Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Na een vrij zwaar hartinfarct ben ik begonnen met lopen: van een start to run naar 10 km, naar een halve marathon en zo naar een marathon. Ik neem deel aan veel joggings en doe ook in de week de nodige kilometertjes. Natuurlijk loop ik deze niet alleen maar met verschillende andere joggers.

Foto
Foto
Foto
Foto
Het loopverhaal van Danny

27-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog een maand in het uur verandert...
Persoonlijke Status

Ik ben nu een weekje thuis en het is ondertussen al een maand geleden dat het herseninfarct heeft plaatsgevonden. De afgelopen wee kan ik het best samenvatten als volgt 'Als je ziet van waar ik kom heb ik spectaculaire vooruitgang geboekt maar als ik kijk waar ik naartoe wil sta ik nog nergens. Een kwartiertje gaan wandelen lukt maar door het volledig ontbreken van dieptezicht is het inschatten op de weg heel moeilijk (een 'plas op de baan' is een serieus obstakel). Thuis heb ik een soort 'fitness'-kamer ingericht waar ik de conditie kan onderhouden.Dus daar kan er ook een uurtje per dag 'getraind worden.
Het grote probleem is echter dat er aan twee soorten 'kwalen' moet gewerkt worden. En die revalidatie spreekt elkaar soms tegen. Bij de hartproblematiek is er een spier die moet getraind worden dus beweging. Bij de hersenproblematiek zijn het zenuwbanen die moeten aangroeien (1 millimeter per week) en is het dus meer rusten.
Ook naar medicatie toe is men nog steeds aan het bijsturen.

Einde winter-loop

We merken dat de winter bij iedereen op zijn gemoed werkt en dat zie je ook aan de opkomst bij de beide loopgroepen om de motivatie eeen beetje omhoog te krieken gaan we met zijn allen werken naar 'dinsdag 24 maart' dan organiseren we de 'avond van de lange adem'. Deze brevetloop is zowel voor Bareldonklopers als Veldmeersrunners. We hebben een maand om de conditie tegen dan op te bouwen. Wat staart er dan op het programma:

21,1 km (halve marathon): start om 19:00 : Straatje verder lange omloop + Kasteel
15 km: start 19:00 u:Straatje verder lange omloop
10 km:start 19u30 Brugstraat - Zomerstraat
6 km : start 19u30: Omloop langs Kasteel van Laarne

Het is de bedoeling dat deze afstanden niet individueel gelopen worden maar in groep. Om alles praktisch te regelen (zowel naar bevoorrading als samenstelling groepen) zou ik willen vragen om links op de blog aan te duiden aan welke afstand je wil deelnemen. Voor de drie langste afstanden zullen er diploma's worden uitgereikt en dit zowel voor Veldmeersrunners als Bareldonklopers. De korte afstand krijgt een 'Kasteel-omloop'-diploma.

Loopuitrusting Bareldonk

De pasmodellen zijn toegekomen. Er kan de volgende drie dagen gepast worden: zondag-maandag-woensdag. Volgende week donderdag kan dan de definitieve bestelling worden geplaatst

Zondagsloopje

Het zondagsloopje gaat door aan de Nieuw Donk om 10:00 uur

27-02-2015 om 14:45 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
24-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Start to Run Berlare
Op 16 maart start de 'lente'-'start to run' in Berlare. In Laarne is deze lessenreeks steeds in het najaar en lopen we naar de winter toe. In Berlare is het echter omgekeerd en lopen van de kille, lange en donkere winter naar de zomer toe. En les per les zien we de dagen 'lengen' en de temperaturen omhoog gaan. En samen met het lentegevoel stijgt ook de conditie. De parcoursen die achter de Bateldonkkapel gelopen worden zijn ook qua natuur heel mooi; Ze hebben ook het voordeel van een afwisseling te zijn van 'harde ondergrond' en boswegels dus ideaal  voor spieren en gewrichten.
Voor mezelf is het de zevende keer dat ik de begeleiding doe en zie hierbij een overzicht van de vorige jaren:

2009: 84 deelnemers - Berlare
2010: 41 deelnemers - Uitbergen
2011: 71 deelnemers - Berlare
2012: 32 deelnemers - Uitbergen
2013: 76 deelnemers - Berlare
2014: 61 deelnmers - Bareldonk

Ook voor 2015 is voor de Bareldonk gekozen als vertrekplaats. Dit ligt centraal voor gans 'Groot Berlare' en je hebt er een enorme waaier van parcoursen: Gratiebossen, Broeck, Scheve Villa, Brugsken, Nelepad... zullen allemaal termen worden die de deelnemersvertrouwd in de oren zullen klinken gedurende de sessies..Ik durf gerust stellen dat je negens in Vlaanderen zo een variatie kan brengen qua parcoursen tijdens een 'start to run'. En hoe ze het klaarspelen in Berlare dat weet ik niet maar ik denk dat ik op de voorgaande jaren geen 5 regenavonden gehad heb allemaal samen. Zelfs al een tweetal reeksen die het zonder 'een drup regen gedaan hebben'. Ook het slaagpercentage ligt met 90 procent zeer hoog en duidt erop dat dit voor iedereen haalbaar is. 'Ik kan dat niet' is geen uitvlucht want IEDEREEN kan dit.

Voor mezelf wordt het ook een zeer speciale lessenreeks want naast het begeleiden zit er voor mezelf ook een stuk revalidatie in en ik wil gedurende die tien weken samen met de deelnemers 'groeien'.

Dus mensen aarzel niet en schrijf je in: de inschrijvingsmodaliteiten kan je vinden op http://www.berlare.be/start-to-run.html



24-02-2015 om 00:00 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
23-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een stapje dichter naar de lente toe...
Er vrij goede opkomst op het 'zondagsloopje' en het deed me deugd de ''lopers' eens te zien passeren. Met de omloop van 12,5 km waren er weer enkelen die hun grenzen verlegden. Voor mezelf is de enige vorm van beweging de 'home'-trainer die ik dat ook een uurjte per dag probeer  te gebruiken.
De mensen die het visdieet volgen zouden toch al iets moeten merken aan de weegschaal (een kilootje af). Ikzelf moet dringende op dieet ant het ziekenhuis eten (je eet uit verveling) en het niet lopen heeft me op 65,9 kg gezet.

Trainingen deze week

Bareldonk

Hier gaan we merken dat we richting lente-lopen. We gaan op onze omlopen nml. de 'paddentrek' meemaken. Voor iemand die dit nog niet gezien heeft kan ik je nu al meegeven dat dit een spektakel is. Het stuk waar je honderden 'padden' zal zien is het verlengde van de 'Brielstraat' en Nieuw Donk. Ik kan je nu al meegeven 'let op waar je uw voeten zetten' en ook zal er regelmatig een 'gil' opstijgen uit de lopersgroep. Dus dit stukje weg zal zeker in alle loopparcoursen zitten. Of je de diertjes deze week of volgende week zal tegen komen is moeilijk te voorspellen (en afhankelijk van de temperaturen 's nachts)

maandag: Lange afstand: richting Piste Overmere (via Mosseveldstraat) (10 km) en terugkeren via Brielstraat. En korte afstand (7 km) via Pastoor Penne-straat en ook terug keren via Brielstraat
woensdag: Dezelfde afstanden maar bij de 10 km lopen we zowel heen als terug door de 'wijk'

Wongsken zal de coördinatie van de trainingen op zich nemen (let op: ze zal scherp staan want ze volgt ook het visdieet). En maak maar volop reclame voor de 'start to run ' die op komst is.

Veldmeers

Hier gaan we nog een vijftal ween moeten doorbijten met de traditionele tourkes die we gedurende de winter doen. Ook nog eens meegeven dat regelmatig enkele rondjes op de piste in lassen zeker 'niet verboden' is!!!

Dinsdag: Langere afstanden: straatje verder zowel de 10 km als 15 km (parcoursen zijn ondertussen al gekend) en kortere afstanden kunnen Kasteel à volonté doen.
Donderdag: Straatje verder maar enkel omloop van 10 km ( Brugstraat-Zomerstraat) + evnetueel enkele omlopen op de poste. En kortere afstand 1 omloop Kasteel + enkele rondjes Piste

Lut zal de trainingen coördineren en (zoals het steeds zu moeten zijn) best een 'verantwoordelijke' per deelgroep aanduiden die zeker een gsm bij zich heeft.

23-02-2015 om 08:25 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
20-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk thuis...
Na 20 dagen mocht ik eindelijk het ziekenhuis verlaten en dat is toch steeds een stap in de goede richting. Wel nog met een pak vragen en onzekerheden.
Naar revalidatie toe is er soms beterschap maar ook weer niet elke dag. Het stappen begint beter te gaan (op korte afstand en gekende mgeving). De coördinatie tussen zicht en handelingen met de hand of stappen blijft een boosdoener. De oorzaak hierbij is het bijna volledig ontbreken van het dieptezicht. Wanneer dat dit in orde ga komen is moeilijk te zeggen.
Als verdere revalidatie is het fietsen op home-trainer(s) de beste oplossing- ik zal me dan ook een pirvé-fintness-kamer inrichten. Lopen op een loopband is volledig uitgesloten om dat elke vorm van coördinatie tot 'rare' en 'gevaarlijke' toestanden zou  leiden. Wat wel mag is 'stappen' zelfs tot een uur lang maar daar zal eerst het zicht (en het vertrouwen) beter moeten zijn. Een eerste (en volgens dokters realiseerbaar doel) is de 'start to run' aan de Barledonk die start midden maart. Ik zal die niet enkel begeleiden maar ook gebruiken als revalidatie voor mezelf.
Op het gebied van medicatie is het ook nog wat zoeken: voor marivan moet op regelmatige tijdstippen nog bloed getrokken worden om de exacte 'installatie te bepalen. Ook naar beta-blokkers is er nog enige onzekerheid: is goed voor het hart maar bloedrukverlagend en het is juist het bloed dat naar de hersenen moet 'gestuwd' worden voor revalidatie.

Zondagsloopje

Er wordt vertrokken aan Kalken Kerk maar nu eens een andere omloop (met een doorkomst voorbij mijn deur zodat ik 'de troepen kan schouwen'.
Omloop: Dorp -Kruisen - Zomerstraat - Apostelhuizen - Schriekstraat (voor de 7 km terugkeer naar het Dorp) de 12 km slaat links af Dendermondsesteenweg - scheestraat - hussevelde -portugiesenstraat -Gaverstraatje- Dorp.


20-02-2015 om 16:09 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
18-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk naar huis...
Bijna drie weken geleden vertrok ik voor een weekendje naar zee... het wordt dus hoogtijd dat ik naar huis ga. Helaas is het geen verblijf van drie weken aan het 'zeetje' geweest maar was het revalideren na een hersentrombose (voor alle duidelijkheid dit is een klonter en geen bloeding). Daarnet is het licht op groen gezet dat ik vrijdag naar huis mag (na 20 dagen ziekenhuis).
Dat wil echter niet zeggen dat ik volledig de 'oude ben' - verre van zelfs. Tijdens de revalidatie oefeningen gaat het fietsen op 'home trainer' zeer vlot (er zijn dan ook naar spieren of cardiale geen enkele uitval/problemen). Wel zijn er dan inspanningsverschijnselen die zich uiten in een slecht en wazig zicht. Het stappen op de gang gaat al met iets meer vastberadenheid maar het is wel enorm concentreren en 'staren' naar de grond. Als ik echter opdat moment eens zijwaarts kijk is het 'om zeep' en is de coördinatie bijna volledig zoek. Ook naar medicatie toe is men de gepaste 'dosissen' aan het mengelen . Er moet een evenwicht gezocht worden tussen de medicatie naar de hartproblematiek doe en de gevolgen/oorzaken van het herseninfarct. Het ontstaan van de 'bloedklonters' kunnen ze blijkbaar moeilijk voorkomen daarom concentreert men zich vooral op 'zware' bloedverdunners. Als er dan toch nog een klonter zou ontstaan kan die direct worden 'opgelost'.
Ik heb ook het gevoel dat hetgeen nu gebeurd is veel ernstiger is dan een hartinfarct. Tien jaar geleden mocht ik na een week naar huis met de boodschap 'Je hebt nog 35 procent hartpompfunktie over,probeer dit te optimaliseren en pas je levensstijl aan). Dat heb ik toen vrij goed opgevolgd. Nu ga ik echter huiswaarts met een pak vragen: Komt het nog volledig in orde, hoe lang gaat dat duren,...
Her voornaamste in een herstelproces is echter er zelf in geloven. Dus ga ik er vanaf vrijdag opnieuw tegen aan om stapje per stapje beter te worden (ook al besef ik dat het met vallen en opstaan zal zijn (letterlijk en figuurlijk). Voor mezelf heb ik enkele doelen gesteld waar ik kan naartoe werken. Het is mij één keer gelukt om relatief goed te herstellen, het zal mij dus wel een tweede keer lukken ook!!!

18-02-2015 om 13:09 geschreven door danny  


>> Reageer (8)
15-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Krokusverlof-menu
Toen ik deze morgen naar buiten keek zat er een stralend zonnetje en  zat ik met mijn gedachten bij het zondagsloopje (waar iedereen vlot 10 km liep in zeer aangename weersomstandigeden). Ondertussen realiseerde ik mij ook dat het hier reeds mijn vijftiende dag is dat ik hier in het ziekenhuis verblijf. In het weekend gebeurt er weinig (niks) van onderzoeken of kiné dus lange dagen.Langs de ene kant verbetering maar als je eens iets meer wil doen (vb. met rolstoel naar cafetaria) wordt je direct geconfronteerd met de beperkingen. Vanaf morgen een nieuwe week en hopelijk eentje richting Kalken...

Bareldonklopers

Wongsken zal maandag de training op zich nemen - maar zit woensdag met een nieuwjaars/ouderjaars-feest (alle redenen zijn goed voor haar om te feesten) en dan zal Lut het overnemen.

Maandag: Indien er een heldere hemel is (lees toch een beetje natuurlijke verlichting). Worden de omlopen langs het Muizenstraatje gedaan: Muizenstraatje-Mosselveldstraat-Nieuw Donk - Brielstraat (7km) of Muizenstraatje -Lindestraat - Piste -wijk -Brielstraat (10 km)
Woensdag: wintertourkes. Diegenen die aan de marathon van Rotterdam of  10 miles Antwerpen deelnemen) kunnen afsluiten met een viertal kleine rondekes (750 meter) met telkens een versnelling in den bergop naar de Kapel toe.

Veldmeersrunners

Hier zal Lut dinsdag en donderdag de trainingen op zich nemen.

dinsdag: Kasteel à volonté. Toch zou ik iedereen aanraden om ook enkele ronden Finse Piste in te lassen dit om overbelasting van spieren en gewrichten tegen te gaan.
donderdag: Of Kasteel (opnieuw aangevuld met tourkes Finse Piste) of Straatje Verder: Brugstraat -Zomerstraat (10 km) of de omloop van vorige week (15,5 km)

Visdieet

Het menu van het visdieet is hier nogmaals bijgevoegd want vanaf 16/02 beginnen de marathonlopers (en diegenen die het ook eens willen proberen aan het visdieet). IN het ziekenhuis heb ik ze alvast kunnen overtuigen om me vanaf morgen enkel nog vis te serveren.

Bijlagen:
Visdieet.pdf (261.3 KB)   

15-02-2015 om 18:19 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
14-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sponsors loopvestjes Bareldonklopers
Vandaag zijn Lut en Wongsken de loopvestjes gaan bestellen voor de Bareldonklopers. Bestellen is één ding betalen is een ander. We hebben kunnen rekenen op de financiële steun van een zestal sponsors. Hierbij van harte dank vanwege alle Bareldonklopers. Wij zullen met fierheid rondlopen in de door jullie gesponsorde uitrusting.
Om zeker te zijn dat de maten van de vestjes overeenstemmen met de truitjes zullen er op 23 en 25 februari pasmomenten voorzien worden.


Onze sportieve bierhandelaar is net zoals op de truitjes opnieuw een 'gulle hand'


Ook vanuit Wachtebeke mogen we iemand verwelkomen die ons een steuntje in de rug geeft..




Nu we met dit logo op ons vestje lopen kunnen we ons overal 'veilig' voelen..


Geen woorden maar daden zegt Van Laerken altijd...



Dat deze autoverdeler uit Kalken een hart voor sport heeft mag je zeker stellen. Want naast de Veldmeersrunners steunt hij nu ook de Bareldonklopers.

14-02-2015 om 11:28 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
13-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Allerlei nieuws...

Persoonlijke Status

Zelfs na bijna veertien dagen hospitalisatie is er van ‘naar huis gaan’ nog geen sprake. De hoop om voor het weekend  thuis te zijn was al de kop in gedrukt maar nu is ook het eerste gedeelte van de week al geen optie meer.

Men is vooral bezig met onderzoeken naar de oorzaak (gisteren negen flacons bloed afgenomen voor verschillende onderzoeken).Dat er iets mis is in de linker voorkamer van het hart weet men al lang maar wat nu juist de ‘trigger’ geweest is om een bloedklonter te laten ontstaan is iets anders.

Neurologisch vallen de onderzoeken mee en moeten de kleinere gebreken zich ‘medisch’ herstellen. Het grootte issue blijft echter het zicht (wazig/dubbel en geen ‘dieptezicht) en de evenwichtsstoornissen . Elke dag wat betering …maar als je gewoon bent van elke dag een kilometer of tien te lopen sta ik nog nergens!

Ook is men nog volop bezig met de installatie van de medicatie 'Marivan' is vrij omslachtig en mijn parameters staan nog steeds niet op munten.

 

Veldmeersrunners

Vrij ideale weersomstandigheden deze week en ook een goede opkomst. De ‘Kasteelroute’ werd opnieuw  druk bevolkt. Den omloop ‘Brugstraat-Zomerstraat’ is ook voor velen al een wekelijkse ‘gewoonte’ geworden. Het ‘Straatje Verder’-winterprogramma staat ondertussen op 15 km (wat eigenlijk voldoende is voor een avond tijdens de week)

Bareldonklopers

De trend zet zich verder: iedereen komt gedurende de week wel eens lopen maar nogal gespreid. Voor de mensen die trainen voor de ’10 miles’ toch meegeven dat drie keer lopen in de week een absolute noodzaak is.

De ‘maar’ is van iedereen genomen en alle logo’s zijn doorgegeven. Eerstdaags zal de bestelling voor de loopvesten geplaatst worden. Eens dat gebeurd is zullen de logo’s van de sponsors ook permanent op de blog komen te staan

Zondagsloopje

Zondag wordt er gestart aan Nieuw Donk. Men kan kiezen tussen de traditionele tourkes Eendekooi/Donkmeer (telkens 4 km) of één grote omloop van10 km (Nieuw Donk – Eendekooi – Nelepad-Muizenstraatje-Lindestraat-Piste Overmere – Nieuw Donk)

13-02-2015 om 14:22 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
10-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Langzaam beterschap...

We zijn nu tien dagen verder. Zoals eerder gezegd is men met Marevan opgestart en dit naast twee andere bloedverdunners. Dit bleek echter van het goede teveel en gisteren is men dan (voor de periode van een drietal dagen) gestopt met alle bloedverdunners. Daarna zal met dagelijkse bloedcontroles bepaald worden wat de juiste ‘dosis’ is.

Gisterenmorgen ben ik ook begonnen met de revalidatie: 10 minuten fietsen en 10 minuten armoefeningen en (goed vast gehouden) eens trap op en trap af. Dat ging vrij vlot (wel duizeligheid als beide ogen werden open gehouden). Vandaag werd de duurtijd van de oefeningen verdubbeld en fysisch ging dat vrij goed (behalve dan het opkomen van wat hoofdpijn bij inspanning).

Het stappen in de gang is verbeterd in die zin dat het zichtsveld beter is maar ‘fameus’ kan men het stappen allerminst noemen. Maar ook daar toch lichte verbetering…

Door in het ziekenhuis te ‘rusten’ is er veel tijd en dan begin je natuurlijk na te denken over wat gebeurd is en onvermijdelijk komt men bij de vraag ‘Hoe kan dat nu’… En ik blijf ook de indruk hebben dat men het nog steeds niet goed weet.

Ondertussen is het begrip marathonlopen en visdieet hier al goed gekend op de gang en regelmatig komt er eens een dokter/verpleegster langs .. ’Hoe zit dat met dat visdieet, leg dat nen keer uit’.

Voor mijn eigen lopen zal ik niet enkel eerst fysisch terug moeten in orde zijn maar zal er mentaal toch ook wel oplapwerk nodig zijn vrees ik. Want de schrik na het gebeurde zit er goed in. Ook al probeert men mij uit te leggen ‘dat het niet meer kan’ (heb dat nogal eens gehoord…).

Van naar huis komen is nog geen sprake (kan natuurlijk vlug veranderen) en dus moet ik mij qua  ‘trainingen’ beperken tot de kiné-oefeningen en het stappen zoals ‘nen zatten’ in de gang.

10-02-2015 om 14:18 geschreven door danny  


>> Reageer (3)
08-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De loopgroepen draaien verder...
Nog een zestal weken voor de uursverandering -tot die tijd moeten we ons behelpen met een 'beperking qua omlopen'

Bareldonklopers

Maandag: Richting Overmere: Piste (10 km) - Mosselken/Pastoor Pennestraat (7km)
Woensdag:Muizenstraatje- LindeStraat-Loureveld-Piste- en terug komen zoals maandag (10 km) of Muizenstraat-Mosseveldstraat-Nieuw Donk-Brielstraat (7km). De lange afstand kan nog een viertal interval tourkes doen aan de Kapel.

Er mag ook meegegeven worden dat de sponsoring zo goed als rond is. Kunnen jullie dus deze week zeker 1 keer aanwezig zijn om je maat door te geven voor het 'vestje'. Zodat we eind van de week kunnen overgaan tot de bestelling. Maandag kan je maar doorgeven aan Saskia en woensdag aan Lut. Ondertussen worden de logo's verzameld en de schikking van de logo's op de vestjes gedaan.

Veldmeersrunners

Dinsdag: Kasteel à volonté
Donderdag: Straatje verder of 10 km (Brugstraat-Zomerstraat) of Lange afstand (15 km) dus tot aan de Gaver (ong.15,5) of opnieuw Kasteel a volonte. 
Er kan ook telkens op de piste getraind worden. Ook nog meegeven dat het goed is om de training af te sluiten met een ronde Finse Piste (mag stappen op lopen zijn)

Desselgem

Een groepje Veldmeersrunners nam deel in Desselgem aan een loop van OIGO. Het bleek een uiterst leuke loop te zijn en de beloning werd ook gesmaakt.

Zondagsloopje

Het zondagsloopje in de Kalkense Meersen had ook weer een mooie opkomst. En ook den apres was naar het schijnt in orde







08-02-2015 om 19:25 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
07-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een week later...
Het is nu exact een week geleden dat de hersentrombose plaats had.Het is echter nog steeds niet exact te bepalen wat de exacte oorzaak was exacte oorzaak is maar toch zijn de gevolgen al vrij duidelijke te omschrijven en kan er behandeling/revalidatie opgestart worden.
Daar nog steeds de stelling is dat de oorzaak ligt bij bloedklontering de linkervoorkamer (waar het hartinfarct zich 10 jaar geleden heeft voorgedaan) is men 'mareval' aan het opstarten - dat is een zeer sterke bloedverdunner. Dit blijkt noodzakelijk want heb de indruk dat men momenteel vooral zijn aandacht richt naar het voorkomen van een nieuwe klonter want nog steeds is de vraag/bemerking 'Dat kan nu toch niet'.
De gevolgen zijn vooral naar mijn zicht toe:met twee ogen kijken is zo goed als onmogelijk - met één oog afgedekt lukt het iets beter (het ene moment alwat beter dan het andere). Dit heeft directe gevolgen voor mijn evenwichtsgevoel. Meer dan twee stappen deftig lopen gaat niet en het lijkt 'als nen zatten die zich probeert recht te houden' is mij gezegd.
Er zijn ook problemen naar misselijkheid en maagoprispingen maar hier zou de reden zijn dat ook de 'kleine hersenen' schade is aangebracht daar de deelbloedklonterjes.
Ik ervaar dit allemaal heel duaal. Als ik in mijn bed lig is het 'ik mankeer niks.. ik trek morgen mijn loopschoenen aan en ga trainen'..vanaf het moment dat ik mij recht stel is het echter heel wat anders dan is de gedachte 'dat ziet er hier niet goed uiten lopen zal nooit meer kunnen'.
De waarheid zal wel ergens tussen in liggen denk ik. Dezelfde vraag aan neurologe gesteld en daar was het antwoord: 'Het lopen zal weer kunnen op hetzelfde niveau..zeker cardiaal gezien want met medicatie zal voorkomen worden dat dergelijke 'stormen' zich in het hart niet meer kunnen voordoen en er dus ook geen klontervorming zal zijn'. Op neurologisch gebied zal alles goed komen maar hier was de stelling 'Dat kan binnen twee weken zijn... kan meerdere weken zijn...kan meerdere maanden zijn'.
Het ziekenhuis verblijf is alvast met een week verlegd zodat hier opvolging van toegediende medicatie en kiné zal gebeuren. Telkens op woensdag zal er worden beslist of de opname al dan niet met een week wordt verlegd.
Aan de Veldmmeersrunners en Bareldonklopers 'Keep on the good work' en aan de marathonlopers ..'Eet nog maar eens goed want vanaf 15 februari vis...vis ..vis

07-02-2015 om 09:50 geschreven door danny  


>> Reageer (2)
06-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afspraken voor zowel Desselgem als het zondagsloopje...
Desselgem

Heel wat lopers van beide loopgroepen zijn ingeschreven voor deze loop georganiseerd door OIGO. Je kan er lopen van 14 uur tot 18 uur. Er wordt afgesproken aan de Veldmeers om12u30 (ongeveer drie kwartier rijden) en daar kijkt men dan wie met wie kan meerijden.
Er moet ter plaatse worden ingeschreven maar de organisatie is op de hoogte van de komst van de Veldmeersunners/Baredonklopers.

Zondagsloopje

Verzamelen aan Kalken Kerk om 10 uur voor 7 km of 10 km (extra lus langs '...boerin') .

06-02-2015 om 12:50 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
05-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk op een gewone ziekenhuiskmamer
Na vijf dagen 'midcare' eindelijk op een gewone kamer. Internet gevonden...laptop in koeien van letters gezet...één oog afgedekt zodat ik maar op één scherm moet kijken en nu vlug een verslagje maken van wat er exact gebeurd is (in de mate dat de dokters het zelf weten).
Zaterdag hadden we met enkele lopers een training aan de zee. Na een negental kilometers werd het vrij abrupt zwart voor de ogen.We raakten opnieuw tot in het appartement waar de dokter van wacht niks vrij ernstig vaststelde en mij de raad gaf maandag op controle te gaan. Zaterdagavond kreeg ik echter felle hoofdpijn en moest constant braken. Ook werd mijn zicht dubbel...na een tijdje kon ik ook niet meer zelfstandig stappen en moest ik ondersteund worden. Lut zei toen al van naar het ziekenhuis naar Gent af te zakken maar ik zei steeds 'Wacht nog een uurken... dat zal wel beteren'.Beterschap trad er in het geheel niet op integendeel. Rond zes uur dat toch met auto van Westende naar Gent gekomen.
Eens op de spoedafdeling in Gent toegekomen kon de spoedarts niks alarmerend vaststellen. Ook een CT-scan gaf niet direct duidelijkheid. Die kwam  echter zeer snel toen een neurologe met een balpen een beweging maakte voor mijn ogen. Die pen was eerst normaal dan dubbel boven en nadien dubbel naast elkaar.Verdict was to the  point:  Bloedklonter in de hersenstam die schade berokkend had aan de zenuwen van het linkeroog. Doordat dat oog half weg zijn beweging stopt wil het ander oog corrigeren en trekt het 'goede oog' volledig weg. Daar dit dubbel/wazig zicht (en er ook voor zorgt dat het dieptezicht verdwenen is)veroorzaakt is het onmogelijk om zelfstandig te stappen. Ik werd op 'midcare' geplaatst waar constante monitoring was.
Op maandag werd er een RX-scan gedaan die meer duidelijkheid bracht. Er was een bloedklonter in de hersenstam gekomen en die was doorgeschoten (het moment van het zwart voor mijn ogen worden) en die was nadien ook gefragmenteerd waardoor er verschillende plaatsen in de hersenen aangetast zijn (echter(voorlopig gekend) allemaal op de oogzenuw). Daar men echter niet wist waar de bloedklonter heen was en dus het 'infarct' nog 'heet' was (actief) kon men geen verdere onderzoeken doen. Op dinsdag kon men dat wel want er waren twee vragen wat is de schade en wat is de oorzaak van de bloedklonter.
Bij de eerste vraag is (voorlopig) dubbelzicht en het gebrek aan dieptezicht met als bemerking: de schade die is aangebracht aan de hersenen is onherstelbaar maar hersencellen/-weefsel is zo flexibel dat andere gedeelten deze functie gaan overnemen.
De oorzaak is een gans ander paar mouwen. Elke specialist/dokter die langs kwam deelde uitspraak 'Dat kan toch niet, je had je cholesterol onder controle en gezonder kon je niet leven'. Kunnen of niet.. ik heb prijs. Een echo aan de achterkant van het hart wees uit dat er een 'zakje' met  gruis (overblijfselen van mijn hartinfarct 10 jaar geleden) gevormd was. En eens dat gruis in contact komt met bloed kan dat een klonter vormen (met vergeleek dat met water dat samen komt met zand). Ik zal nu zeer zware bloedverdunners moeten nemen. 
Het herstel zal bestaan uit rusten - revalidatie en mijn allerbelangrijkste vraag zal natuurlijk zijn 'wanneer mag ik terug lopen..' want aangezien ik een zestal maand niet met de auto zal mogen rijden moet ik mij toch kunnen verplaatsen.
Ik besef natuurlijk maar al te goed dat mijn lichaam en serieuze 'klap' heeft moeten verwerken (en dat ik voor de tweede keer 'ontsnapt' ben) en dat alles tijd zal moeten hebben om te helen en ik bedoel niet enkel het fysische maar ook het mentale (ook bij mij leeft de vraag 'hoe is dat nu mogelijk en zal de schrik er in zitten als ik nog eens loop van 'het zal toch niet weer gebeuren). Maar uit ervaring weet ik ook dat je enkel kan herstellen als je bepaalde doelen/dromen nastreeft en dat is hetgeen ik ook deze keer zal doen.

05-02-2015 om 15:26 geschreven door danny  


>> Reageer (7)
02-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En het heeft gesmaakt...

Kleine update
Danny zijn toestand is nog steeds hetzelfde. Het blijft afwachten...


Lichtmis
Zowel de cakejes als de appelbeignets hebben goed gesmaakt. Nogmaals bedankt aan de bakkers!


Bareldonk
Tourke naar de piste van overmere (10 km)
Tourke via Mosselke en Pastoor Pennestraat (7km)

Veldmeers
Kasteel à volanté
Brugstraat - Zomerstraat (10 km) --> 8,5 km/u
Straatje verder via Brugstraat - Apostelhuizen - Scheestraat - Klein Gaverstraatje- ... (+/- 15km)


Desselgem
Zaterdag wordt er gelopen in Desselgem. Hiervoor wordt er op donderdag een uur van samenkomst afgesproken. Iedereen komt naar de sporthal en dan worden de auto's verdeeld.


Zondagsloopje
Kalken Kerk: 8 of 10 km



02-02-2015 om 00:00 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
01-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ondanks alles wordt de traditie van lichtmis in eer gehouden
Het uitje van Danny aan zee is geëindigd op Midcare in het ziekenhuis. Hij is deze ochtend opgenomen met een trombose in de hersenstam. Hij heeft vooral last van het dubbelzicht, misselijkheid en evenwichtsstoornissen. Precies of hij heeft een kater van hier tot in Tokio.

Maar ondanks alles wordt de tradietie van lichtmis verder gezet. Zowel maandag bij de Bareldonklopers als dindsdag bij de Veldmeersrusnners.

Bareldonk:

Tourke naar de piste van overmere (10 km)                                                                                                                                                    Tourke via Mosselke en Pastoor Pennestraat (7km)

Achteraf Wafeltjes gebakken door Saskia en chocomelk door ....  

Veldmeers:

Straatje verder Brugstraat - Zomerstraat (10km)                                                                                                                                               Tourke Kasteel  met aanvullende tourtjes op de piste 

Achteraf Appelbeignets door de familie Bracke, Jo Wille en Nadine Bauwens

01-02-2015 om 00:00 geschreven door danny  


>> Reageer (7)


Foto

REGLEMENTEN VELDMEERSRUNNERS
Foto

Foto

Foto

Foto

Aantal leden Veldmeers:   141


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Blog als favoriet !


E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Archief per maand
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 05-1979
  • 05-1976


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs