De finish in zicht. Op een gepaste manier afscheid nemen ...
Songtekst Soms zijn er momenten, dat ik aan je denk, al komen die maar weinig voor.
Seura mor ev 'reu hulo, sjeura can teutor ora hiear, sera ma vieux, ora cerra passieux-to to rorra mahiieux. Ashma ti sjoem de cha Jerusalem, ashma lich nichna et li la sjalom, Ich merch ner bjirchne et li de shoarma, ich echne a la chabba sje ne ceh PLO.
Vlieg met me mee naar de regenboog-rainbow, ik denk alleen aan jou, Vlieg met me mee naar de regenboog-rainbow, ik hou alleen van jou. Vlieg met me mee naar de regenboog-rainbow, ik denk alleen aan jou, vlieg met me mee naar de regenboog-rainbow, ik hou alleen van jou, hou alleen van jou.
La mour sons les quandre quandre, per pi sex ques t'une l'eau du urine. Qua les mours des chandre, ques che tour de qua la treme. (Pas qua lettre.) Je pra le chnee. And my head is over turning laugh, and my feeling ever swearing, and my tearing over tearing laugh laugh, Padde di lati, coddi di conti, coddi di rati, di filati, federati, coddi getta e di fitee.
Und was in der sunten kunten, kunten under war, und was is in der salt-lieb kunten tunten kunt die sahr.
Vlieg met me mee naar de regenboog-rainbow, ik denk alleen aan jou, vlieg met me mee naar de regenboog-rainbow, ik hou alleen van jou. Vlieg met me mee naar de regenboog-rainbow, ik denk alleen aan jou, Vlieg met me mee naar de regenboog-rainbow, ik hou alleen van jou, hou alleen van jou. Vlieg met me mee naar de regenboog-rainbow, ik denk alleen aan jou, vlieg met me mee naar de regenboog-rainbow, ik hou alleen van jou. Vlieg met me mee naar de regenboog-rainbow, ik denk alleen aan jou, Vlieg met me mee naar de regenboog-rainbow, ik hou alleen van jou, hou alleen van jou.
Stierengevechten bestaan meer dan alleen uit een 1-1 gevecht tussen de matador en de stier. Het gevecht verloopt volgens een vast protocol. Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Stierengevecht vind je meer info over de stierengevechten. Oog argumenten van voor-en tegenstanders komen aan bod.
Deze maand is het zwoegen en zweten voor de zesdeklassers. Examens!!!! En juist dan komt het kind-kleutergevoel van onze (puberale) zesdeklassers terug. Zorgeloos mogen spelen ... Waar is de tijd ....
Een nieuwsflash brengen ... roddeltantes zijn ... een geïmproviseerd huisdier kopen in de dierenspeciaalzaak ... een fluitje van een cent voor de leerlingen uit 6a en 6b.
Enkele snelle duivels uit onze klas kregen een extra opdracht. Het thema werd 'vliegen' ... Zo bestudeerde Laura tal van eenden en bracht verslag uit voor de hele klas. Ook knutselde ze een mechanische eend in elkaar Benoit verduidelijkte waarom een vliegtuig in de lucht blijft hangen. Ook experimenteerde hij met verschillende papieren vliegtuigen. Tenslotte bouwde onze uitvinder zijn eerste helikopter. Michiel en Lukas bouwden een systeem om een vliegtuig met kracht te laten wegschieten. Toch zal deze uitvinding wat moeten bijgewerkt worden ... een snelheid van 50 km/u haalden de vliegtuigjes nog niet.
Een nieuw wero-thema Zoveel grond ... we doen er iets mee. Als start van dit thema deden we een schattenjacht. We werden in 4 groepen verdeeld en moesten vier opdrachten oplossen. Met een atlas in de hand, en veel gezond verstand konden we de opdrachten oplossen. Zo kwamen we de vindplaats van de schat te weten. Haas Stef snelde naar de schat ... Gelukkig ware er geen kapers op de kust ... Met een brede glimlach bracht hij de schat tot bij ons. Smullen maar !!!
2 vliegen in één klap ... 2 dierenliefhebbers ...de keuze van het filmpje was niet zo moeilijk!! Van harte gefeliciteerd, Laura en Sarah, vanwege de hele klas ...
Dinsdag maakten we per groep onze eigen broeikas. We plantten onder andere maïs,basilicum en tomaat. Elke dag verzorgt iemand anders de plantjes. Hopelijk komen de eerste stengels vlug uit de grond!!!! Enkele beelden van de eerste dag...
Spreekwoorden uitbeelden ... zonder klank ... zonder vloeiende bewegingen ... Dat kan!!! Benieuwd of je een aantal uitdrukkingen/ zegswijzen/ spreekwoorden herkent.
Eerst de voorbereiding : het zoeken naar een reeks uitdrukkingen, nadenken hoe we dit in een tableau vivant kunnen gieten ...
Dan het grote moment ... Voor de klas de tableau vivants brengen ...
Deze week leerden we alles over de kubieke maten. Zo zagen we dat ruimtefiguren 3 dimensies hebben, plaats innemen en dus een volume hebben. Op die manier zochten we naar maateenheden en vonden de kubieke cm, de kubieke dm en de kubieke meter. Met de klas hebben we getracht een kubus te vormen met volume 1 kubieke meter Onze meester koppelde er onmiddelijk een wedstrijd aan... Hoeveel plaats neemt Sarah, een leerling uit de klas in. Tot woensdag mag er geraden wonnen. Dan zullen we te weten komen wie de beste mannelijke of vrouwelijke'volumeschatter' is van 6b.
Beste Stef, aangezien je een fan bant van blauw - zwart zal ... speciaal voor jouw verjaardag ... een zwarte aap met een blauwe mond jou een gelukkige ... toewensen.