het wel en wee van mezelf

25-05-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pinksterweekend met twee wedstrijden.
Het begon allemaal op zaterdag met de wedstrijd in Faimes-Borléz, een wedstrijd in het kader van de Challenge Hesbignon, meteen ook mijn 8ste in die Challenge.
11 km dienen we af te leggen op een deels onverhard parcours, niet meteen mijn ding, maar achteraf gezien toch redelijk beloopbaar.
316 lopers aan de start en iets na 19 u wordt het startschot gelost.Niet al et vlug vertrokken, en na een 400 tal meter naar beneden worden we een eerste grindstrook ingestuurd.Hier en daar wat gaten ontwijken, ik haal na 1 km net de 15km/u grens. Km 2 kan ik zelfs nog wat sneller, maar dan begint het zwaardere werk.
km 4 en 5 gaat weer beter, maar op km 6 een nieuwe strook "onverhard" en die is vrij zwaar te noemen, ook de wind speelt daar in het nadeel.
Nog niks gezegd over de wekelijkse "concurrenten" trouwens. Maatje Tony, daar heb ik een paar keer haasje over mee gespeeld en hem kan ik achter me houden vanaf km 7,5 ongeveer, dat is waar ik mijn versnelling plaats en zo ook concurrent Marcel kan inhalen.Max, ook V2, is vandaag helaas een maatje te sterk voor mij, en blijft op 200 meter voor me hangen tot aan de finish. En Raf heb ik al van in begin van de wedstrijd achter me kunnen houden, blijkbaar een mindere dag.Tot km 9 blijf ik een matig tempo aanhouden, en vanaf km 10 haal ik nog eens alles uit de kast en loop de 2 laatste km nog eens onder de 4 min/grens
Ik wordt uiteindelijk alweer 6 de in mijn categorie en een 31 ste plaats algemeen. De 11 km afgelegd in 44.54.

Zondagmorgen na het werk, kon ik me nog een uurtje op de zetel vleien vooraleer ik samen met maatje Pieter afzakte naar Bassenge oftewel Bitsingen pour lés Flamandes ;-).
Een dorpje waar het redelijk heuvelachtig is en heel bekend bij wielertoeristen, dus "plat et rapide" zal het vandaag zeker niet worden.
Ik heb ook totaal geen ambitie om vandaag op wedstrijdniveau te presteren, maar mezelf kennende ga ik me toch niet laten doen ;-)
Jo Haenen en Max Knapen zijn ook aanwezig, zij zijn momenteel samen met Pieter zowat mijn maatjes waar ik tegen moet strijden. Jo was afgelopen wat ziekjes en hij besluit van niet voluit te gaan, en achteraf gezien komt me dat wel goed uit ;-)
Redelijk wat volk hier alweer, zoveel dat we geen zakje gekregen hebben bij de inschrijving. Soit, veel zit er toch niet in.
241 deelnemers voor de 10 km en nog zoveel voor de korte afstand ook me dunkt.Dat wordt een beetje drummen in het begin. Ik laat me niet opjagen en sinds lang heb ik echt een trage start, deels ook door hets tuk onverhard waar we meteen opgestuurd worden.4.49 voor km 1
Dan kan ik een beetje op tempo komen, Pieter en Jo lopen in de buurt, Max een heel eind voorop.
Ik kan mijn wagonnetje amper aanhangen bij Jo, maar op karakter probeer ik toch bij hem te blijven en dat lukt vrij aardig tot km 7 waar ik besluit dat het genoeg geweest is......en ik mijn aanval op Max inzet.
Naar km 8 loop ik voor de eerste keer vandaag onder de 4 min, Max hoort me komen, daagt me uit en plaats meteen een versnelling, ik moet passen.Maar dan komt er een zware helling en dat zowaar een beetje mijn specialiteit geworden. En daar kan ik Max dan ook remonteren, het wordt erop en erover.4.26 voor km 9.
Dan volgt een langgerekte sprint naar het dal van Bassenge richting aankomst, km 10 in 3.48, maar er moet nog zo een 400 meter afgelegd worden eer de meet bereikt is.
Het lukt me om iedereen achter me te houden van mijn maten. Ik werd op een 500 tal meter nog ingehaald door iemand en dat blijkt achteraf ook weer een V2 te zijn, waardoor ik ook hier beslag leg op een 6de plaats, en 26 ste algemeen op 241 deelnemers.
Eindtijd 43.25 voor 10,48km, dat is 4.09min/km ofte 14,5km/u, niet zo slecht na zo een nachtje werken en weinig rust.
Als iedereen binnen is wordt er nog gezellig nagekaart met het nodige gerstenat. De Vlaamse delegatie was vandaag weer voltallig, enfin het was weer een plezante boel onder een stralende hemel met héél wat schoon volk, meer moet dat toch niet zijn zeker? Resultaten spelen op zulke momenten eigenlijk niet mee, maar uiteindelijk willen we toch altijd het beste van ons zelf geven.En dat doen we dan ook hé ;-)
Nog enkele foto's ;-)


Bassenge zondag, onderweg naar de meet ;-), maar het is nog ver ;-)



hier nog een laatste inspanning



zaterdag, Faimes-Borléz, inhaalrace op concurrent Marcel, ietsje ouder dan mij, nog steeds 50+, maar een sterke loper ;-)


blijkbaar toch een spoor van lichte ontgoocheling ;-)

25-05-2015 om 19:16 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
19-05-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cours la Province Jogging de Slins-Juprelle
Afgelopen zondag liep ik mijn 12 de wedstrijd in het ClaP circuit. Een wedstrijd over 10 km georganiseerd door MJ Sport en dan mag je er van uit gaan dat het in orde is.
Met de Speelhofrunners Mario, Sven, Pieter, Gibert en Richard trokken we naar ginder waar nog héél wat Vlamingen present waren.
Een 400 tal lopers aan de start van een exacte 10 km.
Eénmaal het startschot gelost waren we weg. Mijn horloge stond nog op 400 meter afstand, vanwege de intervals van de dag ervoor.Gauw veranderd onderweg, de eerste 400 meter liep ik echter in 4.22, voor wat het waard is natuurlijk. We werden na een draai naar links vlak na de start een smalle strook onverhard ingestuurd. Dit had ik echter niet gezien in het filmpje op FB, waardoor het tempo wat stokte. Maar na 500 meter waren we er vanaf en kon het tempo de hoogte in. en dat lukte vrij goed, ondanks ALWEER mijn gepuf vanwege de allergie. Kreeg meermaals verbaasde gezichten wanneer ik wat lopers inhaalde. in mijn beste Frans riep ik dat ik zwaar asmatisch was, en draafde maar door. Tot aan km 4 ging dat goed, maar net daarvoor kregen we meteen een lang stuk onverhard en ja ALWEER!! werd hier de snelheid getemperd. Ik blijf het verschrikkelijk vinden, die onverharde stukken. Hier kwamen Raf en Pieter langszij. Max en Jo liepen al van in het begin voor me uit, en hen terugpakken zou héél moeilijk worden. (tijden km 5 en 6 =4.21/4.37).
Na dit euvel probeerde ik de snelheid terug op te krikken en dat lukte vrij aardig. Ik kon terug onder de 4 min grens lopen, maar zowel Raf, Jo, Pieter en Max leken onbereikbaar.
Laatstgenoemde kon ik nog remonteren in km 9, jammer genoeg was de wedstrijd een paar km te kort om Pieter en misschien Jo ook nog terug te pakken.
Desondanks toch tevreden over het geleverde resultaat, zonder de onverharde strook had ik meer dan waarschijnlijk de 15km/u grens nog eens overschreden.
Met een tijd van 40.40 op 10 km mag ik dus niet klagen. Ik werd 33ste en 6de V2.
Aan de aankomst deden we ons tegoed aan de zéér uitgebreide bevoorradingstafel met fruitwafels, donuts etc.... Le Point Chaud was dan ook weer van de partij ;-), alsook de meisjes van het Red Bull promoteam ;-)
Nadien nog wat bijgekletst met de kliek met het nodige herstelvocht. Toen iedereen naar huis trok bleef ik nog wat napraten met de jongens en meisjes van Alken wachtend op de tombola, die voor mij maar een klein prijsje opleverde, een vrouwenhaarband .

Volgend weekend staan er weer twee wedstrijden op het programma, en jammer genoeg passen ze niet zo goed in mijn tijdsschema, maar ik wil ze toch beiden lopen. Dat wordt een zéér korte nacht van zaterdag op zondag. 
Zaterdag om 19u de wedstrijd in Faimes van de CH, waarna ik moet gaan werken, en zondagmorgen dan de wedstrijd in Bassenge van de ClaP, die laatste zal ik zeker niet voluit gaan en als training oppakken.
Nog enkele foto's ...

de start, met de eerste strook onverhard....en snelle start van..Bert Ernest ;-)



Ook Rudi Neven zit vrij vooraan...


km 6 en meteen het einde van alle "ellende"""...


de bevoorradingsbuffetten mochten er zijn ;-)

19-05-2015 om 19:26 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
11-05-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La course aux Châteaux à Verlaine hesbignon nummer 7
Afgelopen zaterdag stond de 7 de manche van de Challenge Hesbignon op het programma.Een avondwedstrijd, wat niet meteen in mijn voordeel pleit, omdat ik dan door de dag dien te slapen, wat uiteindelijk bijna nooit lukt. Ook afgelopen zaterdag dus niet. Ook nog steeds last van allergieën, dus veel verwachtte ik niet van deze wedstrijd. 
Bijna 11 km op goed beloopbare wegen, geen onverhard, alleen een passage door een kasteelpark (zo zijn er wel meer in de Hesbignon), kortom een snelle wedstrijd. Ik besluit dan ook om snel te starten. Met ruim 300 aan de start voor de bijna 11 km en nog x aantal voor de korte afstand. Een hele bende weer.
Van Speelhofrunnerszijde zijn Mario, Sven, Gilbert, Richard en ikzelf aanwezig.Nog enkele andere Vlamingen gespot, waaronder ouwe getrouwe Raphael met zijn nog oudere garde, Tony en nog wat mannen uit de club van Tongeren (Paluko), Thierry, Jean-Marie Haekens en Willy Cortleven (what's in a name) die ik telkens vergeet te vermelden ;-).Eens op gang geschoten schiet ik er al een pijl vandoor piepend als een stel oude verroeste fietspompen (quote Raphael Vandenbroeck ;-))
3.48 voor km 1 en 3.52 voor km 2 en dat zal me alter waarschijnlijk zuur opbreken. Een achtervolgend groepje haalt me al gauw in en daar zit ook concurrent Marcel in. Die loopt vandaag een hele sterke wedstrijd, ik zal uiteindelijk op een paar honderd meter achter hem stranden.
Km 3 wordt lichtjes klimmen met de nodige wind op kop, afzien dus en mijn tijden gaan trager.4.02/4.10/4.19/4.15 tot km 6, waar ineens Raphael me voorbijschiet, die al vanaf km 4 achter me aan't jagen was. Ik kan (alweer!!!) zijn remonte niet beantwoorden,probeer zolang mogelijk achter hem aan te gaan, en zo de schade te beperken.Km 7 en 8 in 4.08 en dan nog een stevige klim op km 9, waar ik Rafke weer te pakken heb.In de afdaling schiet ie me echter weeral voorbij, maar mijn voorlaatste km (km 10) haal ik nog eens alles uit de kast (3.53). Nog een "kleine" 700 meter te gaan, en die duren een eeuwigheid. Raf dringt niet meer aan, maar dat wist ik natuurlijk niet. Al kreunend en puffend bereik ik uiteindelijk de finish in 43.53, da's 4.04 min/km en 14,7km/u.
Niet ontevreden, gezien de omstandigheden alweer.
Nog even wachten op de maatjes. Gilbert en Richard zijn inmiddels al aan hun tweede wedstrijd bezig en ondanks het "Duvel" intermezzo brengen zij het er niet zo slecht van af.
Nagenietend aan de toog in gezelschap van enkele lekkere Leffe's krijgen we nog gezelschap uit onverwachte hoek. Peter Dufaux, die jammer genoeg gekwetst is komt ons vergezellen tijdens de afterrun. Bedankt voor de morele steun Peter, hopelijk ben je er snel weer bij !!!

Nog enkele actiefoto's om af te sluiten ;-)

afzien in de laatste km's. De jonge kerel in rode tenue heeft wel wat kopwerk op zich genomen waarvoor dank ;-)

passage door het kasteelpark, toen ging het nog goed, maar het achtervolgend groepje met "concurrent" Marcel zal me gauw opslokken

Finishfoto, beelden zeggen genoeg zeker. Raphael houdt zich wijselijk op "afstand" ;-)

11-05-2015 om 20:51 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
03-05-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weekend 1 mei
Traditioneel is er op 1 mei de Tungri run in Tongeren, echter voor dit jaar stuur ik mijn kat vanwege allerhande redenen.
Samen met Mario trek ik echter diezelfde morgen naar Loncin, ietsje verder dan Tongeren, maar héél wat goedkoper en een wedstrijd van de Clap, mijn 11de daar.
Maatje Pieter is er ook, tevens ook nog wat andere Vlamingen waaronder Jo Haenen, Hugo Dirickx, Micha, Luc en Celke van de Run for fungroep uit Genk. Ook Robin Leduc tekent present.
139 deelnemers aan de start, ietwat magere opkomst, maar dat maakt mijn zaak niet vandaag. Zo kan ik nog es lekker uithalen.
Bedoeling is van zolang mogelijk te vlammen en zien waar we uitkomen.
Van bij de start trek ik al onmiddellijk aan de bel en loop mijn eerste km in 3.50.
Tot km 5 blijf ik onder die 4 min.
Maar op km5,8 komt er een stukje onverhard van ongeveer 800 meter en het is meteen een nijdig, zeg maar "mottig" stuk. 4.12 en 4.29.voor km6 en 7.
Km 8 trek ik terug in de aanval, nog ééntje onder de 4 min. In de laatste 2 km krijg ik het wat moeilijk maar kan de naderende concurrentie afhouden, zodat ik me laat uitbollen in de laatste 700 meter.
Finish in 42.49 en dat is net geen 15km/u.Zonder het onverharde had het er zeker ingezeten.
Ik werd beloond met een 10de plaats en eerste in de 50+ categorie, maar in deze Challenge wordt hier geen apart klassement voor opgemaakt.
Geen erg, we hebben er achteraf gene minder voor gedronken.

Zondag 3 mei is er Genk loopt, een stadsloop die toe is aan zijn tweede organisatie en dus veel volk verwacht. Ook hier stuur ik mijn kat naartoe en trek met 5 andere Speelhofrunners naar Luik voor de stadsloop aldaar.
10 euro voorinschrijving is misschien wat veel, maar we krijgen er heel wat voor terug. Gepersonaliseerde nummer, functioneel shirt, pendeldienst, opbergruimte voor sportassen, twee maal bevoorrading, en Aquarius, bananen, koekjes en water aan de aankomst. En leuke "gratis foto's natuurlijk met dank aan de wekelijks present zijnde Waalse fotografen.
Het parcours dat we voorgeschoteld krijgen is me een raadsel, nog nooit was ik "echt" in Luik. We zien het wel.Veel volk aan de start, en ik mag in het snelle vak, 14km/u en meer, starten.
Daar neem ik genoegen mee, en ondanks het plan niet voluit te gaan, wil ik toch die 14km/u eer aan doen.
Meer dan 2350 lopers aan de start van de 15 km trouwens, tel daar nog de lopers van de 7 km en de andere afstanden bij, inclusief trails, zal de kaap van 5000 lopers ruim bereikt worden.
Wanneer het startschot afgaat vertrek ik op een comfortabel tempo en het is even uitkijken vooraleer er wat ruimte is om door te lopen.Km 1 in 4.05, dan 4.03 en 4.00 tot km 3.Dan volgt er een nijdige klim met doortocht op deels kasseien. Hier loop ik al meteen tegen een dipje aan 4.36. Verder lopend langs de boorden van de Maas, door parken, langs het prachtige station Luik-Guillemins probeer ik wat te genieten.
Toch verschiet ik er van hoe zwaar het parcours eigenlijk wel is.Ondanks het niet voluit gaan, voel ik dat het niet veel beter gaat.Variabele tijden, maar wel steeds onder de 4.20 blijvend.Bij het oplopen van één of andere brug heb ik ineens Jo Haenen te pakken, bizar. Heb hem steeds op 300 meter van me zien lopen, maar kreeg het gat nooit dicht. Zelfs op de stroken onverhard waar er meer dan 20 lopers me voorbijkwamen was hij even uit zicht. Maar nu zit ik hem op de hielen, ga erop en erover, maan hem aan om mee te gaan, maar die vraag wordt niet ingevuld. Achteraf blijkt dat hij wat stress had door de bijna gemiste start en ook et kampen heeft met steken in zijn zij. Ik blij op mijn elan doorgaan, nog steeds geen topsnelheid. Op amper 3 km van de finish kan ik zelfs de tweede vrouw inhalen. Het is een redelijk goede loopster uit Wallonië en ik ben er al meer achter dan voor geweest. Ook hier erop en erover ;-)
De laatste 2 km blijven maar duren en ik snak echt naar het einde, en dat komt er gelukkig ook.
De 15,2 km wordt beëindigd in 1u.03.45min, dit is 14,3 km/u ofte 4.11min/km. Als 117 de over de finish.
Terwijl ik wacht op de overige Speelhofrunners doe ik me tegoed aan wat Aquarius, probeer een koekje te eten, en steek ook nog een banaantje binnen.
Achtereenvolgens druipen Gilbert, Mario, Richard, Sven en uiteindelijk ook Stefan die het vandaag héél zwaar had ivm zijn allergie. Hij moest zelfs even van het parcours om zijn pufje te pakken. Gelukkig passeerde het traject aan de parking waar onze auto's stonden.
Na een beetje opgefrist te zijn, trokken we dadelijk richting Kerkom waar we in een oud volkscaféetje nog wat gingen drinken.
Het was een leuke zondag, zo mogen er nog véél volgen, thanx boys ;-)
De foto's liegen er niet om denk ik ;-)


prachtig decor uit Luik

opwarmingsrondje

close up ;-)

afzien in Loncin, vrijdag 1 mei

aankomst Loncin 10,7 km, kapot ;-)

03-05-2015 om 18:59 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)


Over mijzelf
Ik ben lenaerts marc, en gebruik soms ook wel de schuilnaam bakkertje64.
Ik ben een man en woon in st truiden(aalst) (belgie) en mijn beroep is banketbakker.
Ik ben geboren op 01/09/1964 en ben nu dus 60 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: lopen ,zwemmen,en van't leven proberen te genieten.

yo ,iedereen ,welkom bij de bakker's blog,veel lees-en loopplezier
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Gastenboek
  • niethelemaalwies
  • Gelukkig Nieuwjaar
  • Een natte dinsdag herfst groet
  • Eindelijk eens tijd om bij te lezen.
  • Proficiat

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 11-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 02-2019
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 10-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 09-2005


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs