R Om het leertraject te laten slagen, hebben de partners een brede projectstructuur uitgewerkt. Vanuit de diverse deelnemende bedrijven vervullen allerhande functionarissen bepaalde rollen in deze projectstructuur.
R Er wordt op toegezien dat een gelijkaardige opleiding- en begeleidingsstructuur in de deelnemende ondernemingen wordt weggezet.
R Maandelijks vinden er opleidingssessies plaats, waar medewerkers die op het traject hebben ingetekend, verplicht aan deelnemen.
R Het leertraject wordt over iets meer dan 1 jaar, uitgerold.
R De inhoud van het leertraject komt van de deelnemers zelf. Deelnemers brengen eigen themas vanuit de praktijk aan. Deze themas worden vervolgens bekeken/uitgediept. Tijdens de leerbijeenkomsten is er ruimte om te oefenen met bepaalde vaardigheden. De begeleiders reiken vanuit hun begeleiding, input aan.
Het leertraject is zo ingericht dat een bepaalde dynamiek wordt nagestreefd. Het leertraject is voor de deelnemers als de partners vrijwillig maar niet vrijblijvend. In het leertraject staat de praktijk centraal. De input gebeurt á la carte en de output is resultaatgericht. Tijdens het leertraject is er uitwisseling onder de verschillende actoren, betrokken bij het leertraject.
|