Vandaag gaan we richting
Montreux-Château. We moeten daarom door 12 sluizen waarvan de laatste 6 met
begeleiding. Aan sluis S14-Montbéliard
moesten we wachten voor een tegenligger.
De Duitse zeilboot die ook onze richting zou uitgaan, zou een kwartier
later vertrekken maar om reden dat we die tegenligger hadden heeft hij iets
moeten wachten. We gingen nog door de
suizen S13-(een sluis die weer open staat), S12-Exincourt, S11-Etupes,
S10-Marivées en S9-Allenjoie en kwamen toen aan de wachtplaats waar we de
middagpauze zullen blijven liggen.

Op de Allan, sluis en pont de canal
over de Allan, wordt hier de Bourbeuse.
Toch nog industrie hier.
Een half uur later arriveerde de
Duitse Zeilboot en we spraken af van straks samen door te varen. We moesten
tegen 13:30 aan sluis 8-Fontenelles zijn waar we onze afstandsbediening moesten
afgeven en van waaraf er terug begeleiding is.
De volgende sluizen zijn wel gemechaniseerd maar niet geautomatiseerd
zodat er iemand de bediening in gang moet zetten. Wij waren op tijd, zij (het VNF) natuurlijk niet en we konden pas 20
minuten later de sluis in. Ze hadden
natuurlijk weer geen goede afspraken genoteerd zodat de ploegindeling in het
honderd gelopen was. (Nog maar eens !, afspraken nakomen is hun hobby blijkbaar
niet) Vervolgens gingen we nog door de
sluizen S7-Petite Bois, S6-Les Foinez, een pont tournant (draaibrug),
S5-Brebotte, S4-Autrage en S3-Montreux en te 16:10 uur arriveerden we aan kade
Montreux-Chateau. We hadden beiden nog
plaats net voorbij de sluis. Een half
uur na het aanleggen begon het te gieten en het bleef de hele avond regenen. Ik
ben toch nog de auto gaan ophalen, anders wordt het morgen te ver. Met een poncho de fiets op en toch maar
vertrokken. Onderweg, bijna in
Montbéliard klaarde het op en de laatste km kon ik zowaar terug in mijn hemd
rijden. Onderweg, terug naar Montreux
nog door enkele mooie dorpjes gereden.
Er staan hier veel huizen in houtvakwerk met pleister tussen en veel
ervan zijn in pastelkleuren geschilderd.
SL/D Sl/T VKm/D VKm/T VU/D VU/T F-WKm/D F-WKm/T U-teller
12 343 19 1055 05:10 225:30 22 1285 2558,9
|