Blog van Bert
Zoeken in blog


Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 

Inhoud blog
  • Watervogels
  • Grote beesten
  • Vogels in de (v)lucht
  • Vogels met rare bekken
  • Vogels met lange bekken
  • Andere lopers
  • Enkele steltenlopers
  • Andere beestjes
  • Hoorndragers
  • Duiven en andere vogels
  • Water
  • Uitkijktoren Brakel
  • Bron in Brakelbos
  • Laat de natuur haar werk doen
  • Brakelbos
  • Kiekens oftewel kippen.
  • Bloemen uit en in het Brakelbos
  • De kleinkinderen
  • Weerspiegeling in het water
  • Makros


    Categorieën
  • Allerlei (205)
  • Camper (528)
  • Elektrische fiets (16)
  • Hout (9)
  • Moppen (27)

  • Telling vanaf 1 mei 2013


    free counters

    De teksten op dit blog zijn geschreven door Bert en meestal nagezien en gekeurd door Mieke. Mieke is hélaas niet meer. Vroeger veel reisverslagen, nu foto's uit mijn omgeving. Tof dat u even langskomt! Kijk maar even rusti
    27-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zon beloofd
     

    Vandaag is ons voorspeld dat we zouden kunnen genieten van hetgeen we over een tijdje misschien zullen beleven: zonnig weer met temperaturen die in het binnenland kunnen oplopen tot 18° bij een matge windkracht van 3 à 4. Dus, de mouwen opgestroopt en beginnen onkruid wieden in de tuin. Rond het middaguur hield ik het voor bekeken. Na de middag de fiets van stal genomen en een ritje gedaan door het landelijke Vlaanderen. De akkers zijn pas ingezaaid en dit laat ons toe van te genieten van mooie vergezichten. In de weiden staat het gras hoog en groen. Maar nergens was er enig teken dat de landbouwers aan het hooien zijn. Normaal is rond deze tijd het hooi binnen. We zijn gereden tot aan het sas van Astene. Het sascomplex is als monument beschermd en de omgeving met de twee sasmeestershuizen en de jaagpaden als dorpsgezicht. Het sas dateert van 1861, toen men een doorsteek van honderd meter groef om zowat 5 km in bochten uit te sparen. Op het gekanaliseerde stuk werden een stuw en een sluis gebouwd. Het brugdek is van metaal met een houten bevloering. De sluizen (5,4 m breed, 42,2 m lang) met houten sluisdeuren, met kruisversterking en houten ophaalkleppen worden manueel bediend. Aan de kade liggen veelal twee historische vaartuigen.









    27-05-2013, 00:00 geschreven door bert  

    Reageer (0)

    Categorie:Elektrische fiets
    18-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bijna onzichtbaar......
     

    Onlangs zag ik een kerel van mijn leeftijd op weg met een paar jonge kerels op hun mountenbikes. Respect voor die ouderling want hij deed niet onder voor die jongelui, wel integendeel. Maar bij nader toezien was zijn fiets uitgerust met een elektrische motor van gruber assist. Het gruber assist systeem is een ultra-licht aandrijfsysteem voor mountainbikes, trekkringfietsen en racefietsen. De motor is totaal onzichtbaar (past enkel in de zadelbuizen met diameter 30,9 mm of 31,6 mm) en weegt slechts 900 gram. De motor levert je ongemerkt een extra duwtje in de rug (motorvermogen 200W). Er zijn twee soorten batterijen beschikbaar in een bijgeleverd zadelzakje: 4,5 Ah LiION batterij of 6,75 Ah LiION batterij. Bij uitschakelen van de motor kan je normaal fietsen zonder dat de motor je hindert. De hulpmotor, met een lengte van 22 cm en een vermogen van 200 W, wordt door middel van een tandwiel mechanisch verbonden met de trapas. De aanwezige versnellingen blijven werken zoals voorheen. Bij een optimale trapfrequentie van ongeveer 60 tr/min levert de motor rond de 100 W aan de trapas. Niets laat vermoeden dat je met een elektrische fiets op weg bent.

    Zouden er in het scheldepeloton ook ouderlingen meefietsen met zo'n onzichtbaar motortje?







    18-05-2013, 00:00 geschreven door bert  

    Reageer (1)

    Categorie:Elektrische fiets
    10-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naafversnellingen
     

    Vele fietsen en ook elektrische fietsen zijn uitgerust met naafversnellingen. In mijn gedachtegang was dit een oud systeem en eerder voor de oudere stadsfiets. Maar niets is minder waar. De moderne naafversnellingen zijn een staaltje van technisch vernuft. In het binnenwerk zitten er meer radertjes dan in oudere uurwerken. Deze versnellingsbak heeft veel voordelen. Je staat voor een verkeerslicht en hebt nog niet teruggeschakeld. Of je gaat een helling af en meteen daarna gaat de weg steil omhoog. Soms ben je dan te laat met terugschakelen. Wie zijn fiets wel eens mee neemt in het vliegtuig weet dat daar wel eens iets mis gaat. Een binnennaafversnelling is degelijker dan een achterderailleur en kan bijna niet stuk. Een naafversnelling kan niet verbuigen of verlopen. De ketting verslijt minder snel omdat zen altijd recht ligt. Hij weegt ook maar 170 gram meer. Elektrische fietsen met motor aan de trappers of in het voorwiel kunnen gemakkelijk uitgerust worden met een binnennaafversnelling. De Nederlandse fietsenbouwer heeft nu een echte racefiets op de markt die uitgerust is met een Rohloff-naaf. Deze is evenredig aan een 27 versnellingsderailleur.







    10-05-2013, 00:00 geschreven door bert  

    Reageer (0)

    Categorie:Elektrische fiets
    01-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elektrische fiets

    1 mei, dag van de arbeid. Dus niet veel uitgestoken. In de namiddag met de fiets een toertje gedaan onder een lekker zonnetje en bij een zachte temperatuur. Een terrasje onderweg hoort hier ook bij. Op dit terrasje werd ik nogmaals aangesproken over de elektrische fiets. Vele malen heb ik reeds mijn verhaal verteld. Bij het thuiskomen ben ik dan maar gaan zoeken op youtube. En inderdaad, hieronder een filmpje dat een duidelijke uitleg geeft over de verschillende systemen. Geniet ervan. Eventuele reacties kunt u geven via mijn gastenboek.

    01-05-2013, 00:00 geschreven door bert  

    Reageer (0)

    Categorie:Elektrische fiets
    27-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zonnige namiddag.
      Onder een prachtig lentezonnetje zijn Marijke en ikzelf nog maar eens de fiets opgesprongen. Stel u van dat springen ook niet te veel voor. We zijn gereden via het station langs de spoorweg naar Deurle en verder naar Astene waar we een eerste stop deden op het terras van “De Wachtzaal”. Het hoeft u niet te verwonderen dat we er niet alleen zaten. Verwonderlijk hoeveel bloemen er in bloei staan na een paar mooie dagen. Vooral de Japanse kerselaars vallen op. Verder zijn we naar de oude Leie afgezakt aan Het Sashuis van Astene. Het sas dateert van 1861, toen men een doorsteek van honderd meter groef om zowat 5 km in bochten uit te sparen. Op het gekanaliseerde stuk werden een stuw en een sluis gebouwd. Het brugdek is van metaal met een houten bevloering. De sluizen (5,4 m breed, 42,2 m lang) met houten sluisdeuren, met kruisversterking en houten ophaalkleppen worden manueel bediend. Het geheel vormt een uitstekend bewaard voorbeeld van een samengesteld kunstwerk uit de tweede helft van de negentiende eeuw. Vandaar zijn we afgezakt naar het kasteel van Ooidonk. Het Kasteel van Ooidonk is ontstaan in de 12e eeuw als boerderij, en in de 14e eeuw een versterkte waterburcht. Het werd twee keer verwoest, in 1491 en in 1579. Na de brand van 1579 werd het heropgebouwd als kasteel. De ruïnes zijn verkocht aan Maarten della Faille en deze heeft het kasteel in renaissancestijl laten bouwen. Het kasteel diende vroeger als voorpost en verdedigingsbolwerk van de stad Gent aan de Leie. Kasteel Ooidonk is privaat eigendom van graaf Juan t'Kint de Roodenbeke. Zijn familie bezit het sinds 1864 toen zijn voorvader Henri t'Kint de Roodenbeke het kasteel aankocht. De familie heeft het kasteel uitgebreid, zonder afbreuk te doen aan de speelse renaissancestijl. Vele wandelaars op ons pad tegengekomen. We hebben daarna onze weg verder gezet via Deurle en ST Martens Latem. Bij onze aankomst hadden we 26 km op onze teller.



    27-03-2011, 19:52 geschreven door bert  

    Reageer (0)

    Categorie:Elektrische fiets
    06-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zonnig maar koud
    Klik op de afbeelding om de link te volgen   Samen met Imelda en Eric zijn we met onze elektrische fietsen gereden naar Merelbeke Flora. Nog even binnen gewipt op de werf om de vooruitgang der werken te tonen. Vandaar zijn we afgezakt naar Gentbrugge. Hier hebben we de camperplaats van Gentbrugge bezocht. Vandaar via Ledeberg naar St Amandsberg en over de Dampoort naar de Drongense steenweg om te stoppen op het terras van café intovert aan de Gentse watersportbaan. Daarna nog even langs de Blaarmeersen en verder via St Denijs terug naar huis. Een ritje van 46 km in de zon maar met een frisse wind.

    06-03-2011, 00:00 geschreven door bert  

    Reageer (0)

    Categorie:Elektrische fiets
    13-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bisons
    Klik op de afbeelding om de link te volgen   Zondag vrije dag en droog weer met een temperatuur van rond de 10° C. Wat moet ne mens nog meer hebben om een fietstocht te maken? Samen met Imelda en Eric zijn we vertrokken richting Oudenaarde via de trekweg langs de Schelde. In Gavere hebben we de afslag genomen om eens naar de camperplaats van Gavere te bekijken. Volgens ons is dit een gedoogplaats op de parking van het voetbalveld. Er is geen enkele voorziening aanwezig. Dan maar terug de fiets op en we slaan af aan de brug van Zingem. We rijden verder richting Zwalm en stoppen aan de Taverne Het Paviljoen beter bekent als bij de mannekens. Na een koffie rijden we verder via Nederzwalm en Sint-Blasius-Boekel naar Mater. We zijn lichtjes verrast als we langs een weide komen met BISONS. We vervolgen onze weg via Nederename terug naar Nederzwalm waar we terug een koffie gaan nuttigen in de Patrijs. Een welverdiende stop na al die kasseien en heuvels te hebben overwonnen zonder te spreken van de felle wind. Daarna nemen we terug de trekweg langs de Schelde. Bij het thuiskomen is het reeds donker. Er staat 54,7 km op onze teller.

    13-02-2011, 00:00 geschreven door bert  

    Reageer (0)

    Categorie:Elektrische fiets
    06-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsweer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen   Hoog tijd dat het wat warmer wordt. Vandaag rond de 12°C maar met een felle wind. Imelda en Eric hebben hun nieuwe fietsen en dus besloten we om samen een testritje te maken. We zijn vertrokken via Scheldevelde en Hemelrijk naar Zwijnaarde. Daarna naar Merelbeke en tot Merelbeke Flora. Hier heb ik de vorderingen aan hethuis van onze zoon laten zien. De terugweg verliep langs het fietspad, naast de R4. In Zwijnaarde zijn we gestopt voor een pannekoek met koffie. Daarna terug naar huis. Bij aankomst stond er 22,6km op onze teller. De ganse terugweg reden we met wind op kop en dit met een snelheid van meer dan 20km per uur. Het is met dit soort weer dat men werkelijk de voordelen van de elektrische fiets ontdekt. De nieuwe fietsen zijn dus ingereden en goed bevonden. De foto hirbij heb ik gejat van Eric zijn blog.

    06-02-2011, 00:00 geschreven door bert  

    Reageer (0)

    Categorie:Elektrische fiets
    16-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Langs de schelde
    Klik op de afbeelding om de link te volgen  De zon is van de partij. Af en toe een grijze wolk die de pret komt bederven. In de verandan is het genieten. Toch besluiten we een fietstocht te maken. Het is toch een tijdje geleden. Buiten voelt het eerder frisjes aan. Er staat een strakke wind. We rijden richting de schelde. Langs het water op de trekweg is het tegen de wind in. En dan is het ten volle genieten van een elektrische ondersteuning. Het gaat om en bij de 20km/uur en dit zonder noemenswaardige inspanningen. Dan maar genieten van al het schoons dat de scheldekant te bieden heeft.

    16-05-2010, 22:31 geschreven door bert  

    Reageer (0)

    Categorie:Elektrische fiets
    Tags:schelde, elektrische, ondersteuning, windkracht
    02-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsroute
    Voor hen die graag een fietstocht willen maken, ergens in Vlaanderen of in Zeeland, en hierbij de fietsknooppunten willen gebruiken is de volgende link een zeer intressante tool: http://www.fietsnet.be . 

    02-05-2010, 00:00 geschreven door bert  

    Reageer (0)

    Categorie:Elektrische fiets
    Tags:fietsroute
    05-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pasen: een pater op een ei is .....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen  een pater op een ei is .....broeder!! Paasmaandag of tweede paasdag. Wat doet een mens dan? Bij mooi lenteweer zijn onze wegen te klein. Mensen zoeken zich buiten te vermaken. De ronde van Vlaanderen was gisteren. Velen zaten toen aan hun TV gekluisterd. En bij mooi lenteweer zijn er velen die een inhaalbeweging willen maken om samen met hun gezinnetje iets te doen. Maar helaas, de weergoden denken er soms anders over. En wij, de echten, hebben besloten om ondanks het frisse weer toch een fietstochtje te maken. Wij rijden tot aan 't Oud Sashuis in Astene. Honderdvijfentwintig jaar na de bouw van Astene Sas hebben historische schepen zoals tjalken er opnieuw hun thuishaven gevonden. Een van de twee beschermde sasmeestershuizen langs de waterkant worden door de vzw Historische Vaartuigen omgevormd tot vaar- en streekhuis waar de bezoekers een nostalgische kijk op anderhalve eeuw scheepvaart krijgen. Maar de meeste bezoekers komen er om even op het terras te vertoeven. Zelfs bij minder goed weer zit er altijd volk.

    05-04-2010, 20:53 geschreven door bert  

    Reageer (0)

    Categorie:Elektrische fiets
    09-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbij ALCANTE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen   Na een rustige nacht op het strand van Cambrills vroeg opgestaan (05:45u) een douche genomen. Na het ontbijt om 07:03 vertrokken richting La Marina. Het is nog flink donker maar gelukkig zijn we na een tiental minuten op de autovia waar het toch rustiger rijden is als het donker is. De rit van 467km verloopt heel vlotjes niettegenstaande we geen tolwegen nemen. Het is 14:50 u als we aankomen in La Marina. De camperplaats staat bijna vol. We zetten ons zeer breed en nemen de ruimte in van twee plaatsen. Gelukkig zijn Eric en Imelda hier een tiental minuutjes later ook. Wij schuiven een beetje op en zij kunnen de tweede plaats innemen. De buitentemperatuur is hier hoger dan 21°C. Dus dan maar een potje koffie buiten in het zonnetje. Daarna een wandeling tot aan het strand. Langs de kustlijn staan hier tientallen zomerhuisje op minder dan 20 meter van de waterlijn. Op het einde van die rij huisjes is er nog een camperplaats . Er staan veel Zweden en hoe kan het anders, ook veel Hollanders. Bij de terugkeer aan onze camper besluiten we een wandeling te maken tot in het dorp om brood te halen. Na deze wandeling van meer dan een uur is het tijd voor het avondeten. We bilijven voor de rest van de avond in camper en kijken nog wat TV. Ter informatie: camperplaats is gedoogplaats en bevindt zich op 100meter van het strand. Ondergrond is asfalt. Plaats voor meer dan 20 campers. N 38,15151 W 0,63171

    09-02-2010, 00:00 geschreven door bert  

    Reageer (0)

    Categorie:Elektrische fiets
    06-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen fietsweer
    Er is een aanhoudende vrieskou.  Momenteel is het gevaarlijk fietsen.  Het overgrote deel van de fietspaden liggen er speigelglad bij.  Op de fietspaden in onze regio is of wordt er niet gestrooid!  Niettegenstaande hebben we gisteren toch een klein ritje (6,5km) gedaan.  Alleen maar om gevoel van de nieuwe fiets te mogen ervaren.  Posotief!!!

    Veel mensen spreken over de elektische fiets of de E-bike. Daarom hieronder toch nog even een verduidelijking.
    Op dit moment zijn er twee verschillende soorten elektrische fietsen verkrijgbaar: de Pedelec en de E-Bike.

    Pedelec:Pedelec is een afkorting van Pedal Electric Cyle, dat in het Nederlands pedaal elektrische fiets betekent. Zoals misschien al aan de naam te zien is, is dit een fiets waarmee u alleen vooruit kunt komen door zelf te trappen.

    De bestuurder van de Pedelec trapt zelf, maar hij wordt ondersteund door een elektrisch systeem dat extra kracht levert. De hoeveelheid kracht die geleverd wordt door het elektrische systeem is afhankelijk van de kracht die de bestuurder zet. Dit wordt gemeten door een sensor. Dit systeem is vergelijkbaar met stuurbekrachtiging van auto´s.

    De allereerste Pedelec werd in 1998 op de wereld gezet door het Japanse merk Yamaha, een gerenommeerd merk in de wereld van de motoren. De pedelec heeft het in zich om de normale fiets te verdringen, maar dit zal nog wel een aantal jaar duren, omdat veel mensen gehecht zijn aan hun fiets. Bovendien is de aanschaf van een nieuwe fiets een stuk goedkoper dan de aanschaf van een gloednieuwe pedelec.

    E-Bike: De E-Bike is in tegenstelling tot de Pedelec een elektrische fiets die vooruit komt zonder dat de bestuurder zelf trapt. De snelheid wordt wel zelf bepaald door de bestuurder. Die kan namelijk gebruik maken van zowel een knop als een gashendel om zo de snelheid te bepalen.

    De kracht die wordt uitgeoefend door de bestuurder en de kracht die wordt geleverd door de elektrische motor hebben geen invloed op elkaars prestaties. Dit houdt in dat er tegelijkertijd gebruik gemaakt kan worden van de gashendel en de pedalen, dit in tegenstelling tot de Pedelec. Ditzelfde systeem is gebruikelijk bij snorfietsen.

    De naam E-Bike is ontstaan door zijn elektrische krachten. Deze krachten zijn voldoende om de fiets vooruit te duwen en hebben geen kracht van de mensen nodig. De E staat voor Electronic. De fiets werkt als het ware dus volledig elektrisch, net als bijvoorbeeld de E-Scooter en de E-Mobile.

    De E-Bike wordt door veel verschillende mensen gebruikt voor verschillende doeleinden. Allereerst is er de groep die de E-Bike gebruikt om zonder pijn en moeite door de wind en bergen te fietsen. Verder gebruiken ouderen de E-bike om zich toch te kunnen verplaatsen. De laatste groep heeft zijn auto of normale fiets vervangen door de E-Bike om zo naar zijn werk te gaan.

    06-01-2010, 16:28 geschreven door bert  

    Reageer (0)

    Categorie:Elektrische fiets
    04-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoera!!! Eindelijk.
    Vandaag zijn eindelijk onze nieuwe fietsen geleverd.  Natuurlijk zijn de weersomstandigheden verre van ideaal om een paar testritjes te maken.  Ik had graag jullie toch een beetje informatie ,over onze fietsen, meegegeven.  

    Het is geen gewone fiets, het is ook geen vouwfiets. Het is een compleet nieuw concept in fietsland; de compacte Flyer i:SY staat synoniem voor compact comfort. In de stad zeer wendbaar dankzij het compacte formaat met de 20 inch wielen met dikke Schwalbe Big Apple banden. Zeer snel en zonder enige zweetdruppels op je bestemming aankomen dankzij de sterke ondersteuning van de Panasonic Premium motor van 250 Watt. Of mee achter op de auto, in de caravan of de camper om ook op korte uitstapjes of vakanties het plezier te ervaren van de topkwaliteit van de Flyer elektrische fiets.

    Als extra accessoire is een zogenaamde Speedlifter Twist verkrijgbaar. Daarmee draait u het stuur simpel een halve slag. Dat maakt het bevestigen op de drager van de camper zeer eenvoudig. De i:SY is er in vijf varianten; Eco, Light, Urban, Street en Tour. Wij hebben gekozen voor de variante STREET.  Onze keus is een wit en een zilver frame.

    Over elektrische fiets Accu's.
    Er zijn vele accu's in de markt. We vergelijken de meest gebruikte.
    De Lood-Gel Accu is een gedateerde techniek. Door het gewicht van de accu wordt deze niet meer toegepast in moderne elektrische fietsen. De Nickel-Cadmium-Akku (NiCd) wordt door veel fabrikanten van elektrische fietsen toegepast. Deze accu's hebben een geheugen.  Dat betekent dat de accu volledig leeg gereden moet worden voordat deze weer geladen wordt. Wanneer de accu slechts gedeeltelijk leeg gereden wordt en daarna weer opgeladen wordt, verliest de accu zijn capaciteit.
    Nickel-Metal-Hydrid-Accu De verbeterde versie van de Cadmium accu's. Deze accu's hebben een grotere capaciteit en geen last van het geheugeneffect. De accu kan bijgeladen worden. De accu is wel gevoelig voor hogere temperaturen. Ook verliest de accu stroom door zelfontlading en ze zijn relatief zwaar.
    Image Hosted by ImageShack.us
    Lithium Ion Accu De modernste accutechniek voor elektrische fietsen. Het lage gewicht en de grote capaciteit staan garant voor een grote actieradius. De accu kan altijd bijgeladen worden. Het laden gaat ook zeer snel. Binnen enkele uren is de accu weer geheel gevuld. De accu is ook diep ontlaadbaar. Dat wil zeggen dat de opgegeven capaciteit in Ampères ook geheel benut kan worden. Een accu is een verbruiksartikel. Per jaar slijt de accu met zo'n 10% tot 15%. Ook als de accu niet gebruikt wordt. Als u twijfelt of uw batterij 'versleten' is dan kunt u hem altijd laten testen. Met testapparaat in huis kan de capaciteit van de accu gemeten worden. Op de werking van de accu wordt twee jaar garantie gegeven. De werking van de accu is niet gelijk aan de actieradius. Op actieradius kan geen garantie gegeven worden.
    Actieradius  De actieradius die u haalt met een batterijlading is afhankelijk van veel factoren. De optimale afstand haalt u als u kiest voor de lage ondersteuningsstand, ongeveer 70 pedaalomwentelingen per minuut trapt en zorgt voor een goed onderhouden lichtlopende fiets met banden op de juiste spanning van 4,5 tot 5 bar. Ook het gewicht van de berijder, de weersomstandigheden, het aantal keren dat gestopt en weer gestart wordt en het wegdek hebben grote invloed op de actieradius. Dit maakt ook dat gerealiseerde afstanden bij verschillende testen variëren van ongeveer 40 tot ongeveer 100 kilometer.  In extreme gevallen in de Zwitserse Alpen kan de actieradius zelfs teruglopen tot ongeveer 15 kilometer. Voor veel berijders van een Flyer is een grote actieradius niet het allerbelangrijkste. Ze genieten graag van de forse ondersteuning en laten de motor graag hard werken. En hier is helemaal niets mis mee. Consequentie is dat de motor meer stroom verbruikt. Voor korte afstanden is dat geen probleem, voor lange afstanden betekent het dat een extra batterij handig kan zijn.


    04-01-2010, 00:00 geschreven door bert  

    Reageer (0)

    Categorie:Elektrische fiets
    17-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed nieuws
    Vandaag telefoontje van Mobibikes gekregen.  Ons fietsen zijn vandaag op transport gezet in Nederland.  De levering is voorzien voor midden volgende week.

    17-12-2009, 00:00 geschreven door bert  

    Reageer (0)

    Categorie:Elektrische fiets
    05-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elektrische fiets
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag zijn we naar Lokeren geweest.  We hebben bij de firma MOBIBIKES twee elektrische fietsen besteld van het merk Flyer typeI:Si.

    Het is nu wachten op de levering.  Als alles meezit zal dit in de tweede helft van december zijn.

    05-11-2009, 00:00 geschreven door bert  

    Reageer (0)

    Categorie:Elektrische fiets

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    1407
    www.bloggen.be/1407

    Mijn GASTENBOEK
  • PRACHTIG
  • mooie foto's!!
  • Innige deelneming!
  • prachtig!
  • Mooi en moedig

    Druk op onderstaande knop om ons een berichtje achter te laten in ons gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • V R T
  • Meer fotos?
  • Verslaafd aan dit spelletje
  • Humorzender

  • Archief per maand
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 04-2009
  • 01-2009
  • 11-2008
  • 07-2008
  • 11--0001

    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs