Volg dagelijks mijn voorbereiding op Luik-Bastenaken-Luik op 12 juni 2011
Foto
Archief per maand
  • 03-2013
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 03-2012
  • 11-2011
  • 06-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
    Lopende promoties Bruynooghe's Koffie: filters 10 + 1 gratis
    Inhoud blog
  • Mooiste, té groot?
  • Superontdekking!
  • De verkrachting van Varsenare.
  • Koersfiets Eddy Merckx te koop,
  • Sandra...
    Laatste commentaren
  • Ronde van Vlaanderen (maria)
        op Mooiste, té groot?
  • 2013 (Natalie)
        op Superontdekking!
  • Mtb (Mike )
        op Superontdekking!
  • Sporten (maria)
        op Superontdekking!
  • politiek (wim)
        op De verkrachting van Varsenare.
  • 2012 (Natalie)
        op Sandra...
  • Sandra (Natalie)
        op Sandra...
  • ! (wim)
        op Sandra...
  • genieten (Natalie)
        op En toen,...kwam Sarah.
  • liefde is ..... (wim)
        op Luik wordt Parijs.
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Gastenboek
  • foto's
  • Hallo
  • Starttijd in Brugge ?
  • RVV
  • ???

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Luik-Bastenaken-Luik 2011.
    Tilff-Bastogne-Tilff 2011.
    11-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drinkstoptraining.
    Dag weekendblogger,
    traditiegetrouw ga ik fietsen de dag voor mijn lange duurloop.Zo ook vandaag.Mijn ondertussen vertrouwde parcours
    over Snellegem,Zerkegem,Bekegem,Eernegem,Aartrijke,Zedelgem en St.-Andries.30 km.waar steeds een stevige
    bries over de nu nog kale velden waait.Morgen zaterdag staat een nieuwe loopafstand op het programma :27,2 km. of
    17 rondjes van 1600 meter in Park De Koude Keuken te St.-Andries.Streeftijd is 2u.16'00".Verleden week had ik
    Dirk-Beton-Deroo als metgezel.Morgen heet mijn sparringpartner Gert Luyckx.Mocht de gelegenheid zich kunnen
    voordoen dan zou ik graag eens met ons drie samen het 32 km.gedeelte van de Marathon willen lopen.Maar dat zou
    eigenlijk maar een 3-tal weken voor D-Day mogen zijn.Het weekend van 31 mei-01 juni bvb.Net voor de marathon
    zou ik ook nog eens het parcours willen affietsen met mijn begeleider Luc Duyck om herkenningspunten aan te duiden,om de ideale
    bevoorradingspunten uit te kiezen enz.
    Heel belangrijk tijdens
    het lopen van een marathon is het drinken en dat reeds van in het begin van de wedstrijd.Niet wachten tot je dorst hebt,want dan is het meestal te laat.Ook daar zal ik morgen zaterdag op oefenen.Het komt er eigenlijk op aan om zoveel mogelijk -isotone energie-drank binnen
    te nemen in een zo kort mogelijke stop, liefst zonder morsen want dan begint alles te plakken en te irriteren.De enige goede manier
    is stoppen,volledig de beker uitdrinken en weer vertrekken.Na 15-20 km.is men meestal nog lucide genoeg om dat met manieren
    te doen,hoe dat verloopt na 27 km.lees je hier morgen!See you.Vergeet niet te stemmen op de poll!
    Logboek: Afstand:30,2 km fietsen.Tijd:-Snelheid: 26,1 km/u YTD:22400 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:- 

    11-04-2008 om 22:46 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    10-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mouwloos.

    Dag blogmaat,
    na mijn middellange duurloop van gisteren was het vandaag loslopen over een afstand van 6 km.Het was nog redelijk
    warm toen ik vertrok zodat ik besloot om voor het eerst een avondloop te lopen zonder trainingsvest.Als ik nu nog
    van die lange broek verlost geraak dan zal dat wedstrijdgevoel alweer een beetje meer beginnen opspelen.Trouwens,van
    wedstrijden gesproken,volgende week is het weer zover.De halve marathon van Staden staat dan op het menu.Maar
    volgende week meer daarover.Eerst nog wat trainen.Vrijdag een uurtje fietstraining en zaterdag een nieuwe duurloopafstand
    tot 27200 meter.Mijn streeftijd is 2u.16'00".Dat is een gemiddelde van 12 km.per uur,maar daar zitten wel ook 4 drinkstops in.
    Tot morgen,na de fietsrit.
    Logboek:Afstand: 6 km.Tijd:-Snelheid:-YTD: 22400 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    10-04-2008 om 22:53 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    09-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oscaritto
    Midweekblogger,
    deze mooie lentedag nodigde uit om mijn midweekse,halflange duurloop in het park af te werken.Negen rondjes van
    1600 m.of 14,4 km.in totaal.Het park is niet voorzien van lichtinfrastructuur dus ik moest om 19.30 u.kunnen vertrekken
    om tegen zonsondergang gedaan te krijgen wat ook lukte.Het parcours lag er droog bij-het is al anders geweest de
    laatste weken!-dus de schoentjes moesten eens niet afgeschrobd worden.Momenteel zijn er werken aan de gang-de laatste fase
    om alles in fijne dolomietgrind aan te leggen-juist op het einde van mijn rondje,wat het ritme een beetje breekt.Maar ik heb zonder
    forceren toch mijn normale trainingssnelheid kunnen behalen.Morgen wordt een korte avondloop van 6 km.op de weg en vrijdag
    fietsavond.Deze namiddag fietsten de renners van Gent(Deinze) naar Wevelgem.Oscar Freire en niet mijn favoriet Pozatto schreef
    hem bij op zijn reeds goed gevuld palmares.Zondag is 't weer voor de Flandriens te doen,op de kinderkopjes tussen
    Parijs en Roubaix.De poll is geopend.Stemmen maar.Bye.
    Logboek:Afstand: 14,4 km.Tijd:1u11'55".Snelheid: 12,01/u.YTD:22400 m.
    Medisch rapport:-
    GHS:163 MHS:171 Verbruikte Kcal.:877 

