Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    22-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niet alle natuur leeft...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend een blij weerzien met de gezichtjes die ik een paar weken heb moeten missen. Iedereen was gelukkig zonder (fysieke) kleerscheuren uit de vakantie gekomen. Ideaal om er direct aan te beginnen. En zo geschiedde.
    In de rekenles draaide het rond rekenverhalen. Verschillende rekenverhalen uit vorige opdrachten kwamen aan bod.
    De oefeningen waren net voldoende om de speeltijd te halen.
    Het vervolg van de voormiddag stond in teken van samenstellingen. In verschillende opdrachten maakten de leerlingen combinaties met woorden om zo tot samenstellingen te komen. Vaak waren het samenstellingen met een dubbele medeklinker van het genre kunsttentoontstelling.
    De namiddag begon met het opnieuw oprapen van het wo thema ' Niet alle natuur leeft', waar we vandaag de aarde onder de loep gingen nemen. Na wat technisch getreuzel op de computer, kregen de kinderen een tweetal filmpjes op schooltv te zien. Hierop werd de aarde beschreven vanuit de ruimte en vertelde men ons wat de dampkring was. De kids vonden het een boeiend onderwerp, want de verhalen en vragen werden maar afgevuurd.
    Gevolg : De les niet rond gekregen!
    Het laatste deel van de namiddag stond in het tekenen van het oefenen voor het schoolfeest ( binnen 3 weken!)
    We gaan elke dag een groep laten oefenen, de anderen krijgen een spelletjesbundel of ander werkje.
    Agenda:
    leren:
    Rekenen: getallenkennis (25/04)
    WO: Niet alle natuur leeft BB blz 27-28 nummer 3 niet 24/04
    doen:
    /
    Passer 23/04

    Vrijdag staat er een grote toets getallenkennis op het programma. Alle te ondervragen leerstof is terug te vinden in de laatste les getallenkennis ws blz 71-72.
    Morgen gaan we rond de cirkel werken, graag een passer meegeven van thuis. Er zijn passers op school, maar niet allemaal meer in de beste staat... vandaar de oproep.

    Tot morgen allemaal.

    Meester Joeri

    22-04-2014 om 18:30 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boekencafeetje
    Goedenavond beste lezer(es),

    Zowaar het laatste verslagje voor de paasvakantie. We begonnen de dag met een grondige herhaling ( was nodig voor sommigen) van meten en metend rekenen.
    Handig voor tijdens de vakantie was de les verkeer. Deze les draaide rond de voetganger(s) en hoe ze veilig de straat konden oversteken in en op verschillende kruispunten.
    Tijdens de godsdienstles maakten we de cirkel van de paasperiode rond met Hemelvaart en Pinksteren.
    Uiteraard waren de kinderen serieus gebrand op het (ver)krijgen van het rapport.
    Toch werd de agenda nog eerst geschreven.
    Gezelschapsspelletjes, nintendo ds en andere playstations mogen morgen mee naar school. Geen i pad of andere tablets. Als er leerlingen zijn met een leuke dvd, mogen ze die ook meebrengen.
    In bijlage vinden jullie een aantal foto's van tijdens het boekencafeetje. Het was weer een geslaagde opzet.
    Ik wil iedereen langs deze weg een prettige vakantie toewensen.
    Rust goed uit en wees klaar voor de laatste rechte lijn naar de finish.
    Nog een dikke proficiat voor jullie goede rapport!
    Tot na de vakantie!!!!

    Meester Joeri





















    03-04-2014 om 20:12 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    02-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Buitenspeeldag
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    En of het een goede namiddag is. Prachtig " zomers" weer en heel veel buitenactiviteiten voor de kids. Wat moet een mens nog meer hebben?
    Toch ging er voor de namiddag nog een voormiddag vooraf, waarin er toch nog hard gewerkt werd.
    We begonnen met cijferend delen tot op 0,01. Eerst ons traditioneel werkblaadje, daarna in de werkschrift.
    Een groot aantal oefeningen die voor sommigen onmogelijk op de gegeven tijd op te lossen was. Daarom hebben ze huiswerk tegen vrijdag. Ze mogen dit ook vandaag afwerken en eventueel tijdens de middagpauze.
    Het godsdienstverhaal rond Pasen nadert stilaan zijn ontknoping. Vandaag passeerde Pasen en Jezus die niet meer in Zijn graf ligt.
    Afsluiten deden we met het verder afwerken van de taalles van gisteren.
    Agenda:
    leren: /
    doen:
    Rekenen: blz 74-75 04/04
    taal: boekencafeetje voorbereiden 03/04
    toets tekenen.

    Morgen rapport... Ze zijn allemaal zeer benieuwd!

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    02-04-2014 om 16:35 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geldwaarden
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met het controleren van handtekeningen op de toetsen in de toetsenmap. Enkele "Die hard" vergeetachtigen hadden hun status weer alle eer aan gedaan.
    In de rekenles herhaalden we wat we de voorbije weken, maanden hadden geleerd. De leerlingen en ikzelf maakten van elke oefening een voorbeeld, de rest moesten de kinderen zelfstandig maken.
    Na de zwemonderbreking, waar de leerlingen aan brevetzwemmen deden, werkten de kids hun MMR toets geldwaarden af.
    Een toets, mijns inziens, van een vrij makkelijk niveau was voor velen een moeilijk te beklimmen rots. Gepast teruggeven met zo weinig mogelijk munten en biljetten viel bij de meeste nog mee. Het ging voornamelijk om het laatste rekenverhaal waar ze de prijs van drie strips moesten berekenen. Vele leerlingen hebben zich daar laten vangen, spijtig genoeg stond deze vraag op vier punten.
    In de namiddag hadden we een toffe les rond " dialecten". De kinderen maakten in een gedicht en verschillende liedjes kennis met soorten dialecten. Hopelijk hebben ze goed opgelet, want ze kregen als huistaak invullen in het werkschrift.
    Afsluiten deden we vandaag met het aanleren van de eerste danspasjes van ons schoolfeestnummer. Goed gedaan juf Tinne!
    Agenda:
    WO: verkeer: vervoerzones toets 01/04
    doen:
    taal: thema 7: dialecten ws blz 48 - 49 01/04
           Afgeven Roald Dahl bundel 1/04
    toetsen tekenen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    PS Als er leerlingen zijn, die thuis willen oefenen...  zie bijlage!


    Bijlagen:
    http://www.youtube.com/watch?v=lfWqW1XaDOo   

    31-03-2014 om 19:08 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doe het zelvers

    Goedenavond beste lezer(es),


    Vandaag niet veel moeten uitleggen. De kids kregen van mij verschillende rekenopdrachten. Ze moesten in de werkschrift driehoeken tekenen en vervolgens de rekenverhalen oplossen. ( Eerst in het klad en nadien verbeteren in de werkschrift)

    De leerlingen die herkansten voor hun rekenverhalentoets verhoudingen hadden dus iets meer werk. Spijtig genoeg scoorden sommige leerlingen nog altijd niet voldoende. Ze worden volgende week nog eens apart genomen.

    Na de speeltijd gingen we aan het toetsen. Eerst een korte herhaling rond tegenwoordige en verleden tijd om dan de toets te beginnen.

    Ook twee luistertoetsen passeerden de revue.

    In de namiddag vulden we ons verkeerschrift verder aan, luisterden we naar het verhaal van de voetwassing en het laatste avondmaal, werd de agenda geschreven en keken we al naar ons dansje voor het schoolfeest.

    Meester Floris zorgde voor het entertainment in het laatste uur.

    Agenda:

    leren:

    rekenen:  MMR: Geldwaarden ws blz  31/03

    WO: verkeer: thema 3   01/04

    doen:

    taal: spelling thema 7 les 3 ws blz 55 31/03

    foto's, briefje schoolfeest, zwemmen, toetsen tekenen.


    Prettig weekend allemaal.

    Meester Joeri

    28-03-2014 om 16:55 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    25-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarigen van de dag
    Ward Matthijs en Jules Depoorter zijn vorige week verjaard. Eindelijk komen hun foto's op de blog. Een dikke proficiat nogmaals van heel de klas!!!











    25-03-2014 om 17:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.forumlezen deel twee
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen controle rond huistaak, toets, brief spreekbeurt en briefje schoolfeest. Een groot aantal leerlingen was hiermee nog niet in orde. Graag , zeker wat de brief over de spreekbeurt betreft, tegen morgen in orde.
    We verbeterden huistaak 19, gingen mekaar helpen bij het verbeteren van de rekenverhalentoets rond verhoudingen en cijferden met getallen tot op 0,01.
    Elke eerste oefening werd door hen zelfstandig gemaakt en nadien klassikaal op het bord. De leerlingen die de oefening correct hadden mochten zelfstandig voortwerken, de andere werkten met mij verder.
    Na de speeltijd begonnen we met de spellingsles. Vandaag draaide het weer rond ei-ij en au-ou.
    In de namiddag begonnen we met het forumlezen.
    De kinderen kregen een korte opfrissing van wat forumlezen eigenlijk is en verschoven verschillende banken zodat ze vier groepen vormden.
    Elke groep kreeg een tekst rond een kunstena(a)r(es) met een beschrijving van wat de persoon doet, welke stijl gehanteerd wordt en eventueel een voorbeeld ervan.
    Ook was elke groep voorzien van een strategiekaart en een luisterkaart. De strategiekaart diende om hun lezen goed voor te bereiden, de luisterkaart om te evalueren hoe andere groepen het forumlezen brachten.
    Eer elke groep aan forumlezen gedaan had , waren we al diep in de namiddag.
    Net voldoende tijd om onze agenda te schrijven en snel nog twee proeven te tonen.
    Agenda:
    leren:
    Rekenen: hoofdrekenen: +,-,x en : tot op 0,01 26/03
    ws blz 47-56
    breuken vergelijken en ordenen 27/03
    ws blz 54-55 + bundel
    doen:
    rekenen: cijferen ws blz 66 27/03
    bundel breuken 27/03
    Onderwerp en datum spreekbeurt
    Brief spreekbeurt tekenen, schoolfeest, foto's in orde 28/03
    Laarzen en eventueel een spade  26/03

    Graag tegen donderdag ook een (was)kommetje) en een handdoek mee naar school. Ik was dat in de agenda vergeten te schrijven.
    Wat de huistaak cijferen betreft, sommige leerlingen waren al volledig klaar... Andere moesten nog afwerken en verbeteren ( potlood)
    Morgen na de toets rekenen trekken we richting De Ploter om bomen te planten. Vergeet de laarzen niet!
    Als het kan en mag ook een spade mee naar school morgen!!!

    Tot morgen allemaal!

    Meester Joeri

    25-03-2014 om 17:19 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    24-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Experimenteren kan je leren
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Terwijl jullie schatjes zich ijverig aan het inzetten zijn bij juf Edel in de creales, maak ik al van de tijd gebruik om een verslagje van de dag te schrijven.
    Het begon deze ochtend met het afnemen van een onaangekondigde leestoets.
    Tijdens deze toets konden de leerlingen geld voor bonnetjes, warme maaltijden, foto's, ... afgeven.
    Ook de uitleg en verwachtingen rond spreekbeurten kwamen voor de speeltijd aan bod.
    Na de speeltijd werd de onderwerpen geselecteerd en data toegewezen.
    De kinderen hebben allemaal een schriftelijke neerslag gekregen ( mapje taalbeschouwing!) met daarop alle belangrijke regels en afspraken. Dit blaadje dient door één of allebei de ouders gehandtekend.
    De rekenles ging dan weer over het optellen van gelijknamige breuken. Het gros van de klas was daar onmiddellijk heel goed mee weg... Een aantal hadden het moeilijk met het omzetten naar de meest eenvoudige breuk. De kids krijgen hierover een huistaak.
    Straks starten we met het nieuwe focusthema, ik veronderstel dat de kinderen wel verslag zullen uitbrengen.
    Onze meisjes en jongens krijgen vandaag ook hun rekenverhalentoets terug met als onderwerp bruto-netto- tarra en verhoudingen.
    Vooral de techniek om verhoudingen op te lossen is nog niet gekend. Morgen wordt deze toets klassikaal verbeterd. De hoogscorenden zullen uitleg geven aan de lagerscorenden.
    Agenda:
    leren:
    Rekenen: hoofdrekenen: +,-,x en : tot op 0,01 26/03
                   ws blz 47-56
                  breuken vergelijken en ordenen 27/03
                  ws blz 54-55 + bundel
    doen:
    rekenen: huistaak 19 25/03
                 bundel breuken 27/03
    Onderwerp en datum spreekbeurt
    Brief spreekbeurt tekenen, schoolfeest, foto's in orde 28/03, toets tekenen
    Laarzen 26/03
    Indien mogelijk het geld van de foto's op woensdag en vrijdag mee te geven. Dit noteren en ontvangen is een tijdrovende bezigheid, daarom enkel op deze dagen.
    Woensdag gaan we achter CC De Ploter bomen planten. Laarzen en kledij dat mag vuil worden, zijn geen overbodige luxe.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri



    24-03-2014 om 13:40 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    21-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bruto netto tarra
    Goedenavond beste lezer(es),

    Wegens technische problemen ( geen afdak en de deur van het zaaltje op slot) zaten de leerlingen deze ochtend iets vroeger in de klas. Aangezien een groot deel van de kids hun toets gemiddelde moesten of wilden herdoen was dit gegeven eigenlijk geen slechte zaak. Hierdoor konden we de andere rekentoets bruto, netto, tarra en verhoudingen ook nog voor de speeltijd uitvoeren. Na de speeltijd ging het over gelijkwaardige breuken. De leerlingen ontdekten dat gelijkwaardige breuken een gelijke " waarde " hebben. Eens het klassikaal werkblaadje was afgewerkt, maakten de meisjes en jongens de oefeningen in hun werkschrift.
    Dit bracht ons al aan de middag.
    Na de middag ( was eventjes te laat door een vergadering) schreven we onze agenda en werd het nieuwe taalthema ingeleid. Dit keer staat kunst centraal.Dat mochten onze kids al ondervinden. Ze kregen een instrumentaal lied te horen waar zij mochten op kleuren. Enige voorwaarde was dat het abstract moest zijn. ( Hadden ze gelezen in hun taalboek)
    Zo maakten ze voor zichzelf een schilderij van abstracte kunst.
    Agenda:
    leren:
    Rekenen: hoofdrekenen: +,-,x tot op 0,01 ws blz 47, 56  26/03
                   getallenkennis: breuken vergelijken en ordenen ws blz 54,55 27/03
    doen:
    rekenen: scheurblok blz 71,76,80 24/03
    toetsen tekenen, spreekbeurten top 3 en foto's

    Maandag krijgen de leerlingen uitleg en een blad met informatie over hoe een spreekbeurt moet gemaakt en uitgevoerd worden.
    Dit weekend moeten de leerlingen eens nadenken over een onderwerp dat hen aanspreekt om een spreekbeurt over te houden. Dat mag echt van alles zijn: De reis die ze vorig jaar maakten, de beklimming van de Mont Ventoux, Een bezoek aan het Sealife centrum, opa die brandweerman is, .... Ze stellen dus een top drie met op nummer 1 uiteraard hun eerste voorkeur. Ikzelf zal het onderwerp kiezen.
    De individuele en groepsfoto's zijn vandaag meegegeven naar huis. Bij aankoop geeft u gepast geld mee in een omslag naar school. Ook bijbestellingen dienen besteld en direct betaald via de leerkracht.
    De klasfoto's zullen maandag getoond en uitgedeeld worden.
    Niet aangekochte foto's worden terug mee naar school gebracht.
    Tot slot... Door mijn middagvergadering was er onvoldoende tijd om alles klaar te zetten voor de experimenten, daarom verschuift deze les naar maandag. Gelieve het materiaal dan in de klas te hebben.

    Zo, allemaal een prettig weekend gewenst.

    Meester Joeri

    21-03-2014 om 17:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    20-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooi weer vandaag ...
    Goedenavond beste lezer(es),

    We begonnen de dag met de afname van de thematoets spelling van thema 6. Dit nam wel wat tijd in beslag, zodat ik besloot om taal verder te geven.
    Ook in de taalles draaide het lesonderwerp rond spelling. Herhaling van verenkeling en verdubbeling, werkwoorden vervoegen tot het aanduiden van onderwerp en persoonsvorm. Genoeg leerstof en oefeningen om een hele voormiddag te vullen. En zo geschiedde.
    Dit betekende dat we onze rekenles in de namiddag zou plaatsvinden, niet zo ideaal maar het kon niet anders.
    Het onderwerp van de rekenles was rekenverhalen. Alle rekenverhalen stonden in teken van het thema de "Bib".
    In de meeste rekenverhalen was de opdracht om een breuk te nemen van een getal.
    De godsdienstles vertelde het verhaal van Palmzondag. De kinderen ontdekten de datum van Palmzondag dit jaar, kregen het bijbelverhaal te horen en de symboliek van de dag.
    Door het mooie lenteweer liep de namiddagspeeltijd wat uit, zodat er nog net tijd was om de agenda te schrijven en nog wat buiten te oefenen voor het schoolfeest.
    Agenda:
    rekenen: bruto,netto,tarra, verhoudingen 21/03
    ws blz 32,33,52,53
    gemiddelde 21/03
    doen:
    Taal: spelling les 1 thema 7 ws blz 40-44 21/03
     Groep... 21/03
    Toets tekenen

    De huistaak beperkt zich tot het afwerken van een oefening, maar de leerlingen worden verondersteld om samen met de ouders te controleren of ze alles correct hebben geschreven.
    Wat de toets rond gemiddelde betreft, een aantal mensen moeten van mij deelnemen aan de toets, de anderen mogen kiezen.
    Morgen gaan we dus experimenteren, zorg dat al het gevraagde materiaal wordt meegebracht.

    Tot morgen allemaal.
    Meester Joeri

    20-03-2014 om 20:07 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrijdag experimenteren

    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met de rondvraag wanneer de leerlingen op het schoolfeest kunnen deelnemen. Tot mijn grote spijt kreeg ik maar weinig antwoord. Het meest gehoorde antwoord was ' Ik weet het nog niet'. Ik begrijp dat sommige leerlingen nog moeten rekening houden met activiteiten buiten de school, maar een schoolfeest vindt ook niet elk weekend plaats. Daarom een warme oproep om zo snel mogelijk een dag(en) door te geven, zodat ook wij verder kunnen plannen.
    De rekenles stond vandaag in het teken van driehoeken. De kinderen kregen een blad met een aantal foto's waar driehoeken of driehoekige figuren opstonden. Wij bepaalden wat driehoeken en driehoekigen zijn.
    Het rangschikken van de driehoeken ( volgens hoeken en zijden) werd ook herhaald. De kinderen schreven de kenmerken en tekenden de driehoek die paste bij deze gegevens. Vervolgens kregen ze een blad met een tiental driehoeken op. Ze onderzochten deze driehoeken volgens zijden en de hoeken. Afsluiter van deze les was het zelfstandig oplossen van oefeningen in de werkschrift.
    Na de speeltijd stond de rekentoets getallenkennis geprogrammeerd. Zwoegen was de boodschap.
    De taalles tenslotte ging over " Chinese noedelsoep". In deze les zat een luistertoets i.v.m. dit recept, maar wegens te hoge moeilijksgraad ( volgens de kinderen) en slechte scores wordt deze toets niet meegeteld.
    Agenda:
    rekenen: bruto,netto,tarra, verhoudingen 21/03
                  ws blz 32,33,52,53
                  gemiddelde 21/03
    Taal: thematoets spelling thema 6 20/03
    doen:
    rekenen: scheurblok blz 83 20/03
                 kompas blz 46
    schoolfeest zaterdag en zondag ?
    10/05 11/05
    Groep... 21/03

    Vrijdag gaan we in de wo les experimenteren, de kinderen zijn reeds verdeeld in groepjes en zorgen voor het materiaal.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri



    19-03-2014 om 14:50 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het gemiddelde
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Wederom een verslagje uit de klas.
    We begonnen deze ochtend met onze rekenverhaaltoets " Gemiddelde". Deze test gaf ons al onmiddellijk de nodige zweetdruppels, want er werd toch een tijdje aan gewerkt.
    De rest van de rekenles draaide rond bewerkingen, meer bepaald cijferend optellen en aftrekken tot op 0,01. De leerlingen werkten een aantal oefeningen af in hun werkschrift blz 57 en zullen de resterende opdrachten tegen aanstaande woensdag afwerken ( in potlood).
    Tijdens de taalles gingen ze in duo's werken. Ze moesten gerechten rangschikken onder de juiste noemer en in een tweede fase deze gerechten alfabetisch rangschikken. Nadien betekenissen van gerechten opzoeken in  het woordenboek.
    De namiddagles bestond uit een les verkeer rond vervoerscirkels en de gebruikelijke turnles.
    De resultaten van de toets rond het gemiddelde zijn klassikaal gezegd geweest ( niet van mijn gewoonte). Dit om de meeste leerlingen even wakker te schudden, want de resultaten waren helemaal niet goed. Ondanks vele waarschuwingen bleken een aantal leerlingen de oplossingsmanier rond gemiddelde niet geleerd te hebben. Alle leerlingen die onder de helft hadden MOETEN volgende week hun toets opnieuw maken.
    Hopelijk schudt deze toets iedereen wakker om er keihard tegenaan te gaan.
    Agenda:
    rekenen: kommagetallen tot op 0,01 19/03
                 ws blz 34,35,45,46
                 bruto,netto,tarra, verhoudingen 21/03
                 ws blz 32,33,52,53
    Taal: thematoets spelling thema 6 20/03
    doen:
    rekenen: afwerken blz 57 19/03
    schoolfeest zaterdag en zondag ?
                        10/05       11/05

    Kunnen jullie al eens kijken wanneer zoon/dochter kan deelnemen aan het schoolfeest?

    Prettig weekend allemaal.

    Meester Joeri

    14-03-2014 om 15:44 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dagen zonder vlees
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Tussen de oudercontacten door, probeer ik een verslagje van de dag te noteren.
    We begonnen de dag met het ophalen van onze huistaken rekenen ( huistaak 18 en achterkant blad +,-,x en : tot op 0,01) . Spijtig genoeg weer een viertal die één van de huistaken niet had gemaakt.
    De eerste les was een rekenles meten en metend rekenen gecombineerd met een les hoofdrekenen ( gisteren niet afgeraakt).
    We herhaalden de tabel der gewichten a.d.h.v. het gewicht van een aantal leerlingen en breidden zo onze tabel uit tot en met ton ( 1000kg)
    Er werden ook heel wat herleidingen gemaakt in onze werkschrift.
    Nadien gingen ze zelfstandig in hun werkschrift te werk om de hoofdrekenoefeningen rond kommagetallen op te lossen. Sommige leerlingen moeten dit vanavond nog afwerken.
    Tijdens de taalles stond er een bezoekje gepland aan het restaurant van Julio Chaos. Een echte topchef gespecialiseerd in paella.
    Zijn grote nadeel is dat hij zeer wanordelijk is!
    Met dit onderwerp oefenden de kids samenstellingen in. Samenstellingen aanduiden, maar ook zelf samenstellingen maken.
    Na de middag werd het geheugen getest rond "België". De open en gesloten boek toets stonden immers geprogrammeerd.
    Voor we weer gingen oefenen voor het schoolfeest,  maakten we nog kennis met de website " Dagen zonder vlees". De link met de vasten werd snel gelegd.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: gemiddelde blz 43-44 14/03
    kommagetallen tot op 0,01 blz 34,35,45,46 19/03
    bruto,netto,tarra, verhoudingen blz 32,33,52,53 21/03
    taal: thematoets spelling thema 6 20/03
    doen:
    rekenen: afwerken blz 56 14/03

    Turnzak.


    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    13-03-2014 om 19:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schoolfotograaf
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Het verslagje van vandaag zal zeer kort zijn, want we hebben vandaag echt niet veel gedaan.
    Oorzaak hiervan was het bezoek van de schoolfotograaf, die alle kinderen individueel, met hun klas maar ook met broers en/of zussen fotografeert. Sommige leerlingen moesten daarvoor naar vestigingsplaats 1. Zo had ik na de speeltijd amper een tiental leerlingen in de klas. Daarom spraken alle leerkrachten af om hen de resterende tijd te  laten genieten van het zonnetje.
    Voor het fotograferen hadden we een hoofdrekenles rond +,-,x en : tot op 0,01. De kids kregen een werkblaadje waar we samen de voorkante oplosten en zij zelf de achterkant moesten oplossen.
    De meeste leerlingen waren hiermee nog niet klaar en worden vriendelijk verzocht dit thuis af te werken tegen morgen.
    Leerlingen die wel klaar zijn, hebben een correctiesleutel meegekregen en moeten hun opdrachten verbeteren.
    Agenda:
    leren:
    WO: Open - en gesloten boektoets thema 6 13/03
    Rekenen: het gemiddelde ws blz 43-44 14/03
    doen:
    rekenen: +,-,x en : tot op 0,01 13/03
    huistaak 18 13/03

    niet vergeten: 17 en 18 maart schoolvrije dagen, morgen oudercontact


    Nog een prettige namiddag gewenst!

    Meester Joeri


    12-03-2014 om 15:18 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    11-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarigen van de dag
    Vandaag was het de beurt aan Mona De Greef en Julie Van der Stappen! Dikke proficiat van heel de klas!!!











    11-03-2014 om 17:47 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.breuken
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met rekenles getallenkennis: breuken vergelijken en ordenen. In deze les werd er heel veel gewerkt met concreet materiaal (breukenkoffer). Zo konden de kinderen goed zien dat er verschillende gelijke breuken zijn. ( vb 1/4 en 2/8). De kinderen tekenden op getallenassen en in gelijke delen verdeelde figuren opgegeven breuken, vergeleken verschillende breuken op de breukenladder, ontdekten hoe je gelijknamige breuken en breuken met dezelfde teller vergelijkt en werkten tenslotte de oefeningen in hun werkschrift af. Een hele boterham dus.
    Het was al ver in de voormiddag eer we met dit alles klaar waren. Hoog tijd om ons WO af te werken. We maakten samen de herhalingsles af en overliepen de te leren leerstof.
    In de namiddag ging het in de godsdienstles over ' Aswoensdag'. Wat heeft aswoensdag te maken met carnaval? Vastenavond? Veertigdagentijd? Askruisje?... zijn vragen die beantwoord geweest zijn.
    Slotnummer voor vandaag, was de vergadering van de firma " Hapklaar nv". De directeur van het bedrijf sprak zijn personeelsleden toe en gaf hen een aantal opdrachten. Een eerste opdracht was een "teambuildingsopdracht" . De werknemers moesten hun buur of buurvrouw complimenteren. Nadien mochten ze hetzelfde compliment (maar overdreven) herhalen.
    De uiteindelijke opdracht voor vandaag was een reclamespot te maken voor het gekozen gerecht.
    In groepjes werd hieraan gewerkt. Wordt vervolgd!
    Agenda:
    leren:
    WO: Open - en gesloten boektoets thema 6 13/03
    doen:
    rekenen: verbeteren werkschrift blz 47-50 12/03
                   huistaak 18                                     13/03

    niet vergeten:  woensdag schoolfotograaf, 17 en 18 maart schoolvrije dagen

    Tot morgen allemaal en iedereen proper ondergoed aan voor de fotograaf he ...

    Meester Joeri

    11-03-2014 om 17:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    10-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarigen van de dag
    Ilena D'Haeseleer en Thomas Sterckx vierden hun 10 jaar tijdens de vakantie.
    Een dikke proficiat van heel de klas.












    10-03-2014 om 19:11 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Back again!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Blij weer een verslagje te kunnen en mogen schrijven voor jullie. Ik ben nog niet volledig hersteld, maar toch voldoende om de kids te entertainen.
    Het blok voor de kleine speeltijd bestond hoofdzakelijk uit administratie, de klas terug op orde zetten, de kinderen van plaats veranderen, ... m.a.w. terug acclimatiseren.
    Na de speeltijd kregen we in de taalles een tekst rond " Michelin". Bedoeling van de les was om een informatieve tekst omzetten in een schema en in een tweede fase sleutelwoorden per alinea aan te duiden.
    Tijdrovende bezigheid was dat!
    Onder een stralend " winter"zonnetje mochten onze vriendjes en vriendinnetjes (na de middag)met juf Edel naar de Creales.
    Verder in de namiddag kregen de leerlingen hun nieuw leesniveau te horen, werden er boekjes gewisseld en de agenda geschreven. Het slotoffensief van deze dag bestond uit het leren synchroon bewegen op muziek, waarbij we vandaag de eerste voorbereidingen troffen voor het schoolfeest ( wordt zeker en vast vervolgd)
    Agenda:
    leren:
    WO: Open - en gesloten boektoets thema 6 13/03
    doen:
    rekenen: verbeteren werkschrift blz 47-50 12/03
    taal: afbeelding voedingsmiddel of recept 11/03

    niet vergeten: brief oudercontact, woensdag schoolfotograaf, 17 en 18 maart schoolvrije dagen.

    Zo, we zijn weer vertrokken.
    Tot morgen allemaal.

    Meester Joeri

    10-03-2014 om 18:18 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    25-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oudercontact op 13 maart 2014
    Beste lezer(es),

    Door een onfortuinlijke botsing tijdens een voetbalwedstrijd dit weekend, leef ik momenteel met een gebroken rib.
    Gevolg hiervan is dat ik geen les kan geven deze week. Een geluk bij een ongeluk, volgende week is het krokusvakantie en nadien hoop ik terug voor de klas te kunnen staan. 
    Door mijn afwezigheid deze week zal het oudercontact doorgaan donderdag 13 maart. Ik noteer hieronder het uur waarop ik jullie dan verwacht. 

    16.00: Britt 
    16.10: Issa
    16.20: Wout
    16.25: Amber
    16.35: Spiro
    16.45: Tristan
    16.55: Jules
    17.05: Kenzo
    17.15: Milla
    17.25: Julie
    17.35: Yari
    17.45: Anke
    17.55: Xander
    18.05: Nils
    18.15: Jaron
    18.25: Gitte
    18.35: Ward
    18.40: Tiemen
    18.45: Ilena

    Bedankt voor het begrip en sorry voor het ongemak!

    Alvast prettige vakantie voor mijn kids en jullie ook natuurlijk!

    Meester Joeri

    25-02-2014 om 09:43 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    21-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagje vrijaf
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Gisterenochtend begonnen met de toets hoofdrekenen ( reeds meegegeven naar huis!) en het dictee van de eerste twee lessen van thema 6.
    De resterende tijd in de rekenles werd opgevuld met het oplossen van de oefeningen in de werkschrift. ( Structuur van ...)
    In de taalles draaide het vandaag rond spelling. We gingen de verschillende onthoudklanken opnieuw oefenen.
    Net voor de speeltijd gingen wen ons wapenschild uit de godsdienstles van woensdag verder aanvullen.
    De namiddagactiviteit bestond hoofdzakelijk uit WO. Het verder afwerken van de oefeningen op de Vlaamse provincies, het aanbrengen van de Waalse provincies en ook deze oefeningen tot een goed einde brengen. U merkt het , een serieuze boterham!
    Agenda:
    WO: Waalse provincies 25/02
    doen:
    taal: bloontaak 26/02
    WO: puzzelen met provincies 25/02
    toets tekenen brief leesopdracht!

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri

    21-02-2014 om 14:24 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs