Welkom op de blog!
Archief per maand
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 06-2007
  • 09-2005

    Druk op onderstaande knop om een persoonlijke e-mail te verzenden.

    Basisschool Sint-Paulus Rerum Novarumplein

    18-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen : cijferen leren : alle lessen 3 : grote toets !
    Taken : rapport ondertekenen
    boek 3 lezen
    vogel meenemen door Macy

    Vandaag vierden we reeds de verjaardag van Rumeysa. Eigenlijk verjaart ze maar vrijdag...maar gezien de omstandigheden vierden we haar verjaardag vandaag. Bedankt voor de lekkere taart en de kinderchampagne !! En vrijdag kun je nog eens vieren !!

    18-02-2009 om 19:35 geschreven door zesrn  


    16-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZELFSTANDIG WERK VOOR DEZE WEEK !!!

    Aangezien ik deze week niet op school zal zijn (wegens het overlijden van mijn papa)
    probeer ik toch om jullie wat rekenen en taal te geven via onze blog.
    Ik heb een heleboel herhalingsoefeningen (links) verzameld waarbij iedereen zelfstandig
    op zijn eigen tempo kan aan werken. Je mag de oefeningen (links) door elkaar oplossen zodat je afwisseling hebt !
    Ik vraag alleen dat je alles EERLIJK probeert in te vullen.
    Deze week kan je bewijzen of je zelfstandig kan werken.
    Denk aan onze nieuwe klasafspraken iii Veel succes !

    P.S. Op het einde van de week kan ik zien hoeveel juiste oefeningen iedereen maakte.

    SCHRIJVEN

    Bij deze oefeningen zie je achter het in te vullen woord een blokje staan voor de oplossing.
    BEDRIEG jezelf niet !  Zoek eerst het juiste antwoord en controleer daarna !!

    WEES EERLIJK! Anders leer je niks bij !


    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-ned-6/spelling/th1-regelwoorden.htm
    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-ned-6/spelling/th1werkwoorden.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-ned-6/spelling/th2werkwoorden.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-ned-6/spelling/th4meervoud.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-ned-6/spelling/th7werkwoorden.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-ned-6/spelling/th9werkwoorden.htm

    Bij de volgende links plaats je de rechtse deeltjes (door te slepen) bij de juiste linkse deeltjes.

    Je kan maar op het einde van de hele reeks controleren.

    Doe het dan ook zo !

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-ned-6/spelling/th3-teit-woorden.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-ned-6/spelling/th4-ai-woorden.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-ned-6/spelling/th8-ge-woorden.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-ned-6/spelling/th10kk-cc-woorden.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-ned-6/spelling/th10tie-isch-teit.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-ned-6/spelling/th14-e-met-deelteken.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-ned-6/spelling/th15ch-woorden.htm

    TAALBESCHOUWING

    Bij de volgende links lees je maar goed wat je moet doen !

    En blijf EERLIJK !!

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-ned-6/taalbeschouwing/L6Th1zegswijzen.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-ned-6/taalbeschouwing/L6Th2onderwerp.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-ned-6/taalbeschouwing/L6Th7bv.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-ned-6/taalbeschouwing/L6Th7zelfst-naamwoorden.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-ned-6/taalbeschouwing/L6Th9pv-zoeken.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-ned-6/taalbeschouwing/L6Th9tegengestelden.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-ned-6/taalbeschouwing/L6Th9vraagwoorden.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-ned-6/taalbeschouwing/L6Th17spreekw.htm

    WERKWOORDVORMEN OEFENEN

    TEGENWOORDIGE TIJD

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-5/taal/5de/hotpotwerkw/ww101tegtijd%20stam.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-5/taal/5de/hotpotwerkw/ww102tegtijd2%20(alles%20stam+t).htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-5/taal/5de/hotpotwerkw/ww104tegtijd.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-5/taal/5de/hotpotwerkw/ww105tegtijd.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-5/taal/5de/hotpotwerkw/ww106tegtijd.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-5/taal/5de/hotpotwerkw/ww107tegtijd.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-5/taal/5de/hotpotwerkw/ww108tegtijd.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-5/taal/5de/hotpotwerkw/ww109tegtijd.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-5/taal/5de/hotpotwerkw/ww110tegtijd.htm

    VERLEDEN TIJD

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-5/taal/5de/hotpotwerkw/ww131verltijd.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-5/taal/5de/hotpotwerkw/ww132verltijd.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-5/taal/5de/hotpotwerkw/ww133verltijd%20stam%20+%20te(n).htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-5/taal/5de/hotpotwerkw/ww134verltijd%20stam%20+%20de(n).htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-5/taal/5de/hotpotwerkw/ww135verltijd%20door%20elkaar.htm

    http://www.digilife.be/springplank/leren/onlineoef/zesde/th12wwverl.htm

     

    REKENEN

    BEWERKINGEN

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/bewerkingen/hoofdrekentraining/L6-hoofdrek-blok9-oef1.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/bewerkingen/hoofdrekentraining/L6-hoofdrek-blok9-oef2.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/bewerkingen/hoofdrekentraining/L6-hoofdrek-blok9-oef3.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/bewerkingen/hoofdrekentraining/L6-hoofdrek-blok9-oef4.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/bewerkingen/hoofdrekentraining/L6-hoofdrek-blok9-oef5.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/bewerkingen/hoofdrekentraining/L6-hoofdrek-blok9-oef6.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/bewerkingen/hoofdrekentraining/L6-hoofdrek-blok9-oef7.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/bewerkingen/hoofdrekentraining/L6-hoofdrek-blok9-oef8.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/bewerkingen/hoofdrekentraining/L6-hoofdrek-blok9-oef9.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/bewerkingen/hoofdrekentraining/L6-hoofdrek-blok9-oef10.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/bewerkingen/hoofdrekentraining/L6-hoofdrek-blok9-oef11.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/bewerkingen/hoofdrekentraining/L6-hoofdrek-blok9-oef12.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/bewerkingen/hoofdrekentraining/L6-hoofdrek-blok9-oef13.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/bewerkingen/hoofdrekentraining/L6-hoofdrek-blok9-oef14.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/bewerkingen/hoofdrekentraining/L6-hoofdrek-blok9-oef15.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/bewerkingen/hoofdrekentraining/L6-hoofdrek-blok9-oef16.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/bewerkingen/hoofdrekentraining/L6-hoofdrek-blok9-oef17.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/bewerkingen/hoofdrekentraining/L6-hoofdrek-blok9-oef18.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/bewerkingen/hoofdrekentraining/L6-hoofdrek-blok9-oef19.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/bewerkingen/hoofdrekentraining/L6-hoofdrek-blok9-oef20.htm

    METEND REKENEN

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-4/e-wis-4/meten+MR/L4-vierkantemeter.htm

    http://users.skynet.be/thiran/rekentaal/rekenen/lengtematen.htm

    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/metend-rekenen/L6-landmaten.htm

    http://users.skynet.be/thiran/rekentaal/rekenen/conversies.htm

    http://users.skynet.be/thiran/rekentaal/rekenen/conversies.htm

     

    16-02-2009 om 00:00 geschreven door zesrn  


    13-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen :
    Taken : rekeningen betalen
    cijferen blz. 53 netjes oplossen
    briefjes maandag binnenbrengen voor infomoment a.u.b.

    Vandaag werden we getrakteerd op een zeer gezond fruitig tussendoortje van Sandy.
    Wij wensen haar nog een fijne verjaardag en een prettig weekend. Bedankt !!

    13-02-2009 om 20:38 geschreven door zesrn  


    12-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen : spelling leren
    Taken : zwemmen voor iedereen !

    12-02-2009 om 00:00 geschreven door zesrn  


    11-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen : getallen : alle lessen 1 leren : grote toets ! blz. 20-23-24-31-43
    meetkunde : alle lessen 5 leren : grote toets ! blz. 16-38
    Leer de herhalingslessen en de vorige toetsen als voorbereiding !
    Taken : geen

    Om je meetkunde te oefenen kan je ook via deze links je les inoefenen op een leuke manier ! Klik op elke link en voer de opdrachten uit. Je kan alles controleren met de knop op de pagina !!

    Deze links gebruik je voor meetkunde
    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/meetkunde/4-hoeken/L5-L6-vierhoeken-herkennen-oef1.htm
    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/meetkunde/4-hoeken/L5-L6-vierhoeken-benoemen-oef2.htm
    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/meetkunde/figuren.htm
    http://users.skynet.be/thiran/rekentaal/rekenen/meetkundigefiguren.htm
    http://users.skynet.be/thiran/rekentaal/rekenen/lijnen.htm

    Deze links helpen je bij getallenkennis
    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/getallenkennis/percent.htm
    http://users.skynet.be/thiran/rekentaal/rekenen/kgv_ggd.htm
    http://users.skynet.be/thiran/rekentaal/rekenen/romeinse_cijfers.htm


    Veel succes !!

    11-02-2009 om 17:02 geschreven door zesrn  


    10-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen : Frans U 31 blz. 52-53-54 leren + tektst leren
    cijferen blz. 52
    Taken : rekenvoordelen oefenen

    P.S. Vandaag bracht de derde graad een schitterende show à la Brother P en juf LDVD !
    De hele school kon genieten van een warm en educatief optreden over afval en hoe we met afval moeten omgaan op onze school.
     
    Een verslag van Maide !
    We zijn al enkele weken samen met het vijfde leerjaar bezig aan een project.<BR>We hebben een soort organistaie opgericht dat gaat over het milieu.<BR>Wij willen het milieu helpen en daarvoor moeten we beginnen op onze school.<BR>We hielden deze namiddag een soort van schoolmoment waar we dat duidelijk gemaakt hebben.<BR>Tatiana, Macy en Sara waren de presentatrices .<BR>We zijn begonnen met een toneel waarin Rana een papiertje op de grond gooide.<BR>De G.A.B. of groene afvalbewakers hadden dat gezien. Dus Rana kreeg straf.<BR>In dat toneel wilden we laten zien dat je afval niet op de grond moet gooien maar in de juiste vuilnisbak. Maar welke vuilnisbak is nu de juiste? Dat hebben Rümeysa, Hümeyra en ik na het toneel in de les uitgelegd. Daarna hebben we het lied gezongen dat Tatiana, Macy en Sara hebben geschreven. Nora en Rana hebben een quiz voorbereid met alllemaal algemene vragen over afval en het milieu. Dat vonden de leerlingen het leukst denk ik. Om af te s luiten hebben we terug het lied gezongen. Natuurlijk hebben we dit niet allemaal alleen gedaan. Ik wil ook Juf Greet, de leerlingen die de affishes ontworpen hebben, de rode bollenmensen en iedereen die aan dit moment geeft meegewerkt en geholpen heeft hartelijk bedanken.</P>

    10-02-2009 om 22:19 geschreven door zesrn  


    09-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen : Frans Unité 31 : voc. leren en 5 maal schrijven
    Taken : rekenvoordelen oefenen
    rekenen blz. 46 in potlood oplossen
    brief afgeven en laten invullen

    09-02-2009 om 13:19 geschreven door zesrn  


    06-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen : Frans Unité 29+30 : alles leren : grote herhalingstoets
    Taken : interviews afnemen tegen 13/02
    rekenvoordelen (bladen) uitknippen en veel oefenen : elke dag!!
    boekje met ouders invullen blz. 26-27.

    06-02-2009 om 10:16 geschreven door zesrn  


    05-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Geen lessen en taken omdat Mikail vandaag 13 jaar geworden is !!
    Proficiat jonge man en bedankt voor de lekkernij. Het was toevallig fruitdag, dus we hebben eens gezeurd!!
    Geniet nog met volle teugen vandaag hoor !

    05-02-2009 om 11:37 geschreven door zesrn  


    04-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Taken : rekenen blz. 39
    toets Frans ondertekenen

    04-02-2009 om 12:12 geschreven door zesrn  


    03-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen : Frans U 30 leren . blz. 49-50-51 en tekst leren : toets ! Werkwoorden schrijven
    Taken : wiskunde blz. 43 invullen

    03-02-2009 om 19:57 geschreven door zesrn  


    02-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen : Frans Unité 30 blz. 49-50-51 invullen en leren + voc. 3 maal schrijven + tekst leren op blad.
    Taken : luisteren deel 4 voorbereiden

    02-02-2009 om 13:10 geschreven door zesrn