Modelbaan van Steven
Inhoud blog
  • 2024 Koploper Saint Hilaire
  • Faller Car System: de basis
  • Wisselstroomassen
  • Märklin 47877 NMBS - SNCB Tp III set Oltimers wagens
  • Ringleiding II
  • Ringleiding voor het paradetraject en station
  • Helling in karton
  • Twee tunnelportalen
  • Landschap
  • Tunnelportaal paradetraject
  • Een berk
  • Groendienst Modelspoorclub
  • Eerste kunstwerk
  • Niet snor...
  • Gordijnen
  • Op congé
  • Gipsmal Langmesser
  • Het bos in ....
  • Washes wat?
  • Spooraansluiting Industrie Kortrijk-Noord
  • Marklïn lok onderhoud
  • Centraal bedieningspunt
  • Diorama fotopunt
  • Marklïn 46313 set
  • Toch maar eens testen met grote rijtuigen...
  • Boven elkaar liggende tunnelportalen.
  • Landschap uitwerken en schilderen.
  • Verkanting van je spoor.
  • Wissels en hun ondergrond: kurk.
  • Jeweha schötter materiaal en Faller brug
  • Eerste test van de gordijn boord rond deze hoek...
  • Märklin K-rail met mini-servo aandrijving.
  • Arcade muren inplanten en bodem maken
  • Parade traject tussen tunnelportalen.
  • Gras master gekocht en nu testen maar !!!
  • Overzicht 2013: terug weer beetje zin ...
  • Overzicht van 2013: testen van app Touchcab ...
  • Extra opbergruimte
  • Eerste proefritten over het viaduct...
  • Nieuw rijdend materiaal.
  • LCD-scherm een plaats geven.
  • Märklin C-rail wissel aandrijving bereikbaar maken.
  • Bezetmelders aansluiten.
  • Overgangsstuk naar brug Remouchamp.
  • Voorbereidend werk voor de brug van Remouchamps.
  • Sporenverloop vanuit en over het klimspiraal.
  • extra bataljon terugmelders
  • Nieuw bakbeest !!
  • Inrit klein schaduwstaion richting het klimspiraal.
  • Nieuw materiaal binnen.

    Zoeken in blog


    Opstart en bouwwijze Ho-Wisselstroombaan.
    Bouwwijze Marklin HO-baan, Märklin scale HO railtrack construction.
    26-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Model uitzetten, hoek Remouchamps. Foto 3.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bovenaanzicht.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Model uitzetten, hoek Remouchamps Foto 2.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zijaanzicht.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Model uitzetten, hoek Remouchamps. Foto 1.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Frontaanzicht tunnelportaal.

    Weinig tijd dit weekend, echter tot tussendoor toch even met wat simpel karton eens wat uitgezet.
    De facia of achtergrond werd eens een vorm gegeven en dit laat veel toe.
    De karton is heel gewillig

    Paar dagen of weken naar kijken, of ik er me goed zal bij voelen



    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Märklin onderlossers.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De sleep Fc onderlossers in TP3 is gegroeid.
    Dankzij Erik zijn er vier bijgekomen.
    Een kleine sleep al, we zoeken verder


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Märklin 46313 - Set van 3 onderlossers.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Merk : Märklin.
    Type : Fc rondschuif-zijlosser.
    Catalogus nummer : 46313.
    Tijdperk : 3.
    Model : Filigrane uitvoering met veel gemonteerde details. 
                 Afzonderlijke verlenging van de glijgoot.
                 Lading is voorzien van een echt kolenlaagje.
                 De kleur van de wagenopbouw is geweathered.
                 Totale lengte over buffers 34,0 cm.
    In gamma van 2004-2006.







    24-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw binnen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Catalogus online aangevraagd op de webstek van Brawa en een paar dagen later in de bus.
    Snelle service met een vriendelijke Duitse brief erbij.
    Een mens wordt er gelukkig van   Leesvoer voor 's avonds.
    Dezelfde dag mijn slanke rechtse Märklin wissels 24712 ontvangen, we kunnen weer bouwen aan het groot station
    Het geheel zal opnieuw uitgelegd worden met langer perron stukken.
    Doorrijspoor of het inhaalspoor wordt ook groter.



    21-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knip en plak werken
    Met wat strookjes karton, een achtergrond van architecten karton en Faller steentjes papier een eenvoudig muurtje gemaakt.



    Nu het geheel rechtstaat, krijg je dadelijk al een beeld. Muurtjes worden nog in gekleurd.





    20-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste C-rails op nul niveau.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De eerste Märklin C-rails op het nul niveau zijn een feit.
    De uit- en inrit van het klimspiraal zijn aangesloten.
    Diverse sporen naar verschillende richtingen : kopstation, richt depot en hoofdstation, parade sporen...



    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overzicht foto van het bovenste frame op het klimspiraal.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kopstation : eerste idee.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eerste idee van een kopstation aan de voet van de brug van Remouchamps.
    Aangezien dit idee nog moeten groeien, laten we dit even rusten en zal dit later weer bekeken worden.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bovendek definitief op het klimspiraal.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het bovenste frame werd meermaals aangepast om zo confortabel mogelijk te kunnen werken in het klimspiraal.
    Stofzuigen, rijtuigen terug op de rail zetten, herstel of montage werken kunnen nu gemakkelijk gebeuren op een
    laag stoeltje , zonder hinder te hebben van hoofd of rug
    De schouders passeren nu mooi langs het geheel tijdens het rechtstaan in het klimspiraal om werken uit te voeren.


    12-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inkom aan de treinbaan, rand opbouw.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Enkele lagen MTX multiplex van 3mm op elkaar geven dit als resultaat.
    Het is zo natuurlijk van vorm dat ik het zal door trekken op gans de baan !!!!



    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inkom aan de baan.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De frame opbouw aan de entree van de kamer kon beter.
    De zaag erin en aanpassen, die handel ....



    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uit- en inritten geheel van het klimspiraal.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een overzicht van de in en uitritten van het klimspiraal.
    Een keerpunt in wat eigenlijk allemaal niet gezien zal worden in het geheel van de baan. 
    Eigenlijk jammer want het ziet er goed uit.



    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezetmelders aansluiten en spanningspunten.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Aangezien de ringleiding toch voorhanden is, werd hiervan weer stevig gebruik gemaakt.
    Waar nodig werden een rode en zwarte 0,22mm² draad aangesoldeerd.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einde van je draadstangen,
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Om jezelf en je materiaal te bescherming tegen de scherpe kantjes van draadstangen kan je dit als volgt oplossen.
    Niet de goedkoopste, wel de properste en de meest efficiënte.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slanke wissel en aanpassing aan de C-rails.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Aan de slanke wissel werd een rechte rail aan gesloten en een gebogen R3 rail.
    Doordat dit standaard niet gaat, werd aan beide C- Rails een stuks afgeslepen.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slanke wissel ingebouwd.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slanke wissel aan de in - uitrit van het klimspiraal .
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De slanke wissel werd voorzien van een aandrijving 74491 ( tweede versie) en de nodige stroomvoorzieningen.
    Voorlopig de uitsparing in het hout niet uitgezaagd.


    31-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eén van de in-en uitritten van het klimspiraal.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ondertussen is deze aan het drogen, de houtlijm doet zijn best


    nieuw YOU TUBE KANAAL

    www.youtube.com/@spoor0




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs