Blog van Bert

• Water
  • Uitkijktoren Brakel
  • Bron in Brakelbos
  • Laat de natuur haar werk doen
  • Brakelbos
  • Kiekens oftewel kippen.
  • Bloemen uit en in het Brakelbos

• Moppen (27)

• Telling vanaf 1 mei 2013

free counters

De teksten op dit blog zijn geschreven door Bert en meestal nagezien en gekeurd door Mieke. Mieke is hélaas niet meer. Vroeger veel reisverslagen, nu foto's uit mijn omgeving. Tof dat u even langskomt! Kijk maar even rusti
    13-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rothéneuf

We hebben ons vandaag verplaatst richting kust. Na 112 km zijn we aangekomen in Rothéneuf. Dit is een deelgemeente van St Malo gelegen op ongeveer 5 km van het oude stadscentrum. De camperplaats heet: Aire Camping-cars Des Ilots. Op deze camperplaats kunnen 120 campers staan en allen op zeer grote percelen. Iedere camper beschikt over een elektrische aansluiting van 10A. De camperplaats is gelegen op 300 m van de kust. In het dorpje ook op een 300 m hier vandaan is er een bakker, een kapper, een traiteur, een kruidenierszaak, een tabac, een restaurant en …. Een soortgelijke camperplaats, met dit comfort en zo kort bij de kust, zou normaal duur zijn maar hier is het 5,3€ alles in. Het zeezicht is hier zeer varierend. Overal zie je stenen rotsen boven de waterspiegel uitsteken die als het ware kleine eilandjes vormen. In de namiddag zijn we tot in St Malo gefiest om een eerste indruk op te doen. Een dezer dagen gaan we echt St Malo bezoeken.

13-06-2014, 00:00 geschreven door bert

12-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In en om Fougères

Opnieuw een zeer rustige nacht doorgebracht en daarbij aansluitend lekker lang uitgeslapen. In de voormiddag zijn we gaan wandelen rond een met water gevulde oude granietsteengroeve, de Carière du Rocher Coupé. Door de jaren heen heeft er zich als het ware een natuurpark gevormd rondom deze groeve. Het is een pracht wandeling geworden met af en toe ferme klimmetjes. Gelukkig zijn er hier en daar banken van waaruit mooie panorama's te bezichtigen zijn. Tijdens deze wandeling ook even mijn mobile wifi uitgetest en meteen een twitter met foto van de omgeving de wereld ingestuurd. Super resultaat! Na de middag hebben we een fietstocht gemaakt van 32km. Het grootste deel van deze tocht ging over een oude spoorwegbedding. Hier en daar komt men nog een oud bareelwachtershuisje  tegen. Het voortdurend wisselen van zon en schaduw was een welkome afwisseling want de ganse tocht in de zon zou moordend geweest zijn. Bij onze terugkeer deden we een welverdiend terrasje met zicht op het kasteel. En of de frisse pintjes deugd deden !

12-06-2014, 23:41 geschreven door bert

11-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fougères

Een ietsje langer geslapen dan gewoonlijk en dus ook later aan de ontbijttafel. Geen probleem want vandaag staat er slechts een rit van 201km op het programma. Onder een stralende zon bij een temperatuur van 25°C zijn we rond 14:00u aangekomen op de camperplaats van Fougères. Er was gelukkig nog een plaatsje vrij. Ondertussen zijn hier zeer veel campers aangekomen, maar helaas onverrichter zake moeten verder rijden. Na ons te hebben geïnstalleerd zijn we de stad ingetrokken. Naast zijn imposant kasteel heeft Fougères een middeleeuws stadscentrum met zijn typische huizen en de daarbij horende “Ruelles” of smalle kleine straatjes. De oude stadsmuren die indertijd de inwoners en hun goederen beschermden zijn bijna ongeschonden bewaard gebleven. La Porte de Notre-Dame is de enige van de vier stadspoorten die nog bestaat. Ook beschikte het kasteel over een watermolen met vier imposante wielen. Er zijn ook nog verschillende vakwerkhuizen daterend uit de middeleeuwen die nog zeer goed bewaard zijn gebleven. Ook zijn er nog het belfort en verscheidene kerken die deel uitmaken van het patrimonium van de stad. Binnen de stadsmuren wandelt men door zeer mooie parken , van de ene verrassing naar de andere.

11-06-2014, 00:00 geschreven door bert

10-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lisieux

Beiden vonden we dat we er nog maar eens moesten op uittrekken. Dus zijn we deze morgen rond de klok van acht vertrokken richting Normandië – Bretagne. We reden de ganse voormiddag onder een nogal zwaar wolkendek maar het bleef gelukkig droog. Onze rit verliep heel vlot tot na de middag. Eerst zaten we meer dan 30 km achter een “convoi exeptionel” die nooit boven de 25km/u uitkwam. En in Rouen is de brug over de Seine onderbroken. En probeer dan maar de rivier over te steken! Iets na vier uur kwamen we dan aan op de camperplaats van Lisieux. Deze is juist naast de basiliek gelegen. En op slechts een km van de Orange boutique. Mijn internetkaartje moest dringend aan de klap gebracht worden. De terrasjes in de stad worden druk bezocht want het zonnetje is weer van de partij. Bij onze terugkeer op de kamperplaats besluiten we toch hier niet te blijven: veel te schuin en naast een drukke weg. Momenteel staan we vier km verder op de camping municipal: “Camping de La Vallée”.

10-06-2014, 23:50 geschreven door bert

30-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nooit meer lek

Iedereen die wel eens plat is gereden met auto of motorfiets weet hoe vervelend dit is. In onderstaand filmpje kan u zien dat de techniek niet stil staat. Banden met binnenin een laag gel zorgen ervoor dat men nooit meer plat rijd.

30-04-2014, 00:00 geschreven door bert

27-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tijd voor een schunnige mop
    In de trein zit een man tegenover een mooie jongedame met een piepklein mini-jurkje aan. Opeens gaat zij verzitten en ziet hij dat ze geen broekje aan heeft. Zij ziet dat en zegt: "Kijk je naar mijn poesje?"
    "Sorry," zegt de man en belooft dat hij niet meer zal kijken.
    "Geeft niet," zegt de vrouw, "ik kan er kunstjes mee. Kijk maar...Ik laat hem een kusje geven."
    De man ziet de vagina een kus beweging maken en is zeer onder de indruk. "Kijk," zegt de vrouw, "hij kan ook knipogen."
    En ja hoor, hij ziet verbaasd dat de vagina een knipoog geeft.
    "Kom naast me zitten," zegt ze en de man gaat naast haar zitten.
    "Wil je er een paar vingers in steken?" vraagt ze.
    Verbijsterd zegt de man:"Allemachtig, kan hij ook nog fluiten?

27-04-2014, 00:00 geschreven door bert

Categorie:Moppen
    26-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amira Willighagen

De dag was ietsjes minder zonnig maar toch even vrolijk. We werden in beslag genomen door de kleine Lorin. Hij wil van alles doen en hij neemt steevast de leiding in het gebeuren. Toch wondermooi hoe vertederend die klein mannen kunnen zijn. Tussendoor ging ik nog even surfen op het internet en ik kwam uit bij een filmpje van Amira Willighagen. Dit is het kleine negenjarig Nederlands wonderkind dat vorig jaar de winnaar werd van Holland's got talent. Die klein meid zingt opera. Dit is nu wel mijn genre niet maar na het kijken en luisteren zal niemand nog onberoerd blijven. Geniet van Amira Willighagen met het nummer Nessum Dorma.

26-04-2014, 00:00 geschreven door bert

25-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blog verwaarloosd

Morgen zijn we weeral een week thuis. De voorbije week hebben we het zeer druk gehad. We waren het niet meer gewoon van her naar der te rotsen. Van het tragere Spaanse leven valt niet veel meer te merken. We zijn begonnen met onze tuin een beurt te geven. Door de zachte winter en de vroege lente (zomer) heeft het onkruid kunnen woekeren. Dus dubbel zoveel werk in vergelijking met vorige winter. En het woord “werk” heb ik niet meer teruggevonden in mijn woordenboek. Mede door dit alles is mijn blog deze week een beetje verwaarloosd. Maar vandaag brengen we daar opnieuw verandering in. Onze kleinzoon, Lorin, is dit weekend bij ons. Het is een zeer guitig kereltje. Hij verstaat heel veel en hij begint te praten. Dus alle aandacht gaat nu naar hem.

25-04-2014, 00:00 geschreven door bert

19-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar huis

De temperatuur lag net iets boven het vriespunt toen wij deze morgen op stonden. Het wolkendek was gesloten toen we vertrokken. In onze rijrichting was het kalm maar in de andere richting was het zeer druk. Enorm veel campers op weg naar het zuiden. De Fransen zijn vandaag aan hun paasverlof begonnen. Dit bleef zo tot we voorbij de périphérique rond Parijs waren. Toen wij van Soisson naar Saint-Quentin reden waren het plots Belgische en Engelse nummerplaten die wij zagen. De caravans vlogen ons voorbij. Ze waren zeer gehaast om hun vakantie af te ronden. Vooraleer we naar huis reden zijn we nog even bij Tim, Sara en de kleine Lorin binnen gesprongen. Na drie maand was het een leuk weerzien. Lorin is wel veel veranderd. Hij begint goed te praten en dit maakt het alleen maar leuker.

19-04-2014, 23:45 geschreven door bert

18-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verder op weg naar huis

Vertrokken in Le Ségala met een licht bewolkte hemel. De temperatuur was perfect om te rijden. En het schoot goed op. In de streek van de Dordogne kwamen de wolken opzetten en er was geen straaltje zon meer te bespeuren. De vele hectaren koolzaad staan al volledig in de bloei en dit zorgt toch voor enkele lichtpuntjes onder deze donkere wolken. Af en toe was de lucht heel dreigend maar gelukkig konden we het droog houden. Rond halfzes waren we op onze bestemming: Méry sur Cher. Op deze camperplaats zijn we nu voor de vierde keer. Niets is hier veranderd zelfs de betaalzuil die vorige winter omgereden is ligt nog steeds op haar rug. Verder een prima plek.

18-04-2014, 00:00 geschreven door bert

17-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar Frankrijk

Vanmorgen om acht uur vertrokken richting Frankrijk. We namen niet de normale weg, maar we reden vanaf Palamos de volledige kustlijn af. Voortdurend rijdt men langs de rotsachtige kust met zijn tientallen inhammetjes die vanop de hoger gelegen kronkelende wegen een streling voor het oog zijn. Bij Cap Cerbère reden we de grens over. In Perpignan sloegen we links af om over de Pyrenées Orientalles naar Limoux te rijden. U merkt het, we hebben vandaag een paar honderd kilometers bochten en cols verteerd. Na deze zeer prachtige rit zijn we uiteindelijk op de camperplaats van Le Ségala beland. We staan hier langs le canal du midi samen met een zevental andere kamperaars. In Le Ségala zijn er minder dan 100 inwoners waaronder enkele Engelsen die hier leegstaande huizen hebben gerenoveerd. Vergeten we ook niet enkele woonbootbewoners die hier al meerdere jaren aangemeerd liggen.

17-04-2014, 00:00 geschreven door bert

16-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vertrokken in La Volta

Rond halfnegen hebben we camping La Volta verlaten. We trekken verder naar het noorden. Op de weg verliep alles goed tot in de omgeving van Barcelona waar we een dik half uur in de fille gestaan hebben. Een politiewagen was betrokken in een ongeval met twee vrachtwagens. Iets na drie uur zijn we dan aangekomen op de camping Mas Potoxas in Pals. Nadien hebben we hier in de omgeving een wandeling gemaakt. We waren te lui of misschien te moe om nog drie kilometer te stappen. Bovendien ligt het middeleeuws stadje op een heuvel. Dan maar genieten van het moois hier in de velden.

16-04-2014, 23:53 geschreven door bert

15-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste dag Peniscola

Deze morgen was de zon sedert lang niet van de partij. De morgen was eerder mistig. Maar tegen de tijd dat wij klaar waren om naar Peniscola te fietsen brandde de zon zich een gat door de mist. En we waren weer vertrokken voor een zonnige dag. Door allerlei omstandigheden zijn we in de voormiddag niet van de parking geraakt. Een klappenanske links en een klappenanske rechts. En toen was het al middag. Er waren mensen zonder een goed werkende ijskast, en anderen zonder TV ontvangst. Ze zijn zelden, diegenen die geen problemen hebben. Na de middag toch nog naar Peniscola en daarna naar Benicarlo gefietst. De laatste boodschappen gedaan want inderdaad morgen zetten we de reis verder richting noorden. Spijtig want ondertussen vormt er zich hier op de camping een muziek groepje: een accordeonist, een gitarist en een mondharmonicaspeler samen met enkele would-be zangers brachten ze enkele evergreens ten gehore. De sfeer zit er goed in.

15-04-2014, 22:45 geschreven door bert

14-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Spaanse levenqqtijl.

Opgestaan onder opnieuw een blauwe hemel. Wat moet ne mens nog meer verlangen. We hebben ons ondertussen al heel goed aangepast aan de Spaanse levenswijze. Alles langzaam aan doen en de rest komt wel. Eerst een douche, daarna koffie en ons klaar maken om naar de wekelijkse markt te gaan. Toch verrast, want op de plaats waar de markt gewoonlijk doorgaat zijn er wegwerkzaamheden aan de gang. En toch zien we van alle kanten mensen met gevulde plastikzakjes aan de hand lopen. Uiteindelijk komen we op de markt. Deze gaat nu door naast de “Hogar des pensionatos” door. Toch aangenaam markten in de schaduw onder de bomen. Marijke heeft haar opnieuw ne keer laten gaan op de markt. Daarna zijn we bij de gepensioneerden een lekker stuk vis gaan eten. Dan terug naar huis en zoals alle Spanjaarden een siesta gedaan. Rond vijf uur hebben we dan nog boodschappen gedaan in Benicarlo. En zo is er weeral een vakantiedag voorbij.

14-04-2014, 22:49 geschreven door bert

13-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Palmzondag (deel 1)

Gisteren viel er niets speciaal te vermelden. Een doodgewone zaterdag. We zijn naar Benicarlo gefietst. Even de stad ingetrokken en daarna over de overdekte markthal geslenterd. Wat later de kustlijn afgefietst en een kleinigheid gaan eten. In de namiddag was er genoeg tijd om te zonnebaden. Vandaag is het Palmzondag. Dus gaan we eens kijken wat er zoal te beleven valt in Peniscola. Aan de zee is het zeer druk. Wij zijn hier al enkele malen geweest maar we hebben het nog nooit zo druk geweten. We hebben ons naar het oude stadsdeel begeven waar de drukte zeker niet minder was. En plots werden we verwelkomd door een hels tromgeroffel. Maar de trommelaars waren er niet voor ons maar wel voor de processie. Voor onze normen was er hier een massa gelovigen op de been om mee te lopen in de palmprocessie. Verder hebben we een wandeling gemaakt door de zonovergoten smalle winkelstraatjes. In de namiddag terug genoten van de zomerse zon. De temperatuur was ondertussen opgelopen tot boven de 30°C.

13-04-2014, 23:38 geschreven door bert

Categorie:Camper
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Palmzondag (deel 2)

13-04-2014, 23:33 geschreven door bert

11-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opnieuw in Peniscola

Na rijp beraad en na het bekijken van de weersvoorspellingen voor de volgende dagen hebben we maar besloten om onze reis verder te zetten langs de kust. In het binnenland en aan de Franse Atlantische oceaan ziet het weer er voor de komende dagen niet zo schitterend uit. Dan maar afscheid genomen van Luc en Willy die ook vandaag hun reis verder zetten. De klok stond al op kwart voor elf toen wij de motor startten en richting Peniscola reden. Ook een beetje onzeker over de mogelijkheid een plaats te krijgen. We hadden nog geen antwoord op onze email gekregen. Onderweg driemaal gebeld en dan toch een mailtje met een bevestigend antwoord. Bij onze aankomst werd duidelijk waarom we geen reactie hadden gekregen. Gisteren is hier namelijk de keuken volledig uitgebrand. Gelukkig, door het ter plaatse zijn van een brandweerman met vakantie, kon de brand gelokaliseerd blijven tot de keuken. Sedert deze middag is de elektriciteit, telefoon en wifi terug in werking. Een volledige ploeg werkmannen zijn alles aan het opruimen. Wij hebben ons geïnstalleerd en daarna de fietsen klaargezet. Toch nog even naar Peniscola gefietst. Bij de pensionado's zaten Belgen: een koppel uit Neerpelt die ook in Betara waren en een koppel uit Menen. Tijdens onze gezellige babbel begon het te regenen. De Spaanse bejaarden hadden het vlug voor mekaar. Een paar vuilniszakken en weg waren de pseudo nonnetjes.

11-04-2014, 00:00 geschreven door bert

10-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een pauze inlassen.

Na de drukte van de twee voorbije dagen hebben we besloten om een rustdag in te lassen. Veel, behalve in de zon gelegen, en even naar de Mercadona, geweest om onze voorraad wat bij te vullen, hebben we vandaag niet gedaan. Tussendoor toch nog even tijd gemaakt om een paar panorama foto's te maken vanaf de straatkant van deze zeer rustige en verzorgde camping. Later op de avond zijn Willy en Luc thuisgekomen van hun tweede dag Valencia. Ze waren super enthousiast over hun dag. En Willy ontpopte zich als het ware tot een levende oceanografische encyclopedie. Zijn enthousiasme deed ons nogmaals naar onze foto's van gisteren kijken. Vandaar dat wij, vandaag, er nog een drietal op onze blog plaatsen.

10-04-2014, 00:00 geschreven door bert

09-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweede dag Valencia (deel 1)

Onder een blauwe hemel zijn we deze morgen richting metro gewandeld(2de dag naar Valencia). De bedoeling van onze uitstap vandaag was het Ciudad de las Artes y las Ciencias te bezoeken. Ciudad de las Artes y las Ciencias(de Stad van Kunst en Wetenschap) is een cultureel-wetenschappelijk complex. Het is een fraai staaltje van moderne architectuur. De bouw begon in juli 1996. Het complex werd ingewijd op 16 april 1998 met de opening van de L'Hemisfèric. Palau de les Arts Reina Sofí was in 2005 klaar en het voorlopig laatste gebouw L'Àgora, werd in 2009 officieel geopend. Het complex bestaat uit de volgende zeven gebouwen: operagebouw en centrum voor podiumkunsten, planetarium en Laserium , L'Umbracle is een 320 meter lange en 60 meter brede wandelpromenade en botanische tuin, wetenschapsmuseum, oceanografisch park in open lucht, evenementenhal en de brug El Pont de l'Assut de l'Or. Het grootste deel van onze tijd hebben we doorgebracht in L'Oceanogràfic. L'Oceanogràfic is een aquarium dat zee- en kustdieren huisvest. Het geldt als het grootste aquariumcomplex van Europa met 40.000 dieren behorend tot 500 soorten. Men kan hier onder andere meerdere haaiensoorten zoals de zandtijgerhaai en de verpleegsterhaai, witte dolfijnen, walrussen, ezelspinguïns, zeehonden en honderden vissen uit de verschillende oceanen bewonderen. Rond negen uur waren we, moe maar voldaan, terug in onze kamper.

09-04-2014, 00:00 geschreven door bert

Categorie:Camper
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweede dag Valencia (deel 2)

09-04-2014, 00:00 geschreven door bert

• Innige deelneming!
  • prachtig!
  • Mooi en moedig

Druk op onderstaande knop om ons een berichtje achter te laten in ons gastenboek