om 23:16 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ralf Schumacher is zeer positief over de vernieuwingen die aan het circuit van Spa-Francorchamps zijn gedaan. De Toyota-coureur is het eens met andere coureurs die kritiek uiten over de nauwe pitsingang, maar over het algemeen is de Duitser erg lovend. Schumacher: “Ze hebben hier erg mooi en goed werk afgeleverd.”

    Hij vervolgt: “Die pitsingang is inderdaad erg krap, maar ligt eraan of dat voor problemen kan zorgen. Als je niet gehaast de pits in moet gaat het nog, maar voor in een race heb ik zo mijn twijfels. Voor de rest is het perfect. Wat La Source betreft, ik heb me nooit gerealiseerd dat die bocht zo krap was. Nu is het beter en ruimer en dat is een enorme verbetering. Toch betwijfel ik of we daar nu meer kunnen inhalen, want de bocht blijft extreem langzaam.”

    Hoe geweldig hij de aanpassingen ook vindt, Schumacher blijft ook kritisch kijken naar het Belgische circuit. “Zo zijn er volgens mij nog wel andere delen waar men even goed naar moeten kijken. Zoals bijvoorbeeld de uitloopstrook bij de bocht Blanchimont. Dat is een razendsnelle bocht en daardoor kan de uitloopstrook niet groot genoeg zijn. Op dit moment is die nog wat aan de krappe kant.”

    Vandaag zijn de teams begonnen aan de laatste testdag van deze week op het circuit van Spa-Francorchamps.

    12-07-2007 om 23:08 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Als één van de weinigen is Anthony Davidson van mening dat de ingang van de pitstraat op het Belgische circuit van Spa geen gevaar is voor de coureurs. In de ogen van de Brit zijn de pitstraatentrees van China en Silverstone gevaarlijker.

    Veel coureurs hebben geklaagd over de aangepaste ingang, waar vooral wordt gesproken over ‘te nauw’ en ‘erg blind’. De Grand Prix Drivers Association, de organisatie van actieve Formule 1-coureurs, heeft al een formele brief aan de FIA gestuurd om de ingang te veranderen voordat het circus in september terug keert voor de Belgische Grand Prix van het Formule 1-kampioenschap.

    “De ingang van de pitstraat is goed te doen. China is erger”, laat Ant Davidson echter weten tegenover autosport.com. “Je moet de wagen in de juiste hoek zien te krijgen. Het is niet gevaarlijker dan Silverstone! Het is niet ideaal, maar ik ken ergere situaties. Wel hebben ze fantastisch werk gedaan aan de garages. Silverstone zal hard aan de slag moeten, want hier is het nu acceptabel.”

    De Britse rijder kwam in 2004 voor het eerst in een Formule 1-bolide in actie op het Belgische circuit, waar hij toen nog met een V10 reed. Nu ligt er een V8 achter in zijn Super Aguri: “Ik heb hier in 2004 tijdens een vrijdagsessie gereden, maar met een V8 is het een stuk beter, het voelt als een F3-bolide nu.”

    “Het verloopt soepeler. Ik vind het een stuk beter geworden, vooral de chicane; dit is mijn soort circuit. Je moet hard remmen voor die chicane en daarvoor heb je een lang recht stuk, net als je dat in Monza hebt. Met het downforceniveau hier kan je niet rijden als in Monza, maar met de V8 door Stavelot kunnen we een andere wagen volgen en wellicht een gaatje vinden in de chicane.”

    Ook adviseerde Davidson nog geen conclusies te trekken uit de tijden die deze week zijn gereden tijdens de tests: “Het gedeelte na de chicane is nog niet af, dus iedereen speelt vals door de buitenkant te gebruiken. Het is nog asfalt, dus ze maken niet gebruik van de juiste racelijn. Er ligt meer rubber buiten dan op het circuit! Ik denk dat je op die manier zes tot zeven tienden wint.”

    12-07-2007 om 22:53 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Woensdag was het Felipe Massa die de testdag in Spa-Francorchamps als tijdsnelste afsloot, vandaag was de beurt aan Kimi Raikkonen. De Fin, winnaar van de laatste twee Grand Prix', reed een tijd van 1:47.042 en was daarmee de snelste van allemaal.

    Helemaal droog bleef het niet en daar had vooral Mark Webber moeite mee. Hij beschadigde bij een spin zijn voor- en achtervleugel en later op de dag was er een probleem met de koeling van zijn olie. Opnieuw kon Red Bull de testkilometers die het zo hard nodig heeft niet afleggen. Afgezien van Webber veroorzaakten ook Giancarlo Fisichella en Christian Klien een rode vlag.

    De dag van Raikkonen verliep een stuk beter. Net als die van Robert Kubica. De Pool lijkt zich duidelijk in zijn element te voelen in de Ardennen, was slechts twee tienden langzamer dan de snelste tijd en zelfs vier tienden sneller dan Fernando Alonso in de McLaren.

    Sébastien Bourdais reed de Toro Rosso-bolide na 91 ronden naar de achtste plek. De Fransman moet nu afwachten of hij bij de teamleiding voldoende indruk heeft gemaakt zodat zij met hem verder willen.

    Datzelfde geldt ook een klein beetje voor Klien, die voor het eerst in de Spyker testte. De Oostenrijker reed op iets meer dan twee seconden achter Raikkonen de langzaamste tijd, en toonde zich na afloop tevreden.

    ,,Alles was nieuw en het duurt even voordat je daar aan bent gewend. Mijn doel was vandaag om de motor en de versnellingsbak te leren begrijpen en dat is gelukt, denk ik. Er zit best potentieel in de auto”, was Kliens commentaar na afloop.

    coureur team rondetijd verschil rnd reden
    1 K. Raikkonen Ferrari 1:47.042   69  
    2 R. Kubica BMW Sauber 1:42.265 +59:55.22 78  
    3 F. Alonso McLaren 1:47.645 +0:00.603 75  
    4 M. Webber Red Bull Racing 1:47.699 +0:00.657 44  
    5 G. Fisichella Renault 1:47.724 +0:00.682 76  
    6 A. Wurz Williams 1:48.437 +0:01.395 76  
    7 J. Trulli Toyota 1:48.391 +0:01.349 76  
    8 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso 1:48.585 +0:01.543 91  
    9 T. Sato Super Aguri 1:48.610 +0:01.568 99  
    10 R. Barrichello Honda 1:48.704 +0:01.662 81  
    11 C. Klien Spyker 1:49.119 +0:02.077 63  

    12-07-2007 om 22:46 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F1: Räikkönen sluit laatste testdag in Spa af met besttijd
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Net als gisteren waren de weersomstandigheden in Spa-Francorchamps niet ideaal. Toch werkten de rijders heel wat rondjes af. Kimi Räikkönen was met een tijd van 1:47.042 twee tienden sneller dan Robert Kubica, die gisteren nog met een versnellingsbakprobleem af te rekenen had.

    Fernando Alonso werd derde, gevolgd door Mark Webber en Giancarlo Fisichella. Webber en Fisichella veroorzaakten elk een rode vlag situatie. De derde rode vlag kwam op naam van Christian Klien, die vandaag zijn eerste test voor Spyker afwerkte. Takuma Sato was de meest ijverigste rijder om de Ardeense omloop met maar liefst 99 ronden op zijn actief.

