Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    12-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen  Jenson Button heeft laten weten dat hij het goed vind dat de verbouwing het makelijker heeft gemaakt om in te halen op Francorchamps.

    Inhalen


    “Je kan makelijker inhalen in de chicane, nu kan je ook in de eerste bocht inhalen”.

    “La Source is er nauwelijks een verschil, de muren zijn meer naar achter gezet maar de exit is smaller gemaakt”.

    Makelijker

    “De verbouwing was een goed idee, het circuit is een stuk makelijker dan een paar jaar geleden”..

    Pitstraat

    Button is van mening dat de ingang van de pitstraat het enige struikelblok is.
     
    De Honda coureur heeft zich nu ook aangesloten bij de GPDA
    Die een brief heeft gestuurd naar de FIA om zo spoedig mogelijk de pitstraat te veranderen.

    Volgens de teams en coureurs is de ingang te nauw en kan de pitstraat tijdens de race op 16 September 2007 nog voor problemen zorgen.

    12-07-2007 om 18:03 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen  Jenson Button heeft laten weten dat hij het goed vind dat de verbouwing het makelijker heeft gemaakt om in te halen op Francorchamps.

    Inhalen


    “Je kan makelijker inhalen in de chicane, nu kan je ook in de eerste bocht inhalen”.

    “La Source is er nauwelijks een verschil, de muren zijn meer naar achter gezet maar de exit is smaller gemaakt”.

    Makelijker

    “De verbouwing was een goed idee, het circuit is een stuk makelijker dan een paar jaar geleden”..

    Pitstraat

    Button is van mening dat de ingang van de pitstraat het enige struikelblok is.
     
    De Honda coureur heeft zich nu ook aangesloten bij de GPDA
    Die een brief heeft gestuurd naar de FIA om zo spoedig mogelijk de pitstraat te veranderen.

    Volgens de teams en coureurs is de ingang te nauw en kan de pitstraat tijdens de race op 16 September 2007 nog voor problemen zorgen.

    12-07-2007 om 18:02 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Winst voor RS Racing in 25 uren VW Fun Cup

    Ruben Maes wint voor de tweede maal in zijn carrière de 25 Uren VW Fun Cup. In 2002 slaagde het toenmalige RS Racing-trio Maes/Verbist/Schuybroeck er reeds in om deze felbegeerde zege achter zijn naam te zetten. Dit seizoen deed Ruben Maes, geassisteerd door Olivier Van Oost en Stefaan Talpe dit huzarenstukje nog eens over.

    In tegenstelling tot de traditionele wedstrijden van de VW Fun Cup over zes uren waarin de startoptelling wordt bepaald door lottrekking, werd het veld van 162 (!) wagens nu losgelaten volgens de snelste rondetijden tijdens de kwalificatie. Daarin draaide het team Maes/Van Oost, versterkt met Stefaan Talpe de achtste tijd. Een perfecte uitgangspositie. Ruben lukte een goede start en kon reeds vroeg in de wedstrijd doorstoten naar de derde stek. Maar de opgelegde strategie deed de man uit Ingelmunster terugzakken naar de achtste stek. Na drie uren wedstrijd kwamen ze even aan de leiding, maar er werd voorlopig niets geforceerd. Geen risico’s in het drukke verkeer met menige piloten die weinig ervaring hebben en soms verrassend uit de hoek kunnen komen.

    De opmars van RS Racing kwam tijdens de nachtelijke uren. Talpe liet de nachtelijke stints aan zijn jongere collega’s omdat hij zich naar eigen zeggen niet zeker voelde op het pikdonkere Francorchamps. Alles verliep perfect en op een zekering van de verlichting na, gaf de ‘Herbie’ van RS Racing geen krimp. Ruben en Olivier lostten elkaar af en regen de ene snelle chrono na de andere aan elkaar. Ze kwamen tijdens het ochtendgloren, na 13 uren wedstrijd, terug aan de leiding en zouden die niet meer afstaan. Traditioneel werden de punten verdeeld na 6, 12 en 25 uren wedstrijd. Ook tijdens de twee tussensprinten pakte het trio belangrijke punten. vierde na zes uren, tweede na 12 uren en uiteraard de overwinning na 25 uren. Dit brengt Maes/Van Oost uiteindelijk ook aan de leiding in de tussenstand met een bonus van tien punten op het Allure Team. Met nog twee weekends te gaan in Chimay en Francorchamps pakt het duo Maes/Van Oost een flinke optie op de titel.
    Maar de 25 Uren VW Fun Cup is méér dan snelle rondjes draaien. Met 162 wagens op de startgrid is de opdracht zéér zwaar. Het constant inhalen van tragere deelnemers is geen sinecure. De piloten mogen hun concentratie geen moment verliezen en moeten steeds voorbereid zijn op een onverwacht manoeuvre van een onervaren concurrent. Vooral tijdens de nachtelijke uren een loodzware opdracht. Het trio heeft deze valkuilen met brio ontweken.

    En zoals steeds bij lange afstandsraces is ook de strategie van groot belang. Teamchef Filip Dischlovoi heeft zijn huiswerk goed gemaakt en heeft een groot aandeel in de overwinning van zijn team.
    “Onze strategie viel als een puzzel in elkaar”, verduidelijkt de meester strateeg. “Ik liet de jongens rijden tot de tank haast leeg was. Een berekend risico. Dit maakt dat we amper 14 maal moesten komen pitten en 38 minuten lieten liggen in de pitlane. De rest van de top 3 heeft respectievelijk drie en twee maal méér gepit en op die manier véél tijd laten verloren. Uiteindelijk winnen we de wedstrijd met een dikke twee ronden voorsprong op de tweede en de derde. We zijn de wedstrijd ook relatief rustig aangevangen en ons niet bekommerd om de tussensprints. En met 431 op de teller na 25 uren wedstrijd hebben we ook een nieuw record gevestigd. Geen sinecure, want 162 wagens op de startgrid was ook voor de organisatoren een nieuw record. Méér verkeer en toch nog het record van het aantal afgelegde ronden verbeteren? We kunnen alleen maar zéér tevreden terugblikken”.

    12-07-2007 om 06:01 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Christian Klien test Spyker F1: "Ik ben blij met de uitnodiging"
    Klik op de afbeelding om de link te volgen SPA-FRANCORCHAMPS - Christian Klein kruipt donderdag achter het stuur van een Etihad Aldar Spyker F1-bolide op het circuit van Spa-Francorchamps. Teambaas Colin Kolles benadrukt echter dat er nog geen beslissing is gekomen over de vervanger van de Nederlander Christijan Albers.

    "Wij zijn het Honda Racing F1 Team dankbaar dat zij Christian in zo'n korte tijd te kans geven om onze laatste testdag op Spa in actie te komen", vertelde Kolles. "Er zijn veel elementen waarover wij ons moeten buigen om een beslissing te nemen met betrekking tot coureurs. Wij evalueren de komende dagen onze opties voordat wij bekend maken wie er racet tijdens de Europese Grand Prix

    Christian Klien is uiteraard erg blij met deze kans. "Ik ben erg blij dat ik ben uitgenodigd om voor Spyker te testen op Spa, één van mijn favoriete circuits, en de kans om met een ambitieus team te werken," zei de 24-jarige Oostenrijker. "Ik wil Spyker graag bedanken voor deze kans en ook het Honda Racing F1 Team voor alle hulp om mij de ruimte te geven dat ik voor een ander team kan testen."

    12-07-2007 om 05:59 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DSC: van den Heuvel kent succesvolle shakedown nieuwe Marcos
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Op het circuit van Zolder heeft team VDH-Racing, het team van Jeroen van den Heuvel, de afgelopen dagen een shake-down gedaan van hun nieuw gepreprareerde Marcos. In de winter heeft het team gewerkt aan de nieuwe auto welke ingezet dient te worden tijdens twee grote evenementen op Assen ( Rizzla en Champcar ), alwaar de Dutch Supercar Challenge onderdeel uitmaakt van het programma


    Het team is nog steeds bezig het volledige budget rond te krijgen, maar volgens teameigenaar/coureur Jeroen van den Heuvel is er licht aan het einde van de tunnel. Alle engineers hebben keihard gewerkt om de auto voor de test in orde te krijgen.

    "Toen ik de eerste meters uit de pitstraat vertrok wist ik dat het goed ging komen, de basis van de auto voelde gewoon super aan", aldus van den Heuvel. Het hele weekeinde is het team bezig geweest met een goede basis afstelling te vinden. "Vanaf de eerste ronde tot het laatste rondje hebben we drie seconden puur op afstelling gevonden. Natuurlijk hebben we nog wat kleine problemen, maar met wat steun van leveranciers en sponsors kunnen we zorgen voor een competatieve auto in de Supersport II-klasse van de Dutch Supercar Challenge", aldus teammanager Marc Franken.

    De Marcos wordt nu weer volledig uit elkaar gehaald voor de volgende sessie over veertien dagen, waarbij de auto weer opnieuw aan de tand gevoeld gaat worden. "We moeten nog bouwen aan de betrouwbaarheid en het liefst nog twee seconden vinden in de rondetijden, want we willen natuurlijk wel op het podium terecht komen!", besluit van den Heuvel

    12-07-2007 om 05:57 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweede testdag Spa: Massa snelst, Sutil rijdt vijfde tijd
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     


    SPA-FRANCORCHAMPS - Op de tweede testdag nam Felipe Massa de fakkel over van Lewis Hamilton. Massa was, net zoals Hamilton op dag één, de enige die onder de 1 minuut en 47 seconden grens dook. De Ferrari-coureur was op een opdrogende piste een kleine acht hondersten van een seconde trager dan de snelste tijd van de jonge McLaren-piloot gisteren.


    Wereldkampioen Fernando Alonso slaagde er niet in om Massa te kloppen en zette de tweede tijd op de tabellen. Heikki Kovalainen wist met de ING Renault de derde tijd te realiseren, voor Ralf Schumacher die opnieuw een vierde stek wist te bemachtigen.


    Adrian Sutil verraste met een vijfde tijd, slechts een kleine twee seconden trager dan de Ferrari van Massa.


    Jenson Button nam de bolide van Christian Klien over voor de tweede testdag. Klien zal overigens op de derde dag achter het stuur kruipen van de oranje gekleurde Spyker-Ferrari bolide.


    Champ Car-legende Sebastien Bourdais werkte vandaag de testsessie af voor Scuderia Toro Rosso. De snelste tijd van de Fransman over 53 ronden was een 1:49.732, goed voor de achtste tijd.


    Nico Rosberg, Anthony Davidson en Robert Kubica konden het goede ritme niet vinden in de 'droge' voormiddag en kwamen niet verder dan respectievelijk de negende, tiende en elfde tijd.
    In de namiddag was Felipe Massa de snelste in de regen. Robert Kubica liet ook goede tijden noteren in de regen, maar die waren net niet snel genoeg voor een betere klassering.


    itslag tweede Formule 1 testdag Spa-Francorchamps:

    01 Felipe Massa Ferrari 1:46.698 54 ronden
    02 Fernando Alonso McLaren 1:47.012 68 ronden
    03 Heikki Kovalainen Renault 1:47.754 44 ronden
    04 Ralf Schumacher Toyota 1:48.534 29 ronden
    05 Adrian Sutil Spyker 1:48.873 49 ronden
    06 David Coulthard Red Bull Racing 1:48.915 40 ronden
    07 Jenson Button Honda 1:49.526 50 ronden
    08 Sebastien Bourdais Scuderia Toro Rosso 1:49.732 53 ronden
    09 Nico Rosberg Williams 1:50.295 52 ronden
    10 Anthony Davidson Super Aguri 1:52.438 54 ronden
    11 Robert Kubica BMW Sauber 1:55.155 29 ronden

    12-07-2007 om 05:55 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Felipe Massa zette op de tweede testdag in Spa-Francorchamps de snelste tijd neer. Vanmorgen was de Braziliaan op een opdrogend tracé drie tienden sneller dan regerend wereldkampioen Fernando Alonso. De derde tijd kwam op naam van Heikki Kovalainen, gevolgd door Ralf Schumacher en Adrian Sutil. Regenval verstoorde in de namiddag het testwerk van de teams.

    Sutil maakte veel indruk op het natte wegdek. Net als in Monaco kwam de Duitser in deze omstandigheden erg goed terecht met zijn Spyker F8-VII. Zo was hij de enige die in de regen volgas door Eau Rouge-Raidillon reed. In andere sectoren kwam de Spyker echter duidelijk tekort op de concurrentie. Morgen neemt Honda-testrijder Christian Klien plaats in de wagen van Sutil, waarmee het zo goed als zeker is dat Klien Albers vervangt op de Nürburgring tijdens de GP van Europa.

    Sébastian Bourdais kroop vandaag eveneens achter het stuur in Spa. Hij bestuurde net als afgelopen winter één van de Toro Rosso’s. Na een bijna-sortie op de Raidillon liet de Champcar-kampioen het rustiger aan gaan. Ook in de vernieuwde chicane ging de Fransman in de fout en strandde tenslotte op drie seconden van Massa. Op het einde van de testdag veroorzaakte Bourdais een rode vlag toen hij met zijn wagen stilviel op het circuit.

    Anthony Davidson was weliswaar niet de snelste op de baan, maar kreeg een daverend applaus van het talrijk opgekomen publiek toen hij na de lange middagpauze als eerste op de baan kwam. Tijdens die pauze begon het te regenen en dus moesten de teams overschakelen op de regensetup, waardoor het ruim een half uur langer dan gepland stil bleef in de Ardennen.

    12-07-2007 om 05:45 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    27-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F1 Spa test - Kubica snelste na ochtendsessie dag 3

    Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt.  Het is gewoon zoals je het zélf wenst.  Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed.  Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.

    Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat.  Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard. 

    27-09-2005 om 16:32 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formule 1: McLaren moet zich verantwoorden bij FIA in spionagezaak

    Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig.  Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.

    Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.

    Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".

    Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen.  In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.

    Nu is uw blog aangemaakt.  Maar wat nu???!

    Lees dit in het volgende bericht hieronder!

    27-09-2005 om 16:32 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs