Inhoud blog
  • Opdracht 9: Outlook
  • Opdracht 8: MS Project
  • Opdracht 7: Fotobewerking
  • Opdracht 6: Videoconferentie
  • Opdracht 5: Studiedag
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    E-portfolio

    05-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opdracht 8: MS Project

    Voor onze achtste opdracht hebben we moeten werken met een nieuw programma van Microsoft, namelijk MS Project. Ik vond dit programma eerlijk gezegd erg moeilijk, het was zelfs één van de moeilijkste dingen die we tijdens de lessen e-tools hebben gedaan. Ik heb veel lesuren besteed aan deze opdracht. Het meeste problemen heb ik gehad met de taakrelaties. Ik vond dit het moeilijkste deel van allemaal. Het maken van de ressources was helemaal niet moeilijk. Ik vond dit een erg nuttige programma en ik denk dat ik dit later ook vaak zal gebruiken.

    05-06-2012 om 14:50 geschreven door Zuhal Eken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opdracht 7: Fotobewerking
    We moesten en vijftal foto's bewerken met verschillende fotobewerkingsprogramma's, namelijk photoshop, pixlr, photovisi en dermandar. Ik vond deze les erg nuttig en heel fijn, omdat we deze dingen ook in ons dagelijks leven gebruiken. Wat ik vooral heel interessant vond, was een panoramische foto maken op dermandar. Ik had dit nog nooit gedaan en het resultaat was echt heel mooi! Vervolgens heb ik ook een fotocollage moetene maken via photovisi. Dit was ook heel fijn. Ik had namelijk alle foto's van een rockconcert samengezet en het resultaat was echt heel magnifiek. Ik heb zeker heel wat bijgeleerd over fotoshop.


    05-06-2012 om 14:37 geschreven door Zuhal Eken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    29-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opdracht 6: Videoconferentie
    Nog voor de paasvakantie hebben we een zesde opdracht gekregen, we moesten namelijk een videoconferentie houden in groep. Ik zat in de groep  van Amélie en Els. We moesten 1 laptop meebrengen naar school en hiermee een videoconferentie houden met andere groepen. Hiervoor heb ik in totaal 5 projectlokalen gereserveerd die ver uit elkaar gelegen waren.

    Het was vrij makkelijk om een programma te vinden waarmee we een videoconferentie konden houden. We hebben gekozen voor het programma Nefsis. Daarna heeft Amélie het programma op haar laptop geïnstalleerd. Maar spijtig genoeg werkte ons apparatuur niet tijdens de videoconferentie. De andere groepsleden konden onze stem niet horen en onze camera stond ondersteboven. Hierdoor hebben we geleerd dat we voor een videoconferentie, onze multimediamateriaal goed moeten nakijken en dat controle essentieel is.

    29-05-2012 om 14:01 geschreven door Zuhal Eken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opdracht 5: Studiedag
    Voor dit opdracht moesten we ook in groep werken. Zoals gewoonlijk hebben we alweer alle taken verdeeld, zo gaat het werk sneller. We moesten voor dit opdracht een evenement aanmaken, namelijk een fictieve studiedag in de KHLim en dit moesten we online zetten. Het was niet zo moeilijk omdat er een site gegeven was. De studenten van onze klas moesten zich vervolgens inschrijven en wij moesten de gegevens verwerken. We hadden ongeveer 15 inschrijvingen gekregen. 

    Persoonlijk vond ik dit eigenlijk de moeilijkste opdracht van de vijf. Maar het voordeel ervan was dat ik veel nieuwe dingen heb geleerd, zoals de QR-code en de App. Er zaten ook dingen bij die ik al kende namelijk etiketten maken en een brochure maken. De brochure kon ik spijtig genoeg niet uploaden op mijn e-portfolio dus heb ik er een printscreen van gemaakt. Daarom kan je mijn brochure ook hier vinden op mijn blog. 

    Bijlage: 

    Bijlagen:
    Folder QR code met uitleg.pub (132.5 KB)   

    08-04-2012 om 21:08 geschreven door Zuhal Eken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opdracht 4: Enquête maken
    Voor de vierde opdracht moesten we individueel een enquête maken, ik moest in dit geval een enquête maken over Web 2.0 en de toepassingen voor de Management Assistant. Ik moest in totaal vijf vragen opstellen. 

    Het maken van de enquête was niet zo moeilijk, omdat de site waarin ik het heb gemaakt heel gemakkelijk en gebruiksvriendelijk was (www.enquetemaken.be). Het verdelen van de enquête onder de studenten was wat moeilijker. Het was vrij saai om heel veel enquêtes achter elkaar in te vullen. Ik denk dat ik daarom maar 9 enquêtes ingevuld kreeg. De website waarin ik had gewerkt, gaf ook statistieken en lijsten van de resultaten en dit maakte het verwerken van de gegevens wat makkelijker. 

    08-04-2012 om 20:45 geschreven door Zuhal Eken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opdracht 3:
    Voor opdracht 3 moesten we ook in groep werken. Ons groepje moest een presentatie maken over Web 2.0 en de verschillende aspecten ervan. Deze opdracht hebben ik samen met Liesje gedaan. Wij twee moesten de toepassingen van Web 2.0 zoeken voor de Management Assistant. We hebben enkele heel interessante sites gevonden, die ik later zeker zal gebruiken. Er zijn zelfs toepassingen die heel handig zijn voor studenten en ik denk dat ik daar zeker veel tijd mee zal besparen. Ik moet als toekomstige Management Assistant namelijk effectief en efficiënt leren werken en dankzij deze nieuwe tools zal dat zeker lukken. 

    08-04-2012 om 20:12 geschreven door Zuhal Eken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opdracht 2: Opzoeken
    Voor een gedeelte van opdracht 2 hebben we in groep gewerkt, we moesten namelijk een handleiding maken over opzoeken in de mediatheek.  Ik vond dat de groepswerk heel vlotjes is verlopen en iedereen heeft zich aan de deadlines gehouden. We hebben altijd via Skydrive gewerkt om alles samen te zetten. Wat ik vervelend vond, was dat elke les wel iemand afwezig was voor de groepsopdracht. 

    Voor dit opdracht heb ik ook verschillende bronnen geraadpleegd als boeken, tijdschriften en elektronische bronnen. Voor deze bronnen moesten we telkens refereren volgens de APA-normen. Maar dit was niet nieuw voor mij, ik had hier al mee leren werken tijdens de lessen ICT. 

    Wat wel nieuw was voor mij, was dat ik de gescande documenten kon doorsturen naar mijn e-mail adres. Ik denk dat ik hier vaker gebruik zal maken, want het is echt heel handig. 

    08-04-2012 om 19:36 geschreven door Zuhal Eken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opdracht 1: Sollliciteren
    Opdracht 1 vond ik vrij moeilijk, omdat ik moest werken met programma's waar ik nog nooit mee had gewerkt. Het opzoeken van de vacature en het verzamelen van gegevens op het internet vond ik niet zo moeilijk. Het schrijven van een CV met een sjabloon van Word was ook niet moeilijk, omdat ik dit al eerder had gedaan. Het opzoeken van informatie over het bedrijf Secretary Plus was ook gemakkelijk, maar het maken van een bedrijfspresentatie met Open Star Office was ongelooflijk moeilijk, omdat ik nog nooit had gewerkt met Open Star Office. Er waren duidelijk veel verschillen tussen Open Star Office en Microsoft PowerPoint. Het aanmaken van een account bij LinkedIn verliep ook vlekkeloos. 

    14-03-2012 om 22:06 geschreven door Zuhal Eken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Week 1: kennismaking e-tools
    Vorige week hebben we onze eerste lessen e-tools gehad en ik vond alles heel ingewikkeld om eerlijk te zijn. Tijdens onze eerste les hebben we een e-portfolio en een blog aangemaakt. Voor mijn e-portfolio heb ik de site www.mijneportfolio.nl gebruikt en voor mijn blog www.bloggen.be. De eerste week heb ik niet kunnen werken aan mijn opdrachten, maar heb ik me beziggehouden met de lay-out en inhoud van mijn e-portfolio en blog. Ik ben nog altijd bezig met deze twee en ik begin het eigenlijk een beetje leuk te vinden ook. Hoe meer ik te weten kom, hoe leuker het is om bezig te zijn met mijn e-portfolio. 

    20-02-2012 om 18:31 geschreven door Zuhal Eken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Week 1: kennismaking -tools
    Vorige week hebben we onze eerste lessen e-tools gehad en ik vond alles heel ingewikkeld om eerlijk te zijn. Tijdens onze eerste les hebben we een e-portfolio en een blog aangemaakt. Voor mijn e-portfolio heb ik de site www.mijneportfolio.nl gebruikt en voor mijn blog www.bloggen.be. De eerste week heb ik niet kunnen werken aan mijn opdrachten, maar heb ik me beziggehouden met de lay-out en inhoud van mijn e-portfolio en blog. Ik ben nog altijd bezig met deze twee en ik begin het eigenlijk een beetje leuk te vinden ook. Hoe meer ik te weten kom, hoe leuker het is om bezig te zijn met mijn e-portfolio. 

    20-02-2012 om 18:31 geschreven door Zuhal Eken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/zuhaleken

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    14-02-2012 om 10:38 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)


    Archief per week
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs