Hallo iedereen ik ga jullie iets vertellen over de les T.o. op 5/06/2009
Ons project noemt IR13 We mochten van mr Goddé met de trein spelen. En we mochten ook dingen testen. Hij heeft ook alles uitgelegd en alles voorgedaan hoe het het werkt. BV: De lichten van de trein laten branden als de trein in de tunnel komt dat doe je met een lichtsensor als er een zwarte schaduw over de sensor komt gaan de lichten aan. Hij kan zelf achteruit rijden.
Hier heb je de tabel van de EN-poort.
drukknop schakelaar ingang1 ingang2 uitgang trein
1
Ø
1
Ø
Ø
Ø
Ø
1
Ø
1
Ø
Ø
1
1
1
1
1
1
Ø
Ø
Ø
Ø
1
Ø
1 = aan
Ø = uit
Dan kregen we een opdracht: Laat de lichten van de locomotief in het donker branden.
Dat is wel goed gelukt behalve dat je het wel door moet hebben hoe het werkt en wat je nodig hebt. We zitten samen in een groepje dus kunnen we elkaar helpen als iemand het niet goed kan. Toen we klaar waren met ons werkje voor de lichten van de locomotief aan te laten gaan als hij de tunnel in rijd, moesten we het testen en het was gelukt. Wat ik wel leuk vind is dat als we binnen gaan dat we onze boekentas op onze buik moeten zetten dat vind ik wel grappig.
Heel het jaar door was het mijn taak de leerlingen (permanent) te evalueren, nu was het hun beurt. Elke leerling kreeg een lijst met evaluatiepunten die ze anoniem mochten evalueren. Elk evaluatiepunt mochten ze beoordelen op een vierpunten schaal met zeer goed - goed - voldoende -onvoldoende. Dezelfde manier dus waarop zij het ganse schooljaar hun evaluaties verkregen.
Om een vergelijking tussen de andere klassen (met een ander aantal leerlingen) en de vragen onderling (sommigen evalueerden niet alle vragen) mogelijk te maken moest ik de evaluaties nog omzetten in percentages.
Hieronder de evaluatie van het schooljaar voor klas 1Ab (sportwetenschappen), voor de andere klassen neem je maar eens een kijkje op www.bloggen.be/1ac of www.bloggen.be/1ad .
Vrijdag 26 juni hebben wij een B.B.Q. gehad op school. Het weer was oke en de sfeer zat erin. De leerkrachten zorgden dat alles er was. Heel leuk en lekker! groetjes Lotte!
Maandag 29 juni zijn we ons rapport gaan halen. Heel spannend! De directeur gaf eerst een woordje uitleg in verband met het volgende schooljaar. Daarna riep hij af of je A,B of C attesthad Ik had gelukkig een A attest. Zo de stress zit erop nu alleen nog een kei toffe vakantie.
Dit is spijtig genoeg het laatste verslag van dit schooljaar, daarom zal ik deze taak als leerkracht op mij nemen.
Maandag had de proclamatie voor de 1ste jaars plaats. Normaal ben ik 's maandags niet op school aanwezig, maar omdat ik een gans jaar met de leerlingen van deze klas gewerkt heb kon ik het niet maken niet aanwezig te zijn. Een dagje verlof voor deze gelegenheid was geen moeite.
Het is haast niet te geloven dat deze leerlingen die 10 maanden geleden als kinderen bij ons toekwamen, nu als pubers hun getuigschrift in ontvangst mochten nemen. Binnen vijf jaar heb ik al in mijn agenda aangestipt aanwezig te zijn op de proclamatie van het Atheneum, waar ze als jong volwassenen hun diploma zullen ontvangen. Ik kan dan ook met plezier zeggen dat bijna alle leerlingen van 1 wetenschappen-sport het volgende schooljaar in het 2de jaar mogen aanvangen.