Al wat we zien bij anderen is afhankelijk van hoe schoon de vensters is waardoor men kijkt. Voordat we kritiek geeft is het noodzakelijk de kwaliteit van ons kijken na te gaan . Zo zullen we dan ook meteen een helder zicht de goedheid in het hart van anderen zien .
Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Mont Ventoux, Je bent een mythe, een legende Jou benader ik met respect Toch wil ik Je bedwingen, Al rij ik mij één meter verder dood dan die andere malloot
Mont Ventoux, Berg der bergen : Ik wil je op Jij met je kale kop
Mont Ventoux, Reus van de Provence ik ben reeds in trance.......... Wordt het een romance of een abondance ??
Mont Ventoux Morgen zul je ons reeds zien want we komen met velen om je te zien
Ik ben Curt , en gebruik soms ook wel de schuilnaam Armstrong - Pappy.
Ik ben een man en woon in Geraardsbergen (Belgie) en mijn beroep is logistiek cordinator Audi Brussel.
Ik ben geboren op 22/12/1957 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Fietsen . VWF . VTT. PC..
als het slecht gaat kan het alleen maar beter
FIETSEN MET CURT DAGBOEK VAN EEN FIETSER . 1 MEI 2014 VERTREK SANTIAGO
Cyclosportieven & Mountainbike & Wielertoerist Wat drijft een mens toch om te fietsen? Ontspanning, doorzetten, genieten, vriendschap, grenzen verleggen of zich klaarstomen voor een doel... In deze blog vind je de belevenissen van een wielertoerist .Een levensweg over mij en het fietsen.
13-04-2011
Vwf Baasrode en Zottegem
Snelle en bochtige wedstrijd , te laat aan de start en dus helemaal achteraan gestart 80 d renners. De eerste ronden stond de deur halverwege/achteraan wagenwijd open en veel gaten dichtgereden om uiteindelijk op een 35ste plaats te stranden .
Zottegem lag me veel beter rondjes van 9.3 km met wat bergop . In de 2de ronde even kunnen meeglippen in een ontsnapping maar snel weer afgeschoten , toch een goeie en sterke koers gereden sprint aangetrokken en uiteindelijk 28 ste plaats ,top 10 zat er in had ik wat slimmer geweest
Volgende week van de partij in Steenhuize en Burst
Om 8uur 30 vertrokken richting Ninove om samen met Youssef en Jorgen de 140 te rijden . Ben blij dat ik het is gedaan heb die 140 , maar ze zien mij hier toch niet meer terug. Veel te veel volk , het had soms weg van de gordel, de Koppenberg ,Pater, Molenberg en Muur was gewoon ni te doen. Wel een goede organisatie , moet wel om zoveel volk in goede banen te leiden. Bij thuiskomst toch 186 km
Cancellara gebruikt(e) revolutionaire trappers" "Fabian rijdt sinds 2007 met het revolutionaire Gold Race-trapperssysteem: er wordt een speciale vloeistof ingespoten die de wrijving met 95% vermindert." "Het systeem kan per kilometer 2,5 seconde winst opleveren en is goedgekeurd door de UCI. Zegt Denis Migani, Cancellara's mecanicien bij Saxo Het kost zo'n 1.100 euro."
Leopard Trek, de ploeg waar Fabian Cancellara nu voor uitkomt, ontkent dat de Zwitser het systeem gebruikt. "Het kan dat Cancellara op deze manier te werk is gegaan bij Saxo Bank, maar bij ons is dat niet het geval."
Putten om je wielen op kapot te koersen en dan nog die start niet normaal helemaal langs achter vertrokken
en in de kop van de wedstrijd niet meer geraakt .
Met een 81 tal vertrekkers aan de start slechts een kleine 50 uitgereden denk dat ik rond de 40 ste was dit met een slechte start en een goeie verkoudheid .
Hamme St Anna
Met iets minder vertrekkers aan de start dacht eerst een goeie 50 uiteindelijk met 44 vertrokken .
Ditmaal niet meer laten vangen meteen op de eerste startrij.
Goeie wedstrijd een paar keer toch de neus aan het venster gestoken
In de voorlaatste ronde toch 6 man weg , dus maar spurten naar een 16 de plaats .
Vlakke wedstrijd met 75 aan de start , bijna onmogelijk om weg te geraken , in de laatste ronde toch een 7 tal die er mochten vandoor gaan Dus drummen om voorop te zitten en sprinten 25 ste geeindigd.
Vandaag kregen we een omloop met bochten wind en wat bergop dus ideaal om te koersen . Start was verschroeiend en meteen waren de 7 beste weg , dus maar koersen voor een 8ste plaats die er zeker in zat . Mooi 15 de plaats na een sterke wedstrijd . Zaterdag wedstrijd te Hofstade
Een Seintje geven Stilaan voorbereiden op het nieuwe seizoen Opgelet; Put in het wegdek of een ander opstakel Intressant voor de achterkomers zodat ze niet in putten hoeven te rijden!
Het elleboogje Kom maar over of neem maar over, overnemen!!
Vertragen Neerwaartse beweging met de hand
Geparkeerd voertuig Linker arm links van de baan rechter arm rechterzijde
Er mag verder ook nog altijd gepraat worden ! Verbaal mag men zijn collega's ook verwiitigen. Alles komt er op neer elkaar te begrijpen en iedereen die achterkomt te verwittigen De Slogan Samen uit Samen thuis en liefst zionder ongelukken of stukken en pech.
Stuurverwarming! De ergste winterkou mag dan misschien wel geweken zijn, we zijn nog lang niet vergeten hoe verkleumd onze vingers deze winter waren. A'ME, een Amerikaanse fabrikant van verwarmde handvatten voor motoren en sneeuwscooters, komt met een product dat het leven van de winterfietser een flink stuk aangenamer kan maken. A'ME Heated Underwrap is geen stuurlint, maar een set van twee stukjes onderlint (twaalf centimeter lang) die je op je stuur hoort te kleven voor je stuurlint begint te wikkelen. Je kleeft het verwarmde 'onderlint' dus bij voorkeur op een zone waar je vaak je handen plaatst. Het onderlint is doorweven met metalen draadjes die vanaf een 330 gram wegende externe batterij gevoed worden. Op de batterij zit een knop waarmee je het systeem in- en uitschakelt (drie seconden lang blijven drukken) en door telkens een tikje bij te geven kan je de verwarming van het stuurlint van 35 tot 57 graden laten variëren. Een volle batterij is goed voor anderhalf uur tot drie uur warme handen, de batterij opladen duurt maximaal vier uur. A'ME raadt het gebruik op carbon sturen aan omdat carbon veel minder warmtegeleidend is dan aluminium. Het product is zo goed als verkoopsklaar en Amerikanen zullen voor de complete set 350 dollar (260 euro) betalen. Enkel het onderlint vervangen zal 60 dollar (45 euro) kosten. Het systeem bestaat ook voor de handvatan van MTB en eventuele gewone fietsen.
Ga nooit heen zonder te groeten, ga nooit heen zonder een zoen, wie het noodlot zal ontmoeten, kan het morgen niet meer doen, ga nooit heen zonder te praten, dat doet een hartje toch zo'n pijn, wat je 's morgens hebt verlaten, kan er 's avonds niet meer zijn.
Herfst
De bomen roesten in het zieke licht langs somber in zichzelf gekeerde grachten. In wilde, stormdoorvlaagde regennachten vertoont de maan een bleek, behuild gezicht
boven de lege straten, smalle schachten waar in een onverbiddelijk gericht de zomer langzaam voor het najaar zwicht, terwijl de huizen op het einde wachten.
Tegen de morgen is de strijd beslecht. Een vage geur van heimelijk bederven heeft aan de moede wind zich vastgehecht.
Tussen een handvol dunne zonnescherven heeft zich de zomer moeizaam neergelegd om eenzaam en onopgemerkt te sterven.