De start ... Iedere groep zette zijn beste beentje voor. Decorbouwers schilderdende grote panelen. Acteurs oefenden gezwind hun teksten in. De toneelmeesters plakten de turnzaal af. Het publiciteitsteam maakte reeds de toegangstickets en de affiche. Het koor schreef de teksten en zongen vol overgave de liederen
als jullie leerkracht er wat moe uitziet, afwezig lijkt en serieuze wallen onder zijn ogen heeft, dan is er maar één schuldige...
Louis Walthoff-Borm Slechts 50 cm groot, 3,4 kilo licht. Dit wonderlijke wezentje is geboren op 25 februari 2009 en heeft reeds 1 groot talent. Hij kan de hele gang bij elkaar krijsen.
Vrijdag deden we per 2 kleine experimenten. Persoonlijk vond ik het leuk om te doen We werkten veel met vloeistoffen. Zo deden we heel wat proeven zoals drijven of zinken, de waterlelies, magnetisme, hefbomen, verdamping, ... 6B slaagde er toch maar weer in om met een 4-tal groepen de maximumscore te halen.
We waren bijna echt vergeten hoe schoon de zomer wel kan zijn Zonder zorgen en zonder regen Hoe schoon de zomer hier kan zijn We waren uit het oog verloren Hoe warm een weiland wel kan zijn Open de vensters en open de ogen Zie hoe schoon de zomers zijn
Ik hou van u Ik hou van u Ik hou van u Ik hou van u Ik hou van u Ik hou van u ... Geef me een kus Geef me een kus Geef me een kus en vlug, voor de laatste bus
We waren bijna echt vergeten hoe schoon de zomer wel kan zijn Zonder zorgen en zonder regen Hoe schoon de zomer hier kan zijn
Ik hou van u Ik hou van u Ik hou van u Ja, ik hou van u ik hou van u ik hou van u Ik hou van u Ik hou van u Ik hou van u Ja, ik hou van u Ja, ik hou van u Ik hou van u Geef me een kus..... Geef me een kus..... Geef me een kus, en vlug voor de laatste bus Geef me een kus Geef me een kus Geef me een kus, en vlug, voor de laatste bus Ik hou van u Ik hou van u Ik hou van u Oh ik hou van u ik hou van u ik hou van u ik hou van u
de zon Wie loopt daar? Karel zevenspuit. Zijn schaduw huppeld voor hem uit. Aan de kar van jufrouw Knoppe, gaat hij vlug een ijsje kope. Zonnebloemen langs het pad, lekker weertje fijn is dat. als een grote rijpe vrucht, staat de zon hoog aan de lucht. Zon, als jij erniet zou zijn, hadden we geen zonneschijn.
Een kattensprong uitvoeren is niet zo evident. Vandaar een korte demonstratie. Je maakt een korte aanloop. Je springt op de plank zodat je met beide handen en voeten op de plint komt. Je maakt een mooie kattensprong en belandt hopelijk op beide pootjes? op de mat.
Sammi probeerde zelfs een tijgersprong. Dat liep helaas slecht af. Blijven oefenen, Sammi!
Enkele sfeerbeelden van de laatste schooldag in 2008. Na een gezellig kerstontbijt , een aantal grappige sketches. Vervolgens het uitvoeren van een 18-tal opdrachten ... Het zorgde voor een aangename afsluiter van dit eerste trimester. Tot in 2009 !!!
Van harte proficiat, Angelina met je verjaardag. De hele klas wenst je een fantastische verjaardag toe met heel wat tijd om van je cadeautjes te genieten.
6b maakt Brussel onveilig. Met de bus richting VRT. We sluipen binnen in de studio's en maken kennis met blue-key en de auto-cue. We veroveren de Ketnet-studio en bezoeken het café van FC De Kampioenen. We vallen radio 2 binnen en zwaaien hartelijk naar Katrien, de eurovisie-stem.
Dan Corelio ... Eerst bespieden we de redactie met reeds zwoegende en zwetende journalisten. Dan maakten we kennis met een vreselijke machine die 4 miljoen euro kost : een bijna volautomatische drukpers. na een bobijn van 1,5 ton te hebben ontweken komen we via een kabel van 8 km lang terecht in de ontmoetingszaal. Met een cola in de hand bemachtigen we ook nog een krant.
Proficiat, Karen met je 11de verjaardag. Je beloning ... een uitstap naar Corelio en de VRT. 1 dag B6B'er (bekend 6b'er) geen les noch huiswerk. Kortom, geniet van deze fantastische dag en geniet van volgend filmpje!!!
Sinterklaas ... op bezoek in 6b. Daar moet iets voor gedaan worden.
's Morgens konden we de 'jeugdige' Sinterklaas observeren in de klas. Sinterklaas werkte goed mee, wat was die man toen al knap!
In de namiddag kregen de leerlingen 7 opdrachten. a) Letterkoek - kalligrafie. b) Een ode schrijven aan de Sint. c) Een Frans Sinterklaaslied componeren. d) Een zwarte Piet dans naar voor brengen. e) robotpieten in elkaar knutselen. f) De Sinterklaasstoel ontwerpen. g) Een graffiti tekening voor Sinterklaas ontwerpen
Onmogelijk om dit allemaal op 1 lesuur te realiseren. Vandaar dat de leerlingen zich in groepjes verdeelden. Een race tegen de klok ...
De Sint werd prachtig onthaald. Opdracht geslaagd.
Een vierkant met oppervlakte 1 vierkante meter tekenen was een eenvoudige opdracht. Een andere vlakke figuur tekenen met dezelfde oppervlakte bleek wat moeilijker. Toch slaagden een aantal groepjes in hun opzet.
Tijdens de muvoles zochten we met 3 spreekwoorden om uit te beelden Ieder groepje kon kiezen tussen 6 spreekwoorden . Er was ook ,bij elk spreekwoord een bevriesmoment. Toen kon de klas raden welk spreekwoord er werd uitgebeeld.
Dinsdag en woensdag ging de muvoles over spreekwoorden. Iedereen deed alleen of in groepjes een spreekwoord na. Dat leidde tot grappige resultaten. Kijk maar naar de foto's en probeer te raden welk spreekwoord werd uitgebeeld. Veel succes!!