We hebben deze morgen onze stoute
schoenen aangetrokken en zijn reeds te
08:00 uur samen met de D&A als eerste vertrokken. We hebben niet gewacht
tot iemand ons kwam vragen wanneer we wilden vertrekken. Aanvankelijk wilden wij tot Foulain gaan
varen maar later zijn we met Arnold en Diane verder gevaren tot Rolampont. De eerste sluis, S24 - Val-de-Choux
stond al open en op groen dus daar gingen we rechtstreeks in. Vervolgens naar
sluis S23-Choignes. Deze ging ook
onmiddellijk op groen dus dat was een meevaller. Aan sluis S22-Chamarandes werden
we opgewacht door een dame van het VNF die ons het hele traject zou begeleiden
en de sluizen zou bedienen. De sluizen
van nr 22 tot 4 zijn handbediend. We
gingen voor de rest door de sluizen S21-Foulon de la Roche, S20-Val des
Ecouliers, S19-Luzy, S18-Péchaux, S17-Foulain, S16-Boichaulle, S15-Pré-Roche,
S14-Pommeraye, S13-Marnay, S12-Vesaignes, S11-Thivet en S10-Prées voor we aan
de kade van Rolampont arriveerden. Er
lagen 2 boten en er was nog net plaats waar de D&A net tussen kon. We mochten tegen hen aan komen liggen maar we
zijn iets verder aan de kant gaan liggen.

Met
de D&A in de sluis en over de Marne. Iedereen zoekt schaduw. Kerk en Kade
van Rolampont
Na
het slagen van enkele piketten en gebruik van onze loopplank lagen we
vast. De plaats is voorzien van
elektriciteit, water en er is een toilet.
Na ons zijn er nog twee boten gearriveerd, een Zweed die verder gevaren
is en een Deen die zich ook achter ons aan gelegd hebben en vastgemaakt hebben
aan een boom. Zij hadden geen piketten
bij ! Na het aanleggen eerst een lekkere
koude douche genomen en dan het reisverslag bijgewerkt. Na het avondeten een
wandeling door het dorp gemaakt. Enkele straten met een kerk, twee (!) bakkers
en een apotheker, een station dat
momenteel gesloten is wegens renovatie en een klein bedrijventerreintje. Verder
enkele boerderijen en een woonwijk en dat is het. We hebben wel een bar-restaurant met een
terras dat nog open is ook gevonden. Het is er nu de zon onder aan het gaan is
lekker vertoeven.
SL/D Sl/T VKm/D VKm/T VU/D VU/T F-WKm/D F-WKm/T U-teller
15 205 28 757 06:40 154:40 0 970 2488,2
|