    Spa-Francorchamps - Testdag 3:

    1. Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:47.042 - 69 ronden
    2. Robert Kubica (BMW) +0.223 - 78
    3. Fernando Alonso (McLaren) +0.603 - 75
    4. Mark Webber (Red Bull) +0.657 - 44
    5. Giancarlo Fisichella (Renault) +0.682 - 76
    6. Alexander Wurz (Williams) +1.395 - 76
    7. Jarno Trulli (Toyota) +1.449 - 76
    8. Sébastien Bourdais (Toro Rosso) +1.543 - 91
    9. Takuma Sato (Super Aguri) +1.568 - 99
    10. Rubens Barrichello (Honda) +1.662 - 81
    11. Christian Klien (Spyker) +2.077 - 63

    12-07-2007 om 22:27 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F1: Bourdais op de snelweg naar formule1?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    De laatste geruchten wijzen er op dat de Fransman Sebastien Bourdais in 2008 de tweede coureur voor Scuderia Toro Rosso wordt.
     
    In de paddock in Spa wordt gezegd dat Sebastien Bourdais in 2008 Scott speed zou vervangen.

    Als Bourdais volgend jaar Speed zou vervangen dan zou Bourdais geen onbekende zijn voor het Italiaanse team, de ChampCars kampioen kwam gisteren nog uit voor STR tijdens de test sessies op Spa. Aan het einde van de dag stond Bourdais  op een keurige 8e positie.

    12-07-2007 om 18:05 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen  Jenson Button heeft laten weten dat hij het goed vind dat de verbouwing het makelijker heeft gemaakt om in te halen op Francorchamps.

    Inhalen


    “Je kan makelijker inhalen in de chicane, nu kan je ook in de eerste bocht inhalen”.

    “La Source is er nauwelijks een verschil, de muren zijn meer naar achter gezet maar de exit is smaller gemaakt”.

    Makelijker

    “De verbouwing was een goed idee, het circuit is een stuk makelijker dan een paar jaar geleden”..

    Pitstraat

    Button is van mening dat de ingang van de pitstraat het enige struikelblok is.
     
    De Honda coureur heeft zich nu ook aangesloten bij de GPDA
    Die een brief heeft gestuurd naar de FIA om zo spoedig mogelijk de pitstraat te veranderen.

    Volgens de teams en coureurs is de ingang te nauw en kan de pitstraat tijdens de race op 16 September 2007 nog voor problemen zorgen.

    12-07-2007 om 18:03 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen  Jenson Button heeft laten weten dat hij het goed vind dat de verbouwing het makelijker heeft gemaakt om in te halen op Francorchamps.

    Inhalen


    “Je kan makelijker inhalen in de chicane, nu kan je ook in de eerste bocht inhalen”.

    “La Source is er nauwelijks een verschil, de muren zijn meer naar achter gezet maar de exit is smaller gemaakt”.

    Makelijker

    “De verbouwing was een goed idee, het circuit is een stuk makelijker dan een paar jaar geleden”..

    Pitstraat

    Button is van mening dat de ingang van de pitstraat het enige struikelblok is.
     
    De Honda coureur heeft zich nu ook aangesloten bij de GPDA
    Die een brief heeft gestuurd naar de FIA om zo spoedig mogelijk de pitstraat te veranderen.

    Volgens de teams en coureurs is de ingang te nauw en kan de pitstraat tijdens de race op 16 September 2007 nog voor problemen zorgen.

    12-07-2007 om 18:02 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Winst voor RS Racing in 25 uren VW Fun Cup

    Ruben Maes wint voor de tweede maal in zijn carrière de 25 Uren VW Fun Cup. In 2002 slaagde het toenmalige RS Racing-trio Maes/Verbist/Schuybroeck er reeds in om deze felbegeerde zege achter zijn naam te zetten. Dit seizoen deed Ruben Maes, geassisteerd door Olivier Van Oost en Stefaan Talpe dit huzarenstukje nog eens over.

    In tegenstelling tot de traditionele wedstrijden van de VW Fun Cup over zes uren waarin de startoptelling wordt bepaald door lottrekking, werd het veld van 162 (!) wagens nu losgelaten volgens de snelste rondetijden tijdens de kwalificatie. Daarin draaide het team Maes/Van Oost, versterkt met Stefaan Talpe de achtste tijd. Een perfecte uitgangspositie. Ruben lukte een goede start en kon reeds vroeg in de wedstrijd doorstoten naar de derde stek. Maar de opgelegde strategie deed de man uit Ingelmunster terugzakken naar de achtste stek. Na drie uren wedstrijd kwamen ze even aan de leiding, maar er werd voorlopig niets geforceerd. Geen risico’s in het drukke verkeer met menige piloten die weinig ervaring hebben en soms verrassend uit de hoek kunnen komen.

    De opmars van RS Racing kwam tijdens de nachtelijke uren. Talpe liet de nachtelijke stints aan zijn jongere collega’s omdat hij zich naar eigen zeggen niet zeker voelde op het pikdonkere Francorchamps. Alles verliep perfect en op een zekering van de verlichting na, gaf de ‘Herbie’ van RS Racing geen krimp. Ruben en Olivier lostten elkaar af en regen de ene snelle chrono na de andere aan elkaar. Ze kwamen tijdens het ochtendgloren, na 13 uren wedstrijd, terug aan de leiding en zouden die niet meer afstaan. Traditioneel werden de punten verdeeld na 6, 12 en 25 uren wedstrijd. Ook tijdens de twee tussensprinten pakte het trio belangrijke punten. vierde na zes uren, tweede na 12 uren en uiteraard de overwinning na 25 uren. Dit brengt Maes/Van Oost uiteindelijk ook aan de leiding in de tussenstand met een bonus van tien punten op het Allure Team. Met nog twee weekends te gaan in Chimay en Francorchamps pakt het duo Maes/Van Oost een flinke optie op de titel.
    Maar de 25 Uren VW Fun Cup is méér dan snelle rondjes draaien. Met 162 wagens op de startgrid is de opdracht zéér zwaar. Het constant inhalen van tragere deelnemers is geen sinecure. De piloten mogen hun concentratie geen moment verliezen en moeten steeds voorbereid zijn op een onverwacht manoeuvre van een onervaren concurrent. Vooral tijdens de nachtelijke uren een loodzware opdracht. Het trio heeft deze valkuilen met brio ontweken.

    En zoals steeds bij lange afstandsraces is ook de strategie van groot belang. Teamchef Filip Dischlovoi heeft zijn huiswerk goed gemaakt en heeft een groot aandeel in de overwinning van zijn team.
    “Onze strategie viel als een puzzel in elkaar”, verduidelijkt de meester strateeg. “Ik liet de jongens rijden tot de tank haast leeg was. Een berekend risico. Dit maakt dat we amper 14 maal moesten komen pitten en 38 minuten lieten liggen in de pitlane. De rest van de top 3 heeft respectievelijk drie en twee maal méér gepit en op die manier véél tijd laten verloren. Uiteindelijk winnen we de wedstrijd met een dikke twee ronden voorsprong op de tweede en de derde. We zijn de wedstrijd ook relatief rustig aangevangen en ons niet bekommerd om de tussensprints. En met 431 op de teller na 25 uren wedstrijd hebben we ook een nieuw record gevestigd. Geen sinecure, want 162 wagens op de startgrid was ook voor de organisatoren een nieuw record. Méér verkeer en toch nog het record van het aantal afgelegde ronden verbeteren? We kunnen alleen maar zéér tevreden terugblikken”.

    12-07-2007 om 06:01 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Christian Klien test Spyker F1: "Ik ben blij met de uitnodiging"
    Klik op de afbeelding om de link te volgen SPA-FRANCORCHAMPS - Christian Klein kruipt donderdag achter het stuur van een Etihad Aldar Spyker F1-bolide op het circuit van Spa-Francorchamps. Teambaas Colin Kolles benadrukt echter dat er nog geen beslissing is gekomen over de vervanger van de Nederlander Christijan Albers.

    "Wij zijn het Honda Racing F1 Team dankbaar dat zij Christian in zo'n korte tijd te kans geven om onze laatste testdag op Spa in actie te komen", vertelde Kolles. "Er zijn veel elementen waarover wij ons moeten buigen om een beslissing te nemen met betrekking tot coureurs. Wij evalueren de komende dagen onze opties voordat wij bekend maken wie er racet tijdens de Europese Grand Prix

    Christian Klien is uiteraard erg blij met deze kans. "Ik ben erg blij dat ik ben uitgenodigd om voor Spyker te testen op Spa, één van mijn favoriete circuits, en de kans om met een ambitieus team te werken," zei de 24-jarige Oostenrijker. "Ik wil Spyker graag bedanken voor deze kans en ook het Honda Racing F1 Team voor alle hulp om mij de ruimte te geven dat ik voor een ander team kan testen."

    12-07-2007 om 05:59 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DSC: van den Heuvel kent succesvolle shakedown nieuwe Marcos
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Op het circuit van Zolder heeft team VDH-Racing, het team van Jeroen van den Heuvel, de afgelopen dagen een shake-down gedaan van hun nieuw gepreprareerde Marcos. In de winter heeft het team gewerkt aan de nieuwe auto welke ingezet dient te worden tijdens twee grote evenementen op Assen ( Rizzla en Champcar ), alwaar de Dutch Supercar Challenge onderdeel uitmaakt van het programma


    Het team is nog steeds bezig het volledige budget rond te krijgen, maar volgens teameigenaar/coureur Jeroen van den Heuvel is er licht aan het einde van de tunnel. Alle engineers hebben keihard gewerkt om de auto voor de test in orde te krijgen.

    "Toen ik de eerste meters uit de pitstraat vertrok wist ik dat het goed ging komen, de basis van de auto voelde gewoon super aan", aldus van den Heuvel. Het hele weekeinde is het team bezig geweest met een goede basis afstelling te vinden. "Vanaf de eerste ronde tot het laatste rondje hebben we drie seconden puur op afstelling gevonden. Natuurlijk hebben we nog wat kleine problemen, maar met wat steun van leveranciers en sponsors kunnen we zorgen voor een competatieve auto in de Supersport II-klasse van de Dutch Supercar Challenge", aldus teammanager Marc Franken.

    De Marcos wordt nu weer volledig uit elkaar gehaald voor de volgende sessie over veertien dagen, waarbij de auto weer opnieuw aan de tand gevoeld gaat worden. "We moeten nog bouwen aan de betrouwbaarheid en het liefst nog twee seconden vinden in de rondetijden, want we willen natuurlijk wel op het podium terecht komen!", besluit van den Heuvel

    12-07-2007 om 05:57 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweede testdag Spa: Massa snelst, Sutil rijdt vijfde tijd
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     


    SPA-FRANCORCHAMPS - Op de tweede testdag nam Felipe Massa de fakkel over van Lewis Hamilton. Massa was, net zoals Hamilton op dag één, de enige die onder de 1 minuut en 47 seconden grens dook. De Ferrari-coureur was op een opdrogende piste een kleine acht hondersten van een seconde trager dan de snelste tijd van de jonge McLaren-piloot gisteren.


    Wereldkampioen Fernando Alonso slaagde er niet in om Massa te kloppen en zette de tweede tijd op de tabellen. Heikki Kovalainen wist met de ING Renault de derde tijd te realiseren, voor Ralf Schumacher die opnieuw een vierde stek wist te bemachtigen.


    Adrian Sutil verraste met een vijfde tijd, slechts een kleine twee seconden trager dan de Ferrari van Massa.


    Jenson Button nam de bolide van Christian Klien over voor de tweede testdag. Klien zal overigens op de derde dag achter het stuur kruipen van de oranje gekleurde Spyker-Ferrari bolide.


    Champ Car-legende Sebastien Bourdais werkte vandaag de testsessie af voor Scuderia Toro Rosso. De snelste tijd van de Fransman over 53 ronden was een 1:49.732, goed voor de achtste tijd.


    Nico Rosberg, Anthony Davidson en Robert Kubica konden het goede ritme niet vinden in de 'droge' voormiddag en kwamen niet verder dan respectievelijk de negende, tiende en elfde tijd.
    In de namiddag was Felipe Massa de snelste in de regen. Robert Kubica liet ook goede tijden noteren in de regen, maar die waren net niet snel genoeg voor een betere klassering.


    itslag tweede Formule 1 testdag Spa-Francorchamps:

    01 Felipe Massa Ferrari 1:46.698 54 ronden
    02 Fernando Alonso McLaren 1:47.012 68 ronden
    03 Heikki Kovalainen Renault 1:47.754 44 ronden
    04 Ralf Schumacher Toyota 1:48.534 29 ronden
    05 Adrian Sutil Spyker 1:48.873 49 ronden
    06 David Coulthard Red Bull Racing 1:48.915 40 ronden
    07 Jenson Button Honda 1:49.526 50 ronden
    08 Sebastien Bourdais Scuderia Toro Rosso 1:49.732 53 ronden
    09 Nico Rosberg Williams 1:50.295 52 ronden
    10 Anthony Davidson Super Aguri 1:52.438 54 ronden
    11 Robert Kubica BMW Sauber 1:55.155 29 ronden

    12-07-2007 om 05:55 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Felipe Massa zette op de tweede testdag in Spa-Francorchamps de snelste tijd neer. Vanmorgen was de Braziliaan op een opdrogend tracé drie tienden sneller dan regerend wereldkampioen Fernando Alonso. De derde tijd kwam op naam van Heikki Kovalainen, gevolgd door Ralf Schumacher en Adrian Sutil. Regenval verstoorde in de namiddag het testwerk van de teams.

    Sutil maakte veel indruk op het natte wegdek. Net als in Monaco kwam de Duitser in deze omstandigheden erg goed terecht met zijn Spyker F8-VII. Zo was hij de enige die in de regen volgas door Eau Rouge-Raidillon reed. In andere sectoren kwam de Spyker echter duidelijk tekort op de concurrentie. Morgen neemt Honda-testrijder Christian Klien plaats in de wagen van Sutil, waarmee het zo goed als zeker is dat Klien Albers vervangt op de Nürburgring tijdens de GP van Europa.

    Sébastian Bourdais kroop vandaag eveneens achter het stuur in Spa. Hij bestuurde net als afgelopen winter één van de Toro Rosso’s. Na een bijna-sortie op de Raidillon liet de Champcar-kampioen het rustiger aan gaan. Ook in de vernieuwde chicane ging de Fransman in de fout en strandde tenslotte op drie seconden van Massa. Op het einde van de testdag veroorzaakte Bourdais een rode vlag toen hij met zijn wagen stilviel op het circuit.

    Anthony Davidson was weliswaar niet de snelste op de baan, maar kreeg een daverend applaus van het talrijk opgekomen publiek toen hij na de lange middagpauze als eerste op de baan kwam. Tijdens die pauze begon het te regenen en dus moesten de teams overschakelen op de regensetup, waardoor het ruim een half uur langer dan gepland stil bleef in de Ardennen.

    12-07-2007 om 05:45 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    27-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F1 Spa test - Kubica snelste na ochtendsessie dag 3

    Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt.  Het is gewoon zoals je het zélf wenst.  Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed.  Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.

    Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat.  Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard. 

    27-09-2005 om 16:32 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formule 1: McLaren moet zich verantwoorden bij FIA in spionagezaak

    Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig.  Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.

    Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.

    Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".

    Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen.  In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.

    Nu is uw blog aangemaakt.  Maar wat nu???!

    Lees dit in het volgende bericht hieronder!

    27-09-2005 om 16:32 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs