Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    12-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schoolfotograaf
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Het verslagje van vandaag zal zeer kort zijn, want we hebben vandaag echt niet veel gedaan.
    Oorzaak hiervan was het bezoek van de schoolfotograaf, die alle kinderen individueel, met hun klas maar ook met broers en/of zussen fotografeert. Sommige leerlingen moesten daarvoor naar vestigingsplaats 1. Zo had ik na de speeltijd amper een tiental leerlingen in de klas. Daarom spraken alle leerkrachten af om hen de resterende tijd te  laten genieten van het zonnetje.
    Voor het fotograferen hadden we een hoofdrekenles rond +,-,x en : tot op 0,01. De kids kregen een werkblaadje waar we samen de voorkante oplosten en zij zelf de achterkant moesten oplossen.
    De meeste leerlingen waren hiermee nog niet klaar en worden vriendelijk verzocht dit thuis af te werken tegen morgen.
    Leerlingen die wel klaar zijn, hebben een correctiesleutel meegekregen en moeten hun opdrachten verbeteren.
    Agenda:
    leren:
    WO: Open - en gesloten boektoets thema 6 13/03
    Rekenen: het gemiddelde ws blz 43-44 14/03
    doen:
    rekenen: +,-,x en : tot op 0,01 13/03
    huistaak 18 13/03

    niet vergeten: 17 en 18 maart schoolvrije dagen, morgen oudercontact


    Nog een prettige namiddag gewenst!

    Meester Joeri


    12-03-2014 om 15:18 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    11-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarigen van de dag
    Vandaag was het de beurt aan Mona De Greef en Julie Van der Stappen! Dikke proficiat van heel de klas!!!











    11-03-2014 om 17:47 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.breuken
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met rekenles getallenkennis: breuken vergelijken en ordenen. In deze les werd er heel veel gewerkt met concreet materiaal (breukenkoffer). Zo konden de kinderen goed zien dat er verschillende gelijke breuken zijn. ( vb 1/4 en 2/8). De kinderen tekenden op getallenassen en in gelijke delen verdeelde figuren opgegeven breuken, vergeleken verschillende breuken op de breukenladder, ontdekten hoe je gelijknamige breuken en breuken met dezelfde teller vergelijkt en werkten tenslotte de oefeningen in hun werkschrift af. Een hele boterham dus.
    Het was al ver in de voormiddag eer we met dit alles klaar waren. Hoog tijd om ons WO af te werken. We maakten samen de herhalingsles af en overliepen de te leren leerstof.
    In de namiddag ging het in de godsdienstles over ' Aswoensdag'. Wat heeft aswoensdag te maken met carnaval? Vastenavond? Veertigdagentijd? Askruisje?... zijn vragen die beantwoord geweest zijn.
    Slotnummer voor vandaag, was de vergadering van de firma " Hapklaar nv". De directeur van het bedrijf sprak zijn personeelsleden toe en gaf hen een aantal opdrachten. Een eerste opdracht was een "teambuildingsopdracht" . De werknemers moesten hun buur of buurvrouw complimenteren. Nadien mochten ze hetzelfde compliment (maar overdreven) herhalen.
    De uiteindelijke opdracht voor vandaag was een reclamespot te maken voor het gekozen gerecht.
    In groepjes werd hieraan gewerkt. Wordt vervolgd!
    Agenda:
    leren:
    WO: Open - en gesloten boektoets thema 6 13/03
    doen:
    rekenen: verbeteren werkschrift blz 47-50 12/03
                   huistaak 18                                     13/03

    niet vergeten:  woensdag schoolfotograaf, 17 en 18 maart schoolvrije dagen

    Tot morgen allemaal en iedereen proper ondergoed aan voor de fotograaf he ...

    Meester Joeri

    11-03-2014 om 17:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    10-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarigen van de dag
    Ilena D'Haeseleer en Thomas Sterckx vierden hun 10 jaar tijdens de vakantie.
    Een dikke proficiat van heel de klas.












    10-03-2014 om 19:11 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Back again!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Blij weer een verslagje te kunnen en mogen schrijven voor jullie. Ik ben nog niet volledig hersteld, maar toch voldoende om de kids te entertainen.
    Het blok voor de kleine speeltijd bestond hoofdzakelijk uit administratie, de klas terug op orde zetten, de kinderen van plaats veranderen, ... m.a.w. terug acclimatiseren.
    Na de speeltijd kregen we in de taalles een tekst rond " Michelin". Bedoeling van de les was om een informatieve tekst omzetten in een schema en in een tweede fase sleutelwoorden per alinea aan te duiden.
    Tijdrovende bezigheid was dat!
    Onder een stralend " winter"zonnetje mochten onze vriendjes en vriendinnetjes (na de middag)met juf Edel naar de Creales.
    Verder in de namiddag kregen de leerlingen hun nieuw leesniveau te horen, werden er boekjes gewisseld en de agenda geschreven. Het slotoffensief van deze dag bestond uit het leren synchroon bewegen op muziek, waarbij we vandaag de eerste voorbereidingen troffen voor het schoolfeest ( wordt zeker en vast vervolgd)
    Agenda:
    leren:
    WO: Open - en gesloten boektoets thema 6 13/03
    doen:
    rekenen: verbeteren werkschrift blz 47-50 12/03
    taal: afbeelding voedingsmiddel of recept 11/03

    niet vergeten: brief oudercontact, woensdag schoolfotograaf, 17 en 18 maart schoolvrije dagen.

    Zo, we zijn weer vertrokken.
    Tot morgen allemaal.

    Meester Joeri

    10-03-2014 om 18:18 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    25-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oudercontact op 13 maart 2014
    Beste lezer(es),

    Door een onfortuinlijke botsing tijdens een voetbalwedstrijd dit weekend, leef ik momenteel met een gebroken rib.
    Gevolg hiervan is dat ik geen les kan geven deze week. Een geluk bij een ongeluk, volgende week is het krokusvakantie en nadien hoop ik terug voor de klas te kunnen staan. 
    Door mijn afwezigheid deze week zal het oudercontact doorgaan donderdag 13 maart. Ik noteer hieronder het uur waarop ik jullie dan verwacht. 

    16.00: Britt 
    16.10: Issa
    16.20: Wout
    16.25: Amber
    16.35: Spiro
    16.45: Tristan
    16.55: Jules
    17.05: Kenzo
    17.15: Milla
    17.25: Julie
    17.35: Yari
    17.45: Anke
    17.55: Xander
    18.05: Nils
    18.15: Jaron
    18.25: Gitte
    18.35: Ward
    18.40: Tiemen
    18.45: Ilena

    Bedankt voor het begrip en sorry voor het ongemak!

    Alvast prettige vakantie voor mijn kids en jullie ook natuurlijk!

    Meester Joeri

    25-02-2014 om 09:43 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    21-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagje vrijaf
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Gisterenochtend begonnen met de toets hoofdrekenen ( reeds meegegeven naar huis!) en het dictee van de eerste twee lessen van thema 6.
    De resterende tijd in de rekenles werd opgevuld met het oplossen van de oefeningen in de werkschrift. ( Structuur van ...)
    In de taalles draaide het vandaag rond spelling. We gingen de verschillende onthoudklanken opnieuw oefenen.
    Net voor de speeltijd gingen wen ons wapenschild uit de godsdienstles van woensdag verder aanvullen.
    De namiddagactiviteit bestond hoofdzakelijk uit WO. Het verder afwerken van de oefeningen op de Vlaamse provincies, het aanbrengen van de Waalse provincies en ook deze oefeningen tot een goed einde brengen. U merkt het , een serieuze boterham!
    Agenda:
    WO: Waalse provincies 25/02
    doen:
    taal: bloontaak 26/02
    WO: puzzelen met provincies 25/02
    toets tekenen brief leesopdracht!

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri

    21-02-2014 om 14:24 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roald Dahl voorbereiding
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    De voormiddag is voorbij gevlogen. We startten met de toets cijferen om vervolgens richting vestigingsplaats 1 te stappen.
    We trokken die richting omdat er vandaag een computerles geprogrammeerd stond.
    In deze les leerden we een afbeelding zoeken op het internet ( via Google) om nadien te kopiƫren en te plakken in een Word document. Deze afbeelding ( foto van Roald Dahl) werd ook afgeprint.
    Verder moesten de leerlingen in duo's informatie rond Roald Dahl opzoeken om in hun bundel aan te vullen.
    Tenslotte kregen ze een aantal flarden van layouts van boeken gemaakt door onze schrijver.
    De leesopdracht voor deze periode gaat dus als volgt:
    De leerlingen kiezen een boek van Roald Dahl en lezen dit.
    Ze zorgen ervoor dat hun bundel volledig ingevuld is tegen 1 april 2014 ( geen grap!!!).
    Op donderdag 3 april gaan ze hun boek voorstellen aan de leerlingen van het vijfde leerjaar in een "Boekencafeetje".
    Verdere info hierover volgt later.
    Er stond ook nog een rekenles op het programma. Vandaag ging het over de structuur van 0,2-0,4-0,6-0,8-1 en 0,25-0,50-0,75-1,00
    De oefeningen op het instructieblad zijn zo goed als opgelost, de oefeningen in de werkschrift zullen voor morgen zijn.
    Agenda:
    Rekenen: hoofdrekenen: +,-,x en : tot op 0,1 20/02
    Taal: thema 6: week 1 en 2 spelling 20/02
    WO: Vlaamse provincies 20/02
    Doen:
    Taal: Roald Dahl werkbundel 01/04
    rekenen: huistaak 16 + bundel herhalingsoefeningen 20/02
    toets tekenen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    19-02-2014 om 15:32 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    18-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verleden en tegenwoordige tijd
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend had ik MDO's. Dit is een overleg met het zorgteam waar de leerlingen met "problemen" worden besproken.
    Ondertussen waren mijn leerlingen aan het werk in hun herhalingsbundel ' Hoofd en cijferrekenen tot op 0,1'.
    Na de speeltijd herhaalden we nogmaals de vierhoeken en gingen we aan de slag met taal.
    Deze les draaide rond tegenwoordige en verleden tijd met als afsluiter een toets rond dit thema.
    Tijdens de godsdienstles ging het weer over symbolen. De kids kregen een lied te horen waarbij de eerste strofes rond 'valse' symbolen ging en de laatste strofes rond 'echte ' symbolen.
    In de WO les verbeterden we de oefeningen rond " waterwegen" en gingen we de Vlaamse provincies al eens bekijken.
    Agenda:
    Rekenen: hoofdrekenen: +,-,x en : tot op 0,1 20/02
    cijferen: +,- en x tot op 0,1 19/02
    Taal: thema 6: week 1 en 2 spelling 20/02
    WO: Vlaamse provincies 20/02
    Doen:
    Taal: Bloon - taak 19/02
    rekenen: huistaak 16 + bundel herhalingsoefeningen 20/02
    brief carnaval

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    18-02-2014 om 20:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EHBO
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Verslagje vandaag uit de klas. ( Straks personeelsvergadering!)
    Deze ochtend werden jullie kids opgevangen door juf Tinne en juf Veerle. Ikzelf had bijscholing EHBO.
    In de namiddag speelden we leuke taalspelletjes in ons taalschrift, deden we aan niveaulezen en werd er ook nog getekend voor carnaval.
    Agenda:
    Rekenen: hoofdrekenen: +,-,x en : tot op 0,1 20/02
                  cijferen: +,- en x tot op 0,1 19/02
    Taal: thema 6: week 1 en 2 spelling 20/02
    WO: soorten wegen 18/02
    Doen:
    Taal: Bloon - taak 19/02

    PS Volgende week vrijdag carnavalstoet, elk leerjaar heeft een thema... Wij zijn cowboy's and  cowgirls!
    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    17-02-2014 om 16:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waterwegen en raadsels
    Goedenavond beste lezer(es),

    Begonnen vandaag met het verbeteren van de huistaak rekenen ( ik had blijkbaar op de weblog verkeerde bladzijdes doorgegeven, mijn excuses hiervoor) en ondertussen het +,-,x en : tot op 0,1 herhaald.
    De nieuwe leerstof voor vandaag was het cijferend vermenigvuldigen tot op 0,1. Ik had de indruk dat dit bij de meeste leerlingen wel vlot ging.
    Tijdens de spellingsles draaide het weer rond verenkeling en verdubbeling. In deze les speelden we allerlei taalspelletjes om de verenkeling en verdubbeling te oefenen. ( woordzoeker,codekrakers, raadsels, ...)
    Het was al een heel stuk in de namiddag toen de laatste letter van het flitsdictee werd geschreven.
    Hoog tijd om de starten met de wo les.
    Na een korte herhaling van het geleerde uit vorige les, gingen we ons vandaag bezighouden met de wegen.
    We herhaalden de kringloop van het water ( via een filmpje op Beeldbank) om te komen tot de waterwegen in ons land.
    De kinderen leerden het verschil tussen natuurlijke waterlopen en aangelegde waterlopen en konden waterlopen benoemen als zijnde natuurlijk of aangelegd door de mens.
    Ook de verkeerswegen passeerden de revue.
    Agenda:
    leren:
    taal: thema 5 taalbeschouwing 14/02
    WO: Soorten wegen   18/02
    doen:
    rekenen: werkschrift blz 38 14/02
           taal: voicemailbericht 14/02
    brief oudercontact (14/02)

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    13-02-2014 om 20:17 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    12-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rekenen met kommagetallen
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met het verbeteren van de huistaak rond kommagetallen tot op 0,01 en dit zowel voor de blauwe als de groene scheurblok.
    Vervolgens stoomden we door voor een les hoofdrekenen met de vier hoofdbewerkingen tot op 0,1.
    Zoals steeds kregen de kids een (theorie)blaadje dat klassikaal werd ingevuld. Geregeld liet ik de leerlingen een oefening zelfstandig oplossen en dat lukte vrij aardig. Groot was mijn verbazing toen we in onze werkschrift begonnen te werken.
    Een aantal leerlingen deden niet meer wat was aangeleerd met alle gevolgen vandien.
    Het is zeer belangrijk dat ze deze basis meehebben, want er wordt steeds op verder gebouwd.
    Alle oefeningen die aangeduid werden in de schrift, zijn nog niet af en moeten thuis afgewerkt worden. Graag een klein beetje opvolging hierover. De aangeleerde techniek is de kommagetallen omzetten naar tiende en nadien terug omzetten naar kommagetallen.
    Na de speeltijd volgden nog twee taallessen.  Een luisterles waar wij de voicemailberichten van Rik beluisterden en dit in het communicatieschema plaatsen en een les lezen waarin we het teksttype ' recensie' leerden kennen.
    Oh ja, wij speelden ook het spel ' Ik ga naar de winkel en breng mee..." Als er kinderen mij morgen de volledige lijst nog kunnen opsommen, wacht hen een leuke verrassing!
    Agenda:
    leren:
    taal: thema 5 taalbeschouwing 14/02
    WO: Vlaams - Brabant 13/02

    doen:
    rekenen: werkschrift blz 38-39 13/02
    taal: tegenwoordige tijd en verleden tijd 13/02
            voicemailbericht                               14/02
    brief oudercontact (14/02)


    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    12-02-2014 om 15:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provincie Vlaams - Brabant
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met een belangrijke les. Een les getallenkennis rond kommagetallen tot op 0,01. Waar er met de tiende nog perfect kon gedemonstreerd worden met de breukenkoffer, is dat voor honderdste al heel wat moeilijker.
    Het aanschouwelijk materiaal dat gebruikt werd, was de stokmeter. Die is verdeeld in 10dm ( tiende) en ook in 100cm (honderdste). Op die manier probeerde ik de leerlingen het principe rond honderdste uit te leggen.
    Het probleem dat onmiddellijk opdook bij sommige was, dat men tiende en honderdste met elkaar ging verwisselen.
    Nochtans is de regel simpel tiende = 1 cijfer na de komma, honderdste = 2 cijfers na de komma.
    De kinderen kregen hier vandaag een scheurblokblaadje blz 70 als huistaak mee. Oefenen is de boodschap!
    De taalles had als hoofdonderwerp het onderscheiden van tegenwoordige en de verleden tijd.
    Toch werd het onderwerp en de persoonsvorm ook geoefend. De kids ontdekten dat men de verleden tijd konden ontdekken aan de tijdsbepalingen ( gisteren, vorige week, ...) of het werkwoord ( at, sliep, werkte, ...)
    Er stonden heel wat oefeningen in de werkschrift die door ons opgelost werden.
    Ook hier is een huistaak aan gekoppeld. ( tegen donderdag 13/02)
    In de godsdienstles begonnen we een nieuw thema getiteld " Symbolen".  In hun werkschrift kregen ze verschillende symbolen ( voorwerpen, handelingen, woorden en gebaren), die ze aan elkaar moesten koppelen volgens bepaalde thema's.
    Ze kregen ook de opdracht zich in te beelden dat als een stam die al eeuwen verborgen leeft in een onontgonnen oerwoud aan de andere kant van de wereld geconfronteerd wordt met deze symbolen. Zou die stam deze symbolen herkennen?
    Al snel kwamen ze tot de conclusie dat om symbolen te kennen en te begrijpen, men het achterliggende verhaal moet weten.
    Voor wo begonnen we een nieuw thema. Dit thema volgt perfect in het spoor van ons vorig thema. Zo begonnen we ook onze les. We herhaalden nog eens de belangrijkste zaken op de kaart van Ternat, om dit dan achteraf door te trekken naar de kaart van de provincie Vlaams - Brabant.
    Tegen donderdag worden de kinderen verondersteld om het geleerde rond de provincie Vlaams - Brabant te kunnen zeggen en aanduiden. ( Nog geen toets, maar wel belangrijk om op voort te bouwen!)
    Tot slot werd ook de brief van het oudercontact overlopen. Er is mogelijkheid tot gesprek met mij vanaf 16.00 tot 19.00.
    Ik zal de aanwezigen opnieuw een richtuur geven en zoveel mogelijk rekening houden met het gevraagde uur.
    Ten laatste maandag 24 februari krijgt u het definitieve afspraakuur te lezen.
    Agenda:
    leren:
    taal: thema 5 taalbeschouwing 14/02
    WO: Vlaams - Brabant 13/02
    Rekenen: kommagetallen tot op 0,01 12/02
    doen:
    rekenen: scheurblok blz 70 12/02
    taal: tegenwoordige tijd en verleden tijd  13/02
    brief oudercontact (14/02)

    Tot morgen allemaal,
    meester Joeri



    11-02-2014 om 18:59 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    10-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voedingsenquƃĀŖte
    Goedenavond beste lezer(es),

    We begonnen de schoolweek met wegsteken van een aantal teruggekregen toetsen en de afname van de toets meetkunde rond de vierhoeken.
    Net op tijd klaar om naar de zwemles te trekken.
    Door het langdurig treuzelen in de kleedkamers kwamen we pas om 11.30 op school toe. Juist tijd genoeg om het systeem van bruto - netto - tarra uit te leggen.
    Na de middag maakten we dan de oefeningen in de rekenschrift. We lieten oefening drie nog open zodat de leerlingen thuis nog even konden oefenen op bruto - netto - tarra.
    We verbeterden de huistaak taal in de werkschrift, controle op het kaften van de nieuwe taalboek ( 6 leerlingen niet in orde!!) en werden werknemers van een bedrijf.
    In opdracht van dat bedrijf moeten we op zoek naar een nieuw voedingsproduct om te verkopen.
    De kinderen werden per drie ( Ć©Ć©n groepje per twee) verdeeld om een voedingsenquĆŖte op te stellen. Zo kunnen ze later uit de verzamelde gegevens hun conclusie trekken om een voedingsproduct te kiezen.
    Elke leerling(e) heeft een enquĆŖteblad mee dat als huistaak moet ingevuld worden.
    Wordt zeker en vast vervolgd.
    Agenda:
    leren:
    taal: thema 5 taalbeschouwing 14/02
    doen:
    rekenen: afwerken ws blz 33 11/02
    taal: enquĆŖte invullen 11/02
    toetsen tekenen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    10-02-2014 om 17:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    07-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De brug got's talent
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een spectaculaire dag gehad vandaag. In de voormiddag ons afdak afgevlogen door de stormwind, de brandweer langsgekomen om de resterende stukken er af te doen, de kinderen die niet op de speelplaats mochten tijdens de voormiddagspeeltijd, weinig aandacht in de lessen door al deze gebeurtenissen. U begrijpt dat het geen alledaagse vrijdagvoormiddag was.
    In de namiddag een fantastisch spektakel in de feestzaal. De show The brug got's talent was een echte voltreffer.
    Jong en oud gaven het beste van zich zelf. Dikke proficiat aan alle kandidaten en de organisatie!
    Agenda:
    leren:
    rekenen: kenmerken van de vierhoeken 10/02
    taal: thematoets taalbeschouwing 14/02
    doen:
    rekenen: blz 29 afwerken + blaadje scheurblok blz 66-67 10/02
    taal: werkschrift blz 4-5 10/02
    zwemmen 

    Niet vergeten om het nieuwe taalboek te kaften tegen maandag.

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri

    07-02-2014 om 18:14 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    06-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verteltas
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een beetje later dan verwacht, maar toch verschijnt er nog een verslagje.
    Dit verslagje heeft als hoofdthema: ' De verteltas'. De reden hierachter is zeer eenvoudig... We kregen massaal positieve opmerkingen rond onze organisatie. Meer zelfs, de leerkrachten van het eerste leerjaar vroegen ons om dit in de nabije toekomst nogmaals te herhalen. Wat we zeker en vast zullen doen.
    Ook de leerlingen van het vierde leerjaar zelf deden het schitterend. Dankzij hun grondige voorbereiding en het creatief zijn met hun prentenboek bezorgden zij de leerlingen van het eerste leerjaar een toffe tijd.
    Dikke proficiat aan iedereen!!
    Voorts leerden we in de rekenles optellen en aftrekken met kommagetallen tot op 0,1 hoofdrekenen. Dat verliep bij de meeste kinderen zeer vlot. Hopelijk blijft dit zo.
    De kinderen kregen ook twee toetsen WO voor zich, waarbij de open boek toets zich profileerde als moeilijke!
    Tenslotte gaf ik de inleiding van les 2 van het nieuwe taalthema 6. Wordt vervolgd!
    Agenda:
    leren:
    taal: spelling thema 5 dictee 07/02
    rekenen: kenmerken van vierhoeken 10/02
    doen:
    rekenen: afwerken blz 28 07/02
    brieven 07/02 geld voor drank/chips

    Morgen de brug got's talent, tijdens de pauze hebben de leerlingen de mogelijkheid om drankje en een chipske te kopen aan de democratische prijs van 1euro. De opbrengst gaat naar naar ons goede doel.
    Hieronder enkele sfeerbeelden van deze namiddag.
    Op de weblogs van de collega's van het eerste en vierde leerjaar zult u ook nog foto's kunnen vinden.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

















    06-02-2014 om 20:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    05-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leestesten
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen we de dag met een grote verhuis. Verschillende leerlingen zwermden uit over de hele school. Dit kwam omdat er leestesten werden afgenomen vandaag.
    Het principe was simpel... De leerlingen kregen een tekst voorgeschoteld die ze gedurende 8 minuten moesten lezen en ondertussen het correct passend woord in de zin onderlijnen. De bedoeling is om zoveel mogelijk zinnen te lezen en dus antwoorden te onderlijnen.
    Door de leestesten ging de speeltijd ook vroeger van start.
    Na de speeltijd begonnen we voor het eerst met de kommagetallen tot op 0,1. A.d.h.v. het materiaal dat gebruikt wordt om breuken aan te brengen, bracht ik ook de tiende aan. Al snel werd het voor de kinderen duidelijk dat breuken eigenlijk hetzelfde zijn als kommagetallen.
    We maakten klassikaal ons werkblaadje af om vervolgens in de werkschrift zelfstandig van start te gaan.
    Ze kregen rond dit onderwerp ook een huistaak mee.
    Agenda:
    leren:
    WO: Welkom in onze gemeente ! 06/02
    taal: spelling thema 5 dictee 07/02
    rekenen: kenmerken van vierhoeken 10/02
    doen:
    taal: verteltas 06/02
    rekenen: huistaak 15 06/02
    brieven 07/02 toets tekenen

    Morgen de grote dag! Eindelijk mogen we de theorie aan de praktijk toetsen... We gaan morgennamiddag onze verteltassen voorstellen aan de kinderen van het eerste leerjaar. Super!
    Toch nog even de aandacht vestigen op de kenmerken van een goede voorlezer en niet te vergeten morgen toets van WO!!!

    Tot morgen allemaal.
    Meester Joeri

    05-02-2014 om 16:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    04-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moeilijke dag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen met wat vertraging aan ons werk begonnen. Dit kwam door het ophalen van geld voor de BBQ, het doorbellen van de maaltijden, ...
    Uiteindelijk konden we dan toch beginnen aan de thematoets lezen van thema 5. Het eerste gedeelte bestond uit het expressief voorlezen van een gedicht, gevolgd door verteltips, een oefening rond alfabetisch rangschikken en opzoeken in het woordenboek.
    Terwijl de leerlingen aan de schriftelijke opdrachten bezig waren, riep ik hen om een stukje voor te lezen.
    Rond 10 over 10 begonnen we aan de les spelling in een nieuw werkschrift en een nieuw thema. Na het grote dictee van thema 5 zal ik de vorige spellingschriften ophalen en in de kas bewaren. Zo krijgen ze wat meer ruimte in hun bank.
    De les spelling van vandaag draaide rond de " Verenkeling".
    Net voor de middag begonnen we aan het slotoffensief rond het thema: Welkom in onze gemeente.
    De verschillende gebieden ( ruimtelijke ordening) van Ternat werden op de kinderen hun plattegrond aangeduid en ingekleurd. ( De legende hadden ze reeds in hun schrift gezet)
    Een herhalingsoefening rond het thema en het overlopen van de leerstof bracht ons al ver in de namiddag.
    We deden nog aan niveaulezen (gisteren niet gebeurd) en de kinderen mochten opnieuw oefenen voor de verteltas.
    Agenda:
    leren:
    WO: Welkom in onze gemeente ! 06/02
    taal: spelling thema 5 dictee 07/02
    rekenen: kenmerken van vierhoeken 10/02
    doen:
    taal: verteltas 06/02
    brieven 07/02 toets tekenen

    Er was vandaag veel rumoer en onrust in de klas, maar heb geen flauw vermoeden hoe het komt. Ook onderling waren er geregeld disputen. Hopelijk morgen beter!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    04-02-2014 om 18:00 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    03-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen crea
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het ophalen van de rapporten ( bijna iedereen in orde!) en het overlopen van de dagplanning.
    Vandaag werd er heel wat afgetest. We controleerden de leerlingen hun rekenniveau ( totaalpakket en hoofdrekenen tegen de tijd) en hun taalniveau ( verschillende woorden en zinnen werden gedicteerd).
    Als toetje was er ook nog een luistertoets gepland.
    Al deze opdrachten  namen serieus wat tijd in beslag. Pas als de speeltijd in de namiddag begon, waren we klaar.
    Het laatste gedeelte werkten de kids verder aan hun verteltas.
    Agenda:
    leren:
    WO: Welkom in onze gemeente ! 06/02
    taal: spelling thema 5 dictee  07/02
    rekenen: kenmerken van vierhoeken 10/02
    doen:
    taal: verteltas 06/02
    brieven 07/02

    Zoals u kan lezen, werd er ook wat administratie meegegeven. De nieuwsbrief en een brief rond de krakdag op 28 februari.
    Op die 28 februari organiseert de "Krak" een barbecue ten voordele van ontwikkelingshulp. Onze meisjes en jongens hebben de traditie om hier aan deel te nemen, dit jaar is niet anders.
    Graag het inschrijvingsstrookje en gepast geld mee naar school geven ten laatste tegen vrijdag 7 februari.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    03-02-2014 om 19:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    31-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug !!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Twee dagen van technische panne (defecte computer) hebben ervoor gezorgd dat er geen verslagje was. Mijn excuses hiervoor.
    Vanmorgen begonnen met de controle van de toetsenmappen en het ophalen van de huistaken. ( Opnieuw...)
    Na de ophaalbeurt gingen de kinderen per twee aan de slag om verschillende soorten vierhoeken te onderzoeken op de kenmerken en te benoemen.
    Alles werd nadien klassikaal besproken en verbeterd. De kinderen vulden dan ook nog zelfstandig de opdrachten in hun werkschrift in.
    Het tweede gedeelte van de voormiddag was voor taal bestemd. Na dat we gisteren de taalschrift uit hadden, was het nu de beurt aan de spellingschrift. De laatste les in dit boek draaide rond woorden met ' verdubbeling'.
    In de namiddag gingen we eerst niveaulezen doen, om achteraf volop te werken voor ons verteltasmoment.
    Volgende week donderdag gaan we als volleerde vertellers, de leerlingen van het eerste leerjaar entertainen met onze boek en verteltas. Spannend!
    Het slotakkoord van deze vrijdag, was traditiegetrouw voor meester Floris bestemd.
    Agenda:
    leren:
    WO: thema 2 : Welkom in onze gemeente! 6/02
    Taal: thema 5 spelling 7/02
    doen:
    taal: woordzoeker 3/02
    paasboek, rapport (3/02), foto's van gezichten 3/02

    De foto's zijn voor de creales van maandag. Juf Edel vroeg foto's uit tijdschriften, kranten, ... van jong, oud, dik, dun, blank, zwart, ... Hoe groter de foto, hoe beter en liefst kleurenfoto's.
    Alvast bedankt!
    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri


    31-01-2014 om 18:14 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs