Al wat we zien bij anderen is afhankelijk van hoe schoon de vensters is waardoor men kijkt. Voordat we kritiek geeft is het noodzakelijk de kwaliteit van ons kijken na te gaan . Zo zullen we dan ook meteen een helder zicht de goedheid in het hart van anderen zien .
Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Mont Ventoux, Je bent een mythe, een legende Jou benader ik met respect Toch wil ik Je bedwingen, Al rij ik mij één meter verder dood dan die andere malloot
Mont Ventoux, Berg der bergen : Ik wil je op Jij met je kale kop
Mont Ventoux, Reus van de Provence ik ben reeds in trance.......... Wordt het een romance of een abondance ??
Mont Ventoux Morgen zul je ons reeds zien want we komen met velen om je te zien
Ik ben Curt , en gebruik soms ook wel de schuilnaam Armstrong - Pappy.
Ik ben een man en woon in Geraardsbergen (Belgie) en mijn beroep is logistiek cordinator Audi Brussel.
Ik ben geboren op 22/12/1957 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Fietsen . VWF . VTT. PC..
als het slecht gaat kan het alleen maar beter
FIETSEN MET CURT DAGBOEK VAN EEN FIETSER . 1 MEI 2014 VERTREK SANTIAGO
Cyclosportieven & Mountainbike & Wielertoerist Wat drijft een mens toch om te fietsen? Ontspanning, doorzetten, genieten, vriendschap, grenzen verleggen of zich klaarstomen voor een doel... In deze blog vind je de belevenissen van een wielertoerist .Een levensweg over mij en het fietsen.
de Audi Brussels fietstocht rond Geraardsbergen wordt langzaam een traditie en daarom nodigen we u ook dit jaar uit om op zaterdag 18 juni samen met de koersfiets te gaan rijden. De tocht zal ongeveer 85 km lang zijn en de deelnemers naar Henegouwen brengen. Het parcours zal licht heuvelachtig en toegankelijk moeten zijn voor de meerderheid van de fietsers onder u. De beklimming van de Muur van Geraardsbergen wordt als optie en bijkomende lus op het einde aangeboden en is dus niet verplicht....
Het is Curt Maes (B/GL-3) die het traject heeft uitgestippeld. Bij voorbaat dank hiervoor ! We beloven u, het wordt geen koers. De snelheid zal gematigd zijn. We rijden in één groep onder het welbekende motto "samen uit, samen thuis".
"Thuis" is in dit geval ook het startpunt:
Sportcomplex Velina
Hogestraat 139
9500 Geraardsbergen
Tel.: 054/415827
We vertrekken om 9 uur. Tegen 13 uur zou iedereen terug moeten zijn. Douches en parkeerplaatsen staan te uwer beschikking. Na de tocht kan u ook iets eten (klassiekers: pasta, croque, enz.).
Malderen terug een vlakke omloop met lastige stukken tegen de wind 19 de plaats
Liedekerke was iets anders . Een van de mooiste die ik al voorgeschoteld gekregen heb bij de Vwf koersen. Glooiend parcours met een lastige helling de Putberg erin, kasseitjes, geen gevaarlijke bochten,... kortom alles om een mooie koers te zien.. Met een 15 de plaats en de kampioene trui van Brabant in de ploeg voor Antoine De Cabouter kan ik terugblikken op een sterke wedstrijd . Nu 2 weekjes vakantie en terug van de partij op 17 juni te Erembodegem .
Baasrode biljartvlak , steeds mee vooraan en in de spurt 17 de , Zondag zware wedstrijd in de eerste ronde even moeilijk gehad maar naar mate de wedstrijd vorderde steeds betere benen en na wat geharrewar 9 de plaats;
Bij deze laat ik jullie weten dat ik vanaf heden in bijberoep begin voor het geven van massage ,voornamelijk sportmassage (onder de naam BODYMA), voor meer info verwijs ik jullie door naar onderstaande website. Wie zich geroepen voelt ,maak gerust een afspraak voor een massage aan een democratische prijs , het loont zeker de moeite ,ook voor niet sporters. http://www.bodyma.be/
Een fietshelm vermindert het risico op een hoofdletsel met 60 procent. Dat zegt neurochirurg Jan Goffin die aan de Katholieke Universiteit van Leuven een onderzoek leidt naar het verband tussen fietsongevallen en hersenletsels. "Een fietshelm vermindert het risico op hoofdletsels met 60 procent en het risico op hersenletsels nog meer. Een helm dragen is absoluut raadzaam. Het is onbegrijpelijk dat sommigen fietsen zonder helm", zegt Goffin in Het Nieuwsblad.
Toch biedt een fietshelm geen absolute bescherming. "Er zijn twee soorten hoofletsels door fietsongevallen: snelheidsonafhankelijke en snelheidsafhankelijke. Een schedelbreuk, de eerste soort, kan je al oplopen tegen 20 km per uur als je de pech hebt om net op je slaap te vallen. De schedel is daar slechts 1 mm dik en eronder ligt net een belangrijke slagader. Een goede helm beschermt de slaap wel degelijk", verklaart Goffin. Het tweede soort letsel ontstaat door versnelling binnen de schedel. "Het hoofd botst ergens tegenaan, staat plots stil, maar de schedelinhoud gaat nog even door en botst tegen de schedelwand. Dat kan zeer snel fataal aflopen. Hier is de snelheid wel belangrijk. Een helm biedt bescherming, maar niet als je 70 of 80 km per uur rijdt." Dat allemaal in de veronderstelling dat de helm correct gedragen wordt, iets wat vaak niet zo is. Veel fietser ervaren dat bandje onder de kin als hinderlijk en hebben de neiging om dat losser te maken. Met als gevolg dat de helm bij een impact naar achteren glijdt en het aangezicht en voorhoofd onbeschermd laat.
Onder een stralende zon met zomerse temperaturen kregen we ditmaal een loodzware wedstrijd onder de wielen . Iedere ronde 72 hoogtemeters met daarbij nog een gevaarlijke afdaling . Terug één renner veel te sterk en na een paar ronden 3 man weg . Nadien veel kopwerk gedaan en uiteindelijk op een mooie 12 de plaats geeindigd.
Moerzeke was terug een snelle en vlakke wedstrijd , terug één renner veel te sterk en na een paar ronden was deze ook weeral weg . Onmogelijk om weg te geraken enkele keren geprobeerd maar meer dan 150 meter kreeg je niet , dan maar spurten en ja zat goed vooraan toen er plots enen tegen de vlakte ging kon deze op het nippertje ontwijken en reed vol over zijn voorwiel kon me gelukkig rechthouden maar mijne mooie uitslag was gaan vliegen
Eveneens enkele mannen van Wrt De Roeve van de partij te St Goriks.
Wieze : moeilijke en nerveuze wedstrijd , slechte wegen en veel zij en tegenwind .Zelfde scenario al enkele weken de 2 sterkste beloeren die later dan toch weg rijden en nadien niet meer weggeraken . 29 ste op 73 deelnemers .
Oudegem , mooie omloop en terug het zelfde scenario , om uiteindelijk te sprinten voor een 21 plaats
Zaterdag staat er een zware wedstrijd op het programma te Sint Goriks Oudehove met per ronde 72 hoogtemeters Zondag is er Geditrofee te Moerzeke
Wedstrijd te Aalst moeten staken met spaakbreuk , bij het ingaan van de 2 de ronde juist aansluitng met de kopgroep maar niet tijdig een diepe put gezien . Dan later gestart bij de C groep . Tempo lag iets hoger mooi wedstrijd uitgereden denk een 35 ste plaats.
Ternat was iets zwaarder moeilijke wedstrijd om weg te geraken ook een gevaarlijke omloop . Ploeg deed het uitstekend met een 2 de en 3 de plaats voor Luc en Antoine , Ik eindigde 13de .
Mag niet klagen met een 6 de plaats te Steenhuize, gans de wedstrijd goed mee vooraan en zoals dikwijls de voorlaatste ronde 2 man weg .
Zelf met 6 kunnen werrijden op de klim in de laatste ronde en voor ploegmaat de spurt van ver aangezet . Antoine mooi 3 derde
Burst
Mooie omloop met veel tegenwind en oplopende stroken weeral een sterke wedstrijd gereden , verschillende keren aangevallen maar steeds tot op het wiel .Weeral de beslissende ontsnapping in de voorlaatste ronde gemist 6 man weg .
Op het einde een aanval van Antoine beschermt die mooi 7 de werd .ikzelf niet meer meegespurtze zouden daar blijkbaar elkander te val brengen voor een paar .....
Snelle en bochtige wedstrijd , te laat aan de start en dus helemaal achteraan gestart 80 d renners. De eerste ronden stond de deur halverwege/achteraan wagenwijd open en veel gaten dichtgereden om uiteindelijk op een 35ste plaats te stranden .
Zottegem lag me veel beter rondjes van 9.3 km met wat bergop . In de 2de ronde even kunnen meeglippen in een ontsnapping maar snel weer afgeschoten , toch een goeie en sterke koers gereden sprint aangetrokken en uiteindelijk 28 ste plaats ,top 10 zat er in had ik wat slimmer geweest
Volgende week van de partij in Steenhuize en Burst
Om 8uur 30 vertrokken richting Ninove om samen met Youssef en Jorgen de 140 te rijden . Ben blij dat ik het is gedaan heb die 140 , maar ze zien mij hier toch niet meer terug. Veel te veel volk , het had soms weg van de gordel, de Koppenberg ,Pater, Molenberg en Muur was gewoon ni te doen. Wel een goede organisatie , moet wel om zoveel volk in goede banen te leiden. Bij thuiskomst toch 186 km
Ga nooit heen zonder te groeten, ga nooit heen zonder een zoen, wie het noodlot zal ontmoeten, kan het morgen niet meer doen, ga nooit heen zonder te praten, dat doet een hartje toch zo'n pijn, wat je 's morgens hebt verlaten, kan er 's avonds niet meer zijn.
Herfst
De bomen roesten in het zieke licht langs somber in zichzelf gekeerde grachten. In wilde, stormdoorvlaagde regennachten vertoont de maan een bleek, behuild gezicht
boven de lege straten, smalle schachten waar in een onverbiddelijk gericht de zomer langzaam voor het najaar zwicht, terwijl de huizen op het einde wachten.
Tegen de morgen is de strijd beslecht. Een vage geur van heimelijk bederven heeft aan de moede wind zich vastgehecht.
Tussen een handvol dunne zonnescherven heeft zich de zomer moeizaam neergelegd om eenzaam en onopgemerkt te sterven.