Bouwwijze Marklin HO-baan, Märklin scale HO railtrack construction.
26-02-2012
Model uitzetten, hoek Remouchamps. Foto 3.
Bovenaanzicht.
Model uitzetten, hoek Remouchamps Foto 2.
Zijaanzicht.
Model uitzetten, hoek Remouchamps. Foto 1.
Frontaanzicht tunnelportaal.
Weinig tijd dit weekend, echter tot tussendoor toch even met wat simpel karton eens wat uitgezet. De facia of achtergrond werd eens een vorm gegeven en dit laat veel toe. De karton is heel gewillig
Paar dagen of weken naar kijken, of ik er me goed zal bij voelen
Märklin onderlossers.
De sleep Fc onderlossers in TP3 is gegroeid. Dankzij Erik zijn er vier bijgekomen. Een kleine sleep al, we zoeken verder
Märklin 46313 - Set van 3 onderlossers.
Merk : Märklin. Type : Fc rondschuif-zijlosser. Catalogus nummer : 46313. Tijdperk : 3. Model : Filigrane uitvoering met veel gemonteerde details. Afzonderlijke verlenging van de glijgoot. Lading is voorzien van een echt kolenlaagje. De kleur van de wagenopbouw is geweathered. Totale lengte over buffers 34,0 cm. In gamma van 2004-2006.
24-02-2012
Nieuw binnen
Catalogus online aangevraagd op de webstek van Brawa en een paar dagen later in de bus. Snelle service met een vriendelijke Duitse brief erbij. Een mens wordt er gelukkig van Leesvoer voor 's avonds. Dezelfde dag mijn slanke rechtse Märklin wissels 24712 ontvangen, we kunnen weer bouwen aan het groot station Het geheel zal opnieuw uitgelegd worden met langer perron stukken. Doorrijspoor of het inhaalspoor wordt ook groter.
21-02-2012
Knip en plak werken
Met wat strookjes karton, een achtergrond van architecten karton en Faller steentjes papier een eenvoudig muurtje gemaakt.
Nu het geheel rechtstaat, krijg je dadelijk al een beeld. Muurtjes worden nog in gekleurd.
20-02-2012
Eerste C-rails op nul niveau.
De eerste Märklin C-rails op het nul niveau zijn een feit. De uit- en inrit van het klimspiraal zijn aangesloten. Diverse sporen naar verschillende richtingen : kopstation, richt depot en hoofdstation, parade sporen...
Overzicht foto van het bovenste frame op het klimspiraal.
Kopstation : eerste idee.
Eerste idee van een kopstation aan de voet van de brug van Remouchamps. Aangezien dit idee nog moeten groeien, laten we dit even rusten en zal dit later weer bekeken worden.
Bovendek definitief op het klimspiraal.
Het bovenste frame werd meermaals aangepast om zo confortabel mogelijk te kunnen werken in het klimspiraal. Stofzuigen, rijtuigen terug op de rail zetten, herstel of montage werken kunnen nu gemakkelijk gebeuren op een laag stoeltje , zonder hinder te hebben van hoofd of rug De schouders passeren nu mooi langs het geheel tijdens het rechtstaan in het klimspiraal om werken uit te voeren.
12-02-2012
Inkom aan de treinbaan, rand opbouw.
Enkele lagen MTX multiplex van 3mm op elkaar geven dit als resultaat. Het is zo natuurlijk van vorm dat ik het zal door trekken op gans de baan !!!!
Inkom aan de baan.
De frame opbouw aan de entree van de kamer kon beter. De zaag erin en aanpassen, die handel ....
Uit- en inritten geheel van het klimspiraal.
Een overzicht van de in en uitritten van het klimspiraal. Een keerpunt in wat eigenlijk allemaal niet gezien zal worden in het geheel van de baan. Eigenlijk jammer want het ziet er goed uit.
Bezetmelders aansluiten en spanningspunten.
Aangezien de ringleiding toch voorhanden is, werd hiervan weer stevig gebruik gemaakt. Waar nodig werden een rode en zwarte 0,22mm² draad aangesoldeerd.
Einde van je draadstangen,
Om jezelf en je materiaal te bescherming tegen de scherpe kantjes van draadstangen kan je dit als volgt oplossen. Niet de goedkoopste, wel de properste en de meest efficiënte.
Slanke wissel en aanpassing aan de C-rails.
Aan de slanke wissel werd een rechte rail aan gesloten en een gebogen R3 rail. Doordat dit standaard niet gaat, werd aan beide C- Rails een stuks afgeslepen.
Slanke wissel ingebouwd.
Slanke wissel aan de in - uitrit van het klimspiraal .
De slanke wissel werd voorzien van een aandrijving 74491 ( tweede versie) en de nodige stroomvoorzieningen. Voorlopig de uitsparing in het hout niet uitgezaagd.