    09-04-2008 om 22:11 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    08-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tussen Gent en Wevelgem.
    Hallo bloggeding,
    het zonnetje zat nog een klein beetje boven de aardbol te piepen toen ik om 20.15u. vertrok voor mijn eerste
    loopje van de week,6 km.rond de Varsenaarse meersen.Maanden aan een stuk liep ik er helemaal alleen,vandaag
    telde ik nog een drietal lotgenoten,de ene al meer puffend dan de andere.Net voor het donker werd liep ik binnen
    in een klein halfuurtje.Als het morgen opnieuw zo'n heldere avond is dan zal het rondjes lopen worden in het park,over
    een afstand van 14,4 km.Een verslagje daarover vind je hier morgen terug na tienen.Morgen,woensdag,wordt alweer
    een wielerklassieker gereden,Gent-Wevelgem.Een gokje: Filippo Pozatto.Tot dan.
    Logboek: Afstand: 6 km.Tijd:-Snelheid:-YTD: 22400 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    08-04-2008 om 22:36 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    07-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dromen.

    Hey bloggerke,
    mijn tweede rustdag  van de week is reeds opgesoupeerd.Gisteren heb ik de ganse dag de luiwammes uitgehangen nav de RVV en dat
    is me precies niet goed bevallen.De benen voelden nogal zwaar aan deze morgen maar het beterde wel naarmate
    de dag vorderde.Toch was ik content van niet te moeten gaan lopen vanavond.Het is echt wel nodig dat ik twee rustdagen na
    elkaar inlas na mijn lange duurlooptraing.Kwestie van mijn 'small body' terug wat aan te dikken.Morgen dinsdag staat een
    kort loopje van 6 km.op het menu.Het afgelopen weekend stonden enkele sportieve bekenden aan de start van hun uitdaging.Zo was er buurman Rieno Jacobs die in Parijs zijn eerste marathon ging lopen.GB Zwevezele zaakvoerder Alain Lierman wilde de RVV uitfietsen tussen Brugge en Meerbeke.Van beiden heb ik nog geen nieuws gehoord of ze al of niet geslaagd zijn.Wie zeker al wel de volledige Ronde uitgereden heeft is Peter Volckaert,schoonbroer van Freddi Flash(cfr.link).Hij deed zelfs beter dan prof Stijn Devolder die 'slechts '260 km.fietste!Hoe hij het deed weet ik niet maar Peter reed er 277 ??! Als prof de Ronde van Vlaanderen winnen is een droom die uitkomt.Als wielertoerist
    de Ronde van Vlaanderen eens kunnen uitrijden is dat ook...!A la prochaine.
    Logboek: Rustdag.YTD:22400 meter.
    Medisch rapport:zwaar gevoel in beide benen.
    GHS:-

    07-04-2008 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    06-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volderke.
    Dag rondeblogger,
    niet Boonen,niet Gilbert en ook niet Cancellara,de 3 renners die volgens jullie het podium moesten vullen volgens mijn
    poll,maar Deerlijknaar Stijn Devolder schoot vandaag de hoofdvogel op een schitterende manier af.Van start tot finish in
    de voorste gelederen,steeds mee in de aanval ,domineerde Volderke een enig mooie Ronde.Het moet de droom
    van iedere jonge wielrenner zijn om in de nationale driekleur 's werelds mooiste koers te winnen.Als ploeg staat Quick-step
    op het juiste moment klaar om toe te slaan in hun klassiekers.Reken maar dat ze er volgende week zondag opnieuw zullen
    staan.De meesterknecht van vandaag zou dan weleens kunnen toeslaan.En als ook Hoste eens van materiaalpech gespaard
    blijft kan het mss.helemaal niet meer op voor onze flandriëns.Opnieuw wielerplezier in het vooruitzicht dus maar eerst zelf
    een weekje loopplezier vooropstellen.Vandaag en morgen zijn rustdagen,welgekomen overigens na onze(samen met Dirk) raid van gisteren
    in de Vlaamse Ardennen.Dinsdag wordt terug ingelopen met een avondloopje van 6 km.Woensdag staan 15 km.en donderdag
    opnieuw 6 km.gepland.Vrijdag wordt een dik uurtje losfietsen en zaterdag een nieuwe duurloopafstand,naar 27,2 km.toe.See you.
    Logboek: Rustdag.YTD:22400 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    06-04-2008 om 20:40 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    05-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jawadde!

    Hey blogvolgeling,
    gisteren meldde ik dat er een trainingswissel voorzien was voor vandaag.In plaats van op zondag mijn duurloop af te
    werken werd die vandaag gelopen.En hoe!Afspraak van vertrek was halverwege de Oude Kwaremont,een goeie
    100 meter voor de eerste kasseien.Met zo'n 30 man en enkele zeer moedige vrouwen vertrokken we om 9.00 u.stipt.
    De Oude Kwaremont-ik schrijf ze allemaal met een hoofdletter,uit respect-werd over de volledige lengte gelopen,dus tot
    op de Ronsebaan.Daarna kwam al vlug de Paterberg.Voor mij persoonlijk is dat de lastigste om op te fietsen,vooral
    juist na de knik in de weg.Stijgingspercentage +20%!.Al lopend is dan weer de...Koppenberg iets lastiger,iets langer ook.
    Na de fameuze Koppenberg kregen we nog de Korte Keer voor de voeten geworpen alsook nog enkele stukken vals plat. 
    Totale afstand van dit geaccidenteerd parcours: 22 à 23 km.Volgens kenners telt zo'n training voor een dertigerloop.Conditioneel
    ben ik momenteel op goed niveau aan het lopen.De ademhaling was uitstekend,de benen voelden goed aan,het is duidelijk dat
    ik stilaan de vruchten aan het plukken ben van het harde labeur van de afgelopen vijf maanden.Vooral de laatste vier weken,sinds de
    start van mijn 16-weken schema
    ben ik er qua conditie stukken op vooruitgegaan.Het moeilijkste zal nu zijn om die lijn crescendo door te trekken.Ook Dirk
    presteerde sterk,ondanks zijn sinusproblemen.Als hij van zijn medicatie zal verlost zijn zal het moeilijk worden om hem bij te houden
    vrees ik.Maar we zien wel.Er zijn nog elf weken te gaan.Allez,te lopen.Maar ik denk wel dat we stilaan mogen ambiëren om
    in 3u33'33"binnen te zijn.Spijtige afwezige was Gert die in Limburg zijn kilometers gelopen heeft.Het was een unieke gelegenheid
    om met ons drie een gezamenlijke doorgedreven training af werken.Maar uitstel hoeft geen afstel te zijn.Tot slot  nog een
    dikke pluim voor de organisatie.Annie Degraeve,de marathondame waar ik het gisteren over had-3u03'08" in smogstad
    Athene-zorgde voor 4 bevoorradingen,heet water na de loop en de nodige 'Oude Kwaremont',een streekbier die door iedereen
    gesmaakt werd!En aan Dirk:bedankt voor de hulp bij het verwisselen van mijn lekke band.Zonder uw deskundige hulp stond
    ik daar waarschijnlijk nog te schilderen...!
    Logboek:Afstand: 22,5 km.Tijd:-Snelheid:-YTD:ik hou het op 22400 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:- 

     

    05-04-2008 om 18:16 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    04-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trainingswissel.

    Dag weekendblogger,
    het trainingsschema voor de volgende dagen is wat dooreengeschud en wel hierom:via een klant kwam ik in contact met
    een bediende,woonachtig op de Oude Kwaremont,die een keer per jaar haar schuur annex cafeetje openstelt voor 'een natje en een droogje',tijdens
    de doortocht van de RVV.Zelf is ze bezeten van de loopsport en elk jaar richt ze een trainingsloop in van 24 km.op en rond
    de Oude Kwaremont.Daar komen dan zo'n 20 lopers op af die aan een rustig tempo de training afwerken in deze schilderachtige
    streek.Haar PR is 3u03'08".Gelopen in Athene.Als ik een half uur langer onderweg zal zijn in Torhout ben ik al dik tevreden!
    Die training is morgen,dus vervroeg ik mijn langeduurloop van zondag.En omdat ik morgen dus niet kan fietsen heb ik dat vandaag gedaan.
    Samen met Latoya,-jaja,ze fietst weer!-hebben we een goeie 30km.afgelegd aan een gem.van 24,7/u.Voor de eerste keer
    dat ze terug op de fiets zat in maanden is dat verre van slecht.Ze mag nog mee.Morgen dus 24 km.in Kwaremont,samen met Dirk Beton,mijn
    marathongabber uit Torhout .Tot dan.
    Logboek: Afstand:30,250 km.Tijd:-Snelheid: 24,7/u.YTD: 22400 meter.
    Medisch rapport-
    GHS:- 

     

    04-04-2008 om 21:13 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    03-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Langere midweektraining.
    Dag blogkijker,
    het was de bedoeling om vanavond in het park te gaan lopen maar vermits ik pas om 20.00 kon vertrekken werd het
    uiteindelijk toch de harde ondergrond.Twee rondjes van 4,5 km en  twee kleinere van elk 3 km.maakten een totaal van
    15 kilometer rond de velden van Varsenare.Ruim de helft daarvan kon ik nog bij daglicht afwerken en dus kon ik nog wat
    gebruik maken van de zachte berm naast de tarmacweggetjes.De weersomstandigheden waren goed,de ademhaling was
     onder controle,een probleemloze training dus.Morgen staan 6 km.gepland,twee rondjes van 3 km.Wat de poll betreft,
    de nieuwe vraag blijft op de blog staan tot zondag.Tijd zat dus om eens goed na te denken wie de winnaar wordt van
    Vlaanderens Mooiste.Tot morgen.
    Logboek:Afstand:15 km.Tijd:-Snelheid.YTD: 22400 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    03-04-2008 om 23:24 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    02-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Vlaamse Ardennen.

    Dag blogathleet,
    na twee rustdagen was het opnieuw loopavond vandaag.Voor het eerst sinds de start van mijn loopavontuur kon ik
    's avonds lopen 'in de klaarte'.Dat geeft meteen ook een echt lentegevoel.Gedaan met veel te sterke autolampen in je
    oogbol te moeten verdragen,gedaan ook met dat onnozel,maar wel veilig,fluovestje dat 6 maten te groot om je lijf
    hangt te wiebelen.Voor het eerst ook zien waar de putten in het asfalt ontbreken en mezelf gelukkig mogen prijzen
    dat ik geen enkele keer in zo'n gat getrapt heb.Vanaf nu ook de zachte berm kunnen opzoeken om niet op de tarmac
    te moeten lopen.Ook de temperatuur klimt hoog genoeg om een trainingsvest minder te moeten aandoen.Mijn 6 km.werd
    vlot afgehaspeld in een klein halfuurtje.Morgen voorzie ik om terug in het park te gaan lopen,maar dan moet ik wel
    kunnen starten om 19.30u.Vijf kwartier later is het donker en dat is ongeveer de tijd die ik zal nodig hebben om 14,4
    km.te lopen.Maar dat is voor morgen.Het is nog altijd paasvakantie en zo mocht mijn dochter eens mee de baan op vandaag.
    Het werkterrein lag in de streek van Oudenaarde en dat was mooi meegenomen want op het middaguur laveerden de renners 
    doorheen de schitterende Vlaamse Ardennen naar aanleiding van de 3-daagse van De Panne.We posteerden ons halverwege
    de Eikenberg wat ons al een klein beetje een Ronde van Vlaanderen gevoel deed bezorgen.Het aftellen naar zondag kan beginnen!See you.
    Logboek:Afstand: 6 km.Tijd:-Snelheid:-YTD: 22400 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-
                             

    02-04-2008 om 23:59 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    01-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandoverzicht maart.
    Hallo blogmarathonner,
    naar goede gewoonte geef ik jullie hierbij een overzicht van de voorbije maand.De maximum loopafstand (YTD)
    werd opgetrokken van 16 km.naar 22,4 km.Het positieve is dat de snelheid niet afnam naarmate de kilometers toenamen.
    (16 km.aan 12,250 gem.-22,4 km. aan 12,360 gem.).Proberen even goed te doen in april is nu de boodschap.Op gezondheidsvlak
    was er de lichte Achillespeesblessure ,die dankzij de Fastum-gel en het parklopen rap werd tenietgedaan ,en een hardnekkige verkoudheid die
    mijn schema lichtjes overhoop gooide.Maar sinds afgelopen zondag zit ik dus weer volledig op het vooropgestelde' looprooster'.Ondertussen
    zijn we reeds april.Dit is nu echt wel de maand van 'de waarheid'.De kilometers worden opgetrokken van 22,4 naar 32 op
    27 april.De 'muur' waar vele marathonlopers voor waarschuwen(klm.30)staat voor de deur.Iedere week wordt er nu een
    stuk bijgetraind tov de vorige week,te weten nu zondag 24 km.dan 27,2,vervolgens op 19 april de halve marathon(21,1) in Staden en zoals
    gezegd op 27 april een eerste keer 32 km.Ook de avondlopen tijdens de week worden aangepast en dat zou er ongeveer zo
    moeten uitzien:ma.en di.rustdag,woensdag 6,donderdag 14,4 en vrijdag opnieuw 6 km.Zaterdag blijft fietsdag.De weekkilometers
    liggen nu tussen de 55 en de 60 kilometers.Hoe meer kilometers men loopt,hoe hoger de kans op blessures,dat is nogal evident.
    Vandaar dat ik al mijn lange afstanden steevast op zachte ondergrond zal afwerken.Mss.ook de 14,4 tijdens de week,als het
    weer meezit en het doenbaar is qua duisternis in het park.Nog dit detail:ik heb tot hiertoe 587 km.getraind.Er staan er nu nog
    588(!) gepland.Precies halverwege dus.Tot morgen na mijn eerste loopsessie van de week.Vergeet niet te stemmen op
    de nieuwe poll!
    Logboek:Rustdag.YTD:22400 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    01-04-2008 om 23:20 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    31-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nagenieten.
    Dag blogloper,
    vandaag mocht ik wat nagenieten van mijn inspanning van zondag.Een dag om te recupereren ook en bovenal om
    mijn reserves terug aan te vullen.Dinsdag staat er opnieuw zo'n dag op het programma,het moment om jullie het maandoverzicht
    van maart mee te geven en een vooruitblik naar april te maken.April die de maand van de waarheid moet worden.De maand
    waarin de grootste sprong moet gemaakt worden qua YTD-kilometers.(+ 9,6!).Op het eind van deze maand zal ik allicht weten wat
    mijn ambities mogen zijn mbt de Marathon.Het 'ding' uitlopen of er eventueel ook een tijd op plakken.We zullen wel zien.Mei
    wordt dan de maand van de bevestiging.Met nog wat meer trainingskilometers.En met het opdoen van een grondige parcourskennis,
    samen met mijn gabbers,Dirk,Gert en last but not least Luc die voor mij heel belangrijk zal zijn op de Nacht zelf,als begeleider,
    zowel mentaal als logistiek.Iedereen uit mijn directe omgeving weet dat ik eigenlijk,en ik druk mij eufemistisch uit,lopen als vrij saai
    ervaar.Maar potverdorie,hoe dichter die 20 juni naderbij komt hoe meer zin ik er begin in te krijgen...Ik moet ook nog iets rechtzetten
    ivm de Marathon van Parijs,die wordt pas eind deze week  gelopen,op 6 april dus.Sorry,Rieno maar niettemin nog altijd evenveel
    succes gewenst aldaar!Bye.
    Logboek:Rustdag.YTD:22400 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:-

    31-03-2008 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    30-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van 19200 naar 22400.

    Yo,de blogger,
    mentaal was dit een heel belangrijke dag voor mij.Volgens mijn schema ,ja weeral dat schema ,maar voor degenen die
    in 3.33.33 willen binnen zijn wordt dit toch stilaan een zeer betrouwbare waardemeter,MOEST ik vandaag  22400 meter
    aankunnen in een tijd van 1u52'00.Neem daarbij het doorbreken van de  20 km.grens plus mijn eigen afstandsrecord uit 1988 eraan laten geloven
    en je begrijpt dat ik toch een beetje nerveus was.Maar het ging goed.Heel goed zelfs.Na 6,4 km.had ik een bonus van 1 minuut.
    Na 11 km waren dat er twee.Tussen km.11 en km.17,6 bleven dat er 2 omwille van 3 drinkstops.Op het eind,na 22,4 km.
    had ik een bonus van meer dan 3 minuten.Een week geleden lag ik nog in de lappenmand,vandaag ben ik heel tevreden met mijn
    afstand en tijdscurves.Volgende week weer een stukje verder proberen te lopen,naar 24 km.in 2 uur rond,maar eerst nog wat
    nagenieten van vandaag.De planning voor de komende week ziet er als volgt uit,mss.interessant voor degenen die vanaf nu
    willen mee opbouwen naar de Marathon toe,maandag en dinsdag rustdag,woensdag 6 km.,donderdag 14,4 km.en vrijdag
    opnieuw 6 km.Zaterdag fietstraining en zondag 24 km.Ik wil nog eens terugkomen op de clash Boonen-Cancellara van gisteren.Mijn 
    mental-coach Luc,fan van Cancellara,beweert dat Canch.een mentale tik heeft uitgedeeld aan Boonen gisteren.Niets is minder
    waar natuurlijk.Boonen deelde zomaar even 3 mokerslagen uit aan Canch.1.Als een tornado zelf aanvallen op de Taaienberg. 
    2.Met sprekend gemak naar het wiel van Cancellara rijden op Tiegemberg en 3.Het zich rechtzetten en niet meer willen meewerken
    met Boonen om naar de vluchters toe te rijden,bang als hij was om gevloerd te worden in de spurt moet Tom als een machtsgevoel ervaren.Ik schreef het gisteren al
    kopmannen moeten hun verantwoordelijkheid nemen en groots zijn in een eventuele nederlaag,na een spektakelwedstrijd.Als
    Cancellara zondag weer zo rijdt dan zal hij weer niet winnen.En daar gaat het nu eenmaal om in het wielrennen.Of weet jij nog wie tweede was in
    Milaan-San- Remo?Ik hou niet van
    slepers a la Nuyens.Die heeft ook weer zichzelf in de vernieling gereden vandaag.Neen,aanvallen moeten ze doen,dan pas
    kunnen ze winnen.Wordt vervolgd morgen in De Fijnbek in Pittem,de betere superette.Als jij als lezer je persoonlijke mening hier wil meegeven,aarzel dan niet om jouw reactie mee te geven!Bye.  
    Logboek: Afstand:22,4 km.Tijd: 1u48'42".Snelheid: 12,364 km./u.YTD:22400 meter.(PR)
    Medisch rapport:-
    GHS:-   
    NIEUW:DAGELIJKSE RONDVRAAG OP EEN NIEUWSFEIT VAN DE DAG.STEM OP JOUW FAVORIETE ANTWOORD EN BEKIJK
    HET RESULTAAT VIA EEN MUISKLIK!
     

     

    30-03-2008 om 21:50 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    29-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spartacus wordt Tactickus.

    Hallo weekendblogger,
    goed weertje deze namiddag om de benen los te peddelen op de koersfiets.Een droge omloop en een stevige bries met zelfs een poging van Lora
    om door het wolkendek te piepen maakten er een plezante fietsnamiddag van.Het schema gebiedt mij om op souplesse mijn 30 km.te fietsen,waar ik mij dan ook aan hou,behalve wanneer ik in de verte een stipje voor mij zie fietsen die  na verloop van enige tijd op
    mijn systeem begint te werken.Ik kon het niet laten om een tandje bij te steken om zodoende de bres te dichten.De helling van Aartrijke was het moment om mijn gezel eraf te kletsen.Kicken!Thuisgekomen en een spetterende koers gezien.Jammer dat stoorzender Cancellara niet meer wilde meewerken met Boonen om naar de kopgroep toe te rijden.Zo bang,Fabian?En kom niet af met ploegtacktiek.Toppers gaan voor winst in Harelbeke!Wat Boonen demonstreerde op de Taaienberg was pure klasse.Schrijf maar op voor zondag.Eén Tom Boonen.Tip voor ploegleider W.Peeters:laat Steegmans pas werken na 150 km.Dan kan hij 50 km.de ploeg op sleeptouw nemen en zich laten uitzakken.Steegmans,die rijdt zo dwaas dat hij toch nooit een topklassieker wint.Zo,mijn Cancellara-frustratie is van mij afgeschreven.Moge de beste winnen
    volgende week,als 't maar geen sleper is.Tot morgen na mijn halve marathon.
    Logboek:Afstand:30,00 km.fietsen.Tijd:1u10' Snelheid: 26,5/u.YTD:19200 meter.
    Medisch rapport:-
    GHS:156 MHS:174   

    29-03-2008 om 17:49 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    28-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Siberisch gekleed.
    Hey vrijdagblogger,
    na een baaldag op het werk - door omstandigheden mijn ganse dagplanning overhoop,klanten kunnen bijzonder veeleisend zijn - in een  hectische week
    ben ik tevreden dat het weekend is gestart.En dat met een 9 km. avondloop op harde grond.De weersomstandigheden
    zaten ook vanavond weer goed mee,droog met een graad of acht,neem daarbij mijn extra kledij zijnde een wollen trui met rolkraag onder twee
    trainingsvesten en met muts
    en je begrijpt dat ik me te pletter heb gezweet.Mijn t-shirt was dan ook drijfnat ,hopelijk volgepropt met alle virusbacillen
    die nog in mijn lijf zaten na een ziekelijke week.Ik ben binnengelopen in een kleine driekwartier dus dat ziet er goed uit voor 
    zondag.Morgen eerst nog 30 km gaan fietsen om de spieren wat los te rijden en nadien likkebaardend de E3 prijs gaan
    bekijken.Pronostiekje: Tom Boonen voor de vijfde keer op rij !Tot morgen,na de koers.
    Logboek: Afstand: 9 km.Tijd:-Snelheid YTD: 19200 meter.
    Medisch rapport:uitgeziekt!
    GHS:-

    28-03-2008 om 22:32 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    27-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opnieuw vertrokken.

    Sportblogger, 
    naar de avond toe was het weer redelijk verbeterd en dat deed mij besluiten om opnieuw de looppantoffels aan te trekken.
    Een herstart van 6 km.op harde ondergrond werd het en het viel vrij goed mee.De conditie heeft blijkbaar niet
    geleden onder mijn inactiviteit van deze week.Morgen staan 9 km.op het programma,opnieuw op harde ondergrond.
    Zaterdag wordt crosstraining- 30 km. fietsen-en zondag hoop ik eindelijk boven de twintig kilometer te kunnen uitkomen.
    Wie er dan dubbel zoveel voor de boeg heeft is Rieno,de buurman,die zoals reeds eerder gezegd de Marathon van Parijs zal
    lopen zondag as.Bij deze alvast veel succes gewenst!!Ik ben er morgen weer,niet vanuit Parijs maar vanuit Varsenare.Niet dat
    het veel verschil maakt,het zijn allebei wereldsteden,nietwaar?Tot dan.Bye.
    Logboek: Afstand: 6km.Tijd:-Snelheid:-YTD:19200 meter.
    Medisch rapport:'s nachts wordt nogal eens gehoest.
    GHS:-

     

    27-03-2008 om 23:10 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    26-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ziekenboeg eivol !

    Hallo blogvrienden,
    kommer en kwel!Dat is wat roert bij het trainersgild in 't Vlaamse Winterland.Gisteren beloofde ik via de blog aan Gert
    dat ik niet zou lopen  indien ik niet 100 % fit was.Belofte maakt schuld dus neem ik vandaag mijn laatste
    ziekteverlofdag op.Donderdag restart met een afstand van 6 of 9 km.Gert zelf heeft zondag in weer en wind een wedstrijdje
    gelopen in Ichtegem in een zeer behoorlijke tijd.(cfr.link gert luyckx).Nu is ook hij aan de grieptoestanden onderworpen.Ook
    Torhoutenaar Dirkje Beton voelt zich niet goed in zijn vel,al heeft het bij hem niet zozeer met verkoudheden te maken maar
    met de maag en het spijsverteringsstelsel.Er is denk ik slechts één schuldige te zoeken voor al die miserie en dat is het
    blijvende koude winterweer.De volgende slachtoffers zouden wel eens de wielrenners kunnen zijn die tot verleden
    week in de warmere gebieden gefietst hebben en nu hier in Vlaanderen in winterse omstandigheden de 3 belangrijkste weken
    van het voorjaar moeten afwerken.Fragiel als ze zijn,want stilaan allemaal in topconditie,zou het weer wel eens de grootste
    tegenstrever kunnen worden voor velen onder hen.Laat ons hopen dat de toppers allemaal gezond kunnen blijven zodat
    we straks opnieuw kunnen genieten van topsport pur sang.Morgen ben ik er weer met echt loopnieuws.See you!
    Logboek: ziekteverlof...YTD : 19200 meter.
    Medisch rapport: 90 % in orde.Donderdag opnieuw van start.
    GHS:-



     

    26-03-2008 om 20:26 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    25-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste donkere week

    Dag blogloerderke,
    met een maandagmorgengevoel aan deze dinsdag begonnen.Veel tijd om te lanterfanten was er niet ,immers
    de klanten die gisteren niet werden bezocht ,verwachten ,over de overige vier dagen verspreid, toch een bezoekje deze week.
    Er staat maw een drukke werkweek voor de deur.Wat de verkoudheid betreft,wel met de nodige onschuldige hulpmiddeltjes
    (Vicks-grog-hoestsiroop-vroeg gaan slapen) voelde ik mij vandaag al een stuk beter.Ik ben de nacht hoestvrij doorgekomen-   
    gelukkig maar want Karin moet de ganse week om 4.15u. opstaan-en ook overdag viel het vrij goed mee.Als ik me vanavond
    nog eens goed soigneer zal dat alweer iets beter gaan zeker morgen.Ik zal in elk geval de raad van Gert opvolgen en pas
    terug lopen als ik voel dat het goed zit.Beloofd Gert!De benen daarentegen zijn wel goed gerecupereerd na mijn total loss van
    gisteren.Volgend weekend wordt de klok opnieuw een uur vooruitgezet,dat betekent dat ik vanaf volgende week niet
    meer in het volledige donker zal moeten lopen bij mijn avondtrainingen.Eindelijk.Nu nog een graad of vijftien warmer en 't is
    helemaal in orde.Tot morgen,na tienen.
    Logboek: Rustdag.YTD:19200 meter.
    Medisch rapport:'t is aan 't beteren...
    GHS:-

     

    25-03-2008 om 22:21 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    24-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wonderen bestaan niet.

    Dag marathonblogger, 
    op deze extra verlofdag wilde ik mijn persoonlijk afstandsrecord*verbeteren,maar dat was buiten de gezondheidsgoden gerekend.
    Inderdaad, gisterenavond en deze nacht heb ik gehoest als hing mijn leven er van af.Om vier uur ben ik voor de laatste keer
    opgestaan,dit maal om de chauffage aan te leggen,ik lag zowat te rillen van de kou.Om negen uur ben ik opgestaan,met de intentie
    om toch te gaan lopen.Rond drie uur zag het er redelijk uit buiten en met de keel flink ingewreven met Vicks en een sjaal rond
    de nek ben ik  vertrokken naar St.-Andries.Na een uur lag ik één minuut voor op mijn gangbare tijdschema.Goed bezig dus.
    Tijdens mijn drinkstop aan ronde acht kreeg ik een ferme sneeuwbui op mijn nek.Karin raadde me aan om te stoppen.Bij ronde
    negen(van de 14)verklaarde ze me gek.De sneeuw begon te smelten en door mijn kledij te sijpelen.Ik kreeg koud en halverwege
    de tiende ronde heb ik er de brui aan gegeven.Ik voelde de jus zo uit mijn benen wegebben.Zieke mensen lopen geen marathon,
    en dus ook geen halve(21,1).Wonderen bestaan niet en zeker niet bij een individuele sport.De 15,2 km die ik gelopen heb waren netjes binnen mijn gangbare tijd en ook mijn pezen hielden
    zich rustig vandaag.Tot daar het positieve.Mijn strakke schema vertelt dat ik tegen einde maart een YTD moet in de benen hebben
    van 22,4 km.Dat zal dus uiterlijk volgende zondag moeten gebeuren.De rest van mijn trainingsweek wordt ook lichtjes aangepast:
    dinsdag blijft rustdag,woensdag avondloopje van 6 km.donderdag en vrijdag 9,zaterdag fietstraining en zondag dus 22,4 km.
    Hoofddoel deze week wordt echter... opnieuw gezond worden!
    *PR:21,1 km.De afstand van een halve marathon(1988!)
    Logboek: Afstand:15,2 km.Tijd:1u15'43" Snelheid:12,05 /u.YTD: 19200 meter.
    Medisch rapport:ferme verkoudheid dwarsboomt mijn planning.Hoge hartslag = lage conditie = einde Latijn na 15 km.
    GHS:169 MHS:179

     

     

    24-03-2008 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    23-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Looploze zondag.
    Hey Paasblogger,
    voor het eerst dit jaar heb ik op een zondag mijn loopsloffen niet aangetrokken.Een extra rustdagje om uit te zieken en
    mijn doorgedreven doordeweekse training van vrijdag ll. zijn de voornaamste redenen.Dat betekent dat ik morgen ga
    voor de nieuwe duurloopafstand van 22,4 km.De beoogde streeftijd is 1u52'00".Plaats van gebeuren is opnieuw
    het park van De Koude Keuken in St.-Andries. De groendienst van Brugge heeft er voor gezorgd dat alle paadjes er zo goed als volledig watervrij zijn.Als het weer nu nog een beetje wil meezitten...De rest van de week zou er als volgt moeten uitzien:dinsdag en
    woensdag rustdag,donderdag en vrijdag telkens 9 km.en zaterdag fietsen.Komende zondag zijn 24 km.gepland.En als je me nu even
    wil excuseren,ik ga mij inschrijven voor de Lakosta halve marathon in Staden op 19 april.Tot morgen.
    Logboek:Rustdag.YTD:19200 meter.
    Medisch rapport: hoesttoestand veel verbeterd,wat lage rugpijn.
    GHS:-

    23-03-2008 om 14:56 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)

    2008 : Marathon
    2009 : Marathon
    2010 : RvVlaanderen
    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Guy Devreker
    Ik ben een man en woon in Varsenare (België) en mijn beroep is comm.afgevaardigde.
    Ik ben geboren op 12/08/1962 en ben nu dus 61 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: wielrennen,lange afstandslopen,levensgenieter en nog zoveel meer.
    Het huis wordt gedeeld met een schat van een dochter,Latoya(°11.08.1992)en,tot voor kort, Minou,de poes°1998- +10.08.09
    Mijn favorieten
  • Jasmina 's fotografie

  • Foto

    Aangekomen aan station 45 even teruggeblikt naar wat verwezenlijkt werd en ...wat niet.Enkele sportieve uitdagingen wilde ik toen graag nog aangaan.Target One: het lopen van een Marathon: gelopen op 14 IX 2008 én op 19 VI 2009.Target Two: het fietsen van de Ronde van Vlaanderen: gereden op 03 IV 2010.
    Hieronder enkele foto's met buurman/trainingsbuddy Rudi,in loondienst bij Bianchi...
    Foto

    Foto

    Foto

    Mijn Persoonlijke Besttijden.

    *5 km : 20'51",01maart2009
    *14 km: 59'35",01maart2009
    *10 mijl - 16,095 km: 1u08'23",01maart2009
    *Halve Marathon:21,1 km:1u31'22",14augustus1988
    *Marathon,42,195 km: 3u22'27",19juni2009


    Target One:In Flanders Fields Marathon,Ieper 14.IX.2008.Tijd: 3u.23'10".
    Target One bis:Marathon Nacht van W.-Vlaanderen,Torhout 19.VI.2009.Tijd:3u22'27".
    Favoriete loopblogs
  • ann's loopblog
  • gert luyckx
  • karine vanhecke
  • katrien rogiers
  • natalie tijtgat en zoontje mathis
  • stijn fincioen
  • vince
  • wim

    Andere favorieten
  • bruynooghe's koffie*
  • ronde van vlaanderen
  • groen!
  • in flanders fields marathon ieper
  • miko
  • nacht van west-vlaanderen torhout
  • p-magazine
  • prorun
  • saab

    Foto

    Parcours RVV 2010
  • Officiëel parcours RVV 2010

  • Aantal gefietste kilometer als voorbereiding op de Ronde van Vlaanderen 2010, vanaf 1 juli 2009.

    juli : 654,8 km
    augustus : 771,8 km
    september : 395,7 km
    oktober : 587,5 km
    november : 407,5 km
    december : 386,6 km
    januari : 492,7 km
    februari : 51 km (knieontsteking)
    maart : 826,8 km
    aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de NVV-Marathon,vanaf 20 september 2008.

    september: 33,00
    oktober: 112,20
    november: 59,50
    december: 31,30
    blogverslagen van december leren jullie waarom de klm.in november en december zo laag liggen.
    januari: 152,00
    februari: 166,50
    maart: 187,20
    april: 168,70
    mei: 290,40
    juni: 136,30
    totaal aantal gelopen kilometers t/m 17 juni:
    1337,10 + 42,195 op 19.VI.2009.


    aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de IFF-Marathon,vanaf 01 november 2007.

    november: 59,50
    december: 97,90
    januari: 120,10
    februari: 138,60
    maart: 171,00
    april: 122.20 shinflints blessure,zes weken inactief.
    mei: 20,20
    juni: 176,00
    juli: 241,60
    augustus: 300,80
    september: 73,60
    totaal t/m 12 september:1521,500 km.+ 42,195 op 14.IX.2008.


    Foto

    Niks dan lachende gezichten voor de start,een uurtje of twee later was dat al heel wat minder...
    Vlnr.:Gert Luyckx,ikzelf,mijn superb-coach-begeleider Luc Duyck. 
    Foto

    Afzien als nooit tevoren op weg naar Ieper,samen met een supergeconcentreerde 'coach-begeleider' Luc Duyck.
    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs