Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    29-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Vettel naast Michael Schumacher in RoC

    Sebastian Vettel zal samen met Michael Schumacher uitkomen voor Team Duitsland gedurende de Race of the Champions. Dit jaar zal de Race of Champions gehouden worden in het onlangs vernieuwde Wembley stadion in Londen. Gedurende dit evenement strijden landen teams tegen elkaar en wordt er in diverse auto’s gereden.

    Het zal de eerste keer zijn dat Vettel deelneemt aan dit evenement. “Ik heb altijd de race of Champions op televisie bekeken en heb erover gedroomd om ooit eens mee te doen. Het is een zeer grote eer om samen met Michael Schumacher deel uit te maken voor Team Duitsland, “aldus de jonge Duitser.

    29-10-2007 om 11:46 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Hendrick Motorsports-coureur Jimmie Johnson heeft op Atlanta zijn 31e zege in de NEXTEL Cup geboekt. Met zijn overwinning reduceerde Johnson zijn achterstand tot negen punten op lijstaanvoerder Jeff Gordon waardoor de Chase naar de Cup bijzonder spannend blijft.

    johnson_atlanta
    31e zege voor Jimmie Johnson op Atlanta. Foto: GM

    31e zege Jimmie Johnson op Atlanta
    Jimmie Johnson verwachtte niet dat hij de wedstrijd op Atlanta zou winnen. Johnson: “We hadden een auto waarmee je slechts om de 15e plek kon vechten. Crew-chief Chad Knaus wist de auto tijdens de pitstops wel iets aan de afstelling te verbeteren.” In de 320e ronde had Johnson zich naar de tweede plek weten op te werken. Bij een herstart in de 323e ronde vertraagde de leider in de wedstrijd, Denny Hamlin, aanzienlijk doordat hij zonder brandstof viel. Voor Martin Truex jr. was er geen ruimte meer, en die knalde vol achter bij Hamlin binnen. De race werd volgens NASCAR-reglement met enkele ronden verlengd, maar toen er in de 328e ronde bij de auto van Dale Eanrhartdt achter iets afbrak, werd er definitief onder neutralisatie afgevlagd. Earnhardt sleepte in zijn crash ook nog Jamie McMurray mee, die op dat moment de vijfde plaats bezette.

    Ook teamgenoot Jeff Gordon kampte met afstellingproblemen. Na de 110e ronde viel hij zelfs naar de 21e plek terug. Gordon: “Ik heb vandaag enorm veel over de auto geklaagd. Zij luisteren dan ook naar me en raken niet gefrustreerd. De crew vecht terug.” Gordon eindigde tenslotte als zevende.

    Nobele geste
    Winnaar Jimmie Johnson stelde al zijn prijzengeld dat ver boven de één miljoen dollar beloopt, ter beschikking aan het Rode Kruis in Californië voor de slachtoffers van de bosbranden. Johnson is eveneens uit deze staat afkomstig.

    vickers_atlanta
    Toyota begint de aansluiting bij de kop van het veld te vinden. Foto:
    Toyota Motorsports USA

    Door het oog van de naald
    De wedstrijd op Atlanta moest in de 64e ronde tijdelijk met rood onderbroken worden toen de Ford van David Gilliland vol door de aanstormende Chevrolet van Mark Martin getorpedeerd werd. Beiden bleven gelukkig ongedeerd. Daarnaast telde de wedstrijd maar liefst veertien neutralisaties. Bij Toyota is er een opgaande trend te constateren. Brian Vickers eindigde voor het Red Bull Team Toyota keurig als tiende, terwijl Michael Waltrip als elfde eindigde. 

    reutimann_memphis
    Nog meer goed nieuws voor Toyota in Memphis. David Reutimann won er de
    Busch-wedstrijd afgelopen zaterdag. Foto: Toyota Motorsports USA 
     

    NASCAR Kort Nieuws
    David Reutimann won afgelopen zaterdagavond de Busch-wedstrijd in Memphis met zijn Toyota. Het was de eerste zege van Reutimann in de Busch-series. Reutimann had zich niet voor de wedstrijd in Atlanta weten te kwalificeren. Dario Franchitti eindigde slechts als 32e.De Schot kampte met een nukkig rempedaal en elimineerde onvrijwillig een tegenstander. Toch verklaarde de Ganassi-coureur meer dan tevreden te zijn en enorm veel in Memphis geleerd te hebben.

    UITSLAG Pep Boys 500 Atlanta(provisional)
    1. Jimmie Johnson Chevrolet 329 ronden
    2. Carl Edwards Ford 329 ronden
    3. Reed Sorenson Dodge 329 ronden
    4. Matt Kenseth Ford 329 ronden
    5. Jeff Burton Chevrolet 329 ronden
    6. Clint Bowyer Chevrolet 329 ronden
    7. Jeff Gordon Chevrolet 329 ronden
    8. Kurt Busch Dodge 329 ronden
    9.Kasey Kahne Dodge 329 ronden
    10. Brian Vickers Toyota 329 ronden.

    Chase naar de Cup
    1. Jeff Gordon 6201 punten
    2. Jimmie Johnson 6192 punten
    3. Clint Bowyer 6090 punten
    4. Carl Edwards 5940 punten
    5. Tony Stewart 5879 punten
    6. Kyle Busch 5873 punten
    7. Kevin Harvick 5809 punten
    8.Jeff Burton 5801 punten
    9. Kurt Busch 5782 punten
    10.Denny Hamlin 5777 punten
    11.Mattt Kenseth 5753 punten
    12. Martin Truex jr. 5688 punten.

    29-10-2007 om 11:42 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    MACAU - SEAT Sport zal in Macau een extra wagen inzetten voor de Zweed Rickard Rydell. Rydell is geen onbekende voor de Spaanse autofabrikant, aangezien hij al namens SEAT in 2004 uitkwam in het FIA ETCC en in 2006 in het FIA WTCC. Rydell boekte onder andere de allereerste zege voor SEAT in een FIA-kampioenschap.

    Rydell (l) in gevecht met Larini en Coronel in Anderstorp

    Rickard Rydell heeft gedurende zijn carrière een aantal mooie resultaten geboekt in Macau. In 1992 won hij er de F3 Grand Prix en hij stond in totaal drie keer op het podium van de Guia Race. Dit jaar schiet hij Yvan Muller te hulp om zowel het coureurs- als het constructeurskampioenschap binnen te halen.

    “Ik kijk er heel erg naar uit om namens SEAT te racen in Macau”, blikte Rydell vooruit op de seizoensfinale van het WTCC. “Ik voel mij thuis bij SEAT en het is altijd goed om met hen samen te werken. Het is mijn doel om het team en Yvan Muller te helpen met het pakken van twee titels.”

    Rydell reed dit jaar één weekend mee met het WTCC-deelnemersveld. In Anderstorp pakte hij toen voor zijn thuispubliek de zege in de tweede race.

    29-10-2007 om 11:32 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Succesvolle derde Baja AutoTrack.nl- Team van Deijne

    Team van Deijne bereidt zich voor op Dakar

    Na Wales en Spanje zijn Tonnie van Deijne en Wouter Rosegaar er in het Portugese Portalegre in geslaagd om ook in de zware ACP/Repsol 500 Portalegre 2007 in de top van het klassement te eindigen. In deze vierde race voor de FIA International Cup for Cross Country Bajas werd geknokt voor de laatste punten in dit kampioenschap.

    Titelkandidaat Boris Gadasin viel in special stage vier uit, maar doordat ook overgebleven concurrent Zapletal al eerder de pijp aan maarten had gegeven en Hamad Al Thani niet in de punten eindigde, bleef de top drie ongewijzigd en kon Gadasin met de cup terug naar Sint Petersburg.

    Baja mooie test voor Dakar

    Voor het eerst begon de Mitsubishi L200 Evo III van Van Deijne en Rosegaar wat problemen te geven. De geweldig zware omstandigheden eisten hun tol in de vorm van twee geruïneerde banden en een haperende zescilinder motor. De uiteindelijke tiende plaats in een internationaal aansprekend startveld van 88 auto’s was dan ook een buitengewone prestatie.

    Mitsubishi L200 Evo III

    Het AutoTrack.nl- Team van Deijne is zo goed als gereed voor de dertigste versie van de Dakar in januari 2008. Op korte termijn volgt nog een training in de duinen van het Tunesische Douz. Hierbij zullen naast de L200 ook de beide racetrucks van het team stevig aan de tand worden gevoeld.

    29-10-2007 om 11:31 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schumacher test Ferrari F2007
    Zevenvoudig wereldkampioen F1 Michael Schumacher heeft gisteren een aantal ronden gereden in de F2007. Het was de eerste keer dat de Duitser reed in de recentste bolide van het legendarische Italiaanse team. De enige keer dat hij sinds zijn laatste race achter het stuur zat was tijdens de viering van de zestigste verjaardag van Ferrari, waar hij reed in een F2004. Maar nu het huidige seizoen afgelopen is, heeft Schumi een demonstratie kunnen geven op het thuiscircuit in Fiorano, Italië.



    De Duitser heeft niet meer dan een vijftal ronden afgelegd, en er zijn geen rondetijden genoteerd. Een woordvoerder van het Italiaanse team vertelde dat het ging om een demonstratie voor de directieraad van Fiat, die gisteren een meeting hadden in Maranello. Op deze manier vierden ze de behaalde kampioenschappen van Ferrari en Kimi Räikkönen.

    29-10-2007 om 11:29 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    BREDA - Alain Menu, Nicola Larini en Robert Huff, de officiële Chevrolet WTCC fabrieks-coureurs, hebben ieder een Corvette Z06 voor privégebruik aangeschaft. In de weekenden racen en winnen ze met hun lichtblauwe Chevrolet Nubira in het FIA World Touring Car Championship en doordeweeks rijden ze vanaf nu rond in hun felgele Corvette Z06.

    WTCC-rijders met hun Corvette Z06

    De belangrijkste karaktertrekken van de Corvette Z06 zijn welbekend: 512 pk, een koppel van 637 Nm en een acceleratie van 0 naar 100 kilometer per uur in slechts 3,9 seconden. De zesde generatie Corvette werd in 2005 uitgebracht, een jaar later gevolgd door de lancering van de Z06-versie, die was gebaseerd op de wedstrijduitvoering. Dit Amerikaanse sportwagenicoon staat bekend als de high performance auto die in verhouding tot de aanschafprijs de beste prestaties levert. Vorig jaar zijn de verkopen van de Corvette in Europa verdubbeld.

    Onder de vele klanten bevinden zich niet alleen maar liefhebbers van mooie en exclusieve auto’s, maar ook van veel coureurs. En onlangs traden ook de drie bekende Chevrolet WTCC-coureurs toe tot het gilde van Corvette Z06-rijders.

    Robert Huff was de eerste van het trio die deze zomer een gele Z06 kocht. Nicola Larini kreeg vervolgens de gelegenheid om de auto op de openbare weg te proberen en bestelde er onmiddellijk ook één, eveneens in de kleur geel. Vervolgens probeerde Alain Menu de Z06 van Rob. Zijn commentaar: “Gewoonweg briljant. Hij is perfect: het chassis, de prestaties, de remmen en zelfs het comfort. Ik was verbaasd over de prestaties van de Corvette en ook over het gemak waarmee hij kan worden gereden op de openbare weg.”

    De rest is geschiedenis: Alain Menu bestelde een Corvette Z06, in de kleur geel natuurlijk.

    29-10-2007 om 11:26 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DPR komt met maar liefst zes topcoureurs naar Paul Ricard
    Het GP2-seizoen is afgelopen en de teams zijn inmiddels alweer druk bezig met het zoeken naar nieuwe coureurs. DPR maakt het wel heel bont door in totaal zes coureurs mee te nemen naar de testsessie op Paul Ricard. De GP2-teams zullen van 30 oktober tot en met 2 november coureurs testen, om te kijken wie er volgend jaar in dé opstapklasse van de F1 mag rijden.

    Andy Soucek in actie tijdens het afgelopen GP2 seizoen

    Op de eerste dag zal Andy Soucek namens DPR het stuur in handen nemen. Soucek was in Jerez de snelste tijdens de post-season-tests aan het begin van de maand. Soucek zal opnieuw vergezeld worden door Luca Filippi, die eveneens een sterke indruk maakte in Spanje. Op dag twee zal Soucek samen met Adrian Zaugg testen. Adrian Zaugg nam dit jaar deel aan het GP2-seizoen namens Arden en kwam daarnaast uit voor zijn land Zuid-Afrika in de A1GP.

    Voor de derde dag staan Karun Chandhok en Oliver Jarvis ingeroosterd. Chandhok won dit jaar al een race in de GP2 in het Belgische Spa. Oliver Jarvis maakte veel indruk in het Japanse F3 en boekte namens Groot Britannië ook goede resultaten in de A1GP. Voor Jarvis zal dit de eerste keer achter het stuur van een GP2-bolide zijn.

    Zaugg en Jarvis zijn twee grote namen in de A1GP

    Op de laatste dag van de testsessie in Frankrijk zal Ben Hanley aan de tand gevoeld worden. De Engelsman ligt momenteel tweede in het World Series by Renault-kampioenschap met nog één ronde te gaan in Barcelona. Wie de tweede coureur op de laatste testdag zal worden, is vooralsnog onbekend

    29-10-2007 om 11:24 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Barcelona – In het laatste raceweekend van de Eurocup Mégane Trophy heeft Mike Verschuur zich opnieuw laten gelden. De jonge Nederlander startte vanmiddag op het circuit van Barcelona (Spanje) als elfde en legde na een sterke inhaalrace beslag op een keurige vierde plek. Morgen wordt de laatste race van het seizoen gereden. Met een tiende plek op de grid hoopt Verschuur opnieuw voor een stunt te zorgen!

    Dringen in de openingsfase

    Op vrijdag stonden twee vrije trainingen van ieder een uur op het programma. Op het zonovergoten Circuit de Catalunya begon Verschuur de eerste training met oude banden. Hij verkende de 4,655 meter lange baan en zette direct goede rondetijden op de chrono’s. Met een tijd van 1:53.556 belandde de snelle coureur op de eerste plaats. In de tweede training verruilde Verschuur zijn oude banden voor een nieuwe set. De juniorrijder realiseerde in de slotfase van de training zijn snelste tijd (1:53.150). Dit leverde de vijfde plaats op. Doordat het ‘s nachts stevig had geregend begon Verschuur op zaterdagmorgen met regenbanden aan de sessie. Op een opdrogende baan zocht hij opnieuw naar de rempunten van het circuit, maar kwam niet helemaal aan de gewenste tijden. Doordat de baan steeds sneller werd, begon hij de tweede sessie op slicks. Door het vele verkeer pakte dit echter net niet goed uit. Verschuur had tevens de pech dat hij aan het einde van de sessie als eerste werd afgevlagd, waardoor vele rijders in hun snelle ronde onder zijn tijd doken. Zijn snelste tijd van 1:59.990 leverde hem de elfde plaats op. Met zijn op-één-na-beste tijd belandde Verschuur op plaats tien voor de afsluitende race op zondag.

    In de openingsrace op zaterdagmiddag kwam Verschuur redelijk uit de startblokken. Hij wist in de beginfase nog geen posities goed te maken, doordat het 22 koppige deelnemersveld eveneens snel weg kwam. Ondanks dat Verschuur hardnekkige onderstuur problemen kende bouwde hij zijn race stelselmatig op. Doordat de wegligging van de auto steeds beter werd, begon Verschuur aan een indrukwekkende inhaalrace. Terwijl bijna iedereen in de eerste gedeelte van de 22 ronden tellende race had gepit, schoof Verschuur steeds verder naar voren. Pas in ronde 13 kwam hij samen met zijn teamgenoot Greg Franchi als laatste naar binnen voor de verplichte pitstop. Het pitten verliep vlekkeloos en won hiermee opnieuw een aantal posities. De regerend Nederlands en Duits Clio Cup kampioen kwam uiteindelijk als vierde over de meet. Ook in de Rookie Cup eindigde de HBO-student als vierde.

    MIKE VERSCHUUR: “Ik ben tevreden met het resultaat. We begonnen het weekend goed met een eerste en vijfde plaats in de vrije trainingen. Toen ik vanmorgen uit het raam keek en de regen naar beneden zag komen, wist ik dat we weer opnieuw konden beginnen. In de kwalificatie viel het allemaal net niet op zijn plaats, waardoor ik vanuit het middenveld de race moest aanvangen. De wedstrijd verliep prima. Ik heb veel rijders ingehaald en maakte pas als laatste de pitstop. Het team heeft een super job geleverd, want het pitten verliep vlekkeloos. Gezien het resultaat van vanmiddag kijk ik met vertrouwen uit naar morgen. Met een beetje geluk beland ik de laatste race van het seizoen nog op het podium!”

    UITSLAG RACE 01 EUROCUP MÉGANE TROPHY – ZATERDAG 27 OKTOBER 2007
    01. Dimitri Enjalbert (FRA), Tech 1 Racing 2, 22 ronden 42:51.950
    02. Matthieu Lahaye (FRA), Tech 1 Racing 1, + 06.965s
    03. Pedro Petiz (POR), Tech 1 Racing 1, + 07.246s
    04. MIKE VERSCHUUR (NED), EQUIPE VERSCHUUR 1, + 10.788s

    29-10-2007 om 11:23 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    PAUL RICARD – Het High Tech Test Track Paul Ricard staat vanaf dinsdag 30 oktober in het teken van de GP2 Series. Alle teams testen daar hun nieuwe bolide, die nog meer overeenkomsten vertoont met de huidige F1-wagens. Chris van der Drift komt daarbij ook in actie, opnieuw voor het Italiaanse Trident Racing.

    Chris van der Drift, vorig jaar met de GP2-bolide van Trident Racing

    Afgelopen seizoen racete Van der Drift in de International Formula Master, een nieuwe raceklasse die in het voorprogramma van het FIA WTCC in actie kwam. In een groot en competitief veld stond de Rotterdammer dapper zijn mannetje. Ondanks vele technische tegenslagen wist hij zich dankzij een aantal overwinningen overtuigend naar de tweede plaats in de eindstand van het kampioenschap te knokken. Een volgende stap in zijn autosportcarrière lijkt dan ook een kwestie van tijd.

    “Ik kan niet wachten om opnieuw achter het stuur te kruipen”, zei Van der Drift tegenover RaceXpress.com. Op 1 en 2 november hoopt hij indruk te maken op de GP2-teambazen. “Vorig jaar hoorde ik op de zondag van mijn laatste raceweekend dat ik de volgende dag zou gaan testen. Nu ben ik beter voorbereid en weet ik wat mij te wachten staat. Dus dat moet wel goedkomen.”

    Naast de Nederlander testen ook Harald Schlegelmilch (F3 Euroseries), Alberto Valerio (Brits F3), en de Belg Michael Herck (World Series by Renault) voor Trident Racing

    29-10-2007 om 11:20 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Mike Verschuur wint Race 2 in Barcelona

    Barcelona – In de allerlaatste race van het seizoen, heeft Mike Verschuur op het F1 circuit de Catalunya nabij Barcelona (Spanje) zijn eerste overwinning in de Eurocup Mégane Trophy geboekt. Door Renaud Kuppens op magistrale wijze in de laatste ronde van de race te passeren, wist de Nijmegenaar zich naar een briljante overwinning te rijden. Gisteren reed Verschuur al een fraaie inhaalrace door als vierde te finishen. Met de hierbij behorende 23 punten nam Verschuur definitief de zesde plaats in het kampioenschap in. (totaal 68 punten). Ook in de Rookie Cup pakte de pas 20-jarige coureur de volle winst. Na veertien races eindigde hij in de ‘Junior Drivers Championship’ op de vierde plaats met 91 punten.

    Sterke race van Mike Verschuur

    Met een tiende positie in de kwalificatie, had Verschuur al een redelijke uitgangspositie voor de twintig ronden tellende race veroverd. Verschuur kwam op zondagmiddag goed uit de startblokken en wist in de tweede ronde op te klimmen naar de achtste positie. In een treintje van negen deelnemers vocht Verschuur zich op het 4,655 meter lange circuit een weg naar voren, totdat de safetycar op de baan kwam. Deze werd veroorzaakt door de touché van Bernhard ten Brinke en Ludovic Badey. Het jonge talent aarzelde geen moment en dook direct de pitstraat in om te pitten. De pitstop ging volgens het boekje.

    Mike Verschuur voor teamgenoot Bernhard ten Brinke

    Terwijl zijn grote concurrenten van de Tech 1 Racing brigade nog moesten pitten, kwam Verschuur als derde weer de baan op. Nadat Verschuur in recordtempo de kloof naar de nummer 2 in de race (Fabrice Walfisch) had dichtgereden, wist hij de Fransman met een schitterende inhaalactie buitenom op het lange rechte stuk te passeren. De ontketende rijder uit de Equipe Verschuur stal had in de slotfase enkel Kuppens voor zich. In een alles-of-niets actie wist Verschuur zijn Belgische opponent in de allerlaatste ronde te verschalken. De rijder met startnummer 5 werd na een spannende race uiteindelijk als winnaar afgevlagd.

    Familie feestje op podium

    MIKE VERSCHUUR: “Het is echt fantastisch om hier mijn eerste overwinning van het seizoen te pakken. Hier heb ik alleen maar van mogen durven dromen. Ik passeerde Kuppens in de allerlaatste ronde na een spannend duel. Mijn overwinning hier in Barcelona tijdens de seizoensafsluiter komt uitstekend van pas, want ze herinneren altijd je laatste prestaties! Ik heb genoten van de races en wil nogmaals mijn team van Equipe Verschuur bedanken voor alle support. Ook mijn sponsors Topparken, Beelen Sloopwerken, Bribus Keukens, ELF, Renault Nederland en Best Western Hotels verdienen een grote pluim. Zij hebben er voor gezorgd dat ik dit jaar in deze supergave raceklasse mocht rijden. Samen met hen zullen we ons voorbereiden op de Eurocup Mégane Trophy in 2008!”

    UITSLAG RACE 01 EUROCUP MÉGANE TROPHY – ZATERDAG 27 OKTOBER 2007
    01. Dimitri Enjalbert (FRA), Tech 1 Racing 2, 22 ronden 42:51.950
    02. Matthieu Lahaye (FRA), Tech 1 Racing 1, + 06.965s
    03. Pedro Petiz (POR), Tech 1 Racing 1, + 07.246s
    04. MIKE VERSCHUUR (NED), EQUIPE VERSCHUUR 1, + 10.788s

    UITSLAG RACE 02 EUROCUP MÉGANE TROPHY – ZONDAG 28 OKTOBER 2007
    01. MIKE VERSCHUUR (NED), EQUIPE VERSCHUUR 1, 40:02.729
    02. Renaud Kuppens (BEL), Boutsen Energy Racing, + 01.143s
    03. Ralph Meichtry (FRA), Race Performance, + 03.360s
    04. Guiseppe Ciro (POR), Oregon Team, + 04.461s

    29-10-2007 om 11:18 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Swift Cup: Tim van Gog sluit Finaleraces af met zege
    480_gog2_2585

    Wat Tim van Gog het hele seizoen nog niet presteerde op Circuit Park Zandvoort lukte hem in de allerlaatste race dan toch. Hij versloeg Steve Kirsch in een rechtstreeks duel en won de afsluitende race van de dag tijdens de Formido Finaleraces.


    De start riep een vertrouwd beeld op; Steve Kirsch die als eerste de Tarzanbocht induikt voor Tim van Gog, Hans Bos en Martin van Rossen. Suzanne Jager verspeelt haar zesde positie bij de start, eigenlijk het enige onderdeel van het racen dat ze nog niet goed beheerst. Tijdens de race is ze supersnel en kan ze met de kop van het veld mee, maar haar start kost haar posities. Ook nu weet ze tijdens de race haar zesde plaats weer te heroveren.

    Swift Cup debutant Björn Cornelissen, in zijn allereerste autorace ooit vanochtend nog knap achtste, is de eerste uitvaller. In ronde 1 moet hij zijn Swift langs de kant stilzetten.

    480_karel_martin_2619

    Achter Martin van Rossen rijdt Karel Verspaget op een vijfde en Bart van Raamsdonk op een zesde plaats. Suzanne Jager is als gezegd de eerste dame op een zevende plek.

    In de tweede ronde passeert Tim van Gog kampioen Steve Kirsch en daarmee begint voor hem een lange periode die hem nieuw is op Zandvoort: verdedigen in plaats van aanvallen. De Heemstedenaar heeft de auto en het circuit echter volledig onder controle en weet de kampioen netjes achter zich te houden. Slechts één keer komt Kirsch naast hem, maar Van Gog geeft geen krimp en houdt zijn Swift op kop om naar zijn tweede zege van het seizoen te rijden.

    In de negende ronde wordt hij enigzins geholpen door de safetycar, die in de baan komt omdat de auto van Peter Schreurs olie heeft gelekt en dus de geel/rood gestreepte vlag gezwaaid wordt. De Swift van Schreurs was een ronde eerder in contact gekomen met die van Kevin Westermeijer. Voor Westermeijer is de race meteen over, Schreurs lijkt door te kunnen. Maar door de lekkende olie rijdt hij even later toch de pits in en moet opgeven, nog niet wetende dat daarmee voor het hele veld de race achter de safetycar eindigt en de strijd dus al gestreden is.

    480_gog_2630

    Tim van Gog wint aldus zijn tweede wedstrijd in de Formido Swift Cup, voor Steve Kirsch en Hans Bos. Bij de dames is Suzanne Jager net als vanochtend de snelste, voor Laura Kool en Kim van den Berg.

    Uitslag race 2 Formido Suzuki Swift Cup
    Finaleraces, Circuit Park Zandvoort, zondag 21 oktober
    1. Tim van Gog, 12 ronden
    2. Steve Kirsch, op 0.665
    3. Hans Bos, op 0.998
    4. Martin van Rossen, op 1.375
    5. Karel Verspaget, op 1.711
    6. Suzanne Jager, op 2.315
    7. Bart van Raamsdonk, op 2.807
    8. Daan Stots, op 3.601
    9. Marcel Dekker, op 4.289
    10. Jasper Bijl, op 4.855

    Eindstand kampioenschap 2007 na 14 races:
    1. Steve Kirsch 122 punten en kampioen!
    2. Tim van Gog 84
    3. Sandra Douma 72
    4. Martin van Rossen jr. 61
    5. Karel Verspaget 56
    6. Hans Bos 31
    7. Suzanne Jager 25
    8. Bart van Raamsdonk 22
    9. Marcel Dekker 20
    10. Peter Schreurs 18

    23-10-2007 om 20:41 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formule 1: McLaren wil straf Williams en Sauber en dus titel Hamilton
    Als het aan McLaren ligt, wordt Lewis Hamilton alsnog uitgeroepen tot de nieuwe wereldkampioen Formule 1. Het team van Ron Dennis wil dat de teams van BMW Sauber en Williams bestraft worden wegens het gebruik van niet legale benzine. Als dat gebeurt, schuift Hamilton drie plaatsen op in de uitslag van de Grand Prix van Brazilië en zou de Brit alsnog de WK-titel van Kimi Raikkonen wegkapen.
    Dankzij zijn overwinning gisteren tijdens de seizoensfinale, kwam Ferrari-troef Raikkonen uit op 110 punten, precies één meer dan Hamilton en Fernando Alonso. Maar mochten de zondag voor Hamilton geëindigde Nico Rosberg (Williams), Robert Kubica en Nick Heidfeld (beiden BMW Sauber) alsnog gediskwalificeerd worden, krijgt Hamilton er drie punten bij en is hij alsnog de nieuwe champ.

    Benzinetemperatuur
    Na de race wees een steekproef uit dat de benzinetemperatuur van Williams en BMW Sauber buiten de vastgestelde waarden viel. Dat zou kunnen wijzen op een verboden handelwijze. Een aantal uur na de finish liet de wedstrijdleiding echter weten geen actie te ondernemen tegen de twee teams. McLaren laat het er echter niet bij zitten en wil nu protest aantekenen. De FIA zal zich hierover moeten buigen.

    Bizarre twist
    Mogelijk zit er dus toch nog een bizarre twist in het even opmerkelijke als spannende Formule 1-seizoen 2007.

    23-10-2007 om 20:40 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De allerlaatste ALMS-wedstrijd op het circuit van Laguna Seca eindigde met een fotofinish zoals je die tegenwoordig in de autosport nog maar zelden ziet. Het was een perfecte reclame voor het lange-afstandsracen.



    start_laguna_seca
    Start van een zinderende klassieker op Laguna Seca. Foto: Porsche

    Audi wint zinderende finale
    Hoewel de strijd in de LMP1 en LMP2 klasses al voortijdig waren beslist was de strijd op de baan nog volledig open. In de kwalificatie zorgde men bij Porsche al voor een verrassing. Pole-sitter Sascha Maassen verbeterde met zijn Porsche RS Spyder het baanrecord voor de LMP1 categorie met maar liefst 3,5 seconden en was daarmee nog aanmerkelijk sneller dan de Audi R10 TDI LMP1 bolides.

    Evenals op Road Atlanta volgde de ontknoping pas in de allerlaatste ronde. Zowel Audi-coureur Dindo Capello en de Fransman Romain Dumas maakten nog kans op de overwinning. Dumas: “Ik kon in het laatste uur verschillende keren aan Dindo Capello voorbijgaan. Ik reed werkelijk op de limiet, maar op de rechte stukken heeft hij natuurlijk veel meer pk’s.” In de allerlaatste ronde versloeg Dindo Capello de Porsche-coureur met een verschil van slechts 0.410 seconden. Porsche Motorsportbaas Hartmut Kristen: “Spannender kon het eigenlijk niet zijn, wat een mooie reclame voor het lange-afstandsracen. Met acht overall overwinningen kunnen we meer dan tevreden zijn, Wij hebben veel meer gekregen dan wij verwacht hadden.”

    Dindo Capello: “Ik geloof dat dit wel de allermooiste overwinning uit mijn carriere is Mijn voorbanden hadden totaal geen grip meer en ik moest er hard voor vechten. Omdat ik constant op de limiet moest rijden was ik bang om fouten te maken. Die Porsche bleef wel erg groot in mijn achteruitkijkspiegels. Maar leeftijd en ervaring helpen toch wel in zulke situaties.”

    Allan McNish: “Een fantastische overwinning. Vier uur lang hebben we als leeuwen tegen het team van Penske moeten vechten. Na de pitstops is het ons steeds weer gelukt om voor het team van Penske op de baan te komen. Ik ben erg trots op het Audi-Team.”

    De Audi R10 TDI van Marco Werner/Mike Rockenfeller eindigde als derde, hoewel zij in het begin van de wedstrijd betrokken waren bij een aanrijding met de Acura van Stefan Johnasson. Omdat de motorkap gewisseld moest worden vielen zij aanvankelijk naar de negende plaats terug. In de GT1 klasse ging de zege naar de Corvette C6R van Olivier Beretta en Oliver Gavin, die als elfde algemeen eindigden, terwijl in de GT2 klasse de Ferrari 430GT2 van Mika Salo en Jamie Melo zegevierden.

    podium_laguna_seca
    LMP1 podium Laguna Seca. Foto: Audi Sport

    UITSLAG
    1. Allan McNish/Dindo Capello Audi R10 TDI LMP1 157 ronden
    2. Timo Bernhard/Romain Dumas Penske Porsche RS Spyder LMP2 157 ronden
    3. Marco Werner/Mike Rockenfeller Audi R10 TDI LMP1 157 ronden
    4. Sascha Maassen/Ryan Briscoe Penske Porsche RS Spyder LMP2 157 ronden
    5. Adrian Fernandez/Luis Diaz Lola B06-43 LMP2 157 ronden
    6. Bryan Herta/Tony Kanaan Acura ARX LMP2 157 ronden
    7. Chris Dyson/’Guy Smith Porsche RS Spyder LMP2 157 ronden
    8. Andy Wallace/Butch Leitzinger Porsche RS Spyder LMP2 156 ronden
    9. Jamie Campbell Walter/Harold Primat Creation CA07 LMP1 154 ronden
    10.Tom Chilton/Darren Manning Zytek O7S LMP1 153 ronden

    Snelste ronde
    Sascha Maassen 1.12.127 Porsche RS Spyder.

    23-10-2007 om 20:39 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FIA GT: Groeten uit Zolder
    Afgelopen weekend vond de finale plaats van zowel de FIA GT, de Belcar en Belcar Original.
    Autosport.nl blikt nog even terug op de leukste momenten van het weekend.



    waayenberg_kutemann
    Eindelijk de FIA GT-klas van 2007. Tony Villander: "Niet te geloven toch, alweer die Dick
    Waaijenberg voor me."


    deletraz_kumpen
    Weer mislukt. Deletraz neemt Kumpen in de voetgreep.

    collard
    Sorry fotograaf maar Emmanuel Collard heeft het wel erg koud hier op dat pitdak.



    zwarte_muts

    leraar
    Willen jullie aub luisteren en vooral naar mijn camera kijken? Zo te zien wordt het met de FIA GT
    klas van 2007 helemaal niets.

    foei
    Ik vind het inderdaad schandalig die groepsfoto anno 2007.

    pompbediende
    Mijn rijders zijn van mijn vocht afhankelijk, dus ze gehoorzamen tenminste.

    pompbediende_2
    Geen wonder zeg. Voor zo'n charmante Italiaanse "refuellster" wil je toch wel een rondje
    extra of eerder binnenkomen, toch?

    grid_walk
    Voor de GT-studenten anno 2007. Is daar eigenlijk belangstelling voor?


    grid_girl_3
    Jazeker, de pitwalkstudenten zijn geduldig en gehoorzaam.

    ks_team
    Wanneer iemand kampioen wordt rijdt hij kennelijk direct naar de OTO-bar. En het team maar wachten!

    23-10-2007 om 20:35 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Nadat hij er dit seizoen al een aantal keer dicht tegenaan zat heeft Maxime Martin eindelijk een zege geboekt. Dimitri Enjalbert pakte de tweede plaats en behoudt daarmee nog kans om de leider in het klassement Pedro Petiz van de titel af te houden. Bernhard ten Brinke had net als een dag eerder een wereldstart. Vanaf de tiende startplek passeerde hij al in de eerste bocht twee man. Ondanks een drivethroughpenalty wist hij uiteindelijk als achtste te finishen, waarmee hij in het klassement beslag legde op de vijfde plaats in het klassement.
    Bij de pitstops leek een goede klassering nog mis te gaan. Ten Brinke stelde de pitstop zo lang mogelijk uit en leek daarmee een goede tactische zet te doen, maar bij het inrijden van de pitstraat reed hij één km per uur te hard, waarop een drivethroughpenalty volgde. Eenmaal terug op de baan ging Ten Brinke vanaf de tiende plaats op jacht naar de voor hem rijdende Giuseppe Ciro en Sébastien Dhoually. Hij wist beide te passeren en sloot zijn weekend af als achtste.

    480_btb_estoril

    Bernhard ten Brinke was tevreden over zijn prestaties in Estoril: “Een super weekend! Het was ongelooflijk hard werken in de wagen maar mijn inzet heeft zich dubbel en dwars uitbetaald. Omdat het zó competitief is, was het enorm belangrijk de banden 100% te benutten. Een slimme strategie was dus scherprechter. Complimenten aan het team voor de prima strategie en uitgevoerde pitstops. Ik hoop volgende week op Barcelona hier een vervolg aan te geven!”

    Mike Verschuur had minder geluk, al vroeg in de race raakte hij betrokken bij een aanrijding en moest hij de strijd staken. Wim Beelen kwam als veertiende over de Portugese finish.

    Uitslag race 2 Eurocup Mégane Trophy
    Estoril, 21 oktober 2007
    1. Maxime Martin, Boutsen Energy Racing, 24 ronden in 42:57.603
    2. Dimitri Enjalbert, Tech 1 Racing 2, op 5.284
    3. Matthieu Lahaye, Tech 1 Racing 1, op 5.606
    4. Ralph Meichtry, Race performance, op 6.921
    5. Michaël Rossi, Racing For Belgium, op 7.079
    6. Fabrice Walfisch, Team Lompech Sport, op 7.262
    7. Pedro Petiz, Tech 1 Racing 1, op 7.636
    8. Bernhard Ten Brinke, Equipe Verschuur 1, op 30.419
    14. Wim Beelen, Equipe Verschuur 2, op 1 ronde
    Uitgevallen:
    Mike Verschuur, Equipe Verschuur 1

    23-10-2007 om 20:30 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Guillaume Dumarey en Maxime Soulet hebben met hun Porsche 997 GT3 Cup de Belcar Original titel op hun naam geschreven. De wedstrijd werd gewonnen door de Gravity Mosler van Vincent Radermecker/Stephane Lemeret.


    willem_start
    Start van de allerlaatste Belcarwedstrijd in 2007

    Titel voor GPR
    Met het behalen van de Belcar Original titel en het winnen van de 24 Uren van Zolder beleeft het team van GPR een superseizoen. Guillaume Dumarey en Soulet hadden aan een vijfde plek voldoende om de titel veilig te stellen. In de allerlaatste ronde van de wedstrijd werden zij een handje geholpen door het feit dat de Prospeed Porsche 997 GT3 van Penders/Lamot wel erg veel van zijn gas afging. Merkencollega’s onder elkaar. PK Carsport zag in het begin van de wedstrijd alle kansen om de titel te verdedigen spontaan in rook opgaan toen er een draagarm van de Corvette Z06R spontaan de geest gaf. Hoewel het euvel nog wel provisorisch gerepareerd werd, en de Corvette opnieuw de baan opging, speelden zij geen enkele rol van betekenis meer. De Mosler MT900 van Kenis/De Keersmaecker eindigde als tweede, terwijl de “Clouseau-brothers” Koen en Kris Wauters met hun AD Sport Dodge Viper Competition Coupé een uitstekende derde plek opeisten.

    willem_soulet
    Maxime Soulet de nieuwe Belcarkampioen.


    Reglementsverandering 2008
    Voor 2008 staan er wederom zeven wedstrijden op de kalender. De 24 Uur van Zolder blijft natuurlijk het hoogtepunt van de Belcar Original. Anderzijds zullen er vier wedstrijden volgens het FIA GT3 reglement verreden gaan worden, m.a.w. twee races van elk één uur verplichte pitstop. Verder staan er slechts twee twee-uursraces op het programma. De meerderheid van de traditionalisten binnen de Belcarteams en fans houden van het 2 Uurspakket. De toekomst zal moeten uitwijzen of men een succesvolle weg inslaat.

    UITSLAG
    1. Radermecker-Lemeret Mosler MT900R GT3 77 ronden
    2. Kenis-De Keersmaecker Mosler MT900R op 1.37.003
    3. Kris Wauters/Koen Wauters Dodge Viper Competiton Coupe 76 ronden
    4. Steegmans.Schreurs Porsche 996 Biturbo 76 ronden
    5. Dumarey/Soulet Porsche 997GT3 Cup 75 ronden
    6.Penders/Lamot Porsche 997 GT3 Cup 75 ronden
    7.Vandeplas/Van Limbeeck Dodge Viper Competiton Coupe 75 ronden
    8.Vancampenhoudt/Couwbergs Porsche 996 GT3 Cup 75 ronden
    9.De Laet-Vollebergh Porsche 996 RS 74 ronden
    10.Steinberg/Teichmann Porsche 996 GT3 Cup 74 ronden

    willem_podium
    Het laatste podium van 2007

    23-10-2007 om 20:29 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De tweede BTCS-wedstrijd op Zolder ontaardde in een volledig Renault Festival. De kampioenen Vincent Vosse/Fred Bouvy leidden de wedstrijd van start tot finish. De Nederlander Armand Essers werd samen met Nicolas Decrem in zijn Solution F Astra Silhouette kampioen in de S2 klasse.



    btcs_kampioenen
    Renault domineerde het laatste weekend volkomen

    Renault Megane Festival
    Hoewel de Silhouette-formule internationaal nooit aan bleek te slaan, is het in de BTCS nog steeds een groot succes. Renaults, Peugeots, BMW’s en Audi zorgen nog steeds voor veel spektakel. De tweede wedstrijd op Zolder. De Peugeot van Paul O”Neill neemt na de eerste stop van de leidende Renault kortstondig de leiding over, maar verliest iets teveel tijd omdat de veiligheidsgordels haperden. Uiteindelijk kenden zij meer geluk dan hun teamgenoot Greensall, die afgelopen zaterdag de tweede auto van het team volledig afschreef. Voor de Belgian Audi VW Club eindigt het seizoen teleurstellend. Hemroulle kampt met remproblemen en kan een achterblijver niet meer ontwijken. De Audi sluit het seizoen met een kapotte voorwielophanging af. De concurrentie is niet tegen de Renault-hegemonie opgewassen en behaalt een fantastisch 1-2-3 resultaat. De Meganes worden de komende dagen aan technische na-controle onderworpen en in de loop van de week valt de definitieve beslissing of men zich kampioen mag noemen. De combinatie Horion-Dermont eindigde als tweede, gevolgd door Mollekens-Defourney.

    btcs__essers
    Armand Essers op weg naar zijn eerste kampioenschap

    Armand Essers S2 kampioen
    Bij de Silhouettes behaalden Armand Essers en Nicolas Decrem met hun KS Motorsport Solution F Opel Astra de overwinning en tevens het kampioenschap. Vooral in de openingsfase kreeg Decrem van teambaas Steve van Bellingen de nodige rugdekking van teambaas Steve van Bellingen. Hun naaste concurrenten Meert/Delcour verspeelden al hun kansen al in de eerste ronde, maar werden ondanks drie ronden achterstand nog als derde in de S2 klasse geklasseerd. In de T2 klasse behaalden Eric Stevens en Jochen Habets met hun Clio een zesde plek, terwijl het onafscheidelijke duo Brinkmann/Jakobs met hun vertrouwde BMW M3 vijfde in de T3 klasse werden.

    UITSLAG BTCS Race 2
    1. Vosse-Bouvy Renautl Megane 37 ronden
    2. Horion-Dermont Renautl Megane + 30.617 seconden
    3. Mollekens-Defourney Renault Megane + 36.590 seconden
    4. Moonen/Redant BMW M3 op 1.36.238 seconden
    5. Sougnez/Feltes BMW M3 36 ronden
    6. Dockerill- O’Neill Peugeot 407 36 ronden
    7. Hallyday-Gosselin Renault Megane 36 ronden
    8.Van Bellingen/Coens BMW M3 36 ronden
    9.Qvick/Jonckheere BMW M3 35 ronden
    10.Essers/De Crem Solution F Opel Astra 35 ronden

    23-10-2007 om 20:26 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De Nederlander Armand Essers werd afgelopen weekend de eerste S2 kampioen
    in de BTCS-Silhoette-categorie.



    essers_s1_s2
    Kampioen Armand Essers wordt in de openingsfase van de tweede race door de S1
    KS BMW M3 afgeschermd.

    Finalestart met vijf punten achterstand
    Essers: “Het was typerend dat wij juist voor de beslissende wedstrijd op Zolder de nodige problemen kenden. Tijdens de vrije trainingen bleef in de “Villeneuve-chicocane” het gaspedaal hangen, gelukkig zonder grote gevolgen, want het had heel anders af kunnen lopen. Juist in deze situaties wordt het team van KS Motorsport enorm gemotiveerd om alle risico’s uit te sluiten. Bij KS Motorsport besloot men dan ook niets aan het toeval over te laten en de versnellingsbak te reviseren. Ook besloot men de cardanas, benzinepomp en stabilisatoren te vervangen. De kwalificaties verliepen vlekkeloos en al snel hadden wij de pole in de S2 klasse te pakken. Voor ons was dit de eerste zet om de achterstand van vijf punten op Sylvie Delcour te doen inlopen.”

    Race 1
    Essers: “Afgelopen zaterdag startte ik als eerste achter de S1 Silhouettes en na de eerste linkse had ik er al een paar te pakken en kwam in de eerste ronde als zevende door. Mijn naaste concurrent Jean Claude Meert volgde direct op mijn bumper. Het ging perfect totdat ik bij de “Paddock Chicane” werd opgehouden, waardoor hij aan mij voorbij kon steken. Daarna heb ik direct bij hem aangehaakt en heb een tweetal ronden lang bestudeerd waar hij zijn zwakke plekken had. Bij de Bianchi-bocht ging hij iets eerder in de remmen, In de daaropvolgende ronde ben ik aan hem voorbijgestoken, maar even later profiteerde hij van een schuiver van een andere deelnemer waardoor hij weer de kop veroverde. Toch kon ik hem in het “drukke verkeer” enkele malen aftroeven en tot aan de verplichte pitstop wisselden wij verschillende malen van positie.

    essers_helmportret
    Concentratie voor de start

    Bij onze stop waren wij één seconde sneller. Nico Decrem nam het stuur over en hij wist al snel een voorsprong op Sylvie Delcour op te bouwen. Wij wonnen de S2 klasse en eindigden als zevende algemeen. Delcour eindigde als tweede en daardoor bedroeg de achterstand voor de Finale op zondag nog slechts twee punten”

    Race 2
    Essers: “Volgens het BTCS-reglement moet elke rijder minstens één start voor zijn rekening nemen. Nico Decrem kwam goed weg en werd door de twee andere S1 KS BMW’s goed afgeschermd. Toen Sylvie Delcour er in de paddock-chicane door te koude banden afging, was de druk iets afgenomen en konden we een rustiger tempo aanhouden. Al snel zette de Solution F Astra van Van Impe-Roossens onder druk. Na de verplichte pitstop had ik een voorsprong van 23 seconden op onze concurrenten. Doordat er nogal veel rubber op de baan lag kwam het tempo iets lager te liggen, maar met een voorsprong van 60 seconden ging ik de laatste ronde in. Om als kampioen over de finish te gaan was het mooiste moment uit mijn relatief korte racecarrière.”


    decrem_van_bellingen
    Teambaas Steve van Bellingen feliciteert Nico Decrem met het kampioenschap

    23-10-2007 om 20:24 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Nederlands kampioen Formule Gloria Joey Hanssen heeft op het circuit van Monza afgelopen weekend een vierde plaats gehaald bij zijn eerste kennismaking met het Italiaans Formule Gloria kampioenschap. Tijdens de tweede race van het weekend werd, ondanks een tik in de openingsfase van de race, een zevende plaats behaald.

    Als beloning voor zijn goede prestaties in het eerste Nederlandse kampioenschap Formule Gloria, kreeg de kersverse kampioen een officiële uitnodiging om naar Italië te komen. Op kosten van Enrico Glorioso, bedenker en oprichter van de klasse die Europees gezien steeds meer voeten in de aarde krijgt, werd hij onder gebracht bij het team van Autosport Surrento. Het was voor de Limburger de eerste kennismaking met het legendarische Italiaanse circuit.

    De vrije trainingen stonden vooral in het teken van het circuit verkennen en aan de auto wennen. Daarnaast was het nog zoeken naar de juiste afstelling voor dit hogesnelheidscircuit. Vanaf de eerste sessie zat Hanssen er met zijn team al goed bij, getuige een vierde positie in de tweede vrije training. De kwalificaties waren met een achtste plaats voor race één en een tiende positie voor race twee dan ook een tegenvaller. Poleposition was er voor Salvatore Cicatelli.

    Een mooi en competitief veld van achttien auto’s stormde bij de openingsrace op de bekende eerste chicane af. Hanssen kwam als zevende uit het gedrang, maar werd bij de tweede chicane van de baan getikt. Het voorwiel stond niet meer afgesteld zoals behoorde, maar Hanssen kon zijn weg vervolgen in tiende positie. Na vier ronden kwam hij echter in het juiste ritme. Hanssen: “Het leek wel of ik een boost kreeg! In eens pakte ik iedere ronde enkele plaatsen en reed ik kei hard naar voren!” Op een derde positie aangekomen stak er een probleem op aan het eerder geraakte voorwiel, waardoor de race uiteindelijk werd afgesloten als vierde. Poleman Salvatore Cicatelli won de race nipt voor Marco Zipoli.

    480_hanssen_
    Joey Hanssen (nr 41)

    Felle strijd
    De tweede race begon voor de 16-jarige zoals de eerste race, want hij kreeg gelijk een tik te verwerken. Hierdoor stond het linkerachterwiel op twee centimeter ‘uitspoor’. Dit leverde problemen op, op de historisch lange rechte stukken van Monza. Inmiddels teruggevallen naar de dertiende positie, wist Hanssen terug naar voren te vechten. Aangekomen op een vijfde positie zat hij middenin vele gevechten. Hanssen: “Dat was echt ontzettend stoer racen! We reden regelmatig met vier man naast elkaar, fantastisch om mee te maken! Het ging wel hard tegen hard en ik werd door een Belg een paar keer op het gras gedrukt.” Uiteindelijk eindigde Hanssen op 0,02 seconden achter diezelfde Belg, Ludwigh Ghidi, op een zevende positie.

    Wat Joey Hanssen volgend seizoen gaat doen is nog niet bekend. Hanssen zelf daarover: “Er zijn nu steeds meer mensen die een beetje aan mij beginnen te trekken voor volgend jaar, dus ik wil mijn beslissing nog zeker een maandje uitstellen. Maar nog een keer deelnemen in deze Formule Gloria lijkt me ook zeker leuk!"

    Uitslag race 1
    Formule Gloria Italia, Monza, 21 oktober 2007

    1. Salvatore Cicatelli
    2. Marco Zipoli, op 1,016
    3. Alessandro Cicognani, op 10,956
    4. Joey Hanssen, op 11,856
    5. Andrea Cecchellero, op 14,495
    6. Kevin Gilardoni, op 14,921
    7. Michael dalle Stelle, op 20,123
    8. Alessandra Neri, op 20,149
    9. Rossana Ammirati, op 28,724
    10. Nicholas Risitano, op 33,682

    Uitslag race 2
    Formule Gloria Italia, Monza, 21 oktober 2007

    1. Marco Zipoli
    2. Salvatore Cicatelli, op 1,274
    3. Alessandro Cicognani, op 17,690
    4. Valentino Orlandi, op 17,788
    5. Ivan Tramontozzi, op 18,877
    6. Ludwigh Ghidi, op 20,089
    7. Joey Hanssen, op 20,109
    8. Rossana Ammirati, op 21,211
    9. Kevin Gilardoni, op 21,609
    10. Alessandra Neri, op 30,160

    23-10-2007 om 20:23 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Het Renault-succes in de BTCS is in Nederland niet onopgemerkt gebleven. Ook maakte afgelopen week een nieuw merk haar debuut in de Belgian Touring Car Series


    meganes_warmup
    De Meganes waren een dominante factor in de BTCS. Ook Equipe Verschuur is in
    2008 van de partij!

    Equipe Verschuur in BTCS
    Het Renault-succes in de BTCS is ook in Nederland niet onopgemerkt gebleven. Frans Verschuur bevestigde aan autosport.nl dat men volgend jaar aan het kampioenschap gaat deelnemen. Verschuur: “Op dit moment zijn wij een auto voor Dubai aan het bouwen en daarna willen wij ons op de BTCS concentreren. Het is een kampioenschap waar wij onze rijders kilometers willen geven en dat gezien de successen van Renault afgelopen seizoen perspectief biedt.” Over een rijderscombinatie kon Verschuur nog geen uitsluitsel geven. Renault won met de combinatie Vincent Vosse/Fred Bouvy zoals bekend afgelopen weekend de titel in de S1 klasse.

    mazda_1
    Met deze fraaie Mazda RX8 is er nog meer varieteit in de BTCS


    Mazda maakte debuut

    Bij het team van Thierry Boutsen Energy Racing maakte afgelopen weekend een nieuwkomer zijn debuut. Mazda keert weer op de circuits terug. Op basis van een Renault-chassis heeft men bij Thierry Boutsen Energy Racing een gloednieuwe Mazda RX8 ontwikkeld. De Japanse bolide is met een originele Japanse Mazda wankelmotor ontwikkeld, die ongeveer 410 pk moet leveren. De Mazda wordt bestuurd door Formula Master kampioen D’Ambrosio en journalist Stephane Lemeret, die afgelopen seizoen ook voor het team van Gravity Racing met een Mosler MT900R uitkwam, en afgelopen weekend samen met Vincent Radermecker de laatste wedstrijd van de Belcar Original op zijn naam schreef. De fraai geprepareerde Mazda RX8 kende bij zijn debuut nog veel aanloopproblemen. Volgend seizoen wil men zich bij Thierry Boutsen Energy Racing met de Mazda RX8 in de S1 titelstrijd mengen.

    mazda_2
    In 2008 wil men met de top van de BTCS meedraaien.

    23-10-2007 om 20:22 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs