Mats komt in het 2de leerjaar bij Juf Marianne terecht. De eerste dag corrigeert hij haar even, terecht maar absoluut not done! Vanaf dag een ontstaat er een echte machtsstrijd tussen een 7-jarige jongen en zijn juf die onbeschrijfelijk is en waar wij de eerste weken niets van wisten. In december komt ik eerder toevallig uit op het feit dat mijn zoon blijkbaar 's morgens bij het eerste geluidje dat hij maakt, naar de 'lerarenkamer' wordt gezonden omdat hij de klas verstoort. De zoon vond dit prima want in de lerarenkamer liggen een hele hoop strips en dus kon hij heel de dag 'lezen' in plaats van in die saaie klas te zitten. Heel dom van ons maar wij vonden dit niet ok, dus vragen dit te stoppen! Misschien hadden we dit beter niet gedaan. Sinds die dag hadden we echt schrik om naar de schoolpoort te komen 's avonds want elke avond kwam er wel een kindje of een juf naar ons toegesneld om het een of andere voorval te vertellen. Mats rebelleerde totaal en als we alle verhalen optellen was een vervelend rotjong in school! Hij was onbeleefd, liep weg van de juf als ze iets tegen hem zei, stak zijn middel vinger op, zei 'fuck you', liet boeren in de klas, deed andere kinderen pijn, ..... kortom de Mats die wij kennen was totaal verdwenen zodra de schoolpoort 's morgens open ging en dit tot we hem weer gingen ophalen. In de weekends hadden wij de gewone Mats. 's morgens en 's avonds hadden wij een hangerig kind, die voor het minste huilde, niet naar school wou, zijn juf haatte en school stom vond.
Tegen het midden van het schooljaar hadden we al verschillende gesprekken gehad maar telkens kwamen we weer op hetzelfde neer Mats is 'onhandelbaar'. Hij heeft in hoge mate ADHD en we willen dat hij zo snel mogelijk getest wordt en medicatie krijgt.
|