Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    10-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.versieren van de kerstboom
    Goedenavond beste lezer(es),

    Gisterenochtend tijdens de rekenles de toets hoofdrekenen gemaakt ( reeds verbeterd mee naar huis gegeven) en de oefeningen rond staartdelingen in onze werkschrift afgewerkt en verbeterd.
    Tijdens de taalles gingen we verder in op reclame. Welke reclame spreekt aan? Wat is nu juist een goede reclame? ... zijn vragen die de revue gepasseerd hebben.
    In de namiddag startten we het nieuwe thema van Mundo. Deze keer is het biomundo met als titel " Niet alle natuur leeft". De eerste les was een les waarin kinderen allerlei proefjes mochten  uitvoeren.
    Het laatste gedeelte van de vrijdagnamiddag werd gebruikt voor het opstellen en versieren van de kerstboom. Wegens weinig inbreng vanuit de klas ziet hij er nog maar povertjes uit. Hopelijk maandag beterschap.
    Ik kon hier geen foto meer van trekken, want de batterijen waren zo plat als een vijg.
    Maandag gaan we voor de laatste keer zwemmen dit trimester. De kinderen mogen een speelgoedje meebrengen om mee te nemen naar het zwembad. Let wel de nadruk ligt op een KLEIN speelgoedje ( zwemvliezen, waterpistool, ...) zeker geen luchtmatrassen, boten en dergelijke.
    Volgende week zal er nog regelmatig getoetst worden, gelieve hier ook rekening mee te houden en de motivatie hoog te houden.
    Agenda:
    taak: rekenen: zie werkbundel 12/12
    lessen: rekenen: cijferend +,-,x tot 10 000 12/12
              taal: taalschat:hdl blz 37-38 en 44 13/12
    niet vergeten: toetsen laten tekenen, kerstversiering, lezen
                         zwemmen!

    Prettig weekend gewenst,

    Meester Joeri





    10-12-2011 om 20:42 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winderige donderdag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Goedenavond beste lezer(es),

    Na een chaotische ochtendspits toch nog tijdig op school geraakt. Er onmiddellijk keihard ingevlogen met een toetsje getallenkennis, een luistertoets, herhaling van het zoeken naar het onderwerp en inleiding staartdelingen tot 10 000.
    Als dat geen druk programma is en dat allemaal voor de speeltijd van 10 uur.
    Tijdens de turnles mochten de kinderen hun geestelijke inspanningen even laten rusten en de fysieke inspanningen laten overheersen.
    De kinderen van mijn klas kregen na de middag een zangstonde bij juffrouw Veerle.
    Het laatste gedeelte van de namiddag was het niveaulezen.
    Agenda:
    taak: rekenen: zie werkbundel 9/12
    lessen: rekenen: bewerkingen: hoofdrekenen + en - tot 10 000 9/12
    niet vergeten: toets tekenen, lezen, kerstversiering

    Sinds vandaag is er een kerstboom aanwezig in de klas. Ik laat de versiering volledig over aan de kinderen. Daarom roep ik op om maximaal twee kerstspullen mee te brengen tegen morgen. Zo kan er van iedereen iets in de boom hangen.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    08-12-2011 om 18:36 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Splitsing time
    Goedenavond beste lezer(es),

    Met een goed sinterklaasgevoel in ons achterhoofd begonnen we deze morgen aan een stevig voormiddagprogramma.
    De rekenles van maandag werd nog eens van onder het stof gehaald en dat was blijkbaar nodig.
    De les delen tot 10 000 gaf bij velen heel wat problemen. Vooral het getal splitsen in twee getallen die eveneens deelbaar zijn door de deler bleken een probleem ( vb; 4848 : 4 = ( 4800 : 4) + (48 :4) = ...) Alle rekenoefeningen i.v. m delen tot 10 000 uit onze werkschrift werden samen opgelost. Het is alleszins aangeraden om de kinderen hier regelmatig op te laten oefenen!
    Na de speeltijd gingen we verder met de les godsdienst. De kinderen kregen een parabel van Jezus te horen over een vader en zijn twee zonen. De kinderen moesten doelgericht luisteren en zoeken naar Wat? Waar? Waarom? Wat nu? van het conflict dat ontstaan was.
    Eindigen deden we met het oplossen van de toetsen getallenkennis en verkeer.
    Agenda:
    taak: rekenen: zie werkbundel 08/12
    lessen: rekenen: getallenkennis structuur van grote getallen 08/12
    niet vergeten: toets(en) tekenen , leesmapje + boekje

    Morgen wordt er zeker van boek gewisseld, dus zeker het boekje meebrengen naar school.

    Tot morgen,
    Meester Joeri





    07-12-2011 om 17:31 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De verjaardag van sinterklaas
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag stond ons lesgebeuren volledig in teken van de goedheilige man. De kinderen kregen in de voormiddag verschillende activiteiten voorgeschoteld in de vorm van een doorschuifsysteem. In de namiddag werden ze getrakteerd op een sinterklaasfilm  getiteld " Het paard van sinterklaas"
    Wat foto's betreft moet ik jullie teleurstellen , want in de voormiddag was ik niet aanwezig op school wegens vergadering. Ik verwijs jullie graag door naar de weblogs van mijn collega's voor foto's van het gebeuren.
    Morgen terug de gewone gang van zaken.
    Opgelet twee toetsen morgen, dus niet vergeten te studeren!!!

    Groetjes,
    Meester Joeri

    06-12-2011 om 19:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sjakie en de chocoladefabriek
    Goedenavond beste lezer(es),

    Onze werkweek op gang geschoten met de toets getallenkennis. Daarna lesje hoofdrekenen delen tot 10 000.  Bleek niet zo eenvoudig voor iedereen, want de oefeningen die ze zelfstandig moesten maken gingen maar traag vooruit. Deze oefeningen worden woensdag hernomen.
    De taalles was de les spelling van thema 6 a over woorden die eindigen op -ig en - lijk.
    Na de middag gingen we in ons godsdienstmapje verder met het thema ' Conflicten'. We werden geconfronteerd met het feit dat ook Jezus vaak in discussie trad met zijn belagers.
    We smukten de klasdecoratie nog wat op, maakten de resterende oefeningen in onze verkeerschrift en schreven de agenda.
    Waar het ons vooral om te doen was, was het verderkijken van de film " Sjakie en de chocoladefabriek".
    Een leuk einde van een drukke dag.
    Agenda:
    taak: rekenen: zie werkbundel 07/12
            rekenen: huistaak 10       07/12
    lessen: rekenen: getallenkennis breuk nemen van een getal 07/12
              Verkeer: thema 1 en 2   07/12
    niet vergeten: lezen.

    Morgen werken we een hele dag rond sinterklaas. Ikzelf zal pas na de middag opnieuw op vestigingsplaats 2 verschijnen wegens, " Verplichtingen"

    Tot morgen en vergeet de schoen niet te zetten!!!

    Meester Joeri






    05-12-2011 om 19:39 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    04-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alles met de bal
    Goedenavond beste lezer(es),

    De Sint heeft zijn pakjes serieus rondgestrooid voor mijn kindjes, wat voor mij dus een heel druk weekend betekende.
    Daarom beperkt ik de blog tot het tonen van de foto's die getrokken zijn vrijdag tijdens onze sportvoormiddag.

    Tot morgen en sorry voor het wachten op nieuws,

    meester Joeri


































    04-12-2011 om 20:19 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs